כיכר השבת

חשיפת כיכר השבת

לקראת השביתה - הסייעות מסבירות: "ילדים זה לא ניירת"

מחר, יום שני, הסייעות בגני הילדים בבני ברק צפויות לפתוח בשביתה - כפי שנחשף ב"כיכר השבת". במכתב להורים, הן מסבירות את הסיבה לשביתה ומבקשות מההורים לגלות הבנה • המכתב (חרדים)

28
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"א באדר | 19.03.17
גן ילדים. אילוסטרציה
גן ילדים. אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

האם הפעם הגננות והסייעות בבני ברק יפתחו בשביתה היסטורית? כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כיכר השבת" הגננות והסייעות של עיריית בני ברק הודיעו לראש העיר חנוך זייברט בשבוע שעבר כי בכוונתם לפתוח מחר - יום שני בשביתה בשל מה שמוגדר לטענתם עושק של הסייעות זאת מאחר והעירייה "מחייבת אותן" לעבוד בקייטנות במהלך החופשה שלפני חג הפסח בניגוד לשנים עברו.

חשיפת "כיכר השבת":

ביום שישי האחרון, הגננות והסייעות חילקו דפי הסברה להורים, בהם נכתב על מטרות השביתה שצפויה לצאת לדרך מחר בבוקר.

הגננות כתבו כי "קיבלנו הוראה מההסתדרות בהתייעצות עם הרבנים שלצערינו אנו נאלצות לפתוח בשביתה שתחל ביום שני הקרוב בתקווה להבנה".

בדפי ההסברה כותבות הגננות והסייעות כי "לאחר שורה של הרעת תנאי העבודה מצד ראש עיריית בני ברק ועוזריו בעוסקות במלאכת הקודש ומחנכות את דור העתיד של ילדי ישראל מגיעות גזירות נוספות המגבילות את תנאיהם של עובדות הגנים".

העובדות מפרטות את הטענות כי בכל השנים התקיימו קייטנות העירייה בחופשות על ידי בנות סמינר אולם השנה החליט ראש העיר לבטל את חופשת הסייעות ללא שום תוספת ותמורה במהלך חד צדדי שלא קיים באף רשות עירונית בארץ.

הסייעות מוסיפות וכותבות: "האם ברצונכם לתת יד לכך שבמשך כל השנה תעבודנה בגנים סייעות שחוקות בתפוקה ירודה? סייעות שתעבודנה בקייטנות מתוך מצוקה? סייעות שנלקחו מהן תנאי העבודה המינימליים הקיימים בכל מערכת החינוך בארץ? או שברצונכם סייעות סבלניות, מאירות פנים ורעננות, שקיבלו הפוגה למילוי מצברים כמו בכל מקום בארץ?".

"כי זאת עלינו לדעת", הן כותבות, "עבודת החינוך אינה עבודת פקידות וילדים זה לא ניירת! עבודת החינוך דורשת נתינה, לב ולתת את כל הנשמה בכל רגע לכל ילד. אל תתנו יד לפגוע בתנאי העבודה המינימיליים של העובודת המסורות לילדכם היקרים".

הגננות והסייעות מבהירות כי הרעת התנאים נעשתה בניגוד לחוקת העבודה ועל כן העובדות קיבלו את כל הגיבוי מרבני העיר בני ברק העומדים על משמרת הקודש לצאת למאבק על זכויותיהן.

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
אין לכם כח לגדל את הילדים שלכם לכן אתם זורקים אותם על הגנים כן גם אם זייברט היה מוציא גזירה שאפשר להשאיר את הילדים בלילה בגן אז הייתם עושים את זה בשמחה אולי כדאי שתשלחו את הילדים שלכם לבתי יתומים אחת ולתמיד מימילא הילדים שלכם יתומים בחייכם רק תענו לי על השאלה שלי "מתי הוצאתם את הילד שלכם מהגן או מ
ב21.03.17
19
לכל מי שחושב שהוא יודע הכל, ראש העיר מקבל על כל גן 700.000 ש"ח בשנה ממשרד החינוך,להיכן מועבר הכסף ?למי הוא רוצה להעביר את הסכום הזה? ראש העיר "מחפש" מהיום הראשון שלו את הגננות והסייעות,הוא הכניס החתמת שעונים לגנים,הכל טוב אבל לפי הוראתו,כל הקניות שהן עושות עבור הגן נעשות על חשבון זמנם הפרטי לפני 7:
יעל.סייעת בגן19.03.17
לא מכירה גנים בלי סייעת, מכירה מלא בנות ונשים צעירות שמתעלפות לפירור משרה בגן, להיות טלפנית או עובדת שיווקית או מוכרת בחנות או מזכירה, זה שוחק לא פחות, ולפעמים כולל משמרות ערב, עבודה בחוה"מ, שישה ימי עבודה בשבוע ושמונה-תשע שעות עבודה ביום. אז חאלס אם הבכיות וההתמסכנות של עובדות הוראה וגננות, בחרתם א
מירי19.03.17
18
כאמא לילדה בגן ערייה המכתב מאוד הכעיס אותי! מהמכתב מובן שכל מה שהן לא רוצות לעבוד בחופש זה רק בגלל שהן לא רוצות להשחק ועוד ועוד. אני רוצה לשאול אתכן סייעות יקרות. אם ראש העיר היה מציע לכן על הקייטנה, נניח סכום מכובד לא הייתן רצות? לא הייתן חוטפות את העבודה בשתי ידיים? בוודאי שכן! פתאום לא הייתן שחוק
רחלי19.03.17
הרבה פעמים השחיקות מהעבודה היא אל רק תוצאה של עייפות אלא של תחושה של עבודה שמנצלת או מתגמלת המשכורת שלהן גם כך נמוכה העבודה כל כך קשה ואם היו מקבלות שכר גבוה יותר ולפחות על התקופה הזו שבה מגיע להן לקבל משכורת כפולה לפחות היום יכולות להתרווח מעט יותר אבל לעבוד ללא תמורה???? על חשבון ימי החופש שלהן? ב
אנונימית מי-ם 19.03.17
הכי קל לגלגל עיניים לשמים. נמאס מההתיפייפות הזו. להצהיר שאם לא תשחררו אותנו לחופש לא נוכל להתייחס יפה לילדות בגן, זה לתפוס את ההורים בצוואר. כי מי תתן לבת שלה לבלות חצי מהיום עם גננות מרוטות, עצבניות ומסכנות? לא, כי אצלי בעבודה יש כל יום ספא מפנק, חדר כושר וגלידות חופשי על חשבון הבוס....
אמא19.03.17

הצגת כל התגובות

17
הגיבובי מילים לא קשורים אחד לשני
פפפפ19.03.17
16
'הרעת תנאים הרעת תנאים' 'עבודת קודש' סיסמאות מסכנות ושיקריות. מותר לכל מעסיק להתייעל ולהחליט שהוא משנה את התנאים ולכל עובד הזכות להתפטר ולקבל פיצויים. תראו לי סייעת אחת שמוכנה לעזוב את העבודה, לקבל פיצויים וללכת להיות פקידה במשרד עם ניירת, אף אחד לא הכריח אותן להשאר. כל אחד צריך לעשות את העבודה עלי
אחת19.03.17
15
קחו בנות סמינר כמו בכל השנים שלמו להם כמה פרוטות. והכל יבוא על מקומו בשלום. בסך הכל אנו ההורים משלמים 70 שקלים. הקייטנה לא בחינם.
אחד חכם19.03.17
14
מי שחושב שהעבודה בגן היא דבש הוא קניבל כן אוכל אדם רק ערירי ר"ל שלא יודע מה זה לגדל ילד מדבר כך אם ילד אחד קשה לגדל אז 20 או 30 ילדים זה נראה לך דבר קל ואיך זה בצום? כנסי פעם לגן ותגברי עם הגננת ותראי מה זה שאין רגע אחד מנוחה. כמה זהירות שלא יפלו ושלא ירביצו ושלא יגעו בחומרים או בצבעים שלא יגזרו א
ב21.03.17
13
אם היית רומה שהטלפנית או הקופאית שמחפשות עבודה אחרת יהיו הגננות של הילדה שלך אז עדיף שתסתמי את הפה כל מילה בתגובה שלא מטופשת יותר.
ב21.03.17
12
בושה וחרפה! המשיכו במאבקכן הצודק! הוא גם מאד מתרגש מתקשורת אז כדאי שתעשו הרבה רעש הוא ייבהל מזה. גור נורא רגישים למה יאמרו ולדעת הקהל.
roni19.03.17
11
בני ברק זה כמו כפר ערבי....הכל שחיטות
מוטי בר19.03.17
10
למה זייברט לא שואל את הרבנים מה לעשות? כן כן אותם רבנים שרץ להצטלם איתם לפני הבחירות.
רינה19.03.17
9
כל הכבוד לעובדות חרדיות שיודעות לעמוד על זכויותיהן. הגיע הזמן להעמיד את המעסיק החרדי על מקומו.
יוסף19.03.17
8
בה סייעות ברשעות. ראש עיר רשע נמאס לנו ממך לך לערד גור-נשט אחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני ברקי19.03.17
7
מאז ומעולם סיעות לא עבדו בחופשים. ואם כן זה כלל תוספת בשכר. אם הגורי הזה לא מבין מה זה לעבוד עם ילדים שינסה יום אחד. לא יזיק לו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקה19.03.17
6
כל הכבוד לסייעות. אל תתנו שיעשו ממכם סמרטוטים
שוחר צדק19.03.17
5
מבינים אותכם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתי19.03.17
4
הרי ההורים מילא משלמים 70 שקלים לקייטנת פסח. בחשבון פשוט נכנס לגן למעלה מ-2,000 שקלים. מה הבעיה לקחת בחורות שינהלו את הקייטנה בתשלום מלא. למה הסייעות צריכות לעבוד בחינם. לאן בדיוק הולך הכסף? למלאות את קופת העיריה (גור) ?
אסתר19.03.17
3
אני שמח לראות שסוף סוף כמה סיעות חכמות עושות סדר וסוף לניצול של הסיעות בגנים המנהלים החרדים מנצלים את הסיעות כי יש עודף בשוק ולכן הם מצליחים להחזיק אותם בלי תנאים ובאמת הם מקבלים תקציב גדול עבור הסיעות ומשלשלים לכיסם אלפי שקלים על חשבון נשים שבסה"כ רוצות לעזור קצת בעול הפרנסה ועובדות קשה ללא תגמו
אמת בדברכם 19.03.17
2
במגזר הציבורי עובדים גם בחול המועד נשים חרדיות הן מתלוננות שצריכות לעבוד בקיטנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דינה19.03.17
אם יש לך ויכוח על ימי החופשה במגזר החינוכי - זה לא הנושא. יש הסכמים קיבוציים. אי אפשר להרע תנאים ולמצוץ אנשים רק כי "אני גדול אני יכול". ואם לא תתנו לחלשים גב - אחרי שהוא יגמור איתם הוא יבוא אליכם, ואז לא יהיה מי שייתן לכם גב... כי עם היתר הוא כבר גמר...
עובדת קשה19.03.17
שהם יקבלו תנאים כמו המגזר הציבורי נדבר
אמת בדברכם 19.03.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רבקי19.03.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24