כיכר השבת

בתגובה להסתה של הקיצוניים

פרובוקציה מול חתונת בעלזא? חיילים יקיימו הפגנת מחאה

תנועת "התעוררות" הירושלמית יוזמת הפגנת מחאה נגד תקיפת החיילים החרדים - שתיערך בשכונת עזרת תורה הירושלמית - בדיוק בשעה בה תיערך באזור חתונת נכדת הרבי מבעלזא (חרדים, חדשות)

27
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ג בסיון | 07.06.17
חיילים (אילוסטרציה) לצד חתונה בחסידות בעלזא
חיילים (אילוסטרציה) לצד חתונה בחסידות בעלזא (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת ועדן בריאן - דובר צה"ל)

בשעה בה תיערך היום (רביעי) חתונת נכדתו של האדמו"ר מבעלזא, בהשתתפות אלפי חסידים ומעריצים, תקיים בסמוך קבוצה של חיילים וחיילות מפגן מחאה נגד תקיפת חיילים חרדים בשכונת מאה שערים. את ההפגנה יוזמת תנועת "התעוררות" הירושלמית.

"לא תוכל להתעלם! לא יעלה על הדעת שחייל צה"ל, חייל חרדי, במדים, ירגיש לא בטוח בבירת מדינת ישראל" נכתב בעמוד הפייסבוק של התנועה, "לא ייתכן שבבירת העם היהודי חיילים ייפגעו ועוד על ידי בני עמם, וחמור מכך, על ידי בני קהילתם, בכיכר העיר!".

לדברי יוזמי ההפגנה, "קבוצה קיצונית קטנה, המכתימה את הציבור החרדי ומוציאה לו שם רע. הפוגעת בשמם ובגופם של חיילי צה"ל ופוגמת בצביון העיר כולה. אנחנו קוראים לחיילי וחיילות צה"ל, בסדיר, בקבע ובמילואים. חילונים, דתיים, מסורתיים וחרדים להעביר מסר ברור בנושא: לא תהיה אלימות נגד חיילי צה"ל בירושלים בפרט ובישראל בכלל!".

חנן רובין, נציג התעוררות במועצת העיר, הסביר בחשבון הפייסבוק שלו: "חשבתי אלף פעמים אם לצאת למהלך הזה. אם זה לשחק לידיהם, אם זה להתריס. ואז אמרתי לעצמי - ראבאק, אלו החיילים שנהרגים עבור כל עם ישראל. ללא שום הבדל של קהילה או דת. אותם אף אחד לא יכה. ואף אחד לא יחרים. ועל זה אסור לשתוק".

חתונה בבעלזא, במבט מהאוויר (צילום: קוריץ מערכות אבטחה)

חנן רובין, חבר מועצת העיר ירושלים, תנועת התעוררות, אומר ל"כיכר השבת" כי "האלימות כלפי צה"ל וכוחות הבטחון מצד גורמים חרדיים קיצונים גואה בזמן האחרון. במשך תקופה ארוכה התאפקנו, ניסינו לא להתסיס את השטח, עם זאת, האירועים האחרונים לא מתירים לנו ברירה ועלינו להגיב בקול ברור ולומר: לא ניתן לחבורת קיצוניים להכתים את פני החברה החרדית. לא ניתן מקום לפגיעה בחיילים ובשוטרים - חרדים ולא חרדים כאחד. זו אינה דרכה של התורה, ואסור לעבור על כך בשתיקה.

"החלטנו לקרוא לעם ישראל להתייצב במדים ולהפגין בקול רעש גדול ולומר בקול חזק וברור - הגיע הזמן לעשות לדבר סוף. אני קורא לציבור החרדי המתון לבוא ולהיות שותף באמירה החשובה הזו".

