כיכר השבת

מאמר תגובה

'הפלס' מגיב ל'יתד נאמן': "מתחולל שמד"

המאמרים ב"יתד נאמן" שהוכיחו כי אין גזירה ואין גיוס של בני ישיבות, הובילו למאמר תגובה ארוך בעיתון "הפלס" של 'הפלג הירושלמי', כחלק מהמאבק סביב הפגנת הגיוס בארה"ב (ארץ)

81
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ג בסיון | 07.06.17
הפגנות נגד הגיוס. ארכיון
הפגנות נגד הגיוס. ארכיון (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

הסערה סביב הפגנת הגיוס בארצות-הברית, כפי שסוקרה בהרחבה ב"כיכר השבת", לא שוככת, ולאחר המאמרים ב"יתד נאמן" שהבהירו כי אין גזירה ואין בחור ישיבה שגויס בכפייה, מגיעה הבוקר (רביעי) תגובתם של 'הפלג הירושלמי' במאמר ארוך בעיתון "הפלס".

בעוד מרבית ראשי הישיבות בארץ סבורים כי הפגנת הגיוס בארה"ב היא בעצם הפגנה נגד גדולי הדור בארץ וקריאת תיגר על מנהיגותם של כל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה, שאישרו את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית וערים לכך שהוא שומר על מעמדם של בני הישיבות אשר מתייצבים לדחיית השירות וממשיכים לשקוד באוהלה של תורה, במאמר ב"הפלס" נטען כי דווקא הטענות הללו שהובאו ב"יתד נאמן", הם "מסע תקשורתי פרוע כנגד גדולי התורה, שלא היה דוגמתו בהיקף החוצפה ועזות המצח".

תחת הכותרת "על מאחזי העיניים ומעצמי העיניים", נכתב בעיתון כי המסע התקשורתי הזה הוא "חלק משיתוף הפעולה הפורה שיש בשנים האחרונות בין גורמים מפלגתיים לבין מוסדות השלטון בארה"ק אשר חברו להם יחדיו לשנות את צביון הציבור החרדי".

"בימים אלו, עומדת להתקיים עצרת זעקה בארה"ב על דבר גזירת הגיוס בארץ הקודש. אלא שלמרבה הפלא, למרות היות גזירה זו חיה נושמת ובועטת גם ברגעים אלו ממש, כשגזירה זו זורעת הרס וחורבן עיקבי ומתמשך בתוככי עולם התורה – ישנם עסקנים שעצרת זו הינה לצנינים בעיניהם, ומנסים בכל דרך אפשרית לטרפד ולהרוס, וזאת ע"י פירסום שקרים גלויים וגסים, כביכול אין בכלל גזירה ועולם כמנהגו נוהג בדיוק כמו שהיה כבר שבעים שנה", טוענים אנשי 'הפלג הירושלמי'.

יצוין כי לאנשי 'הפלג' יש עניין רב בקיומה של הפגנת הגיוס, המאששת את טענותיהם בכל השנים האחרונות על "גזירת גיוס" בישראל, אך לפי המסתמן כרגע, ישתתפו בה בעיקר פלג סאטמר של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ועוד מספר חצרות קטנות, זאת לאחר שמרבית האדמו"רים והחסידיות בארה"ב, הבינו את משמעות ההפגנה והחליטו שלא ליטול בה חלק.

בהמשך המאמר נטען כי "ישנם עשרות עסקנים בכירים, מכל החוגים והעדות, ששמותיהם גלויים לכל, אשר עומדים ומעידים בעדות אישית מעל כל במה כי הם בעצמם נתקלים כל העת בבחורים מצויינים, שהתייצבו בלשכת הגיוס כדת וכדין, והצבא מסבך אותם בתואנות שונות, בענינים פרוצדורליים זניחים, כשחלקם יושב בכלא, וחלקם אף נשבר ומתגייס לצבא. וזאת כמגמה ההולכת וגוברת, כשהצבא מצא בכך את הדרך היצירתית כיצד להגביר את העמידה ביעדי הגיוס בצורה 'נקיה': פשוט מגבירים את הביורוקרטיה, באופן שרבים לא יוכלו לעמוד בה, ובכך ממילא יעלו אחוזי הגיוס. למותר לציין, כי בעבר מעולם לא שמענו שעל עניני ביורוקרטיה זניחה, הושיבו בני ישיבות בכלא.

