כיכר השבת

"גוברת ההתעללות בחיילים חרדים"

קצין בכיר: קמפיין החרדקים מזכיר את 'דר שטירמר' הנאצי

קצין בכיר בצה"ל התבטא כי קמפיין החרדקים - שנועד לבזות את החיילים החרדים, מזכיר לו את 'דר שטירמר' הנאצי, כך חושף ניצן הורוביץ • "אימפריית הביטחון הכל-יכולה מגלה רפיון מוזר" (חדשות)

44
קובי רוזן | כיכר השבת | י"ח בשבט | 14.02.17
קמפיין החרדקים
קמפיין החרדקים (צילום: כיכר השבת)

קצין בכיר בצה"ל התבטא כי קמפיין החרד"קים נגד החיילים החרדים מזכיר לו את תעמולת הנאצים, כך חושף הבוקר (שלישי) העיתונאי ניצן הורוביץ בטור ב'הארץ'.

תחת הכותרת "החרדק הנטרף", מתאר הורוביץ את מצבם של החיילים החרדים וכותב: "כשהוא חוזר מהבסיס, הוא פושט את המדים לפני שהוא נכנס לשכונה. חלילה שלא יראו שהוא חייל. ההשפלה, המכות שהוא עלול לחטוף. הוא נצמד לגדרות הבתים, ראשו מורכן. אבל מכירים אותו, מזהים. 'חרדק, חרדק', צועקים הילדים. יש גם מי שמקלל, זורק אבן, דוחף.

"בשכונות בכל רחבי הארץ גוברת ההתעללות בחיילים חרדים. המערכת הפוליטית אדישה. אימפריית הביטחון הכל-יכולה מגלה רפיון מוזר. רק לחשוב מה היו עושים לארגון ערבי או רדיקלי שהיה רודף חיילים ככה ברחובות, בגלוי".

"מה זה 'חרדק'?", שואל הורוביץ ומסביר: "אומרים שאלו ראשי תיבות: 'חרדי קל דעת'. אחרים מסבירים שזה צירוף של שתי מלים: חרק וחיידק. יש מי שמשמיעים ביטויים גסים יותר. כך או כך, כבר ארבע שנים (!) משתולל קמפיין החרדקים, שנועד לבזות חרדים המתגייסים לצה"ל. המטרה ברורה: למנוע לגיטימציה לגיוס בדעת הקהל החרדית, ולהרתיע מתלבטים".

הורוביץ מוסיף וחושף כי "קצין בכיר הודה, שקמפיין החרדקים מזכיר לו את 'דר שטירמר' הנאצי. אכן, כשמפרסמים תמונות של חייל עם ציצית וראש חזיר, כשמתריעים על 'הסכנה האיומה ליהדות הטהורה' מפני החרדקים המטמאים אותה, זו הסתה פרועה. ומה עושה צה"ל הגדול? פותח 'מרכז מידע' לחיילים חרדים".

יצוין כי ה'דר שטירמר' היה נחשב לעיתון התעמולה בו השתמשו הנאצים ימח שמם - והיה משמש כבמה להתקפות אנטישמיות. העיתון היה זה שיצא בקמפיין: "היהודים הם אסוננו!".

"יש לומר בבירור", כותב הורוביץ, "מדובר בסוגיה חמורה של כפייה והתנכלות לאזרחים בישראל בגלל בחירתם ואורח חייהם. לכך אסור להסכים בשום אופן, ללא קשר לדעה פוליטית".

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
אכזריותם, מי שלא סובר כמוהם עוברים טירור נוראי. מצידם שרח''ל כל יושבי ארץ ישראל יהיו בסכנה. ומה שמיללים גזירת שמד -. הולכים לקראתם אך המטרה שלהם אחרת לגמרי. סיכון יושבי ארץ ישראל. בהחלפת שלטון חומייני או עומיתייני... אפשר להסתדר וזה גם מסודר בהרבה פלוגות חרדיות שנוהגים לפי ההלכה. הבחורים יותר מקפי
יהודי מבפנים15.02.17
27
תקשיבו אתם לא מבינים דבר אחד , הסיבה היחידה שכולם שותקים כיוון שכל הדבר הזה יוצר שעוד ועוד חיילים יתגייסו זה טוב למערכת הביטחון ולכן היא שותקת מאז הקמפיינים האלו לא מפסיקים להתרבות החיילים החרדים וכמו כן החשיפה לדבר הזה , מי שמע על זה פעם. בנוסף כל הבלגן יוצר מצב מאד נוח לחייל החרדי הוא נהיה מלך בצב
דוד14.02.17
26
מזכירות את העמלקים.. וגבלס נראה כמו פרפר נחמד ליד ההסתה של התקשורת הישראלית המתייונת והבוטה. לצערם של מתייוני המדיה, רוב רובו של העם ואחוז גבוה מהחרדים בעלי התשובה - היו בצבא, ויודעים בדיוק מה הולך שם.
המזכיר14.02.17

הצגת כל התגובות

25
יש את זה בשמאל הישראלי כמובן גם בימין בציבור המתנחלים ובנטורי קרתא .זה שיש אנשים שמבעים מחאה כח עוד מדובר במחאה ללא פגיעה זה דבר שמותר עפ החוק הדמוקרטי אם למישהו יש בעיה שיפנה למשטרת ישראל ויבין שאין סעיף חוק שיכול לטפל במי שמביעה מחאה נגד חייל חרדי . בדיוק כמו שאין חוק שעוצר את איתמר בן גביר כאשר ה
ללא שם14.02.17
24
בס"ד מחללי שם שמים. עוכרי ישראל. פלג גורמים לפילוג ושנאה. חורבן בית המקדש על כתפיהם. לא רוצים ללמוד אלא להתפרע. שהרבנים ינדו אותם מצירוף למנין וכו'
א14.02.17
23
איך אפשר לכנות את הקידוש השם הגדול בהיסטוריה של עם ישראל כהתעללות ??? אנשים מוסרים את נפשם ואת גופם למנוע כליה ושמד רוחני לעם ישראל !!!
ר יענקב14.02.17
אין מקומך עם עם ישראל אתה מנודה מארצינו גזען ופשיסט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גבי14.02.17
בושה וחרפה לתפוש את הפושעים ולתבוע בהליך מהיר תוך כדי מעצר עד תום ההליכים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים14.02.17
הדבקת למעשה תווית של "קידוש שם שמים" ובזה אתה רוצה להתיר התעללות בזולת??? אם מישהו ישים מול חלון ביתך רמקול שכל שעה עגולה ביום ובלילה ישמיע "שמע ישראל", וכי לא תזמין לי משטרה. אם יטען להגנתו כי אין קידוש שם שמים גדוך מזה, אני חושש שישלחו אותו להסתכלות פסיכיאטרית.
רפאל14.02.17
22
הם מנסים לעקור את היהדות! לא קמפיין החדרקים בואו לא נשכח מי מנסה להפוך את החרדים לחילונים די להתממות.
חיה קורלנסקי14.02.17
וההיתיצבות בדיוק כפי שהיה 65 שנה.... מה שהשתנה זה ההסתה נגד גדולי ישראל כי לא הכניסו למועצת את הפראים של הזקן ממרא.!!
ישו ויין14.02.17
21
אכן גם הצבא המהולל במזרח התיכון..... לא יכול לכח התורה!
יוסי14.02.17
20
יכולנו לחסוך את כל הבלגן על ידי שכולם יקבלו פטור גורף מהצבא אבל מי שיתגיס ויהיה מסור יקבל משכורת של 7000 או יותר תלוי בכישוריו ואז קודם כל פתרנו את בעית הגיוס ועוד כל מי שיהיה בצבא יראה בזה עבודה לכל דבר ואז הצבא יהיה יותר רציני יותר חזק יותר מוסרי ומי שלא מתאים לו ילך וגם לא יהיה את התופעה של כל ה
יוסי16.02.17
19
למי שאוכל חזיר.... מה הבעיה? עוד אחד לארוחה של החיילים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.ת.14.02.17
18
עכשיו מובן מדוע אסור להתגייס.
רפיון14.02.17
17
אכן בושה וחרפה לפןליטיקאים החרדים המפחגים מהצל של עצמם. רק מרגי משס העז וזעק על זה. בעז''ה לעןלם לא אצביע יותר למפלגה חרדית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני14.02.17
16
אם גם הצבא נותן אישור שזה עובד, סימן שאנו מנצחים!!! ברוך ה', לא אלמן ישראל!
יונתן רקוביץ14.02.17
15
הפוסל במומו פוסל 🐞מי הקים את המדינה והסתה פשעים עם ילדי תיימן ועד היום פוגעים בחרדים עוד מעט ארץ הקודש תקיא אותכם😄 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם14.02.17
14
חייבים להקים מפלגה יחד עם האבות שגם נלחמים על חייהם עם הצלחות חלקיות לאחרונה ולהתמודד יחד בבחירות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גדי14.02.17
13
קמפיין החרדקים עוזר. כל הכבוד למארגניו!!! תנו לצה"ל להתכסח עם עצמו.
דני14.02.17
אין קל מאשר לעורר מדנים. היצר עוזר במלוא כוחו למי שבא להרבות שנאת חינם בתוך עם ישראל. הצלחה שיש לה ערך היא רק ההצלחה להשכין שלום.
רפאל14.02.17
אתה רוצה להיות חבר ומשת"ף של היצר הרע. עם היצר הרע אין לעשות שלום ונגד משנאי ה' יש להתריע. ויש לעשות ככל הניתן על מנת להציל את בחורי ישראל חיילי ה' מנפילה לתהום שאול התחתית של צבא כור ההיתוך החילוני. ומי שנפל ומסר את נשמתו על מגש הזוהמה לשטן היצר הרע בעבור בצע של נזיד עדשים איננו ראוי לשום הערכה. רק
אין שלום לרשעים14.02.17
הדבקת לצה"ל תווית של "יצר הרע" בלי להביא לכך בדל ראיה והסקת מסקנה שאסור לעשות אתו שלום. טיעונים ברמה הזאת, אם נאמרים בקול חוצב להבות לפני צבור חצי רדום, אולי יש להם אולי סיכוי להקבל. במרחב הוירטואלי, מי שמביא טיעון לא עיניני מסתכן בקבלת תגובות מאד לא מחמיאות.
רפאל14.02.17
אצל הד"לים 60% מורידים את הכיפה בצבא והשאר מקוררים מאוד במצוות, יחסית ללפני הצבא ויחסית להוריהם. ואצל החרדים(בצבא זה הופך ל-לשעבר) זה לא הרבה יותר טוב מזה.
רק תוריד הרטיה14.02.17
12
הוא פשוט תותח אין מילים !!! סתכלו איך כולם מדברים על זה ... תותח פשוט תותח !!!!!
עודד14.02.17
11
אחרי הקיצוניים . אז לפני 80 שנה ערב השואה ניהלו אנשי סטמר ושותפיהם מלחמת חורמה נגד הציונים והעליה לארץ ישראל . לחובתם קיימת העובדה שהרבה יהודים טובים הגיעו לאושויץ במקום לארץ ישראל. אים הם יכולים לרחוץ בנקיון כפיהם ולומר :ידינו לא שפכו את הדם ...
משה14.02.17
10
בנתיים מי שדוחים דיחויים על כלום ומגייסים בכפיה כאלו שממש לא מעוניינים וגם כאלה שתורתם אומנותם , ומשום איזה טעות,או שהייה בחול מבטלים להם את זה ולא מחזירים להם את המעמד אז שלא יטיף על נאצים...
נחמן14.02.17
9
מ
והאמת..........14.02.17
8
פשוט עצוב לראות איך האשכנזים מחקים את הנאצים...הם האמינו בטהרת הגזע- גם האשכנזים מאמינים בזה ואפילו יותר מקודמיהם... העיתון דר שטירמר- היה מצייר את היהודים בקריקטורות דומות...והנה עכשיו הם מציירים את האחיםם שלהם ככה...עוד מעט יעלה אשכנזי חולה נפש לשלטון ויכניס את כל הספרדים לגיטאות... בדיוק בגלל זה
sarit20.02.17
7
משתמשים בדת לשנאה ואיבה
חוליגנים14.02.17
6
כל הכבוד למי שהמציא את המילה חרד"ק זה ניצח את המערכה. זה קידוש השם גדול במיוחד !!!
אני14.02.17
5
אני מתבייש מהתגובות כאן אפי' אם זה לא ברצינות. באמת אנשים בעד התעללות בבני אדם? אם אתם נגד גיוס תסבירו את זה כמו בני אדם, אבל יש מישהו שמצדיק טרור ותעמולה שקרית (הרי אלו שמתגייסים הם לא באמת חזירים וכו'). אתם מחנכים את הילדים שלכם מבוקר עד ערב עשרים שנה ואתם כל כך לא סומכים על החינוך שלכם שאתם צריכי
אני מתבייש14.02.17
4
כמו המשל על אותו ילד ששם את האצבע שלו בחור של הסכר של המים והציל את כל העיר שלו עם האצבע הקטנה שלו. כל מי שנלחם בגיוס החרדים ובפרט כל השותפים לקמפיין החרדקים כל הברכות בתורה שינוחו על ראשם ושלא יבושו ולא יחתו ולא ירתעו מפני המלעיזים והנובחים והמתנגדים.
עוזרים להושיע14.02.17
3
אם הצבא בפחד, אנו מנצחים בטוח.
רפאל כהן14.02.17
2
אין צורך בחרדים, אלא כדי לחלן אותם. לכן, הם נלחמים על נפשם, וקמפיין החרדקים הוא חלק מהמלחמה הזאת. ההשוואה לד'ר שטימר לא במקומה. ולא מובנת.
רפאל14.02.17
אפילו להעתיק שתי מילים זה יותר מדי בשבילך. במקום "דר שטירמר" העתקת "ד'ר שטימר". שמתי לב שככלל מצדיקי מבצע ההכפשה של חיילי צה"ל הם בעלי יכולת לשונית נמוכה מן הממוצע וכתיבתם מטובלת בשפע שגיאות כתיב. חומר למחשבה!
רפאל14.02.17
1
שמח
שמח14.02.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

ויתר, וקיבל תיק בלי רוטציה

לאחר המו"מ המתיש, חבר המועצה בא לקבל את ברכת מו"ר 

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24

היסטוריה ואקטואליה

האם רבי עקיבא היה "נושא כליו" של בר כוכבא?

ישראל שפירא | 08.05.24

"שותף לגנץ"

משבר חוק הגיוס | החרדים זועמים על יואב גלנט ומאשימים

ישי כהן | 08.05.24

לקיים בנו חכמי ישראל

זקן המועצת הגר"מ מאיה אושפז; עבר הלילה ניתוח חירום

ישי כהן | 08.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

הדילים, המערבבים - ולמי באמת יש סיכוי

מה 'דגל' יעשו? | סיקור מקיף מהמירוץ לרבנות הראשית

חנני ברייטקופף | 07.05.24

"סובל מצרידות"

צפו: כשהרב קוק מדבר בשפת הסימנים עם ר' בנימין הצדיק

איצלה כץ | 07.05.24

"נכבד אתכם"

האב השכול קורא לחרדים: "בואו והגיעו לבתי העלמין"

כיכר השבת | 07.05.24

היסטוריה ואקטואליה

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 07.05.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 07.05.24

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 07.05.24

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 07.05.24

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 07.05.24
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 07.05.24

אסונות בין הזמנים

טרגדיה: אברך בן 42 טבע למוות בחוף הנפרד בבת ים

קובי רוזן | 07.05.24