כיכר השבת

חומרה יתירה

חובשת פאה? לא יצאת ידי חובה בתקיעת שופר

באחד מבתי המדרשות בירושלים פרסמות הגבאים בערב ראש השנה תקנה לפיה אישה שתבוא לבית הכנסת כשהיא חובשת פאה נכרית - לא תצא ידי חובה בתקיעת השופר (חרדים בארץ)

242
ישראל כהן | כיכר השבת | ד' בתשרי | 06.10.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold/flash90)

בחסידויות רבות ובקהילות קנאיות בעיקר אלו הנמנים על יוצאי הונגריה מקפידים על מסורת שלא לשנות מלבושם ולא להתיר לנשים לחבוש פאה אלא אך ורק כיסוי ראש מלא.

בחלק מהקהילות מבקשים לשמור על המסורת ולצורך כל מקפידים על תקנות מיוחדות על מנת לאכוף את שמירת הכללים העתיקים.

בבית המדרש של קהילת "אהל ישרים" בירושלים פרסמו הגבאים מודעה בערב ראש השנה תשע"ז בה הם מכריזים כי "כפי תקנת בית המדרש מקדמת דנא, אין אנו מוציאים ידי חובה לנשים (בתקיעת שופר. י"כ) החובשות פאה נוכרית ואינם מתכסים בכיסוי ראש".

יצויין כי מדובר בהוראה חריגה יחסית שכן גם במקומות המקפידים שלא לחבוש פאה וללבוש רק כיסוי ראש מלא, מבקשים לכבד את נוהג המקום אולם לא מוציאים איסור כה כבד המגדיר את החובשות פאה כמי שאינן יוצאות ידי חובת תקיעת שופר.

תוכן שאסור לפספס
242 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
83
אבל כשראיתי את המגזר הסרוג שמזלזלים בכיסוי הראש, הבנתי מה שראו רבנים במגזר החרדי. רוצים להחמיר ולא לחבוש פאה, גורמים לכך שהבעל לא רוצה גם מטפחת. אבל אם האישה חובשת פאה ונראית לא פחות יפה אז גם מכסה את ראשה וגם הבעל מרוויח.
דניאל הרשקוביץ14.10.16
82
עם השיער המקורזל שלי. כל הגברים הסתכלו עלי והרגשתי חוטאת ומחטיאה. כשזכיתי להתחתן הכיר לי בעלי (גואל רצון שיחיה) את הקרטון השחור ששמים על הראש ויש רק שני חורים לעיניים, ומאז אני מרגישה צנועה לאללה. וואלה אכבר.
נחמי14.10.16
81
לכל אלו שרוצים את יופיה של נשותיהם בשביל חבריהם ומבקשים מהן לחבוש פאה תקראו את זה ותחליטו האם אתם צודקים
110.10.16
◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן הכהן מלוניל (מהראשונים בתקופת הרשב"א), כתב על ג
114.10.16

