כיכר השבת

בעקבות "כיכר השבת"

170 ילדים כבר לא יסבלו: הוצבו גנרטורים בתלמוד תורה

במשך שלושה חודשים, 170 ילדים למדו בחושך ובקור - ללא חשמל. הבוקר - לאחר חשיפת "כיכר השבת" - בפעילות צוות לשכת יו"ר ש"ס השר דרעי הוצבו גנרטורים לטובת הילדים (חרדים בארץ)

22
ישי כהן | כיכר השבת | י"ד בכסלו | 14.12.16
הגנרטור בתלמוד תורה, הבוקר
הגנרטור בתלמוד תורה, הבוקר (באדיבות המצלם)

בעקבות "כיכר השבת": לאחר שלושה חודשים בהם 170 ילדים ספרדים למדו ללא תאורה וחימום בתלמוד תורה 'בני אברכים' בשכונת נווה יעקב בירושלים, הוצבו הבוקר (רביעי) גנרטורים שיספקו חשמל לתלמידים בחודשיים הקרובים, וזאת בעקבות חשיפת "כיכר השבת".

עוד בנושא:

צוות לשכתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, ומחזיק תיק חינוך חרדי בעירייה צביקה כהן, הגיעו הבוקר בכדי לפקח מקרוב ולבדוק שהדברים אכן בוצעו ושסוף סוף התלמידים יוכלו ללמוד עם תאורה וחימום לאחר שסבלו מהקור הירושלמי.

הבוקר התראיין השר דרעי לדוד חכם ב'רשת מורשת' וסיפר על העובדה שהנושא טופל בעקבות פעילות לשכתו ושיבח את מערכת "כיכר השבת" שחשף את הסיפור והביא לפתרון המצוקה: "כיכר השבת עשו עבודה טובה, אני חייב לומר שזה שהם הפיצו את הדבר הזה הם עזרו לילדי ישראל, כל הכבוד".

הכותרת ב"כיכר השבת", אתמול

כזכור, אתמול חשף "כיכר השבת" כי בתלמוד התורה הספרדי האשימו את אנשי תלמוד התורה 'קהילת קמניץ' בהתנכלות מתמשכת, גם על רקע עדתי וגם כחלק מניסיון להשתלט על המבנה. מנגד, בתלמוד תורה קמניץ מכחישים את הטענות וטוענים כי הנהלת 'בני אברכים' חיברו חשמל בצורה לא חוקית המסכנת את התלמידים במבנה כולו.

בשיחות עם "כיכר השבת" האשימו בתלמוד התורה הספרדי בצורה ברורה כי מנהלי החיידר האשכנזי 'קהילת קמניץ' מנתקים להם את החשמל במזיד, קורעים את הכבלים ועושים הכל בכדי להתנכל אליהם - כאשר בינתיים מי שסובלים מכך אלו 170 ילדים, בני הציבור הספרדי, שלומדים בחושך וללא חימום בקור הירושלמי.

סגן ראש העיר צביקה כהן ומנהל התלמוד תורה הרב מרדכי תמים, הבוקר

לטענתם, מנהלי תלמוד התורה האשכנזי אמרו להם בצורה מפורשת: "לא יהיה לכם חשמל עד שתוותרו על כיתות, תוותרו לנו על מספר כיתות ובעיית החשמל תסודר מיידית".

איך זה קשור לנושא העדתי, שאלנו, ואלו השיבו: "הם אמרו לנו שהם רוצים שכונה של אנ"ש, שלהם, האשכנזים. אמרו לנו שהעובדה שתלמוד התורה שלנו גדל, גורמת לספרדים להישאר בשכונה, 'שילכו לשכונה אחרת' הם אמרו לנו".

לדברי ההנהלה הספרדית: "ביקשנו מהם שנפריד את ארון החשמל, שיהיה לנו שעון נפרד, אבל הם לא הסכימו, עד שנוותר להם על כיתות. הם רוצים להשתלט על המבנה, שיהיה רק של האשכנזים. והילדים כאן סובלים, לומדים בקור ובחושך. אנחנו לא יכולים לוותר, איפה ילמדו התלמידים? ברחוב?".

המבנה (צילום: גוגל מפות)

מנגד, בתלמוד התורה קמניץ מציגים תמונה שונה לחלוטין. לדבריהם: "ת"ת קהילת קמניץ הינה עמותה פרטית המשויכת למוסדות הפטור, וכידוע במוסדות הפטור תשלום חשבון החשמל הוא על חשבון הת"ת ללא שום מימון חיצוני".

"לצערנו", אומרים ב'קמניץ', "ת"ת בני אברכים התחברו בגניבה לכבל החשמל של הת"ת, והגרוע מכך שהחיבור נעשה בצורה פיראטית ומסוכנת, תוך חיתוך כבל של 100 אמפר (מצורף תמונה המעידה על כך), דבר המהווה סכנת חיים מוחשית לתלמידי שני המוסדות". יתרה מכך, הם מספרים כי "בעקבות כך הוגשה גם תביעה בבית דין על היזק ושימוש בחשמל של הת"ת תקופה ממושכת, דבר המהווה גניבה לשמה".

באשר לטענות על אפליה עדתית, דוחים בתלמוד תורה את הטענות ואומרים: "מיותר לציין כי חשיבותו של הציבור הספרדי בשכונה חשובה, וצר לנו על הצגת נושא כל כך מהותי, בצורה מסולפת, מכוערת ונבזית, תוך הצגת טיעונים שקריים ועובדות שלא היו ולא נבראו, ואינם אלא פרי דמיונו של מי שאמרם".

כאמור, כעת הושג פיתרון, ולראשונה אחרי שלושה חודשים, התלמוד תורה חובר לחשמל.

תוכן שאסור לפספס
22 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
כדאי לעשות תחקיר קל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הדסה15.12.16
14
הם ממשיכים ברשעותם הבוקר שהגיע הגנרטור הם נכלו את הדלתות ולא הסכימו לפתוח עד שכמה בחורי ישיבה לבעלי תשובה ואברכים ספרדים באו והוציאו את השער מהמקום כל מי שילך למקום יראה איך השער שבור ונמצא בצד, אם היה אפשר להעלות תמונה בתגובה הייתי מצלם רשע תמיד נשאר רשע ! בחורף כזה הם עוד מנסים לעקב את החימום ליל
חשיפה!14.12.16
13
מלחמות ?על שנאה? על גזענות,על פוליטיקה לפני התורה? איך זה קורה שוב ושוב ?????? לא הגיע הזמן לפרוץ את מחסומים של השנאה של גזע "ארי" ?? הרי ילדים שמתחנכים לזה הם סופגים את כל משב רוח הרעל ישירות לוורדים, והגרוע מכל שמעגל השנאה נמצא בכל ד' רוחות סביב אותם ילדים,זה בחיידר אח"כ בבית וכמובן בשכונה ,ובמקומ
טוביה14.12.16

הצגת כל התגובות

12
במקום לחבר גנרטורים זמניים לתת הספרדי אולי תחברו את החשמל הקבוע בצורה בטיחותית לתת האשכנזי מה הבעיה???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים 14.12.16
אולי הבטיחות זה לא הבעיה חשבת על זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שריאל14.12.16
11
ה'תמים' גנב חשמל בלילה וכשנתפס לא שילם כעת רוצה עוד חשמל בחינם... איזה אדם שפוי היה עושה עמו עסקים... אלא מה העם אוהב 'דם' ובעיקר דם אשכנזי... אז ה'תמים' רכב על הגל וכל השיירה צעקה אחריו --אשכנזים גנבים--
גניבת - חשמל14.12.16
10
האשכנזים חושבים להשתלט על כל העולם הם חייבים להרגעעעעע ליפני שהציבור הספרדי ירגיע אותם הם חושבים שהעולם נברא בשבילהם.איכססס בכל מקום שהם נמצאים יש בלגן מריבות הפגנות..בקיצור ה' ברא תעולם לכולם לא רק לאחינו האשכנזיםםםםם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי14.12.16
לא הכל אשכנזים וספרדים
יהודי14.12.16
9
רב עם כולם .כל התלמודי תורה הסתדרו הוא מחפש כותרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחקהלה14.12.16
8
סבא ירושלמי חילק חשמל נתן לזה ולזה ולזה ולתת הספרדי לא נשאר... מה עשה התת? הלך בקור ובגשם לשס דפק בדלת והופ יש חשמל כי יש מי שדואג לתינוקות של בית רבן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי14.12.16
7
לא אברכים ולא מצויינים והחיידרים הטובים לא מקבלים בטענה תלכו אליו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אב לילד14.12.16
6
אתה ערב רב או גוי? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי14.12.16
5
זו חותמת הכשרה ללבנבנים ,,ולפשעים שהם עושים לספרדים במשך שנים,בגיבוי רבנים לבנבנים ובעידוד דרעי שמכר ומוכר את הספרדים על מזבח הגזענות. במקום להלחם ולהעמיד במקום את הפושעים האלה ,,בעצת דרעי הספרדים שם מושפלים ומנמכים את הראש מול הלבנבנים ודרעי חוגג הנה עוד שקופים שלנו מטופלים כראוי.
אבי14.12.16
4
היום הבעיה הזו נפטרה מחר ימשיכו לבכות מי שלא יודע להסתדר תמיד יבכה מזל שיש להם את דרעי בזכותו סובלים פחות מהקיפוח האשכנזי.
חלום14.12.16
3
הם בס"ה רצו לקבל את החשמל בחינם ועובדה שלא שלמו תקופה ארוכה עד עכשיו , אין לת"ת בעיה שאם החשמל יהיה תקין שהם יקחו אבל שישלמו את מה שהיה יחברו חיבור תקין ויתנו ערבויות להמשך התשלום , אבל כל הסיפור הוא שהם רצו חשמל בחינם ואז צועקים אפליה אפליה !!! ואז יכולים הנציגים בעירייה לתת להם חשמל בחינם מה שהיה
ר יענקב14.12.16
אבל את המנהל האשכנזי זה לא עניין הוא רצה 2 כיתות וכל הסיפור בגלל שהם היו שם שנים עד שבנו להם מבנה והם רצו גם את זה אבל העירייה החליטה שהזמן להעביר ולכן כל הרעש ובמקום ללכת לדין תורה הם טוענים שצבי ובר הוא המרא דאתרא ולא צריך ללכת לדין תורה כי הוא הקבוע, וזה נותן להם את הזכות להתעלל בילדים עד שישבר
יעקב15.12.16
2
בלי כל הבלבולי שכל. גדול! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יורם14.12.16
1
עולים על החלק הגזעני! תמים אינו תמים. תשאלו מה היו הנזקים שתמים ה'לא תמים' עשה לתלמוד תורה השכן בחופשץ יש הסרטות של מצלמות האבטחה.! ואתם בכיכר השבת, אנא תפסיקו לשווק את המפלגה הגזענית - שס
נוה יעקב14.12.16
פושע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יחיא15.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

שדה הקרב הדיגיטלי

פרויקט מיוחד! זהו דור העתיד של לוחמי הסייבר החרדיים

כיכר בשיתוף סייבלו | מקודם