כיכר השבת

צרות בממלכה

אברכים ואנשי צוות מתלוננים: הרב סורוצקין חייב לנו כסף

אברכים ברשת 'עטרת שלמה' של הרב סורוצקין, כמו גם אנשי צוות בישיבות ובחיידרים, מתלוננים כי לא קיבלו משכורות מזה מספר חודשים, זאת בצלו של אירוע גרנדיוזי שמתוכנן לחורף הקרוב (חרדים)

88
שאול כהנא | כיכר השבת | י"א בתשרי | 13.10.16
הגאון רבי שלום בער סורוצקין
הגאון רבי שלום בער סורוצקין (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ממלכת התורה של הגאון רבי שלום בער סורוצקין, "עטרת שלמה", מונה למעלה מאלף חמש מאות אברכים תלמידי ישיבות ואנשי צוות - בישיבות ובחיידרים, אך לאחרונה החלו להישמע רינונים על חובות כלפי האברכים.

אין ספק כי הרב סורוצקין עשה את הבלתי אפשרי בתחום הקמת עולם התורה, בפרט בתקופה בה יש סחף עבור אברכים לצאת לעבוד ולפרוש מספסלי הכולל, שם ניצב הרב סורוצקין בגאון ומחזיק את מיטב התלמידים והאברכים ומממן אותם בכספים שעובד עליהם לצורך כך ימים ולילות ממש.

אלא שלאחרונה החלו רינונים על כך שבחודשים האחרונים חייב הרב סורוצקין משכורות למאות אברכים, כאשר לחלקם הוא לא שילם מזה חודשים רבים.

הטענות הלכו וגברו על רקע העובדה שלאחר החגים מתכנן הרב סורוצקין להפיק אירוע גרנדיוזי ויוקרתי שייערך באצטדיון בעיר חולון בהשתתפות נגידים ותומכי תורה.

"כיכר השבת" יצא לבדוק במוסדותיו האם אכן הדברים מתנהלים כפי שזה נראה, ומסתבר כי הדברים אינם פשוטים. לא מעט אברכים הלינו על אי קבלת המשכורות שלהם, מזה תקופה של מספר חודשים. בנוסף, בישיבות ובחיידרים שתחת ניהולו של הרב סורוצקין לא קיבלו משכורות מחודש אדר האחרון.

אחד מאנשי הצוות, באחת מישיבות, מספר ל"כיכר השבת" כי אין לו לחם לאכול בבית כפשוטו. במענה לתלונות אנשי הצוות אומר הרב סורוצקין כי הם יכולים להתפטר וכי הוא מסוגל להביא לישיבה אברכים מהכוללים שלו והם ישמחו להרביץ תורה גם תמורת סכום סימלי.

לשאלת "כיכר השבת" האם לדעתם הרב סורוצקין במשבר או שזו תופעה חולפת או לחילופין אם הם יודעים מה הסיבה האמיתית לאי התשלום, ענו כולם כי במוסדות הרב סורוצקין יודעים כולם שכספי הנדיבים כולם זורמים כעת לבניית בית המדרש של הישיבה הגדולה שנבנה בפאר והדר לא רגיל ועבור אירוע ענק ומפואר מאוד שמתעתד הרב סורוצקין להפיק עבור חנוכת הבית לבנין המדובר.

"אנו מרגישים כמו בני ערובה, מצד אחד הרב סורוצקין חייב לנו עשרות אלפי שקלים ואם נעזוב אי אפשר לדעת מתי נקבל את זה, מצד שני לא שייך להמשיך ככה, אין לנו מה לתת לילדים לחג, זה ממש ככה. פשוט עצוב", הם אומרים בכאב. "היו תקופות בעבר שהיה קשה לרב סורוצקין אבל אז כולנו שתקנו כי ידענו שהוא עובד קשה בשביל כולנו אז מה לנו כי נלין עליו, אבל כעת שזהו סוד גלוי לכולם שהכספים עוברים כולם לבניית בית מדרש למוסד אחד מתוך עשרות, התחושות הם קשות מאוד".