"האם ניתן להכחיש את הדברים ולכתוב במחי יד, 'אין כלום, הכל בסדר בדיוק כמו בשבעים שנה האחרונות'? האם מישהו טרח לבדוק את הנתונים הללו? האם מישהו הלך לחקור את אותם עשרות עסקנים מסורים ואת אותם גדולי ראשי הישיבות לפני שהוא כותב בהינף קולמוס כי 'הכל דמיון פורה'? כל מי שמתעקש, מוזמן לבוא לביקור קצרצר בבתי הדין הצבאיים, ולראות במו עיניו את השמד המתחולל!".

המאמר המלא:

תוכן שאסור לפספס
81 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
ברור. כי מי שלא התייצב להסדיר את מעמדו כבן ישיבה זוכה להסדיר מעמד כעריק. אבל מי שמתייצב לקבל פטור מקבל אותו וזה מה שתמיד היה .
לא מבינה11.06.17
30
מה הפתרון שלכם אנשי הפלג , לכל אלה שלא מסוגלים ללמוד בישיבה מה הפתרון לבעיות הפרנסה, מה הפתרון לכל מאות הבחורים שאנו רואים אותם ברחובה של עיר רואים כדור רגל וסל תוך כדיי חילול השם נורא שאין חולק עליו, מה הפתרון לנוער המנותק שלנו בכיכר ציון ,אדרבה בואו ונשמע, אל אלו אני בוכייה.
חיים07.06.17
מיחדות לחלשים כמו לב לאחים שמקרבת חילונים וכ"ש שיכולים לקרב חרדים מלידה עם הרבה אהבה,
חיים07.06.17
וכפי שנאבקו בכל גדולי ישראל ,רבי ניסים קרליץ לא הוזכר ביתד נאמן וכך הלאה ,,,וב"ה שיש מריבות בינם לבין עצמם :ראה גרודנא... בנושא הגיוס זה קרב אבוד... המדינה משגשגת והחרדים מאוהבים בה,, ואך טבעי שיצר החיים מתעורר והצעירים רוצים לקחת חלק בה.ומכך פחד האדמו"ר מסאטמר.. והמטורפים משתוללים בקרב מאסף ... הס
טומבוקי07.06.17
דבר שני, צריך לקרב אותם, לעזור להם, כל מה שרק ניתן. מה שבטוח לא לעשות, זה לדחוק אותם למקום שיקלקל אותם באופן סופי. מלבד זה, כיום מתגייסים רבים, שאינם נוער של כיכר ציון, אלא בחורים שקשה להם בלימוד, שעל זה הרב עובדיה אמר שהם חייבים להישאר בישיבות וחלילה שילכו לצבא
דבר ראשון07.06.17
29
מה שבטוח שיש זה "גזירת החינוך" הרסתם בפילוג הזה את הציבור החרדי, ציבור שלא יודע להתווכח ולקבל דעה שונה, ציבור שאולי עם מעט יותר השכלה יהודית אמיתית ושורשית ולא יהדות שיטחית ומתלהמת אולי היינו נראים אחרת. לא מאמין שבשמיים יש נחת רוח לקב"ה לא מאמין בכלל, הציבור החרדי נראה רע מאוד בתקופה הזאת, חבל.....
80007.06.17
הרב שך כידוע דבר נגד גדול פלוני באופן הכי מפורש שיש תוך כדי שהוא קורא עליו אפיקורס
ששש07.06.17

הצגת כל התגובות

28
פשוט שקרנים כותבים וכותבים בסוף מאמינים לעצמם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה07.06.17
בשכל. גדו"י שבארה"ב שלחו שמונה שאלות. אם מישהו גבר, שפשוט יתמודד עם הטענות
אז אולי07.06.17
חזקה עליו, ועל הגר"ד לנדאו השותף למכתבו,שבדקו הנושא לעומק לפני שענו מה שענו. ואם הם ענו שלאחר בדיקתם הכל תקין ובסדר, אז אני סומך עליהם הרבה יותר מאשר על הלבלר המפוטר מ'יתד' שרוצה רק שיזכרו אותו ועל תומכיו למיניהם הן בארץ והן בחו"ל, שעושים מעשי זמרי ורוצים שכר כפנחס.
אבי07.06.17
יש הקלטה של הרב אידלשטיין שאומר שלא קרא את החוק, וגם הרב לנדא כנראה לא קרא את החוק, (באו אברכים להראות לו את החוק וזרקו אותם מהבית), הם סומכים על נכדיהם שסומכים על החכי"ם שסומכים על ליברמן שצוחק כל הדרך ללישכה.
לא לטמון הראש 07.06.17
זה עו"ד ויינרוט... שבראיון ברדיו אישר שכרגע אין שינוי בנושא גיוס... מתייצבים ומקבלים דיחוי, וחזרה הסמכות לשר הבטחון לדחות שרות כפי שהיה טרם חוק טל....עכ"ל מי שאחראי לכך הוא מרן הרב שטיינמן שבפיקחותו הנודעת הביא לציבור בני התורה שקט....
דני ראבד07.06.17
בראיון לגל"צ הוא אמר במפורש כי יש חוק שכרגע אין בו שינוי מבחינת מאסר למי שירצה להמשיך ללמוד, אבל בהחלט דיבר על המכסות, ועל משמעותו של החוק שתשתנה בשנת 2020
רפי07.06.17
של "יש עתיד".. עם התיקון בחוק בקדנציה הנוכחית הדברים השתנו לחלוטין. רק שלפלג ולמחבלים נוח לסלף עובדות כדי להציג עצמם כצדיקים בעוד שהם טרף, ממש עושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס.
אבי07.06.17
27
מה אכפת להם שעושים עצרת נגד גיוס הצבא, ובעד חיזוק עולם התורה??? התשובה היא שהם שולחים אלפי בחורים לשמד, ושינו את מסורת הדורות ולא רוצים שקלונם יושמע ברבים, אבל גדולי התורה של אמריקה לא מפחדים לזעוק את האמת ושלחו להם את המכתב!!! עכשיו תחילת של מהפך למרות עשרות מליוני השקלים המושקעים בקמפיין האגרסיבי
תשובה07.06.17
לו העצרת היתה בעד חיזוק עולם התורה היו כולם מתאחדים כאיש אחד, אלא שהעצרת באה למרוד בהנהגתו של גדול הדור האמיתי, הרב שטיינמן, ולהראות ש"איכא דרכא אחרינא". ועל כך בהחלט צריך למחות כנגד הנ רשיעי, מארגני העצרת תוך מכירת שקרים ובדותות, וכמובן על אלו שרצו אליהןם ביוזמת הלבלר הארור שפוטר בצדק מהיתד, שהוא מ
אבי08.06.17
26
לא יצאו רשמית נגדם. מאחר שניסו לערב את רבני חו"ל במחלוקת, יצאו נגדם. ומה התוצאה? שעכשיו יודעים שכל הציבור החרדי השפוי נגדם. לעורכי הפלס המלצה: המשיכו כך, כך אולי יתפקח לפחות חלק מהציבור שלכם. (למרות שלדעתי זה הפך למחלת נפש, כמו שמאלנים שלא מסוגלים להודות בטעותם!)
אני07.06.17
אתה מתבלבל. הסקר מראה להיפך.
פלוני08.06.17
25
בריונים אומללים ללא הנהגה ולא גדולי הדור .אין זה פלא שמתרחקים מהם בשידוכים
יצחק07.06.17
סתם מגיב בלי צל של אמת. דווקא הולך להם יותר בשידוכים אני נשארתי עם בני 26, 25, 23. כנראה שאת התגובה שלך צריך לקרוא להיפך.
פלוני08.06.17
ולגביהם (הפלג, הסיקריקים והמחבלים הארורים), אולי בתוך הקבוצה שלהם הולך להם. מחוץ לקבוצה הם מוקצים מחמת מיאוס ולא הולך להם שום דבר. והם אכן פרזיטים ובריוני שכונות ותו לא.
אבי11.06.17
כמוני יש המונים [תבדוק בישיבות]. ואצלם אין כמעט, ומסתדרים ביניהם, וזה העיקר שיהיה המשך. ודרך אגב יש המון נישואי 'תערובת'. תגיד. אתה נרגע כשאתה מקלל ? זהירות! המקלל שלא בצדק [תורני] עשוי להיות בעצמו מקולל בזה או בבא.
פלוני11.06.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.06.17
23
נלחמים בגדולי ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנדל07.06.17
אתם בטוחים שכבוד התורה הוא בידים שלכם, ואתם תחליטו למי לתת ולמי לא.
כבוד התורה07.06.17
גדולי הדור גדולי הדור יש לך מה לענות??
מנדל07.06.17
22
תבינו הפסדתם את הנהגת הציבור החרדי. יש לנו גדולי ישראל והם מנהיגים אותנו ולא תצליחו לאחז את עינינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.06.17
21
האם אנחנו מרמים את עצמנו? עם כל הכבוד לשליחנו בכנסת, אי אפשר להתכחש שכיום ישנם ציידים ואחוזי הגיוס בקרב החרדים גבר מאד בשנתיים האחרונות. לא צריך להיות מומחה גדול. כל סיבוב בשכונות החרדיות מוכיח את העובדות כי ישנם יותר ויותר לובשי מדים. אולי לדגל התורה אין בעיה עם זה, אך אלו העובדות הפשוטות. (נשלח ב
חיים07.06.17
נכון היום יש יותר עובדים וכתוצאה מכך יותר מתגייסים, וזה קשור לבעיות הפרנסה פה בארץ, כמעט בלתי אפשרי לנהל פה חיי אברכות ולקיים משפחה עם יוקר מחיה מטורף ומחירי דיור שמטפסים, ולכן יש הרבה שיוצאים לעבוד מחוסר ברירה, אם גפני היה שר האוצר הייתם יכולים להאשים אותו גם בזה, אך למזלינו הוא לא שר האוצר.... ואם
חריידי07.06.17
שיש אוכלוסיה גדולה הרבה יותר וכתוצאה מכך גם מספר המתגייסים גבוה יותר וזה תואם את האחוז שהיה לפני כן. מה לעשות, לון היית לומד ליבה היית יודע שבסטטיסטיקה ככל שקבוצת המדגם גדולה יותר כך האחוזיות באם היא נשמרת גדלה גם כן. אגב, זה לא נורא שאנשים הולכים לצבא, במידה ואינם מתאימים ללימוד. עדיף שתכבד העבודה
אבי08.06.17
נ.ב. הרבנים שלך מרשים סמארטפון?
כת מושכי הזנבות07.06.17
אין תשובות על אמת פשוטה שהוא קורא בתגובה של יהודי אז הוא משנה נושא ומוציא את 'הנשק' ושואל איך אתה גולש באינטרנט? והאם מתירים לך אייפון? ולגופו של ענין אני לא מהפלס ב"ה ןחלילה לי להיות שם, רק מה? אני אכן חלש וגולש באינטרנט אבל אני לא שקרן וכשיש כל כך הרבה ראיות שהפלס צודק (במובן העובדות לא ההפגנות)
קר07.06.17
