כיכר השבת

ה"אפליה" מהזווית של מנהלי הסמינרים

מנהל סמינר לש"ס: "אל תעשו הון פוליטי על חשבון הבנות"

אחד ממנהלי הסמינרים, שוטח את עמדתם תחת מעטה אנונימיות, כשהוא הודף את הטענות כי בנות לא משובצות בשל אפליה ולא מהסס לעקוץ את תנועת ש"ס שלא יגררו לעשיית הון פוליטי (חדשות)

59
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ז באלול | 20.09.16
תלמידות חרדיות. אילוסטרציה
תלמידות חרדיות. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon/Flash90)

כינוס מנהלי הסמינרים בבני ברק במהלכו תקפו חברי הכנסת של סיעת דגל התורה בחריפות רבה את אחריותו של מחזיק תיק החינוך בעיריית ירושלים צביקה כהן, נציג תנועת ש"ס, על הפגיעה כביכול בעצמאות החינוך החרדי, עורר סערה רבה - לאחר הפרסום ב"כיכר השבת", כשבמקביל הגיבו גורמים רשמיים בסיעת ש"ס והבהירו כי כהן זוכה לגיבוי מוחלט ממועצת החכמים ומהדרג הפוליטי.

אמש ניסו הח"כים הליטאיים להוריד פרופיל ומיעטו להתראיין בנושא כשגם העיתון יתד נאמן בטאון הבית התמקד במתקפה על משרד החינוך ולא במתקפה על ש"ס.

הבוקר (שלישי) בטור מיוחד ב"יתד נאמן", בוחר אחד המנהלים השומר על אנונימיות, להתייחס לחלקה של התנועה הספרדית במשבר ובכך מאיים להצית את האש מחדש.

תחת הכותרת: "אחריות החינוך", כותב המנהל האנונימי המקבל במה נכבדת בביטאון הליטאי: "מנהלי הסמינרים ברחבי הארץ, עומדים כל שנה מול מאות ואלפי הורים המתדפקים על שעריהם להכניס אליהם את בנותיהם. על אף התרחבותם של הסמינרים הוותיקים, והקמתם של עשרות סמינרים נוספים בכל רחבי הארץ, עדיין ישנם הנענים בשלילה לבקשתם לסמינר בו הם חושקים. כל הודעת שלילה, גורמת לדמע ולכאב רב. אפשר לעמוד מול דמעות?".

"התופעה שיש בנות שאינן משובצות במקום לימודים, מטרידה ומציקה", מוסיף המנהל, "האחריות על כך שאף בת לא תגיע לרחוב, מוטלת במיוחד על מנהלי הסמינרים, שהם שלוחי הציבור ושלוחיהם של גדולי ישראל המופקדים על החינוך הטהור של בנות ישראל.

צפו: יעקב אשר עוקץ את נציגי ש"ס (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"אל תוך הנישה הזו נכנסו לאחרונה גורמים זרים, המבקשים לכפות קבלת בנות ושיבוצן בסמינרים. אל כך מתלווה רעש תקשורתי המלובה על ידי גורמים אינטרסנטיים, המנסים לרכב על גל טיעונים שלא ממין העניין, כביכול הם הגורמים לאי קבלת התלמידות".

"העובדות מוכיחות את ההיפך", מבהיר המנהל. "מתוך מאות עררים שהוגשו בשנים האחרונות על אי קבלת תלמידות, לא התקבלו כלל טענות בשל אפליה או קיפוח, מלבד מקרה בודד או שניים! קיימים סמינרים בעיירות פיתוח, שבהן רוב מוחלט בא מאותן משפחות שבשמן מדברים על הקיפוח. בדיוק בת אחת מתוך עשרות שכן התקבלו, היא זו שבאפליה או קיפוח לא יקבלו אותה? אבסורד במיטבו".

