אנטישמיות והסתה בקרית יובל

נציגי ציבור: למינהל האנטישמי ולמנהל הגזען אין זכות קיום

חברי כנסת וחברי מועצת העיר ירושלים קוראים לפטר את מנהל מנהלת 'יובלים' יחיאל לוי בשל דבריו הקשים נגד החרדים. "אמירה פשיסטית; למינהל האנטישמי ולמנהל הגזען אין זכות קיום" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנת התושבים נגד המנהל. ארכיון (באדיבות המצלם)

חברי מועצת עיריית ירושלים קוראים הבוקר (שני) לפטר את מנהל מנהלת 'יובלים', יחיאל לוי שהוקלט על ידי כתבת גלי צה"ל אומר דברים קשים נגד הציבור החרדי ואומר כי צריך לחנוק את החרדים כי כך הם הולכים.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב: "הדברים הקשים של יחיאל לוי יו"ר מינהל קהילתי יובלים מחזירים את ירושלים שנות דור אחורה. אפעל לקיום דיון בוועדת הפנים בכנסת האם ראוי שאדם שמתבטא במילים קשות שאלו, ראוי שיישאר מתפקידו כמשרת ציבור. אני בטוח שכל חברי הוועדה בראשות היו"ר דודי אמסלם, יחשבו שאינו ראוי".

שר החינוך נפתלי בנט צייץ בטוויטר כי "הוריתי לזמן את מנהל המתנ"ס לבירור באופן מיידי. לא אקבל שום אפליה, גזענות או שנאה כלפי חרדים או כלפי ציבור כלשהו בישראל".

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת ש"ס המקומית צביקה כהן אמר ל"כיכר השבת": "זו אמירה פשיסטית חמורה מאוד, אין למנהל המינהל הקהילתי מקום בשירות הציבורי ואנו נדרוש את התפטרותו. תושבי קרית יובל הם ציבור נפלא ולא אלו דעותיו. אנחנו מזרימים כסף ציבורי למינהל וכשאדם כזה מנהל את זה לא מקובל".

"לא נקצה יותר כספים לשם עד שהוא לא יפוטר מתפקידו", מצהיר צביקה כהן.

מחזיק תיק המנהלים קהילתיים משה ליאון אמר הבוקר כי "לא אאפשר שיח של שנאה בירושלים בכלל ובמינהלים הקהילתיים בפרט. די בכך שאנו חיים במציאות מורכבת בעיר גם ללא התבטאויות מסוג זה שעומדות בסתירה לערכים לאורם תושבי ירושלים צריכים לחיות.

"אבקש מחברי מכל האוכלוסיות במינהלים הקהילתיים לנהוג באיפוק ולהימנע מהתבטאויות קיצוניות נוספות כנגד כל ציבור בירושלים".

מ"מ וסגן ראש העיר יצחק פינדרוס הגיב: "למינהל האנטישמי ולמנהל הגזען אין זכות קיום בארץ ישראל אני דורש מראש העיר לפזר את הנהלת המינהל. לחברי במועצת העיר להצטרף אלי ולא לתקצב את המינהל. ומשר החינוך לפטר את הגזען הנאלח".

חבר מועצת העיר פיני עזרא אמר בתגובה: "זו אמירה מבישה שמוכיחה שוב את שאנו זועקים תמיד. כל ההתנהלות של מינהל יובלים נובעת משנאת חרדים, הם משתמשים בכסף עירוני לכדי לייצר קרע עמוק בין התושבים. אני וחבריי נדרוש מראש העיר ושר החינוך את פיטוריו המיידים".

חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק הארנונה אברהם בצלאל אומר בתגובה לדברי מנהל המינהל 'יובלים' יחיאל לוי: "אדם שפל וגזען כמו יחיאל לוי לא ראוי לכהן כמנהל מינהל קהילתי. שנים ארוכות מינהל יובלים פועל מתוך שנאת הציבור החרדי, נדרוש מראש העיר את פיטוריו במיידי.

"לא יהיה מצב שמינהל קהילתי יהנה מכספי ציבור ויתנהג באופן בוטה נגד המגזר החרדי. תושבי קרית יובל החרדים והחילונים חיים יחד בהרמוניה נפלאה, חבל שמנהל המינהל עושה הכל בכדי ליצור קרע וסכסוך בין תושבי השכונה".

עופר ברקוביץ, אומר ל"כיכר השבת" כי "האמירות שנאמרו על ידי מנהל המנהל בקריית יובל הן חמורות ואין להם מקום בעשייה הציבורית בירושלים. אף אחד בירושלים לא יחנוק ציבור אחר, ניאבק על הזכות של כל קהילה לחיות בה.

"אני מצפה מהחילונים כפי שאני מצפה מהחרדים לנהוג בסולידריות ורגישות לצרכי הקהילה השנייה. אני חושב שיש מקום לשיחת בירור עם מנהל המינהל ומקווה כי יוציא התנצלות וחרטה ועמוקה על האמירה האומללה, וימנע הכתמת המנהל הקהילתי כולו. יחד עם זאת מצפה לעצירת מחול השדים והתבטאויות שמחרחרות מלחמה, עד השלמת הבירור ותגובת המנהל".

כזכור, בהקלטה שהושמעה הבוקר בגלי צה"ל, נשמע מנהל המנהל הקהילתי יחיאל לוי כשהוא חושף בשיחה עם הרדיו את "שיטת העבודה" נגד החרדים: "יש מדיניות עירונית שאומרת 'כל שטח חום שנזהה, נתחיל לבנות בו גן. למה, אם לא, יהיה לנו פטריות של גנים, גנים חרדים, ואז השכונה לאט לאט בכלל תהפוך להיות חרדית'. הרי מה הרעיון, לחנוק אותם, כשאתה חונק הם הולכים, כשמקשים, אז לא באים ככה, לא מתלהבים לגור. זה המנגנון שעובד היום".

"אם ההנהלה כל כך רוצה לעשות פעילות של סרטים, בגלל שזה הצורך התרבותי של האוכלוסייה החילונית, למה תעשה את זה באותו מתחם שיש שם הרבה חרדים, שיושב שם גם רב השכונה? כדי להפגין שאנחנו לא צריכים להיות מוטרדים איפה לעשות. יש הבנה ברמה של התושב, ברמת ההנהלה יש פיצוץ, ברמת מועצת העיר - פיצוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר