כיכר השבת

גרסת ה"משגיח קטן" לסערה

הרב רבי: "לא זרקתי את הבחור; כל מילה בנאום - מדוייקת"

בעקבות חשיפות "כיכר השבת" על נאום הרב יהודה רבי בהפגנת הגיוס - הוא נקרא לשיחת הבהרה בסאטמר • כעת, הוא שוטח את גרסתו על הנאום, השמות הבדויים והעדות נגדו • בלעדי (חדשות)

98
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"א בסיון | 15.06.17
הרב יהודה רבי בנאומו בהפגנה
הרב יהודה רבי בנאומו בהפגנה (באדיבות המצלם)

הרב יהודה רבי מישיבת "נחלת משה" שבראשותו של הגאון רבי יעקב בן נאים, עומד בימים אלו במרכזה של סערה ציבורית, המעוררת דיון נרחב בציבור החרדי זאת בעקבות הופעתו בהפגנת הגיוס של פלג מחסידות סאטמר וחוגי הקנאים בניו יורק, כעת הוא שוטח את גרסתו לנאום ולסערה שפרצה.

בהפגנה, הוצג כ"ראש ישיבת נחלת משה" בשעה שתפקידו בישיבה הוא רק "משגיח קטן" לצד נאום שנשא בו הציג שמות בדויים של בחורים שכביכול התגייסו לצבא בעקבות הציידים, בעקבותיו שלח הגר"י בן נאים את מכתבו לאדמו"ר מהר"י מסאטמר - שנחשף ב"כיכר השבת".

החלק בו בו הרב רבי סיפר בפני האלפים כי גם בישיבה בה הוא מכהן ישנם חמישה תלמידים מהישיבה שפותו על ידי הצבא לעזוב את ספסלי הישיבה לטובת שירות בצה"ל התברר כשקרי.

דבריו קוממו עליו את חמתו של ראש הישיבה שכאמור שלח מכתב זועם לאדמו"ר מסאטמר בו כותב הרב בן נאים כי הרב רבי לא משמש כראש הישיבה אלא כמשגיח קטן וכי השמות אותם מנה אינם שמות של תלמידים מהישיבה. דבר נוסף ציין ראש הישיבה כי מעולם לא התגייסו תלמידים מישיבתו אל הצבא על ידי פיתויים וגייסים.

במכתבו, הבהיר הרב בן נאים כי "ב"ה כל תלמידיו לומדים ומתעלים, כולם בני עליה, ואף אחד לא יצא לצבא בעקבות גייסים או פיתויים בלשכת הגיוס, והכל בדוי מן הלב".

הנאום של הרב יהודה רבי בהפגנה (מתוך השידור החי)

בשלב זה החלה סאגה ציבורית סוערת כאשר ב"כיכר השבת" נחשפו דבר קיומו של מכתב ראש הישיבה, כמו גם את דבר גיוסם של תלמידי הישיבה כאשר שיאה של הפרשה הגיעה עם פרסום דבריו ב"כיכר השבת" של תלמיד הישיבה שהתגייס ושלדברי 'הפלג' - כיוון גם אליו הרב רבי בנאומו בעצרת, שטען כי התגייס לצה"ל דווקא בגלל זריקתו מהישיבה על ידי הרב רבי וזאת למרות שהסביר לו מפורשות כי ייאלץ להתגייס במקרה וייזרק מהישיבה, אולם הרב רבי לא שעה לתחנוניו מה שהוביל לגיוסו לצה"ל, כאשר למרות זאת הרב רבי הציג את המקרה שלו כמי שגוייס בגלל הגייסים.

בחסידות סאטמר שקיבלו את המכתב של ראש הישיבה זעמו על הפרסומים וביקשו מהרב רבי הבהרות בנושא. הרב רבי נכנס אל מעונו של הרבי ושוחח עמו בהרחבה כשבמקביל קיים שיחה עם עסקניה הבכירים של החסידות.

במהלך השיחה, שתמלול ממנה נחשף כעת לראשונה ב"כיכר השבת", הציג הרב את גרסתו לנאום הבעייתי, ואמר: "אני משגיח הרבה שנים בעולם הישיבות, עד לפני חוק הגיוס לא הכרתי בחור אחד שהלך לצבא, אני מכיר את הציבור הזה מקרוב, אני חי אותו ונושם אותו הרבה שנים, מחוק הגיוס ואילך אני רואה פשוט משהו מהפכה, זה מה שקורה, סיפור אחרי סיפור מעשה אחרי מעשה, והלב שלי שותת דם".

"כל מילה שאמרתי, אני חוזר - כל מילה שאמרתי - מדוייקת לגמרי, אני מוכן לחזור על אותם דברים, הייתי עושה את אותו צעד גם אם היום בלילה היה שוב כינוס, אומר את אותם מילים, וחוזר על אותם דיבורים שהצעקה תישמע מסוף העולם ועד קצהו", אמר הרב רבי.

לדבריו: "כל אדם מבין שלא אומרים וחושפים פרטיים אישיים של בחור שיש לו משפחה ויש לו את החיים שלו בפני כל העולם, יש עוד נושא גם שלא מפיצים שמות של חיילים, היו הרבה דיונים בארץ ישראל על כל הנושאים האלו, הרי הם נתפסים על זה, כל העליהום שקיים היום, זה כאין וכאפס אם הייתי אומר את השמות האמיתיים, - העליהום היה פי עשר או פי מאה, זה היה מגיע למחוזות אחרים לגמרי, כל בר דעת מבין שלא אומרים שמות פרטיים, זה לא אופציה, האפשרות הייתה או לשתוק או לומר את השמות הבדויים.

"המטרה שבגללה אני דיברתי בכינוס, זה לבוא בעדות אישית, בן אדם שמוכר במשך שנים וחי את הדברים ואומר 'אני מעיד, אני קם ומעיד, אני מוכן למסור עדות בבית דין'. אדרבא, שיקימו מושב בית דין אני יבוא ויעיד, יבדקו את הנתונים אחד לאחד, כל מילה שאמרתי היא בדקדוק רב לא שום גוזמה, במאה אחוז של דקדוק".

המצגת: ההפגנה, השמות הבדויים והמכתב החריף

במקביל קיים "כיכר השבת" שיחה עם הרב יהודה רבי בכדי לקבל את תגובתו. בהתייחסו לשקרים שלכאורה היו בנאומו חוץ מהשמות הלא נכונים, אומר הרב רבי כי "לא נאמר אף דבר לא נכון, מנחה העצרת עשה טעות כשקרא לי ראש ישיבה, הרי כל אחד יודע שאני לא ראש ישיבה - אני משגיח, לא הייתי ראש ישיבה, לא מתיימר להיות ראש ישיבה, לא חיפשתי את התואר הזה".

אתה אולי גם לא תהיה משגיח...

הרב רבי: "זה מחיר מאד נמוך עבור מה שאני מוכן לשלם אם יהיה בכך תועלת ואפילו קטנה בהצלת כלל ישראל בנושא גזירת הגיוס".

הנה אתה שומע שאותו בחור, ר., סיפר בהקלטה שנחשפה ב"כיכר השבת" ואומר שבעצם אתה היית אשם, אתה זרקת אותו מהישיבה...

בשלב זה, מציג הרב רבי גירסה הפוכה להשתלשות האירועים עם הבחור, שכזכור טען כי נזרק מהישיבה בגלל טלפון שאפילו הודעות לא היו בו וכי הוא התחנן בפני הרב רבי להישאר בישיבה תוך שהוא מבהיר לו כי באם ייזרק הוריו יאלצו אותו להתגייס, אך תחנוניו לא הועילו.

הרב רבי: "כמה אפשר לשקר ולהכחיש את השמש בצהריים?! אני תפסתי לצערי אייפון אצל הבחור, בפשטות הייתי צריך להשליך אותו מהישיבה, זה הפשטות, אבל בכל פעם צריכים להפעיל הרבה שיקול דעת, היה צריך סנהדרין שיושבים ודנים בדיני נפשות על כל בחור ובחור.

"באותו זמן עוד לא ידעתי שהוא כבר ברשת של הצבא, אבל היתה לי הרגשה מאד קרובה שהבחור לא יושב חזק בישיבה. הוא לא קיבל שום הודעה שהוא צריך ללכת הביתה, הוא נשאר בישיבה, הרי גם הוא מודה שביום כיפור הוא היה בישיבה, באותו שבוע הרי זה היה בימים של קודם יום כיפור שתפסתי את זה, הוא נשאר בישיבה.

