כיכר השבת

חוצפה בשם התורה: הלברטל נגד המפגינים החרדים

יותר ממשהו נפגם באצילותם של בני תורה בשנים האחרונות. לא של כולם כמובן. אבל של שוליים ההולכים ומתרחבים, בכל המגזרים (דעות)

49
עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת | י"ז בטבת | 15.01.17
הפגנה. ארכיון
הפגנה. ארכיון (צילום: Yaniv Nadav/Flash90)

יותר ממשהו נפגם באצילותם של בני תורה בשנים האחרונות. לא של כולם כמובן. אבל של שוליים ההולכים ומתרחבים, בכל המגזרים.

ההפגנות במאה שערים הופכות תכופות ופראיות יותר ויותר. המראות קשים. נערים וצעירים ששורפים פחים, צועקים צעקות. המשטרה עוצרת את המתפרעים שביניהם, אלו שלדוגמא חוסמים אוטובוסים. ואז שוב הפגנות וחוזר חלילה. והם עוד נישאים על כפיים. מה יצא מהילדים והנערים המתפרעים מידי כמה ימים בהפגנות? האם בני תורה יצאו מהם? ספק גדול. גם נשותיהם וילדיהם עוד יסבלו מהם. גם המרחב הציבורי. כי האלימות משחיתה, גם אם היא לשם שמים. ולרוב היא לא לשם שמים, אלא לסוג של התפרקות המוציאה ברשות התורה את הרוע שבאדם.

אצילים, הם כבר לא יהיו. גם לא למדנים. אלא שכל זה הוא כבר לא נחלתם של מספר מתפרעים בודדים, כפי שהיה עד כה. הם גם לא רק ממגזר אחד. פתאום גם מי שנחזים להיות בני ישיבה קלאסיים, נוהגים כפי שמעולם לא נהגו.

זה לא רק בחסימת הכבישים ופגיעה בזנבות סוסים. אלא בהתנהגות הכוללת. זה גם בסגנון הדיבור. לפני שנים לא רבות, כולם האדירו את התנהגותם של בני הישיבות. היו עוד אלו שהגיעו מסלבודקא, מקלם, מטלז וממקומות אחרים, שראו מהי צורת האדם, ובפרט בן הישיבה, בהתנהלותו ובדיבורו. כיצד הולכים. כיצד מגיבים. אדם היה ניכר אז במידותיו הנאצלות. כל זה הולך ונעלם בכוחניות, בהשתלחות ובסגנון.

סוג של חוצפה בשם התורה, שלא ידענו עליה עד היום. נושאים על כפיים כל מגנה ומתפרע. אנשים שאין מקומם בבית המדרש. אבל כיום, כל המחרף יותר מחברו, גדול ונישא הימנו.

בעולם הישיבות, זה אף פעם לא היה כך. התורה והמוסר עידנו את האדם. דיברו על גדלות האדם. הכוונה היא לא רק לפרויקט החרד"קים או הביוש הנלוז שמתקיים ברשתות ובמקומות אחרים כנגד שמאלנים או כאלה שלא מתגייסים. או גם להתקפות הפיזיות על חיילים חרדים וגם מי שלא כאלה. זה הרבה יותר מכך. זה כבר חודר אל שורות האצילים שבבני התורה.

השיח האלים והלא מנומס הזה, אינו רק נחלתם של צעירים. מדובר כבר בשימוש ברטוריקה לא ראויה של חלק מחברי הכנסת החרדים, כזו שהיום כמעט עוברת לסוחר. והם עוד מתיימרים לשמש מודל ודוגמא לאחרים.

כך לדוגמא סוג של התבטאות של חבר כנסת, שיכניסו ראש של חזיר עם המחבל. עם כל הכבוד, זה אינו סגנון ראוי לנו. גם לא כשמדובר על מחבלים. גם סגנונו של חבר כנסת אחר, שרואה באופן עקבי בתקשורת ובממסד המשפטי כנופיות, ומשטר אימים. הכול אצלו אימה. הכול אצלו שואה, בעיקר השמאלנים.

כל מי שלא מסכים אתו הוא פשיסט ובוגד. ואותו חבר כנסת, שנבנה כאיש ציבור רק מהתקשורת, מהטלוויזיה, עוד מדבר בכזו כפיות טובה, שאין כדוגמתה, ומכנה את התקשורת בכל מיני ביטויים אלימים ונאלחים. ההצטברות ההולכת ומתגברת של התנהגות ודיבור שאין מקומם בשיחתם של בני התורה ואישי הציבור, ועוד הכול בשם שמים ולשם שמים, מביאה למחשבה המצערת והעגומה, שהאצילות והעדינות שכל כך אפיינה את בני הישיבה ואת בני התורה, כבר אינה מחייבת.

