כיכר השבת

התמיכה נמשכת

הגר"ש אוירבך לחשוד בשיימינג נגד חיילים: "זכית בקידוש השם"

יהודה קמניץ, פעיל "הפלג הירושלמי" החשוד בהפעלת קמפיין ה"שיימינג" נגד החיילים החרדים, הגיע להתברך אצל הגר"ש אוירבך, שאמר לו כי "זכה להרבות כבוד שמים". תיעוד (חרדים)

86
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ח בטבת | 16.01.17
(צילום: באדיבות המצלם)

האברך יהודה קמניץ, פעיל "הפלג הירושלמי" החשוד בהפעלת קמפיין ה"שיימינג" נגד חיילים חרדים, הגיע להתברך אצל הגר"ש אוירבך, שאיחל כי "ישתחרר מהם באופן גמור", ובירך אותו ב"הצלחה גדולה ביגיעת התורה ובאהבת התורה, בדבקות התורה, יראת שמים ויראת חטא, נחת דקדושה מכל הצאצאים".

Your browser doesn’t support HTML5 audio

האזינו: שיחת קמניץ והגר"ש אוירבך

הגר"ש אוירבך אמר בשיחה כי קמניץ "זכה להרבות כבוד שמים. זו זכות גדולה להרבות ולקדש שם שמים". הגר"ש בירך גם את ילדיו של החשוד ואיחל כי "יגדלו להיות תלמידי חכמים מובהקים, שיזכו לעמול בתורה מתוך יראת שמים ויראת חטא, ושיזכו להיות גדולי ישראל".

בהמשך, התייחס הגר"ש אוירבך לנושא תלמידת הסמינר מהדרום שכלואה בכלא צבאי בגלל עריקות, ואמר כי "זה נורא ואיום, שמענו היום על סיפור של גיוס בנות, בת ישראל צנועה וצדקנית, חניכה של בית ספר חרדי, שיושבת בכלא ואין עם מי לדבר. הם עושים צחוק, אלו דברים הכי חמורים שקורים כאן".

מעצר הבית הסתיים, התמיכה בחשוד נמשכת

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ביום שישי האחרון הסתיים מעצר הבית של יהודה קמניץ, החשוד בהפצת מאגר פרטי החיילים החרדים. במהלך שלושת ימי מעצר הבית התקיימה "עליה לרגל" של רבנים ותומכים שבאו לביתו והביעו בו תמיכה. בין התומכים: ראב"ד העדה החרדית הגר"מ שטרנבוך, הגר"'א דויטש מראשי ישיבת פוניבז', הגר"א ליברמן, הגר"א דינר ועוד. עם שחרורו ממעצר הבית, נקרא קמניץ לביתו של הגר"'י קלמנוביץ, שם זכה לברכה ותמיכה.

ל"כיכר השבת" נודע כי התמיכה לא באה לידי ביטוי רק מול קמניץ - אלא גם מול אישתו, שקיבלה שיחות טלפון מחזקות מהרבנית מסאטמאר מארה''ב ומהרבנית מפשוורסק מבלגיה.

גורמים בפלג הירושלמי אומרים היום (שני) ל"כיכר השבת" כי מהתנהלות המשטרה בימי מעצרו של קמניץ עולה כי מדובר במעצר שווא הנועד להטיל אימה על הציבור הרואה בגזירת הגיוס גזירת שמד שיש למסור עליה את הנפש, וכי עד עתה לא הציגה המשטרה לבית המשפט אף ראיה על מעורבתו של קמניץ בהקמת והפצת המאגר, מלבד העובדה כי בדיסק אונקי שהיו בו חומרים ועלוני הסברה בנושא הגיוס – דברים שעוברים מאחד לשני באמצעות המייל וכדו', ואין שום חשד סביר שהוא שייך להפצת המאגר.