ו', אחד האברכים ברשת, אומר ל"כיכר השבת" כי "לא ייתכן שבשעה שאברכים רבים ממתינים לקבל את הכסף שחייבים להם, בוחרים בהנהלה להשקיע מיליונים באירוע ראווה שמטרתו לא ברורה".

חלק מהאברכים מציינים כי בעוד שברשתות כוללים אחרות חילקו תוספת של מלגה משמעותית לקראת החגים הרי שב"עטרת שלמה" לא קיבלו חלק מהאברכים אפילו את שכר הבסיס.

"נדמה שכל האנרגיות והכסף מושקעים בהפקת האירוע הגדול ופחות בדאגה ללחמם של האברכים ובני ביתם. חבל מאוד שכך הוא הדבר, הציפייה מבני תורה שיתנהגו אחרת ויוקירו דווקא את עמלי התורה ולא יסתנוורו אחרי הכבוד והפאר", הם מוסיפים.

גורמים המקורבים להנהלת הרשת אמרו ל"כיכר השבת" כי חלק מהמשכורות שולמו בערב יום כיפור האחרון.

גורמים אחרים מציינים כי מדובר בבעיה של תזרים מזומנים שצפוי לבוא על פתרונו בקרוב.

תוכן שאסור לפספס
88 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
62
הרב סורוצקין מכין את האירוע הענק עם נגידים במטרה לאסוף מהם כסף ולשלם לאברכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל 13.10.16
61
מזעזע התגובות של האנשים שחושבים שאנשים צריכים להמשיך ולעבוד בחינם ולסתום את הפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רזי13.10.16
60
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לימור13.10.16