הצגת כל התגובות

80
ללכת לבית חולים או לא? ולבסוף הלכתי . כשהרופאה שאלה אותי למה באתי ,אז אמרתי לה שהייתי בספק אם לבוא או לא, ואז הרופאה אמרה לי שאם יש לי ספק סימן שיש בעיה. מהמשפט המאוד פשוט (,אבל חכם )שלה הבנתי ,שכל דבר שיש בו מחלוקת , כנראה שיש בו בעיה ולכן אם ישנם כל כך הרבה דעות שנות לגבי הפאה כלומר הפאה מעוררת מ
ליבי09.10.16
בואי נתחיל משרה רבקה רחל ולאה. לדעתך הן הלכו עם מטפחות? ממש לא... הן לבשו רדיד שכיסה הכל הכל. למעשה, שולחן ערוך מפורש שאסור לצאת עם מטפחת מהבית. בגלל שאינה מכסה הכל. שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכס
שמואל10.10.16
הרבנים לא חושבים כמוך וזה מראה כמה אתה טועה! אם תצליח לשכנע את כל הרבנים המתנגדים אז תדבר! כרגע אין שום משמעות לויכוח. כל מי שמתווכח מנסה לסדר את היסורי מצפון שלו. תודה שזה איסור זו מכשלה וכולנו תקווה שכולן יחזרו בתשובה גמר חתימה טובה
רפי10.10.16
עיין ברשימה המצורפת ותסביר לי מי מהרבנים האלה מנסה להשקיט את יסורי המצפון שלו.. ◄ החזון איש: "לפאה יש יתרון"! מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמ
נתן17.10.16
79
ויראה שהוא נגוע בזה בביתו לכן מחפש קן טעמים להכשיר את השרץ.. לפני יום כיפור תחזרו בתשובה יהודים
שמואל06.10.16
אדם שאשתו לא חובשת פאה, והוא והיא רואים את כל הנשים החרדיות ברחוב חובשות פאה ונראות יפיפיות, יש לו סיבה טובה לצאת נגד ההיתר במסווה הלכתי כביכול, לתלות מודעות נגד פאות וכו'
שלום08.10.16
78
רק של תקיעות שופר
שמואל06.10.16
יתוש בן שלולית
יוני09.10.16
77
בעל תוקע החושב על נשים ופאות לא רוצה לשמוע את התקיעות שלו
עדו06.10.16
לא על דעת שאר הגבאים, ולא על דעת התוקע. רצה צומי מהנשים, המסכן
אחד מהשכונה06.10.16
76
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימיקס06.10.16
מדוע התירו לאשה לא נשואה ללכת בשערותיה הטבעיות? כיון שכבר דשו בזה, והורגלו לראות אותה כך. וזה מובא בכל הראשונים, וראה שו"ת מהרם אלש-קר סימן ל"ה. הוא הדין ממש באשה נשואה שרגילים לראות אותה עם פאה.
שאול06.10.16
75
מספר 16 חולה נפש לך לבארבאנל משוגע טומאה שכמוך ובלי שום קשר לשופר מי שחופשת פאה הוא פרוצה ומחכה שיתחילו איתה זה לא כיסוי בכלל והיא לא יוצאת חובה בכלום היא פשוט פרוצה פושעת מנוולת מכשילה רבים זולה ומגעילה ומחכה לה גהנים וכף קלע ב"ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל06.10.16
אחרי שתחזור מהאישפוז תענה לי, איך לאשה לא נשואה מותר להיות במצב ש"יתחילו איתה" נשואים ולא נשואים...
חיים06.10.16
74
פאה זה בכלל כיסוי ראש?? זה פשוט עושה את האשה משהו אחר שהיא לא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.א. צפון06.10.16
מה קורה אם האשה היא משהו אחר שהיא לא? ודרך אגב, מה עושה איפור לאשה?
זליג06.10.16
73
פאה זה הכי מהודר וצנוע! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש הלכה06.10.16
אין כמו כיוסי ראש הכי טהור הכי צנוע הכי אמיתי פאה זה עבודה זרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כמי06.10.16
עוד מייבין גודול מי אמר שזה ההכי טוב? אתה רואה שיש בזה מחלוקת אז מה אתה חושב שאתה פויסק? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי06.10.16
את הפאה אברו גדולי ישראל גם ספרדים וגם אשענזים ואין שום היתר ללבוש פאה!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני שפיגל06.10.16
פאה זה הכי מכשיל איך אתה קורע לעצמך איש הלכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אא06.10.16
צניעות זה כיסוי מלא. כלומר, פאה. זה שאשה מוסיפה יופי לעצמה, זה לא "מכשיל" אלא את אלה שמרשים לעצמם להסתכל לכל הכיוונים
איתמר06.10.16
כבודו יגיד באיזה דת יש הלכה כזאת אצלנו ביהדות אין דבר כזה עי' תגובה 17
יהושע06.10.16
ובראשם הרבי מליובאוויטש זיע"א: ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח
מנחם06.10.16
72
כיסוי ראש לא נועד לכער את האשה או לפגוע ביופיה. כיסוי ראש נועד לכסות את השיער שלה. נקודה. ואת זה פאה עושה הרבה יותר טוב ממטפחת מפני שהיא מכסה את השיער הטבעי לגמרי, כפי שכתוב בספר הזוהר שאסור שיראו אפילו שערה אחת. מבחינה זו היא כיסוי ראש בפאה הרבה יותר מהודר, כיוון שבמטפחת או כובע תמיד רואים מעט מן
חני 14.10.16
71
יש כאלה שחושבים שנשים צריכות להסתובב ברחוב מכוערות כדי לא למשוך אף גבר... זה לא גישה נכונה אני חושבת שהגישה הנכונה היא שאשה צריכה להיות צנועה ויפה והגברים צריכים קצת לשלוט בעצמם אי אפשר להאכיל אותם בכפית ולהביא להם מול העניים רק נשים מכוערות כדי ש"לא ימשכו.." כל אחד צריך לעשות את השתדלותו הנש
ליאת 14.10.16
70
מה הקשר בין חבישת פאות לבין תקיעה בשופר?
למה10.10.16
69
והם היום הכי קיצוניים בקהילות ישראל. הם ברובם משתייכים לנטורי קרתא. הם אנשי סלפים קיצוניים.סיקריקים. בהכרות מקרוב אחרי הכת הזה אני לא מזהה אישה שחובשת פאה. לדעתי זה יותר ספין מחאתי למרחב הציבורי
עמרם קלאר09.10.16
68
איך אפשר לכפות על אשה חרדית לסטות מפסק ההלכה של גדולי הדור, ללבוש פאה דוקא? אתמהה
ירא שמים06.10.16
67
מצווה עשה שהזמן גרמא.
תמים06.10.16
66
ככה זה כשעסוקים באיך שהנשים נראות במקום להתעסק בתפילה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעזר06.10.16
28!!! אהבתי!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימיקס06.10.16
65
אישה שלובשת פיאה לפי תקנון בית הדין לענייני צניעות אין סיבה שלא יאשרו לה להיכנס לביה"כ, אבל נשים שפורצות גדר וניראות כפרוצות טעונות שיפור, אולי שלא יקבלו את בנותן לבתי הספר ולא להפלות את הספרדיות?
חוי06.10.16
יאשרו לי להיכנס?
פאטמה06.10.16
64
משה וינפלד. מי שמך להיות פוסק???? גם אני חובשת פיאה אך מבינה שיתכן וזה טעות . כל אחד יעשה מה שהורו לו רבותיו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חובשת פיאה06.10.16
63
שום אישה אינה צריכה לגרות שום גבר..צניעות היא דבר הכרחי..אבן יסוד! אבל נקודת מחשבה אחת: הפאה באה בכדי לכסות את השיער שמחובר לראש נטו...הטענה המגוכחת שזה נראה כמו שיער אמיתי אינה רלוונטית כי גם אם זה נראה כמו שיער המטרה האמיתית מלכתחילה היא לכסות את השיער שלך ותו לא הסתובבתי היום בבני ברק,וסתם הס
רבקה14.10.16
62
אני אומרת בפה מלא שמאוד קשה למצוא מטפחת צנועה. כמה נשים באמת מכסות את כל שערותיהן באופן המחייב ע"פ ההלכה בעזרת מטפחת? אם תתבוננו טוב... תגלו שאין הרבה נשים שמכסות את שערותיהן באמת* עם מטפחת, ולעומת זאת יש המון נשים שמכסות את ראשיהן עם פאה צנועה**. *כיסוי ראש באמת בעזרת מטפחת= כיסוי שלא מחליק. 4 כ
אסתי 14.10.16
61
כולנו יודעים שכשקורה אסון,אתן מייד מורידות את הפאה.מה יש? למה לא משהו אחר? דווקא פאה? אההה,,"לב יודע מרת נפשו" אז תפסיקו לבלבל.
ר,ל10.10.16
אשה עם שכל, שיודעת שזה מותר, שהולכת לפי הרבנים *שחייבו* לבישת פאה, לא משנה את דעתה לפי הרוח. סיפר בנו של הגר"י זילברשטיין, על אמו ז"ל, ששכבה על ערש דווי, וכל אותן הנשים שהיא בעצמה החזירה בתשובה, באו אליה ואמרו לה שכדאי שתחליף את הפאה במטפחת ובזכות זה תבריא... היא שמעה להן, מתוך יאוש, ומתה עם הפאה.
בני ברקי14.10.16
60
דווקא פאה נוכרית היא המכסה בצניעות את כל שערות הראש. בשנים הראשונות לנשיאות הרבי, הרבה זוגות ביקשו ממנו לסדר קידושין- הרבי התנה שאך ורק אם האשה מקבלת על עצמה הידור כיסוי הראש בפאה נוכרית הוא יגיע לסדר קידושין. וכך מתועד בווידאו. בקיצור לא להיבהל מכל המשמיצים והקנאים ובפרט הקנאיות המבולבלות. איש איש
הרבי מלובביץ08.10.16
להגיד שהרבי העדיף פאה זה לשקר את עם ישראל ולהכשיל את הרבים בעריות עליו נאמר "יהרג ואל יעבור". מי שמחשיב עצמו לחב"ד בזה הדור ומפברק דברים כנגד הכתוב בתורה הקדושה מראה עצמו כמשתייך לכת של עובדי עבודה זרה, לכת שחברו אליה אנשי ערב רב שכל מגמתם להכשיל את עם ישראל. מי שחפץ לדעת מה הייתה האמת של הרבי לגבי
דפנה09.10.16
ישנם כשלושים אגרות ומכתבים ודרשות בהם הרבי דרש בכל תוקף מהנשים לכסות את הראש בפאה בלבד. אצטט רק כמה מהם שיבהירו היטב את התמונה: ◄ "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק הש
לדפנה הקשקשנית10.10.16
ולכן המשפט הזה שכתבת "אם 99.9% מהפוסקים בכל הדורות אסרו את הפאה אז דעתו של הרבי בכל מקרה בטלה ומבוטלת" הוא קשקוש מקושקש לפי כל קנה מידה... להלן רשימה קצרה, אפשר לעיין במקורות המצורפים: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפ
יהודה הלוי10.10.16
לפחות 80 אחוז מרשימת הרבנים שהבאת הם מצדדים בדעת אמצע לא מתרים ולא אוסרים. והנה לך רשימה של רבנים שאוסרים פיאה באופן מוחלט. רבים מהפוסקים הכריעו לאסור את השימוש בפאה הנכרית, מתוך טעמים שונים, ומהם: 1. רבי שמואל יהודה קצנלנבוגן בן רבי מאיר מפאדווא‏[18] 2. שו"ת באר שבע (סי' יח)‏[19] 3. בעל ההפלאה זצ"
אלי10.10.16
1-2 הבאר שבע שבעצם ציטט את מהר"י, אסר גם מטפחת, כי לשיטתו חובה שני כיסויים וזאת הסיבה שאסר פאה. איך אפשר לצטט אותו היום כאוסר פאה, ולהתיר מטפחת? זה לשונו: "אע"פ שמכוסה במטפחת דעביד ביחוד לכיסוי השיער, וגם הוא כיסוי מעליא שהוא מכסה לגמרי השערות, אפי' הכי לא סגי, משום דשני כיסויים גמורים בעינן, ודעבי
אליהו14.10.16
כפי שכתבו פוסקי הלכה רבים, שאין שום ראיה מפוסק הלכה שאסר פאה בדורות הקודמים: ◄ מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם התפשטות המנהג בכל העולם. וכמו שכתבו בדבריהם 'אם תימצא אחת בעיר בטלה במיע
יהודה14.10.16
אבל בצל הרבאלישיב שקרת במצח נוחשה הוא אסר זאתבכל תוקף וכל מי שרוצה יש הקלטה והסרטה לעיני כולם לספר על משהו שאין לו שם ראיה ועוד הוא סותר את מה שכולם ראו ותדע לך בשמים יש לך חשבון ארוך
שקר11.10.16
לגבי הרב אלישיב שדיברת עליו ספציפית, זה תימלול מדוייק של הוידאו (התפרסם בכל הרשת, אפשר לחפש): לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור... כאשר
אלחנן14.10.16
הוא מתהפך בקברו ואת המשיח שכ''כ פעל לבואו הוא רק מתעכב בגלל ההיתר המפוקפק הזה בוודאות אם היה בדורנו היה אוסר כליל הפאה אינכם מרמים רק את עצמכם אתן משחקות באש ושמות הנשמה שלכם לנצח על קרן הצבי
צבי09.10.16
אני בספק גדול אם תגמור את השנה שלך בעקבות דברי הבלע שכתבת על צדיק גדול וקדוש... וכמובן הוא לא התיר פאה אלא רק חייב את נשות חסידיו לחבוש פאה בהתאם להיתרם של כל גדולי הפוסקים שמפיהם אנחנו חיים. והתגובה שלך היא רק מלמדת אותנו לאיזה שפל המדרגה ניתן להגיע כשמתרגלים לחלוק על גאונים וצדיקים שאין לנו בכלל
מנחם10.10.16
ובכלל אין מה להשוות הרבי חסידי ומרן פסק פסיקות הילכתיות ממש פסיקה בהלכה זה שיא הידענות התורנית כמו שכתוב 1 מ6 אלף פוסק בהלכה עוד דבר לפני 22 שנה הפאות היו קש היום הן יותר יפות מהשיער בעצמו ויש פרוצות ממש ששמות פאות הייתן מעיזות להתייצב מול השכינה אחרי שתמותו עם פאה מול כסא הכבוד שם למעלה? אולי אתן
תסתמו פרוצים11.10.16
ואל תנסה לעשות השוואות מטופשות בין צדיקים וגאונים כשאתה קטן מאוד. בשיטתו של הרב עובדיה ישנן סתירות רבות, כדלהלן: המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה
חיים14.10.16
אדם משכמו ומעלה. אני מסכימה איתך שכיסוי ראש הוא צנוע יותר, אך אל תדבר על צדיקים!
ליבי09.10.16
59
חבל על הזמן. מי שזה לא מפריע לו, נשאר רק לרחם עליו ולתהות מה יהיה סופו.
ב.ניצן06.10.16
לא פלא שאתה לא מבין שיח תורני פשוט, המותר נהפך לך לאסור והאסור נהפך לך מותר. חצי כיסוי ראש נראה לך בסדר גמור, ופאה נראית לך "שרץ". דעת בעלי בתים היפך דעת תורה
דניאל06.10.16
58
אז אל תבלבלו את המוח!! מי ששמה פאה כי היא חושבת שזה צנוע אז היא לא תשים פאה בולטת!!! כמעט כל הנשים ששמות פאות ארוכות זה רק בגלל שזה יפה!!!!! לא כי הן חושבות שזה בשביל צניעות אז בבקשה די להכליל!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1111106.10.16
גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים. ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכמים". ◄ אשת ת"ח צריכה להיזהר יותר בספר אורחות חיים (חלק ב', הלכות כתובות) לרבי אהרן
חנניה06.10.16
57
טיפות אשה פטורה מלשמוע שופר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פיני06.10.16
56
גזל תוך סיפורי זה נהנה וזה לא חסר... צרות עין...לא נותן לגזול חופשי את זכויותיך...
מה המצב?06.10.16
55
לא חובת תפילה ולא חובת כיסוי ראש ומה שהתירו האשכנזים זה לא הפאות שיש היום שנראות גרוע יותר משער אמיתי
אשכנזיה06.10.16
מה לעשות שלפי ההלכה מותר לאשה לכסות את השער גם עם שיער שגזרה מראשה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הלכה זו הלכה!! 06.10.16
והראיה שאשה שאינה נשואה יכולה לצאת כך לרחוב, ובכל הראשונים והאחרונים מובא שאין בזה בעיה כי רגילים לראות אותה כך. אלא שהתורה קבעה ("גזירת הכתוב") שאשה נשואה צריכה לכסות את שערותיה הטבעיות, ולא משנה עם מה היא מכסה, העיקר שיהיה מכוסה. ממילא הביטוי המטומטם "יותר גרוע משיער אמיתי" אין לו שום אחיזה במצי
ידידיה06.10.16
54
כנראה מרוב קנאות שכחו ללמוד שולחן ערוך. נשים פטורות מתקיעת שופר בכלל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סתם יהודי 06.10.16
53
ההלכה קובעת את גדרי הצניעות (גם לגבי יחוד, דיבור, השתתפות בחיים ציבוריים וכו'). הקב"ה נתן יופי לאשה, והתורה לא באה לכער אותה! לא לפני הנישואים ולא אחרי הנישואים! ואדרבא, אשה נשואה צריכה להקפיד שבעתיים על יופיה... גם הנשים הכי חרדיות במאה שערים מתקשטות בתכשיטים, ולא רק בבית, גם בחוץ, בשבתות ואירועים
ליזי 14.10.16
52
מטיפה לצנועה על צניעותה,כשלעומת זאת נשים עם שאל ואפילו מטפחת תטיפנה לנשים צנועות (רק שלא לפי קיצוניותן) על כביכול פריצותן. ולא רק זאת אלא לעיתים הן צנועות בתחום אחד ופרוצות בתחום אחר ועדיין הן צדיקות בעיני עצמן, כגון אחת שהטיפה לגבירתי על פאתה כשה"צדקת" הלכה עם מטפחת אבל בתחום אחר פריצותה היתה מזע
דודי14.10.16
51
והמציאות תוכיח שבוגרות הסמינרים לאחר חתונתן הולכות בפריצות מזוויעה שלא מביישת את ה"שחקניות מהרחוב התחתון" כלשונו של הגר"ש וואנזר זצוק"ל, מחטיאות את הרבים בפריצות זוועתית והכל בהשראת המורות שלהם, א"כ יוצא שהסמינרים הם "מחנות השמדה רוחניים" והמורות הם הקלגסיות האחראיות על כל השמד הזה ורוצחות בנות ברצח
ואי ואי פחד11.10.16
50
או אחרי מאה ועשרים שנה ואתם תראו מאה אחוז שתכנסו לגיהנם עם הפאה ולא יעזור כל רשימת הפוסקים שמתרים כביכול ... למעלה תראו וכבר לא יהיה חזור......
שמואל11.10.16
הוא כבר יודע מה יהיה למעלה הוא כבר יודע מי יכנס לגיהינום מי שנכנסה איתך תחת לחופה נכנסה לגיהינום
עדו11.10.16
עם המטפחת שלה שבקושי מכסה את הראש? תיפגוש אותה שם, בתנור מספר 345
שר שלום14.10.16
49
לכל מי שמבין באופנה יודע כמה שמטפחת מבליטה תעצמות לחים וכו.. וכל אחת שאם פאה שתבוא להתחרטות איתי ביופי אני לוקחת אותה באצבע. יש נשים עם פאה אני מסתכלת להם על הפנים תווי הפנים והן מכוערות למותתתתת!! כמה שאני מתה שכל החובשות פאה יקבלו ככה הוכחה מהשמים כמה זה גרוע.. והבבא סאלי אומר שכל אישה שחובשת פא
הולכת עם מטפחת בגאוןןןןן07.10.16
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
ישראל ישראלי09.10.16
התיר פאה באופן פרטי
נפתלי09.10.16
דבר ראשון אין לי איפון. המכשיר שלי מושגח.. דבר שני אני מכסה הכללללללללל. ולכל אלה שמתכחשים למה שהבבא סאלי אמר זה רשום בספרי צניעות שזה מה שאמר . לא המצאתי דברים!!! מוחלת בלב שלם למקללים... ושהיה לכם אחלה שנה שבעולם.. אוהבת את עמ"י (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הולכת עם מטפחת בגאוןן09.10.16
לא כל "מה שרשום בספרי צניעות" זה נכון. 99 אחוז זה קשקושים, והמצאות בשם רבנים. מה לעשות, יש אנשים שחושבים שזאת ממש מצווה להמציא המצאות כדי "להתחזק". תגגלי למשל: "מעשה נורא בענין צניעות"...
ציפי10.10.16
חובשת פאה, הבאבא סאלי בחר והמליץ אישית על החתן, הלא הוא הרב ישר אדרעי חסיד חב"ד.אפשר לנסוע לנתיבות ולפגוש אותה אישית אז אם כבר להמציא סיפורים,לפחות שישמע קצת אמיתי...
הבאבא סאלי זצ"ל08.10.16
מעשה שהיה עם הגאון המקובל רבי מאיר אביחצירא זצ"ל, בנו של בבא סאלי, ומובא בספר "גאוני משפחת אביחצירא" (עמ' קי"ב, בשם הרב אברהם אבוחצירא): "בין הגה"ק הבבא מאיר לר' מכלוף, התנהל קשר חזק... לימים, כאשר בתו של ר' מכלוף באה בקשרי שידוכין, חתנה המיועד התעקש שהאשה תכסה את ראשה במטפחת לחוד. הכלה פנתה לגיסה
בנימין14.10.16
בעלות אייפון כמוך כן מוציאים ידי חובה בתקיעות? וכמה אצבעות שיער רואים לך מקדימה?....
צנועה בפא08.10.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדי
א. א.09.10.16
לומר כאלה דברי בלע על צדיק יסוד עולם? הוא שדאג לכסות כל ראשו ואת בנותיו משהיו תינוקות היו צנועות 100%
אמן09.10.16
על זה שאתה מוציא עליו לעז? הוא דאג לכסות את ראשן של בנותיו, אמת ויציב. אבל עיין בדברי חתניו שיש ירידת הדורות והנשים כבר לא מכסות את הראש כמו שצריך במטפחת, ולכן העלים עין מבנותיו שהלכו עם פאות, ובפרט שיש הרבה מתירים, ועל כולנה הרבי מליובאוויטש שהבבא סאלי החזיק ממנו מאוד. ואגב, בתו שגרה בנתיבות חובש
ספרדי טהור10.10.16
48
משנה מפורשת: העובר מאחרי ביהכנ"ס ושמע קול שופר , אם כיוון ליבו יצא. מכאן שהתוקע סתם מכווון להוציא את כל השומעים, ולא רק אלו שלפניו, בניגוד למברך ברכת הנהנין, המוציא רק מה שלפניו או מה שיודע שיובא לפניו, ומאי שנא? הסברה אומרת שהתוקע מוציא אחרים מכח כל ישראל ערבין, ולכן אין צורך בכוונה להוציא איש מסו
זלמן06.10.16
47
לא יודעים שאשה פטורה משופר, ולא יודעים שפאה מותרת לפי למעלה ממאה ושלושים פוסקים... פשוט בורים ועמי הארצות... כמו כן לא יודעים הלכה פסוקה שהתוקע ומתכוון לא להוציא אדם פלוני, אינו יכול להוציא אף אחד
אברך06.10.16
46
וזה לא מנהגן של יהודיות קדושות
אסור פאה06.10.16
בהרבה מקומות היה רפיון במצוות כיסוי ראש ורוב הנשים זרקו את הכיסוי מעל ראשן, ודוקא הצדקניות הלכו בפאות. וכאשר רואים כיום בארץ הקודש; רוב הנשים היהודיות הולכות בגילוי ראש, גם במגזר הדתי יש אחוזים ניכרים של גילוי ראש חלקי או מלא, ואילו הנשים הצדקניות מהמגזר החרדי, הולכות בפאות ומקפידות היטב על כיסוי הר
נחמן06.10.16
נכון לא ממש לא כל גדולי עולם אסור הדבר.. תדע את האמתרק לאחר מאה ועשרים שנה בשמים.....
לנחמן06.10.16
תקרא ותראה שזאת האמת, תדון כדרכה של תורה במקום לקשקש שאחרי מאה ועשרים נדע את האמת
שי14.10.16
45
וכולם עושים סיפור ודנים בזה.... ילך נא החולה לטיפול, ויעזוב אותנו לנפשנו
חרדי, מודיעין06.10.16
44
לפני כשמונה שנים התפרסם וידיו של כמה רבנים שרצו ללחוץ על מרן זצ"ל לאשר כוונתם להכניס לחיידר שלהם רק אלו שהאמא איננה חובשת פאה. הם לחצו הרבה. אולם מרן רב אלישיב לא הסכים להם כלל וכלל.
חיים06.10.16
הגרי"ש אלישיב אמר במפורש בוידאו שפורסם בכל כלי התקשורת, שמותר פאה לכתחילה. להלן תמליל מדבריו: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פעם גדול הדור... כאשר
אריה06.10.16
43
למה לא שלחת את האומללה הזאת למסגד או בית כנסת רפורמי😄😄 לברקת יש פנים של גוי👺 אני תקוה שזו קדנציה האחרונה שלו😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.10.16
42
טוב לראות שיש עוד קומץ חרדים אמיתיים שנלחמים בתופעה המגעילה הזאת שנקראת "פאה נוכרית" - שמביאה מחלות ואסונות על הדור!! הלוואי שהן תזכינה לשוב בתשובה שלימה הנשים הללו...
חרדית אמיתית06.10.16
רוב הפוסקים שאסרו לפני מאות שנים, היו מתירים כיום, כי המנהג התפשט בכל תפוצות ישראל, ואשה שמתכערת על בעלה בסופו של דבר גורמת לו לעבירות חמורות. מחלות ואסונות מביאים רק אותן נשים שלובשות מטפחות שמכסות את הראש למחצה ולשליש ולרביע, כפי שמובא בזוהר הקדוש דברים חמורים על אותן נשים.
רונן06.10.16
41
זה הדבר הכי מצחיק שיש.. הכתב כותב "כיסוי ראש מלא" והוא מתכוון למטפחת או כובע... איך זה בדיוק כיסוי ראש מלא כשרואים שערות יוצאות החוצה... ועוד יש כאלה שמתירות לעצמן 2 אצבעות שמותר לראות ואז זה הופך ל4 אצבעות ויותר.... רוצים להלחם בפאות הארוכות והלא צנועות??? יש דרך לעשות את זה... אבל לא ע"י הפצת שקרי
שלמה06.10.16
40
פסק הרמ"א או"ח תקפ"א סעיף א' (הלכות ראש השנה) שמי שמכווין לא להוציא פלוני בתפילתו גם שאר הקהל אינם יוצאים ידי חובתם. אבל מיהו הרמ"א מול העסקנים...
עזרא06.10.16
כתוב מפורש מי שמכוון לא להוציא מישהו ידי חובתו לא מוציא אף אחד ידי חובתו
מאיר06.10.16
39
פעם היא הייתה "מוקצה" בציבור הדתי לאומי וסימן היכר מובהק לחרדיות, אך כיום יותר ויותר נשים דתיות לאומיות רואות בפאה את הפתרון המושלם לכיסוי ראש, נוחות ויופי. פלא שהיא הפכה לטרנד חם? עד לפני כמה שנים יכולנו לומר – 'אמרי לי מה על ראשך ואומר לך מי את', אבל בשנים האחרונות הגבולות מיטשטשים והלבוש כבר לא
