כיכר השבת

כינוס הסמינרים נגד האקדמיה

אשת החינוך ובת המגיד סחפה בנאומה את אלפי הבנות

"המערכה מבלבלת, אנחנו לא מתבלבלות" - בנאום דרמטי ורווי אמונה, אשת החינוך הגב' מנוחה לוי, בת המגיד רבי שמשון פינקוס זצ"ל, סחפה את אלפי הבנות בכנס נגד האקדמיה • צפו בנאום (חרדים)

418
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"א בכסלו | 21.12.16
(צילום: חברת השידורים החיים שיא לייב)

במסגרת כינוס בנות הסמינרים שנערך אתמול (שלישי) באיצטדיון ארנה בירושלים נגד תופעת האקדמיה החרדית נאמו מרנן ורבנו גדולי הדור דברים חריפים ונחרצים, לצד ראשי הישיבות חברי מועצות גדולי התורה שהביאו את דבר המערכה הקשה לצד הבטחות על חיפוש פתרונות מתאימים.

אולם נדמה כי דווקא נאומה הדרמטי של אישה אחת היה זה שסחף אחריו אלפי בנות בקריאה "מי לה' אליי".

לאחר משאם של גדולי הדור וראשי הישיבות נאמה אשת החינוך הגברת מנוחה לוי, בתו של המגיד מישרים הגאון רבי שמשון פינקוס זצ"ל.

הגברת לוי, בקול נחוש וברור, רוממה את רוחן של הבנות והכריזה כי הן ה"זבולון" המסייע ליששכר של דורנו. "אנו נמצאות במערכה מבלבלת, אבל אנחנו לא מתבלבלות".

הגברת לוי הביאה בשמו של אביה הגר"ש פינקוס זצ"ל את המשל הנודע: "אתן מכירות את משחק השחמט, כל אחד יודע שיש פה שני יריבים, שחור מול לבן, ויש מטרה אחת משותפת, כל אחד רוצה את המלך של השני, השגת את המלך - ניצחת במלחמה הזו, לפעמים אחד מהמשחקים יכול לעשות מהלך ולנצח אבל הוא לא עושה אותו, לא מוכן להתקדם בכיוון, שואלים אותו למה? והוא אומר - אני אוהב את הסוס, ובמהלך כזה אני מפסיד את הסוס, אומרים לו אם אתה כל כך אוהב את הסוס אל תשחק שחמט, שכחת בשביל מה המשחק? כדי להגיע למלך - לפעמים צריך להקריב סוס".

"באנו להכריז שאנחנו יודעים לאן אנחנו צריכים להגיע", המשיכה הגברת לוי, "לא התבלבלנו, צריכים להשיג את המלך. וכל אלו שמספרים לנו סיפורי סוסים לא מרשימים אותנו, לא מבלבלים אותנו".

הגברת לוי המשיכה בנאומה ואמרה כי "ערב חנוכה כולנו יודעים לתאר את מסירות הנפש של אלו שהלכו למלחמה על מנת למות ולא ידעו שיהיה ניצחון ונס גלוי, ובכל אותו דור אנחנו מכירים סיפורים שיהודים הסכימו לוותר על החיים שלהם כדי לא להיכנע לאותם פיתויים ולאותו חושך של גלות יוון. ואנחנו אומרים לעצמנו 'וואו, אם הייתי שם הייתי חלק מן המערכה', 'פשוט שהייתי עומדת בניסיון', 'לא הייתי מוכנה לוותר על יופי על כוח? ואפילו אולי על החיים בשביל קריאת מי להשם אליי? ברור שהייתי מסכימה', אז אני אומרת לכן - זה לא כזה פשוט, לא כזה ברור.

"אז היה חושך גדול אבל היום אנו באור. כל בת ישראל כאן מכריזה על עצמה אני הזבולון. נכון, אני רוצה להביא פרנסה לבית של תורה - אבל אני לא מתבלבלת. אם גדולי ישראל אומרים שמדובר במלחמה על כל האומה שלנו, אני מצייתת לדבר השם.

אני מסתכלת לכסף הזה בעיניים ואומרת: 'נכון, כסף זה דבר חשוב. אבל יש דבר חשוב עוד יותר - לשמוע את דבר השם כפי שנמסר על ידי גדולי הדור, לשמור על התורה בכלי טהור.

"שוב נשמעת בימים אלו הקריאה מי לה' אליי. מנסים לפתות אותנו במילגות, אנו מתפללים 'הבט משמיים וראה כי היינו לעג וקלס בגויים נחשבנו כצאן לטבח יובל'. הם חושבים ניתן להם עוד קצת כסף, עוד קצת פרנסה, הם ילכו כמו צאן לטבח, אבל ריבונו של עולם - תראה את האולם הזה, תראה 'ובכל זאת שמך לא שכחנו', אנחנו לא שוכחות אותך, אכפת לנו ממך, אכפת לנו כבוד שמים מהשמירה של העם היהודי.

"ויש לנו מה לבקש ממך בחזרה וזה ברגע הגדול הזה - ריבונו של עולם נא אל תשכחנו, אמור די לגלות הזאת, גלות הגוף והנפש, שכל יום שומעים בשורות כל כך קשות של גוף, ובשורות כל כך קשות של נפש, של כאלו שאנחנו מאבדים, בגלל כל מה שעומד לנו מאחורי החומות, פיתויי האינטרנט, מקומות עבודה לא כשרים, תן לנו כוח להגיד לאאא לכסף, ליופי, לכבוד שסותר את הרצון שלך, תן לנו פרנסה ואת כל הדברים הטובים שאתה יכול לתת לבנות שבאו היום לכבודך".

בסיום נאומה, הוסיפה אשת החינוך: "נסיים בתפילה משותפת בשירה של צמאה לך נפשי, התפילה תעלה לכסא הכבוד, אין ספק שהשפע שיבוא מתוך הרגעים האלה עוד נזכה להנות ממנו לימים רבים, בקרוב יבוא משיח ונעמוד שם בגב זקוף ונאמר שכבר גילו חז"ל ש'בזכות נשים צדקניות נגאלנו ובזכותן עתידים להיגאל'".

צפו בנאום המלא של אשת החינוך

תוכן שאסור לפספס
418 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
140
בס"ד בערב הזה הכריזו עשרות אלפי בנות כי השם הוא האלוקים ואין עוד מלבדו הכריזו כי האקדמיה היא תרבות יון שבדורנו הכריזו כי הן לא רוצות לכרוע לבעל הכריזו, כי לא כסף או תואר יסנוור את עיניהן הכריזו כי הן מוכנות להקריב אל כל כולן, לציית לדברי גדולי התורה. הכריזו התורה היא חיינו !
שמעון22.12.16
139
מדוע תמיד הספרדים מדברים בכנסים במקום אשכנזים?
דן סגל22.12.16
הרגשת שהיא מדברת פחות לעניין? למה להפיץ שנאה וגזענות? אגב, פינקוס זה אשכנזי בדיוק כמו סגל, דביל.
אשכנזיה22.12.16
138
איזה אש בוערת בה, הלואי עלינו!
מרגש22.12.16

הצגת כל התגובות

137
גם מצטלמת לאינטרנט, גם פאה, בזכות כאלה עתידין להיגאל? ולא יראה בך ערות דבר, ושב מאחריך. בגלל כאלה נשים הגלות מתארכת והגאולה מתעכבת. כמה שקר שולט בעולם! עלמא דשיקרא
יהלומית21.12.16
כי תוך כדי דיבור אתה לא דובר אמת, והאמת היא שהיא לא הצטלמה לשום מקום, כמובן שלא לכאן. עשו זאת בלי ידיעתה בכלל. ובניגוד למה שכתבת, הלובשת פאה מקיימת את רצון ה', ומכסה את הראש כמו שצריך, להבדיל מכל הנשים האומללות שמכסות בקושי חצי ראש ורבע ראש, והמטפחת גולשת להן מהראש בכל דקה וחצי. וכמו שכתב הגאון רב
אלישע27.12.16
136
אם יש לו מעות או לקנות נרות חנוכה או לקנות פאה לאשתו, עדיף שיקנה פאה לאשתו, שהרי אמרו מצוות חנוכה נר איש וביתו וקי"ל ביתו זו אשתו, ועוד שבפאה יש פירסומי ניסא יותר גדול שהיא מסתובבת בשווקים וברחובות ובחנויות ויראוה הרבה יותר מהחנוכיה שהיא רק בחלון. עיקר המצווה היא להראות לכולם כמה נאות בנות ישראל, ו
חחחח די די 27.12.16
אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוק
אבישי27.12.16
135
צעירות. צריך שינוי רציני ודןוקא כזה שמתחיל אצל המבוססים. א. כל מעסיק חרדי יעסיק בתנאים הולמים. בלי לגרוע מהזכויות . ב. כל משרה תהא משולמת כפי המקובל בשוק הכללי. ישנם טבלאות של השכר הממוצע בשוק. על העובדות לדרוש זאת ועל המעסיקים לשלם בהתאם. ג. הסמינרים יעלו את הרמה הלימודית ואת איכות התעודה. כדי שהב
מירה22.12.16
אלופפפפההההה!
אחת מהעם22.12.16
אבל לגבי מקצועות כמו קל"ת, תמשיכי לחלום, אין לסמינר שום אפשרות להכניס את זה, בתואר אקדמי לא ניתן לסנן תכנים ויש לקבל את כל המרצים, אז זה לא מתאים. נקודה ולגבי העלאת השכר- בזה את צודקת במיליון אחוז- בבקשה שיארגנו כינוס לכלל העמותות החרדיות על הפסקת!!!!!!! העושק של עובדות הוראה!!!! הגיע הזמן שהמנהלים
מישהי22.12.16
134
מצד אחד רוצים ומחנכים שהבחורות תפרנסנה בכבוד להחזיק בית של תורה ..וכאלה. ומצד שני תוקעים להם מקלות בגלגלים ומגבילים אותם בטירוף. בכוונה תחילה. שילמתי 30,000 למסלול שלמדתי בסמינר ויצאתי עם תעודה שכמובן נחשבת רק במקומות מסוימים,עמוסים בעובדות, עם שכר דל ותנאים מחפירים. הלכתי להשלים תואר במכללה - גם
חרדית מבולבלת21.12.16
מספיק עם השטויות שלכל דבר צריך תואר. זה לא נכון!!!!!!! רק צריך סבלנות ורצון אמיתי להסתדר בלי תואר והקב"ה שולח סיעתא דשמיא מיוחדת. חפשי ומצאי מקומות בלי תואר-תוך כמה שנים המשכורת שלך תעלה ותתקדמי. אבל כשאת ישר רצה לעשות שמהו שהוא נגד כל גדולי התורה באמת קשה לזכות ככה לס"ד מעל דרך הטבע ובאמת נשאר לך ל
אפשר בלי22.12.16
כשחברות שלי בזבזו את זמנם בלימודי התואר הרווחתי 16 אלף... לא בשביל משהו. הלימודים בסמינר מספיקים, גדולי הדור מספיק חכמים ומעל הכל מי שמקשיב להם זוכה לס״ד מיוחדת
יהודיה22.12.16
ואל תבלבלי את המח. ללא תואר קשה יותר להתקבל לעבודה וודאי שקשה יותר להתקדם אולי את יחידת סגולה שמרויחה כך, רוב חברותיך בוגרות הסמינרים, וודאי אלו שיוצאות עם מסלולים ש"מומלצים" ע"י מנהלי הסמינרים אפילו לא מתקרבים לרמת שכר זו.
אבי23.12.16
לא מייחסת ח״ו משהו לעצמי, הכל 100% ס״ד. השוו לי שכר לבעלי תואר שני שעבדו יחד איתי (המקסימום בזמנו בחברה ההיא). רק חוזק ולאמר בפה מלא: במגזר שלנו לא מקובל לעשות תואר. ודי!
יהודיה25.12.16
אני רו"ח ויודעת בדיוק מה אנשים מרוויחים במדינה שלנו... נדיר לראות אחד או אחת בלי תואר שמקבלים משכורת מעל 10.000 (מלבד מנהלי הסמינרים...)
מציאותית25.12.16
133
נו' בנות של רבנים וכדו'... לא צריכים תואר. הם הרי יש להם משרות פרוטקצניות. אבל מה תעשה אותה אחת, בת של אברך תמים שאין לו קשרים? אוקיי אסור אסור, אבל לפחות לתת פיתרון. אני אישית יודע כמה המצב לא פשוט. לא צריך לבלבל בין הגזירות היווניות לבין המצב של שוק העבודה. להיות גננת או מורה, פשוט אין.
ה' יעזור21.12.16
מוכח במציאות שבנות שבאמת ובתמים ומתוך יראתש מים לא נכנעו ללמודי תואר וכו' מצאו עבודה טובה בדרכים אחרות -לא חסר לקב"ה רעיונות איך לפרנס משפחות של תורה- אם זה בהייטק, אם בראיית חשבון ובעסקים עצמאיים ואינספור אופציות-לא כולם דורשים תואר...ממש ממש לא! רק צריך להנמיך ציפיות שכר ולחיות כמו בני תורה ולא בת
פרוטקציה מה'22.12.16
132
מאשר באקדמיה! מי שהולכת לאקדמיה יודעת שיש מה לצנזר, מי שלומדת בסמינר בטוחה שאין מה לצנזר....
בוגרת סמינר21.12.16
אכן אכן מקומה הראוי באקדמיה ובבקשה שתלך לשם כמה שיותר מהר ותיפרד מעלינו לשלום... יש אנשים שחבל לבזבז עליהם מילים...הם לא יבינו לעולם "איש בער לא ידע וכסיל לא יבין"
צאתך לשלום22.12.16
131
מזכיר לי את המטיפים בארה״ב הסוחפים עשרות אלפים באקסטזה, לפחות הקליינטים שלהם עובדים והם לא משכנעים אותם לדפוק לעצמם את החיים... א נ ח נ ו ז ב ו ל ו ן היא מייבבת והילדות כל כך מתרגשות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו שוין21.12.16
פעם אחת ביובל מביאים כאן בבמה הזו משהו אמיתי, משהו טהור ולא מזויף-לא עוד רכילות זולה או סרטון שרץ ברשת, לא עוד אלימות ומקרים שקריים של מעשים כאלה ואחרים ... ואנשים נעשו מחוספסים ואטומים לגמרי...לא יכולים לסבול את זה זה כואב להם כי זה אמיתי. וכשכואב צועקים וזועקים חמס...
תתבייש22.12.16
130
האם הגברת אי פעם חשה את התסכול ב לחפש משרה ללא תואר את הנסיון להתקבל למערכת ללא ויטמין p תהי כנה עם עצמך ותעשי חושבים מה כל הבנות הללו יעשו כשסיימו את הלימודים בא נודה על האמת בימינו בלתי אפשרי להשיג את המלך אם אתה כלל לא בתחרות וללא קשר העובדה היום שכל זב חותם נשאר בכולל למרות שהתחייב בכתובה לז
בנימין21.12.16
אינהו בדידהו ואנן בדידן
חמודי22.12.16
129
1200 ש"ח לחודש לגזלני ישיבת חברון. 480 שח לגזלני תלמוד תורה. 600 ש"ח לגזלני ישיבה קטנה. מאיפה ???מאיפה?? מי מפקח על הגזל הזה ? מי ?? אף אחד כל דאלים גבר. מאיפה נשלם ? מעבודות של טלפניות ? מגגנת ? מעוזרת לגננת? צבועים נמאאאסתם.
כל זמן21.12.16
128
אוי, אוי, איזה בלבול...אנשים שכחו שאין ש-ו-ם קשר בין השתדלות לתוצאה. מי שמשתדל יותר ל-א מקבל יותר!!! אנו מחויבים לרמה מסוימת של השתדלות (כל אחד עפ"י דרגתו, כמובן), אבל כל קשר בין ההשתדלות לתוצאה מקרי בהחלט, זה רק כדי שלא נסמוך על הנס. אז תגידו "אבל זו ההשתדלות המתאימה לרמתנו הרוחנית, ואמונתנו"? אממ,
עצובה22.12.16
127
האם את יודעת כמה מהתלמידות שלך הגיבו כאן באינטרנט??. והן אפילו לא מתביישות לכתוב שהן קוקיות.. תצעקי כך על התלמידות שלך שגולשות עזבי את השאר בשקט..
דינה22.12.16
126
חובה על כל אשה ללבוש פאה בחנוכה, ותלך בה ברחובות הומי אדם, כשיעור חצי שעה לפחות, והמהדרת לילך ברחוב רבי עקיבא תע"ב. ועדיף לילך ברחוב שיש בו 60 ריבוא ורחב ט"ז אמה.
חחחח לא יכולה 27.12.16
125
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
xxx19.01.17
124
הרי היא בת של !! אני לא ! אז אין לי דירה ולא עבודה מסודרת בשונה ממנה א"כ אני ילמד כמו שהרב עובדה הורה וכל האשכנזים יקבלו 3000 כמו שהרבנים שלהם אמרו אולי תעשו הפגנה נגדם שידאגו לציבור קצת ולא לכיסא של עצמם
משה דוד25.12.16
123
אבל מה היא אמרה פה בעצם???? אם נוריד את הטונים הדרמטיים,הסיפורים מסמרי השיער, והציטוטים המדוייקים, מה שנשאר עלוב מאוד, לעמוד מול עשרות בנות תמות וזכות רגע לפני יציאתם לעולם האמיתי, כשהן ללא ניסיון וללא טיפת הבנה, ולנאום להם ברטט נאום חוצב להבות שתכליתו להשאירו בורות ועניות, איזה אחריות את לוקחת על כ
תלמידה לשעבר22.12.16
122
אני קיבלתי אישור ללמוד מהרב שטיימןֱ שליט"א ולא מתקלקלת..
סטודנטית חרדית 22.12.16
121
תורה חדשה המציאו
נעמי22.12.16
120
דורש ורוצה בזה ,,כנראה שהחינוך כשל וכושל ביותר!!!!!! היום כבר לא נכנסים פשוטי העם לגדולי הדור,,היות והעסקנים שורצים ושולטים שם ביד רמה .זה מראה לנו מי ומה וכמה העסקנים מנסים לשלוט בנו בכל החיים ועל כל המשתמע מכך. מורה מרצה יקרה.אנחנו הפסקנו להיות עבדים שלך ושל העסקנים האלה.
אישפוי22.12.16
119
לפחות איפה שאני ישבתי
אחת שהיתה22.12.16
118
הרצאה ממש מרגשת ומחזקת.. אחרי 4 שנים מחוץ לסמינר ההרצאה הזו הזכירה לי נשכחות את הניצוץ התמים והטוב!!! תודה רבה רבה על החיזוק!!
ש.א.21.12.16
117
אבל כאשר מורה בבת יעקוב מקבלת רבע ממה שמגיע לה כי ההנהלה חוגגת על השאר אז זה כבר בעיה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל21.12.16
116
יש תקווה לחזרה בתשובה לכל יהודי/ה . האם היא פמיניסטית כמו שדב הלברטל "אוהב" ? או פוליטקאית עם כשרון עד כה מוסווה.. האם החרדיות שלא מרשות לבעליהן לצאת לעבוד הן פמניסטיות מזן נוסף? אז הגברת היקרה לא צודקת . גברים צריכים לעבוד. חותמים על כתובה שייקמו אותה. כמו כל חז"ל . אקדמיה זה לא יוון. ליבה זה הכ
בת ישראל 21.12.16
115
מה שמשפיע זה החינוך! זה היסודות! זאת הצניעות שהבת מתחנכת אליה.. זאת אמירה מעקבת ולא מכבדת את מעמד האישה. צריך ללמוד מחוכמתו של הרב טל שליט"א שהגישה הידד וחי בהם! בגלל זה יוצאים מהקהילה הזאת חלוצים שעובדים עם יראת שמים וצניעות. כי השורש של העבודה הוא שונה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי21.12.16
114
דברים היוצאים מהלב אך כשראיתי את הפאה נפל לידי איך אפשר לזעוק נגד הפתויים והיופי ולא להתגבר על פאה שאסרוה מרנן הגרי"ש והרב שך וכו' חבל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
האדמ"ר21.12.16
113
לא נלך ללמוד ? תורה מלמדת אותנו לשנוא את הבורות ... המשליטה פחד ואימה על כל החברה והאנושות בכלל.. ועוד כתוב בתלמוד כי חוכמה מגויים תאמין . אז מה הסיבה לא לצאת ללמוד ?
akuo21.12.16
112
יהי רצון שהקב"ה יתן לנו כוח לקיים את מצוות גדולי הדור
לירון ל22.12.16
111
אם זבולון לא יכול להביא את הכסף הביתה, האם יששכר ייצא לעבוד? מה בדיוק או בערך רוצים שהבנות תעשינה? מעצבן אותי שאחותי הקטנה היתה שם ושמעה את הדברים המרגיזים האלה.
אקדמאית ותיקה22.12.16
אקדמאית מטושטשת-האקדמיה עבדה עלייך היטב. מקווה שהיא גם ספקה לך "עבודה נחשבת".... רוצים שהבנות תעבודנה במשרות שלא מצריכות תואר ויש כאלה המון ובכל תחום! רוצים שהן תסתפקנה במשכורת של 4 ספרות בלבד ובה צהיה להן ס"ד. רוצים דהן לא תתבלנה כמוך שמעיזה לסלף דברי חכמים בריש גלי...זה מה רוצים!
יש אלוקים22.12.16
110
כל מי שמדבר בנושא, ראוי שיפתח את דבריו בהתנצלות בפני הגר"ש אויערבך שליט"א, שבחכמתו ראה שלא עושים שום פשרות עם הסטרא אחרא
יצחק22.12.16
109
לא גוזרים על הציבור גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה!!!!!!
בני21.12.16
רוב רובו ככולו של הציבור החרדי לא למד באקדמיות ונשמע לגדולי התורה. נכון שהאקדמיות והמכללות וכל מפעיליהם בעלי האנטרסים עושים הרבה יותר רעש וזה נורא מבלבל...אבל כשעומדים מול הנתונים רואים שהציבור רובו לא שם. וב"ה מתפרנסים, חיים וקיימים. לא אלמן ישראל! ובנוסף, אני מכירה אישית ובטוחה שגם את מכירה נשים ע
נסיון אפשרי22.12.16
ודאי שיש אשה שיש לה תואר ואין לה פרנסה ואשה שאין לה תואר שיש לה פרנסה, אבל לא זה המודד. המודד הו השכר הממוצע של אשה בלי תואר לעומת השכר הממוצע של אשה שיש לה תואר.
רפאל22.12.16
108
האם אתן חושבות באמת שזו הבעיה???? האוניברסיטאות אז אני יושבת בתוך עמי עובדת עם נוער ורוצה להגיד לכן ולך גברת נחמה הבלבול אצלכן מה זה להגיד אישה את ממלאת תפקיד של זבולון איפה הכל כבודה בת מלך פנימה?? הבעיה היא לא האונברסיטה הבעיה בחינוך השורשי וזה מתחיל בלא לקבל ילדים לבית ספר על מה ולמה זה בגלל ש
תהילה21.12.16
107
שמחנכים דורות
מה יש לה 21.12.16
106
בחורות, מה מצחיק כל כך שמסריטים אותכם, למה חצי אולם צריך להצביע למעלה ולצחוק בגלל שמסריטים אתכם?
יהודה21.12.16
105
מה הקשר שכל אחד פה מדבר על הפאה שלה כאילו שעלק כל מי שכתבה פה לא שמה פאה..... וחוץ מזה שהכנס היה על אקדמיה והיא באה להעביר מוסר על זה .
אחת מאקדמיה21.12.16
פעם קורא לעצמו "פאנית לשעבר" ופעם קורא לעצמו משהו אחר. יש לו שריטה נגד פאות, בכל כתבה שמופיעה בה מישהי עם פאה הוא נדלק ומריץ הרבה הודעות נגד פאה. לא צריך להתרגש.
חנן27.12.16
104
אחינו שבאו מגולת אשכנז הושקעו מסביבתם הגויית הקשה והנוקשה. להבדיל אלף אלפי הבדלות-כשם שהנצרות היתה כה נוקשה ודוגמטית לצערנו הושקעו מכך גם היהודים שגרו שם וידוע הוא ההחמרות המופלגות של תפוצה זו. עתה הגענו לארצנו ואין צורך להמשיך ולהיות כ"כ סגורים ומצומצמים. האקדמיה שפתחה ביתו של מרן עובדיה יוסף
עילם21.12.16
103
אני מעריכה אותה ואת רמתה הרוחנית. אך אניני מסכימה עם הגישה לחיות חיי עוני. היא ממרום מעמדה, ממרום משרתה. ממרום משכורתה- נותנת הוראה לכלל בנות ישראל. הן לרוב לא בנותיו של הרב פינקוס ז"ל ואף אחד לא רודף אחריהן עם משרות. המשכורות שהן מרוויחות (או שלא) הן משכורות רעב. לחיות מהיד לפה. ואני שואלת- האם זה
לומדת תואר שני21.12.16
102
אשה עם פאה חושבת שהיא לא מבולבלת וחושבת שהיא נחשבת לאחת מאותן נשים צדקניות שבזכותן עתידים להיגאל.
אריה21.12.16
הלובשת פאה מקיימת את רצון ה', ומכסה את הראש כמו שצריך, להבדיל מכל הנשים האומללות שמכסות בקושי חצי ראש ורבע ראש, והמטפחת גולשת להן מהראש בכל דקה וחצי. וכמו שכתב הגאון רבי מיכל יהודה לפקוביץ זצ"ל, ראש ישיבת פוניבז', במכתב שהובא בקובץ בית הלל י"ט: "בס"ד, י"ז סיון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר
אלישע27.12.16
101
עולם המושגים הליטאי,לא הצליח לחדור אל הדור הקודם,ולא לדור הזה וכנראה לא לשאר הדורות. ללכת לעבוד ,לצאת לרכוש השכלה ולפרנס זה לא המושגים של "בעל עגלה"בעל הבית" ושאר הכינויים הליטאים הארורים. העם הבין מה מכרו לו בגיל 10.20 וכו'
מנחם22.12.16
100
אשת חינוך ידועה הופיעה בפני בנות הסמינרים בארנה ודברה נגד פרנסה אקדמית. האם היא ספרה להם שהיא בנותיה ונכדותיה מסודרות במשרות הוראה בחנהע״צ?
יענקלה22.12.16
99
ממש בקצרה. למעשה היא לא חידשה פה כלום ,כמובן חיזקה והרבה. כוונת דברי הם שמשפחות לא צרכים להיגרר אחרי המותרות וההוצאות האלה וממילא אין צורך להביא כ"כ הרבה כסף!! זה טוב ליחידי סגולה שיכולים בדור כ"כ מסואב להציב גבולות לילדים ולעצמם. אם פעם בחופש הגדול הסתפקנו בללכת לפארק או לים וזה כל החופש אז היום יש
חנוך21.12.16
גם בשביל לחיות בלי מותרות עדיין צריך עבודה, ואם למישהו לא מתאים להיות מורה או גננת או מנהלת חשבונות או שמתאים אבל לא מוצא, מה יעשה?
אינו יודע לשאול22.12.16
דבר ראשון: יתפלל לישועה! זה עובד אם מתפללים ומבקשים מכל הלב-יש מי ששומע ועוזר. דבר שני חושבים מחוץ לקופסא-פותחים עסק עצמאי, משלבים כמה עבודות -מי שבאמת מוכן לעשות הכל בשביל לא ללמוד תואר-ימצא דרכים רבות ורווחיות!!!
יש אלוקים22.12.16
למה אי אפשר שסמינרים ידאגו לתעודה נורמלית לבנות שמשלמות הון ללמוד שם?
אחת22.12.16
חיזקת אותי במה שכתבת להתפלל אבל לא כולם יכולים לחשוב מחוץ לקופסה לא לכולם מתאים ולא כולם רוצים להיות עצמאיים לא כולם יכולים ומתאימים לשלב כמה דברים וחוץ מזה עיין בויקיפדיה בערך הרב שטיינמן קישור מספר 85
אינו יודע לשאול22.12.16
98
די עם המוסר הכפול של הפאה...תפסיקו להסתכל על נשים... תתמודדו עם התוכן... לא חשוב מה יש על הראש רק מה שחשוב מה יש בתוך הראש... ולחילוניים והשבב'ניקים צאו מהדיון למען ה' אין לכם כלים להבין בנושאים האלו... מסתבר שבכל תחום צריך להבין בכדי להגיב... חוץ מיהדות ופולטיקה...שכל טיפש הוא מבין גדול...
איתן21.12.16
תתעלמו מהעבירה, תתעלמו מהחטאת הרבים, תתרכזו במילים ריקות
יעלי22.12.16
הכל במוח הקודח שלך. הבת של הרב פינקוס, בדיוק כמו אמא שלה, הולכת לפי גדולי הפוסקים (ספרדים ואשכנזים) שקבעו שאין שום בעיה בפאה, וחלק מהם אף הגדילו ואמרו שפאה היא הכיסוי הכי טוב והכי מהודר. לא ברור מאיפה העזות מצח שלך להטיף לה מוסר ברבים, כשהמצב אצלך בוודאי הרבה יותר גרוע (חצי מטפחת וחצי ראש מגולה,
נתנאל25.12.16
97
muy bien kol hakabod que lujo de mora asi hace falta alguien en la argentina como la hija de rab pinkus que hable sobre todos los temas de zeniut y mas jazak ubaruj .......................
david21.12.16
96
די............ כמה אפשר להיות קטנוניים ולהשאר כל הזמן בתת רמה. שימו לב, חצי מהתגובות זה על הפאה שלה. באמת, אין לכם על מה להסתכל, רק על זה? וחוץ מזה - מי שמרגיש ת'צמו צדיק גדול: אז איך בנים מסתכלים על אשה ועוד מקשיבים לנאום שלה??? ועוד אחרי זה יש להם הערות על הפאה שלה! אה??? תתמקדו בכנס ה
א-מ-ת!!!21.12.16
95
evry thing up side down the husband goes to work the woman helps out total brain wash
moshe21.12.16
94
כזו עזות מצח לא היתה מאז מתן תורה מהות תורת ועם ישראל זו צניעות צניעות צניעות והנה קם לו דור חדש דור חוצפא יסגי לא רק שמתהלך בחוצות עיר בפריצות נוראה אלא מטיפים מוסר לבנות ישראל עם פאה נכרית שגדולי ישראל עשו עליה חרם מול ספר תורה כמו בעל הפלא''ה החתם סופר כתב צוואה שבנותיו לא יעיזו לצאת עם פאה נכרית
אין בושה הא????22.12.16
"גדולי ישראל" מעולם לא עשו חרם על פאה אלא אדרבה הורו לכולן ללבוש פאה בלבד, ואם היה מי שהחרים, כמו ההפלאה, הוא החרים רק בזמנו ובמקומו שהיה בגדר "פירצה" שנשים בודדות הלכו כך. ואת העיקר שכחת, שהחתם סופר החמיר מאוד בשערות שיצאו חוץ לצמתן וזה הדבר הכי נפוץ כיום אצל לובשות המטפחות, וההפלאה גם הוא החרים א
חיים25.12.16
93
שום דבר לא יכנס ללב.
יפה22.12.16
גם עם שיפוטיות, וקטרוג על אשה יהודיה לא מגיעים רחוק. תקני את עצמך. את תישפטי רק רק מעשייך. (שלא לדבר על לקטרג על אשה צדיקה ממש)
לירון ל22.12.16
ואני אחת שהולכת עם מטפחת! מה זה משנה ?! ברגע שהפאה שלה בכל גדרי ההלכה! אשריה! הלוואי שכל נשות המטפחות היו יראות שמים כמוה(לא שאני חס וחלילה שוללת) אבל זה לא המדד כל עוד כל אחת נוהגת לפי גדרי ההלכה שלה אז טוב מאוד! לשמוע ממנה!!! קצת בושה! כל מי שאין לו כוח לשמוע את דברי התוכחה בורח לחיצוניות שהיא
תלמידתה לשעבר22.12.16
92
כסף או כסף או כסף או טוהר המחנה?
שואל 21.12.16
כן!!!!! זה מה שעומד בראש מעייניהם גם אם זה נראה לכם שקרי והזוי. תדעו לכם על אף ולמרות האינטרנט וקידמה נשארה פינה שמורה ומגודרת של טוהר ואמת. אשרי מי שזכה!!!
לשם שמים22.12.16
אב מתעלל בבתו בת 12, משגיח מתעלל בבנותיו, מנהל תלמוד תורה מתעלל בתלמידיו, אדמו"ר "מעלה לעולם האצילות" (קרי נואף עם) נשים נשואות, ועוד מרהיבים עוז לכתוב על "פינה שמורה ומגודרת של טוהר ואמת"
רפאל22.12.16
91
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מי ישלם תשלומים?21.12.16
מכניס הרבה כסף, מכניס לרשת של ה-ס.מ. ובסוף גם מכניס אותן לכף הקלע. מה שבטוח דבר אחד, זה לא מה שמביא גאולה לעם ישראל.
אליהב22.12.16
גב' פרידה קוגל מברוקלין ניו יורק, מספרת. "בשנת תש"ל היה לי עסק קטן בברוקלין לסירוק פאות. עבדתי מאוד קשה והתפרנסתי בצמצום רב. כשנכנסנו ליחידות אמר לי הרבי שלא אדאג כי העסק שלי הוא עסק טוב מאוד, באשר כל אשה צריכה שיהיה לה פאה אחת לחול ופאה אחת לשבת. עוד הוסיף הרבי, שיגיע זמן שהחנויות של הפאות מכל העול
יצר הטוב25.12.16
מצוין תתפרנסו מכח ס''מ יתן לכם הרבה שפע עד שתחנקו שיהיה ברור מאוד כמו השמש בצהרים אשה עם פאה נכרית מבעירה היתר הרע דזימה בחוצות עיר וכל רואיה לא ינקו והיא ובעלה מחכה להן וואחד גיהינם כזה ה' ישמר איך אתן יושנות בלילה לעזזאל נ.ב: לא יעזר לכם הגיבוי הרבני שלכם כי כוונתם לפאות של פעם וגם זה בדיעבד ובחו'
אוי לכם זבלים26.12.16
מאשר לטמבל מתוסכל שמבלבל במוח. "ומה שכתב [הגר"ע יוסף] שהרבה בנות הסירו הפאה, הנה לא מספיק שיחזרו איזה בנות, והעיקר הוא נשי הרבנים הראשיים, ונשי הרבנים והדיינים אשכנזים וספרדים בארץ ובחו"ל, ושום אחד לא חזר בו, כי הם יודעים שיש גדולי הפוסקים אדירים וגם חסידים גדולים, ועם כל זה התירו. ובפרט שאני הצעיר
אלישיב27.12.16
נער הייתי וגם זקנתי ולא רעיתי צדיק נעזב וזרעו מבקש לחם. מי שמצדיק עליו גזירת שמים, מאמין ובטוח בה' לבדו ומקיים מצוותיו אין לו מה לדאוג-הרבה דרכים למקום לפרנס את יראיו. צריך רק לבטוח באמת!
נער הייתי22.12.16
90
ועל מה חרב בית מקדש? למה משיח לא בא????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור21.12.16
89
הם מבינים שהאנשים נהיים פיקחים ובלעדי תואר המשכורת הרבה הרבה הרבה (!!!) פחות, אז הם מנסים לסחוף את התורה/ההלכה שתהיה "בעדם". מי שהולכת ללמוד תואר במערכות חרדיות עושה את הצעד הנכון! ואם תגידו שבנות מדרדרות בעיקבות כך בצניעות וכו' לכו תראו מהקורה אחרי הצהריים בבנות הסמינרים. זה ממש לא קשור ללימודים אל
אקדמאית21.12.16
88
הענין נחשף הכנס הזה יעשה רק טוב לאקדמיה !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james21.12.16
87
לטובת משהי ששוקלת בלית ברירה ללמוד לימוד אקדמאי בכדי להתפרנס, אז אוריד בפניה את הכובע!
יוני21.12.16
86
זאת חוצפה חוצפה של הסתה !!! והחלטה של הורים לאן לשלוח !!! מי שמשלם על כנס כזה הוא חמור ומזיק !!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רחל חשין21.12.16
85
היא דיברה הכי ארוך והכי סוחף..... ובנוסף אף אחד לא כתב על כמויות הבנות על המעמד המרשים, ולגובה 24- יש לך בעיה עם הפאה הנכרית ואין לך בעיה להגיד שהפלאפון שלך נתקע???????????
ללא שם21.12.16
י
היום21.12.16
גם סוטה מגעיל שמסתכל על נשים, וגם צבוע ורמאי שכותב מהפלאפון שלו
חזי27.12.16
84
וצועקת את זה בקול בוכה, אז למה את מקשטת את עצמך עם פאה במקום להתגאות בכיסוי ראש, שהיה לראש חנה שמסרה את שבעת בניה? את אפילו פאה לא מוכנה להקריב לכבוד ה' יתברך. אוי לנו שאלה המורות של הדור העלוב שלנו.
מורה21.12.16
ולא תתכער עם שאל ורעלה, או סיר לילה על הראש, או איזה בנדנה כמו עליבאבא ושבעים השודדים. גודל מעלת קישוט האשה לבעלה, מובא במקורות רבים: ◄ אשה מקושטת לת"ח בגמ' במסכת שבת (כה:) איתא, "מאי ותזנח משלום נפשי, אמר רבי אבהו: זו הדלקת נר בשבת. נשיתי טובה... רבי אבא אמר: זו מטה מוצעת ואשה מקושטת לתלמידי חכ
אריה27.12.16
83
מי התיר לאשה עם פיאה נוכרית לבוא לדבר ולחזק או להטיף מוסר או להשוות בין בחינת הזבולון או יששכר. למה את חושבת שפיאה נוכרית מותרת אם בדיעבד ואם מלכתחליה
מי התיר לאשה 21.12.16
שזהו הכיסוי הטוב ביותר! וכך כתב הגאון רבי שלמה אליעזר שיק זצ"ל, מגדולי רבני חסידות ברסלב, בספר "שיחות מוהרא"ש" חלק ט': "אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות
בניהו27.12.16
82
מעניין שיעקב אבינו לא חשב על ההמצאה הגאונית של הדרשנית אשת הרב ובת המגיד. הוא לא הלביש על דינה למשל את התפקיד של זבולון, ובכלל לא נראה שכל הבנים/שבטים ישבו ללמוד. היה יששכר אחד, זבולון אחד, כל אחד ותפקידו לפי כישוריו! אצל החרדים, כוווווולם יששכר, ערים שלמות של יששכר, והנשים? אה כן, הן זבולון לפי הסי
מאד עצוב22.12.16
81
האם לטענתם יש בעיה בעצם הלימודים במכללות? או הבעיה היא להוציא תואר אקדמאי?
חרדית22.12.16
מה פירוש? מי הולך למכללה לא בשביל התואר?
חרדי22.12.16
אם יש בעיה ללמוד במכללות לטענתם.. אז אולי שיוציאו תארים בסמינרים? זה יפתור המון בעיות. אבל אם יש בעיה להוציא תארים אקדמאים. לא יעזור גם סמינר ולא כלום. ואני לא מבינה למה הסיפור הזה ככ מרגיזותי.
חרדית23.12.16
80
גאולה של ממש!
שכוייח21.12.16
כלל ישראל כולו מזכירים משיח בתפילותיהם 3 פעמים ביום, בברכת המזון ובכל עת...הכת המשיחית שמדברת על משיח ומתכוונת לאדם שנפטר מזמן איננה קשורה בכהוא זה למשיח ולגאולה האמיתית...
מצפים לישועה22.12.16
אבל לא באמת מאמינים שהיא תבוא. כאשר יש חשש לגאולה אמיתית מיד דוחים אותה.
זאת הבעיה22.12.16
79
ריגשת אותי עד דמעות, ובזכות מילותיך החוצבות ומילים חדורי אמונה צרופה.. חיזקת אותי עוד יותר בעבודת ה',
abraham y miri 21.12.16
עבודת ה' זה שהזבולון והמפרנס הם גברים. והנשים כל כבודה בת מלך פנימה עם כיסוי ראש אמיתי ולא זיוף!
חיים22.12.16
78
אימי לובשת מטפחת,סבתי ז`ל מטפחת..אחותי פתאום פאה..כי הבעל רוצה....גברים אתם הבעיה שדורשים פאות,
mike21.12.16
פאה זה לא מחלוקת של ספרדים ואשכנזים, וגם אם האמא לבשה מטפחת, אין בעיה שהבת תלבש פאה. המנהג ללבוש פאה החל בקהילה הספרדית באיטליה, והמתיר הראשון, לפני כ-500 שנה, היה פוסק ספרדי שמשפחתו היתה מספרד, וגלתה בגירוש ספרד לארץ איטליה, והוא הפוסק הנודע, בעל ה"שלטי גיבורים", רבי יהושע בועז. ◄ ומרן הגר"ש משאש
ספרדי טהור25.12.16
ולהחטיא את הרבים מותר בגלל שהבעל ביקש???? פאה זה יותר חמור מגילוי ראש! תפסיקו לרמות את עצמכם. הבת שלי בגיל 5 עמדה על ידי ואמרה לי "אמא, למה את אומרת שיש לה פאה. אין לה כלום על הראש". וזה אומר הכל!!!
נחמה21.12.16
את מחמירה יותר מהרב עובדיה, שכל חייו צעק נגד פאות? הרב עובדיה אמר שזה עדיף מגילוי ראש! הרב עובדיה התיר לגרושה ואלמנה ללכת עם פאה למרות שהיא חייבת בכיסוי ראש! לשאלת השואל, "בקהילה אחת בחו"ל בה כל הנשים ללא כיסוי ראש, התחזקה אשה אחת והחלה ללכת עם פאה. ואמר לה רב הקהילה, שאם לא תשים מטפחת, כבר עדיף
פנחס25.12.16
77
אבל מכאן ולא ללמוד לימודים אקדמיים זה פשוט הרחקה שמאבדת ולא מכבדת את מעמד האישה. מתי תבינו שלא משנה איפה הבת תלמד ולא משנה איפה היא תעבוד... מה שמשנה זה השורש! זה החינוך!!! זאת הצניעות! הסגירות הזאת מול הפתיחות לדברים לא ראויים עושה עוול יותר מאשר עושה טוב.! הגישה של הרב שמואל טל שליט"א היא וחי בהם!
טלי21.12.16
76
יותר מדי ספורי אנטיוכוס.
יוסי21.12.16
75
תראו את השקר הגדול "מי לה' אליי" [עם פאה?] "אבל אנחנו לא מתבלבלות" [עם פאה?] "לא התבלבלנו, צריכים להשיג את המלך" [עם פאה?] "מסירות הנפש" [עם פאה?] לא להיכנע לאותם פיתויים ולאותו חושך של גלות יוון [עם פאה?] "לוותר על יופי" [עם פאה?] "בשביל קריאת מי להשם אליי? ברור שהייתי מסכימה" [עם פאה?] "אבל אני ל
עולם השקר21.12.16
הלובשת פאה מקיימת את רצון ה', ומכסה את הראש כמו שצריך, להבדיל מכל הנשים האומללות שמכסות בקושי חצי ראש ורבע ראש, והמטפחת גולשת להן מהראש בכל דקה וחצי. וכמו שכתב מרן הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, ראב"ד העדה החרדית, בשו"ת דת והלכה (סי' א'): "וביותר רצוני להדגיש, דהאוסר היום לכל אחד פאה נכרית מדינא,
אלישע27.12.16
74
אם יש לך כח להגיד "לא" ליופי, למה שמת פאה נכרית במקום כיסוי ראש?
נעבאך21.12.16
למה זה אתה לא שואל? שתתכסה בסדינים לבנים, כמו הנשים האתיופיות!
גילה27.12.16
73
ב-2016 מי שלא ילמד לימודים אקדמים הוא פשוט לא רלוונטי לשוק העבודה. המקצועות של היום הם מקצועות שדורשות השכלה גובהה, וכל עבודה שלא פשוט מיוצאת למדינות כמו הודו וסין כי זה פשוט הרבה יותר זול שהם יעשו את העבודה. אם אתם לא רוצים להיות גננות ומורות כולכם (וגם אין מצב שיש שוק כזה גדול לזה), כדאי שתתקדמו ו
המגיד מתל אביב21.12.16
72
על מי אתם עובדים לכל המורות יש תואר תבדקו סליחה סליחה כאילו שהם לא יודעים הבעיה של הסימנרים לא התואר והבלהלה לה שלהם אלא הבנות בורחות מהסימנרים לטובת אקדמיה ואט אט הכסף גם בורח לסמינרים זה כל הסיפור השאר הבל ורעות רוח העולם החרדי והצבוע
צביעות 21.12.16
71
מי בדיוק הניעה ממזרח
יוסף21.12.16
70
פאה נכרית במקום כיסוי ראש שקרנית! עומדת מול קהל עצום ומול בורא עולם ומשקרת במצח נחושה. נאה דורשת אבל לא נאה מקיימת
בת ישראל כשרה21.12.16
ואתה יכול לקרוא לעצמך עד מחר "בת ישראל כשרה". כבר נכנסו כמה ליצנים למרן הגרי"ש אלישיב וחזרו בפחי נפש, כשהגרי"ש אמר להם שזהו כיסוי מהדרין. וכך אמר בוידאו שפורסם באינטרנט מהפגישה ("יש לנו כמה שאלות לברר"), שיש גדולים שהתעקשו על כך שנשותיהם ילבשו פאה, ומיד הביא גדול אחד לדוגמא שלא הסכים לעלות לירושל
דביר27.12.16
69
וצריכה האשה להסתובב ולנענע את פאתה לכל הרוחות, זכר לסביבון, וחייבת לעשות זאת בשעת ההדלקה, וצריכה לעשות זאת בחלון הפונה לרשות הרבים כדי שכולם יראוה ויהיה פירסומי ניסא.
חחחחחחחחחחחחחחח27.12.16
וצריכה האשה להסתובב ולנענע את השאל שלה לכל הרוחות, זכר לסביבון, וחייבת לעשות זאת בשעת ההדלקה, וצריכה לעשות זאת בחלון הפונה לרשות הרבים כדי שכולם יראוה ויהיה פירסומי ניסא. וכבר נהגו נשות השאלים והרעלות להסתובב בשווקים וברחובות ולשכנע את הנשים התמימות ללכת אחריהן.
חחחחחחחחחחחח...27.12.16
68
לא יודע, באמת, מה יותר מדכדך, הנאום שטיפת המח לילדות שלא יודעות מימינן ומשמאלן, או כמות התגובות תת רמה על הפאה של הדרשנית. הציבור החרדי בארץ נהיה פרימיטיבי ברמות מטורפות ממש. כל זה דומה למתרחש באיזה כפר אפריקאי, או איזה שבט אינדיאני שמתעקש לחיות כמו לפני מאתיים שנה ובטוח שזה בדיוק מה ש׳הקודוש בורוך
מאד עצוב21.12.16
למה ללכלך על כולם בגלל כמה פסיכים?
שמח22.12.16
כן!!!! אנחנו פרימיטיביים גאים!!! אם להיות פרימיטיבי פירושו לשמור על שפיות בים של סמים-אנחנו פרימיטיבים גאים. אם להיות פרימיטיבי זה ללמוד מה שצריך איפה שצריך ולא להתקלקל בהשקפה תוך כדי "למודי תואר"-אנחנו פרימיטיביים גאים! אם להיות פרימיטיבי הוא לא להתמצא בגבורי התרבות שלכם ולהעריץ תלמידי חכמים עובדי
פרימיטיב גאה22.12.16
לשכירות ולחלב? מה עם לחם, גן לילדים, עוף לשבת?
יעל22.12.16
67
לא יכול להיות יותר גרוע מזה שאנו בעצמינו מנסים להתעלם מהמציאות ומכניסים מאמרי חז"ל שהוצאו מהקשרם כדי לבסס עמדה לא מציאותית ולא תורנית בעליל, ואין צורך להרחיב ולהביא מקורות מכל הגדולים ותלמידיהם אשר גם עסקו בתורה וגם עסקו לפרנסתם. אלו שמדברים על העבר המפואר של עם ישראל צריכים לזכור דבר אחד, לפני מאות
ברוך שלא עשני..21.12.16
66
חיי עוני, מחסור?? העיקר את מסודרת, אבל תמשיכי לדפוק לבנות התמימות את החיים כשהן יגלו כמה עולה משכנתא, חשמל, מים, אוכל, מטפלת, הנאום חוצב הלהבות שלך לא יעזור להן!!
מיכאל21.12.16
65
תקופת ההשכלה של אז היא שונה מהיום לחלוטין!! היום יש את המסגרות החרדים ואין סיבה לכלוא את הנשים בבית. יש צורך בלפרנס ,ויש צורך לצאת ולעשות דבר מה בחוץ ע"מ לא להירקב בבית ולא להירקב נפשית,דבר נוסף צורכי הציבור היום לא דומה לפעם!!! היום התחרות היא ללא גבולות ,,העסקנים הם אלה שדוחפים ומאלצים את הציבור ל
אריק21.12.16
64
מזכירה את הגדוילים לפני מאה שנה שנאמו נאומים חוצבי להבות נגד השימוש בשפה העיברית. היום שוטפי ושוטפות המוח מדברות (בעברית כמובן) נגד ה׳סכנות׳ של היום שהם בעצם צורך השעה, והצעירות התמימות מתלהבות ולא מתארות לעצמן כמה קש הם יאכלו בעתיד. המציאו שולחן ערוך חדש (לומדים כל היום, אין צורך להתפרנס), עם המצאו
גיוועלד21.12.16
קבלו את האמת ממי שאמרו, הדברים שאמרה הרי הם קילורין לאזניים, וכל מילה פנינה, וככל שיופנמו הדברים הדק היטב בעצמתינו ייטב לנו בזה ובבא, ואם אינכם מבינים או אינכם מסכימים סימן הוא שעדיין שיכלכם לא עדין לקבל את האמת הטהורה.
גיוולעלד21.12.16
63
הראיני את מראייך השמיעיני את קולך. קודם - הראיני את מראייך, אחר כך - השמיעיני את קולך. ריבונו של עולם תסתכל עלינו... איך אנחנו מרמות אותך עם שערות של גויה על הראש במקום כיסוי ראש... שקר!!!
יוסף21.12.16
שולחן ערוך ורמב"ם כותבים במפורש, שאשה עם מטפחת מצווה לגרשה לאלתר. ראה שו"ע אבן העזר סימן קט"ו: "יוצאת לשוק או למבוי מפולש או בחצר שהרבים בוקעים בו וראשה פרוע ואין עליה רדיד ככל הנשים, אף על פי ששערה מכסה במטפחת... בכל אחד מאלו תצא בלא כתובה". המטפחת כל רגע מחליקה מהראש, ובמקרה הטוב רואים רק כמה ס
בועז27.12.16
62
אם מנהלי הת'ת והגנים לא היו עושקים את הגננות ונותנים להן " משכורת רעב". כאשר הם נוהגים ברכבי יוקרה וטסים לחו'ל. בעוד הגננות והסייעות בקושי יכולות לשלם מים וחשמל... אולי לא הייתה נהירה של גננות/ בנות סמינר ללימודים אקדמאיים אשר עוזרים להם להתפרנס בכבוד. ולא לעבוד בחברה חרדית שעושקת וגוזלת אותן! כיום
גננת שעבדה בעמותות21.12.16
כחרדיה שלמדה במוסדות חרדים ועוד מעידה על עצמה ש"נשארה כפי שהיתה" נשאר לנו רק לרחם עלייך שאת לא רואה בעצמך את עיוות ההשקפה ובטוחה שהתואר שעשית כנגד דעת תורה וגדו"י הוא הוא המאפשר לך לפרנס משפחה בכבוד... מה את רוצה שנענה לך? את יודעת כבר הכל: מזונותיו של אדם קצובים לו..., אין אדם נוגע... וכו'... לא חו
את הראיה שצדקנו22.12.16
אני לא מבינה, מצפים רק מהבנות להאמין? למה שמנהלי הסמינרים לא יאמינו בה' שהוא זן ומפרנס ויקצצו מהשכ"ל? מי שילם על הכנס אם לא אנחנו ההורים? מהעודף של השכ"ל... תבינו, הדור מתקדם! ישנן דרישות ממשלתיות לכל משרה, אין מצב לקבל משרה נורמלית ללא תואר. תמשיכו לדפוק את הראש בקיר... אם אתם כ"כ רוצים לשמור על בנ
יכנע22.12.16
61
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בלי לשון הרע21.12.16
לא נישן ולא נרגע כשיש חילול ה' כזה גדול בעם ישראל! הכריזמה והקול המתבכיין לא גורמים לנו להתבלבל מהמבולבלת שאומרת שהיא לא מבולבלת
יניב22.12.16
60
וכל הנשים הצדקניות שבאות למעצב ורוצות פאה כמה שיותר טבעית, כמה שיותר על ידי אומן, כמה שיותר שטוחה, כמה שיותר שיער טבעי, איך את בדיוק מנסה להצניע את עצמך? הן היו מורידות את הפאות הן היו נראות זוועה, סליחה שאני אומרת, ואחר כך הן היו יוצאות הן היו נראות מליון דולר, זה הפריע לי, זאת אומרת, איפה כאן הצני
שמעון29.12.16
אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת גם המציאו בזמנם). מראה השיער הוא בדיוק אותו דבר, ואין שום "התדרדרות" בנושא הזה כמו שמ
יהודה10.01.17
אשה צריכה להיות נאה ככל שאפשר, ולמצוא חן בעיני כל רואיה! כך מובא בספר "עוז והדר לבושה" שקיבל הסכמות מפוסקי ההלכה הקיצוניים ביותר, כמו הגר"ש וואזנער, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, ועוד. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הספר: ◄ בעמ' 6: "אני מודעת לכתר בת מלך המעטר את ראשי, ולאחריות הבאה אתו. כיום אני לוק
נחום10.01.17
59
זה ממש לא נכון .ולמה ? מכיון שמנהל הסמינר הישן ליברמן ומנהל סמינר ויצמן ניסו ליפתוח את מה שניסים זאב הצליח ואני שיודע מיקרוב שכמה וכמה פעמים פנו אלינו והמצב לא צלח .אז למה אתה המנהל ליברמן מנסה להרוס את מה שניסים זאב הצליח מה זה הקינאה הזאת מאיפה היא מגיעה ועוד סיבה למה ללכת לניסים זאב זה ביגלל ש
ישי25.12.16
58
מצד אחד רוצים ומחנכים שהבחורות תפרנסנה בכבוד להחזיק בית של תורה ..וכאלה. ומצד שני תוקעים להם מקלות בגלגלים ומגבילים אותם בטירוף. בכוונה תחילה. שילמתי 30,000 למסלול שלמדתי בסמינר ויצאתי עם תעודה שכמובן נחשבת רק במקומות מסוימים,עמוסים בעובדות, עם שכר דל ותנאים מחפירים. הלכתי להשלים תואר במכללה - גם
חרדית מבולבלת23.12.16
57
כולן יכולות להיות מורות?
לירון ל22.12.16
56
אנחנו נעמוד בגב זקוף כי נדע שבזכות נשים עם פאות שקרניות אנחנו עתידין להיגאל. עלמא דשקרא!
חילול השם21.12.16
55
נואמת מוכשרת הגב' לוי. ראוי לשבצה ברשימת יהדות התורה לכנסת הבאה, היא בוודאי תוכל לתרום רבות לציבור החרדי מיכולותיה.
צבי21.12.16
בחיים היא לא תסכים לכך ובחיים גם יהדות התורה לא תיתן לה מקום בכנסת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל21.12.16
54
מנין העזות מצח לבתו להמשיך לחבוש פאה מה לא הבנת מה הקב''ה רוצה מעם ישראל
אתם דפקט28.12.16
בור ועם הארץ! "מה שקרה" ולא "מה שקרא", ויהי רצון שיקרה לך מה שקרה לו, ויותר גרוע מזה פי כמה וכמה, וינקום בך על הוצאת שם רע והלבנת פנים שעשית לבתו הצדקת. ומה שהיא לובשת פאה, הרי זה מפני שפאה הוא הכיסוי הטוב ביותר, ומרן הגר"ח קניבסקי שליט"א אמר במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (דף רי"ד): "בשם החז
נפתלי28.12.16
והבחורים, הם אברכים של ישיבה, אוי להם ולשיברם! מחללים שם שמים! דורשים מהנשים מהבחורות האלה לא ישתדכו איתם, עד שיבטיחו שהם שילבשו פאה נכרית, איזה אברכים ישיבות אלה?! עמי הארץ, בורים, רשעים!
הא????29.12.16
ואומר הזוהר הקדוש שכל האש של גהינום בוערת מהרהורים של גבר באשה זרה. וזה מה שאתם עושים סוחרי נשמות
קללת רשע ברכה29.12.16
אי אפשר ללכת ברחוב, השיער עף לך מול הפרצוף, ואתה רואה מכל הכיוונים, אתה עובר ברחובות הערים החרדיות, וזה לא אחת ולא שתיים, הרחובות מפוצצים בפאות,
קללתך ברכה29.12.16
53
אל תאמינו לכל סוחרי פאות שמוכרים נשמתכם לשטן
זו האמת26.12.16
"את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטת
נתן27.12.16
מחטיאי הרבים לא יזכו לראות פני גיהנם. אלא (כתוב בזוה"ק) אובדים ונידונים לדורי דורים בצואה רותחת. על האש של הגהנום הם רק יוכלו אולי במקרה הטוב לדמיין.
מה פתאום גיהנם27.12.16
גם על הוצאת שם רע על הרבנית הצדקנית שדורשת, גם על לשון הרע, וגם על אשתך שלובשת מטפחת ורואים את שערותיה מכל הכיוונים. "מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..." ואגב שאתה מצטט את הזוה"ק, מעניין שאתה לא יודע את הזוה"ק שהביא
יהודי27.12.16
שלכם בערימת שיער אמיתי להחטיא הרבים כזה אבסורד אתם דפוקים מקומכם בבית משוגעים אינכם עם ישראל אתם שדין יודאין על שערה אחת הזוהר אומר דברים איומים ועל ערימת שיער הא?
לכו לעזזאל28.12.16
עם "שפה נקיה" שמעידה על זוהמת המוח שלך, איך אתה רוצה להבין את דברי הזוהר, ולחלק בין שיער טבעי שצריך לכסותו לבין שיער של פאה שהוא כמו בד המכסה את הראש?
חסיד קדוש28.12.16
52
ח"ו להיסתכל ע"ז בצורה של יוונים-וחשמונאים........ אלפי עובדות כשרות שהחשמונאים עפר לרגלי הקדושה וכ'ו כל אחד יודע מה יצא מהחשמונאים,באותו הזמן בודדים בכלל התאספו! היום אנחנו דור של רבבות רבבות שמתאספים לקול "מי לה אלי" ולכן אל תחשדו ח"ו שאנחנו ירודים כ"כ, יש יותר נסיונות אבל יש הרבה כוחות,וזכרו
הרב הפוסק22.12.16
51
אני תוהה לעצמי אם הייתן כותבות את אותן תגובות גם אם המדוברת הייתה הרבנית בת שבע אסתר קנייבסקי ע"ה. יש גם עוד דעות בהלכה!!!!
יהודיה22.12.16
רק חתיכת קשת מתחת למטפחת על המצח.
שיינדי22.12.16
כולן יודעות שהרבנית קנייבסקי הלכה עם פאה, וכל נשות גדולי הדור הלכו עם פאות. ובספר מאיר עוז (סימן ע"ה) הביא את דברי הגר"ח קניבסקי שליט"א: "וכן הורה לי הגר"ח קניבסקי שליט"א, כששאלתיו אם ראוי לי להחמיר בזה, ונקט לשון המשנה ברורה, ושבמקומותינו המנהג ללכת עם פאה, והוסיף שאשתו של החזון איש הלכה עם פאה, ו
א.25.12.16
הלכו ברובן בגילוי ראש, גם רוב נשות "גדולי" הדור, ואפילו המשנה ברורה מודה בכך בצער ובכל אופן לא יעזור לאף אחד, היהדות מכילה כמה וכמה כיסויי ראש, כפי המופיע במפורש במשנה ערוכה בשבת, כמובן כשלא מעקמים אותה בניגוד חמה שברור כתוב, מעניין שחז"ל לא נפלו מהכסא כשהם הביאו כמה אפשרויות אלו ולא הטיפו אפילו ברמ
חסידי26.12.16
כמו שכתב הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א, רב ומו"צ בבורו פארק, מח"ס "נטעי גבריאל", בקובץ אור ישראל (ל"ו-ל"ז): "ולמעשה רוב נשותיהם של גדולי ישראל במאה שנים האחרונות הלכו בפאה נכרית, וא"כ אין להרעיש על המקילים".
יואב27.12.16
50
שימו לב שאצל החרדים, כשאורח החיים שסיגלו לעצמם לא מסתדר עם דברי חכמים (דרך ארץ קדמה לתורה, כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטילה וגוררת עוון, אם אין קמח אין תורה ועוד ועוד), הם פשוט מסרסים אותם ומשקרים לילדים, העיקר לא להסתכל במראה, לא לעשות חשבון נפש, ולא לשאול אולי בכל זאת טעינו איפה שהוא... (נשלח בא
נו נו22.12.16
הוראה מגדולי הדור לא מספקת את הבנתך? כנראה שהאתר הזה לא בשבילך.
לירון ל22.12.16
מה היא תראה? אישה שיותר דומה ליהודיה (עם כיסוי ראש) או אשה שנראית כמו גויה (גלויית ראש)?
משה22.12.16
49
אחרת הבעל צריך לצאת מהכולל לפרנס וזה הכי גרוע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ברוך21.12.16
48
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכי08.01.17
47
מצוין תתפרנסו מכח ס''מ יתן לכם הרבה שפע עד שתחנקו שיהיה ברור מאוד כמו השמש בצהרים אשה עם פאה נכרית מבעירה היצר הרע דזימה בחוצות עיר וכל רואיה לא ינקו והיא ובעלה מחכה להן וואחד גיהינם כזה ה' ישמר איך אתן יושנות בלילה לעזזאל נ.ב: לא יעזר לכם הגיבוי הרבני שלכם כי כוונתם לפאות של פעם וגם זה בדיעבד ובחו'
ואי ואי26.12.16
◄ "ראתה במוחש שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה"! "בנועם קבלתי מכתבו מל"ג בעומר, ונהניתי במאד לקרות בו ממה שכתב שהוא וזוגתו שיחיו רואים השגחה פרטית בעיני בשר שלהם, וצריך היה להסביר לזוגתו תחי' את הענין בביאור יותר, אשר כיון שראתה במוחש איך שהפאה הביאה לה ברכה והצלחה, הרי צריכה להיות עינה טובה גם בשל אחרים
ברוך27.12.16
ובארץ ישראל, ועל פאות קאסטם מהודרות. ואם אתה עם הארץ, אתה מוזמן לפתוח ספרים וללמוד. אין שום הבדל בין הפאות בזמן המשנה, הגמרא, הראשונים והאחרונים, לבין זמננו אנו במאה שנים האחרונות. אין שום הבדל בין הפאה משנה שעברה לפאה בשנה הזאת, למעט שכלולים זוטרים כמו "קרקפת לבנה" (ומי יודע, אולי את ההמצאה הזאת
אייל27.12.16
של אשה רווקה, שלרוב האחרונים מותר לגלותו כשהוא פרוע וכך נוהגים כל החרדיות. מעניין איך הכל הרווקות לא מבעירות את היצר אבל עם פאה היצר בוער... והגיהנום...
אהרן27.12.16
46
כשהופכים את האקדמיה למטרה אז אנחנו באמת כמו תרבות יון, שפרחים יש לה ופירות אין לה. אבל כשאני עושה תואר בתור אמצעי כדי לפרנס את משפחתי בכבוד ולעבוד את השם מתוך שמחה ורחבות אז זה 100
נעמי26.12.16
45
כל מילה חקוקה! מחזקת ומרוממת.
נעמי25.12.16
44
הלוואי והגברים היו כאלה גברים
אאאא23.12.16
43
המטופשות.תעשו קרחת הכי כשר
הילה22.12.16
42
בכל זאת, בערך "הרב שטיינמן" בויקיפדיה קישור מס' 85.....צ"ע
שאינו יודע22.12.16
41
שמעתי את הדוברת – מעולה אחרי כן קראתי את התגובות – הכל מהלב – לא מהצביעות החיצונית. תמונת מצב מלאה של החברה החרדית כל הכבוד לאתר
דניאל 22.12.16
אוי לדור שכך עלתה בימיו, שאשה עם פאה קוראת להפוך סדרי בראשית, ולהביא על האשה גם את הקללה - בזיעת אפךְ תאכלי לחם.
יחיאל22.12.16
וכך כתב הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, רב ואב"ד דכפר חב"ד, במכתב מיוחד שפירסם: "ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"ש שיחיו תושבי הכפר. בקשר לכיסוי הראש של נשים נשואות, אשר לאחרונה נהייתה בזה פירצה נוראה - הנני להודיע: א. מובן ופשוט אשר בחבישת מטפחת או כובע, כשאפי' רק מקצת מהשערות מגולות - הרי זה ה
מנחם מנדל כהנוב27.12.16
40
חולת נפש
יוסף22.12.16
39
הכרתי את הבן אדם מקרוב. הצביעות והשקר הם נר לרגליה!!!!! אישה מושחתת ורקובה. יושבת על משכורת עתק!!!
כנסו דחוףףף21.12.16
טוקבקיסט שקרן שלא יכול לסבול שפעם אחת רואים משהו אמיתי כנה ופנימי שעושה קצת יסורי מצפון וטיפה מנער אותך מהזבל..אז יאללה תוקעים "עובדה" שקרית ומתקתקים על המקלדת... מדהים!, תמשיך ככה...מחכים לך למעלה
שקרן טיפש22.12.16
מאחלת לך בקרוב להכיר אותה כפי שאני הכרתי. הורסת נשמות בעם ישראל!!!!!!!!!!!!!
מנוחה לוי22.12.16
38
אני לא סולחת לה, ולאנשים כמוה שבזכותם אני היום עובדת כמו חמור בשכר מינימום ובתת תנאים, חסרת השכלה, "בת מלך" חחחחחחחחח, אם כבר שפחה. אני מגיעה ממשפחת אברך וגדלתי בעניות מחפירה, אין לי עתיד נורמלי, אין לי גב כלכלי בכלל, ושלא נדבר על זה שאף בחור לא מעוניין לצאת איתי בתנאים כאלו, כל הבחורים רוצים בנות מ
ללא שם12.10.21
37
בלי ספק מדברת אם כריזמה טובה,חיתוך מילים ,שפה ברורה,מסר ברור, אבל קצת לא טבעי תנועות הידים,חסר טבעיות,גם קצת מבלבל הקשיחות מצד אחד ומסר חד,מאידך הפיוס ורכות יש איזה סתירה, גם הקול מבלבל, בקיצור נואמת בחסד אבל יש מה לשפר.להתראות בהפגנה הבאה
נחמה25.12.16
36
מי מחוייב לפרנס בכתובה? זבולון היה זכר או נקבה? למי נאמר בזיעת אפך תאכל לחם? וכיסוי ראש זה מטפחת ולא שערות!
זהבית23.12.16
35
בטח כל הרבנים והרבניות הקדושות האלו או שיש לבעל שלהם "עמותת חסד" או שיש לו תורמים מה להם ולכסף ולחסרון הזה בחיים שאין להורים כסף לקנות אוכל לילדים בזמן שהם טוחנים ומגדילים את הבטן השמנה שלהם וזה לא שונה מנתניהו היום זרקו אותי לבית מלון פשוט אנשים מנותקים מהחיים ב100% עצוב לשמוע שיש דברים
איש21.12.16
34
כל הכבוד.
חזקה ויפה 21.12.16
להחזיר עטרה ליושנה משמעותו - ללכת בצניעות כמו אמותינו הקדושות ולא לנאום מול מצלמה עם פאה נכרית.
שמעון21.12.16
33
ע
דברי טעם.21.12.16
נ
והיית משוגע.21.12.16
ממש מטומטם
הילה25.12.16
נ
העסקנים עוזרים 21.12.16
חז"ל אמרו : נאה העניות לישראל. אתה אחראי מה אמא כזאת תתן לילדיה להתחנך? ומה יהיו התוצאות? רחמנות עליך.
נקוה לטוב21.12.16
32
כל אחד והדעות שלה...... אם היא אומרת ככה ואת לא מסכימה זכותך!!! יש בנות בכיתה שלי שדלוקות אליה ומחכות שהיא תהיה המחנכת שלהם שנה הבאה
קוקית21.12.16
מה זה הפאה הזאת מדליקה אותן?? הגזימו... עכשיו אני באמת בעד כיסוי ראש..
בועז22.12.16
31
נא להוריד את התמונה , זה נגד רצונה הגמור! מה קרה לכם? השתגעם לשים תמונה של מורה חרדית באינטרנט??? שכחתם מהי היהדות הטהורה, התרחקתם רבותי!!!
תלמידה21.12.16
30
הקשבתי והאמת לא להכל כי נתקע הנייד, אבל קראתי והתרשמתי. כואב להבין עד לאן הבלבול שגם את חושבת שיש בלבול. כואב להבין עד כמה האור והחושך התערבבו עד שאפילו בת של צדיק מבולבלת. כואב להבין שלפי דעתך הבנות האלה הן בבחינת הזבולון ....יששכר. התרשמתי ממך ומכל המעמד ואני מסכימה עם דברייך לגבי הנושא המדובר !!!
רותה21.12.16
כנראה שגם אתה מקולקל ולא מבחין באמת המקורית של העם היהודי. זה יפה לשמוע ולקרוא מילים וסיפורים יפים, אבל זה עוד יותר יפה לשמש דוגמא, ואת זה הרבה מהמגזר החרדי מפספס בענק. אשה עם פיאה לא יכולה לדבר שרוצים בכוח לסחוף אותנו לעולם הפתוח....וכו' וכו' . לא פלא שבנות ישראל כל כך מבולבלות עם נשים כ
רותה21.12.16
של הספרדיות שמגיעות לשמיים. ואגב- הגזמתם. תראו כמה זמן אתם מבזבזים בעניין הפאה (-הדבר השולי-) תתמקדו בעיקר!!! תתמקדו בכנס העוצמתי הזה!!! תודו שהוא יותר טוב מכל הכנסים המטופשים, חסרי הטעם והתוחלת של אלו שאינם שומרים תורה ומצוות!!! תודו שזה מעמד של קידוש ד'!!! תפסיקו כל היום להיות נגד! תסכימו
בעד פאה21.12.16
ואם הם קבעו שמותר ללבוש פאה, אז מותר. ואם הם קבעו שחייב ללבוש פאה, אז חייב... ואתה יכול לבלבל במוח מעכשיו עד מחר בבוקר, על תחיית המתים, ועל גיהנום, אבל מי שהולך לפי פוסקי ההלכה לא מתבלבל מביטויים מפוצצים. כספרדים אנחנו הולכים לפי גדולי הדור שחייבו ללבוש פאה דוקא ולא מטפחת לשליש ולרביע. וכמו שכתב
ספרדי גאה27.12.16
הפאה שלה נראת קש והיא עצמה נראת צנועה וחסודה תאמיני לי אני מעדיפה לשבת עם הצדקת הזאת בגהנום ולא עם נשות משפחת יוסף הרכלניות בגן עדן...
דינה21.12.16
פשששששששששש איזה צדקנית הגברת בעלת כיסוי הראש הגולשת באינטרנט ומדברת כנגד פסקים של גדו''י ר' משה פינשטין החזו''א ועוד רבים תלמדי את הנושא ואח''כ תדברי,
חיים21.12.16
נשים פרוצות. אבל גבר באינטרנט רואה נשים פרוצות זאת עבירה! ויחי ההבדל בור ועם הארץ מטונף שכמוך!
בנימין23.12.16
אתה אומר לכולם שהם צריכים להתבייש, כשאתה לוקח רשימות של פוסקים ומסלף אותך, ומתאמץ כ"כ הרבה לשכנע את כולם שהטרייף הזה שנקרא פאה הוא כיסוי ראש. כשכל ילדה קטנה מבינה שאשה עם פאה נראית בדיוק כמו אשה בלי כיסוי ראש. ואשה צריכה לכסות את שערה משום פריצותא דגברי. כך שלא מכסים שער בשער! וזאת נבלות, ואתה מחטי
אשה27.12.16
מיסטר "אשה" הנכבד... וכל ה"שבחים" שכתבת, מתאימים לך הפלא ופלא. אף אחד אחר לא יכול לתאר אותך יותר טוב, מאשר אתה בעצמך, כשאתה מכנה אחרים בשמות גנאי ומגלה לכולנו מי אתה ומה אתה... אין שום בעיה לכסות שיער בשיער. אולי לילדה קטנה זה נראה "קומבינה", אבל ילדה קטנה גם לא מבינה מה זה שעון שבת, פרוזבול, מכיר
טוביה27.12.16
גם אני דוגלת בעיניין של מטפחת אבל ויש אבל גדול מדובר פה באישה צדקת אשכנזיה!!! שלפי ההלכה מותר לה לחבוש פאה צנועה ומדובר פה בפאה צנועה לפי המון דעות אם לא כולן... הפאות שיש היום ועליהן כולם זועקים הם הארוכות המסולסלות והטבעיות... אז נכון שבמטפחת יש פחות בעיות אבל מפה ועד להתקיף רבנית חשובה יש המון המ
בת ישראל21.12.16
כי רוב הפוסקים הספרדיים (רוב מוחלט) מתיר ללבוש פאה. היחיד כמעט שאסר הוא הרב עובדיה, וגם הוא התיר פאה לנשואות במקרים מסוימים: כשהאשה אינה מוצאת חן בעיני בעלה עם מטפחת, או כשהיא נמצאת בלחץ הסביבה והיא בעצבות מזה, או כשמדובר בחוזרת בתשובה המסכימה לכסות עם פאה. ואפשר לראות את דבריו בספר "מעין אומר" חלק
חנן25.12.16
החלקה בתנועת ראש נמרצת ???? בוז. לא קיבלתי ממנה כלום. אין מוסר כשאין יראת שמים על הראש.
שרה22.12.16
ככה לא נראית אשה עם יראת שמים. ככה לא נראו שרה רבקה רחל ולאה. ככה לא נראו חנה, דבורה, רחל אשת ר' עקיבא, ועוד גדולי אימותינו הקדושות והטהורות. הדור הליטאי חידש את הפאה. גברת מנוחה לוי בחרם - החרם של בעל ההפלאה ובית דינו אב"ד פרנקפורט, שגזר חרם על כל אשה שתחבוש פאה לראשה....
דוד22.12.16
נפנופים בפאה לא אסורים על פי ההלכה. אין כזה דבר "הלכות נפנוף". לפי רוב גדולי הדור זה עדיף פי כמה ממטפחת שמחליקה כל כמה דקות מהראש, ואותה אשה "צדיקה" עוברת על איסור דאורייתא של גילוי ראש. הדור הליטאי לא חידש את הפאה כי היא התחילה דוקא בקהילת המגורשים הספרדים באיטליה, והרב שלהם (בעל השלטי גיבורים על
יאיר25.12.16
החרם של בעל ההפלאה על פאות של פעם מקש ובגלות. אם היו אז פאות של היום זה היה הרבה יותר חמור!!!
מנשה27.12.16
כי ככה נוח לך להציג את זה, על מנת שיתאים למה שאתה החלטת מראש. אבל הפוסקים האחרונים (ספר "דת והלכה" להגר"מ שטרנבוך ועוד) הביאו את חרם ההפלאה במלואו ושם הוא מציין במפורש "וקל וחומר אם גלוי שערה אחת", זאת אומרת שכל אלה ההולכות במטפחת בימינו ומגלות שערות הן במצב יותר גרוע מבחינת ה"חרם". וגם ההמצאה שבע
יאיר27.12.16
אם משפיעות רוחניות בעצמן לא צנועות או כאלו צנועות הן הורסות ועדיף להם לסתום הפה אין אין יותר חוצפה מזה להטיף מוסר ככה פפפווועעע מגעילה
אתן סוסות ממש22.12.16
ובגלל הטומאה שלך, המוח שלך לא מסוגל לקלוט שפאה זה כיסוי שכבר חמש מאות שנה הולכים איתו נשות ישראל הצדקניות! אולי כדאי שתלמד קצת ותבין למה המוח שלך סתום: ✔ מדוע אף אחד לא מתרגש מחילוניות שהולכות בראש פרוע, עם תסרוקות שונות ומשונות, מראה רטוב וכיו"ב, ולחרדיות נטפלים אנשים שונים ומשונים וטוענים שהפאה
מיכאל25.12.16
השתיקה עדיפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר21.12.16
מי התיר לאשה עם פאה נוכרית לבוא לדבר ולחזק או להטיף מוסר או להשוות בין בחינת הזבולון או יששכר. למה את חושבת שפיאה נוכרית מותרת אם בדיעבד ואם מכתחליה
מי התיר לאשה עם21.12.16
זה המאפיין את הסתירות הכל כך רבות שיש בציבור הליטאי. דרישה לצניעות קפדנית ומחמירה אבל תכלס בא נתבונן באמת ובתמים הרי רוב בוגרות הסמינרים שמתחתנות לובשות פאות לא צנועות - כאלה שמנוגדות להלכה לכל הדעות. המסקנה המתבקשת: הציבור הליטאי נכשל בחינוך לצניעות ! ולכן לא יכולה דמות ליטאית תהיה איזו שתהיה ולד
דוד22.12.16
רוב נשותיהם של גדולי הדור, חבשו פאות, וכך גם כיום. בנותיהם של הגרי"ש אלישיב והגרש"ז אוירבאך והגר"נ קרליץ שהזכרת, כולן לובשות פאות, ובעידוד אבותיהם ורבותיהם. להלן עדותו של אחד מגדולי הדור: "הפאות היו אצלו לכתחילה, אין בזה שום בעיה, ולבנות הטובות שלו הוא נתן פאות ולא הסתייג מזה... היה מקובל אצלנו, א
אבשלום25.12.16
מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמן, הג
יוסף25.12.16
כל הכבוד אז אתה יודע את כל "פסקי ההלכה" שהתירו פיאה נוכרית (כשמה כן היא) , ואתה בכל זאת מרשה לעצמך לגלוש ......... .ואתה עוד גבר(אני אשה יש הבדל) דור מסכן, פני הדור כפני הכלב. פיאה נוכרית זו * פ ר י צ ו ת * !!!!!!!! האמת כואבת ! כן ! אתם קלקלתם את בנות הדור הספרדיות שהתלהבו מהטירוף שלכם ש
רותה21.12.16
את הפאה לא המציאו נשים אשכנזיות, אלא נשים ספרדיות למהדרין, לפני חמש מאות שנה, כשאז היתה מגמה כזאת בכל העולם ללבוש פאות סתם כך כדי להתקשט. המתיר הראשון, שהתיר פאה, הוא רבי יהושע בועז בעל השלטי גיבורים, מגדולי האחרונים שמשפחתו גורשה מספרד בגירוש ספרד והוא היה רב הקהילה הספרדית באיטליה. גם כיום כשיש
חזקיה27.12.16
את נמצאת באינטרנט, קונה את הדברים הכי נחשבים בחנויות הכי נחשבות, מסתובבת בקניונים, אבל "דמעות בעינייך" כי הבת של הרב פינקוס נראית כמו אמא שלה ולובשת פאה... הצביעות נוזלת לך מהאוזניים, גברת מגונדרת. המטפחת המעוצבת שעל הראש שלך (שמכסה בקושי חצי ראש) היא גם לא כיסוי לפי ההלכה וגם לא צניעות.
לאה25.12.16
וסבתא רבא שלי, וסבתא של סבתא שלי, שרדו לנו קצת תמונות מלפני השואה, כ-ו-ל-ן צנועות, חסודות, ועם פאה. לפי הפוסקי הלכה *שלי* (אשכנזים) הפאה היא לכתחילה, וחלק מפוסקי ההלכה האשכנזית קבעו שהיא עדיפה על מטפחת!!! נכון הראש של אדם חוזר בתשובה שונה והוא חושב שהוא יודע את ההלכה יותר מגדולי הדור האשכנזים, לצע
חרדית מלידה 21.12.16
29
נו באמת לנאום בפאטוס לא אומר שזה נכון. מדובר בזילבול אין השכלה אין פרנסה מכובדת ילדים מסכנים התפוררות החברה החרדית !!!
שה , יעזור לכם 21.12.16
כ
כרמל בשעת המנחה21.12.16
אנשים חושבים שהם יכולים להוציא את כל הזבל שלהם החוצה ברגע שבא להם להגיב, תחשבו שניה לפני...
אחת נורמלית21.12.16
אני מורחק מהבית רק מאז שאשתי לומדת באוניברסיטה איך להתעלל בבני תורה
אד21.12.16
28
האשה היקרה שהיא מורתי מדברת אל הבנות הצנועות המועטות שנשארו בדורינו שלא יכנעו לחילוניות הנוראית שמחלחלת לחברה החרדית. בנות שהולכות עם מיני וחרדיות אחרות מחמיאות להן. בנות שמדברות עם גברים בעבודה. בנות שהולכות עם פאות עד המתניים. כל הכבוד לה מה זה עניינכם כמה היא מרוויחה שכל אחד יבחר מה לקחת. (נשלח
אלישבע21.12.16
27
ריגשת אותי עד דמעות, ובזכות מילותיך החוצבות ומילים חדורי אמונה צרופה.. חיזקת אותי עוד יותר בעבודת ה',
ציפורה21.12.16
כל כך כואב לי שהם מייצרים דור חדש שעלול לסבול מעוני. והכל בשם "התורה". עובדת סוציאלית חרדית בלשכת רווחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עובדת סוציאלית21.12.16
מה אם מדובר בהוראת גדולי הדור? את יכולה לצאת נגד? מה יותר חשוב לך בזהות שלך? החרדית, או העובדת הסוציאלית? תתמודדי עם הקונפליקט. גם אני עו"ס ואני בעלת תואר שני. וגם לי יש שאלות יישומיות על הדברים, אבל לי אין את האומץ להתמרמר או לדבר נגד קביעת גדולי הדור.
עו"ס תואר 222.12.16
מ
יהויקים.21.12.16
26
איכס איכס איכס על האישה הזאת
פיןקוס21.12.16
25
רק תייירה
פלוני21.12.16
יש כסף יש פאה אבל יראת שמים אין
גועל נפש21.12.16
רק הפאה שעל הראש שלה מעניינת אותך. פאה זולה ופשוטה וגם היא לא נראית מי יודע מה, אתה חולה נפש!
מיכל25.12.16
24
היא מאמינה לחלאות היינו מנהלי הסמינרים הארורים שרוצים רק לעשוק את הבנות והוריהן ומרמים את הרבנים. אני מניסיון רואה בנות בית יעקב שאינן ראויות והתנהגותן לא הולמת, ולעומתן בנות אחרות לא פחות טובות. בקיצור, הטעו את הרבנים, וכל הקשקוש על "הזבולון" זו עבודה בעיניים, שכן לא שמעתי שאף בת בעת חופתה טוענת שה
אבי21.12.16
הגיע הזמן שתפנים, ויפנימו עוד שכמוך! אין כזה דבר "להטעות רבנים". רבנים הם אנשים גדולים, מורמים מעם, מלאי חכמת אמת. האם אתה באמת חושב שניתן להטעותם? ועוד בזמן שא-ת-ה, איש פשוט, לא מוטעה?? אין זו אלא גאווה, בורות, וטמטום הנפש. הסבריו מלאי הסתירות של היצר הרע. האם אתה באמת חושב שהם לא מספיק חכמים בכדי
יהודיה21.12.16
שראשית יש דבר כזה להטעות רבנים ועוד איך. מאז שחרב ביהמ"ק כידוע, הנבואה נתנה לשוטים ולא ל"גדוילים", מה גם שהם חלוקים בעצמם בנושאים רבים וחלקם בהחלט אף דורש מהאברכים ללמוד מקצוע (ע"ע אדמו"ר מתולדות אהרון). שנית, ודאי שניתן להטעותם, וגם התנאים והאמוראים אמרו בגמרא לא פעם שהטעו אותם, אז אם אותם ניתן היה
אבי22.12.16
ראה למשל את המחלוקת בין השונאים והמחבלים שעל צד טוען שרבניו הם ה"גדולים" האמיתיים והצד השני אינו כלום. כאשר לא שומעים את 2 הצדדים (כך למשל אצל הרב אלישיב ז"ל, כשרצו שלא ישמעו דעה כלשהי עשו כל מה שאפשר כדי לא להכניסו לרב), אז החצר "דואגת" שלא ישמעו אותך. כך זה גם כאן, מנהלי הסמינרים הארורים המקורבים
אבי21.12.16
קודם כל באשר לזהותי...אני אשה, בת סמינר בעברי, עובדת הייטק מזה כשנתיים ומרוויחה ממש ממש לא רע...כנראה שיש גם חיה כזאת. מן הסתם אין לי שום נגיעה או עניין כלשהו מלבד למחות על דברי הכפירה הנוראים. באשר לטענותיך...אצטט כמה דברים שאני מניחה שיענו טוב בהרבה ממני. "עַל פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ וְעַ
יהודיה22.12.16
ייתכן שאת בת סמינר שעובדת בהייטק, ואני מכיר כמה שכאלו, לא בהכרח לטובה. לו ביית עם תואר, אני בהחלט מניח ויש לי תימוכין שיכולת להרויח יותר ואולי למצוא משרה טובה יותר עם אפשרויות קידום טובות יותר, מאשר עתה. באשר לדברי ה"כפירה" אזי אין שום כפירה בדברי, כפי שאמרתי לאורך כל הדרך ניתנו מידי פעם פסקי דין ו
אבי23.12.16
לא בהכרח לטובה? אני מניחה שגם לא בהכרח לרעה, נכון? לא שהבנתי מה הקשר של ההערה הזו לדיון.
יהודיה25.12.16
ועושות הצגות של "יראות שמים" אבל בפועל אין תוכן כברן.
אבי25.12.16
קודם כל, אין לי מושג מה התימוכין שלך, התימוכין שלי הן טבלאות השכר. שני המשפטים האחרונים היו לעגניים עד כדי צחקוק, אני חייבת לציין. אתה חוזר ומסתובב סביב סביב בלי סוף ובלי לחדש דבר, ואני חוששת שבסוף לא תעמוד בתגובותיי ה"צעקניות ומתפרעות" (או במילים אחרות...בציטטות שאין לך עליהן ולו תשובה אחת). נמשיך
יהודיה25.12.16
רק שאת בהתנהגותך מוכיחה כי את נשמעת לגדולים שלך מתי שנוח לך. אני נשמע להם לפי הבנתי באותה מידה. אין לך מה לחשוש אני עומד בתגובותיך ומתמלא פרצי צחוק, שכן כפי שכתבתי, אין מאחריהן ולא כלום, לכל היותר הבנה תפלה של החומר הנלמד, כפי שהמחנכות שלך השכילו "למלא את ראשך" בדברי הבל ופרשנות מוטעה. ולגבי אותן
אבי25.12.16
אני דווקא מקווה שתגיע לגן עדן. בסך הכל התכוונתי ששם תתוודע לטעותך. לא נראה לי שאפיק הנאה מיהודי שיקבל גיהנום... בוודאי שבשביל פרנסה אינטרנט מסונן היטיב מותר מלכתחילה, אל תוכיח את בורותך בנושא. האינטרנט אתרוג שלי חוסם את כל האתרים החרדים מלבד זה, אבל אתה צודק, גם זה יותר מידי. אבל מה הקשר? מה אתה מוכ
יהודיה26.12.16
אך אין לי סנטימנטים לבורות ולצביעות. אני בהחלט מאחל לך שגם את תגיעי לגן עדן, רק מה לעשות שאת בינתיים טועה ומטעה ולא אני זה שהתחיל בויכוח. ישנם מספיק חוגים שאוסרים אינטרנט בכלל וגם דעת חכמים היא שאינטרנט לפרנסה מותר אך רק בדוחק, וודאי שלהגיב באתר זה אינו לצורך פרנסה. איני יורד לשום רמה אישית נחותה, א
אבי27.12.16
קצת סוריאליסטי לשמוע מאדם בעל דעות מעוותות כשלך על חוסר סובלנותך לצביעות. אם זה באמת היה כך, הייתי מצפה לשמוע ממך "לא בא לי" במקום כל ההסברים, התירוצים והעטיפות ששזרת בדבריך. אין כל קשר בין תואר לבין משכורת (אלא אם התואר הוא דרישת הסף - תבדוק כמה מוצעות בלי, בפורטל דרושים), מלבד משרות ממשלתיות. לא
יהודיה27.12.16
את בנות הסמינרים זה תיפלות. כי נותנים להן פרשנות לא נכונה של המפרש והן עוד מתגאות בלצטט את השטויות שמכרו להן. מה שנאמר זה במקרה של מחלוקת קיימת ואז ועשית ככל אשר יורוך. כיום, יש גם גדולים אחרים שטוענים אחרת, אז זה לא ככל אשר יורוך וכבר נאמר "נהרא נהרא ופשטיה...". וכבר הוכח כי נזקם של הסמינרים הנו ג
משה25.12.16
עפרא לפומך, מהיכן לקחת את העוז והגאווה להטיל כזה רפש במקום ציבורי.
רוני21.12.16
23
בסמינר קוק שם היא רק כול היום מתקוטטת עם התלמידות במקום ללמד אני אבא שיש לי בת שם! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש21.12.16
מי מתקוטט כל היום?? אני תלמידה שלה היום והיא מורה אלופה!!! מי מכר לך את השטויות האלה??
תלמידה שלה21.12.16
22
אני ואשתי סטודנטים במכללות חרדיות. לא חסרים רבנים גדולים ואישי חינוך מאחורי כניסת חרדים לאקדמיה. מה המפגן הזה פתאום? כאילו מה? אז רק מי שהייתה בכנס חרדית???? מה חושבים האנשים שעושים כאלה מפגנים? מוחקים ומבלבלים אנשים תוך קידום מסרים טובים ככל שיהיו!!! מי שלא רוצה להיות מורה, גננת, גרפיקאית. לא רוצה
נתי21.12.16
אני בעלת תואר שני ולא מעזה לדבר נגד הרב שטיינמן. אין לי זכות.
לירון ל22.12.16
וגם בעניין ההשכלה הנדרשת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי21.12.16
21
איך היית מקריבה את היופי בימי היוונים? (עם פאה במקום כיסוי ראש) איך את חוזרת ואומרת שאת לא מבולבלת? (עם פאה במקום כיסוי ראש) איך את בדיוק מוסרת נפש על קידוש ה'? (עם פאה במקום כיסוי ראש) איך את זבולון ותומרת בבן תורה? לצאת לעבוד להחטיא את הרבים... (עם פאה במקום כיסוי ראש) וכו' וכו' (עם פאה במקום כיסו
בת ישראל כשרה21.12.16
וכן את בת ישראל הכשרה האם את עומדת בכל הקריטריונים לעיל בזמן שאת גולשת באינטרנט עם הכיסוי ראש שלך
חיים21.12.16
ולכן מותר לי להסתכל על נשים, אבל אתה גבר, וממתי לך מותר להסתכל על נשים???????
בת ישראל כשרה21.12.16
גם בן, וגם אוטיסט שמתחזה לבת
בן27.12.16
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי מאוכזב21.12.16
19
תבינו העולם אחר חייבים להתפרנס אי אפשר לפרנס בלי לעבוד ניגמר זה מתכון מטורף להרס החברה החרדית !! בערות וחוסר השכלה אומר כישלון ומשרות בזויות במחיר של עובדים זרים. כל כך חבל תתעוררו
שה , יעזור לכם 21.12.16
18
את התארים. הרבה הרבה יותר מהחסידיות
תי21.12.16
זה משהו שווה בכל המגזרים בלי קש לליטאי/ חסידי
חני21.12.16
17
חייבת סקילה דחוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נריה21.12.16
16
היא מחזקת מאוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנאל21.12.16
15
תגידו אתם לא תקועים עדיין בימי הבניים ומחפשים באיזה נושא להעביר יום לבנות תמימות תיבדקו בציציות שלכם כמה מורות אצלכם עם תואר אקדמאי בשביל משכורת יותר גבוהה תיצאו כבר מהריבוע של כולן לומדות הוראה כי כל אחת מחנכת את בני ביתה בתכל'ס אם אני רוצה בעל לומד אני צריכה לעבוד ולהרויח בצורה מכובדת (נשלח
שרה21.12.16
14
"אשת חינוך" שיש לה כבר מקצוע מסודר נושאת דרשה דרמטית וחושבת שזה יפתור את מצוקת התעסוקה. אז זהו, שלא. אין לבנות סמינרים כמעט איפה לעבוד כי התעודה שלהם לא מתקבלת במקומות עבודה רגילים. אבל כיף לעורר דרמות על גב המאמינים לכל מילה שיוצאת ל"אשת חינוך" מהפה ובפועל מותירה את הבנות ללא פתרון. "אין לסמוך
יוני21.12.16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל21.12.16
13
תשובה (בערך ). מנכ"ל חינוך עצמאי 30000 ש"ח מנכ"ל חינוך לב לאחים 18000 ש"ח. רב שכונה 9000 ש"ח .
מי יודע ??21.12.16
12
ללמוד איך צריך לדבר מול אלפי בנות בלי פחד ולומר את האמת שלה (למרות שייתכן שאינו נכון) אף שיהיה דעת יחיד מול המערכת.
יהודי21.12.16
זה דבר אחד, ולקיים את האמת זה דבר אחר. היא אומרת את האמת, אבל לא מקיימת. האמת היא שאשה צריכה להיות צנועה! ועם כיסוי ראש צנוע! ולא להצטלם לאינטרנט, וכל שכן עם פאה נכרית.
המגיבה21.12.16
לא הבנתי מה הספור שלכם עם הפאה נכרית. ההבדל הוא שהיא אשכנזיה ואתם- ספרדים. היא שומעת לדעת רבותיה שמתירים ללכת עם פאה. ואתם- (מקווה) שמקשיבים לדעת רבותיכם ו... הולכים עם מטפחת. במציאות יש אחוזים מאד גבוהים של ספרדיות שהולכות עם פאה. ולעומת זאת יש מספיק אשכנזיות שהולכות עם מטפחת (שקבלו על עצמן!)
השתגעתם לגמרי!!21.12.16
כי זה רצון ה'!!! פאה זה לא כיסוי ראש, זה זיוף!!
א.ד.23.12.16
וכולנו ממש מאמינים לך... במקרה הטוב אתה ספרדי עם טורבן על הראש. וסתם לידיעתך, הזיוף הכי גדול זה ללכת עם מטפחת, כשמידי פעם היא גולשת מהראש ולא מרגישים.
יצחק27.12.16
ולשקר במעשים... נאה דורש, אבל לא נאה מקיים. היסוד ביהדות זאת צניעות. כי מה ה' אלקיך דורש מעמך כי אם... והצנע לכת! צביעות במקום צניעות. שוקיים מגולות, גרבי רגל, פאה נכרית. והיא מדברת על הסתר פנים ואומרת שהיא לא מתבלבלת. ה' ירחם איזה חושך!!! אם היא לא מבולבלת, מי כן?!
מזועזעת!!!21.12.16
כי אין לך מושג של גדולי הדור, ואת הולכת לפי מה שנראה לך "צנוע". זה יכול להיות גם מטפחת של חצי ראש, אבל אצלך העיקר זה להיות מכוערת כי ככה את מבינה בשכל הקטן שלך. אבל מי שהולך לפי גדולי הדור, לא מתבלבל בחושך. וכל גדולי הדור קבעו שפאה זה הכיסוי המהודר ביותר, אפילו מחכמי תימן. ראי למשל מה שכתב הגאון ר
ישראל27.12.16
אם הייתה לך יראת שמים לא היית מקטרגת ומלמדת כף חובה על אשה גדולה כה בקלות
לירון ל22.12.16
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון21.12.16
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים21.12.16
9
1. מנכ"ל חינוך עצמאי. 2. מנכ"ל לב לאחים. 3. רב שכונה בנתניה. כמה מישרות יכול אדם למלא ??? כל מישרה מתאימה לתפקוד של אדם אחד !!
מי יודע ??21.12.16
פשטו ידם בבמונם. ובב............
ופשטו ידם. בממו21.12.16
ויטמין פי ...
באמת חוצפה21.12.16
8
כשאתם נשאלים למה החפץ חיים עבד או למה כל גדולי האומה מאז ומעולם עבדו כמו שהתחייבו בכתובה אתם עונים לי שהיום זה לא כמו פעם היום יש הרבה ניסיונות העולם פרוץ יותר האינטרנט הבנות בעבודה ועוד.. מי אמר אבל מי אמר שאנחנו הבנות חזקות מהן לעמוד מול ניסיונות האינטרנט האייפון שאנחנו באות לעבודה אחרי שלמדנו ב
שרה21.12.16
עדינה בר שלום דרכה למישהו על היבלת וזה כל הסיפור. אא וגם על עניים התלויים במאכרים חרדים הרבה יותר קל לשלוט לא יותר טובים מטאליבן כל המהלכים האלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זבולון21.12.16
על מי היא דרכה ואיזו יבלת יש לו?
המקשן21.12.16
שימי פאה והיראת שמים שלך תתעופף גם כן לכל הרוחות ותיראי בדיוק כמו כל החילוניות (רק עם שיער יותר מבריק)
דינה21.12.16
פאה זה סמל לחרדיות וסמל ליראת שמים. כמובן פאה מכובדת ולא באורך מטר וחצי. אין שום ענין שנשים חרדיות יהיו עם קרניים על הראש או עם משהו בולט ומכוער כמו מטפחת שנראית כובע טבחים או סיר לילה. אין שום מצוה כזאת. לפי גדולי הדור אין שום בעיה ללבוש פאה! והנשים עם המטפחת נראות זוועה גם מבחינת התנהגות
חני בן שושן25.12.16
מה קשור פאה עכשיו?? היא שאלה שאלה נהדרת היא לא הזכירה את המילה פאה זה שיש לך הפרעה בנושא הזה לא אומר שיש את זה לכולם.. את מזכירה לי את הניסוי הזה שהרעיבו אנשים ואחרי יום שמו אותם בחדר חשוך הראו להם אביזרים מטושטשים והם אמרו שזה אוכל כי זה מה שהם רצו באותו רגע. זה שאת חושבת כותבת אוכלת פאה פאה פאה א
לאה22.12.16
7
העיקר שח"ו , האשה לא יהיה עצמאית... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני21.12.16
6
האם בעליהן יפרנסו את משפחותם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדליה21.12.16
5
איפה משרד הרווחה!?!?!?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי21.12.16
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה ויי21.12.16
3
הגיע הזמן להכניס את האקדמיה לסמינר!! כן, שמעתם נכון. צריך את התואר ואין מה לעשות... במקום ללמוד רו"ח ללא תואר שילמדו עם תואר ואז לא נחפש את זה באוניברסטיה
אני21.12.16
2
ע
טוב להודות.21.12.16
1
עם עוד אישה כדי שגם לשניה תהיה פרנסה ולא לשמור על 160 אחוז מישרה לעצמה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה21.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24