כיכר השבת

כתבת ענק מעוררת סערה

מתקפה נגד החרדים בלונדון: 'סחטו גרושות וגייסו מיליונים'

כתבת ענק שמתפרסמת ברשת BBC הבריטית, מציגה את הקהילה החרדית המקומית כרודפת נשים שעזבו את הדת. הסיבה: המאבק הממושך סביב המשמורת על ילדי המשפחות שהתפרקו (מהעולם)

42
ישראל כהן | כיכר השבת | ו' בכסלו | 06.12.16
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

פרשת בעיות הגירושין והמלחמה על חינוך הילדים שמסעירה מזה חודשים רבים את הריכוזים החרדים בלונדון - מגיעה גם לכלי התקשורת המרכזיים בבריטניה שבוחרים שלא במפתיע "לקחת צד" ולהצטרף למסע התעמולה של אלו שעזבו את הדת.

במהלך כתבת ענק שפורסמה ברשת BBC, קובלות מספר נשים גרושות, חרדיות לשעבר שיצאו בשאלה, על כך שבקהילה החרדית הפעילו נגדן חוקרים פרטיים, הוציאו הון עתק והשמיצו אותן - לכאורה רק על מנת להשאיר את הילדים במוסדות החינוך החרדיים.

הגרושות מתארות כביכול את מצוקתן הקשה מול בני המשפחה שנשארו חרדים וזוכים לפי הכתבה לתמיכה כספית ומוראלית מהרבנים ועשירי הקהילה.

רות, חרדית לשעבר, סיפרה לרשת על תהליך השידוך לבעלה, חסיד אדוק, כאשר היא ביקשה להיות חופשית יותר ולדבוק באורח חיים מודרני. "נפגשתי שתי פגישות והייתי חייבת להתחתן. לא יכולתי לומר לא ולסרב".

רות, שהחליפה את שמה לשם לועזי, מספרת כי מאז הגירושין היא מחללת שבת בפרהסיה, אינה מקפידה על צניעות ואורח חייה הפך לחופשי ומתירני. למרות כל זאת, היא תוקפת על הממסד החרדי שנאבק בכדי שילדיה ימשיכו ללמוד כפי שהורגלו עד היום - במוסד תורני.

לדבריה, היא ביקשה בסך הכל שילדיה ילמדו במוסדות המלמדים לימודי ליבה בכדי להכין אותם לחיים. "אני רוצה שיידעו אנגלית ומתמטיקה, שלימדו במעורב בנים ובנות יחד ושיכירו את העולם ואת התרבות", אמרה האם כשהיא מביעה את כעסה כלפי התנגדותו של בעלה לשעבר וחבריו בני הקהילה. "הם מבקשים להשאיר את הילדים בגטו, באורח החיים הסגור ולא ללמוד דבר".

גם חברתה מספרת על תהליך דומה, כאשר במסגרת מריבות על משמורת הילדים ביקשה להעביר את בנותיה לבית ספר ליברלי יותר. "עברתי תלאות וייסורים. העסקנים שכרו נגדי חוקרים פרטיים שתיעדו אותי יוצאת לבלות ולא מקפידה על אורח חיים דתי והשמיצו אותי בחברה החרדית" מצוטטת רות בכתבה.

"אני ניסיתי להיאבק שהילדים ישארו איתי", מספרת האשה שיצאה בשאלה, "אולם הקהילה חזקה יותר. קשה להתמודד מולם".

ה-BBC מתאר בהרחבה את הכינוס שנערך לפני מספר חודשים בבית המדרש המרכזי בשכונת סטמפורד היל בהשתתפות גדולי האדמו"רים, במסגרתו גייסו מליוני לירות שטרלינג למימון ההגנה המשפטית ושכירת עורכי דין מקצועיים.

"לנו אין כסף ואין תמיכה" מתלוננות הנשים, ומספרות כי ההון העצום שגייסו בקהילה למימון ההוצאות המשפטיות עשה את שלו ואכן הנשים הפסידו בבית משפט הבריטי שקבע כי הילדים יוותרו אצל האב על מנת שיוכלו להמשיך ולשמור על אורח חייהם החרדי.

"הם התגייסו יחד אדמו"רים רבנים ועסקנים לצד בני הקהילה לעשות הכל כדי שהילדים ימשיכו ללמוד בחינוך חרדי, ובינתיים נדמה כי הם מצליחים במשימתם" אומרות הנשים בכתבה.

"המשאבים שיש להם והלכידות החברתית עושים את שלהם ונדמה שבית המשפט פועל נגדנו" מתלוננות הנשים ומביעות את זעמן בשיחה לרשת. הנשים אף הקימו ארגון שנועד להילחם בציבור החרדי, אך גורמים בקהילה החרדית בלונדון צוטטו בכתבה כשהם מסבירים כי מדובר בקבוצת נשים שעזבו את הדת ו"בגלל המשבר שעברו החליטו להפנות את זעמם לכיוונים אנטישמיים ולא הוגנים".

תוכן שאסור לפספס
42 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
תתביישו לכם לפרסם כאלה דברים זה מש אתר חילוני וחולני!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים06.12.16
23
ההההההההההההההההה
תוהו ובוהו.06.12.16
22
וזה הסיבה שעהגג עננה יצם חהיות הרבה עמנ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ג'יזס קריסט06.12.16

הצגת כל התגובות

21
לאם ולאב שחוזרים בשאלה אותה הזכות להורות כמו להורה שנשאר חרדי. הזכות הזאת שייכת לאב ולאם ולא לאף אחד אחר ואף אחד אחר לא יכול לקחת אותה. יש זכות כזאת להורה ויש זכות כזאת לילד. מי שחושב שזאת הקהילה גוברת על זכות הילד והאב... שלא יגור במדינות דמוקרטיות
זכות להורות06.12.16
20
שהילדים ילמדו בחינוך חרדי. אם אחר כך היא משנה את הדרך היא לא יכולה לתבוע ממנו שגם הילדים ישנו את הדרך.
יוסי06.12.16
19
שמח לשמוע שהעצרת שהשתתפנו בו הצליחה
קווין אליזבת207.12.16
18
הן בחרו באורח חיים מופקר, אז שישאו בתוצאות!!!! לא מספיק להן שהן הפכו את כל העולם הטהור של הילדים שלהם, הן עוד רוצות לקרוע את הילדים מכל המוגן והמוכר ולהביא אותם לסביבה גויית ומנוכרת?? אלו אימהות אלו?? אגואיסטיות מטרוללות, זה מה שהן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בושה וחרפה06.12.16
רק שתשים עין שאיזה חרדי לא יעשה לבנות שלה נו נו נו....תמים
טיפש07.12.16
צץ אין אמצע אין בינוניות מה קרא? רצו ללמוד ליבה זה סוף העולם? יש כ''כ יהודים טובים בעולם שלומדים קצת לימודי חול ושומרים ש''ק וטהרה וצדקה מה רע בם הם אחלא תפסת מרובה לא תפסת
די לדאעש חרדי07.12.16
17
ממממממממממממממממממממממממ
דסגידנא קמיה06.12.16
16
ועוד שלחתם לנו עוד משפחה לאחרונה. סתם צרות אתם מביאים לנו את כל הצרות אתם עושים
וינברג07.12.16
15
עד לאן עוד יגיעו מוצצי הדם והפרזיטים עד כדי שוחד לאוכפיי החוק כדיי שלא ישחררו את ילדייהם לעולם האמיתי ולא בעולם המקובץ שלהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עוזי10.12.16
14
רוצה שילמדו ליבה לחיים ומה הקשר ללימודים מעורבים בנים בנות? זה מראה את כוונותיה להוריד אותם מהפסים של היהדות.
ליאור06.12.16
13
בשביל אנגלית לא צריך לימודי ליבה את זה כבר ילמד לבד מהסביבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
היהודי06.12.16
לפי התגובות וכמות השגיאות באתר רואים איך לומדים מהסביבה. והחרדים בסטמפורד היל האנגלית שלהם על הפנים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי לא קלאסי06.12.16
כדי לראות עד כמה שהטיעון שלך מגוחך, תראה את העילגות של הישראלים שלמדו אנגלית בבתי הספר, לעומת האנגלית הסבירה של האמריקאים שפשוט משתמשים בה ביום יום. זה אפילו נכון למוסלמים שחיים במערב. אבל אתה ושכמותך תמשיכו לסגוד לחינוך הציבורי הכושל.
גדעון06.12.16
12
ביהדות לא מכריחים להתחתן, ואם מישהי לא הייתה מרוצה מהבעל - הייתה תובעת גירושין, לא הייתה חייבת לעזוב את הדת.
ראובן06.12.16
לא מספיק אחראי לגדל ילדים. הן בחרו בעל גרוע, או שהתגרשו מבעל טוב - כך או כך הן חסרות אחריות, וצריכות למסור את הילדים לבעל או לאימוץ.
ראובן06.12.16
כמה שטויות ברצף אתה מדבר וכי יעלה על דעתך שאם היא לא מרוצה זה יהיה בקלות נו לך תבדוק בבתי הדין ואחרי זה תדבר!!
דניאל06.12.16
להיות כזה. רק שבעולם הפמניסטי הקיצוני, הקושי בעיקר נוחת על הבעל. בבתי הדין המצב כנראה יותר מאוזן, ולכן שם הנשים הלא אחראיות צריכות לשלם מחיר כלשהו, ועל זה הן בוכיות - שלא מגישים להן הכל על מגש של כסף אחרי שהן עזבו, את הילדים, את הכסף, ואת הראש של הבעל שהספיק להתאבד בנתיים - בגלל שהוא צריך לשלם על ה
