כיכר השבת

מחאה חריפה

"יתד נאמן" במתקפה עזה נגד החרדים העולים להר הבית

השבוע פורסמו בכיכר השבת תמונות קבוצת חרדים שעלתה להר הבית ועוררו סערה גדולה. מאמר המערכת ביתד נאמן תוקף אותם בחריפות רבה ומאשים אותם ב"השלכת גפרור לבאר נפט" (חרדים)

53
ישראל כהן | כיכר השבת | א' בטבת | 30.12.16
"יתד נאמן" במתקפה עזה נגד החרדים העולים להר הבית
(צילום מתוך טוויטר - وكالة شهاب, شبكة قدس الإخبارية)

מאמר מערכת חריף ביותר מהעורך הראשי של העיתון יתד נאמן הרב ישראל פרידמן נגד החרדים העולים להר הבית כפי שנחשף השבוע ב'כיכר השבת'.

המאמר נכתב תחת הכותרת "זכותינו וחובתינו להתגונן מפגיעתם הרעה" ועוסק גם בבחינה ההלכתית ובעיקר בנושא ההשקפתי של הנושא.

"רבנים ומורי הוראה שליט"א יצאו השבוע במחאה חריפה נגד פורצי גדר בחזות חרדית להר הבית. בימים שהחשמונאים טיהרו את בית המקדש, יש מי שעולים להר הבית כדי לטמא את מקום המקדש. מה שהחל כטפטופים של בודדים ש'מחזי כחרדים', קומץ הזוי של טרופי דעת, החל לצבור נפח ע"י הצטרפות של אנשים נוספים. גם אם עדיין מדובר במספר זניח של אנשי שוליים, מספר גדול יותר של אנשים בעלי מעטפת "חרדית" הורסים לעלות אל ההר ולנגוע בקצהו. המידע על הפעולה הנוראה והחמורה הזו, מגיע ממקורות תקשורת ערבים. זה אומר שבמשך תקופה ארוכה הם עוקבים אחרי אותם אנשי מורסה מתפתחת, ומקפידים להעביר לעולם את תמונותיהם מזירת הפשע הרוחני. אין זה דיווח ערבי עובדתי, אלא הסתה נגד צבור נוסף שרובו ככולו ממש אינו קשור לענין. עד כה היה ברור לכל שחרדים אינם עולים להר הבית, ועכשיו, 'הנה לכם תיעוד מצולם'.

יראים לדבר ד' לא נמצאים שם. באוזניהם מהדהדת קריאת הנביא "כי תבואו ליראות פני, מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי", והד דבריו מהדהד עד היום. מרנן ורבנן גדולי הדור זצוק"ל ויבדלחט"א גילו בעבר, בכתב ובעל פה את דעתם דעת תורה, אודות האיסור הנחרץ להעפיל אל ההר. גדולי הפוסקים, פסקו את פסקם, הלכה ברורה, שאסור להכנס למתחם הר הבית. אין לנו פרה אדומה וטמאי מתים אינם יכולים להכנס למקום. "ואיש אשר יטמא ולא יתחטא, ונכרתה הנפש ההיא מתוך הקהל כי את מקדש ד' טימא". מרנן ורבנן גדולי ישראל זצוק"ל יבדלחט"א כבר עוררו במכתב תקיף ונחרץ: "המעט לנו פרצות הדור הנוראות אשר עוד יבוא להוסיף שבר על שבר לחטוא בשאט נפש בעוון הטומאה על הר הבית ומקום המקדש ה"י. רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל פסק וזעק נגד המעשה החמור.

כאשר לאחר מלחמת תשכ"ז (שמה של מלחמת ששת הימים בעיתונות החרדית. י.כ) שטפו גלי "שמחת נצחון" את רחבי הארץ הבחינו מקורבי רבינו הגדול מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל שהוא מוטרד ביותר מהתוצאות העתידיות של שחרור הכותל המערבי וכיבוש הר הבית: "מי יודע אם לא יחללו את קדושתו של ההר ויכשלו באיסור חמור". כמה מרחיקות רואי הם עיני חכמים. ובמכתב מיום ג' אלול תשכ"ז כתב מרן זצוק"ל במכתב הסכמה לספר העוסק בענין קדושת המקדש (מכתבים ומאמרים): "מאז ומתמיד נהגו כל העם ישראל עפ"י הוראת הגדולים שבכל דור ודור דורות הקודמים זהירות יתירה להתרחק שלא לגשת אל הקודש פן ואולי ח"ו יבואו לכלל איסור מהם שחיובם כרת ומהם איסורי לאוין ואיסורא בעלמא, ולא שמענו ולא ראינו מי שהוא ירהיב עוז בנפשו להקל בכל זה...

וכהיום אוי לנו לנפשנו שכך עלתה בימינו לראות איך שמחללים הקודש, ובמקום שרק טהורים הותרו להיכנס, ולטמאים חיובם כרת אין מבחין וכולם נכנסים. ומי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי במקום הקודש, ויד השרים והאלופים היה במעל הזה שהתפארו בכחה דהיתרה ולסמוך על מדידתם לאמר עד פה מותר לבוא"! למעשה, האיסור הזה נקבע ללא הבדלי חוגים ועדות ואף רבני החוגים הדת"לים אסרו באופן נחרץ את העליה. כך גם פסקה הרבנות הראשית.

אבל קומץ דמויי החרדים שעולים להר, למרות קליפתם החיצונית, אינם אמונים לעיני העדה גדולי הדור שליט"א. חלקם משתייכים בעליל לנושאי דגל המרד בסמכות החכמים, כשהתוצאה ההכרחית היא – מרד גם בהלכה והתעלמות מעבירות כל כך חמורות. לא מדובר בקבוצת אנשים מהאגפים הלאומנים שאינם מתכוונים כלל לתפילה בהר הבית, אלא למאבק לאומני נגד אונסק"ו בהחלטתו הקודמת ונגד החלטת האו"ם שמנסה לגזול את המקומות הקדושים מהעם היהודי. ההם אינם מתכוונים כלל לתפילה אלא מוכנים אפילו "לקרוא פרקי תהילים", כדי שהר הבית יהיה בידם. הם מציגים את תוכניתם הפוליטית כמשאלה דתית, אך עושים "תורתם" קרדום לחפור בו הישגים פוליטיים. לא באמת מדובר בשפיכת צקון לחש לבורא עולם, אלא בשפיכת שמן למדורה. זה סוג של הפגנה פוליטית שנועדה להחיל ריבונות ישראלית על הר הבית. הם עדיין מאשימים את משה דיין על שהורה בזמנו להוריד את דגל ישראל מהמסגדים. על המאבק הלאומני הזה, הם מוכנים לשלם בדמים יקרים, גם אם יהיו אלה דמיהם של חפים מפשע.

נסיונות העליה של יהודים להר הבית, הן כמו השלכת גפרור לבאר נפט. הר הבית עלול להפוך להר געש, שיכסה באפר ועשן את כל המזרח התיכון. המעפילים להר מציתים בעירה, ומספקים לצמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות בישראל. הם פורשים לרגלי מפגעים איסלמים מוסתים שטיח אדום, שעם התלהטות הרוחות הוא מאדים מדם. הסכנה איננה מקומית בלבד. העולם הערבי כולו נסער כשמדובר בהר הבית. הם רואים בעלייה להר נסיונות לגרש אותם מבתי התיפלה שלהם. היו כבר כמה מטורפים שדברו בעבר על פיצוץ המסגדים, והפצע הזה נותר פתוח וחשוף. אלו שמנסים לעלות בהר ולנגוע בקצהו, שופכים אלכוהול על הפצע ומסכנים את כלל ישראל.

הקבוצה לבושת השחורים של הנראים כחרדים, אולי אינם עולים מהסיבות שמנינו, אלא כיון שמעמדם ההנהגתי-הלכתי המחייב של גדולי ישראל, אינו מחייב אותם בכל תחומי חייהם ובעיניהם הם יודעים טוב יותר לפרשן את התורה, את ההלכה ואת ההנהגה לפי מאווייהם, משאלות ליבם ורוחם הנגופה. אבל זה איננו משנה את התוצאה: התקשורת הערבית עוקבת אחריהם, מצלמת ומפיצה. עד כה הכל ידעו שחרדים לא עולים על ההר, וצייתני ההלכה וההשקפה ימשיכו להדיר רגלים משם. עכשיו בגלל אותו קומץ רעול מבט, התמונה המוטעית שנחשפת לעינים של הערבים מוסתים וצמאי דם, השתנתה. בגלל אותו קומץ, אויבי ישראל סבורים בטעות, שגם החרדים הם לאומנים שרוצים לפגוע בהם ולהצית אש גדולה, ולא היא. הצבור שלעולם איננו מתגרה באומות וזהיר בכך בזהירות יתר, הפך בגללם לחשוף לחיצי שנאה וזעם. בהפניית עורפם הם עלולים לגרום חלילה שבמקום נרות חנוכה יהיו מי שיאלצו להדליק "נרות נשמה" ח"ו.

ממשלת ישראל חייבת לסגור את ההר, לנעול, לאטום את שעריו באלף סורגים ובריחים, כדי שרמיסת קדושת ההר לא תסכן אותנו, כדי שעם ישראל לא יתבע חלילה על חילול מקדש וקודשיו. אבל גם כל מי שבידו להקיא מתוכינו ולהוקיע את אותו קומץ שהחל כקוריוז והופך לקוריוז גדול יותר, להבהיר בצעקה 'לא משלנו הם, לא מאתנו ולא מקהלינו'. הם מתחפשים בצלמינו ובדמותינו, מתחזים, וחבים לאחריני. זכותינו וחובתינו להתגונן מפגיעתם הרעה של מעשיהם והלך מחשבתם. צריך להרחיק אותם ולטבוע על מצחם אות של קלון, לבל יטושטשו הגבולות ולבל יפרץ הסכר. לשמן שנטמא ביד זרה אין מקום במחוזותינו. בנפשינו הדבר. גם כפשוטו".

תוכן שאסור לפספס
53 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
בערבים
אהרון02.01.17
30
ותתגבר עליית כל ישראל להר. ועל אפם ועל חמתם של כל החולים. נבנה בית המקדש בקרוב ממש. נגד השועלים הנמצאים שם אתה וחבורתך צריכים להילחם. מאת. בעל האור החיים הקדוש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.12.16
29
אין לך מושג כלל מה הנושא והנידון ודברים אלו ניכרים מתוך הטור שכתבת "אפר פרה" מה נסגר איתך הר הבית מותר להכנס וכל הבעיה זה מקום המקדש ולא ההר פסקי הרבנים הדת"ל והרבנות ככל לא היו על הר הבית אלא למקומות שמסתבר ששם היה ביהמ"ק אבל מה לעשות אתה עיתונאי רדוד שצועק את מה שכולם אומרים ולא בדקת את הנושא לעו
דעה30.12.16

