כיכר השבת

ביקורת חריפה מבית

טריגר נגד גרוסמן: 'הפלס לא מעניין כי לאף אחד לא אכפת'

אברהם טריגר, מנהל קו 'במערכה' של 'הפלג הירושלמי', יוצא בחריפות נגד 'הפלס' ועורכו הראשי נתי גרוסמן וטוען כי אנשים לא קוראים את העיתון כי הוא לא מעניין אבל לאף אחד לא אכפת (אקטואליה)

28
ישראל כהן | כיכר השבת | א' באייר | 27.04.17
נתי גרוסמן ואברהם טריגר
נתי גרוסמן ואברהם טריגר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

בית המשפט העליון החליט אמש (רביעי) על הארכת מעצרם של ארבעת בכירי 'הפלס' ו'הפלג הירושלמי', עורך העיתון נתי גרוסמן, המנכ"ל שמוליק אלישיב, אברהם טריגר וחיים יברוב החשודים בהטרדות ובסחיטה באיומים עד ליום שישי בשעות הצהריים אז הם אמורים להשתחרר למעצר בית.

מתברר, כי למרות העובדה שהארבעה נמנים על בכירי 'הפלג הירושלמי', קיימת ביקורת פנימית רבה מצידו של טריגר, הנחשב למוח מאחורי מה שנחשד בעיני המשטרה כגל ההטרדות על בכירי המשק, כלפי נתי גרוסמן העורך הבכיר של העיתון והדמות העסקנית הבכירה ביותר בפלג הירושלמי.

בשיחה פנימית שנערכה לפני מספר חודשים, שתיעוד ממנה הגיע לידי "כיכר השבת", נשמע טריגר כשהוא מעביר ביקורת חריפה על עריכת העיתון ולגבי הכותרות והתוכן וטוען כי לא בחינם אנשים אינם קוראים אותו ומעדיפים לשמוע את קו 'במערכה'.

"בקשר לעיתון אני נמצא מבפנים, אני יודע טוב מה אני אומר", נשמע טריגר, "לא אכפת שמה לאף אחד כלום! זה לא נובע לא מחוסר תקציב, לא משום דבר. אני יודע. הגרפיקאים אגב, הם מהמומחים בתחום".

טריגר ממשיך ומאשים כי "יש חוסר אכפתיות מוחלטת של המערכת. יש אדם אחד בשם גרוסמן שאחראי על הכל. לכן אני אומר דברים ברורים, המוספים של סוף שבוע, מי ששם לב מי שזוכר מה שהיה לפני שנה, לפני חצי שנה לאיך שזה נראה היום, העיתון השתנה דרסטית, פעם היה שלושה כתבות מרוחים כל שתי עמודים היה תמונה ואחר כך כתבה של עמוד ואחר כך עוד פעם שני עמודים ותמונה ענקית .... היום כל שני עמודים זה כתבה נפרדת בקושי כותרת.

"מה שקרה הוא שהעריכה של כל השבוע יצאה מהידיים של משפחת גרוסמן עברה לידיים של אדם אחר, מומחה מאוד מוכשר מאוד בעבודתו, אברמוביץ הוא העורך היום - לא משנה השם האמיתי, והוא בכשרונו הרב מוסיף כתבות, מוסיף דברים, מצליח לעשות דברים, הוא אחראי".

"על 'תצפית' האחראית היא צוובנר, משקיעה בזה", מספר טריגר. "אגב הם רוצים, כל העורכים רוצים, להוסיף, גם בפלס לילדים, להוסיף שלושים ושניים עמודים. גם תצפית רוצה להגיע לשלושים ושניים ואין תקציב. זה אני יכול להגיד שאין תקציב, אבל לפחות במה שיש הם משקיעים את המקסימלי, וכמו שאמר לי שוב אנחנו לא מגיעים להכל".

טריגר מוסיף ואומר כי "אבל העיתון יומיומי זה לא בעיה להוציא עיתון ברור. תראו קו במערכה אדם אחד עובד מוצאים שמה דברים הכי מעניינים זה לוקח זמן כמה שעות. אם אכפת, אם אכפת רוצים. לעיתון לא אכפת! לא אכפת!

"אני מעיר הערות, אני אומר דברים שבכלל לא אחראים עליהם. הכותרות, סוג הכותרות, אני תמיד רב עם נתי, והוא שומע הוא מבין את הבעיה, אבל הוא צריך לשנות ועוד פעם לחזור אחורה, כותרות ארוכות.

"אפילו אם יש כותרות בהשקפה שלש שורות כותרת. שלוש שורות כותרת! וזה וזה וזה... בא אני יראה לך את הנוסחאות וזה וזה וזה... אמרתי לו אתה משוגע כותרת היא צריכה משהו שיתפוס, שים ארבע מילים. 'פירצה חמורה בחומות החינוך'. אל תעשה לי פה עכשיו המפקחת על החינוך אמרה משהו שמזה משמע שיש פרצה חמורה. אל תעשה כותרת ארוכה. אני רב עם העיתון על זה קבוע אני רב איתם המון. אני מעיר לו על זה קבוע".

טריגר מספר כי "ביום שישי מישהו שלח לי מייל שזה לא מעניין העיתון. היה תקופות נורא יבשות בהפלס יום שישי העברתי את זה לגרוסמן. באותו שבוע העברתי את זה לגרוסמן המדור החדש שבאמת הוא נראה לי שמוסיף הרבה נופך לעיתון. אבל העיתון במיוחד השבועי אין לנו הרבה מה לעשות, שוב זה חובת הדת וקיומנו, אבל לא יודע מה צריך לדעת...

"הוא מרגיש לא מחוייב, הוא מבחינתו 'הייתי פורש', כך הוא אומר, אני לא מאמין, כי זה שליטה, זה שלטון, לא משנה, הוא אומר הייתי פורש אני לא חייב את זה. וטוענים לי שבאמת היו תקופות שהוא היה מוכן לפרוש. באופן כללי צריך לדעת אני לא יודע מה, אם זה יעזור משהו לפחות לפרוק את התסכול. העיתון ביום יום נראה נורא ואיום, וזה לא מעניין גם אף אחד.

"לא רק זה לא מעניין, אנשים שניסו לשנות מבתוכו אז זה... היה אדם לא משנה כרגע את שמו, אדם שבאמת לא מבין כלום והוא שולט והוא עושה שם מה שהוא רוצה כי הוא בן... והוא לא מבין כלום מימינו ומשמאלו בעיתון איך זה אמור להיות, לא באסטרטגיות ולא בצורות והוא מחליט להוריד דברים להוסיף דברים, מביא כתבות, כתבות משעממות גם כן, הרוב על טורקיה וסוריה ואפריקה, ודרום וצפון קוריאה, אין כתבות בכלל ענייניות על מה שקורה בארץ מה שאנשים כבר כן צריכים לדעת.

"זה העיתון, אנשים לא קוראים אותו היום! לא קוראים אותו! חוץ מכתבות על ההפגנות הסוערות שיש קצת מה לקרא, אחר כך כועסים שמה איך אני גונב את רוב ה... כועסים עלי בעיתון שכולם מאזינים לקו במערכה ולא צריכים את העיתון. אם העיתון היה מעניין לא היו צריכים את קו במערכה".

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
21
בחירות ניצחון טראמפ קטן להבדיל מניצחון הפלג שיפתיע תרשמו;;;
עוד כמה28.04.17
20
נו באמת, הקלטה מלפני כמה חודשים על חילוקי דעות בתוך מערכת עיתון - שיקולי עריכה, וכו'. בכל מקום ישנם חילוקי דעות. לכו למערכת יתד נאמן, מלחמת עולם על השליטה, הבית של הרב שטיינמן עם הבית של רבי חיים, הבית של הרב אדלשטיין שמגמד כל הזמן את רבי משה הלל הירש, וכו'.
חיים27.04.17
19
אתם הכושים של נתי גרוסמן .אתם לא מענינים אותו .אותו מעניין רק הכסף .לצערי הרב גם ר שמואל לא מענין אותו מטפח.הוא מסתלבט על כולם .
משה28.04.17

הצגת כל התגובות

18
מה השמות כדי להתפלל עליהם?
איש טוב28.04.17
17
טוב לל"ג בעומר.
אורי27.04.17
16
אם אתם אומרים שהפלס לא מענין והרב הגאון נתן זאב גרוסמן שליט"א לא יודע לערוך עיתון אם שכחתם הרב גרוסמן ערך את יתד במשך שנים ומליונים היו קוראים אותו בגלל שגנבו מימנו תעיתון הוא כבר לא יודע לערוך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נורבגי06.05.17
15
חבורת מנוזלים
סם27.04.17
14
אולי טריגר יפתח עיתון חדש, פלגון של הפלס, ויקראו לו פלסון...
בטי27.04.17
13
מי היה חושב שיום אחד יקומו בני אדם החרדים לדבר ה' ויסברו שעיתון ופרסומותיו הם מגדר "העמדת הדת על תלה"?!?!?!? והרי אף לשיטתם, סו"ס העיתון לא מועיל להחדרת "השקפה טהורה", מכיון שאלו כבר משוכנעים ממשיכים לשכנע עצמם, ואילו אחרים אינם קוראים ובוודאי לא משתכנעים [ואף אם נאמר שמעטים משתכנעים, הרי זה לא עדי
קצת שכל27.04.17
רבים ואני אחד מהם לא רק שלא קורה את הפסול אלא יודע שכולו שקרים ! במו אוזני שמעתי לאחד מהמערבבים בפסל מגלה באזני חברו (כן, הם כל הזמן מעדכנים ומתעדכנים,אחד מסימני המחבלים הוא אוזן צמודה לסלולרי ברוב שעות היום... )"מחר מזייפים מכתב של העדה"
יותר מקצת שכל27.04.17
12
"פעם היה שלושה כתבות מרוחים כל שתי עמודים" כמה טעויות במשפט אחד?
אבשלום קור27.04.17
11
11 יום הוא עצור ללא יכולת לדבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה27.04.17
10
מתי שהם אוכלים אחד את השני כמו דעאש והחמאס אחלה עבודה תמשיכו אתם הולכים בדרך הנכונה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלוימי27.04.17
9
אבל תכסחו אחד את השני עד הסוף כמו שאתם יודעים טוב טוב לעשות בהצלחה
יהודי27.04.17
8
נגמרו המריבות עם יתד כי הציבור הליטאי השפוי פשוט מתעלם מהם...אז הם מתחילים לריב אחד עם השני... מצוין, תמשיכו כך... בקצב הזה תתפוגגו לבד..... ודרך אגב אולי תגלו מאיפה כל כך הרבה כ-ס-ף??? גם להחזיק עיתון משעמם, וגם לממן עורכי דינים כרישים, את הכל סאטמר מממן או שיש עוד מקורות? מעניין מאד......
חרדי04.05.17
7
גם הציבור שלהם לא קורא את הזבלון המשעמם הזה...
פרסומאי27.04.17
. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שבועון בקהילה גם מתחנף לפלג הזה27.04.17
6
וינחילו להם עוד הרבה הפסדים
sonenatig27.04.17
5
בכל מערכת עיתון ישנם ויכוחים ודעות וחבל שיורדים לרמה הזאת ולא מתמקדים בעיקר הויכוח עם הפלג. ביתד ישנם חילוקי דעות יותר קיצוניים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רן27.04.17
4
גאוני עולם משומרי הדת בעם ישראל ודקיות המחלוקת אינם מובנות לאנשים פשוטים ובוודאי לא לפשרנים שאבדו את כל ההרגשים שלהם
הפלס27.04.17
3
יכה יוסי את יוסי
אורי27.04.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יבנה27.04.17
1
מה קשור עכשיו הקלטה מלפני כמה חודשים??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צופה ומביט 27.04.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 18:58

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם

"הוא בעצמו קופץ"

"חיקוי של הרפורמים" | הראשון לציון נגד הרב אייל עמרמי

ישי כהן | 01.05.24