תמיד היו בצה"ל חיילים עם פאות ורבים רבים היו בחיי החזון איש שדאג לשמירת יהדותם בצבא....... אין שינוי ולא ניתן לעצור את זה עדיין יש לנבראים בחירה על אורח חייהם תפנים .
מוישה רוזן07.06.17
20
אם שר הבטחון אומר שיש גידול במספר המתגייסים, זאת אומרת שהפלג הירושלמי צודק. עכשיו יתד יכולים לכתוב מגילות אסתר רות ושיר השירים רבה, זה לא משנה את המציאות, אפילו שזה מודפס בצבעוני, ואפילו שזה מחולק חינם ביום שלישי. בקשתי ליתד להעביר חלוקת החינם ליום חמישי, משום שאשתי צריכה העיתונים לעטוף הדגים, והיא
מאמין07.06.17
אין גידול באחוזים, הציבור גדל ועימו השוליים שלו, איך אפשר להגיד שהפלג צודק, אתה מכיר אחד !! שהתגייס רק בגלל לחץ ולא בגלל שהתרשל או שהוא לא בן ישיבה. אני בכל אופן לא מכיר אחד ואני עוסק עם נוער נושר. אני מכיר כמה שהסתבכו בגלל האופריה שנהייתה בציבור כי כשאתה כותב אזהרה לבחורים לשמור על הכללים הם חושבים
שי11.06.17
19
לאותם עסקנים אמריקאים שכל כך לחוצים מגזירת הגיוס בישראל טלו קורה מבין עינכם מי שישמע שבארצות הברית הכל דבש אין התבוללות בכלל אין נוער נושר בהיקפים מסחריים אין שום בעיות צניעות מחרידות וגם הנוער הכביכול טוב הוא נוער רדוד בקנה מידה שאין לתאר שפסגת חלומותיו הוא לא ידיעת תורה אלא להמבורגר וציפס כאחד
מה הם מתערבים07.06.17
18
ונניח שתהיה הפגנה. בגלל זה מי שרוצה להתגייס לא יתגייס? או מי שמסרב להתגייס יחליט ללכת בכל זאת? מה הסיפור?
לא עצניק11.06.17
17
מכיון ומרתק אותי לדעת את האמת בסיפור הזה, אני מציע לפתוח דיון ענייני, שננסה להבין את האמת. מבחינתי על הכל אפשר להתווכח, האם עושים בעיות או לא וכו'. הנקודה שהכי מעניינת, לדברי המכתב של גדו"י שבארה"ב, הרי שכל חוק הגיוס בעצם קיים, רק שהוא נדחה בשלוש שנים, לדבריהם, מה שזה אומר בפועל שלאחר שלוש שנים (ש
רעיון מצויין07.06.17
16
אני עומד משתאה היאך מצליחים לגרור ציבור של אנשים ולסמות עיניהם ואף אחד לא תופס את הנקודה האמיתית. מה רלוונטי לויכוח האם יש גזירת גיוס או אין, גם אם נניח שכולנו נסכים שיש גזירת גיוס, הנקודה היא האם הם מציעים פתרון, האם הפתרונות לבעיה זה לחסום צמתים כל שני וחמישי ולהוריד את כולנו לרחובות ועוד כל מי
ללא שם07.06.17
15
ואני פשוט לא מבין איך כולם הולכים כמו כבשים, בלי שיענו להם אפילו תשובות מינימליות.
גדול07.06.17
נכון יש לך אינטרנט ואתה מחשיב את עצמך לקנאי צביעות במיטבה
שמואל 07.06.17
מסבירים לך שאלה שמסובכים !!!הם אלה שלא לומדים והרב שך זצ"ל קבע שלא לאשר להם תורתו אומנותו. או שלא מצייתים להנחיות של הרב שטיינמן. כן הנחיות וועד הישבות הם הנחיות גדולי הדור ולא גומחה של פקיד..צריך עוד הסברים למה הפלס מנוולים כשהם כותבים כך על הרב שטיינמן ומיתממים לך אנחנו לא כותבים נגד גדול הדור. שק
שלמה07.06.17
14
לא מובן אם כן.... .האם יש מחלוקת על המציאות ??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי07.06.17
במערכות הצבא נזהרים שלא לגייס ולמנוע עימותים עם הישיבות הגדולות בראשות גדולי ישראל חברי מועצות חכמי התורה. כדי שיראה בעיניהם שאכן אין גזירה. והם מתלבשים הן הפיתויים והן בבירוקרטיה מורכבת יותר ויותר על החלשים ולכן המציאות שכמות התגייסים גדילה מיום ליום וכל זאת ע"פ ייעוץ של מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו
מן הצד07.06.17
חוסר הידברות
מן הצד השני07.06.17
בצבא. משל היית שם ושירתת. גם לו היית משרת לא היית יודע על אחת כמה וכמה שאינך ולא היית שם, אז איך אתה יודע מדוע ואיך המערכת פועלת.
אבי08.06.17
13
טוב שלכל הפחות אתה יודע להגדיר את מה שלדעתך קיימת התעוררות, ״כמטורפת״, הנחתום מעיד על עיסתו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.06.17
12
הנושא, מכיר אישית בחורים שמסובכים, גם אלה שהתייצבו בזמן, אז מה אתם בורחים מזה, תטפלו בזה.
האמת מתופצצת07.06.17
11
כל הבורים ועמי הארצות למינהם שיפתחו ספרי הסטוריה של עם ישראל כדי לדעת מה פרוש המילה גזירת שמד. תקראו על קוזקים פורעים שפורצים לבתי יהודים שוחטים הורים על ילדיהם. מבקעים בסכינים בטן של נשים הרות. אונסים ילדות בכל גיל. תקראו על גזירות השמד בזמן מסעי הצלב, איך השמידו את כל קהילות וורמיזה איך חיסלו באכז
דב07.06.17
גדול המחטיאו יותר מן ההורגו. תבקע לי את הבטן בסכין תבשל את הילד שלי ואל תחטיא אותנו, קשה תרבות רעה בתוך ביתו של אדם יותר מחורבן ביהמ"ק, אתה יודע מה היה בזמן החורבן? כל מה שתיארת זה לא מדגדג את מה שהיה בחורבן. ולהושיב את הבן שלי מול חיילות וכו' המקום לא ראוי כאן להמשך התיאורים, זה יותר גרוע!!!!!!!!!!
ישראל07.06.17
כאחד שהיה שם ואף הנו קצין, ראיתי מה שקורה שם ובמפורש, מי שרוצא חוטא ומי שלא לא יחטא. ודאי אם אתה נמצא ביחידה עם מגבלות על תערובת נשים שם. אלא שנוח למבלים ולפלג להמציא סילופים כדי להצדיק את עמדתם וזה מה שאתם עושים כל היום. אין פה גדול המחטיאו יותר מן ההורגו, להיפך, כשהיה בישיבה או בכולל ועשה כלום הוא
אבי07.06.17
הבן שלי התגייס לנחל החרדי בטוענה שאין לו הצלחה בלימוד, ומי שאינו לומד צריך להתגייס כדעת מרנן ורבנן. היום הוא חילוני גמור עם כל המשמעות שבו, וחי עם בחורה שפגש בצבא. בימים נוראים צחק על הקצינים שאף לא קמו לתפילה, ולולי אנשי חב''ד לא היה שומע קול שופר.
פלוני08.06.17
10
הנה מכתבו של: מרן מנהיג הדור לאנשים ירא שמים, הצדיק הלוחם מלחמות השם צבקות הגר"ש אוירבך על עצרת הענק שתתקיים היום בארה״ב בס"ד. הנני בכל לב לברך ולחזק את האסיפה הגדולה והנשגבה להצלת התורה והיהדות ע"י אחב"י היראים ובני התורה אשר באמריקה המתאספים להקהל ולעמוד על נפשנו כחומה בצורה כנגד גזירות השמד אש
שמשון11.06.17