כאמור, הפגנת החיילים היום תיערך, כך לפי מיקומי האירוע שפורסמו ברשתות החברתיות, בסמוך לכיכר בעלזא, שם תתקיים באותה שעה חתונת נכדת האדמו"ר מבעלזא בהשתתפות אלפי בני אדם. לא ברור אם יוזמי הפגנת החיילים לקחו בחשבון את הקרבה לחתונה החסידית שמתקיימת בסמוך ועלולה לגרום להפיכת ההפגנה לנפיצה.

לשאלתנו, על דבר קיום ההפגנה בסמוך לחתונת בעלזא בה ישתתפו אלפים, אומר רובין כי המיקום הוא כיכר סלאנים - נכון לרגע זה. לדבריו, ייתכן וישתנה, בכפוף לבקשות המשטרה.

המשטרה הודיעה אתמול כי החל מהשעה 14:30 ייסגרו לתנועת כלי רכב הצירים המובילים למתחם החתונה בכיכר בעלז, בהם: רח' שמגר מרח' תכלת מרדכי; רח' פתח תקווה מרח' זכרון יעקב; רח' דברי חיים מרח' תורת חסד; רח' אוהל יהושוע מרח' מנחת יצחק.

תוכן שאסור לפספס
27 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
למה לפגוע בחוגגים בשמחת בעלזא
שרי07.06.17
17
בוודאי! זה הרי נגד החרדים אז הכל מותר אפילו במחיר שזה יהרוס חתונה של מישהו, רק הרעש מההפגנה יפריע ולא התגובה כלפיו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי07.06.17
16
מה שאתם כותבים פרובוקציה .אתם כבר מתחילים בלשון ארעה .איפה הלימוד שלכם .אתם רוצים לגרום בן העם יהודי ...כן העם יהודי! החיילים הם חלק של עם היהודי שינאה .תחילו להאוב את היהודים בהאהבת חינם. ואולי משיח יבוא . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה ירודלים07.06.17