תוכן שאסור לפספס
49 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
35
הכי כיף סתם לקלל אותך, משהו קבוע
מה18.01.17
34
השמאלנים צדיקים השאר פושעים. מנובל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביי16.01.17
ניכרים דברי אמת, כל מילה בכתבה אמת ויציב, וב"ה שלמישהוא יש את האומץ להגיד אותם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי16.01.17
33
סוף סוף אתה מסתכל לחצר שלך והמראה שמתגלה לך לא מלבב.וזה בהמעטה.אני מציע שתמשיך לבקר את השלילי במחנה "הטהור"שלך ותפסיק להטיף מוסר לציבורים אחרים
רפול16.01.17

הצגת כל התגובות

32
ולדעתי אפשר להוסיף אמיץ כדב... למרות כל הליכלוך וההשמצות שאתה מקבל אחרי כל מאמר, אתה לא נרתע! הלוואי והיו עוד כמה כמוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רעב אהרל'ה15.01.17
31
מה הקשר הראש לראש החזיר לפגיעה בכבודם של בני תורה? הראש חזיר נועד להרתיע מחבלים ותו לא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל20.01.17
30
דרך ארץ קדמה לתורה. גם בדיבור וגם בהתנהגות. בושה לנו שכך נראה העולם החרדי.כי הרי זה מה שמחפשים השמאל..ואנו נותנים להם זאת כעל מגש של כסף. מילא אם זה היה מועיל..אבל חוץ מעצורים בהפגנות והתפרעויות..מה יש בכך???? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.01.17
29
מתוך הכתבה החסר סבל הזו נראה כמה לא מעניין את הכותב על הבעיות שיש בדור, וב"ה הציבור החרדי יש לו רבנים שהם מנחים את הציבור מה לעשות ואיך, אם תפשת לדוגמא את 'החרדקי"ם' אז דע לך שאני יודע מקרוב כמה עשרות (בלי גוזמא) של רבנים שהודו לאברך היקר מירושלים ששיווק את המילה 'חרדקי"ם' זה עשה מהפך רציני בכל הנוש
יהודי ירא שמים15.01.17
רק להלחם באחרים, כל כך יותר קל מאשר לעבוד על עצמך... תמצית החרדיות: מה תגיד השכנה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו שוין15.01.17
28
רק חבל שדרך מילים לא ניתן לחנך ציבור שלם.. הלוואי והרבנים האמיתיים, אם עוד נותרו כאלו, היו מנסים להשפיע על הציבור להפסיק לגזול את רשות הרבים, בהדבקת מודעות, השלכת פסולת או סתם הלחמת קופות צדקה בצורה נפשעת.
פציפיסט19.01.17
27
הפעם הלברטל ככ צודק שזה נראה שיש מישהו שלפעמים כותב לו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים16.01.17
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל 15.01.17
25
אני לא רק מסכים אתך לגמרי, אלא מכבד מאד את האומץ שיש לך לומר את האמת שלך וללכת איתה עד הסוף, אומץ שאין לרבים מאיתנו בקהילה המקדשת את הדעה השונה רק כשהיא בגמרא. אך אתה לא הראשון, גם את ירמיהו ועוד הרבה נביאים שהוכיחו את ההמון ואת בעלי המחלוקת רצו להשתיק. כל הכבוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו נו15.01.17
24
החצי הראשון של המאמר יפה מאוד החצי השני הלברטל מאוד שתי אפשרויות א. מישהו פרץ למחשב של דובל'ה וכתב מאמר מדהים, ובדיוק באמצע דובי תפס אותו, וביום בעצמו את המאמר, לצערנו. ב. זה משחק קפד ראשו מפלצתי, שבו אתה צריך לחתוך את כל החצי הראשון של המאמר ואז תקבל מאמר של דב הלברטל... (נשלח באמצעות כיכר השבת ב
דב פצלני16.01.17
23
I was just talking to a friend today how averchim now speaks like yoshvey kronor (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Mike16.01.17
22
נמאס לשמוע אותך כבר
עודד15.01.17
21
וטוב מאד שנם מפגינים ומה יצא מהם זה לא אתה זה שתדווח לנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א18.01.17
20
כל מילה אמת, צריך להפיץ את המאמר בכל הישיבות, כדי שכל בחור ישיבה וכל הרבנים יקראו אותו 3 פעמים ביום עד שיתחילו להפנים ש"דרך ארץ קדמה לתורה, ודרכיה דרכי נועם" ... מחכה לעוד כתבות מצוינות כאילה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי16.01.17
19
