כיכר השבת

המשגיח התוקף חתם על הסדר טיעון: 'הוא רואה בזה כפרה'

המשגיח התוקף מירושלים שהואשם בהתעללויות אכזריות בבנות משפחתו, חתם על הסדר טיעון. שלוש המתלוננות נגדו יקבלו יחד בסך הכל 150 אלף שקלים כפיצויים (חרדים, בארץ)

41
כיכר השבת | כ"ג בניסן | 19.04.17
המשגיח התוקף בבית המשפט. ארכיון
המשגיח התוקף בבית המשפט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפרקליטות חתמה היום (רביעי) על הסדר טיעון עם 'המשגיח התוקף' שהואשם במעשים חמורים. על פי הסדר הטיעון שנחתם והושג על ידי עורך דינו יהודה פריד, הפרקליטות תגביל את עצמה למקסימום דרישת ענישה של 18 שנות מאסר וההגנה תהיה חופשיה לטעון אף לחפות הנאשם.

עו"ד יהודה פריד, מרשו של המשגיח, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי כתב האישום תוקן משמעותית - ממאות מקרים קשים של פגיעה חמורה וקשה בהם הואשם מרשו, לאישום בעשרות מקרים בלבד. בנוסף, חומרת המעשים פחתה משמעותית ועבירות חמורות יותר לא יכללו בכתב האישום. עוד סוכם עם הפרקליטות, כי המשגיח יפצה את כל שלוש המתלוננות במאה וחמישים אלף ש"ח.

עו"ד יהודה פריד: "מרשינו העדיף לסיים את התהליך, על אף שידע שיכול היה לנהל הליך משפטי ארוך ומייגע, אך רצה לגרום להפחית מסבלן של המתלוננות, ובמיוחד רצה להמעיט בחילול שם שמים, ולכן בחר בהסדר שאולי מזיק לו באופן אישי - אך הוא רואה זאת בתור כפרה".

עו"ד פריד (צילום: באדיבות המצלם)

כזכור, נגד המשגיח לשעבר בישיבה מירושלים הוגש בשנה שעברה כתב אישום מזעזע המגולל מסכת ארוכה של התעללות קשה במשך שנים בבנות משפחתו מאז היו ילדות קטנות, על פי כתב האישום, הנאשם השתמש - בשקר כמובן -במקורות הלכתיים ובשמו של אחד מגדולי הדור בכדי להצדיק בפני הנפגעות את מעשיו הקשים.

כמו כן, מתואר בכתב האישום כי המתלוננת הראשונה, המכונה א', עמדה להינשא וביקשה להשתמש בעובדה זו כדי להפסיק את הקשר הבעייתי, אך המשגיח התוקף לא וויתר ואמר לה כי בעלה חולה נפש.

על פי כתב האישום, המשגיח התוקף סיפר למותקפת הראשונה כי "רב חשוב" אמר לו שהוא בגלגול הקודם היה אישה שבעלה לא התנהג אליה יפה וכי היא (המתלוננת) הייתה בגלגול הקודם הבעל שלו.

עוד מתואר בכתב האישום המזעזע, כי המתלוננת השנייה שאלה את המשגיח התוקף איך הוא מעז לתקוף אותה כך בזמן שמדובר באיסורים קשים, אך הוא ענה לה כי מעשיו מותרים מדין "עד אחד נאמן באיסורין" שכן הוא מהווה עד אחד אשר מתיר את האיסור.. ואסר עליה להמשיך ולשאול שאלות נוספות.

עורכי הדין של המתלוננות, פרופ' עו"ד אביעד הכהן ועו"ד בתיה כהנא דרור, מסרו בתגובה להסדר הטיעון כי "גם מאסר עולם וקנס של מיליון שקלים לא יכפרו על המעשים המזוויעים שעשה האיש. מדובר באחת מפרשיות ההתעללות והניצול הקשות ביותר ובכלל זה כלפי קטינות.

"רק העבירות בהן הודה הנאשם היום מדברות בעד עצמן. מצד שני היה חשוב להגן על המתלוננות ולחסוך להן את הסבל הכרוך בניהול משפט, ועם זאת אי אפשר שלא להתפעל מנחישותן ואומץ ליבן של הנפגעות לחשוף את הפרשה הקשה ולהתלונן גם במחיר פגיעה אישית וזאת במטרה לעצור פגיעות נוספות בנשים וילדות.

"הרשעת הנאשם במעשים המיוחסים לו מהווה מסר חשוב כי כל עבריין ללא קשר למעמדו ולקשריו עשוי לבוא על עונשו וחשוב שכל אישה וילדה שנפגעת תזכור שהיא לא אשמה בכך ולא תתבייש להתלונן ולחשוף עד להבאת העבריין לדין.

"הצלחת המהלך גם נזקפת לעובדה שלמרות מעמדו הרבני החשוב של הנאשם נמצאו הרבנים והפוסקים בקהילה החרדית שלא היססו להוקיע את האיש ולתמוך במתלוננות כולל עידודן לערב את רשויות החוק. אנו מקווים שתקדים זה יעודד קרבנות נוספים במגזר החרדי לפנות לרשויות במקרים דומים".

תוכן שאסור לפספס
41 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי07.09.17
21
ומאוחר מידי. חלאה וזוהמה שכמותו ראוי שיבלה כל שארית חייו מאחורי סורג ובריח ויפצה את המתלוננות המותקפות על ידו בלפחון כמה מיליוני שקלים.
אבי20.04.17
20
אם כתב האישום תוקן משמעותית, והוא כבר לא נאשם במאות מעשים, רק בעשרות, אז כנראה שהוא באמת צדיק, מה גם שהוא הרי יכול היה לגרור אותן למשפט ארוך ומייגע, אז אם הוא ריחם עליהן - הרי ודאי עשה תשובה. שהרי אם ראית ת"ח שעבר בלילה אל תהרהר אחריו ביום, שודאי עשה תשובה. מה נותר עוד לומר? אנשים נכבדים, מנהיגים, א
גוי צדיק20.04.17
צריך להכיר את העו"ד הזה כדי להבין את "ההצגה " שהוא עשה על הלקוח שלו . במבחן התוצאה כתב האישום אולי קצת שונה אבל הלקוח שלו יקבר הרבה שנים בכלא בלי חופשות !!!!
שמואל הנגיד20.04.17

הצגת כל התגובות

19
העונש קל מדי למעשים חמורים מזה 150000 שקל לחלק לשלוש רק הטיפולים הפסכולוגים שצריך לעבור עולה יותר בזיון לבית המשפט שנותן יד לפסק שכזה
שרה20.04.17
18
חבל שאין לו קבוצת חסידים אלימה, כך הוא היה גומר עם הסדר טיעון של שנה אחת בלבד.
די19.04.17
אותו כשבנו נפטר, וכן ר' חיים קנייסקי. אז בבקשה נא לצחוק על ליצמן ופורוש
לללל20.04.17
שנה אחת בתנאי שאתה מוכן להיות הקורבן הבא שלו..
ליצמן ופרוש20.04.17
17
מתי ליצמן ופרוש הולכים לבקר אותו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי19.04.17
16
עד סוף חייו. אני מכירה אותו ואת משפחתו המסכנה, אני מכירה את הקרבנות. ואני מוחה על אוזלת ידו של בית המשפט, מה עוד נתקפת צריכה לעבור כדי שתשפטו את התוקפים כמו שצריך. עד שמתלוננות חרדיות העזו להתלונן וללכת לבית משפט, כזו בדיחה??? 18 שנה על כאלו עבירות? ועוד יוכלו לטעון שהוא אינו אשם???
חרדית ירושלמית07.05.17
15
כשהוא ישב שבעה הרב קנייבסקי בא לנחם אותו יחד עם הרב גרשון אדלשטיין. והכל בגלל שהוא היה אחד מגדולי הרודפים של ציבור בני התורה עץ. אחרי זה יצחקו על ליצמן ופרוש שביקרו את הרב ברלנד.
שמואל20.04.17
14
וביד הציונים אל אפולה. צדקו גדולי ישראל באירופה אשר שלחו חסידיהם למות במחנות ההשמדה כדי לא ליפול בידי קלגסי השלטון הציוני. כי החוק הציוני הוא ההפך התורה החרדית, לכן מושיבים גדולי עולם ואדירי תורה בכלא. הרב דרעי, פינטו, ברלנד, מצגר ועכשו נשגיח שהעמיד תלמידים הרבה, ואחריו תורו של ראש ישיבה מפורסם.
דן סגל20.04.17
לא מצאת תשובה יותר חכמה למעשים הנלוזים של הרשע הזה ? אם לא מצאת ההמלצה הנ"ל היא בתוקף עבורך...
שמואל הנגיד20.04.17
מעניין מה הייתה אומר אם החלאה הזה היה מנצל את אישתך או הבת שלך חס וחלילה אז בבקשה לפעמים עדיף לשתוק מלפלוט שטויות . מה מועילה לו כל התורה אם זה מה שהוא עושה? מה זה עושה לתלמידים הרבה שהעמיד שיגידו אוי לי שלמדתי תורה ממנו .... אחרכך אנחנו מתפלאים למה הנוער שלנו בורח לרחוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בס
א20.04.17
יריקה אתה לא שווה!!!!!!!
חי20.04.17
כל מי שהלך לכלא יש סיבה לכך אף אחד לא חף מפשע והפעם הוא צריך להנמק שם כל שארית חייו מילותך אינן קשורות לנושא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נורמלי20.04.17
13
מניאק! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה20.04.17
12
אנו מתמקדים במעשה, אך מתעלמים מהעיקר שהוא הרקע. באווירה שעל מה ש"רב חשוב" אמר אסור לשאול שאלות, הסטייות המוזרות ביותר צומחות באין מפריע. כאשר מרדימים את הדעת מצמיחים מפלצות!
רפאל20.04.17
11
אין כפרה למעשיו!!!! היטלר יכול להיות תלמידו להתעללות בבני אדם.
כואב20.04.17
הוא מכחיש שואה! או סתם חסר הבנה וידע בנושא השואה הארורה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שמכיר20.04.17
10
צריך להירכב כל חייו בכלא שום הסדר טיעון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק19.04.17
9
מאד מעניין שבעבירות מסוג זה העצורים ב99 אחוז מהמקרים הם גברים ולא נשים,אם היה בזה גם נשים פתאום היינו רואים שהמשטרה בית המשפט והתקשורת לא היו כל כך לפרסם ולעשות עניין, כי תמיד קל להאשים את הגברים,הפמיניזם גרם לעיוות בחומרת המעשים עד כדי השוואה לרצח בעוד שחומרת המעשים הם אפילו פחותים מהאלימות.
נתנאל20.04.17
עַל־רֵעֵ֙הוּ֙ וּרְצָח֣וֹ נֶ֔פֶשׁ כֵּ֖ן הַדָּבָ֥ר הַזֶּֽה (דברים כב.כו) וכי תורתנו הקדושה חשודה בעיניך על פמיניזם?
רפאל20.04.17
8
ולא לא למדתי אצלו אבל הןא אחד מהפושעים הכי מסריחים שהיו בציבור שלנו
בחור מ"גיל"19.04.17
7
אין מילים בפי..........
025.04.17
6
100 אחוז מהבעיות האלו!!!
שמעון23.04.17
5
החילול השם הגדול ביותר מגיע מהרבנים שהלכו או שהולכו לנחם, למה להסתיר את הגועל שיש בציבור החרדי, אני ראיתי בעייני את מודעות האבל של בנו תלויות בכל מקום בבני ברק כולל בכולל פונוביז (בתוכו) שכתוב את שם הבן הנפטר בן הרה"ג ואף אחד לא העז להוריד את הכיבוד שנתנו לפושע הנבל הזה, אין ספק שזה תוצאה מניחום האב
אחד מכולם23.04.17
4
הוא ניחם את הבנים שלו שישבו שבעה על אחיהם, הוא בכלל היה במעצר אז ולא ישב בבית!! אבל דרככם להשמיץ ולהשמיץ מה לא העללתם על גדולי ישראל, הנה עכשיו כבר האשמתם אותם גם במעשים מגונים, גועל נפש של אנשים הכל מותר לכם בדרך להשגת המטרה הנעלית שלכם להחזיק את הפלס, איכס...
אריאל20.04.17
בגבול רמת גן ויש תיעוד של ר' חיים ור' גרשון וזה מתאים כי הוא נשפט ב"ערכאות" חבל שלא נועצו בבית דין של ר' ניסים ור אשר וויס שטיפלו בנושא ואינם ערכאות
דודי20.04.17
3
תחשבו על זה שיש משפחה וילדים שיקראו את התגובות שלכם! הבן אדם הזה כבר הולך לשלם את חובו לחברה ותאמינו לי שהוא לא יחזור בחיים על כאלה מעשים, כי בינינו הוא כמעט גומר את החיים שלו בכלא............ אז די! בתור אנשים עם טיפה יראת שמים גם אם אתם נכנסים לכזו כתבה, (כמוני שלא הצלחתי להתאפק אפילו שזה מיותררר
מילי20.04.17
עשה נזק עצום לקורבנות המסכנות שנים. מה את מגנה עליו? בן אדם פושע וחצוף שחושב שכל מה שהוא עובר עכשיו זה כפרה על מעשיו. אז לא "רב" חצוף זה ממש לא הכפרה זה רק ההתחלה של ההתחלה ואנשללא שיהיו לך צרות ויסורים כל ימי חייך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי122.04.17
2
המזעזע בסיפור הזה הוא העובדה שהוא נמשך לאורך שנים תחת כיסוי של טענות בלבוש דתי. כאשר אנחנו מחנכים את ילדינו מקנטות לציית לכל סמכות דתית בלי לשאול שום שאלות ואפילו בדברים שאין הדעת סובלתן, אנו חושפים אותם להפגע על ידי סוטים בלבוש דתי. שינת הדעת מולידה מפלצות!
רפאל20.04.17
1
מקומם איך הסדרי הטיעון הפכו פה לאמצעי הגנה על גדולי הפושעים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נפתלי איש חדש20.04.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24
ש

דואגים ליופי שלך

מלחמה?- זה לא אומר שאת צריכה להישאר עם שיער מיותר

כיכר בשיתוף אפילוגיק | מקודם

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

קורע לב:

איך אפשר להסביר לתינוקת בת שנה שאמא לא תשוב יותר???

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24