כיכר השבת

קמפיין הביוש נגד חיילים חרדים

בכירים חרדים בצה"ל: "הציבור צריך להוקיע את השיימינג"

גורמים חרדים בצה"ל מגיבים לפרסום ב"כיכר השבת" על קמפיין השיימינג המתוכנן לחיילים חרדים: "לא יתכן שפלג קיצוני מסויים יפגע בנשמות של בחורים צעירים. זה רק יחזק אותנו" (חרדים, בארץ)

52
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב בכסלו | 22.12.16
ולצד האיומים: הערב הושבעו לוחמים חרדים חדשים ל"נצח יהודה"
ולצד האיומים: הערב הושבעו לוחמים חרדים חדשים ל"נצח יהודה" (צילום: דובר צה"ל)

גורמים בכירים בשילוב חרדים בצה"ל מגיבים לחשיפת "כיכר השבת" מוקדם יותר הערב (חמישי) על ההחרפה המסתמנת בקמפיין החרד"קים. "לא הופתענו מניסיון ההפחדה של הפלג הקיצוני. היה ברור שזה יגיע, רק שלא ידענו מתי זה יקרה".

"אנו יכולים אולי קצת לנסות להבין אותם" אומר גורם חרדי בכיר בצה"ל, "לפני יומיים התגייסו כ-40 צעירים חרדים לפלוגה החרדית החדשה בחטיבת הצנחנים, בשעה זו שאנו מדברים, כ-130 חיילי הגדוד החרדי 'נצח יהודה' מצהירים אמונים בכותל המערבי, מדי תקופה אנו משיקים פרויקטים ומסלולים חדשים יעודיים למתגייס החרדי. זה אוכל אותם מבפנים, הם לא יודעים איך להתמודד עם זה".

לוחמים חרדים שהושבעו הערב בכותל המערבי (צילום: דובר צה"ל)

הגורם מציין כי "כל ניסיון הרתעה מצד גורמים קיצונים רק מעלה לנו את המוטיבציה להמשיך בפעילות שלנו ולאפשר לצעיר החרדי שהחליט להתגייס לצה"ל את האפשרות לשרת כראוי לפי דרכו, בתוך המערכת".

עם זאת, מבהירים הגורמים בצה"ל "אנו לא מאמינים כי יהודי יכול לגרום רע ונזק, וקל וחומר ליהודי אחר, ולכן עצם כוונת הרעיון, ראויה לגינוי והוקעה מקיר לקיר. אנו מאמינים כי הציבור יוקיע דבר נבזה שכזה ולא יתן לזה יד. לא יתכן כי פלג קיצוני מסויים יפגע בנשמות של בחורים צעירים".

"הפעילות שלנו מבורכת על ידי רבנים מכלל הציבור החרדי והבחורים אשר מעוניינים להתגייס - אנו סמוכים ובטוחים שכל אחד שאל את דעת רבותיו" מוסיף הגורם.

ובתוך כך, יחיאל רדוצקי, חרדי שמשרת בצה"ל ואושיית רשת מוכרת, פרסם הערב התייחסות לאיום בשיימינג נגד חיילים חרדים. "אני מחכה ל"שיימינג" המובטח" כתב בפייסבוק, "מחכה שתפרסמו את השמות של החיילים החרדים. כי החיילים החרדים לא מתביישים בעובדה שהם חיילים, הם פשוט נאלצים להסתתר מאתכם, אנשים מושחתים וצמאי דם".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", הגורמים הקיצוניים החלו בבניית מאגר מידע נרחב שיכלול את הפרטים על כל מתגייס שמקורו בעולם הישיבות - כולל פרטים מחייו האישיים. לטענת גורם המעורה בפרויקט הקיצוני החדש, כבר היום קיים בידיהם מאגר שכזה, אולם כעת הם שוקדים על הרחבתו "לקראת הפקת קמפיין השיימינג נגד תלמידי ישיבות שחתכו מספסל הישיבה לשורות צה"ל" כהגדרתו.

הלוחמים החרדים בכותל. הערב (צילום: דובר צה"ל)

"אולי בתחילת המהלך שבתחילתו ינסו 'הציידים' והמתגייסים לצייר תמונת מצב ורודה כביכול זה אינו פוגע בהם, ואולי אף פועל כביכול לטובתם ולהאדרתם של המתגייסים, אך בשורה התחתונה, כשהמתגייסים יתויקו על שמותיהם ותמונתם הם יושלכו החוצה מכל בית כנסת וריכוז חרדי שפוי גם ללא המדים עליהם" טוען גורם קיצוני חרדי בשיחה עם "כיכר השבת".

לדבריו: "בחלק מההתחייבויות למגויסים החרדים, מבטיחים להם כי איש לא יידע שהתגייסו ובכך מפתים אותם לחצות את הקווים מספסל הישיבה המחמיר לעולם המתירני והחילוני של צה"ל. ביום שאותם תלמידי ישיבות יידעו כי החגיגה הזו נגמרה - זה ימנע מהציידים להמשיך ולהפיל עוד תלמידי ישיבה ברשת הגיוס".

במקביל, הערב התקיים טקס ההשבעה של טירוני חטיבת כפיר, שהתגייסו לפני כחודש לצה"ל. חטיבת כפיר מונה חמישה גדודים וביניהם גדוד "נצח יהודה", הגדוד החרדי הראשון. בשנים האחרונות בכלל ובשנה האחרונה בפרט, מובילה החטיבה את המלחמה בטרור ולצד זאת ממשיכה להכשיר לוחמים חדשים.

מח"ט כפיר, אל"ם גיא חזות: "הכותל, המהווה עבור העם היהודי קן תפילות ומפגן ממשי של עוצמת שורשינו, מעניק לכל לוחם המגיע לכאן זכות נוספת. זו היא תחושת השייכות העוברת מדור לדור. החל בלוחמי צה"ל אשר בעוז רוחם ובחירוף נפשם שחררו את המקום הקדוש הזה, אחרי 2000 שנות גלות וחורבן בית המקדש. פה ממש הופך הציווי 'נלחמים בטרור ומגנים על הבית' מוחשי כל כך".

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
לפי דעתי הנחרצת !!!!!!!!!!!!!!!!!!! עדיף להתגייס למקום חילוני ולא לנצח או כל גדוד חרדי. ולהלן הסיבות............. א' בחילוני יש לחייל את ההפרדה מה אסור ומה מותר! ב' בחילוני החייל חרדי יכול לקיים אורח חיים דתי חרדי! ג' בחילוני אין שם רב חרדי שמתיר לו הכל הכל הכל ונותן לו הרגשה ששבת זה כלום,וכל מה שהי
wwwwwwwwwwwwww23.12.16
במקום לעשות לנו דרשות, תשב תלמד שהרי זה התכלית של החרדי האמיתי המטיף מוסר לכל העולם ויודע הכל יותר טוב מכולם! עזוב אותנו ואת החיילים (שלקחו אחריות על החיים שלהם, וזה ממש ממש לא נראה המצב שלך...) ותתמרמר בשקט בפינה שלך... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם כן אחד23.12.16
28
הפראיירים מתגייסים לנצח יהודה ומבזבזים 3 שנים מחייהם ללא שום מקצוע. אט אט החילונים ישרתו במודיעין ברפואה ובמחשבים ובחיל האוויר והטמבלים שלנו יהיו בשר תותחים יעמדו במארבים.
חילוני22.12.16
עדיף להיות בשר תותחים בכוילל לכמה עילוים, וכל השאר בטלנים ששורפים לעצמם את החיים... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאללה23.12.16
27
ג
גוש לגושים.22.12.16

הצגת כל התגובות

26
והצבא ידאג שלא תהיו בטלנים ותצאו לשוק העבודה ותשתלבו סחברה החילונית (המופקרת). האאא שחכתי וגם יהיה לך מפקד (אולי זה בכלל מפקדת שעשתה ניתוח להראות מפקד" מקהילת הלט"ב. ממש סדום ועמורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר23.12.16
באינטרנט. אז מדוע אתה משתמש בו לבזות אחרים? חתיכת חלאה וזוהמה.
אבי23.12.16
לא יודע למה, מאירק׳ה, אבל אתה לא נשמע כמו הצדיק האולטימטיבי. מעניין איך אתה בחיי היומיום, מפשפש בציציות של אלו שמגינים עליך. אלפיים שנה לימדו אותנו איך זה להיות יהודי בלי צבא. אה, כמעט שכחתי, לא מלמדים היסטוריה בחיידר... וגם לא דרך ארץ והכרת הטוב, זה כל כך שולי! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וואי23.12.16
25
והבטלנים האלו במלחמה הבאה ירוצו להתחבא מאחורי הסינר של החיילים האלו שלקחו אחריות על החיים שלהם. ראינו מה קרה בשואה לאלו שצעקו שבא״י זה שמד רוחני... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוואדע23.12.16
24
עעעעעעעעעעעעעעעעע
זולדן22.12.16
23
לפרטים לשכת גיוס ברחבי הארץ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה23.12.16
על זה אמרו חכמינו, כל הפוסל במומו פוסל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נגעל23.12.16
22
ממממממממממממממממממממממממ
הני זייפני.22.12.16
21
ד
דברי טעם.22.12.16
20
תקראו לזה "מפרסמים עושי מצווה" (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מבינה23.12.16
19
אני לא בא לדבר על דרכי המלחמה בצבא המושחת הזה, אם על ידי שימינג או לא, בשביל זה צריך דעת תורה. אך לצערי אני מכיר מקרוב חברה חרדים שהצבא הכניס בהם ארס של כפירה, והיום כנשואים הם בוכים על זה. הסיבה היחידה שראשי המדינה ומערכת המשפט רוצים את החרדים בצבא היא אך ורק בשביל לחלן אותנו. זה ממש מלחמת המכבים ב
אברך ספרדי22.12.16
רואים שאתה חילוני או במקרה הגרוע דת"ל, אם ההית חרדי לא ההית קונה תלוקשים שמוכרים לך בתקשורת. א׳ בחור שרוצה להתגייס אין לו עניין בבת יעקב שרוצה בן תורה, בצבא (בתוך הטנק) הוא ימצא את שלו. ב׳ אפילו בתקשורת (שאתה כל כך מאמין לה) אומרים כולללם השקם והערב שהמטרה בגיוס החרדים היא נטו בשביל "לשלב
אברך ספרדי23.12.16
וכיף לקפוץ כל פעם ולומר "מוטה מהתקשורת" אבל במקרה דנן זה אני אישית מכיר ולא מהתקשורת. ב. אם כבר מישהו מושפע מתקשורת זה את האברך הספרדי שקונה את כל הלוקשים שמוכרים לך העיתונים החרדיים וד"ל. ג. אם היית קצת מבין בזה היית יודע שבבסיסים חרדיים אין שום אפשרות שיהיה בתוך טנק את ההבלים שסיפרת. מושפע מהתקש
ש23.12.16
עם כיפה שחורה, פיאות מסתלסלות וציציות בחוץ, אשר בעצם קייומו מכחיש את "נבואות" ה"שמד" שלהם, מיד מאבדים את האשתונות. צועקים לעברו כינויי גנאי, מתנפלים עליו, מדביקים כרוזים מעליבים ועוד כהנה וכהנה פעולות אשר אינן מכבדות את עושיהן, הכל מתוך דמיונות שוא של "מלחמת קודש".
רפאל23.12.16
של בחורי ישיבות שלא מאמינים וחיילים שנהיו יותר מאמינים בצבא. הדמגוגיות האלו כבר לא עובדות. ישנם מלא בחורים שצריכים להתגייס במקום לשבת בחוסר מעש מחוץ לישיבה או אפילו תתפלא לשמוע ב-ישיבה. כן, כן, ישנם בחורים בתוך ישיבות שגם לא מתאים להם ללמוד ונשארים בישיבות בשביל שידוכים ותו לא.
ש23.12.16
ב
כוי.23.12.16
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד23.12.16
ק
קאקר23.12.16
17
ק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל22.12.16
אם אתה בחור ישיבה, הרי על שכמותך נאמר ׳אשרי רבו שלימדו תורה׳! התורה אוסרת עלינו להיות כפויי טובה כלפי המצרים, אז לאחיך שמגן עליך בגופו אתה קורא זבל??? וזה בשם אותה תורה??? אתה סתם כופר חבורת עמי ארצות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פששש23.12.16
16
ט
ותן חלקיייינו.22.12.16
15
תכלס כל מי שהגיב כאן נגד הבחורים הוא בעצמו מחזיק באינטרנט שאת זה הרבנים אסרו ויש בו דברים מספיק חמורים אז לפני שמוכיחים אחרים תבדקו את עצמכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ליאל23.12.16
14
אין כמו לעשות צבא . חבורת בטלנים יושבים לומדים ורובם כלל לא באמת לומדים רק כדי שלא יאמרו שיצע מהכולל כאילו נשאר..לחץ חברתי בלבד אבל לא לשם שמים ולא חי את הלימוד אז תתגייס .
יניב23.12.16
13
שבועות שנאמר אני מתיר את בשרכם כצבאות ואיילות השדה ובגלל ההתגרות הציונית הייתה השואה
שפוי22.12.16
נ
לא מחטא המרגלים22.12.16
הכבושה שמעון פרס ימח שמו מכר ילדים תימנים כדי לרכוש נשק שלא לדבר על השמד שעשו כאן הציונים הארורים ימח שמם ושלא לדבר שבשואה האכזרים האמיתיים היו הקאפו"ס הציונים שכל הקללות שבעולם יחולו עליהם שהם שמחו שיש היטלר ובאמצעותו אפשר לסגור חשבון עם הציבור החרדי
שפוי23.12.16
גם בגלל התגרות הציונים? האומות כבר מכירות מזמן בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה. ה"התגרות באומות" קיימת אך ורק במוחם הלא כל כך ישר של הקנאים.
רפאל23.12.16
רק הציונים הארורים נוגעים בציפורן של פלשתינאים אנו רואים את תגובות אומות העולם
שפוי23.12.16
12
יי
ג"פ.22.12.16
11
כשקוראים את התגובות אפשר לסכם את החרדיות בכמה מילים, מירמור, צרות עין, לשון הרע, ותמיד תמיד לשפוט את האחר לכף חובה, וכל זה כמובן לעשות נחת רוח לאבינו שבשמים. גועל נפש מזוקק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם כן אחד23.12.16
כ
כרמל בשעת המנחה23.12.16
10
יתן ה' את אויבינו הקמים עלינו נגפים לפניהם.
מי שברך אבותינו22.12.16
9
אשריהם.
תיירע תצילנו.22.12.16
8
מספיקקקקק עם השנאת חינם לא משנה אם זה חייל או חסיד גור או ספרדי או אשכנזי כולנו בנים של השם וכולנו בני עם אחד וכשם שפרצופיהם שונים כך דעותיהם שונות ומותר לכל אחד לחשוב איך שהוא רוצה ואם מישהו חושב אחרת אז שישמור את זה בבטן לא להשתלח כל הזמן כל הזמן אני קורה פה תגובות שמשתלחות. שמסיתות. שמבזות. ואם ל
אריאל23.12.16
7
מ
ברוך הצדיק.22.12.16
6
ג
בריך שמיה22.12.16
ננ
נכוני.22.12.16
5
אין דבר כזה "חרדי" בצה"ל . תשכחו מזה !!!
חרדי כאוב23.12.16
אבל חרדי בטלן המעביר ימיו בשיעמום, זה יש ויש, ואתה ההוכחה הניצחת לכך! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נגעל23.12.16
4
המציאות היא שקיימים אלפי בחורים נטולי מעש. מבלי שאיפות בנק' הזמן כעת להתעלות בלימוד ובפועל האפשרויות הן או התדרדרות רוחנית עד שאול, או חוסר מעש ממשי, חוסר סיפוק והתקדמות בשום תחום. מימוש וערוץ בנייה אישיותית נוספת - מאפשר הצבא. אשריי נוער יקר זה, שמאמץ נפשו ובוחר לבנות עצמו כבני תורה בעו
פיו וליבו שווים22.12.16
הרי בצבא מכריחים אותם לגזור זקנים ולשמוע שירת נשים, ואז הם מתעצמים רוחנית ובלה בלה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר23.12.16
3
הקנאה כל כך גדולה, עד שגדולי ישראל שוקלים להנהיג מגבעת אדומה בישיבות הקדושות.
דן סגל23.12.16
2
ככל שילחמו יותר זה רק יגרום לאלה שמתכוונים להתגייס להיות יותר נחושים בדעתם. ובנוסף יגרום לילדים צעירים להעריץ אותם. ככל שנלחמים נגד משהו יותר זה גורם סקרנות יותר. וסתם כך, החיילים הללו נלחמים בשבילכם. אך הכרת הטוב זה לא פוליטיקלי קורקט כנראה.
ח23.12.16
1
כ
בעריש.22.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24

בחורות הסמינר - בראש

גאווה חרדית | מבחן רואי החשבון - חרדיות עברו בפער גדול

קובי אטינגר | 05.05.24

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24