9
וחייבים לתרץ את עצמם לציבור המבולבל שלהם שאין לו מושג מה קורה באמת.
עציץ לשעבר07.06.17
8
יש גל עצום של מצטרפים לפלג, על אפם וחמתם של עסקני בני ברק.
גיל07.06.17
7
איזה פרצוף יש ליהדות ה׳חרדית׳ בארץ... רק זעם, כעסים, שנאה, סכסוכים ופילוגים! אה כן, והכל לשם שמים. אחחחח, איך שאנחנו נראים, העיקר לא לעצור, שום חשבון נפש... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מייקל07.06.17
משיח משיח משיח איי יאיאיאיאם משיח משיח משיייאח אי יאיאיאיאם
לשמוח ולאהוב07.06.17
6
האם אין מגייסים וציידים? ודאי שכן. האם אחוז המתגייסים החרדים עולה משנה לשנה? ודאי שכן. נניח שלא כופים, אבל נשאל שאלה פשוטה: הרי למרות שאף אחד לא באמת מכריח אותך לקנות אייפון, בכל אופן על עצם הנפילה בזה, קוראים למערכה ועצרות, ובמה שונה בזה ההליכה לצבא, על עצם זה שנופלים לשם גם אם לא בכפיה, צריך למחות
חיים07.06.17
5
ללא קשר לגדולי ישראל. יתד הפסיד כתבה משעממת ולא רצינית לא משיבה על הטענות בצורה הגיונית. אני נטרלי!!!!!!!!!!! קראתי את שתי הכתבות
ליטאי 12.06.17
4
היא החשש להתקררות, זו אכן גזירת שמד. כלפי דת ישראל זה לא יותרה מאשר מצב חדש שיוצר קשיים ומצריך התמודדות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל07.06.17
3
מישהו ניסה לחשוב???????..חבל על הכסף????? תהיה עצרת נו.. ואז... מה יקרה?? אולי תשקיעו את הכסף הזה בהסברה הגיונית ומכבדת בציבור שאתם טוענים שהוא חלש ולכן מגייסים אותו.
909007.06.17
העצרת הינה בזבוז זמן. עדיף שישבו וילמדו תורה. כנראה שאותם יותר מענין להפגין מאשר ללמוד.
אני לא ציוני07.06.17
אכן לגייס כסף לעזור לנושרים בארץ שלא יפלו לצבא וכן מי שהסתבך ויושב בכלא שיוכל לשלם את הוצאות המשפטיות וכן על זה הדרך כל מה שקשור להציל מצבא
סאטמערי07.06.17
2
פשוט תטפלו בבעיות של הבחורים הספרדיים שהצבא עושה להם בעיות על דברים טכניים ושטויות. ואף אחד לא עוזר להם. פתאום כעת יש מה לעשות ויש הרבה מרץ.
יאיר07.06.17
עובדה שהבחורים ברובם לא סובלים מכל בעיות. רק מי שמתחכם חוטף. וכנראה אותם בחורים ספרדים (במקרה או שלא במקרה) בחרו להתחכם ולכן חוטפים ואז צועקים. מי שמתייצב כדין, ועושה מה שנאמר לו בא, חותם והולך הביתה ולא שומע למשך שנה מהצבא.
אבי07.06.17
יש ארגונים מיוחדים כדי לטפל בבעיות
שמואל07.06.17
בבית קברות ובעולם הבא לא קיים גזענות ולכן בעולם הזה הספרדים סובלים והאשכנזים משלמים. כל עוד יש גזענות ושנאת חינם הקב"ה יביא להם מכה אחרי מכה עד שיתעוררו ואם בכלל..... בכל אופן אני מצפה לביאת המשיח שיעשה סדר ויגרום לכלל עם ישראל אחדות מלאה והסבל יגמר.
יהודי אמיתי07.06.17
1
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד07.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24