כיכר השבת

זעם על מעצר תלמיד הישיבה

מאות יצאו לחסום צמתים: "במדינה הזאת מבינים רק כוח"

מאות בני אדם מפגינים בשורת מוקדים בארץ במחאה על מעצר תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס. "נשתק את הכבישים ימים" הזהיר מפגין. אברך ליטאי: "המפגינים מכתימים אותנו" (חדשות)

59
ישראל כהן וקובי רוזן | כיכר השבת | ה' בחשוון | 06.11.16
ההפגנה בבר אילן, הערב
ההפגנה בבר אילן, הערב (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

מאות בני אדם בהם בחורי ישיבה ואברכים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" ו"העדה החרדית" מפגינים הערב בשורה של מוקדים ברחבי הארץ, זאת כמחאה על מעצרו של בחור הישיבה אברהם שטרן, תלמיד ישיבת קמניץ שנעצר בעקבות שלא התייצב כנדרש בלשכת הגיוס.

ההפגנה הערב בבני ברק (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

סמוך לשעה 20:30 החלו מפגינים לחסום את כביש 4 במספר מוקדים. עשרות מפגינים ירדו לכביש והוא נחסם לפרקים. בעקבות ההפגנה, מורגשים באזור עומסי תנועה. מוקדם יותר, בצעד חריג, אישרה המשטרה למפגינים לקיים את ההפגנה בסמוך לכביש 4.

שוטרי יס"מ פורצים לזירה ונתקלים בצעקות "נאצים" (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

במקביל, צומת אלעד נחסמה לתנועה בעקבות כמאה מפגינים שירדו לכביש וחסמו אותו. גם צומת שילת בכביש 443 נחסמה לתנועה לאחר שכ-70 מפגינים ירדו לכביש וחסמו אותו. גם רחוב בר אילן בירושלים, שנחשב לעורק תנועה מרכזי וחשוב בעיר, נחסם לתנועה כשעשרות מפגינים המזוהים עם הפלג הירושלמי ואנשי 'העדה החרדית' ירדו לצומת וחסמו אותו.

המהומות בירושלים (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

"אנחנו הוכחנו שרק כוח מבינים במדינה הזאת" אומר תלמיד ישיבה מ"הפלג הירושלמי" בשיחה עם "כיכר השבת". "אם לא תהיה ברירה נשתק את הכבישים גם בימים הקרובים. התקווה היא שיבינו שם למעלה את המסר וישחררו את הבחור; הוא פעל על פי דעת רבותיו ואין כל הצדקה להשאיר אותו במעצר רק בגלל ששמע לדעת תורה".

מנגד, רבים אחרים טוענים כי מדובר בחילול השם. "עד שנהיה שקט מההפגנות והיחס לציבור החרדי השתפר, כעת שוב כולנו מוכתמים בגלל התנהגות של מספר מופרעים. מי שלא רוצה להתייצב שייקח על עצמו את האחריות, אבל שלא יכניס את כל עולם התורה לסכנה. ברוך השם גדולי ראשי הישיבות מצאו פתרון לכל הבעיות ואם כמה לא מסכימים לזה - לא הוגן שכולנו נסבול".

ההפגנה הערב בבר אילן (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

המשטרה אמנם נערכה להפגנות בכוחות מתוגברים וכלים לפיזור הפגנות, אולם קיומן אושר באורח חריג על ידי המשטרה למרות קרבתם לצירים המרכזיים ברחבי הארץ. ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

תוכן שאסור לפספס
59 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
חילול השם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד07.11.16
37
ההפגנות האלו לא יועילו לא הכוח ולא הגבורה היא שלכם רק תפילה תורה ומצות אולי יושיעו אותכם המפגני כוח רק מראה כמה בורים ועמי ארצות אתם שאין לכם אמונה בבורא עולם האמונה בכוחכם לא תעזור לאף אחד
יהודי10.11.16
36
הרי צהל לא צריך אותו הוא רצה לעשות את זה מהמקפצה אז חינכו אותו והטמבלים מדברים על שמד .ואם כל כך כואב תפגינו מול הבקו"ם למה להוציא לחרדים את הנשמה פשוט אפסים של החברה החולה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מם07.11.16

