כיכר השבת

אנטישמיות בירושלים • סערה

"סכנה ממשית לציבור"; דרעי, ליצמן וברקת: "לפטר אותו"

סערת ענק בעקבות דבריו של יחיאל לוי על הציבור החרדי. ליצמן דורש מהמשטרה לפתוח בחקירה בשל סכנה ממשית לציבור ודורש עם דרעי וברקת את פיטורי לוי מהתפקיד (בארץ)

38
ישי כהן | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ה בשבט תשע"ז | 21.02.17
הכתבה פורסמה ב-כ"ה בשבט תשע"ז | 21.02.17
"לפטר". דרעי, ברקת וליצמן
"לפטר". דרעי, ברקת וליצמן (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש - פלאש 90)

שר הבריאות יעקב ליצמן קורא הבוקר (שלישי) לפתוח בחקירה נגד יחיאל לוי, מנהל מנהלת יובלים, שהתבטא קשות נגד הציבור החרדי כי יש לחנוק אותם בכדי שיעזבו את השכונה.

אנטישמיות בירושלים • עוד בנושא:

ליצמן פנה לממ"ז ירושלים ניצב יורם הלוי בדרישה לפתוח בחקירה נגד יחיאל לוי "בגין שיסוי והסתה נגד הציבור החרדי, לאחר שמר לוי הושמע בתקשורת כאומר 'יש לחנוק את החרדים'". לדברי השר ליצמן: "מדובר בחציית קו אדום בשיח הציבורי וסכנה ממשית לשלום הציבור".

השר ליצמן קרא בנוסף לראש העירייה ניר ברקת ולשר החינוך נפתלי בנט, לפעול לפיטוריו המיידיים של מנהל המינהל שכן "האיש אינו ראוי לתפקידו".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שיגר הבוקר מכתב למר אביעד פרידמן, יו"ר החברה למתנ"סים, ולמר רוני שרון, יו"ר המנהל הקהילתי יובלים, בדרישה לסיים את העסקת יחיאל לוי.

מכתבו של ניר ברקת

"שמעתי בשאט נפש בגלי צה"ל הבוקר את דבריו של מר יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים", כותב ברקת, "בדבר מדיניות המינהל הקהילתי 'לחנוק' את החרדים בשכונה ולקיים פעילויות בשבת על מנת 'להכעיס'".

"לא ניתן לעבור לסדר היום על התבטאויות כה חמורות וכה בלתי מתקבלות על הדעת מעובד ציבור ששכרו ממומן מכספי ציבור של העירייה ומשרד החינוך ולפיכך אבקשכם לפעול על פי החוק והנוהל להעברת מנהל מינהל קהילתי יובלים מתפקידו", כותב ברקת.

בשיחה שקיים הבוקר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי עם שר החינוך נפתלי בנט, הביע בפניו השר דרעי זעזוע ושאט נפש נוכח דבריו הבוטים ומסיתים של יחיאל לוי, מנהל מינהל קהילתי יובלים.

"אמירות כאלה אין להם מקום במקומותינו", אמר השר דרעי, "אדם כזה לא ראוי להחזיק בשום תפקיד ציבורי ובוודאי לא בשכונה רגישה כמו קריית יובל בירושלים".

השר בנט אמר לשר דרעי כי הוא זימן את מנהל המינהל לשיחת בירור ושימוע נוכח הדברים החמורים, וכי בדעתו לפעול בחומרה נגד התבטאויות מסוג זה.

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט, האחראי על המנהל, התייחס לציטוטים וכתב בטויטר: "הוריתי לזמן את מנהל המתנ"ס לבירור באופן מיידי. לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי החרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב ואמר כי "הדברים הקשים של יחיאל לוי יו"ר מינהל קהילתי יובלים מחזירים את ירושלים שנות דור אחורה. אפעל לקיום דיון בוועדת הפנים בכנסת האם ראוי שאדם שמתבטא במילים קשות שאלו, ראוי שיישאר מתפקידו כמשרת ציבור. אני בטוח שכל חברי הוועדה בראשות היו"ר דודי אמסלם, יחשבו שאינו ראוי".

הנהלת המינהל הקהילתי יובלים הגיבה לפרסום ומסרה כי "הנהלת המנהל הקהילתי מסתייגת מההתבטאות של מנהל המנהל. המנהל הקהילתי הוא גוף נטול סמכויות, וההחלטה היכן לפתוח גן ילדים או כל מוסד אחר נתונה אך ורק בידי עיריית ירושלים.

"המנהל הקהילתי מעניק שירותים קהילתיים ובהם שירותי תרבות לכל תושבי השכונה. האולם בבית טיילור הוא המקום היחיד בשכונה שיש בו אודיטוריום שניתן להקרין בו סרטים, ואין לכך כל קשר למיקום של האולם וחלק מהאוכלוסייה שמתגורר בסמיכות לו. שערי המנהל הקהילתי פתוחים בפני כל אדם, כך היה תמיד וכך יוסיף להיות".

כזכור, בהקלטה שהושמעה הבוקר בגלי צה"ל, נשמע מנהל המנהל הקהילתי יחיאל לוי כשהוא חושף בשיחה עם הרדיו את "שיטת העבודה" נגד החרדים: "יש מדיניות עירונית שאומרת 'כל שטח חום שנזהה, נתחיל לבנות בו גן. למה, אם לא, יהיה לנו פטריות של גנים, גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט בכלל תהפוך להיות חרדית'. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים, אז לא באים ככה, לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, בגלל שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה תעשה את זה באותו מתחם שיש שם הרבה חרדים, שיושב שם גם רב השכונה? כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושב, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר - פיצוץ".

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
האיש בכל מקום שהיה עשה נזק רב. מוסררה. ארמון הנציב . בקעה . פסגת זאב ועכשיו הרס את יובלים הגיע הזמן לעשות בדק בית . וחקירה איך אדם כזה עדין בתפיד ציבורי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה קול.22.02.17
24
אני לא אוהד מושבע של דרעי אבל מידי פעם בפעם שיוצא לי לקרוא את התגובות נגד דרעי אני חושב שזה נובע רק מקנאה השם יצילנו . די לשנאה לפרוד והמחלוקת "ולכל המעוררים "אני חושב שיש לכם מספיק בעיות משלכם אז כדאי שתנסו לעזור לעצמכם אם בתפילה אם בלימוד בקריאת תהילים ןכדומה ותפסיקו לנבור ולחפש את השני חפשווו
אהרן21.02.17
תן הסבר, פתאום קפץ לו המכלוף. ואיפה הוא כשבת ספרדיה לא התקבלה? איפה הרישום האזורי שהבטיח? למה ש"ס לא יוזמת חוק כמו של יש עתיד אם אי אפשר להצביע בעד חוק בגלל לפיד? מדוע רמי סדן טופל עניינית ובצורה אינטנסיבית כאילו חלילה עולם התורה בסכנה? ומה קרה שדרעי קפץ לו המכלוף שיחיאל לוי אמר שהוא יחנוק? מה
בלבולי מוח21.02.17
23
ממש דברים מקוממים. אנחנו החרדים מקבלים כל אדם בסבר פנים יפות, לנו אין בעיה שיבואו לגור בשכונות שלנו חילונים או דלי"ם אנחנו תמיד מוכנים לקבל את האחר והשונה. גם כאשר חרדים באים לשכונה חילונית / דתית אנחנו באים מתוך אהבה ורצון טוב, לא באים בדרישות לאף אחד לא מנסים לשנות איש. אני לא מצליח להבין איך יש מ
האברך דוד21.02.17

הצגת כל התגובות

22
כמו בכל מקום שהיה .הרס ועשה נזק כך גם בקרית יובל. לך הבית כבר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולמית כוכבי22.02.17
21
עכי
זה מה יש.21.02.17
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עמי21.02.17
19
לש"ס ודרעי יש דברים יותר דחופים כמו רמי סדן, יחיאל לוי אבל החוטבי העצים ושואבי המים, מהר ירוצו להוציא מכתב מהמועצת ( מר"ן דרעי) שמה שדרעי עושה זה לשם שצ'מים ומר"ן מלמעלה עוזר לגזענים וכי דרעי לא יישן בלילה. יחיאל לוי פשוט הציל את דרעי, עכשו תיראו את דרעי הוא ולא ע"י מלאך הוא ולא ע"י גואטה מטפל בגזע
דמגוגיה בגרוש21.02.17
18
איפה ה'זעזוע' כשחונקים את החיילים החרדים??!! לאן ליצמן (ודרעי הקטן) נעלם כשמדברים על זה? על חילונים הוא גיבור, אבל להתמודד עם תופעות 'חניקה' בציבור שלו?! [ששש.. בא נוריד את הראש עד שהסערה תרגע ונתעורר שהחילוני הראשון יעשה טעות]
דניאל21.02.17
נראה שאתה לא חרדי כי הרי לחרדי אסור להתגייס אפי' לא לומד, כך פסק מרן. ובמילא מה אתה רוצה שניתן לחיילים להסתובב ביננו ולקלקל בנינו, תגיד ישר מה שאתה רוצה שלא ישאר חרדים בדור הבא נכון? זה מה שאתה רוצה ? רשע מרושע שכמותך. ואם אתה חילוני אז לא תוכל להבין למה צריכים לגרש חיילים מאתנו בדיוק כמו שלא תוכל ל
ש21.02.17
17
שאנשים יפחדו לדבר כך על חרדים לפחות כמו ערבים... או רוסים.. ולהעניש אותו לא מספיק לפטר אותו צריך להכניס אותו לכלא וכל עונש אחר למען ישמעו ויראו
שמואל מ21.02.17
16
יש כאלו שלא מבינים את החילוק בין שנאה חרדית לחילונים, לשנאת חילונים לחרדים והם שואלים איך יכולים לבוא בטענות על גזענות חילונית כשאני מחנך את ילדי שחילוני זה דבר רע, לא טוב, ואסור, אנחנו גם מדברים נגד חילוניות (לא חילונים שימו לב ההבדל) ההבדל מאוד פשוט מדיבור של מחנך נגד חילוני אף פעם לא יוצא שהתלמיד
חרדי21.02.17
15
צביעות
נוטל קורות צביע21.02.17
14
כי רוצה למצוא חן בעיני גפני וכל הגזענים ? אבל החשבון ייסגר ביום הבוחר עם כל הבוגדים בבוחרים שלהם
יוחנן21.02.17
13
מייבא כלבים לשכונה כדי להרחיק חרדים. מקרין סרטים על קירות בניינים בערב שבת. הכל בכוונה תחילה לסלק חרדים. אבל בהבטחה!! כשאקנה בקרוב דירה בירושלים זה יהיה רק בקרית יובל!! חרדים חרדים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אור21.02.17
12
בכל מקום שהחרדים השתלטו על בניינים הם חוסמים כניסת כאלו שלא נראים להם. וזה אפילו מלקנות דירות. בקרית יובל לפחות לא חוסמים אותם מלקנות.
שחר21.02.17
11
שלמה גליק הצדיק!
תושבת השכונה21.02.17
10
אחרי שבועיים של הסתה נגד הפלג הירושלמי מצד רוב החרדים (השדרנים והכתבים לא חלילה השפויים) וסיסמאות שנאמרו עליהם "לשבור להם העצמות" "להכות אותם"וכו' באה עכשיו הסתה חילונית נגד חרדים שלשום ב"הארץ" כתבה נגד החרדים ועכשיו יחיאל לוי המטורף אומר לחנוק אותם, בקיצור מי שמסית נגד אחרים שלא יתלונן שמסיתים נגדו
מידה כנגד מידה21.02.17
9
הוציאו את הדברים של יחיאל מההקשר.. הוא לא אמר שזו דעתו או גישתו לחנוק את החרדים אלא שהערייה עושה זאת. תקשיבו להקלטה!!!
תושבת21.02.17
8
כל אחד רשאי להתגורר בכל מקום שירצה, וכל ניסיון להניאו מכך בשל השתייכותו לעדה או למגזר יש להוקיע. אך האם הציבור החרדי עצמו נקי מכל אשמה? כבוד השר ליצמן - וכי אין זו הדרך של החסידות שאתה משתייך אליה "לחנוק" את הציבור החילוני בערד? האם אין זו הדרך של "וועדות האכלוס" למיניהן? האם אין זו הדרך של מנהלי
אברך פשוט21.02.17
7
יוחנן בן ברוקא אומר: כל המחלל שם שמים ברבים בסתר, נפרעין ממנו בגלוי, "מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום"
ציפורה21.02.17
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דרעי הצבוע יותר גרוע ומסוכן מלוי21.02.17
5
ג ד ו ל ו ת :-) ומה עם פיצוי על הסבל שעבר הציבור החרדי לאורך זמן והכל במסווה של דמוקרטיה? ובכלל האם לא הגיע הזמן שממונה ציבור שהשתמש במשרתו נגד הציבור ישלם על כך מחיר אישי כואב בכיס? בתור התחלה- בא נקבע שכל המשכורות וההטבות שקיבל כראש המנהלת יוחזרו רטרואקטיבית 7 שנים כיוון שהתברר למפרע שמעל בתפקיד
פיצוי מהכיס 21.02.17
4
סוף גנב...
ישראל21.02.17
3
ש"ס+אלי ישי מרמים את החלשים והשקופים כבר למעלה מ 35 שנה והם ממשיכים לבחור בהם שוב ושוב, פשוט תופעה שאין דומה לה בכל העולם, מזוכיזם.
שמעון בן שושן10.03.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד21.02.17
ס"ה מרחיקים אותם שלא יקלקלו בנינו (אם זה לא מוצא חן בעיניך לך לחילונים ותעשה מה שתרצה תנשק את כל החיילים) זה מאוד נורמלי ולגיטימי שום רב אפי' מהעדה החרדית לא אמר להכות חייל
;21.02.17
1
וואו איך שהרוחות סוערות... נראה אם באמת סוף סוף יפעלו למיגור תופעת האפליה בשכונה או רק יגידו נו, נו, נו - לא יפה ככה לדבר .... כפי שזה קרה לא פעם.
בתעמי21.02.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24