בהמשך כותב המנהל האלמוני: "דמעות של בנות והוריהן, כואבות וצורבות. אך חייבים גם להבטיח שלא יהיו דמעות גם במקומות אחרים. שכל אחת תהיה מסודרת במקום לימוד מתאים אישית עבורה. כל משפחה וכל בת לפי מבנה אישיותה וסובביה, והדרך אליה הם שואפים בכל מעשיהם לכוון את החינוך.

"חוסר התאמה אינו נזק רק לבנות האחרות בכיתה ובמוסד, בראש ובראשונה זהו נזק עבור הבת. הפער ברמה הערכית או הלימודית, שהוא גם שיקול חינוכי בהחזקת הבנות במסגרת תובענית הנמדדת על פי טובת כלל הציבור, תגרום לזו שלא תעמוד בתובענות הזו, להגיע למקום שאף אחד לא רוצה שהיא תגיע. הנסיון רב השנים כבר הוכיח זאת.

"הרגישויות הללו, מוכרים וידועים לממונים ולמופקדים על החינוך הטהור. אף גורם זר, אינו יכול לרדת לעומקם. מה הם השיקולים המנחים את הגורמים הפקידותיים שעה שהן מבקשים לכפות על קבלת תלמידה כזו או אחרת? האם שיקולים חינוכיים עומדים מול עיניהם? האם בידים של מי שאינו אחראי על חינוך בנותינו, ניתן לקבוע איך ייראה החינוך?".

לסיום משגר המנהל עקיצה לסיעת ש"ס וכותב: "בשולי הדברים, נפנה בזאת פניה נרגשת לידידינו מכובדינו עסקני הציבור מתנועת ש"ס, שידם רב להם בהקמת מוסדות חינוך לתפארת, ובשותפות בביסוס מוסדות התורה והחינוך בארץ הקודש. הבה ונמשיך ביחד בדרך זו ביתר שאת ויתר עוז, לטובת החינוך האיכותי, ואל תתנו לגורמים המבקשים לעשות הון פוליטי על חשבון בנות ישראל בתואנות שונות, לגרור אותכם מתוך העשייה הברוכה ובניין מוסדות הקודש".

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
36
האשכנזים הכי גזענים כל הביתי ספר של העיריה בבני ברק כל המורות החמורות כולם אשכנזים בושה
אלי 20.09.16
35
יש לכם ספק שימרחו אותכם המנהלים בדמוגגיות ובתירוצים בשביל שאם יגידו דוגרי שזה בגלל גזענות זה עבירה פלילית לכאורה וזה נשמע חמור יותר אז מורחים ומטייחים את הציבור בנוכליות זה פיקוח נפש השפיכות דמים הזאת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מש20.09.16
34
למה אתה מפחד. ואתה אנונימי. כי אתה יודע שהכל שקר וכזב.אוי לך מהדמעות של בנות ישראל .ושל כל אמא בישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ל.ת.20.09.16

הצגת כל התגובות

33
יש הלכות ברורות של טמא וטהור אלא אם כן ממציאים כאן תורה חדשה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מישהי20.09.16
32
חבל שהרב עובדיה לא כאן לעשות סדר עם הכפויי טובה האלה גפני ושות,מה יאמרו אלה שלא לומדים תורה.?
דוד20.09.16
31
צודק אם כל אחד שמדבר במקום זה יפתח סמינר ואז ידבר
יהושע20.09.16
30
יש להניח שלאו דווקא מנהל סמינר כתב את הכתבה.... אבל זה לא משנה רק נגיד שבטאון הליטאים אומר ש... מאידך גיסא מעניין שסמינרים (ליטאיים) שרוב תלמידותיהן ספרדיות גם כן הוכרחו לקבל בנות שנדחו בשל חוסר התאמה. האם נראה למשהו שיש פה קיפוח עדתי???
יתד התקועה20.09.16
29
תראו לי משגיח אשכנזי אחד בבדצ בית יוסף. תראו לי אשכנזי אחד שקיבל הלוואה מגמח ספרדי תראו לי פעיל אשכנזי אחד שזכה להשתלב בשס תראו לי אשכנזי אחד שקיבל משרה בכירה כלשהי במשרדי הממשלה שבשליטת שס. תראו לי אשכנזי אחד שהתקבל לאחד הכוללים של שס. אישית ניסיתי בעברי הרחוק להתקבל אצל דוד יוסף לכולל יחווה דעת. א
אשכנזי גאה20.09.16
ם שמתפרנסים מהספרדים תראה לי אחד ספרדי גם אם הוא נחיתי ומשתכנז שמלמד אצל הגזענים שהפכו את גזעניותם לדת חשובה של בן תוירה
דוד21.09.16
ש"ס בכנסת, מרוויח יותר מ-20 אלף בחודש. שיהיה לו לבריאות אבל זה משרה משרה
דוגמא קטנה20.09.16
כי גזענות זו מחלת נפש לכל דבר שבא בעיקר מארופה שאחד לא יכול לסבול את המנטליות של השונה ממך
בני20.09.16
28
ובכל זאת אשכנזים לא נרגעים
עשו שונא20.09.16
27
הגהינם של מנהלי הסמינרים לא יהיה פשוט אבל מי שלא מפחד מגהינם לא בדיוק מתרגש מעוול לבנות.
א20.09.16
26
בעולם החרדי מי שחשוב זה רק החרדי מבית,אשכנזי,ישראלי היגע הזמן שהאמרקים לא יתבשו להיות אמריקים ויפתחו ישיבות משלהם ספרדים יפתחו ישיבות משלהם וישימו פס ענק על אנשי ג וכו' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
r20.09.16
מי שלא רוצה לפתוח ישיבות ספרדיות זה הספרדים בעצמם. מה הענין לשים פס? הספרדים רוצים ללמוד בישיבות אשכנזיות. תסתכל על כל הרבנים והעסקנים ותבין לבד....
מבין20.09.16
25
גיבובי דברים הרחוקים מהאמת אני מסופק בכלל האם מנהל כתב זאת .המנהלים אפילו לא טורחים להגיב הם חיים בשכרון הכח. כנראה לבלר של יתד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שעבר את האפליה על בשרו 20.09.16
24
איך יתכן שעברו כבר 20 ימים מפתיחת שנת הלימודים, ותלמידות כיתה ט' עדיין יושבות בבית?????? ולאף אחד זה לא משנה. מכריכים את המנהלת לקבל 10 בנות שהיא מתעקשת לא לקבל אותם ובצדק גמור! הן אינם מתאימות לסמינר הזה. ובגלל זה כל הבנות יושבות בבית. היתכן? למה לא עושים חלוקה הוגנת בין שאר הסמינרים האחרים בעיר ש
הורי כיתה ט20.09.16
סוף סוף מעלים את סמינר נתיבות חכמה על הפרק, יישר כח להנהלה שדואגת לעשות לבנות תוכניות קצרות בשעות הצהריים על מנת שלא יסתובבו ברחובות משעמום.. אך הנושא באמת צריך להפתר אחת ולתמיד. למה שסמינר פוירשטיין ומאיר לא יקחו חלק מה10 בנות ? למה רק סמינר הגר - נתיבות חכמה צריך לקחת את כל מי שנשאר???? מקוה שהדבר
אמא לילדה 20.09.16
פונים לראש העיר - לא קשור אליו פונים למחלקת חינוך - לא קשור אליהם, אז למי זה כן קשור? הבת שלי יושבת 20 ימים בבית, הנהלת הסמינר צודקת במאה אחוז.
מנחם20.09.16
23
מנהלים יקרים הכל עושים לשם שמים. דורסים ורומסים את הבא בדרכם בשביל מיתוג מוסדותיהם כבודם העצמי ומה יגידו השכנים והסובבים על הסמינר החשוב שלהם.סמינר זה לא עסק זה בית חינוך.תתעוררו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי20.09.16
22
ישראל גליל אמר שאתם צבועים 😫לא שמעתם לקול שר התורה מרן אלישיב 😫😫😫 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.09.16
21
כמנהל בית ספר אני מצהיר בזאת כי אין דבר כזה תלמיד לא מתאים!!! אני כן מצהיר כמנהל בית ספר אנחנו לא רוצים להתמודד!!! זו האמת!!! ויש עשרות סיבות למה אנחנו לא רוצים להתמודד. ועוד גילוי נאות. יש לכל מנהל/ת בבית הספר את אותם תלמידים ותלמידות עם אותו איפיון שלומדים בבית הספר. מסקנה אמא יקרה! הילד שלך
אבי20.09.16
20
מר יעקב אשר אתה וגם המנהל האנונימי ושאר המנהלים עם ג ביחד ....אתם רשעים ארורים שונאי ישראל ...כל מה שנאמר פה זה מילים מכובסות למה באמת יש אפליה עדתית ....כאשר הכותב מתעלם לחלוטין שיש הרבה בנות ספרדיות ערכיות עם תובנות.הרבה יותר גדולות מאשכנזיות ....את ביגלל מיכסה של עד 25% ספרדיות בכיתה של אשכנזיות
דובלה20.09.16
19
ולפני הכל אל לכם כיכר השבת ולא אף אדם אחר שיכנו מנהלים אלו עשו כי דעת תורה!!!!!! סוף סוף קם אשכנזי שאומר את דעת התורה של הרב אלישיב זצ״ל ללא חת !!!! מנהלי סמינרי אלו אינם מקשיבים לדעת תורה כלל ומר אשר ח״כ (גימטריה עמלק) קם ומצפצף דברי בלע ושקר הוא ורעו גפני הפודל של ש״ס!!!!! אך ורק מפני שעושים מלאכת
שולי חן20.09.16
18
לכן גם לא נותנים לבנות ללמוד אקדמיה, למרות שיש אקדמיה חרדית ואפילו חסידית! הם עושים "טובה" שמקבלים בנות... ואח"כ אוסרים על הבנות לצאת מהסינר שלהם... בדיחה כואבת! הם משתמשים בהפגנות, לא נקבל את האחות ל ט' כי האחות הלכה למכללה חרדית... (לא התכוונתי למכללה ה"חרדית") מנהלי הסמינר דואגים לכסף שלהם, רוב ה
ירושלמית20.09.16
17
לא שמענו על אשכנזיה שנאלצה ללמוד במוסד ספרדי
מימון20.09.16
16
סלקציה הייתה רק בשואה ומוטב לכולנו שתישאר שם. עוד מנהל סמינר כזה ועבדנו.
אבי20.09.16
15
ללא ספרדים, מספרית ותקציבית הם צריכים אותם, הם גם לוקחים את המיטב וגם "דואגים לשכבות החלשות שלא יכולים בדרישות הרוחניות שלנו" פשוט להתרגש מאכפתיות.
נחמן20.09.16
14
היום יש תחרות בין קול חי לקול ברמה מי יותר יכול להתעסק בזה
חיים20.09.16
13
וכל היום מטקבק
שריר דןסגל20.09.16
12
איך יתכן שעברו כבר 20 ימים מפתיחת שנת הלימודים, ותלמידות כיתה ט' עדיין יושבות בבית?????? ולאף אחד זה לא משנה. מכריכים את המנהלת לקבל 10 בנות שהיא מתעקשת לא לקבל אותם ובצדק גמור! הן אינם מתאימות לסמינר הזה. ובגלל זה כל הבנות יושבות בבית. היתכן? למה לא עושים חלוקה הוגנת בין שאר הסמינרים האחרים בעיר ש
הורי כיתה ט20.09.16
אנחנו איתכם
רחל20.09.16
לא לותר! להלחם עד הסוף
רפאל20.09.16
11
הדברים לדעתי נכתבו ברכות ובהבנה ובמגמה חיובית, גם ההערה שכלל לא עוקצנית כמו שרוצה הכתב להשמיץ היא הערה במקומה, - ויש במגזר הספרדי כמו גם במגזר האשכנזי אנשים ראויים בעלי רמה וכשרון גם מבחינה רוחנית שיכולים להרים מוסדות לתפארת עם ישראל וזה יכול להיות פתרון מצוין ויביא את האהבה ואחוה בין האוכלוסיות.
רפאל20.09.16
10
מידיעה אני אומר שהוועדה שמחליטה לקבל את התלמידים או תלמידות ספרדיות זה בלוף כשמגיעים ספרדים לרשום את ילדהם למוסד הטופס רישום לא עובר לשום ועדה שתחליט אלא לאחר הרישום הטופס נזרק לפח אשפה על ידי המזכירה של אותו מוסד כך זה בדרך כלל אני אומר את זה באחריות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימיס20.09.16
9
אין לכם מוסד אחד של חינוך מצליח אתם יכולים אבל אתם חושבים שאשכנזים יותר טובים אם הייתם באמת חושבים ויודעים שאתם טובים ושהחינוך אצלכם מוצלח ובעל ערכים אמיתיים לא הייתם רודפים אחרי מנהלים אשכנזים אתם רוצים להיות אצל אשכנזים כי אתם חושבים שהם האליטה ואתם בטוחים ששם מקומכם כמה סמינרים ספרדים הוקמו בשני
אמנון20.09.16
יים מכספי צבור באף מקום בעולם זה לא קיים גם לא במקומות אנטישמים תארו לכם מוסד רק לשחורים או רק לרוסים וכן הלאה האם יש דבר כזה בעולם ועוד אחר כך יגידו אחינו הספרדים זה אפילו לא בני דודנו האם זו היהדות שמלמדת להיות יחד שבטי ישראל בכל המובנים
פרנק20.09.16
8
המצב הפוך יש תרעומת על שס שלא נלחמת בגזענות החולה שכל מה שמעניין אותה זה מנטליות במילים יותר מדוייקות תורת הגזע אין בכלל סיבה שסמינר שמתוקמב ציבורית יהיה שייך רק לחוג מסויים וזה כלל ההנהלה והצוות
פרנק20.09.16
7
אני אישית מכיר עשרות בנות ספרדיות מצוינות שבכיתה היו בעשר מדרגות יותר מהאשכנזיות שהיו שם , והן לא התקבלו כשהמכסה (מונח גרמני נאצי) במקסימום 30 אחוז הסתיימה , הרב אליישיב לא סתם קרה למנהלי הסמינרים גזלנים של כספי ציבור, הבקשה שלנו תשחררו אותנו מהשליטה האשכנזית מכיתות א-ח שלא יושפלו הבנות בכיתות ח ש
יצחק20.09.16
6
שקרן כי כולם יודעים שאלו לא נתוני אמת וגם טיפש שחושב שמישהו מאמין לשקרים שלו
אבי20.09.16
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי20.09.16
4
עיתון יתד נאמן לא הייתי עוטף דגים יותר גרוע מהעיתון של החמס בעעעעע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי 20.09.16
3
לפי החוק ראש עירית מודיעין חייב לשבץ אותם ומנהלי הסמינרים אומרים שהם לא רוצים אותם ♨️משתף♨️ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם20.09.16
2
אני יודע שזו לא הבמה, אבל אין לי תחליף. זהירות מה"מרכז החרדי להכשרה מקצועית" הם ממליצים בחום לאנשים להצטרף למקצועות למרות שהם לא מתאימים, וכשהם נושרים תובעים אותם על אלפי שקלים. אברכים מתרסקים מהם . זהירות!!! אני אישית נסעתי מהצפון לב"ב כל יום ללימודי מיפוי וכשנכשלתי במבחן הם תבעו ממני אלפי שקלים!
משה20.09.16
1
ש"ס זאת מפלגה הכי מושחתת אין כדוגמתה, והמגזר ספרדי צריך לסבול בגלל אותם רשעים, ממש מצער (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גאולה20.09.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם