כיכר השבת

"ועד רוחני" יפקח על הרב

בכפר חב"ד החליטו: יצומצם כוחו של הרב מאיר אשכנזי

מתנגדי הרב מאיר אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, נחלו הלילה הצלחה כאשר ועד הכפר החליט להקים "ועד רוחני" חדש, שימנה 12 חברים ויפקח על העניינים הרוחניים - מעל סמכותו של הרב (חדשות)

54
ישראל כהן | כיכר השבת | ל' בניסן | 26.04.17
הרב מאיר אשכנזי
הרב מאיר אשכנזי (צילום: חיים טויטו)

מאז התמנה הגאון רבי מאיר אשכנזי לרבו של היישוב כפר חב"ד, לאחר פטירת אביו הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, זכה המינוי, שלכאורה נדמה היה כטבעי ופשוט, להתנגדות לא מועטה.

סכסוך מתמשך בין הרב אשכנזי לבין שמעון רבינוביץ יו''ר הוועד גרם לתקריות רבות מה גם שבכפר נשמעו טענות רבות על "הקצנה דתית" הולכת וגוברת של הרב החדש ששינה מדרכי אביו.

ב"כיכר השבת" נחשפו לא מעט מקרים בהם תושבים הביעו כעס ותרעומת על ההקצנה וכן על דרכי הפעולה של הרב שלעיתים לא היסס להתערב בעצמו בענייני צניעות שונים.

הלילה (רביעי) נחלו מתנגדי הרב הצלחה מסויימת במאבקם כאשר ועד הכפר הכריע להקים "ועד רוחני" שישמש כסמכות עליונה לצידו של הרב אשכנזי בנושאים חשובים אלו.

המשמעות הינה צמצום כוחו של הרב באופן יחסי והקמת גוף מפקח שיהיה אחראי אף הוא במקביל או אולי אפילו מעל לרב שמונה כממלא מקום אביו.

"כיכר השבת" מביא את פרטי ההחלטה הדרמטית:

1. יוקם לאלתר מחדש ה"ועד רוחני".

2. סמכותו ותפקידו של הוועד הרוחני, כפי אשר הורה כ"ק אדמו"ר במכתביו הק' ריבוי פעמים: א. פיקוח וביקורת על עניינים רוחניים הן במוסדות והן בכל התחומים הכלליים דכפר חב"ד. ב. פיקוח וביקורת על כלל ענייני ההלכה וכו' במקוואות. ג. פיקוח וביקרות על כלל ענייני הכשרות בכפר חב"ד. ד. מקום אשר בו יתלבנו ביישוב דעת ומתוך חתירה מוחלטת ל"ועשית הישר והטוב" על פי דין התורה הקדושה מתוך אחדות ואהבת חסידים, חילוקי דעות בעניינים כלליים.

3. חברי הוועד מלבד המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי יהיו: א. הרב זלמן גופין – המשפיע הראשי דישיבת תות"ל המרכזית ומשפיע דכפר חב"ד ב. הרב דוד אבא זלמנוב – המשפיע הראשי דישיבת תות"ל אור יהודה וממשפיעי כפר חב"ד ג. הרב מיכל וישצקי – מזקני ומשפיעי כפר חב"ד ד. הרב חיים אהרון – ראש ישיבת תומכי תמימים ברחובות ומרביץ תורה בכפר חב"ד ה. הרב חיים פרוס – רב בית הכנסת "נחום יצחק" ומו"ץ בכפר חב"ד ו. הרב ברוך בליז'ינסקי – ר"מ בישיבת תות"ל המרכזית ורב בית הכנסת "מענדל'ס שול" ז. הרב מענדל גורביץ – משפיע ישיבת "אור שמחה" וממשפיעי כפר חב"ד ח. הרב בנימין כהן – רב בית הכנסת "בערקע שול" מו"ץ בכפר חב"ד ומומחה לכשרות ט. הרב אברהם שמואל בוקיעט – שליח כ"ק אדמו"ר לאה"ק וממשפיעי כפר חב"ד י. הרב ישראל ברוד – משפיע בכפר חב"ד יא. הרב דוד פלדמן – משפיע בכפר חב"ד יב. הרב שי סוקניק – ממשפיעי הכפר.

4. ימונה מזכיר אדמיניסטרטיבי בשכר לוועד הרוחני שידאג לעניינים טכניים.

5. החלטות הוועד תתקבלנה ברוב קולות, כהוראת תורתנו הק' אחרי רבים להטות.

6. אסיפת ועד רוחני תתקיים – עד להודעה אחרת – אחת לשבועיים, ובה יידונו דברים העומדים על פרק.

7. מזכיר הועד הרוחני יבצע רישום פרוטוקול מכל אסיפת ועד הרוחני.

8. יפורסמו דרכי התקשורת שבאמצעותן יוכל לפנות כל מי שיש טענה ומענה וכו' בעניינים הרוחניים ודברים כלליים שבסמכות ועדת הביקורת שע"י וועד הרוחני – ולהציג טענותיו בדרכי נועם ובדרכי שלום.

תוכן שאסור לפספס
54 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
38
יצא המרצע מהשק, עכשיו רואים שהדברים הרוחניים שהרב נלחם עליהם בחרוף נפש למען הצניעות, זה לא רק שייך לשולי המחנה, אלא הנגע פשה לדאבון לב בכל המחנה, חבל שזה המצב בכפר חב''ד, שמסמל את דגלה של חסידות חב''ד בארץ הקודש.
חסיד26.04.17
לתשומת לב הרב שליט"א
חוסיד26.04.17
37
בושה שאותם רבנים ומשפיעים עוד מסתובבים עם כיפות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי26.04.17
36
מה לבני עדות המזרח המפוארות ולחסידויות השונות הי"ו, מה רע במסורת שקיבלו מאבותיהם לדורותיהם {תימן מרוקו פרס עיראק} מה להם לרעות בשדות זרים, מה עם "שמע בני מוסר אביך ואל תיטוש תורת אמך" וד"ל!
משיח היום26.04.17
צודק במיליון % מה עם חינוך הילדים לפי מסורת האבות והסבים הי"ו, עוד כמה דורות כבר לא ידעו לקרוא כמנהג אבותיהם, הלבוש ההופעה החיצונית הפייאל'ך של האישה לע"ל ועוד היד נטויה רח"ל!
לוי משה26.04.17

הצגת כל התגובות

35
שרואים שדווקא בחבד הבחורים הולכים ברחוב עים אותיות התורה בראש ולא מסתכלים לאן שלא צריך ודווקה בחבד בקיעים ומקפדים על דקדוקי הלכות ברכות הנהנין ברכה אחרונה וברכת המזון מהדרים במצוות ציצית גם בשינה תפילין בשיא ההידור נטילת ידים בשיא ההידור בלי שום קולות לפשרות וכו וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בס
ללא שם27.04.17
34
קבלה היא בידינו שהתנגדות לרב היא אחד מסממני חיזוק הרבנות, וכן יהיה כל כלי יוצר עליך לא יצלח את רוח הצניעות והקפדה על כללי ההלכה שהרב משרה בכפר לא יוכלו 100 חברי ועד רוחני לעשות.
ותיק וחסיד26.04.17
33
אין ספרדים כמעט בכפר חבד למה שיהיה להם ייצוג? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני26.04.17
32
מזוייף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב26.04.17
31
ספרדי? יש? גם אם נכון / לא נכון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ציון26.04.17
30
עד שסוף סוף איזה רב פועל, מפריעים! הרב אשכנזי - עלה והצלח!
ישראלוב26.04.17
29
לכל הספרדים התמימים[תרתי משמע] שהחליטו להיות חבדניקים בסוף אתם בשוליים שלא מתייחסים לרבנים שלכם כראוי לייצוג בוועד [אפילו לא אחד]ובושה וחרפה לכל החבדניקים [לא כולם] שכל היום מצצקים בלשונם ,,אהבת ישראל,, ואין אחד ספרדי בוועד
אנונימוס26.04.17
28
יש לשנות מייד את נוהל החופות שהרב מחייב אנשים לקחתו לעשות חופה בניגוד לרצון המשפחה בפרט כשהוא עושה 2חופות בערב והורס את השמחה ועל זה בשביל הכסף שהוא גובה אם משכורתו של הרב אינה מספקת יש להוסיף לו לא בצורה של מס חופות עושק כאשר הצדדים אינם מעוניינים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק נסתר26.04.17
אבל מה שבטוח שתגובתך היא אב טיפוס של סלפנים.
חיננית28.04.17
27
קצת יותר צניעות תועיל לכפח״ים ,כל הכבוד לרב! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי26.04.17
26
הרבנים מאיר אהרן ובנימין כהן הם ספרדים.
אחד26.04.17
25
מותר להביא לפעמים גם קצת דברים טובים. . . למה אין לכם באתר איזה טור מעניין שחבדני"ק יכתוב אותו???.
יוסי26.04.17
24
מענין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 26.04.17
23
לצערנו אשכנזי לא מספיק מנוסה וגם לא באמת רב, מי שמשמש כרב בפועל הוא רבה של צפריה
מנדי27.04.17
22
א. ברוב שנותיו של הכפר במקביל לוועד הגשמי התקיים גם וועד רוחני. רק שהוא לא היה אקטיבי במיוחד, ובשנים האחרונות משום מה הוא חדל להתקיים. תמיד עומדת ברקע ההצעה לחדש אותו. אז מה זה קשור לרב? ב. רוב החברים בוועד זה הם תומכים נלהבים של הרב ג. הרב עצמו גם חבר בוועד בקיצור, למישהו נדמה שפורים היום?
מושיקו26.04.17
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד26.04.17
20
היתכן שאין שם רב חבדי ספרדי אחד,
יהודי מתעניין26.04.17
אלא כמה וכמה וכמה.חוץ מזה אחד המשפיעים הגדולים בחב"ד הוא ספרדי והא לגמרי לא לבד.
אלי28.04.17
19
יאריך ימים על ממלכתו מתוך שלום אחוה ורעות
מנדי30.04.17
18
אמן
שולמן ישלם26.04.17
17
בנחלת הר חב"ד זכינו שרוח ההלכה והרב משמיעים קולם ברמה ואין גוף מחליט מלבדם. אשרי נחל'ה...
איציק26.04.17
16
בהצלחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.04.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני26.04.17
14
הרי זה דבר מביש ודוחה לראות שאנשים אינטרסנטים שדעת תורה לא נוחה להם מחפשים מעקפים לרב ושמכותו שיתביישו להם מקימי ה״וועד הרוחני״ מייסדיו ותומכיו!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי מכפר חבד26.04.17
13