"הוא בא אלי הביתה במוצאי יום כיפור - לא בגלל שהודיעו לו שהוא צריך לעזוב את הישיבה, והוא חוזר לי על טרמינולוגיה ששומעים את זה הרבה, 'אני נשאר חרדי, ממילא אני לא לומד כל היום, נחל חרדי, אפשר להישאר חרדי, אני הולך לצבא', לא הועילו לי כל תחנוניי, אמרתי לו: 'יש לך את הישיבה, יש לך את החיים, בוא תציל, בוא נבנה, בא נראה מה לעשות, במקום הזה או במקום אחר', לא עזר לי שום דבר, הוא אמר לי 'זה לא קשור אני נשאר שומר תורה ומצוות בישיבה אחרת'...

מכתבו החריף של ראש הישיבה הגר"י בן נעים לרבי מסאטמר

"הבחור - הלך מהישיבה והחליט שהוא הולך לצבא, בעקבות זה שהיה לו כבר הרבה הרבה דעות שהכניסו לו לראש קודם - שנחל חרדי זה משהו שמקובל, וזו אפשרות לגיטימית לבחור ישיבה".

הבחורים הנוספים שדיברת עליהם בהפגנה, הם כולם בצבא?

הרב רבי: "אני פירטתי במדויק על כל אחד היכן הוא, יש מהם באקדמיה ויש מהם בצבא. חלקם הלכו מיד לצבא, ואצל חלקם הפיתויים שלהם היו שהצבא משלם עבורם את לימודי האקדמיה ומשם הם הולכים לצבא, הם חתומים שהם הולכים אחרי זה לצבא, לכן הבחורים האלה הלכו לאחר מכן לאקדמיה. זה מה שאמרתי בכינוס, הדברים מדויקים לגמרי".

ואם כל הבחורים יכחישו אותך ויאמרו שגם אם הם התגייסו לצבא זה לא קרה בגלל פיתויים?

הרב רבי: "אז יש לכם אפשרות לעשות בירור מקיף עלי ולהחליט למי אתם בוחרים להאמין; אם להאמין לבחורים שנוח להם היום לטעון ולשרת בכך את אלו שאצלם הם נמצאים, או להאמין לאדם שמוכן להפסיד הכל, כי תחשבו רגע מה הרווחתי ממה שעשיתי חוץ מצער ועגמת נפש, אבל אני יודע שכשאעמוד מול כסא הכבוד היו ידונו אותי האם כשראיתי דברים דאגתי לעצמי למשכורת שלי ולשטל'ה שלי, או שדאגתי לעם ישראל ועשיתי מה שבורא עולם רוצה שאעשה. יודע תעלומות יודע את האמת ולא יועילו כל השקרים וכל הראיונות שראיינו או כל גרסאות שהופצו".

נכנסת למעונו של האדמו"ר מסאטמר בעקבות מכתבו של הרב בן נאים?

הרב רבי: "נכנסתי למעונו של האדמו"ר בעקבות המכתב, ישבתי אצלו ופירטתי שוב את השמות האמיתיים של אותם בחורים ואת הסיפורים המדויקים שהיה איתם אחת לאחת, עם הוכחות שיכולתי להוכיח עד כמה שהיה ניתן כי כל הסיפורים הללו הם אמת לאמיתה עד לפרטים הקטנים. יתירה מכך, ישנם עוד מקרים שלא סיפרתי אותם כי אין לי עדיין את כל הפרטים על אותם מקרים".

ראש ישיבת "נחלת משה" כתב במכתבו כי הבחורים הללו לא התגייסו בגלל פיתויים, האם אתה חושב אחרת?

הרב רבי: "האם אפשר לקרוא בשמות אחרים מלבד 'פיתוי' - לעובדה שצה"ל מממן לימודי אקדמיה ומקצועות לבחורים כדי שיחתמו שיגיע אחר כך לצבא? יש לך שם אחר לזה?!".

האם האדמו"ר מסאטמר קיבל את דבריך?

הרב רבי: "למיטב ידיעתי האדמו"ר קיבל את דבריי לאחר שקיבל הוכחות ברורות ומדויקות, כל הנושא היה איך מתמודדים עם זה בנוגע לציבור, האם לחשוף את השמות או לא".

האם אתה יודע להצביע על ממ"ח מסוים שבחור כזה או אחר מהישיבה שלכם נפל שם לצבא על ידי גייסים שפועלים שם?