עוד טוענים גורמים בפלג הירושלמי, כי זהותם של מפיצי הקמפיין ידועה וכי מדובר בגורמים קנאיים מחו"ל המפיצים חדשים לבקרים חומרים כנגד גיוס חרדים לצבא. עו"ד ישראל קליין המייצג את החשוד, אמר בבית המשפט כי "אם כבר עוצרים את קמניץ יש לעצור במקביל עוד עשרות אלפי בני אדם המחזיקים באותם חומרים".

עם זאת, המשטרה התעקשה כי יש חשד סביר לקשר את קמניץ למעשים, אולם לא ציינה מה הסיבות לחשדות. עורך הדין של קמניץ טען כל העת כי "במסגרת חופש הביטוי במדינת ישראל אין שום עבירה בהפצת המאגר, גם לו יהי שהחשוד אכן עמד מאחרי הקמפיין".

במהלך הדיון להארכת המעצר, הובך נציג המשטרה ע''י עו''ד נוסף המייצג את החשוד, עו''ד שלום בן שבת, כשבתחילה טען נציג המשטרה כי במאגר ישנם שמות וכתובות של אותם חיילים. כאשר עו''ד בן שבת הטיח בפניו את השאלה האם הוא יכול להציג שם או כתובת אחת הנמצאת במאגר, הודה נציג המשטרה כי אין בידו כרגע שמות וכתובות.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכל 6 הימים בהם שהה במעצר, נחקר קמניץ רק פעם אחת ולמשך שעה בלבד, מה שמהווה לטענתם של עורכי הדין של קמניץ הוכחה לכך ש"מדובר בהתנכלות מכוונת וכי המשטרה יודעת היטב שאין שום בסיס לחשד שהוא ניהל את המאגר".

גורמים שנכחו במשפטו של קמניץ אמרו כי שופט בית המשפט המחוזי העיר למשטרה כי במקום להאריך שוב ושוב את מעצרו, עליהם לקיים חקירה, כאשר לטענת המשטרה זו מטרתם העיקרית של המעצר.

תוכן שאסור לפספס
86 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
זה נראב שקמניץ עבר לגור בקפה נט ואגב ע"ז אומר הרב אוירבך קידוש ה' אה כמה טוב שיש אינטרנט
פטרוף21.01.17
32
לא כל כך הבנתי, אם הוא טוען שהוא לא קשור לזה אז איפה בדיוק ואיך הוא זכה לקדש שם שמים???? הוא הרי צדיק תמים ולא עשה כלום????????????
יאיר17.01.17
הוא בעד! ובכך קידש ה'. זה לא סותר שלא הוא המבצע
רפאל17.01.17
בעצם זה שנעצר בחשד שעשה מצוה
דוד19.01.17
כזו תגובה עסיסית לא קראתי הרבה זמן. שוב תודה
זיידל17.01.17
31
ממש עושים את זה מרוב שעמום. עדיף יותר שיהיו משיחית מלהיות חולי נפש כאלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Yosemite 17.01.17
לו היית מכיר את המערכת, היית מבין בדיוק מי הם חולי הנפש. שוטר ממוצע לא עובר 40 IQ
דבידוביץ17.01.17