הצגת כל התגובות

59
אנילא מאשים אותם, אני מרחם עליהם כל יום שהם עובדים ללא תמורה!!!
הורה לתלמידים13.10.16
58
גם אם הבעיה שדובר עליה אמיתית ונכונה, זה המקום לדון עליה? כמה חיולו ה' נגרם מזה כמה טוקבקים של שנאה כמה סכסוך. מוצאי יוכ. חבל כיכר השבת. חבל מאוד.
יהודי13.10.16
57
הרב סרוצקין שליט"א עובד ימים ולילות כדי שאחרון האברכים יקבל משכורתו.... האירוע הוא עוד דרך הכרת הטוב לנדיבים והמבין יבין מה שבטוח אין אדם בדור האחרון שלוקח על עצמו כזו החזקת תורה ובלי לפחד לפתוח עוד ועוד כוללים וישיבות....
עזרא הררי13.10.16
56
ןאז לא יהיה בעייה לתת משכורות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי13.10.16
55
איפה הכרת הטוב לאיש שמפרנס אלפי משפחות א"א לפרגן קצת ולתת לו לבנות ישיבה כמו שצריך קצת קשה אבל הכל יסתדר!!!
ח.י.13.10.16
כנראה שאתה לא אברך כולל ואין לך מושג מה זה חצי שנה בלי מלגה כלשהוא
מאן דאמר13.10.16
54
אברך בונה על המלגה לעזר בקיום ביתו אדם שלא מסוגל לעמוד בכך שלא יתחייב ובכלל לא אהבתי את התשובה לעובדים במוסדות....יתפטרו אני מביא אחרים בסכום סימלי זו חוצפה ונצלנות וכך זה השבע לעולם לא יבין את הרעב... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי13.10.16
53
הבן אדם עובד מבוקר ועד בוקר למען התורה ולומדיה שהקבהיתן לו כוחות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציקי13.10.16
52
צרי עיין מייד אחרי יום כיפור היצר הרע עובד קשה!!!!! מה לכם כי תלינו על הגרשב!!!!!
חיפאה13.10.16
51
הרב סורוצקין עושה מעל ומעבר לכחותיו למען אברכים ועובדיו,האירוע נעשה בכדי להכניס כסף מהגבירים ,ולא למטרות אחרות . ציפתי להערכה לאיש שמסר את נפשו למען לומדי התורה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה13.10.16
50
חובה לדעת! לכוללים של עטרת שלמה מתקבלים בכל תחילת זמן כמה מאות אברכים! למרות שהם יודעים שלא תמיד הכסף זורם, האברכים בטוחים שבסוף הכל ייכנס! כיום כמעט בכל כולל יש גמח שנותן הלוואה כנגד המלגה כך שהאברכים לא מרגישים את העיכוב. עוד דבר ההצלחה של הרש"ב סורצקין זה בזכות הערבובים שלו! כשהוא בנה בנין בק"ס
שטויו.ת13.10.16
49
הרב סורוצקין. אני מחסידיך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל 13.10.16
48
בהרבה כוללים הוא שילם . וידוע לכולם שהוא מוסר את נפשו למען לומדי התורה. (מה זה הרב ..? הגרש''ב) נ.ב כתבה מלכלכת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב 13.10.16
47
הוא משחק אותה גביר אבל אם לא יכנסו עסקנים לענין .תם עידן סורוצקין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גילה16.10.16
46
אדם משכמו ומעלה תלמיד חכם עצום . וטוב לב .שהקב''ה יעשה לו רק טוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
די13.10.16
45
למה הוא נקרא גאון? הוא כמו אינשטיין?
מאור15.10.16
44
לכולל, ואז התברר לי שכל הכסף הלך לבניית הבית של ראש הכולל "רק כהלוואה" ועד היום כמובן זה לא עבר לכולל זה לא חדש וזה רב גדול אחר יש הרבה כאלו שבשבילם הכסף זה הכל
שלמה18.10.16
43
הוא צודק השכר לימוד עלה מ500 ש"ח לחדש ל850 ש"ח לחדש בישיבה קטנה שלו. ועלה ל900 ש"ח לחדש בישיבה גדולה רק כדי שיהיה לו קצת יותר כבוד...
אבא13.10.16
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטקה13.10.16
41
למה לא עולה מה ששלחתי מההכי זה נכון סורוצקין משלם לכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק14.10.16
40
הוא גם כמעט הכפיל השכ"ל של הישיבות קטנות וגדולות. ההורים מתרגזים עליו ורוצים להוציא הבחורים מן הישיבות שלו
אבא13.10.16
39
ויש כבוד , זו לא סיבה לא לשלם לאנשים את משכורתם , זו מצווה דאורייתא , ישלמו קודם ואז את הערב יממנו מהתוספות שייכנסו מהערב . שנית לא שייך לומר לאברכים ולמלמדים שעובדים בכדי להחיות את ביתם "תתפטרו" ואני יכול להביא אנשים יעבדו בסכום סימלי ... זו לא דרך של תורה כלל וכלל עם כל הכבוד , הוא אמנם
משה13.10.16
38
שהרב הזה מתכנן אירוע גרנדיוזי כי זה מה שמדבר ל״גבירים״ ומקווה שבזכות האירוע התורמים יתרמו יותר.. ובקשר לאברכים שאין להם מה לאכול זה באמת שאלה קשה מחכה לרכות מה תהא תשובת הרב על זה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי13.10.16
37
אני למדתי 10 שנה ותמיד בסוף שילם. יש כאלה שתורמים רק לאירועים ולבניינים ולא לאברכים. הוא מתרים את כולם וזה לא על חשבון אף אברך נקודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גוני13.10.16
מה אתה אומר אבן אדם יכול לעביר את הירוע לישיבות וכוללים ולא מדובר על הבניין התורם תורם לבניין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק13.10.16
36
כל האירוע הוא אך ורק עוד דרך של הרב סרוצקין לדאוג שיגיעו עוד נדיבים ויראו את העוצמה של עטרת שלמה נכון שחלק גדול מהאברכים עדיין לא קיבל את מה שמגיע לו אבל מנסיון העבר הרב סרוצקין לא נשאר חייב לאיש ותמיד תמיד קיבלו כולם אם כי באיחור אבל קיבלו יפה
שלום יהודה 13.10.16
35
כן, משכורות, ומי שלא עובד כראוי - מורידים לו משכרו. קוראים לזה שמס"ד. שמירת סדרים. ויש שכר בסיס, ויש תוספות סוציאליות, ומי שעוזב כבר לא יודע מתי יגיע הכסף... עכשיו בואו ניזכר מה היה כתוב בתחילת הכתבה: "עשה את הבלתי אפשרי בתחום הקמת התורה". כן, ככה כתוב שם בהתחלה. זו הקמת תורה? לעבוד בתורה?? לקבל משכ
גוי צדיק13.10.16
34
פשוט הזדעזעתי בתור אחד שהכיר תקופה ארוכה את הרב סורוצקין הכתבה פשוט מלאה רצף טעויות ושקרים ולפני שנכנס לעצם הפרטים דבר ראשון וכי מדובר בגביר מיליונר שהם עובדים אצלו מדובר באיש כמוהם בן אדם שאין לו חיים ויום ולילה מוסר את נפשו לא רואה את משפחתו ומסתובב מבזה ומשפיל עצמו אצל גבירים בשביל אותם אברכים ש
זעליג16.10.16
אגב שכירות האולם עולה רק 50 אלף אני מבקש שכל אלה שאין להם מושג על מה הם מדברים שלא יכתבו
אחד העם18.10.16
33
תורמים לבניין זה סוג אנשים, הרבה יותר קל לי להתרים לבניית.בית מדרש מאשר לתשלום לאברכים.. זו המציאות! לגבי אירועים- ככל שהמטרה היא לחבר את הנגידים לגובה/לרב/לגבאי, אז האירוע הוא כמו השקעה בעסק. ולרוב ימצאו תורמים להרים אירוע כזה. אברכים-הלוואי שאנשים בזכות הכתבה יעזרו יותר לכוללים, אין מושג כמה זה קש
גבאי צדקה13.10.16
כנראה אתה מסודר כלכלית טוב, כמו רב "גבאי הצדקה" שבדורינו
אברך14.10.16
32
מענין את סבתא שלי חחחחחחחחח😄👍 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום13.10.16
31
אינכם יודעים עד כמה קשה לצאת לעבוד בכדי להביא אוכל למשפחתי הברוכה ובסוף לגלות שאין משכורת...... אין לאף אחד אפשרות לדון את העובדים שלו....... אגב, הוא דורש 100 אחוז עבודה גם אחרי 3 חודשים ללא משכורת, וזה קשה מאד, מי שלא עבר את זה לא יבין לעולם!!!!
אני13.10.16
30
הרב סורוצקין קיבל את הכל לבנין בתרומה אני נמצא שם אני יודע מה זה ומי זה כל הכסף שתרמו לו עכשיו זה רק בשביל הבית מדרש הזה והאערוע באיצטדיון בחולון זה בשביל להשיג תורמים יש דברים שאנשים לא יודעים עליו כמה שהוא מנסה להשיג תורמים רק בשביל האברכים אז באמת שיפסיקו ללכלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלום14.10.16
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חצלק13.10.16
28
בלי להיכנס לעניין הכתבה אני מוכן להתערב ש90% מהמגיבים זה אדם אחד ששלחו כדי להגן על כל הענין
משה13.10.16
27
לכל מי שדואג, הקב"ה עוזר לכל האברכים והם לא מתלוננים , המתלוננים זה אנשים מחוץ למערכת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי13.10.16
26
לפחות שהגבירים יראו את הכתבה ויפתחו את ליבם וכיסם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכה13.10.16
25
במוסדות 6000 נפש ולא כמו שכתבתם
חנניה13.10.16
24
מילא אברכים אולי זאת לא משכורת אבל העובדים ?
ישראל13.10.16
23
כל הבלאגן מאז שהכניס את גיסו סברניק להיות מנכ"ל ככה זה כשהמינויים הם לפי קשרים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה המבין13.10.16
22
אני שמח שהיה לי את השכל לברוח מהחברה החרדית בזמן, כך יש לי היום יכולת לקנות לחם לילדים שלי.
אפרים13.10.16
21
לכתב החרוץ והחביב "שדואג" לעם ישראל האם הפקרת פעם את המשפחה הקרובה אליך ילדים ואשה למען האברכים והמוסדות ? האם מישו פעם עשה פעולה לייקר את האברכים כמוהו !! וחוץ מזה שעל ידי האירועים הגנדריוזים הוא מצליח למעלה מדרך הטבע לשלם לכולם . אני אומר זאת מניסיון ובתור אחד שכבוד הרב חייב לו לא מעט
יאיר גרין13.10.16
20
מי שיש לו בעיה, מוזמן לפתוח כולל ולהתחיל במסעות בחו"ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי13.10.16
19
ר' שלום בער עושה הכל בשביל להגדיל את התורה ולהאדירה. זה שלא תמיד יש כסף זה לא מצדיק לעשות עלו כתבה שלילית ובקשר לאירוע הגנדריוזי זה בטוח בשביל תורמים.מה אתם רוצים????????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי זיאת13.10.16
כמה תגובות מטעם?????????
אני14.10.16
18
של 2000 ש"ח כל חודש???..
אני13.10.16
17
האדם היחיד שניצח את הרב סורוצקין זה ראש ישיבת שערי תבונה אולי מי שיש לו אפשרות ליצור איתו קשר ירתום אותו למאבק למרות שפורסם פה בככר השבת שהיה שלום גדול בניהם
דוד13.10.16
כמי שמכיר את הרב אהרן חדד אני יודע ושומע שיש הערכה בין הצדדים והרב חדד תמיד מדבר טוב על הגרש"ב סורוצקין ויהיה אורח כבוד בכנס האדיר שהולך להיות אז נא לא לסכסך
יאיר14.10.16
אני יודע כי הרב חדד מעריך עד למאד את הגרש"ב סורוצקין ויש ביניהם אהבה ואחווה דייייייייי והמשכורות ישולמו
שימי14.10.16
16
אני רוצה להאמין שהכתוב בכתבה אינו נכון כי אם זה נכון זה שערוריה שאין לה מחילה!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יספרו לי על רצון להכיר טובה לנדיבים. אני היתי בהכנסת ספר תורה לישיבה בב"ב.מי לא היה שם???????כמה פאר והדר??????מי צריך את זה???ע"ח מי? אברכים????? הגאון הגדול מתבקש לעשות חשבון נפש האם הכספ
יעלי13.10.16
15
לא מפרגנים לו בתקדורת החרדית. במקום שאתרים משלנו ינסו להרים קרנה של תורה .זה קצת להפך .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן 13.10.16
14
נראה שגם זה עולה לו כסף......
יכול להיות13.10.16
13
איזה מוסדות לו נמצאים במצב קשה האיש רוצה לעשות דינר להציל את המצב והם אומרים שהוא לא בסדר, שילכו הם לאסוף כספים כעניים בפתח בכל העולם וכ"כ נדבר
נחמן13.10.16
12
אין לזה טעם וריח אני חושב שהרב סורצוקין צריל להבין שהגזים הפעם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטקי13.10.16
11
אני קניתי דירה ולקחתי עליה משכנתא, בעצת מורי ורבי הלכתי להיות מלמד, והנה צחוק הגורל אני לא מקבל משכורת מספר חודשים והורי אשתי צריכים לעזור לי שהמשכנתא תעבור, ובדיוק בימים אלו אני מקבל הזמנה מפוארת שעלותה יקרה מאד לארוע ראוותני ומפואר, בשעה שאין לי כסף לקנות צרכי חג בסיסיים,אוכל, ביגוד חורפי לילדים,
אני13.10.16
10
יש אחד שאפשר להוציא ממנו ארוע גרנדיוזי ויש אחד שאפשר להוציא ממנו בנין ואחד שאפשר להוציא ממנו כסף ללומדים הרב סורוצקין עובד נכון אם נותנים בנין אז הוא לוקח ואי אפשר לערבב תרומות. לכל תרומה יש יעד. והכי קשה להוציא תרומה ללומדי תורה. כי שם לא כתוב בגדול מי תרם... ואין כבוד ותהילה. וצריך להבין שהוא לא ח