הצגת כל התגובות

35
בסוף הזמן כבר לא צריכים תירוץ לא להיות בישיבה או בכולל
אמיתי07.11.16
34
הכניסות לערים החרדיות... אלעד, ב"ב..
חח..07.11.16
33
הרי מי שהוציא בסופו של דבר את הבחור מהמעצר לא היו המפגינים הארורים ושולחיהם למיניהם, אלא ח"כ גפני, שלדעתי שגה בכך שהוציא אותו ממאסר. אז למה לגרום לחילול השם מחד וכן לבעיות של אחיכם שלא מעוניינים בכל הבלגן שאתם עושים, אלא לשבת בשלווה וללמוד כפי הדרכת מנהיג הדור האמיתי הרב שטיינמן שליט"א. שלא לדבר על
אבי07.11.16
32
הצבא מגייס עשרות בחורים מדי יום ע"י כל מיני שכנועים וחייבים להילחם איתם מלחמת חורמה
אריה07.11.16
31
יש עשרות בחורים שנופלים מידי יום לכל מיני מסלולי שירות לאומי שח''ר וכדו' יש עשרות[ אנשים חרדים ] שתפקידם למצוא בחורים ואברכים להתגייס בין בפיתויי משכורות וכ'ו' ובין בהפחדות בלשכות הגיוס . יש מתוכנו שבעד בצע כסף משתפים פועלה עם הצבא למצוא בחורים שלא עומדים בקרטריונים שלהם קרי : שעות לימוד מסוימות ו
ברוך07.11.16
30
פושעים אישפוז דחוף רפואה שלימה !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נוחי07.11.16
29
מה השגתם בהפגנה שלכם? אוטובוסים מלאים ואנשים שמחכים להם שעות, ובזבוז הרבה זמן בדרך..שהוא גזל זמן אמיתי...ומי נפגע? למה לעכב אוטובוסים למודיעין עילית....חזקים על חלשים? נראה אתכם חוסמים בתל אביב....קבוצת פחדנים טפשים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.16
28
כל המחאות שלכם הכל זה סתם למראית עין הכל זה עניני כספים שנתי גרוסמן ושות מקבלים מחוץ לארץ חבורת סדום ועמורה
שמעון 06.11.16
27
אם חלילה הבן שלך היה נתון בסכנת גיוס נראה איך היית מדבר? כאדם שמלמד בישיבות שמשמלבים בחורים שעובדים אני יכול לספר לך שיש עשרות בחורים שלצערינו מרחפת עליהם גזירת גיוס בגלל שהם עובדים כמה שעות ביום הבנת? בגלל שהם עובדים קצת אז הם צריכים ללכת לצבא להשתמד ואתם וחבריכם נותנים יד לזה?! ועכשיו שיוצאים קצת
משה06.11.16
אם הבן שלו היה נתון לגזירת הגיוס הוא היה מתייצב... ובכך חוסך את כל התהליך המפגר שאתם מארגנים לעצמכם ואחר כך מתלוננים.... תתיצבו תחתמו ותחזרו ללמוד! לנו אין גזירת הגיוס, חותמים ומקבלים מעמד בן ישיבה והכל בסדר!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסיד שפוי07.11.16
יש לי שלש חברים [לא קנאים ולא מהפלג]''שהתיצבו'' בלשכת הגיוס לקבלת פטור ... היום הם עריקים למה אף אחד לא יודע .אז בבקשה אל תבלבלו בשכל הצבא מערים היום קשיים על הרבה חברה ומי שלא רואה את זה אז שימשיך לעצום את העינים כמו בת יענה. אני אתמול סבלתי קשות מההפגנות חיכיתי לאוטובוס כמעט שעה , אבל אני מבין את
ליטאי שפוי07.11.16
26
התגובות כאן מריחים חזק שנאת עמי הארץ לתלמידי חכמים...
חיים 06.11.16
25
בגלל הפקקים שיצרתם והשיעור דף יומי שלנו התבטל מי התיר לכם לגרום נזק לציבור החרדי תפגינו בככר רבין. לא ברחוב השומר בבני ברק
תושב אלעד06.11.16
24
קודם המשטרה מאשרת,ואח"כ אוכלת אותה. ברגע שנותנים להם לגיטימציה, ומראים שפוחדים מהם זה מגביר להם את המוטיבציה. שהשוטרים יתחילו להעפיף מגבעות לכל עבר ,אולי הפסד של כמה מאות ש"ח ידבר אליהם. הם הגיעו לדרגה שאפילו גהינום לא יקלוט אותם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עובד ה'06.11.16
23
אין שום הצדקה לגזול מהזולת זמן ודלק העוברים על הגזל ישלמו ביוקר על הפשע הזה לא תורה ולא עבודה תוציא אותם מהגיהינום שמגיע להם על גזל את כל הפושעים האלו המשועממים צריך לקחת לצבא הציבור היהודי סובל מהם קשות כל יום שני מפגינים ללא שום תועלת הפגנות סרק שלא משיגים שום דבר בזה
עובד השם06.11.16
22
חבורת אפסים אידיוטים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישי06.11.16
21
לכו לבית של השופט הצבאי ששלח אותו לכלא ותעשו לו בלאגן ליד הבית. השופט הבא יחשוב פעמיים.
חכם06.11.16
כדי לא להפסיד ארוחת ערב בישיבה. הם לא ממש מוכנים לחטוף מכות ליד הבית של השופט
אברכית07.11.16
20
כל מי שיוצא להפגנות אלו הוא אפיקורס חוטא ומחטיא ואין לו חלק בעולם הבא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חלם06.11.16
19
אף פעם לא היה לי צעד במחלוקת הלטאי אבל אחרי מה שראיתי מקרוב בבני ברק אני מתחיל להבין עד כמה המחבלים מסוכנים הם חיים בבועה של עצמם עוד כמה שנים כשיקלטו איזה נזק הם גרמו לעצמם זה כבר יהיה מאוחר אף אחד כבר לא ירצה להכיר בהם