הרב רבי: "כן, הסיפור שסיפרתי בכנס על מפקד עם זקן שפיתה וגייס בחור מהישיבה, הוא פעיל בממ"ח של העיר חיפה".

תוכן שאסור לפספס
98 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
60
אני תושב חיפה ואני צריך ללכת לממ"ח בתל אביב אולי יסביר לי "כבוד הראש ישיבה" איפה יש ממ"ח בחיפה
חיים20.06.17
59
התגיסו מעצמם ואני מכיר 3 מהם למה עזבו את הישיבה בגלל רבי 2 עזבו ואחד עף ולא רצה להחזיר אותו רבי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתנאל16.06.17
58
כאדם שלא קשור בכלל למאבק בנושא הגיוס, ולאחר קריאת כל הפרסומים בנושא, אין לי ספק שהרב רבי צודק בכל מילה וניכרין דברי אמת!. הרי ברור שהבחורים שהתפתו ללכת לצבא/אקדמיה יגידו שהם הלכו מרצונם ולא פיתו אותם, וכי מה יגידו?! שהרב רבי צודק ויש פיתויים?!
אברך15.06.17

הצגת כל התגובות

57
רק אשכנזים מתווכחים, כל הספרדים יודעים שרבי צודק ויש נפילה אדירה
יוסף לוי15.06.17
56
תתבייש לך! ספרדי טהור משפיל עצמו- לפני אשכנזים. ודובר שקר--יסתום פיו!
אפשוטע ידעל15.06.17
55
ואל תשלה אחרים הציבור לא תמים כפי שאתה רואה אותו עכשיו יתחילו כל התירוצים שאני לא יכול אסור לי וכו כו
דוד15.06.17
54
רבי פייק שקרן
קושטא קאי15.06.17
53
העיקר קבל כסף מהזלונים
יוסי מרק15.06.17
52
התביישתי שאחד כזה נמצא שם כיום. כשהוא דיבר בשפה אשכנזית עילגת, רציתי לקבור את עצמי באדמה מרוב בושה. והוא יתן את הדין על כל הבחורים שהוא זרק לעזאזל בשרירות לב ואטימות. מציג את עצמו כראש ישיבה... פשוט בדיחה.
יונתן15.06.17
ותראו מי מדבר אמת ומי לא. צריך להוציא את הנורווגים מחוץ לחוק, פשע לאור יום.
דחוף15.06.17
שהבחורים שונאים את המשגיחים ובפרט בחורים חלשים ולכן זה בכלל לא פלא שאתה כותב ככה נגדו זה רק מוכיח שהוא היה עומד על המשמר, כתוב בגמרא שאם יש רב בעיר שלא שונאים אותו סימן שהוא לא מוכיחם ולכן הם אוהבים אותו
תשמע15.06.17
51
כיון שפעם אחת נתפס בשקר, הוא מנסה,כדרכם של בעמעמעם הזדונים, לטייח. אבל דבר לא יעזור לו, הוא והם שקרנים ולא יבחלו בשום מעשה נבלה כדי להצדיק את דרכיהם הנלוזות. אגב, מה היה לפרענק פרך הזה, לנסוע לכנס של סאטמרים אשכנזיים? שבזים לו ולשכמותו גם כך?
אבי15.06.17
50
העומד כחומה בצורה מול הרוחות הקרירות הזדוניות שמנשבות עכב הגזירה הנוראה אשריך שנתפשת על דברי תורה עולם התורה חייב לך , ואל תדאג לפרנסה לותפיקך בישיבה , כמו שיסכמנו מראש אתה תקבל מסטמאר הרבה יותר
הפלס15.06.17
בקושי מק"ק שקטנו של כל נושר עבה ממותניו וממתני המחבלים והפלג מגדולם ועד קטנם גם יחד.
אבי15.06.17
49
הוא לא משלם על שכירות על המקום בית הספר. ,כל המחלל שם שמים בסתר נפרעים ממנו בגלוי,
המומה26.06.17
48
סליחה לא הבנתי מה זה משגיח שני גם גם לא מובן אם המשגיח הזה הוא הסיבה להתגייסם של חמשה בחורים של ישיבה כה קטנה למה צריכים ציידים, שיכתירוהו כמשגיח ראשון או אפילו לראש ישיבה אמיתי והוועד הישיבות ינשמו לרווחה בראותם המון בחורים מתגייסים