עילום שם13.10.16
בעיקרון, אתה צודק. זו היתה המחשבה הראשונה שלי - הוא לא חייב לאף אחד כלום. אבל זה לא נכון. אברכים לומדים אצלו בכולל כי הוא התחייב לתמוך בהם. אנשים מסודרים בונים את התקציב שלהם על סמך מה שאמור להכנס, ואם נניח הוא משלם 500 שח לחודש וזה בדיוק משלם הוצאות מכולת לזוג צעיר (שהמשכורת של האשה הולכת לשכירות ד
חשבתי על זה16.10.16
אתה בטוח שהור עובד בהתנדבות?? לא! אז אל תבלבל במח . אם אתה בתחום אז מוטב שתשתוק... כי מי שהתחום יודע בדיוק איך מנהלים המנהלים את המנהלים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בתחום13.10.16
המתרימים תמיד מסודרים כלכלית מ"שום מה"
אני13.10.16
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לניגרד13.10.16
8
אין לאדון זה אבל יש כסף לאדון אחר
אין לאדון זה אב13.10.16
7
לפני האירוע הקודם הגיעו למרן הגראי"ל שטיינמן עם טענות כאלה. הוא זרק את האברכים. בן אדם כמו סורוצקין שמחזיק מעל 1500 אברכים וכמעט לא מבקר בכוללים ולא דורש דרישות מהאברכים, הוא יודע איך הוא יכול לגלגל כסף ומה הוא צריך לעשות. בכל ארגוו ומוסד ענק יש ממורמרים ) וגם טענות צודקות( חבל שהם מקבלים את הכותרת
עטרת שלמה13.10.16
בכול מוסד יש ממורמרים אבל לא ביגלל שלא משלמים חודשיים וזה בדוק ומרימים הירןע יקר וזה ברור בישביל כבוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק13.10.16
שהו חובב כבוד ובקשר לרב שטיימן יש הסרטות איך סורצקין. משקר ולא מקשיב לא ולא חייב לאגיד את כול הנתונים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק13.10.16
6
גועל נפש אם היו יודעים כמה עובדים קשה בשביל להשיג כל שקל לא היו פותחים ת'פה ואף אחד שלא יתערב בחשבונות שלהם זה מנוהל טוב מאדד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חננאל 13.10.16
5
יש אנשים שלא מקבלים משכורות גם המון זמן! אתם עוסקים בחינוך הדור הבאה! יש לכם זכויות מדהימות בשמיים! יש לי אח שבישיבה שלו אף אחד קימת לא מקבל משכורת, אבל כולם עם משפחות נפלאות לילדים בראים וזוגיות טובה! זה כי ה' משלם בדרכים שלו!! אני יודעת שצריך לחיות ממשהו, אבל תנסו לזכור שהתשלום מגיע מלמעלה!
חן13.10.16
אם זו בדיחה זה בדיחה גרועה!!!! ואם אתה אמיתי, אז תנסה חודש לצאת לעבוד יום-יום ואח"כ תגיב....................
אבא13.10.16
4
סוף סוף מישהו מעיז לכתוב טיפ טיפה מהאחת השחיתויות הגדולות במגזר והרי הנתונים שום מוסד רמי"ם בישיבות קטנות רמי"ם בישיבות גדולות כבר 6 חודשים לא רואים גרוש אברכים מי מדבר עליהם בכלל ,ועכשיו להכנסות שהוא פשוט "לוקח " מהאברכים והרמ"ים 1. 950 ש"ח דתות על כל אברך 2.תשלום גבוה מאד מהנדיב גליק פר ראש 3.
אחד מתוך המשרד13.10.16
כותב וחבל! עדיף שלא תכתוב אין שבועים רצופים שסורוצקין נמצא בארץ 90% מהזמן הוא מכתת רגליו על פני הגלובוס בכדי להחזיק את האימפריה שהקים אז חאלס לכתוב פעם עשית חשבון כמהכסף זה להחזיק הכל 3000 אברכים יש"ק יש"ג חידרים אשרנו שזכינו שיש בתוכנו אדם כזה שמקריב את חייב בשביל לומדי התורה
יצחק18.10.16
3
את מי שהוא יכול לעוקץ הוא עוקץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודו13.10.16
2
האנשים של שלום בער והעובדים שלו משחקים כנצבים מסכנים בממלכת הכבוד של הפאות הגינגיות. מצד אחד הוא צריך אותם אך מאידך גיסא הוא משחק בעצבים שלהם. עדיף לסגור מוסדות ולא להתעלל באנשים שעובדים קשה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים13.10.16
1
שיתביישו...
מזועזע13.10.16
כן הוא חייב להם!!!!!!
אני13.10.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 15:37

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 07:15

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24