דנה18.06.17
38
מדבר זה או אחר, אך מה שבעיקר מושך זה האישה מעצם היותה אישה! יש בדיחה על משפחה מאוד קפדנית שדאגו לבנם. הם גידלו אותו בסביבה "סטרילית", נטולת נשים. יום אחד האב ובנו טיילו יחד ברחוב ולמרבה התדהמה הופיעו מולם שתי נשים (צנועות וחסודות, כאילו ברור...). הבן נדרך, דבר כזה הוא לא ראה מימיו. הוא שואל את אבי
אחת14.10.16
37
מה שכתבת הוא עיוות חמור של מוחך.אימותינו לא שמו מטפחת אלא רדיד ולכן הפאה היא תחליף לרדיד?? בוש והיכלם עוכר תורתנו הקדושה.מגלה פנים בתורה,ואומרת לך את זה מי שנשפטה בבית דין של מעלה על צניעות.כך שאותי לא תוכל לרמות,אבל אלה שכן ישמעו לך,יילכו יחד איתך למקום שצרחתי שלא יכניסו אותי אליו.תעשה תשובה.
ר,ל10.10.16
עלינו אי אפשר לעבוד עם סיפורי עליבבא וארבעים השודדים... יש לנו פוסקי הלכה, קדושי עליון, שהתירו פאה ואף כתבו שזה הכיסוי המומלץ, מי את שתחלקי עליהן עם הסיפורי סבתא שלך? אמותינו לא לבשו מטפחת, בדיוק כך. ולכן אי אפשר לנפנף באמותינו. כי כמו שלא לבשו פאה, כך לא לבשו מטפחת. אין שום הצדקה לכל הלבוש הנהוג
בית דין של מעלה14.10.16
36
מצוות עשה שהזמן גרמה.
יאיר10.10.16
35
ע"פ ההלכה הבעל תוקע אינו צריך להתכוון להוציא אף אחד מי ששמע את התקיעות הרי הוא קיים את המצווה של תקיעת שופר הבעל תוקע מוציא רק בברכה, וזה היא יכולה לברך בעצמה (המצווה של תקיעת שופר זה שמיעת קול השופר ולא לתקוע בשופר כמו שרואים בברכה שמברכים לשמוע קול שופר ולא לתקוע)
חיים09.10.16
34
ולהפטר אחת ולתמיד מהגבאים ההזויים
פייגי06.10.16
33
כדי שזה יהיה יותר מקומם. הכוונה היתה למנוע מנשים מלחבוש פאה. בדיוק כמו שבכמה חסידויות האדמו"ר הכריז שמי שיש לו אייפון אין לו רשות להשתתף בתפילה.
דוד06.10.16
אייפון (בלי סינון) הוא דבר בעייתי מאוד, פאה זה הידור מצווה לדעת רוב הפוסקים. ולכן רוב הנשים החרדיות מקפידות ללבוש פאה. ההשוואה בין פאה לאייפון היא דמגוגית.
יוסי06.10.16
32
אין כאן שום פסק הלכה נחרץ, רק שגעון ובורות בהלכה וביהדות, כפי שאפשר להווכח מהתגובות.
hili06.10.16
31
אמר פעם שאי אפשר לחייב את הנשים שילכו עם מטפחות, בגלל שאם הגברים הולכים למנהטן, מסתובבים ברחובות ואז חוזרים לבית ורואים את האשה במטפחת, זה ניסיון קשה מאוד. ואלה שמתנגדים לפאות באלימות, כמו שידוע לכל אחד, הם הכי פרוצים בעריות בעולם. יושבים על האינטרנט כל היום ומסתובבים במקומות מלוכלכים לראות מה אסו
אפרים14.10.16
30
פאה צנועה יותר ממטפחת! היא מכסה בצורה מוחלטת את שיער הראש. היא יציבה על הראש. לא מחליקה אפילו לא מעט מהראש. וודאי שפאה היא כיסוי ראש מהודר ביותר!! כמובן שיש לגלות גם רגישות למראה הפאה שלא תהיה ארוכה מידי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.10.16
מאשר הרבה מהפאה של הנכרית
אני06.10.16
29
כי כל כבודה בת מלך פנימה, ומי שיוצאת כל יום מביתה, נקראת יצאנית כמו דינה.
דן סגל06.10.16
28
לכל יהודי יש יצרים והתפקיד הוא לנסות להתגבר עליהם כמה שאפשר, הדרך הכי פשוט הוא להשתדל להיות מאושרים ומסופקים בפנים, כל אחד לפי היצרים שלו, ואלה שיש להם סיפוק נפשי כשהאשה הולכת עם פאה יפה אז על האשה חל מצווה ללכת ככה, כך היא תציל את בעלה מלפזול לחוץ, אמנם לצערנו, יש כאלה שנשותיהם לא מספקות אותם, ונפש
דודי14.10.16
27
ולכן הם הולכים אחרי הרב עובדיה
דן סגל06.10.16
הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, למרות שאסר פאה לנשואות, התיר פאה לגרושות ואלמנות, בשו"ת יביע אומר חלק ד אבן העזר סימן ג: "נראה שיש מקום להתיר לאלמנה וגרושה ללכת עם פאה נכרית ברה"ר, כי הנה ידועים דברי הש"ג סוף פרק במה אשה (סד:) שנראה לו להתיר לנשים לצאת בפאה נכרית וכדמוכח ממתני'... וכן כתב ה
שלמה06.10.16
וגאותניות שרוצות להראות את יפין הסרוח
אסור פאה06.10.16
יש לך את הכישרון לסלף כל דבר עם בדיחת קרש. איפה למדת את זה?
בני06.10.16
26
ולכן אין מה להוציא אותה מצות עשה שהזמן גרמא נשים פטורות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.10.16
25
הם לא יודעים משנה מפורשת שחרש שוטה וקטן אינם יכולים להוציא ידי חובה בתקיעת שופר!! וחוצמזה, כאחד שנמנה על יוצאי הונגריה, הסבתות שלי לא הסכימו להשתדך עם משפחות שמכסים את הראש במטפחת כי זה לא כיסוי מלא !! הן ראו את הפאה ככיסוי האידיאלי כי הוא מכסה את כל הראש.
חצי שפוי06.10.16
אתהלאחצי שפוי אלא שוטה וחצי כל גדולי עולם אשכנזים וספרדים אסרו את הפאות וגם אלו שהיתרו רק על הפאות של הסבתא שלך לא של היום תשמע בבקשה את הרב אילשיב
ל06.10.16
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
מנחם06.10.16
זה מה שהסבתות שלך ראו, זה לא אומר שזה הנכון והרצוי לפני ה' יתברך. זה אומר שזה מה שהם חונכו -אותם הסבתות שלך. תתעורר דיי להיות ראש קטן, פיאה זה שיא הפריצות !!!!!! כיסוי ראש יהודי כשמו כן הוא, כיסוי לראש ולא חיקוי לשערות בכל מיני גדלים וצבעים ושגעונות שיש לכם ואתם הדבקתם במחלה של הפיאה את הספרדיו
רותה06.10.16
24
לא צריך להגזים
פאה=פריצות אבל06.10.16