קודם כל מסכים עם העובדות הגורם לכך הוא המנהידים של הציבור הזה תרבות הדיון כך את יצחק יוסף כל שבת בשיעור שלו הוא תוקף אחרים אז בחור ישיבה חושב שלתקוף זה פעולה חיובית כך אותך ואת סגנונך גם זה תורם רבות בחור צעיר מזתכל על הלברטל ואומר לעצמו : הלברטל בחור ישיבה מקורב לרב אלישיב ואקדמאי מתפרנס היטב
james15.01.17
18
אז לא הכל אבוד! אם יש איש אחד שמוכן להסתכל לאמת בעיניים ולומר בקול גדול ׳המלך הוא עירום׳, דיינו! אל תירא מהמלעיגים והמלעיזים שלא מסוגלים לשמוע שום תוככה שהרי הם מושלמים, ותמשיך בבקשה להשמיע את קולך, גם אם זהו קול קורא במדבר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Uncle Moiche15.01.17
17
לגבי מחבלים , אסור שתהיה כל סוג של חמלה עליהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שנינות והלאה17.01.17
16
יפה כתבת
זאב י16.01.17
15
של נעליך מעל רגליך בבואך לפיור פייך נגד המגזרנשאתה מנסה להשתייך אליו איש רדוד שכמוך.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בניברקית15.01.17
גם הנשים בבני ברק בורות... האם את יודעת למה התכוון הנביא ישעיהו כשאמר את המשפט הזה (מהרסייך וכו׳)? הבני ברקים רק לקלל יודעים! אנשים גסים ואלימים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איסר זלמן15.01.17
14
נ
4 ימי ביקור15.01.17
13
אני חייב להודות לך. כשאני קורא אותך אני מרשה לעצמי אשליה קטנה שהציבור החרדי לא אבוד לגמרי ושנשארו עוד כמה שפויים בינינו. לצערי התגובות הרדודות והאלימות לא יאחרו לבוא... עצוב נורא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תודה15.01.17
12
אתך. לא מתאים לי.
אברהם16.01.17
11
גם אם אינך מסכים עםהגאון הראש״ל אינך רשאי לכנותו בשמו ללא תארו. ברגע שעשית זאת קילקלת הכל פגעת בכל הציבור כשפגעת באיש ציבור. קל וחומר בגאון בסדר גודל כזה.
תם15.01.17
10
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים15.01.17
איזו מתיקות, ממש תגובה של בן תיירה אמיתי! אשרי רבו וכו׳ (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקל16.01.17
1. אהבת כל ישראל 2. ענווה 3. לא לאמר דברים רעים על בני ישראל בהוצאת דיבה או לשון הרע.
דרך ארץ 18.01.17
9
הלוואי שכולם ישמעו ויבינו, הפלגים הקיצוניים הרסו כל חלקה טובה והרגילו את כולם לקיצוניות ואלימות עם שיח בוטה ... ישר כוח! הלוואי שמישהו ישמע... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חי16.01.17
8
סוף סוף מאמר נורמלי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכ15.01.17
7
ט
טוביה15.01.17
6
הלברטל כותב את זה כי הוא סתם בעד הנגד. אנשי האלימות החרדית אינם מהווים אפי' אחוז מהיהדות החרדית
המחנך19.01.17
5
הפעם כולם מסכימים עם הרב הלברטל .תמשיך להפיץ את דעותיך. אם לא נותנים לך באתר הזה תעשה מקום אחר משלך מרוב תגובות על מאמרים שלך כנראה יש לך המון חסידים לטוב ולרע .העיקר שיש הרבה שצמאים לדעות שלך . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרב 16.01.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך15.01.17
3
בדרך כלל, [לא תמיד] ר' דב הלברטל כותב הוגן, נכון, צודק וראוי. גם כאן אני מחזק ידיו. הוא צודק בכל מילה. דעתו, השקפתו, הגותו וכתיבתו משקפים בד"כ את דעתם של ציבור היראים לדבר ה' אולי כדאי גם להבליט, שלאחרונה, ישנם אנשים מציבור מסוים, הנראים כבני תורה, אך דעותיהם ומעשיהם כשל אחרוני הפושעים בשוק. וכוונתי
שייע16.01.17
2
התקשורת הנאמנה, והשמאלנים הנאורים, והחרדים הפושעים.... לזה היתה כוונתך מר הלברטל? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מצליח להבין15.01.17
עוד פעם, עוד פעם תומך מחבלים, בתחילה כתב כמה דברים נכונים רק בכדי שיקראו הכתבה שלו, איש שמאלנו, מושחת, תומך מחבלים
גולדבערג 16.01.17
1
באיזו ישיבה כבודו התחנך כך שביב שופכין שגור על לשונו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין 15.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

'ווסט פארק' בירושלים

הזדמנות חסרת תקדים למשפרי דיור בפארק מגורי היוקרה החדש

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24