ראובן06.12.16
ב
סומך צדיקים ה' 06.12.16
11
אני גרושה ויודעת מזה הציבור שלנו. הרבה ממנו לא מקבל בטוב את הגרושים למרות שלדעתי חלק מהגרושים/ות הן בגדר אלמנים/ות לכל דבר. מה אנחנו אשמות שהתחתנו עם משהו חולה נפש? ששבוע אחרי חתונה מקלל ושבועיים אחכ בורח מהבית וחודש אחכ מאיים להתאבד ומכה וכד?! אז מנסים, הולכים ליועצים, מתאמצים, משקיעים כוחות וכספים
גרושה06.12.16
ובהשלחות לבחירה שלך. תפסיקי להאשים את כל העולם ואישתו. נשים רוצות לקבל שיוויון וחירויות בלי האחריות שבאה איתן.
ראובן06.12.16
10
ההחלטה על חינוך הילדים מסורה לאב ולאם ולא לעסקנים, לרבנים ולאדמורים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל06.12.16
ולשלטון הפמניסטי במדינות המערב.
ראובן06.12.16
9
הילדים חייבים להישאר בחינוך החרדי ללא ספק, אבל אסור לנתק אותם מהאם, אם נשארת אם אך עם יצאה בשאלה, עדיין היא האמא, וגם לא יצאה מכלל ישראל ונשארת יהודיה, ועם החברה החרדית לא תתאכזר ותנתק ממנה את הילדים עוד תחזור בתשובה, ב"ה
אם06.12.16
הההההההההההההההההההההההה
רחמנות.06.12.16
8
בטח שכואב לקהילה החרדית על כל אחד שמתרחק משמירת המצות. אבל הילדים (שאני מכיר כמה) הם מבולבלים ומתוסכלים ולא מתחברים לחברה החילונית. ואין שום צדק שאמא שהחליטה לשנות דרך חיים (לא כמו בזמן הנישאוין או בזמן הגעת הילדים לעולם) תסחוב איתה את הילדים המשותפים לשניהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ אברהם06.12.16
7
כשהאבא יוצא לתרבות רעה הוא עוזב את הבית והולך אז הקהילה פשוט מתנערת ממנו. כשאישה יוצאת לתרבות רעה הוא לוקחת איתה את הילדים( בבתי המשפט של הגויים האישה תמיד מקבלת את הילדים) ואוצה לקלקל גם אותם, ועל אותם נפשות יהודיות רכות הקהילה נלחמת ובצדק גמור!!! מי שרוצה להתפקר שתתפקר לבד ותעזוב במנוחה את המשפחה
יהושוע06.12.16
6
שוב ושוב ושוב חוזר אותו נושא עצמו. נשים הרוצות לשלוט בכל דרך שהי. פעם זה בלבוש חרדי פעם בלבוש חוזרת בשאלה. לא משנה התחפושךת. הן תעשינה הכל בכדי לשלוט והתקשורת תתן להן גב.
יוסי06.12.16
5
לא להכנע למוסד האפיפיוריות החרדית. בהצלחה בדרככן החדשה.
משה06.12.16
לא להכנע למוסד הפמינאצי כולן היו הופכות למלכות רווחה, מגדלות ילדים על חשבון המדינה, מגדלות אותן בבית בלי אבא, תלושים מהקהילה ומכל החינוך והחברה שאליהם הם הורגלו, אצל מפלצת אנוכית שחושבת רק על עצמה ולא מעניין אותה העתיד של ילדיה.
ראובן06.12.16
מאוד מגעיל לשמוע ולקרוא על הנשים שהפקירו את עצמן ואת משפחתן, אך אין לתאר את הסיפוק לאחר שהשתתפנו בעצרת הענק לראות איך שזה כל כך הצליח עד שהן כבר מתבכיינות לתקשורת העולמית, התורה הקדושה תנצח.
משה07.12.16
4
אני מאמינה שזה קומץ של נשים רוצים להשמיץ את העם היהודי🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.12.16
3
פוי פוי.
חילוקי כפרה 406.12.16
2
פה בישראל הסיפור הזה כלל לו שונה אותם צרות ואותם בעיות מאותם נסיבות הגרושים והגרושות של החרדים היו צריכים להתלכד יחדיו מכול העולם ולשתף פעולה בעצות ותחבולות כנגד הרדיפה הזו אלפי נפגעים מדרכי השידוך החרדי שהתוצאות הם רבבות של פורקי עול נושרים ונושרות שסופו של החורבן הזה יביא את השואה העתידית על עם יש
גורש06.12.16
הם לא הולכים להתאחד איתן נגד גברים אחרים להגברת הטרור הפמניסטי נגדם.
ראובן06.12.16
1
מי יתן את הדין על השידוכים האלה שלא רק הורס משפחות שלמות הן גברים והן נשים עוזבים את הדת לצד השני בקיצוניות מחרידה אנא פתחו את עינכם לפני שיהיה מאוחר זה כמו כדור שלג. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכאל06.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24