הצגת כל התגובות

28
דבר ראשון כולם להירגע שגוי יגיד כדבר הזה זה ממש ימי משיח אז תרגעו קודם כל ותסתמו את הפיות הענקיות שלכם אימלה מפחיד אף אחד פה לא בקו הבריאות גם אני ואני מודה אף אחד לא מושללם בעולם זה רק ה הוא זה שמכוון את כולם כדי להירגע
הודיה בנשמה30.12.16
27
מצווה לעלות להר הבית בקדושה ובטהרה כמבואר בחוברת "לשכנו תדרשו". מהאופן בו כתובים במאמר דברים אלו ניכר שאינם אלא דברי הבל ורעות רוח, הפך דרכה של תורתנו הקדושה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ובנד"ד ישנם כמה וכמה פוסקים חשובים אשר פוסקים כי מצווה לעלות להר הבית בטהרה!
לשכנו תדרשו30.12.16
26
כל זה בגלל העליה להר הבית מספר ההרוגים בפיגועי הטרור הקטלניים על 39 בהם: 1 בתאונת הדרכים שנגרמה עקב יידוי אבנים בירושלים (13.9.15), 2 בפיגוע הירי בשומרון (1.10.15), 2 באירוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים (3.10.15), 3 בפיגוע האוטובוס בשכונת ארמון הנציב בירושלים ו-1 בפיגוע הדריסה ברחוב מלכי ישראל בירושל
אבי הירושלמי30.12.16
שאסור להתגרות באומות העולם . וגם אם אתם צודקים . עדיין מה תגידו ע''כ שכל מומחי הביטחון כולל ראש הממשלה אסרו לעלות להר כדי לא להתסיס את השטח . ההשקפה המעווותת שלכם שחיי אדם חשובים פחות מרגבי אדמה . האם אתה מוכן לקחת על עצמך את האחריות לכך שאולי מישהו יהרג בגלל זה .
אחד העם 30.12.16
נפש מצאת למי לתת תירוצים אתה קרומער ברמה שעמלק לא הכיר חמור שוטה וגס רוח
חיים30.12.16
למעשה עד קום הציונות ותחילת ההתגרות באומות לא היה אפי' פיגוע או מעשה טרור אחד מצד המוסלמים, הם תמיד עמדו לצידנו נגד הנוצרים שטבחו בנו במליונים. וכידוע הלכה היא שעישו שונא ליעקב עישו ולא ישמעל! זה שעכשיו הערבים שונאים אותנו זה כי כבשנו להם את הבית(ברור שאנחנו צודקים כי היינו פה קודם אבל זה לא קשור כי
אבי הירושלמי30.12.16
ל הגמ' אומרת "עשיו וכ"ש ישמעאל" ולגבי השטויות שכתבת שהישמעאלים לא עשו לנו כלום עוד בתקופת הגלות הראשונה מילאו הישמעאלים נודות מים באוויר ליהודים הצמאים והרגו בנו רבות תעיין בגמ' וגם קצת היסטוריה לא תזיק לך שנת 1834 פרעות צפת. ביזה וטבח נוראי בישוב היהודי דאז ביזוי הקודש ומעשה נבלה רבים וכ"ז ע"י הער
חיים30.12.16
ח
יהודה 30.12.16
25
תלמד קצת תורה ואז תביא לי פסוקים, חחחח אתה מצליב פסוקים ממקומות אחרים שלא קשורים בכלל לעליית טמא מת להר הבית שזה משנה מפורשת במסכת כלים שמותר
מישהו30.12.16
שאפילו החרדים שלא לומדים תנך מבינים שאין קשר..
גידי30.12.16
24
כל מי שעולה להר הבית קורבנות הטרור על ידו!
אבי הירושלמי30.12.16
עושים הם הרגו אותנו הרבה לפני שחזרנו להר
123456730.12.16
23
אני יכול להבין אבל פה הם לא מדברים על האיסור אלא על זה שזה כמו גפרור לבור נפט ואם כך אין בעיה עקרונית לעלות להר...
hhbu.j,i30.12.16
22
לא שאני בעד עלייה להר בית אסור לעלות לשם כי אנחנו טמאי מתים רק הבהרתי משפט קטן שהוא אמר. מי שעולה להר הבית עובר על איסור כרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי30.12.16
בשאר שטח ההר (לא במקום המקדש) עם טמאת מת (צריך לטבול מישום קרי )
טחסכח30.12.16
21
ומותר לעלות אחרי טבילה במקווה!!!!!! אז די לשטיות !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נערת גבעות30.12.16
20
ולדעת השטח שמותר לכתחילה. והשטח שמתחיל ספקות.
ארונו של יוסף.31.12.16
19
אלכסנדר לבלוביץ נחמיה לביא אהרן בניטה איתן הנקין נעמה הנקין אלון גובברג חיים חביב וריצ'ארד לייקין שלמה פיוטרקובסקי הרב ישעיהו קרישבסקי סמל עומרי לוי הבטום זרהום ועוד ועוד
אבי הירושלמי30.12.16
למה אתה נותן למחבלים הרוצחים הצדקה לרצוח יהודים?? אתה מצליח לישון בלילה??
ברוך02.01.17
מחפש תירוץ למה זה בסדר שהורגים אותנו הם הרגו אותנו הרבה לפני שחזרנו להר
123456730.12.16
18
שיתד כבר איבד את זה מול צאן מרעיתו... מה ליתד וליהדות.?????????????
אורי מחבליטאי30.12.16
ובעיתון בשבע שבינם לבין עיתון הארץ אין ולו ההבדל הקטן ביותר מבחינה דתית .
אחד העם 30.12.16
למה הוצאת שם רע על עיתון "בשבע" שהצניעות שם עולה על 'כיכר השבת'?!?! מה הקשר בינו לבין 'הארץ'? הייתי אומר שהאתרים החרדיים שמפרסמים מאמרים עם דעות פוסט-מודרניות שמאלניות שזרות ליהדות יותר קרובים ל'הארץ'! אז במקום לומר אמירות שאינם מבוררות תעשה בדק בית!!!
רן רזיאל שעיבי31.12.16
17
אני מכיר אותם כולם תלמידי חכמים שיודעים את כל התורה כולה יותר מרוב ראי הישיבות וקל וחומר מהלבלרים של יתד
שלמה זלמן30.12.16
16
אדון פרידמן בעצם אומר שמותר להסית נגד מתנחלים כי חלקם המועט עולה להר הבית שיתבייש לו. הוא כמו אריה ארליך. אני רוצה לראות שהוא יפרסם מאמר חריף על פינוי התנחלויות. הוא סתם שמאלני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי30.12.16
15
למה צריך לפרסם את העניין בחוצות?? אין לכם כלום שכל בראשכם שאתם מנסים לעורר מהומות ולתת הצדקה למבקשי רעתנו?? אם חלילה תנזק שערת ראשו של יהודי אחד - הפשע הוא עליכם.
ברוך02.01.17
14
אני דווקא מבין את רצון היתד לשמור על השליטה הטוטאלית ביראי ה' הליטאים. אלא שתמוהה איך מותר ל"עורך הבטאון הירא" לא לצאת למלחמת חורמה בכל אדמו"ר הממציא תורה לעצמו, המדליק נרות בברכה אחרי עלות השחר, לכל ישיבה שעוסקת במחלוקות פנימיות על כבוד גדולה וממון, איפה המלחמה הנוקבת כנגד גזענות ושנאת אחים בציבור
דושה30.12.16
13
יש דבר ששנים אני לא מבין אותו... למה תמיד אנחנו כחרדים חושבים שרק אנחנו המבינים בעם...האמת רק איתנו בלבד... רק אנחנו שומרי הגחלת היהודית... בקיצור אנחנו הבעלי בתים היחידים על צביון העם היהודי... למה יש לנו נטיה לזילזול ציניות בוז והתנשאות כלפי רבני המזרחי ועוד ועוד ועוד. ...??? הרי 70 פנים לתורה!!!!
שמשון30.12.16
אז יש לתת דעתינו גם לדעת התורה של כל רבאיי רפורמי וקונסרבטיבי
אחד העם 30.12.16
12
מי בכלל קורא את הסמרטוטון הזה? לא שווה יריקה! חבורת מתוסבכים שלקחו אפוטרופסות על הקהילה החרדית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בטח01.01.17
11
בכל הנושא של הר הבית ומאבד גם את הלב היהודי והמוח היהודי הטבעיים. יתד = שטויות בשקל! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי30.12.16
10
יתד נאמן אינו אלא שטירמער חרדי. רק שטירמער מסוגל לכנות יהודים שומרי תומ"צ "אנשי מורסה" ועוד כינויים שפלים כאלה, רק משום שיש להם דעה שונה מדעתם של "מרנן" העסקנים ואנשי מערכת השווארצער החרדי. שלא לדבר על אסופת השקרים כאילו כל הפוסקים אסרו את העליה להר הבית. להזכיר, הרמב"ם עצמו עלה להר הבית, התפלל שם,
עזרא30.12.16
כי זה המצאה חדשה שהגיעה עם ההשכלה והציונות . וההבדל בינינו לבינכם הוא כרחוק הר סיני מהר הרצל
אחד העם 30.12.16
9
זה הכל שטויות אין כיום מושג של טהרה זה עבודה בעיניים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל30.12.16
8
ישראל פרידמן ועיתון הפלג-יתד נאמן מחרפים ומקללים כאילו הם הבעלי בתים על הדור...לעומת זאת ראו את מכתבו של מרן שר התורה הגרש אוירבאך איך מיטיב ומבאר את חומר ועניין האיסור במילותיו הקדושות ובמתיקות לשונו הקדושה. .ולא מחרף ומגדף ומקלל כמקבילתו הליטאית דבני ברק. . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גחלי אש31.12.16
7
צריך לעלות וגם אסור שקבוצה בעם ישראל תחשוב שהיא בעלת ההלכה והרי הספרים והמקורות לפנינו ומי שמסלף כל בן תורה יכול ללמוד והנה על אף שהמעשה קודם ללשמה צריך ללמוד ולהפנים שאין שום איסור הלכתי לעלות להר הבית ואם המתנגדים היו טוענים מסיבות פוליטיות היה אולי נשמע אבל היה להם חולשה אדירה שהם אינם ידעים ויכ
אלכס30.12.16
6
תתביישו לכם. כיצד אתם משתלחים בבניו ובבנותיו של הקדוש ברוך הוא. לא שמענו את זעקתכם כאשר הקודש מחולל שם יום יום על ידי הישמעאלים הטמאים. יבוא יום והקדוש ברוך הוא יתבע את עלבון אי השתדלות עבור בית הבחירה. ובראשונה ממנהיגי הציבור כולם. חילונים וחרדים וכל מי שהתרשל. מצוקת הדיור בישראל היא בגלל שלא דואגי
יחזקאל30.12.16
5
כל התקשורת השמאלנית רודפים אותו עדיין בגלל שהימין ניצח בבחירות. שיאכלו השמאלנים האלה את הלב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חסוי30.12.16
4
לאומנים מחרידים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בלוי30.12.16
הרב זילברמן שליט"א נגד עליה להר ומי שאומר הפוך הוא שקרן וכן כמעט העיפו את העולים מהקהילה שלהם ובקונטרס שיצא לא מזמן בשם אבן בוחן של קהילת זילברמן הרב זילברמן כותב מפורש ומפורט נגד העליה וגם דיברתי איתו מפורש על זה ואמר לי לא לעלות ושזה לא טוב לעלות אבל לא שזה איסור כרת [לעלות במקומות המותרים]או כל מ
איש ירושלים30.12.16
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.12.16
2
כל כולו של העיתון הזה מבוסס על קנאה שנאה ותחרות ושיעז משהו לחשוב אחרת מיד תופיע איזה כתבה של העסקונה שמנסה להוביל את הציבור כולו לפי תפיסתם שבינה ובין דעת תורה אין כלום
א.ל.30.12.16
1
זה דבר ראשון שהנציגים החרדים צריכים לחוקק... רק מה... זה לא פופלארי ... אבל רוב גדולי ישרואל פסקו שזה בכרת... כן, אבל... אבל זה לא פופולארי... אהה... אז הנציגים החרדים עבדי הפופלאריות ולא נשמעים לגדולי ישראל... מהריסייך ומחריבייך ממך יצאו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמיקם30.12.16
זה לא שרוב גדולי הדור פסקו שזה כרת זה איסור תורה!!! אבל רק במקום המקדש ולא בכל ההר בכל ההר יש איסור של עליה עם טומאת קרי ןבמקום המקדש איסור של טומאת מת.... והמסלול בו הולכים זה לא על שטח בית המקדש אלא זה על שאר שטח ההר
ץןוטהכיכחצץ30.12.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24