הצגת כל התגובות

15
לא יילך לכם לשנות את הצביון החרדי, אולי את הצביון של חלק מהצבור החרדי תשנו אבל לא של חצי מהצבור החרדי, אתם... שהצבא בפירוש אומר שהוא שולח אתכם אלינו כדי לקרר ולסגל אותנו לא ימכרו לנו שאתם 'מסכנים' שלא יכולים לעבור אצל החרדים בשעה שכל ההסתובבות אצלינו (אם זה לא בכוונה ורוב פעמים בכוונה דוקא) מקררת את
יא07.06.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מחפש חרדים07.06.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שוטר07.06.17
12
מה הם באים לבעלזא??? הבלזער'ס אחרונים שמעניין אותם נושא הגיוס.... זה בכלל לא בשיח שם.... למה סתם להפריע לחסידות שלא קשורה????
חריידי07.06.17
11
נוכח מקרים שבהם חיילים חרדים מותקפים. זו הזדמנות ראויה למפגן של הזדהות עם החיילים החרדים וקבלתם בשמחה ובמאור פנים.
אברהם לייב07.06.17
המותקפים בהפגנות על לא עוול בכפם (עוברי אורח וצלמים) להפגין נגד המשטרה על שלילת הדמוקרטיה להלך ברחוב שיש בו הפגנה כי שוטרים יכו בך ויעצרו אותך,
תושב שסובל מהפג07.06.17
10
אוי הצביעות של תנועת "התעוררות". בבקשה "תתעוררו" ותארגנו הפגנה בכפר קאסם על שמכים את השוטרים שלנו שמוסרים נפש לשמור עלינו, ו"אסור לקבל את זה שבמדינת ישראל יש אנשים שמתנגדים באלימות למשטרה" ושורפים את רכוש המדינה שלי ושלכם.
דואג07.06.17
9
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מפגין07.06.17
8
בעלזא נגד כל נושא החרדקים . והם בכוח מנסים להביא עי פרובוקציה בזמן שמחה שהחסידים מרגישים פגיעה בכבוד הרבי ובקלות מוסיפים עוד קבוצה לאנשי אוערבך ומאה שערים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לפיד07.06.17
אומר לך שזה לא יענין את אף אחד( חוץ מאולי בקושי 20 בחורים), כולם יהיו מרותקים למסך הגדול לראות את האדמור שליטא, בבעלז זה בכלל לא נושא כל הסערה הגדולה שיש בימים האחרונים, אפילו אם חרדק יכנס לבעלז הוא יתקל במצב רגיל,
ייקל07.06.17
7
א. הוא יודע שהרבה לא יגיעו . ב. הוא יעשה שירות מצוין לחרדים כי שם אף אחד לא יתקוף אותם. ג. הוא יודע "שהחייל הפצוע" הוא בלש משטרה פרובקטור. ד. הוא יודע טוב מאוד שבעלזא לא בענין מה עוד שיש גם מבני קהילתם שמשרתים. בקיצור הוא אומר לעצמו העיקר שכתבתי.
חגית07.06.17
6
סוף סוף להתעורר ולהתנגד לקיצונים האלא עם פחות אלימות... אולי זה יגרום לרבנים לזוז כצת ולשנות את דעתם. אני בעד ההפגנה אבל רק שיעשו את זה במקום אחר. לא סמוך לחתונה של אנשים שכנראה לא קשורים כלל לנושא! היום הזה אמור להיות היפה ביחיהם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתן07.06.17
כתבת אולי זה יגרום לשנות דעת הרבנים, זאת אומרת שאתה רוצה להנהיג אותם ולא לקבל מהם, ובכן אז הכל ברור, יש גזירת גיוס ואנשים כמוך משתיקים את דעת הרבנים
שי07.06.17
5
הגיע הזמן להראות את אחד מהפנים היפות של החרדים כל הכבוד לחיילם היקרים המשרתים בצה"ל תומכת בהפגנה כל הכבוד לך חנן רבין
רחלי07.06.17
4
ולא רק בקיצונים, יקח גם בחשבון שיפגעו בו, ויקח גם בחשבון שאנשים ימותו כאן, על חשבון קדושת המדים במרחב הציבורי. אתם מייצגים צבא שמד, צבא שמתריס נגד בורא עולם, צבא שמפתה ואוסר בנים ובנות תמימים לשמד, הציבור החרדי יורק לכם בפנים מצד אחד, ומצד שני מצדיע לכם על פעולכם הטוב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולר
דודי07.06.17
מי שלומד תורה ורק תורה כל היום שימשיך ללמוד. למי שמבטל תורה ויוצא להפגנות,חסימת כבישים ומאיים ונוהג באלימות,אני מעודד גיוס בכפיה ובכול הכוח.
חרדי07.06.17
את שמך חרדי כי אין לך שום קשר לזה, תביא לי גדול בישראל אחד (חוץ מהרב שך והסילוף של הוראתו) שאומר שמי שלא לומד 'חייב' להתגייס, ולגבי עצם הטענה שתגובה 4 כתב לא התייחסת,ולכן אני מניח שאין לך מה לומר על הצבא שמורד בהקב"ה בג' עבירות החמורות כמו שכל גדולי ישראל כתבו בעבר, וזה נורמלי בתור חרדי להתנגד לזה (
חרדי אמיתי07.06.17
3
ולי אישית משעשע, זה שבסופו של דבר כשרוצים משהו מהמדינה הזאת וזה לא הולך על ידי חברי כנסת אז מפגינים, ובדרך ההפגנות משיגים הרבה יותר טוב מבכנסת (דברים שלא אפשר על ידי כנסת עושים הפגנות) אז לבסוף כולם לומדים מההפגנות של אנשי מאה שערים, החרדקים יפגינו הערב כי הקיצונים מפגינים נגדם לולא כן הם לא היו חוש
מענין07.06.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל07.06.17
איזה גדול בישראל אוחז מחיבור לחרדקים????????????????? כמו שהמפגין קורא לכל הצבור החרדי להתאחד אתו.
רפאל07.06.17
1
יש לחרדקים שכל לא לעשות את ההפגנה במאה שערים,
אורי07.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24