הצגת כל התגובות

30
מי התיר לבזות יהודים בגלל שהם הולכים לצבא מי התיר להוציא שם רע על חייל שמתגייס לצבא כל הקמפיין הזה שנגד היהודים שהולכים לצבא - זה חילול ה מי אמר שבורא עולם לא אוהב את החיילים ???? מי זה הרב שנותן גיבוי להלבין פני יהודים שהולכים לצבא ???.
ח"ר"ד"ק גאה 17.01.17
מי התיר לא לבזות חרדקים?
מי17.01.17
כל גדולי ישראל הורו לבזות יהודים בגלל שהם הולכים לצבא כל גדולי ישראל הורו להוציא שם רע על חייל שמתגייס לצבא שלא ימשוך אחריו. הקמפיין הזה שנגד חרדים שהולכים לצבא - זה קידוש ה' גדול מאוד, שמראה שעדיין לא כבתה גחלת היהדות ברוך ה'. בורא עולם לא אוהב את החיילים, בגלל שהם שונאים את ה', ומתנהגים בניגוד
דוד17.01.17
29
לא יודע איזה חילול הם יש בשמו. לרקוד לכבוד אדם שהולך רכיל ומבייש אנשים? איזה כבוד שמים חילול ה' גרוע ביותר, ביחד עם כל ההטרדות הטלפוניות הבלתי פוסקות, למי שמעיז לחשוב אחרת מהם, שיתביישו להם, הם כת מטורפת, שמסלפת את המציאות
צכ17.01.17
את מבינה, כי אין כאן כל חילול השם, אלא הוראת גדולי ישראל המורים להוקיע בכל דרך את ציבור המתייונים מקרב החרדים? או שעכשיו את טומנת הראש בחול?
נטע17.01.17
28
אנשים צדיקים, אבל אני חושבת שהאיש הצעיר הזה לא צריך לקבל שום עידוד!!! מעניין אותי לראות אותו ניקלע לאירוע טרור ואז ידבר על החיילים!! גם אם הם חרדיים! יש כאלה שלא יכולים לשבת בישיבה אז הם הולכים לצבע! ולגבי הבנות! מה הם צריכות אקשן? שהיו הולכות ומבקשות פטור! למה לעשות מכל דבר רעש! באמת מתביישת שחושבי
חן17.01.17
אם את מכבדת רבנים, אז מדוע אינך מסכימה עם דעתם? הרבנים אמרו להוקיע בכל דרך ושיטה את המתחרדקים. לגבי אירועי טרור, ככל שפחות יתגייסו, יהיה פחות טרור, ומימלא לא נזדקק ל'שירותי' החיילים שבורחים.... כבר אמרה תורה, ה' ילחם לכם ואתם תחרישון, ובכל מקרה צבא השמד מבריח את השכינה והשמירה הטבעית של עם ישראל, ו
חינה17.01.17
אולי רבני ה"עדה" והמחבלים, אך כיון שאין את שומעת להם בדברים אחרים, כמו למשל האיסור להגיב באינטרנט, אז גם לנושא זה אין צורך להישמע להם, או הכל אסור או הכל בלוף.
אבי22.01.17
27
שמעתי שבאו לאשתו באמצע הלילה ושאלו אותה איפה בעלך ואמרה שהוא לומד בסטריקוב, ואמרו לה שהוא נתפס בקפה-נט אי אי אי לא נעים
חגיז16.01.17
הם עצרו אותו בפונוביז'!
רבי משה17.01.17
26
בפרשנות שנותנים לזה בציבור החרדי היום, זה דבר מסוכן מאד מאד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל 16.01.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי17.01.17
24
בסד. הדברים ידועים מה קורה כשיש חילול השם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי17.01.17
כשיש קידוש ה', הרבה צרות נעלמות. אשריכם תלמידי חכמים שמוחים בכל תוקף כנגד חלושי האופי והשכל ההולכים להשתמד בצבא הגועלי
דני17.01.17
23
גרמת רק חילול ה׳ נוראי אתה והזקן ממרא שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביי17.01.17
22
זה יהיה
יעל16.01.17
21
אין לו חלק בעולם הבא
משה16.01.17
20
בושה וחרפה שככה מתנהג חרדי - ליטאי, לפגוע בעשרות משפחות ובבניהם בברוטליות ובגסות, והנורא מכל שבאים "רבנים" לחזק אותו. אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה כלימה.
...16.01.17
19
כל בריון מהרחוב מועלה אצל הגר"ש לדרגתו של פנחס... מעניין לאיזה תואר היה מכתיר הרב את הביריונים בירושלים של המצור.
ואי ואי18.01.17
חצוף מחוצף "אין רפואה למכתו"
אליהו19.01.17
בינתיים כל מי שתקף אותו רק התעלה. כנראה שאין תוכו כברו.
אבי22.01.17
18
הנ"ל יילכו לצבא
יעל16.01.17
הם צדיקים ממש, אני מכיר כמה מהם
רחל17.01.17
17
מה לעשות שבעיני כבוד שמים זו משמעות אחרת
שמואל16.01.17
אם בעיניך זו משמעות אחרת, לך ללמוד בישיבה מהו כבוד שמים.
דני17.01.17
16
ואלו נקראים חרדים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חנני16.01.17
15
י
טוביה16.01.17
14
זה נראה שיש להם ידע נרחב בכדורים נוגדי דיכאון אני תמהה האם גם בפלג מחלקים כדורים חופשי לכל מי שלא בא להפגין ?
פסיכיאטר17.01.17
13
נמאס כבר לראות אנשים כאלה שהורסים את היהדות. גועל נפש, להודות על האמת, מספיק עם הענווה המזויפת שמונעת להתנגד בפה מלא למעשים מגונים כאלה. אלה רבנים? מחזקים כזה דבר? חרדי שלא מצא את מקומו בישיבה והלך לעשות מצווה של הגנת ישראל מיד צר?! השתגעו! מרן הרב עובדיה זצ"ל פסק שכהן בצהל שהרג מחבל מותר לו לעלו
מספיק כבר16.01.17
כמה דבריך אמיתיים כואב לומר זאת אבל זה כבר לא מלחמת ה אלא שנאה והתרסה
אבי17.01.17
12
ל
לבית הגרשוני.16.01.17
11
כך אנו חותמים כל ערב לפני קריאת שמע. "גדולי ישראל האמיתיים" דרך אחרת להם. וכי למי נשמע? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל17.01.17
10
זה מגמ"ח מיילים איפה שאתם משוטטים? בטלנים!
י20.01.17
וכי זו הלשון הראויה לעולם התורה?
רפאל20.01.17
עציצונים זה בהחלט לשון ראויה שכן לבזות את אותם הכופרים המלעיגים בה' ובתורתו, זו בהחלט תגובה ראויה להם אפילו לדברי הח"ח.
אבי22.01.17
9
ואני מתכוון לפרסום הכתבה הזאת שהיא בושה גדולה לעולם התורה אוי לנו אם לאלה קוראים גדולים אוי לנו אם לזה קןראים קידוד ה׳ אוי לנו שיש אנשים שבטוחים שזה מה שה׳ מצפה מהם שיעשו ואוי לנו שישנם כאלה שמעודדים אותם. אני חרדי ואני מתבייש מתבייש שבגלל החזות שלי אנשים משייכים אותי לאותה קבוצת אנשים. (נשלח באמצע
משה16.01.17
8
א
זולדן16.01.17
7
גדולי ישראל אומרים לו שהוא צודק, ועשה מעשה ראוי. מי אתם שתביעו דעה כנגד??? גם אם גדוליכם אחרים, כבדו בבקשה תלמידי חכמים מובהקים!
דני17.01.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל16.01.17
5
אתמהה!!!! חכמים הזהרו בדבריכם שמא....ישתו הבאים אחריכם וימותו ונמצא שם שמים מתחלל.
עציץ נקוב16.01.17
4
רק לצעוק ריבונו של עולם!!!!! גאל אותנו!!!!! הגענו למצב שבו מחזקים מכל מישהו אשר פוגע בבנים שלך!
מישהו16.01.17
3
רבנים בדור הזה מחנכים לשנאת אחים ושנאת ישראל, חיילים יקרים אל תפחדו תמשיכו לשמור על עמו ישראל, ה' ישלם שכרכם...
אין לנו על מי ל16.01.17
המשטרה המשומדת סתם מתגרה ביהודים חמודים ממאה שערים, וכי אין דרך לדעת היכן המשרד? אם יש משרד, מלבד לבוא עם פרשים למאה שערים ששונים אותם שם? וכי הם חשבו שמשהו מהחרדים החכמים יעזור להם למצוא את מבוקשם כשהם עם פרשים ונראים כמו בגרמניה? זה ממש מדינה מטומטמת, זה מדהים לראות כמה המדינה הזו לא מצליחה להיכנס
טוחס17.01.17
2
המלבין פני חברו ברבים אין לו חלק לעולם הבא. וגם אם דעתך היא שאסור ללכת לצבא, ישנם עדיין כאלו המתירים, אז מאיין ההיתר להלבין, האם התאווה להיות גדול הדור בעיניי ציבור מאמינך מתירה את הרצועה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוקי17.01.17
למה לדעתך זו הלבנת פנים? כי אתה מבין שחרדי לא הולך לצבא??? החרדקים לא חושבים שזה הלבנה, אז הניח להם
שוקו17.01.17
אדם שמהווה סכנה רוחנית מותר לביישו בכדי להציל. הרב קנייבסקי אמר שאם רואים חייל חרדי "בוז יבוזו לו" . מה גם שלא בויש אף אחד. ודרך אגב האם כך הגבת גם על מסע הביוש הנורא שנעשה לעצניקים??
דוד19.01.17
אם זה הלבנת פנים ללכת לצבא, סימן שבאמת זה לא טוב. תודה שחזקת אותי לא ללכת לצבא.
חזקי17.01.17
1
קמצוץ של דרך ארץ. כל זב חוטם מכונה כאן לפחות הרב ואילו אברך ת"ח משכמו ומעלה אשר חיבר 22 חיבורים ומהם 2 ספרים על המסכתות הקשות שבש"ס עירובין ויבמות נקרא אצלכם יהודה קמניץ כאשר אפילו לשיטתכם אין ולו קמצוץ של חשד מעשי כנגדו עד היכן מגיע השפלות שלכם היכן הגבול?
יהודי נרדף16.01.17
שהכל רקוב מבפנים. תח שאין בו דעת. לא מצא דרכים אחרות לקדש שש חוץ מלשוטט באינטרנט ולבייש יהודים.
יהודי17.01.17
זה לא עובד דרך אינטרנט, פשוט מייל עם רשימת תפוצה..
רפי17.01.17
אחרא. קוב"ה אורייתא וישראל - חד הוא.
רודף17.01.17
זה עדיין לא הופך אותו לרב או לאחד שקידש שם שמים אבל אני בטוח שאם הוא היה הולך "לרב" קמניץ הוא היה אומר לו שהוא זכה לקדש שם שמים ברבים !
ליטאי 17.01.17
גם קורח היה תלמיד חכם ענק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד17.01.17
שקורח חלק על גדולי ישראל והרב קמניץ שליט"א עשה מה שאומרים גדולי ישראל.
משה רבינו17.01.17
גדול ישראל האמיתי, הרב שטיינמן, אומר להתייצב ורק הזקן ממרא וה"גדול" האמיתי של המחבלים והפלג, נתן זאב גרוסמן ימח שמו וזכרו אומר שלא להתייצב. אז אל תקשקש בשכל, רק הזקן ממרא וחבורתו הנאלחת אומרים לא להתייצב והם מיעוט מול כל גדולי ישראל הסרים למרותו של גדול הדור הרב שטיינמן.
אבי22.01.17
רק שהשם אמר לבחור במשה , אבל היה את דתן ואבירם שהתסיסו את קורח שלא יוותר , וקורח אמר לכל ה- 250 מקריבי הקטורת שהם מקדשים שם שמים , זה די דומה למה שקורה היום , אבל אני מעדיף להיות און בן פלת ולא להתערב בקול וכן רוב הציבור ולכן הרעש הם מהקנאים ומקדשי שם שמים ברבים שכן מתערבים , והסוף ידוע !!תקשיבו לאד
קורח17.01.17
החסר משוגעים אנוכי,
vvvv17.01.17
ולא מהאיש שעליו מדובר פה שאני לא רוצה להזכיר את שמו, לשרוף את הספרים שלו.
ישי22.01.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24