כיכר השבת

ש"ס עומדת לקראת שינוי היסטורי // הרב ישראל גליס

מינויו של חיים כהן לחבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש"ס מוביל אותנו לתחילתו של הליך פירוק ש"ס ההיסטורית ובנייתה של ש"ס חדשה. וגליס ממש מברך עליו (דעות, חרדים)

61
הרב ישראל גליס | כיכר השבת | ח' באדר | 06.03.17
הרב ישראל גליס
הרב ישראל גליס (צילום: Flash90)

מינויו של חיים כהן לחבר מועצת העיר ירושלים מטעם ש"ס (וכאן ברכתי להצלחה) מוביל אותנו לתחילתו של הליך פירוק ש"ס ההיסטורית ובנייתה של ש"ס חדשה. לא עוד איש מהשטח, אלא נציג ש"ס שמקורב לעולמם של בני הישיבות ולא למתפללי מוסיוף, הג'רמוקלים ועדס. אבל זה לא רק הוא, גם הנציג השני הוא נציג בני תורה.

הסתיימה עונת הספרדים הנחותים מהבאסטות, והחלה עונת בנייתו של הספרדי הגאה והחיבור האולי הבריא בין העולם הספרדי לעולם התורה האשכנזי. זה החיבור החדש בין ראשי התנועות והמפלגות החרדיות, וזה שינוי מבורך. מועצת החכמים תואחד עם מועצת גדולי התורה, ואולי האפליה שמדברים עליה כבר שבעים שנה בציבור הכללי וארבעים שנה בציבור החרדי תיפסק.

נגמרו ימי המכסות. ומי שלא מוצא חן בעיניו, שיילך למפלגה האחרת שתקושש מנדטים במקומות העממיים כמו יפו, אור יהודה, דרום תל אביב ועוד.

עכשיו, אפשר גם להבין את הבריחה או הפיטורים של הנציגים בעיריית ירושלים. גם הנציגים של ש"ס בערים האחרות מרגישים שהכיסא מתנדנד. ועידה כזאת או אחרת היא התכנסות עם רמזים ברורים גם לחברי הכנסת של היום: מקומכם לא בטוח. ש"ס של ה-17 מנדטים לא תהיה יותר. ההם שרצו אז לקלפי חזרו לצור מחצבתם, לבית היהודי, לליכוד ולתנועות ימין שונות.

לדעתי, אם יש פה שינוי כיוון, הוא לברכה. היהדות הספרדית כבר מזמן צועדת בין שני ראשים - היהדות הספרדית התורנית והיהדות הספרדית העממית שיש לה מנהיג עממי שמחבר אליו את כל הנדחים מארץ מצרים.

המופע של ש"ס לקראת פסח, כנראה יעמוד בסימן "איחוד עולם התורה הספרדי", הפעם הוא יכלול מפגן גדול של עולם התורה שבו ישולבו כנראה ראשי ישיבות במסכת הנאומים. הקבלת פני רבו? היא תיערך לראשי הישיבות הספרדיות.

כבר שמענו חבר כנסת שנשאל מה דעתו על שלום עם הפלסטינים. הוא אמר: "אנו צועדים בעקבות פסקי מרן". לא הוזכרה במילה התיעצות עם מרן וחכם הרב שלום כהן. זו לא פליטת פה, זו מחשבה שעוברת כחוט השני בין כל מי שמיישר קו עם המהלך החדש.

סגן שר האוצר לא מדבר על כלכלת הציבור הספרדי, אלא על מיליארד ו-224 ש"ח שש"ס דאגה להם בהתאם להסכם הקואליציוני. אז ישר כוח.

ועכשיו, עם כניסת הנציג החדש לעירייה, שהוא גם יו"ר דירקטוריון עיתון שבועי, הוא צפוי להפוך מהר מאד להיות שופרה של ש"ס כעיתון יומי. אולי גם נחזה בבנית אתר ברשתות החברתיות הכשרות שבו יעברו המסרים היומיים.

עולם התורה הספרדי מוכן יותר מפעם להתחבר לתנועה גדולה. אם פעם חשבנו שהחיבור לאשכנזים יזיק, היום הדברים משתנים. והם משתנים אצל האשכנזים ואצל הספרדים. שניהם מבינים שדווקא בעונת רווחה כזאת, עם שלטון כזה, חייבים להתחבר, לחזק אחד את השני ולפעול במשותף בכל דבר. והדברים נראים בשטח.

יש כאלו שירימו גבה ויגידו "משנכנס אדר", אבל ימים יגידו.

תוכן שאסור לפספס
61 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי14.03.17
41
העולם הליטאי ואלו המחקים אותו לא בשבילי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 09.03.17
40
תודה שפקחת את עינינו !!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.03.17

הצגת כל התגובות

39
ש"ס הוקמה בזכות המחלוקת בין הליטאים ובין חסידים מונה הרב יצחק פרץ מטעם הרב ש"ך ליו"ר התנועה. וכשר הפנים, ופתאם הופיע אריה דרעי והתחל לחתור ולנגוס במנהיג כמו(במגילה) והחליט כיועץ מבחוץ ורק על רקע חילוקי דעות בעקבות "התרגיל המסריח" שנעשה בניגוד להוראת הרב ש"ך פרש הרב פרץ מהתנועה החוצה. ומונה במקומו מי
אליהו09.03.17
38
השתה בעגלה ובזמן קריב ונאמר אמן!! כן, ואני ספרדי אמיתי!
דרך ה'08.03.17
37
אני שמח שהצלחתי להדליק כמה כאלו שלא מזדהים בשם אלא בשמות מההפטרה .לא זלזלתי חס ושלום באנשי מוסיוף ועדס גם אני נוהג להכנס לשם מדי פעם כולל שירת הבקשות או סליחות בחודש אלול ,כתבתי את מה שראו עיני ומי שרוצה להביע את דעתו שיכתוב בשמו המפורש ולא להסתתר כי זה מבחינת ארור מכה רעהו בסתר
ישראל גליס 07.03.17
36
גליס, הגזמת קצת לא? זה בסך כל פוליטיקה קטנה. אל תהפוך את זה למשהו כולל.
מרדכי07.03.17
35
אדם דוחהשמרגיש עליונות על הספרדים ועל מתפללי מוסיוף בכלל - יש דברים שחושבים ולא אומרים אתה כבר לא יקיר ירושלים אלא הגזען הדוחה של ירושלים גועל נפש לקרוא את הכתבה הזו מתוך זיזלול בציבור הספרדי מי אתה?? חוץ מנושא ירושלים מה אתה שווה??
ב07.03.17
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל07.03.17
33
לשמור המאמר ליום הבחירות ב''ה שס תתמוסס
יאלה שס מתה07.03.17
32
מה העקיצה הככ רדודה הזו ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעל באסטה06.03.17
31
מסכים, הגיע הזמן !
זנוויל אנגלהרדט06.03.17
יפה אמרת גאוותנים ושחצנים שכמותכם !!! הגאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם! אז לאט לכם ,ולכו ללמוד קצת ענווה ויראת כבוד מאחיכם הספרדים שמשופעים בזה!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שולי חן07.03.17
30
מפלגת ש"ס גזלנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילן דזי12.03.17
29
הציבור ברובו מכיר עד היום את חיים כהן כאיש שמאל שמלכלך קבוע על הציבור החרדי שלא עושה בריתות עם מפלגות השמאל או עם נוני מוזס. או כפי שהוא תמיד נוהג לומר לכל מי שמוכן להקשיב לו, "החילונים האשכנזים הם משכילים והחילונים הספרדים הם בורים, אז מה לנו החרדים המשכילים עם החילונים הספרדים הבורים". אבל מה שפח
אשר08.03.17
28
אתה יכול להסביר לאן אתה חותר בכל המאמר הזה? אתה בעד? נגד? חיובי? שלילי? תלמד לכתוב חביבי
מיכאל07.03.17
27
תגיד איפה אתה חי? אולי היום הספרדי איך שהגדרת יותר בן תורה אבל אל תשכח יריקה במשך שנים בפנים לא בדיוק תעזור לאיחוד ההיסטורי עליו אתה מדבר . יותר נכון יהיה לומר שאנחנו לכיוון אנחנו כאן והם שם ושלום על ישראל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראש בריא08.03.17
26
התורה שקיימת במוסאיוף תודות לגבאים היו עם זיכוי הרבים בכל יום לאלפים בארץ ובעולם עשרות גדולי התורה מגידי השעורים מאות האברכים אלפיי המתפללים שחלק גדול מהם תלמידי מרן הגרע זצוקל והגאון הגדול הרהג בן ציון אבא שאול זצוקל המקום בן 122 שנים למדו ולימדו והתפללו במקום במשך דורות מקום זה קדוש מאוד הרב גליס
צדק 09.03.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גליס09.03.17
24
ניתוח לא מדוייק !!! שס תמיד הייתה ותהיה מורכבת מבני תורה ו'עמך' וזה לא סותר אחד את השני משא"כ אצל אחינו האשכנזים הכל שחור לבן והבן ודקדק ותמצא קושטא... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי12.03.17
להיות שחור שחור רק שחור פראקים עניבות כובעים חולצות צחורות רצוי יוקרה זה שס היום אלק בני תורא עם א' רבתי כמובן ביי ביי ג'ינסים שרוולים קצרים כיפות פשוטות שחורות סרוגות נעלי ספורט... שס שולחת אותם ליחד לליכוד לבנט מה זה שולחת היא דוחפת ומגרשת אותם לשם יאלה תרקבו עם הגנב דרעי הארור הפאפא של המשוכנזים
יש לבן בשס?13.03.17
23
יופי גליס נהדר חשפת את טלפיך שאומר כל היום טהור אני , אוהב כלל ישראל אני , אבל להעלות גרה אתה לא יודע ושאתה מנסה יוצא קיא מסריח ומסוכן . חומר רעיל שרוחש בוחש אצלך בבטן . נכון שהיית היחצ"ן של דרעי לפני 30 שנה בהוראת הרב ש"ך והיתד התקועה . ונכון שכדי להוציא כסף מהמדינה לטובת הישיבות האשכנזיות ועוד כל
על גבי חרשו ...07.03.17
22
מרן ?? ספרדים עטרה ליושנה? הרב יצחק הכהן???
רחל12.03.17
21
על אמרתך רק אל תביא קולות מאום אל פחם ודומהים תביא קולות כשרים והאמן לי יהי ה קידוש שם ברבים ואפילו במעט כי טיפת מלח משנה את טעם החיים
החרודי12.03.17
20
לגבי עזרה לחלשים- ש"ס תמשיך לשקר עליהם וכל 4-5 שנים תזרוק רק כמה פירורי שקלים כך היה כל ה 35 שנה האחרונות כולל אלי ישי. והמטומטמים ימשיכו לבחור בהם או באלי ישי.
שמעון בן שושן09.03.17
19
גליס אתה עשר כל מילה בסלע
יהודה07.03.17
18
גליס אתה עשר כל מילה בסלע
יהודה07.03.17
17
מה זו ההתבטאות הזו - הספרדים מהבסטות? מוסיוף ועדס? ממש גועל נפש. היתי מצפה ממך- גליס למילים יותר נבונות ושקולות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי07.03.17
16
עכשו דרכעי הבוגד ממנה אותו נציג שס??????
זה לא רשע07.03.17
15
של נעליך מעל רגליך. גועל נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שימי07.03.17
14
רק הרב מאזוז הוא ספרדי אוטנטי, מקרב את הספרדים המסורתיים. הרב שלום כהן לא רצה לעשות מי שברך לחיילי צהל, והרב מאזוז כועס וצועק על מי שלא רוצה לעשות מי שברך לחיילים. זה כל הההבדל, ואידך זיל גמור.
שסניק לשעבר06.03.17
13
מרן עליו השלום אמר מספר פעמים שלא הוקמה שס בגלל האפלייה של האשכנזים, אלא בגלל שהספרדים המסורתיים לא יבחרו ג' אלא ליכוד, ושס נבנתה עבורם. עכשיו ששס היא מפלגה לבני תורה בלבד, היא מיותרת לחלוטין, ועליה להתאחד עם ג'.
תלמיד מרן06.03.17
12
אתה מגזים.נכון שהישיבות האשכנזית זכו לעדנה מסויימת לאחר קום המדינה אך ברור שלאורך הדורות יהדות ספרד היתה מפוארת יותר מאחותה.תלמד הסטוריה.גם כאן בארץ הקודש היה מראה דאתרא אחד וברור והתלמידי חכמים הספרדים היו רוב עד ראשית הציונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהדות ספרד המפוארת06.03.17
11
יואב ללום לבדו עשה ועושה פי כמה יותר מש"ס עבור השקופים והמופלים. ש"ס וגם אלי ישי=כישלון.
שימי07.03.17
10
אתם שסניקי דרקי משוכנזים רקנים ואהבלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פפו לשס06.03.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צא מזה06.03.17
כולה חבר עירייה פשוט בשביל זה כל הפרשנויות מטעם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א06.03.17
8
אלא מהבסטות יחזרו למפלגות הבית שלהם. הישיבעשרעז ימשיכו להצביע ג.
מצביע06.03.17
7
שניהם כותבים טורי דעה בעיתון אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עיתונאי בכיר06.03.17
6
צריך להתרחק מהאשכנזים ולהתקרב לעם שבשדות ולברך את חיילי צה"ל
לחיאני06.03.17
5
נכון אתמול התהולל לו השליט דרעי ביום הולדתו 58 שהיא ממש מתאים לומר עליו שהגיע למצב "נח" למנוחה והצליח להעלות מעלה על גבי הספרדים הנחותים ומהבסטות והשקופים אל עבר הסםרדי הנאור. אוי והאבוי לנו שאלו הם המנהיגים שאיבדו אימון ממרן שליטא וחתרו תחתיו על יום מותו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו07.03.17
4
ב"עולם התורה האשכנזי" , אני רואה עולם של נחשים שבולעים אחד את השני. אינני אומר זאת בשמחה , אלא דווקא בצער. האמת היא שכך זה היה בכל הדורות , זו מחלה אשכנזית בעיקר. בתקופה הנוכחית זה מתבטא ב"שונאים" נגד ה"מחבלים" - שתי הקבוצות שעושות מלחמת עולם בה הכל מותר , ואת ההבדלים בינהם ניתן למדוד במילימטרים...
yossi1012.03.17
3
מי נתן לו את התואר רב?? תתבייש לך !! אם היו קירות מוסיוף יכולים לדבר ?? היית מקבל מנה אחת אפיים!! מי הסמיך אותך לדבר כך על ספרדים קדושים וטהורים ?? כל העדר של מרן עובדיה זצוק״לל??? אין לכם האשכנזים ולא יהייה בחיים לא את מוסיוף ולא את הצדיקים שלו !! אז זה מה שאוכל לכם את הלב?? ניגמרו לכם האשכנזים כל
שולי חן06.03.17
2
הוא לא מסוגל לראות שבמוסיוף יש 90 אחוז בני תורה
די להתנשאות06.03.17
1
היה מלכיאלי וברח מוועידת השבת... חיים כהן משוכנז שמעולם לא התחבר לש"ס חוץ מלהתחבר לדרעי. כתבה אחת וכמו שכתבת קו עיתונות שופרו של ש"ס. דרעי צריך את חיים כהן שיקלס וישבח, שירות ותשבחות על דרעי... אז ש"ס מעולם לא הייתה ש"ס המהפכנית. תראה לי את דרעי או רב יצחק יוסף שיקחו חתן מישיבה ספרדית. אין כאן נחיתו
בלבולי מוח06.03.17
כל כך צודק.כל כך אמיתי.שס מנותקת מהציבור האמיתי שלה.פוזלת לאברכים שביום פקודה יבעטו בה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה גואטה07.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 15:56

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24