כיכר השבת

החרדים והוותיקן

התגובות לשירה מול האפיפיור: "ריקוד בפני סמל הטומאה"

ביקורת בחב"ד בעקבות תיעוד הרבנים והעסקנים ששרו ורקדו מול האפיפיור. אחד מבכירי רבני חב"ד: "אוי לנו ששיבוש הדעות הגיע לדיוטא כה תחתונה". גורם אחר: "הדברים מבהילים" (חרדים)

67
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ב באייר | 08.05.17
התגובות לשירה מול האפיפיור: "ריקוד בפני סמל הטומאה"
(צילום: מתוך הסרטון)

שעות לאחר פגישתם של רבנים ועסקנים חרדים עם האפיפיור - בנושא השמירה על בתי העלמין היהודים מפני וונדליזם, הגברת האחווה הסובלנות ומניעת פגיעה בילדים - התגובות לסרטון בו נראים חברי הפמליה החרדית כשהם שרים ורוקדים בפני האפיפיור חלוקות.

צפו בווידאו: שירת המשלחת מול האפיפיור

בין המשתפים בפגישת העסקנים החרדים עם האפיפיור היה צבי גלוק, שעמד לצידו של אביו, הרב אדגר גלוק. בעוד האב העדיף לדבר על הפגיעה החמורה בבתי העלמין היהודים וביקש מהאפיפיור לצאת נגד תופעה קשה זו, הרי שהבן צבי המכהן כיו"ר ארגון 'עמודים' המסייע לנפגעי התעללות בקהילה החרדית בניו יורק, העדיף להתמקד בנושא זה.

לדבריו, האפיפיור דיבר בחריפות רבה והדגיש מספר פעמים כי יש לנקוט באפס סובלנות כלפי תופעות חמורות אלו.
"חייבים לפעול על מנת לגדוע את המעשים הללו של התעללות בילדים", אמר האפיפיור.

במקביל כאמור, מתלהט הוויכוח ברשתות החברתיות באשר לעצם קיומו של המפגש ותוכנו, כאשר רבים מביעים ביקורת על כך שהנוכחים, יהודים חרדים, רוקדים מול מי שנחשב לסמל הטומאה בעולם. מנגד, אחרים טוענים כי "תמיד היה צורך בשתדלנות ובהידברות" וכי אם הניגון או עצם המפגש יביא תועלת ליהודי נוסף, הרי שכבר הכל היה שווה.

בין המצדדים בריקוד, נמצא הר' מוטה פראנק, משפיע בחסידות ברסלב, שכתב: "זו לא פעם ראשונה בהיסטוריה שרבנים נפגשים עם האפיפיור בכדי לפעול פעולות טובות לעם היהודי בתפוצות".

עוד כתב הרב פראנק: "מעבר לכך שכבר בחז"ל מצאנו כמה וכמה תנאים שזה היה עיסוקם להיפגש ברומי עם האויבים שבאומות בכדי להשפיע באמצעותם לטובת כלל ישראל, הרי שכך גם נהגו רבים מרבני ישראל במהלך הדורות להיפגש עם ראשי הנצרות בכדי להשפיע באמצעותם טובות לעם ישראל בתפוצות. רק בשנים האחרונות אנחנו עדים לכך על מפגשים של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו כמו גם רבה הראשי של ארגנטינה הרב יצחק סאקה עם האפיפיור, והאפיפיור גם החזיר ביקור גומלים בבית הכנסת ברומא יחד עם רבנים יהודים רבים".

הרב מוטה פראנק ציין את ביקורה של רל"שית הנשיא רבקה רביץ אצל האפיפיור ואמר: "יש גברת מפורסמת בארץ ישראל בשם רבקה רביץ ולפני כמה חודשים היא הוזמנה יחד עם הנשיא לבקר אצל האפיפיור בוותיקן, היא התייעצה עם רבנים שהורו לה כי שמאחר שהפגישות עם האפיפיור בוותיקן מתקיימת בחדרי אירוח אישיים של האפיפיור ולא בבתי תיפלה שלו, לכן אין איסור להיפגש אתו שם".

רבקה רביץ. חלק מהמצדדים בריקוד הזכירו את ביקורה אצל האפיפיור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"נכון שלשיר ולנגן מול האפיפיור עם הצלב שעליו את הניגון ׳אורך ימים׳ יכול להתפרש אולי לא כל כך טוב... אבל אני מתאר לעצמי שכולם כבר הבינו שהניגון הזה זה בעצם ההימנון׳ של קבוצת שיינר... והם שרים ומנגנים את זה בכל מקום בעולם שם הם נוחתים... ובכל עת ובכל זמן... כך שאני מתאר לעצמי שזה מוציא את ה׳עוקץ׳ של ההרגשה הרעה שזה יכול להביא... ככה לפחות אני רואה את זה.. כשלעצמי אני רואה בכך השתדלות גדולה בכדי לנסות להוריד מפלסי שנאה ואנטישמיות בעולם... ולכן הלוואי שמחלקם יהיה גם חלקי", דברי הרב פרנק.

מנגד, טוען בשיחה עם 'כיכר השבת' הרב דוד מאיר דרוקמן, מחשובי רבני חב"ד כי הרבי מליובאוויטש זצוק"ל התנגד נמרצות לפגישה של רבנים מפורסמים עם אבי אבות הטומאה, גם כשזה הוריד את הצלב לכבודם של הרבנים.

"מי היה מעלה בדעתו שלכזה שפל ידרדרו נושאי תואר 'רב' שירקדו מול הטומאה, כשניגון על מילים בספר תהילים ("אורך ימים") - אותו שרים לפני, להבדיל, גדולי ישראל", תהה הרב דרוקמן. "לאחר השואה האיומה הגריא"ה הרצוג זצ"ל נאלץ להיפגש בעל כורחו עם, להבדיל, האפיפיור, כדי לאתר ולהציל ילדים יהודיים עזובים שנקלטו אחרי המלחמה במנזרים, ברם, מיד לאחר הפגישה ברומא, הרב הרצוג חיפש מקוה טהרה כדי להיטהר מהטומאה הזו".

"אוי שכך עלתה לנו בדורינו, ששיבוש הדעות הגיע לדיוטא כה תחתונה" הוא אומר.

הרב דרוקמן. תוקף בחריפות (צילום: CC BY-SA 3.0 - Aryeh Zeevi)

גם אליהב אבוטבול, מ"בית משיח", כתב: "כמו כל חסידי חב"ד נדהמתי והזדעזעתי לראות היום את הוידאו בו נראה "משפיע" נפגש עם אבי אבות הטומאה, ולא נחה דעתו עד שרקד לפניו פסוק מספר תהלים, רח"ל!. ייאמר ברורות: אחרי מעשה שכזה אין לאדם זה כל חלק ונחלה בחסידות חב"ד, ולא משנה עד כמה הוא מוצלח בהפצת חסידות ובקירוב רחוקים לאביהם שבשמים".

לדברי אבוטבול: "לפני כמעט שלושים שנה, הרבי התייחס בחריפות רבה למאורע דומה של פגישת רב (לא חב"די) עם האפיפיור. הרבי השתמש בביטויים חריפים ביותר, ובין היתר אמר: "בשנה האחרונה אירע דבר מבהיל, והוא שכמה מאלו המתיימרים לדבר בשם כלל ישראל, הלכו ועשו דברים מבהילים ממש, ענינים השייכים לעבודה זרה ר"ל, שהיא מהדברים עליהם נאמר "אל יעבור", אפילו שעל ידי זה עלול להיות היפך החיים! ואין פוצה פה ומצפצף!", דברי אליהב אבוטבול.

תוכן שאסור לפספס
67 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
כל אחד מקים לעצמו חסידות ותת-חסידות ומחליט שהוא מצא את הדרך לאמת. אוי לבושה אוי לכלימה. משיח בפתח.
דעה15.05.17
36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה בסדר09.05.17
35
לאמר פסוק עם ריקוד מל צלב זה מזעזע ממש. אי אפשר לסבול את זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם09.05.17

הצגת כל התגובות

34
ממש בושה וחרפה . לא להאמין עד היכן משפיע חשוב ככל שיהיה , יכול ליפול לדיוטה כזו תחתונה , הוא צריך לטבול ולהגיע לאוהל ולבקש מחילה . אולי היה כדאי להפסיק השיעורים לזמן מה ממש מבהיל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם09.05.17
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה13.05.17
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בעלת תשובה09.05.17
31
ועצמות ומהות, היו שניים כאלו בהיסטוריה הרבי מנח' שניאורסון ויש"ו. כך שאין כל הבדל ביניהם
יהודי14.05.17
30
מילא ללכת לדבר ולהשתדל אבל לרקוד?????????טוב שהם לא ישתחוו לצלב קרס שהוא עונד. גועל נפש ממש בא להקיא!!!!!
ישי09.05.17
29
עובר מהפכה הם מבינים שלרקוד מול אפיפיור שהוא היום אחד מהידידים הגדולים של העם היהודי יכול להיות רעיון לא רע בכלל .. זה משהו שחרדים לא היו חושבים עליו בחיים לפני שנים .. חרדים הולכים לאוניברסיטה ומתחברים למשינת ישראל ועדיין .. נשארים חרדים!! אם היו שואלים את ר' חיים האם היה מסכים ? להערכתי היה מתרג
james09.05.17
28
בצורה מכובדת בלי להשמיץ האחד את השני???????? אולי כשהמשיח יבוא... אולייייי.
909008.05.17
27
מבין האורתודוקסים והם זועקים על עיוות... אמנם התופעה עצמה פסולה וראויה לגינוי אך הציבור החרדי אינו זקוק לחבד מעוותי ההלכה וההשקפה לכך
יהודי08.05.17
26
יפה מאודדדדדדדדדדדדדדדדדדדדד
113.05.17
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלמה 09.05.17
24
למשל משיח מת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה09.05.17
23
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אז מה אם שרו לאפיפיור? מה השטויות הללו? 08.05.17
22
עבודה זרה ממש!זה חוסר שלם באמונה חסר אדמו"רים או רבנים שישדלו בשביל עם ישראל?! לא כדי לשפוט את רבקה רביץ אך היא ממש לא סמל ודוגמה לכך שמותר לבקר את אבי הטומאה והסיטרא אחרא
מזעזע08.05.17
21
מחרידדדדדדד!!! פשוט הלל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חבדניקית08.05.17
20
דפוקים לגמרייייי מה נראה להם???
חסוי08.05.17
19
להקיא
זוועה11.05.17
18
אשריך!
יוסף09.05.17
17
אוי לאותה בושה על זה היה דווה ליבנו על אלה חשכו עינינו אין חילול השם גדול מזה
דוד08.05.17
לברך על חכמי אומות העולם בשם ומלכות "שחלק מחכמתו לבשר ודם"
רפאל09.05.17
16
פשוט לא ייאמן!! חשבתי שמדובר בקבוצה של מודרנים פורקי עול והתברר שיש שם 'משפיע של חסידות ברסלב' ו'מייצגי היהדות'. אוי לה לאותה בושה אוי לה לאותה חרפה אוי להם לאותם צבועים הקוראים עצמם 'רבנים' 'משפיעים' 'עסקנים' אוי להם ולזרעם אחריהם אוי להם לנשמתם שטימאוה והורידוה לעמקי הקליפות!!! ומעניין שיש כאן כמה
יהודי שהוגעל09.05.17
15
נציג הדת הגדולה והמשפיעה ביותר בא לתת כבוד ליהדות. אז קצת דרך ארץ וכבוד באדם שבא לכבד. האפיפיור הנוכחי אינו אנטישמי ואינו אשם בחטאי חלק מקודמיו. עדיין יש לו ולמאמיניו יותר השפעה מלכל החרדים גם יחדיו ופי כמה. אז קצת דרך ארץ
אפשר להרגע09.05.17
14
הם חשבו שהוא חסיד ברסלב והמילים נ נח נחמ נחמן מאומן נמחקו לו מהכיפה בכביסה...