ארי07.11.16
18
אנשי הפלג, הפלג הירושלמי או כל כינוי שלא יכנו את עצמם הם מיעוט בחברה החרדית שמתוך רצון להיות שווים משהו מוכנים להרוס את עתידם ועתיד ילדיהם במו ידיהם. הם מעצמם מוציאים את הילדים ממוסדות טובים (למרות שפוליטיקה פנימית היא בוודאי לא נושאי השיחה בבתי הספר) הם משתתפים בפוגרומים בהמיים כדוגמת היום שאין להם
אברך מרחם 07.11.16
17
מדוע הוא הלך למשטרה אם הוא עריק בשביל שוטה כזה אנו צריכים לסבול כמה צער גרמתם לאנשים בדרך שמיהרו לתפילה בציבור , ללמוד תורה בשיעור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.11.16
16
כך צריך לעשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א06.11.16
15
אין חוק גיוס בזכות פיקחותו של הרב שטינמן וההתייצבות היא כפי שהיה עשרות שנים רק הרב שטינמן והנהגתו המוצלחת מטריפה את הרקובים הללו
עייץ הדעא"ש06.11.16
14
מטומטמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי06.11.16
13
חיוווווווות אין לי מילים שעה נתקעתי בפקק בגללם אשתי כמעט הרביצה לי כשבאתי הביתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי06.11.16
חבל מאוד כולנו היינו שמחים
עודד07.11.16
12
תפגינו בתל אביב או ברמת גן. למה בכניסה לבני ברק? אני גייסתי את הבחור? תתביישו לכם. בגללכם בעלי נשאר עוד שעתיים בבית לשמור על הילדים ולא הלך לכולל ערב. בושה וחרפה אתם חלאות אדם.
אברכית06.11.16
אם חלילה הבן שלך היה נתון בסכנת גיוס נראה אותך מדברת אז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה06.11.16
לא גיוס אלא התייצבות!!! עוד לא גוייס בחור 1 בכפיה!!! לא לשקר
פצרוב06.11.16
אם הוא היה שומע לרב שטיינמן הוא לא היה בסכנת גיוס לך תמשוך זנבות יפדופיל!
שונא עצניקים06.11.16
איזה מילים ????
משה המפגר06.11.16
הנה דוגמה ל"שומע לגדולים", ראה זה וקדש! אולי אפשר להגיש נוסח זה לחתימה אצל ר' שטיימן? או אולי אפילו שמעת אותו מדבר כך? אם היה לך דעת, הייתה שנאה מעבירה אותך על דעתך... רבותי ! נא להודיע בשערי בת רבים, שלא כל "הלא עצניקים" כאלו וכותב זה לא מייצג אותנו!
gim08.11.16
11
הפגנה!!!!!!!!!!!אסור לעצור בחורים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף06.11.16
10
לא מקנאה בגיהנום שלהם אין להם שום זכות לשבש לאף אחד את החיים במדינה בגלל כמה עקרונות מפגרים ששום רב לא תומך בזה!!!!!!!!!!!
ה' ישמור06.11.16
9
שיגישו דיחוי ויגמרו ת סיפור.למה להתעקש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי לפר06.11.16
8
ישר כוח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נריה07.11.16
7
איזה בושה לראות תגובות היוצאות נגד אותם מפגינים האוהבים את חברם מהישיבה ודואגים לו. תגובות שמבטאות את הפחד שיש לאותם אנשים חסרי האמונה, כי שואלים את עצמם, "איך העולם החילוני יראה אותי עכשיו?". במקום זה תשאלו "איך בורא העולם רואה אותי עכשיו?". מה עם "ואהבת לרעך כמוך"? ומ
אדם07.11.16
6
די נימאססססססס כמה אפשר לחכות בפקקים בגלל ההפגנה המסכנה הזו😱😱😱😱 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.11.16
5
העצניקים השתגעו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סמי לפר06.11.16
4
מי לוקח אחריות על הגזל זמן שעושים לכל התושבים אחרי יום עבודה פשוט בהמות!!! אם רוצים באמת לשנות שישבו ללמוד ולהתפלל באמת ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה רק חילול ה והרס הדת עושים חבורת המשוגעים והמשועממים האלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי06.11.16
3
העצניקים כבר מתוסכלים מעצמם. יש שם גם חילוקי דעות בפנים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חושבן06.11.16
2
ונעשה לנו שם פן נפוץ על פני כל הארץ. פעם רצו להילחם בה' על ידי מגדל וראשו בשמים, היום נלחמים בציונים בהפגנות. וגורל החרדים יהיה כגורל דור הפלגה.
דן סגל06.11.16
יש דין ויש דיין או מיום הדין גיהנים כלא והם לא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון פרס ז ל06.11.16
מה נסגר עם דודה ש'ך
אליעד נחום06.11.16
1
צריך לשים אותם בכלא חבורת משועממים ודוחים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד06.11.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם