כיכר השבת

תולעים בתותים?

הראשל"צ: לא כל מה שהרב ויא אומר זה נכון

הגאון הרב יצחק יוסף פסק כי אין איסור לאכול תאנים או תותים ותירס. "מי שלא יודע הלכה שלא יאכל זו בעיה שלו. על פי ההלכה רק אם יש מיעוט המצוי צריך בדיקה" (חרדים)

46
כיכר השבת | י"ד בשבט | 10.02.17
הראשל"צ: לא כל מה שהרב ויא אומר זה נכון
(צילום: באדיבות המצלם)

הראשון לציון, הגאון הרב יצחק יוסף, התייחס בשנה שעברה לקראת ט"ו בשבט לנושא התולעים בפרות כשהוא סותר באופן נחרץ את עמדותיו של הרב ויא בנושא. "יצא ספר על הלכות תולעים של הרב ויא. אשריו ואשרי חלקו, זיכה את הרבים כשהעלה את הנושא אבל תדעו לא כל מה שהוא כותב זה נכון מבחינה הלכתית", אמר הראשל"צ

"הוא אוסר לאכול תאנים, תותים, גרעינים שחורים, תירס, מי שלא יודע הלכה שלא יאכל זו בעיה שלו. על פי ההלכה רק אם יש מיעוט המצוי צריך בדיקה", אמר הרב.

לדבריו מרן הגר"ע יוסף נהג לאכול תאנים, "אני מעיד שמרן האבא היינו יושבים אצלו בליל ט"ו בשבט עד לשנים האחרונות, הוא היה בעצמו פותח את התאנים בודק אותם טוב ונותן לאכול והיינו אוכלים".

"תותים, חותכים את הראש ופותחים אותם לשניים ואוכלים", אמר הרב יצחק.

לחצו כאן

הוא צילם גרעני חמניות, אחד מהם עם תולעת, הגדיל אותה, והנה יש תולעים ולכן הוא פוסק שצריך לפתוח כל גרעין וגרעין. איזה ביטול תורה זה, רבותי! לפי ההלכה הוא לא צודק כי זה לא מיעוט המצוי, כמה תולעים יש בגרעינים? צריך לדעת שלא הכל אסור".

הרב התייחס גם לנושא התירס וסיפר, "היינו פעם בקמפ בחיספין ועלינו ברכבל לאיזה מקום וכל התלמידים יצאו איתי והיה שם אחד שמוכר תירס והתלמידים ביקשו שאקנה להם, קניתי להם, פתאום קם אחד ואמר יש תולעים אסור לאכול".

"ראיתי שהתירס טרי ולא עבר עליו הקלח...א מרתי להם מי שימצא תולעת אחת, על כל תולעת יקבל דולר. אפילו אחת לא מצאו, כולם, מאה תלמידים חיפשו בנרות לא מצאו כלום והוא כותב אסור לאכול תירס. צריך לבדוק לא הכל אסור", פסק הראשון לציון.

תוכן שאסור לפספס
46 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו12.02.17
את הרב יצחק יוסף ,והוא כתב שאין בעיה לאכול ''חסלט'' והם לא מורעלים ,וזה מה שצריך לאכול.
מישהו13.02.17
28
שם הוא מצטט את אבא שלו מה שהוא אומר על המאכלים הללו שעדיף לא לאכול אותם בכלל..לא זוכרת מקור מדוייק אבל תכנסו כמדומני לאתר של הרב אמנון יצחק שם מופיע... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.02.17
27
כאשר הוא לא כותב את זה מדעת עצמו אלא בדעת הגרש"ז אוירבך, הגרי"ש אלישיב והגר"ש וואזנר. בסופו של דבר יש, כל מי שפתח פעם ספר יודע שזה שאלה מה נחשב מיעוט המצוי, ודעת אותם גדולים, על פי המשכנות יעקב שמיעוט המצוי הוא 10 אחוז (ואפילו פחות יעויי"ש), משא"כ לדעת הילקוט יוסף שמביא את דברי הריב"ש שמיעוט המצוי
איש אמת12.02.17

הצגת כל התגובות

26
הרב גדול בתורה .רק המתמצא כ"כ עמוק בהלכה יכול לומר זאת. ראש בריא... כל ההקפדות המוגזמות הללו באמת לא היו הגיוניות... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עילם10.02.17
25
צודק הרב יצחק שליט"א הרבניים וייא ורווח הפכו את התולעים למכבסת רווח עבורם
נפתלי10.02.17
24
בפנים. הם דומים לגרעינים הקטנים שעל התות. הרב ויא היה בארה"ב וישב עם רב מומחה שם. כאשר עלה נושא התות, הרב אמר שאין בארה"ב. הרב ויא הראה לו אותם. ה"אתגר" עם התירס: הטריפסים בורחים אל בין הגרעינים ולכן לא רואים אותם. הם קטנים מאד. אל תחשבו שאני אומר סתם. גם אני מתגעגע לכל הנ"ל...
א10.02.17
23
הם לא אורטודוקסים אלא יותר גרועים מרפורמים יצא מכתב מכל הרבנים שהגיטין בכפיה של הרבנות פסולים והילדים ממזרים אוכל בהשגחת רבנות הרבה יותר גרוע מבלי הכשר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ארי10.02.17
22
הרב ויא לא אומר אסור אומר איך בודקים בסהכ ויש דברים שהבדיקה מורכבת לכן יש כאלו המחמירים לא לאכול ואיפה כל המחמיר תבוא עליו הברכה? ואיפהכבוד למי שנזהר ונמר מאיסורים במיוחד איסורי דאורתייא 5 חזרים בלי כנפיים ועם כנפיים 6 כל מי שנזהר מזה אני בטוחה שיש לו שכר גדול ועדיף לקבל שכר מאשר לקבל גינהום כי בט
ליאת10.02.17
21
סוף סוף רבינו הגדול משיב מלחמה לחומרות המיותרות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי10.02.17
20
הגלות הקשה היא גלות הדעת אוסרים הכל הופכים הכל הופכים טפל לעיקר כח דהיתרא עדיף
קורא שחיכה לזה10.02.17
19
ידועה שיטת החזון איש בהלכה שדברים נאסרים המראה עין בלתי מזויינת. יבוא עוד יום וימציאו מיקרוסקופ שלא היה בזמן חז"ל
נדל10.02.17
18
בס"ד מרן שליט"א פוסק דורנו, ממשיך דרכו של מרן זצ"ל
וינשטיין10.02.17
17
יגידו לא לאכול גם ת"א!
אברהם10.02.17
16
כאחד שעוסק בתחום הכשרות, אני יודע מידיעה אישית, לי הרב יצחק יוסף עצמו אמר, שמה שאמר בסרטון הזה, לא התכווו להלכה. וזאת לאחר שנראית לו ממצאים ברורים שבכל קלח תירס יש כמה תריפסים, וכן בתותים וגרעינים שחורים, הנגיעות גבוהה מאד! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל10.02.17
כאחד שלא פספס שיעור שלו זהו דדעתו וחזר על זה כמה פעמים ואתה משקר ומטעה ומבטל תורה
יצחק16.02.17
15
ומי שמחמיר יהיה חולה בגשמיות וברוחניות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון12.02.17
14
שחורים לפעמים צהובים . אני קניתי פעם תירס טרי חדש שתפתי בדקתי הכל היה נראה נקי ביותר . שמתי אותם במקרר עד לבישולם . האצתי אותים כל החרקים הנ''ל יצאו מבין " שיני התירס " וטיילו להנאתם ע''ג התירס. לכן הבדיקה היא לחתוך התירס , להוריד השיניים כמו בשימורים.. וכו' חבע''הז ביטול תורה.
חקלאי.10.02.17
13
ולא ניתן להוציא לעז על דורות הראשונים בהם לא היו גם "ירקות גוש קטיף" אלא פשוט סמכו על הניקוי של בעלת הבית. אני מאמין לרב וויא כי אם יבדוק מומחה הוא ימצא חרקים בכל דבר , אך אי אפשר להאכיל את כל עם ישראל רעלים כתוצאה מכך , ואי אפשר להוציא לעז על דורות ראשונים. לכן נראה כי כאשר האדם אינו מתכווין ואינ
yossi1010.02.17
מה עובר עליך צדיק?????????????????
שמואל מ11.02.17
ולא רק בביצוע הפעולה. בשבת , למשל , דבר שאינו מתכווין ואינו פסיק רישא - מותר. למרות שהמלאכה התבצעה. לכן אני אומר שאדם צריך לנקות את הירקות והפירות באופן סביר , כמו שבני אדם מנקים (אם לא עושה כך , זה נחשב שהוא כן מתכווין ...) , ואם עושה כך אין לו עוון גם אם הסתתר שם איזשהו חרק. האם אתה חושב שאבותינו
yossi1012.02.17
12
הגר"ע יוסף זצ"ל כל השאר טועים תועים ותוהים אוי לנו שזה רשלצנו ואוי לנו שאלה רבננו מילא היה רם בישיבה תיכונית סבבה לגמרי אבל רב ראשי לישראל .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james12.02.17
11
פירות שנהגו לאכול אותם שנים עג שנים פתאום אסרו אותם סתם בה שיש לנו את מרן ששם הכל בפרופרציה ומתיר מה שצריך להתיר ואוסר מה שצריך לאסור בלי חומרות מיותרות אשירנו שזכינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.02.17
10
בנוסף יש לציין מחלוקת לשם שמיים סופה להתקיים. לא צריך ללכלך. גם צריך להביא את תגובתו של הרב ויא. שמעולם אגב לא התיימר להיות פוסק הלכות. הוא אדם צנוע ומתנדב שנים. תלמידי חכמים צריכים לנהוג כבוד זה בזה. ואגב, לא מפחיד אותכם להכשל ב 6 לאוויר על כל תולעת? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה12.02.17
9
לכל אלה שמעזים לכתוב על כבוד הרב הגדול והקדוש רבם של ישראל אחר אביו הגאון הצדיק רם ונישא הראשון לציון הרב הראשי לישראל רבי יצחק יוסף שליט"א דברים שהעיניים שלי לא מסוגלות לראות מרוב העזות והחוצפה והזלזול כאילו הרב הוא חבר שלך מהשוק איך אתם מסוגלים לכתוב דברים כאלה תתבישו לכם אני מקווה שאתם לא חרדים כ
אהרון11.02.17
8
אם יש תולעים זב בעוונותינו😫 בגלל התולעים אנחנו צריכים לאכל חסהלט ים ריסוס ולהזיק לבריאותינו 💜ה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.02.17
7
שמנסה בכל הכח להכניס את הפוליטיקה לשיעור זה חמור מאוד.
אריק/10.02.17
6
מישהו אמיץ לומר את האמת! ״הרב״ וייא עשה קרטל על התולעים ומאז אף אחד לא מעיז ללמוד את הלכה בעצמו... הוא כבר מצוטט כאחד הפוסקים כאשר ספק אם הוסמך לרבנות בכלל... ובכל אופן ודאי וודאי שאת פסקיו המציא בעצמו ללא אסמכתא הלכתית כל שהוא. קל מאד לאסור הכל אך להתיר צריך ללמוד ולדעת... אז למה להתאמץ...?! (נשלח
תלמיד חכם10.02.17
עוד לא ראיתי ת"ח שמכנה את עצמו תלמיד חכם
עם הארץ10.02.17
5
וללא תולעים וחרקים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חקלאי12.02.17
4
מי שמת בקיצור ימים ממחלת הסרטן, ולא אכל תולעים מימיו הקצרים.הוא הקפיד לאכול רק ירקות בהכשר מהדרין ללא תולעים אבל מלאים חומר מסרטן, ואמר לי שאין איסור לאכול חומר מסרטן, אדרבא מגיעים מהר יותר לגן עדן.
דן סגל10.02.17
3
למה כל אחד תופס צד בעניין ומדבר בצורה גסה ובוטה על הצד השני הרב ויא הוא תלמיד חכם שלמד את הנוסה בצורה מעמיקה והמון רבם סמכו על פסקיו ולא בכדי. אומנם דעתו של הרב יצחק יוסף שונה וזה מחלוקת כמו שאר המחלוקות כל אחד יעשה כרצונו אבל למה לדבר בצורה לא יפה על תלמדי חכמים אני לא מבין אנשים לא מפחדים נקודה למ
המעורר 10.02.17
והרבנים עצמם אשמים כגון: לחנך תלמידים שמרן הרב שטינמן מגמתו לחלן ויש צורך במפלגה אחרת שרק היא הראויה לבני תורה....... מכאן החניך לומד לזלזל בכולם. פני הדור כפני רבניו.
שמוליק.10.02.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שני10.02.17
1
הרב ויא הוא ממש לא תורה מסיני, רק יהודי פיקח שמצא לעצמו מקום להתגדר בו. הגיע הזמן לומר את האמת, ויפה שהראשלצ לא דופק חשבון למוסכמות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה10.02.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם