כיכר השבת

חרדים, קחו אחריות על הפשקווילים

כתב פלסתר דורש מתושבי ירושלים שלא להשכיר דירה במחיר של יותר מאלף שקל לחדר. מי עומד מאחוריו? אבישי צור זועם

24
אבישי צור | כיכר השבת | י"ח בכסלו | 05.12.09
חרדים, קחו אחריות על הפשקווילים
(פלאש 90)

אי שם, ברחוב ירושלמי, מצא ידידי את האלימות. שוכבת לה בשקט על הכביש, שוכבת ולא מבויישת, צועקת לה בשקט – אני ואפסי עוד.

בדמות של פשקוויל, כתב פלסתר, ניסה אדם כל שהוא, איני יודע מי הוא, להכריח את כל תושבי ירושלים שלא להשכיר דירה במחיר של יותר מאלף שקל לחדר, או יותר מחמש מאות לחצי חדר.

כל מכירי יודעים שאני שונא מונופולים מושבע, ולא רק מונופול אלא גם דואופולים ואוליגופולים למיניהם לסוגיהם ולגוונים. אני גם שונא הפקעות מחירים, לעולם לא אקנה ארטיק בחוף הים, ואפילו לא בקבוק שתיה.

אבל משהו צרם לי מאד באותו הדף.

אם זה כל כך חשוב, למה לזרוק את הדף על הרצפה? האם הציבור החרדי, שמספר העיתונים שבו משתווה למספר העיתונים שבכל המזרח התיכון, אינו יכול להוודע לכללי החוק הללו בדרך קצת יותר אלגנטית?

אבל נניח לזה. יותר מטרידה אותי השאלה, מי הוא זה ואיזה הוא אשר מלאו ליבו להוציא איסור כה חמור, בלי שום נטילת אחריות. האם אין זכות הציבור לדעת מי זה שאוסר עליו כל מיני דברים?

נכון, הם חתמו בשם "הועד למען שמירת המחנה", האמנם כל חרדי ממוצע יודע מי זה הועד הזה, והאם כל אחד באשר הוא משועבד לשמוע לחוקיהם ולדיניהם? אם מישהו מכם פוגש את סרגיי ברין או את לארי פייג', מייסדי גוגל, שיואיל נא לספר להם שמנוע החיפוש שלהם כושל (בעדינות, שלא יעלבו), ולראיה, שאין בו שום אזכור לועד כה מרכזי כמו הועד למען שמירת המחנה.

אבל גם לזה אני מוכן לסלוח. אבל מה עם כללי השוק? מנעורי ידעתי שכלכלה מבוססת על היצע וביקוש, יש עודף קונים עולה המחיר, יש עודף מוכרים המחיר יורד. למעט מונופולים, אין שום גוף שיכול להעלות מחירים בלי חשבון, כי מיד המתחרים יעמידו אותו במקומו. האמנם כל תושבי ירושלים שמשכירים דירות עשו יד ביד והקימו את "אגודת המונופול החשאית" שמעלה את מחירי השכירות בלי שום פרופורציות?

אאוריקה!

הבנתי את הרעיון. בעצם, אם המחיר נקבע שרירותית במחיר נמוך ממה שהשוק מתמחר, זה אומר במילים אחרות שיש יותר ביקוש מהיצע. כלומר, יש יותר אנשים שמוכנים לשלם את המחיר שנקבע, ויותר ממנו, ממספר הדירות שעומדות להשכרה.

אם אכן יקבע מחיר הדירות בצורה מוחלטת, יווצר מצב שבו יהיו הרבה אנשים שיסכימו לשלם את המחיר שנקבע, אבל ישארו בלי דירה לשכור, כי כל הדירות יהיו תפוסות.

אופס. מי יחליט מי יקבל את הדירות ומי לא? כוחות השוק, והפעם במובן של "כח", כל דאלים גבר. ומי לנו יותר אלים מיוצרי מודעות הרחוב הללו, שאינם דואגים אלא לעצמם.

תוכן שאסור לפספס
24 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
לפי דבריך אולי אתה גם מצדיק את בעלי המאפיות ובעלי המחלבות לעלות את מחירי הלחם והחלב כי הם השקיעו המון כסף למכונות. הגיע הזמן לעשות סוף למחירים המופרזים בירושלים, ואם אתה תבוא ותגיד לי שזה הדירה שלך ומותר לך לעשות כרצונך אז כולם יעשו מה שהם רוצים ואז אנשים ישלמו בכל העיר מחירים מופרזים.
אורן06.12.09
19
מה אתה רוצה בדיוק? יושב לו משועמם בבית ומוציא פטשקוויל. נו.... אז אם אתה רוצה למצוא לו תעסוקה אחרת, תפרסם שיש לך תעסוקה למשועממים. אבל מה לעשות, שאתה לא תעסיק אותו, והוא בנתיים כותב ומפיץ פטשקווילים. נו... אז אתה באמת חושב שתשכנע אותו בכתבה הזאת שיפסיק?!!!
חכם05.12.09
18
אותי לא משנה באיזה דרך נכתב הכתבה אותי רק אכפת דבר אחד וחשוב מכולם המחיר הגבוה שהציבור משלם בלית ברירה כי אין להם איפה לגור והסביבה החליטה לעשות כנראה יד אחת למחירים המפולפלים ואם האנשים יחליטו שלא משלמים מעל מחיר הנורמה לא שוכרים ממנו את הדירה ואז אני מקווה שכל הסוחטים יורידו את המחירים למען הציבור
יגאל06.12.09

הצגת כל התגובות

17
על הציבור שנסחט ונסחט בגלל תאוות בצע כסף . ולי צרם שכותב כמוך משתתף באתר חרדי
להרב אבישי צור06.12.09
16
פתאום הסוחטים נסחטים?
זינדל08.12.09
15
חבל. חשבנו שסוף סוף הביאו מישהו שיכתוב כתבות יותר ברמה, מתברר שגם הוא צריך למלא חורים
דודו06.12.09
14
אנשים השקיעו כסף במחיר ה"מופקע" וזכותם לא להפסיד בגלל שרב מתערב בשוק
מגיב מגניב06.12.09
13
אני חושב שאתה כמזרוחניק אינך יכול להטיף לנו בנושא מצוקת הדיור . גם אנחנו החרדים מעוניינים לגור בירושלים ואם אתה מעדיף את המזרוחניקים בירושלים לך תבנה להם דירות ותשכנע אותם לבוא לגור בירושלים. אבל אל תצדיק את המחירים המופקעים כדי שפחות חרדים יוכלו לגור בירושלים
ל706.12.09
12
אם אין לך מה לכתוב אז בבקשה אל תעשה זאת כאן.....
רועי06.12.09
11
אינני מבין למה הציבור שותק ואינו מוחה נגד מחירי השכירות שאנחנו התושבים צריכים לשלם מחירים לא הגיוניים בעיר שבו נולדתי וגדלתי וכל זה בגלל אנשים שהחליטו לעשות כסף קל על הגב של התושבים, ואני לצערי עברתי למקום אחר כי אין לי מאיפה לשלם את המחירים המופקעים שמבקשים ממני לשלם לשכירות.
חיים06.12.09
10
אז לא מחפשים מחסן כדי לגור בו!!!!! אלא מרחיקים לכת !!! ומשכירים בשכונות שסובבות לה !!! כמו שכתוב :"ירושלים הרים סביב לה..." לדוגמא: תל ציון,אלעד בית שמש,אדם וכו'!!!
יהודה05.12.09
9
הייתי מציע לחברי הכנסת היקרים לחוקק חוק ולהכניס בפיקוח גם את השכירות לאנשים שמשלמים לדירה בירושלים, אולי אז נזכה לנשום לרווחה ולגור בירושלים בראש יותר שקט, בלי להיות מוטרד מאיפה אני עובר את החודש, כי כל כל המשכורת הולך לשכירות.
ג'וני06.12.09
8
אתה צודק ב100% אני אישית באתי להשכיר דירה, לא דירה של 5 חדרים, דירה של 2 חדרים ובעל הבית אומר לי בחוצפה, 3 וחצי אלף ללא ריהוט ולא כולל ארנונה וחשמל... למה מה קרה?
חיים06.12.09
7
אעוץ לכם עייצה: אולי שיהיה כבר בחינם ?מה חשוב "לאנשי הוועד שלא תופסים" מי שהשקיע ממונו בלקנות דירה גם אם הוא מאנ"ש תשכחו ממחירים מוכתבים אני יודיע לדיירי על העלאה.
זונדל08.12.09
6
גם לו היו ראשי הוועד חכמים ורבנים ידועים. האם ברור שמותר להם לעשוק אדם שהשקיע כספו בבניה מתוך שיקולי רווח מסויים בהשכרה להפסיד ע"י הגבלת מחיר?
מגיב מגניב06.12.09
5
יש להורי המבוגרים המסיעים לילדיהם בתמיכה חודשית דחופה דירה באזור בר אילן ושם חברה מסוימת שמה על בתים להשכרה כאלה פשקבילים ומטילה חיתתם על הרוצים להשכיאר לבל יבואו בשער הבית פן יבולע להם ויחרימום מהאזור ולטא יוכלו לעלות לתורה ולהיכנס בבית הכנסת וכו הם גזלו מאיתנו 7 חודשי השכרת הבית וגרמו להורי נזק
פרידה06.12.09
4
איש יקר אתה אבישי. זה לא רק ירושלים. עליית מחירי השכירות והדירות בירושלים גוררת אחריה עליית מחירים בשאר הערים החרדיות. וזה פוגע בכולנו. אם יצליחו, ולא משנה מי יהיה הגואל. להוריד את מחירי השכירות זו תהיה ישועה לכל הציבור החרדי ובסופו של דבר גם גם למשקיענים המפולפלים שבנו חלום. כי גם הם, בבוא היום יצ
יואל10.01.10
3
חחח הרגת אותי. אם כך תן לי לשאול אותך: האם מישהו מכיר את הפעילים במשמרת הצניעות? אם כן אני אשמח לפגוש כמה מהם וללבן כמה נושאים שכופים עלי ועל עוד הרבה כמוני. האם מישהו מכיר את העומדים בוועדות לטוהר המחנה? אלו שמפרסמים באותה הדרך ממש!? האם מישהו מכיר את כל המושחתים ומקימי ה"וועדות" בנות כמה פעילים
המגיב הראשון06.12.09
2
נמאס מאנשים אנונימיים שכותבים בשם "רבנים" אנונימיים כל מיני "פסקי הלכה", וגם מאיימים ב"חרם". זה לא מוסיף כבוד לאף אחד.
יעקב06.12.09
1
הסיבה שאתה נדלק היא שכנראה שיש לך בירושלים דירה להשכיר , אחרת היית יוצא להגנת הפשקוויל גם אם זה סתם בן אדם כי המחירים בירושלים באמת מופקעים . וזה כבר יצא מכללי השוק אני רואה זאת כבועה ואין שם סיבה למחירים הללו
לאבישי צור06.12.09
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

כללית לטובת לקוחותיה

זקוקים לשירות רפואי? רובוט חיפוש חכם יסייע לכם

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24