שליח-מצווה08.05.17
13
ועל בחירה רעה כופרת זו ישלם את המחיר. אין לקבל כפירה ליצנית זו ויש לגנותה בכל גינוי ובתוקף רב הבחירה האומללה של יהודים לחיות בגולה בעת זו היא כשלעצמה מחייבת כל גינוי בכל תוקף ונחרצות ובשום אופן לא תהא בחירה נפסדת זו מכשירה הנהגה פושעת וכופרת זו. תנאים מעולם לא רקדו בפני הכס הטמא והצלב זה יהרג ובל יע
ללא שם08.05.17
12
גועל נפש מה שנעשה אוי לנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צריכים לשאול מה אומר הרב הצדיק אמנון יצח11.05.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 08.05.17
10
חבד השתגעו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 08.05.17
9
לא מאמין שיש אנשים שומרי תורה ומצוות שמוכנים לשיר שיר כזה שיר לאפיפיור בכבודו ובעצמו . זה לא רק חילול השם בכל המובנים אלא זה מראה כי גם כשהם שרים לא מתכוונים בכלל לשיר עצמו .האמת צריך להאמר, הנה קם לנו דור של ליצנים שמוכנים למכור את אותה יהדות שאין להם קשר באמת, בעד תמונה עלובה עם האפיפיור . דרך אגב
אריק08.05.17
8
איך הם מעזים לשיר שיר כזה קדוש ולרקוד עם האפיפיור ימ"ש ועוד לאחל לו אריכות ימים
יהושע12.05.17
7
איך אתה מעז להשוות בין ההוא הטמא לבין הרבע מליובאוויטש תתבייש לך .. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מ..10.05.17
6
ההגדרה של חרדי מצוי היא אמור הרבה ואל תעשה כלום, ואם אפשר תלכלך על כל מי שלא עושה או חושב כמוך רח״ל! אבל אם החרדי עושה משהו כנגד השו״ע, אה, זה כמובן עת לעשות לה׳ הפרו תורתך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מענטש08.05.17
חילול השם בותיקן: משפיע חבד"י ואנשי עסקים מניו יורק נפגשו הבוקר עם האפיפיור - בוותיקן. לאחר שיחה קצרה עם האפיפיור הם שרו בימי ספירת העומר עם גיטרות "אורך ימים אשביעהו". זה בושה וחרפה, ירידה הכי גדולה!!! הרב חיים ברוך גלוק והנגיד לואי שיינר אתם חללתם שם שמים ברבים - אתם חולי נפש ממש. מובא בספרים הקדו
היום08.05.17
5
במקום לעלות לארץ ולהשפיע כאן על חיינו ולבטל מעלינו את כל השונאים השמאלנים מבית. הם מעדיפים להישאר בחו"ל ולסמוך על הגויים שישמרו עליהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוחנן08.05.17
4
בלי קשר לוויכוח למי אכפת מה דעת חבד בנושא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה08.05.17
האנשים שם הם מחסידות (או חושבים שהם מחסידות) חב''ד
שאמיל10.05.17
3
פשוט מרתיח את הנפש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קרירות08.05.17
2
מה ההבדל לרקוד בחתונה מעורבת גברים ונשים ולרקוד מול אפיפיור אפילו לכתוב אפיפיור זה מגעיל אותי בושה וחרפה רק תשובה עכשיו לשמח חתן וכלה זה התשובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לרקוד עם השטן08.05.17
1
אז תלמדו ממנה מה זו עמידה על עקרונות וגאווה יהודית שסירבה ללחוץ את ידו ולקוד בפניו מפני השתי וערב שבצווארו
גאווה יהודית08.05.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 16:08

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 12:18

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 12:05
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 10:04
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 08:03

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

תשואה פוטנציאלית של מאות אחוזים!

קרקע להשקעה במרכז הארץ, החל מ- 150,000 ₪

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 30.04.24