פאה זה הידור מצווה
גבריאל חומרי בנ06.10.16
23
"לא תוסף עליו ולא תגרע ממנו" (דברים יג,א) הם שני איסורים דאורייתא. יש רפורמים חילונים שעוברים על איסור דאורייתא "לא תגרע ממנו", ויש רפורמים חרדים שעוברים על איסור דאורייתא "לא תוסף עליו". ה' אמר לאדם לא לאכול מעץ הדעת. אדם הוסיף סייג לדברי ה' ואמר לחוה גם "ולא תגעו בו". לאדם היתה כוונה טובה - הוא ר
יצחק06.10.16
22
כל הכבוד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 06.10.16
21
בהם נהוג לדכא קצת את הנשים אוסרים פאה וזה שיש להם יחסי ציבור מצוינים, עדיין לא אומר שפאה זה דבר אסור. אני אישית לובשת מטפחת מסיבות של נוחות והרגל. אסור ללבוש דברים לא צנועים וכך גם אסור ללבוש פיאה לא צנועה. אבל זה לא מה שאוסר ללבוש פיאה ואפילו קאסטם יש פיאות צנועות בדיוק כמו שיש לבוש לפי התקנון
יעל 14.10.16
20
חוזרים לשורשים יפה אחנו האשכנזים כמו שאתם פועלים נגד פלפונים לא כשרים גם כאן חובה עלכם לצאת נגד פאות בבקשה יפה שעה אחד קודם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים06.10.16
19
זו דת אחרת לא היהדות
שפוי06.10.16
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דת חדשה נוסח תשעז06.10.16
ומה גם שלא כ"כ פשוט שאפילו אם הבעל תוקע מתכוון לא להוציא ידי חובה יכול להיות שכן יוצאת.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וול06.10.16
17
חזק וברוך !
אמת 06.10.16
16
שזה לא הפאה אלא המראה הכללי של האישה. ואין שום איסור שאישה תיראה יפה ותתלבש יפה כל הענין הוא שלא תהיה בולטת. והרבי מחב"ד היה בעד חבישת פאה שזה הכיסוי שמכסה את כל השיער. הרי כתוב ששיער באישה ערוה והכוונה גם לשערות הראש לאחר החתונה. והרי ידוע ורואים שכאשר שמים מטפחת/כובע חלק מהשערות לא מתכסה וחלק
הודיה14.10.16
15
מטפחת יש אופציה לכסות בה את כל השיער השאלה כמה האישה רוצה בכך. פאנית אחת אמרה שנשים שבאות אליה ושמות פאה זה ממש לפניואחרי מכוערת ואז עם הפאה דוגמנית!! זה בטוח לא מה שהשם רצה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חובשת מטפחת בגאוןןןןןןןן!!!06.10.16
שמבין באופנה יודע כמה שמטפחת מבליטה תעצמות לחים וכו.. וכל אחת שאם פאה שתבוא להתחרטות איתי ביופי אני לוקחת אותה באצבע. יש נשי ם עם פאה אני מסתכלת להם על הפנים תווי הפנים והן מכוערות למותתתתת!! כמה שאני מתה שכל החובשות פאה יקבלו ככה הוכחה מהשמים כמה זה גרוע.. והבבא סאלי אומר שכל אישה שחובשת פאה מכינ
הולכת עם מטפחת בגאוןןןןן07.10.16
ולא שתהיה מכוערת ובעלה יסתכל על אחרות.. כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוקחת בחשבון ונזהרת
אפרים06.10.16
14
מי שמכם לקבוע שזו חומרא יתירה. כל לבלר נעשה "מבין". יש ספק רב אם מותר לברך ליד אשה חובשת פאה !
חומרא ?06.10.16
זאת לא חומרא יתירה אלא מיותרת לחלוטין! שהרי אפילו אותם פוסקי הלכה בעבר הרחוק שכתבו לאסור, היו חוזרים בהם ומתירים.... כפי שמובא בספרי הפוסקים: ◄ מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם התפשטו
נפתלי ברמן06.10.16
13
1.מטפחת 2.כובע 3.פאה
בנות ישראל06.10.16
הרי כולם רואים שקשה לכסות עם זה! וכך כותבים כל גדולי הדור! ◄ מרן הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". ◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומ
משה06.10.16
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד06.10.16
11
היא מכסה את כל הראש ולא רואים אפילו שערה אחת...וזה גם הרבה יותר מכובד ממטפחת או כובע... ואלו שהזכירו את הפאות הלא צנועות... אני חושבת שאישה שתלך עם פאה שמושכת תשומת לב... לא צנועה כהגדרתכם... תלך עם כיסוי ראש אחר אותו חוסר צניעות... אז... עדיף פאה כי ככה לפחות לא יראו את השער...
אני הקטנה14.10.16
10
כל הרבנים שמתנגדים לפאות, הם מתנגדים ל"פאות" של המודרנים, שנראות בדיוק כמו שיער אישה ואי אפשר להבחין אם האישה בכלל נשואה או שהיא בחורה והדבר מביא להרבה מכשולים. אין רב אחד, גם לא בפלג הספרדי שיגיד שפאה שהיא באמת לפי מה שהתירו, היא נגד ההלכה. ובואו לא נשכח שגם כיסוי ראש יכול להיות לא צנוע בעליל. לא
אחד שמבין06.10.16
9
אצל הרב אונגר זצל כולם היו הונגריות ומי שלא שם מטפחת על הפאה לא ננזף ולא כלום המצאה של בורים ועמיארצות .אינכם הונגרים שם יש יושר אלא מטורפים בן זמננו אנחנו הונגרים גאים אך לא חולים כמוכם
יצחק06.10.16
8
בושה גדולה לכל הנשים המקולקלות שלובשות פיאות, ומעבר להחטאת הרבים, הם חוטאות בלא תיטוש תורת אימך ובנוסף הם מקלקלות את דור העתיד. כל חלומה של רווקה הפך להיות הפיאה של יום האחרי..... נשים יקרות תודו באמת שפיאה זה אמא של כל התועבות החרדיות. זה היה "נהוג" באירופה מכל מיני שיקולים , ולמה להמשיך
רותה06.10.16
לשיטתך, שיש "החטאת הרבים", ממילא כל רווקה היוצאת החוצה מחטיאה את הרבים בשערותיה וצריכה להתכסות כמו נוצריה או ערביה... שיער נדוש, אין בו החטאה או מכשול. נקודה. ואם רווקה חולמת על שמלת כלה, זה אומר שזה אסור? הפאה היא הפיתרון הטוב ביותר בדור הזה, כשכל הנשים הולכות כבהמות השדה. האשה החרדית צריכה להתנ
אבינועם06.10.16
7
מי שהולכת עם כיסוי ראש ולא עם פאה, צריכה תשובה, כיוון שבדר"כ נראים קצת משערות ראשה החוצה.
יאיר06.10.16
במטפחת נראות קצת שערות צמודות לראש ולא מתנופפות ומושכות את העין כמו בפאה. ובכל מקרה ודאי הרב לא התכוון לפאות שאנו רואים היום ברחובות, שלכולי עלמא הן פרוצות ומושכות את המבט. כדאי לשים לנגד ענינו - מה באמת רצון השם? - מה באמת יותר צנוע? אימותנו הקדושות לא שמו פאה. מי שרוצה אמת ימצא אותה בסוף שנה טובה
משה06.10.16
ולכן זה לא משנה אם מדובר באשה בת 80 שהמטפחת גולשת לה מהראש ונראה שיער לבן ויבש, בכל זאת מדובר באיסור דאורייתא חמור. ומאידך גיסא אם מתהדרת בפאה יפה, למרות שזה יפה, אין בזה שום איסור כי השיער הטבעי מכוסה. כשהפאה אינה ארוכה מאוד, זה לא מושך את המבט, אלא אם כן מדובר ברשיעי, ולא ברשיעי עסקינן שמסתכלים
יחזקאל06.10.16
"בס"ד, י"ז סיון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין. הנה דבר פשוט שלא היתה כוונתי לחוות דעתי בעצם היתרון של הפאה הנכרית, אשר נידון זה כבר עלה על שולחן מלכים גדולי הדורות הקדמונים זי"ע, ומגדולי הדורות ז"ל היו שהנ
יוסף06.10.16
6
האל שלם ומושלם. האל ברא את האשה עם שער.כך הוא רצה את בריאתו. כל הסיפורים על שער האשה הם כללים של גברים, שפוגעים בצלם האל של האשה, בשם השליטה על האשה. ואת מנגנון השליטה הזה, שפוגע בצלם האל שבאשה, הם מבקשים ליחס לאל. זו כפירה.
כת 06.10.16
רוב גדולי הדור מתירים, וזהו. אף אחד לא יכול לכפות את דעתו על נשים צדקניות, בגלל שיש לו סטיה נפשית.
חנה06.10.16
לא מה שניראה לך זהו רצון הבורא... ה' ברא את האדם לא מהול אז אסור למול לפי דבריך כי זה מקלל רצון הבורא.. הצחקתני !לך ללמוד מהו רצון הבורא אח''כ תגיב למה שאתה לא מבין.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי06.10.16
לך יא דפוק ! מה אתה מייבין גודל ברצון הבורא הלואי שתבין מה הוא מצפה ממך יא נבוך ונבך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי06.10.16
5
אני יודע שהקבל תגובות מאוד קשות ממכם מה לעשות זה כאוב.. לא שמעת מה הרב אלישיב אמר שהפאות הם הצרה של הדור!!!!!!!!!! כלשונו ממש.. ואמר שנופלים בהם גם ראשי ישיבות וצדקניות ממש כלשונו ... אז מה יש ויכוח פה בכלל .. שמעתי אומרים שהסרט של הרב אילשיב חתוך.. בסדר נגידאז מה לאחר שאמר את הנ"ל חזר לומר סתם אמרת
יהודי 06.10.16
הוא אמר שהפאות הארוכות מאוד (והדגים עד כמה זה ארוך, גם זה נחתך מהוידאו) נכשלים בזה גם צדקניות, גם נשים של ראשי ישיבות וצדיקים. זהו! לבוא ולקחת את דבריו כאילו הוא דיבר על כלל הפאות, זה רמאות וסילוף!
א. אלישיב06.10.16
את הספר "סידנא בבא סאלי" הוציא חתנו הרב יהודיוף, אשר בדה מלבו מעשיה שלא היתה ולא נבראה, וזה לעז גמור, לומר על הצדיק בבא סאלי, שאמר כך. וצריך להיזהר מקפידת הצדיק. ואמנם הבבא סאלי לא עודד לבישת פאה, אבל בוודאי שלא התנגד בכח או כפה על בנותיו שלא ללכת עם פאה. הנהגתו היתה להעלים עין, היות ויש פוסקים אדי
סעדון06.10.16
שהיתר פה זה רשעות מאין כמותה הוא היה קודש קודשים והיתר פאה????
לסעדון06.10.16
רק שטמא כמוך מתקשה להבין זאת. ובעיניו מי שאסר הוא קודש קודשים, ומי שהתיר לא....
חנן09.10.16
מצחיק עדיף שתשתוק ...........
שמואל11.10.16
מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת שמש ומגן (ח"ב אה"ע ט"ז): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזר
חנן14.10.16
שנה בלבד כל מה שאחרי זה הפרוץ שדיבר....
ד11.10.16
תשמע את דבריו ואח"כ תגיד מה אמר ומה לא ... הוא דיבר הכי חריף על הפאות כולל הכל והיתר רק את דלפני מאה שנה
לא. אלישיב06.10.16
תקשיב אתה לוידאו... הגרי"ש אלישיב אמר במפורש בוידאו שפורסם בכל כלי התקשורת, שמותר פאה לכתחילה. להלן תמליל מדבריו: לשאלת השואל "רוב בנות ישראל הכשרות נוהגות בפאה. זה בסדר גמור או לא"? ענה הרב "יש פאה שהיא כשרה, ויש שהיא לא כשרה". ושוב הקשה השואל, "זה בסדר גמור או לא? זה לכתחילה או לא"? ונענה "היה פ
ירון09.10.16
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום06.10.16
3
לא אמרו שאשה לא יוצאת אלא שהתוקע יתכוון שלא להוציא אותם!!!!
ganadma06.10.16
2
בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עילום 06.10.16
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה וינפלד06.10.16
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגיבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף). ב. הגאון רבי משה אסרליש (הרמ"א) זצ"ל, גדול פוסקי אשכנז, בספרו "דרכי משה" (אורח חיים סי' ש"ג ס"ק ו'). ג. הגאון רבי מרדכי יפה זצ"ל, תלמידו המובהק של הרמ"א, בספרו "לבוש התכלת" (א
צדיק בן צדיק06.10.16
????????????????????????
חתיך הורס06.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס ומתי יתקיימו הבחירות?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

והאיש משה עניו

כך הגיב הגר"מ שטרנבוך למי שבירך עליו 'ברוך שחלק' | צפו

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

אלפי אנשים כבר מרוויחים

המנוי הזה שווה בממוצע 2,473 שקלים בחודש!

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24