א. אין רשימה כזו של רבנים. זה המצאה. הרבנית האלו לא יודעים מזה כלום. ב. ברשימה יש כמה וכמה רבנים ספרדיים ג. מאוד אוהבים את הרב. גם אם יהיה שינוי בועד זה בכלל לא משהו שיוצא נגד הרב. זה קיים שנים וגם הרב בועד הזה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניק26.04.17
12
אף אחד לא מכיר בהם. מרד מיסים בכפר
מ"מ26.04.17
11
שומו שמיים והאזיני ארץ
לשם שמיים?26.04.17
10
עם רב קצת מחמיר? מיד מחליפים? הלא בשביל זה יש רב בישראל!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני מוחה על אלה26.04.17
רוצה להרבות בצניעות אז מחלק פיאות אני רוצה לקרר חדר אז הדלקתי תנור חימום
מאיר26.04.17
9
הרב חיים אהרון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי26.04.17
8
זה בסך הכל פשקוויל, שום רב ומשפיע לא חתם על דבר כזה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדי26.04.17
7
כפי רצון קודשו של האדמור? בושה!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הלל26.04.17
6
ב"ה שהכפר הזה קיבל שכל. הגיע הזמן שישבו כמה אנשים שפויים ויעשו חושבים... במשך שנתיים מאז שהרב הקודם נפטר יש רק מלחמות ושינאת חינם. שאלתם את עצמכם מי הבעיה בכפר?? אז יאלה תתחילו לחשוב. בטוח שתגיעו למסקנה שחייבים פה לעשות משהו ומהר לפני שיהיה מאוחר. וכל הלקקים שנשלחים לצאת נגד החלטה כזו חשובה, תמשיכו
שניאור26.04.17
5
הירדרות וחציפות שאין כדוגמתה. מה חושבים להם כל אותם "מתנגדי המרא דאתרא", האם רב הוא בובה שמתפקדת ע"י משיכת חוטים ? להבדיל - גם לרופא או כל בעל משרה חיונית אחרת הייתם מכתיבים אלו תרופות וכו' לתת ואם לא הייתם מצמידים לו "וועדה" ? בפירוש כתוב: "גם אם יאמר לך על שמאל ימין ועל ימין שמאל..." אני מתנחם בכך
יהודי חרד26.04.17
4
איך יקבעו אחרי רוב אם מנין החברים הוא זוגי ????? מה יעשו כשיהיה 6-6 ? התשובה היא שתמיד זה יהיה נגד הרב ולכן יש 13 ...
סתם שאלה26.04.17
3
אל תירא ואל תיחת מעסקנים נלוזים שסופם רימא ותוליעא. המשך בכל הכח. שכפר חב"ד ימשיך להוות דוגמא להנהגה רבנית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כפ"חי26.04.17
תנועת החסידות לא היתה קיימת וגם אז רוח ישראל סבא היתה קיימת.
האיחוד האירופי26.04.17
2
חבורת עסקנים מטורפת, אתם תביאו להתדרדרותה של חב"ד בכל המובנים! אם אין רבנים אין יהדות! כמה פעמים הרבי זעק שהכל צריך לעבור דרך הרבנים! איך אתם לא מפחדים? כלום הייתם מסוגלים לעשות זאת לרב אשכנזי הזקן? מסלול עוקף רבנים?! השתגעתם?! אולי תעשו מסלול עוקף שולחן ערוך?! האם הרבי אי פעם מינה ועדה רוחנית מעל ר
דב26.04.17
חבד מזמן הדרדרה.חבד ממזמן מנהלת את אורח חייה ע"פ 'עוקף שו"ע' . אין דין ואין דיין. אין מנהיג וככה זה נראה.חבד ממזמן לא נמנת על הציבור החרדי.(דוגמא קטנה...לפני כ10 שנים שיצאו המכשירים הסלולריים הכשרים,חבד ורבני חבד היחידים מבין כל הציבור החרדי שנמנעו מלחתום על קול קורא להחליף את הס
יוסי26.04.17
1
לא השאירו לרב שום סמכות, וגם את הועד הממונה יכולים להחליף ברגע שהוא לא יתנהג לפי רצון ועד הכפר, פשוט לא פשוט.
יוסי26.04.17
הרב שמעון אליטוב חבר מועצת הרה"ר הרב אלמליח הרב של עתלית הרב שווכיה מקרית מלאכי הרב ביטון מלוד הרב מוזגורשוילי מלוד הרב ועקנין מנחמיה
ארי26.04.17
אין כה דבר רב ספרדי חב"דניק, שהרי חב"דניק או אשכנזי!!! מקסימום יש רב שאבותיו (או הוא) היו פעם ספרדים, ואז השתכנזו... הרי רב כזה נוהג כהלכות האשכנזים ומתפלל בסידור האשכנזים (שהרי ידוע כי בסידור חב"ד לא אומרים "ברך עלינו" בחורף" כמנהג הספרדים והאר"י), ומה ספרדי בו, מלבד שם משפחתו?
t26.04.17
צודק ועוד איך, "על אלה אני בוכיה" אמר הנביא, עוזבים את מסורת אבותיהם המפוארת והולכים לרעות בשדות זרים, מה לנו כי נלין?
כהן ויקי26.04.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24