איש תם15.06.17
47
נו תדבר במספרים שאתה באמת אוהב.. כמה כסף סאטמר משלמים לך עד סוף החיים על העדות "הנאמנה"??? אוי יא רבי.. כמה נכלולי ובוגדני
צבע כסף וזהב יפ15.06.17
46
אין ממ"ח בחיפה וכנראה שרבי יהודה שוב משקר אני לא יודע למי להאמין לראש ישיבה שהתברר שהוא מק"ק לראש ישיבה שלא ידע שיש לו מקק שהוא נחש לראש ישיבה שלא יודע שהבנים שלו דרים בכפיפה אחת עם נחש צפעוני או אולי למי שיודע להגיד שהוא נכשל כמשגיח ונערים עוזבים את הישישיבה שלו לרחוב
הרב המשגיח15.06.17
45
ממתי משגיח שני או קטן יכול לזרוק בחורים? ואיך זה שנזרקו בחורים? הרי אף אחד מן הישיבה לא הלך לצבא כפי שכתב הראש ישיבה במכתבו?
בנימין15.06.17
44
אין לו מודעות עצמית מינימלית
איזה צבוע15.06.17
43
מה חשבתם שהוא יגיד
יאיר 15.06.17
42
האם מי שהוא שם לב שיש גם הרבה ישיבות ספרדיות יותר מלפני כמה שנים
הרב המשגיח15.06.17
41
מאז ומתמיד בישיבה היו בחורים ממשפחות פריפריה והרב בן נאים היה מעיף אותם בלי למצמץ.... הייתה בדיחה בישיבה שמי שלא נזרק הוא הלא נורמאלי.... הוא היה מקבל שיעור של 60 תלמידים ועד סוף שנה נשאר 30 !!!! לאיפה הלכו כולם? הרי אם זרקו אותך מנחמ"ש אין סיכוי להתקבל לשום ישיבה... הלכו לרחוב!! עבדו במאפית נחמה
חייל דוס15.06.17
40
שפת אמת תיכון לעד!!!! ניכר שהר' יהודל'ה רבי צודק בדבריו, גיסרתו עקבית וברורה לכל אורך הדרך, והדברים ניכרין בעליל.
שולם15.06.17
39
הדיוטא האחרונה...!
ספרדי גאה15.06.17
הבחורים הספרדים למיכסות הצבא כדי שהם ובניהם ישארו בישיבות ילמדו או יזרקו סטנדרים ואתה תהיה בשר תותחים שלהם, כבר התפרסם בשם אחד ממנהיגיהם שאמר "שהספרדים ילכו לצבא"
לספרדי הגאה 15.06.17
38
מזכיר את "אוי לרבונים המקאבלים באיזור מגורייכו" של קופת העיר .
אשכנזי19.06.17
37
מי שם את הזאלוני אפוטרופוס על הישיבות האם הוא פעם הרגיש שארץ ישראל ניקנית ביסורים במקום לנסוע למיאמי ביטש שיבוא לגליל ולנגב שישתתף בצערם של ישראל ושל החיילים השומרים על גבולות ארצנו הקדושה
געציל15.06.17
36
כל העניין מתחיל מהמנטליות הקיצונית בה אשכנוזים לא יודעים לכבד דיבור בהברה ספרדית
איש יהודי15.06.17
35
אתה לא משגיח, חמודי. אתה מק"ק. מקק קטן מאוד. תפנים
חיים15.06.17
בחורים מהישיבה??
תלמיד מרן15.06.17
אני מוחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נדב15.06.17
34
אשרינו שזכינו שהרב מהיחידים האמיתיים המוכן להפסיד הכל למען השם.
מאיר15.06.17
33
כל מי שמכיר את הישיבה יודע עד כמה הוא נלחם שכל בחור ישאר בתוך המסגרת, גם כשראש הישיבה סבר אחרת.
וקנין15.06.17
32
ואמר לרבי שיבא אלו ורבי אמר גם אם ר' שמואל יגיד לי להחזיר אני לא מחזיר
יהודי ממש לא פשוט 16.06.17
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.06.17
30
בורא עולם אוהב כל יהודי ויהודי וא"ע"פ שהוא לובש בגדים של צהל בורא עולם אוהב חיילים בצהל בדיוק כפי שאוהב את לומדי התורה אף אחד לא יכול להיות היועץ ואיש סודו של בורא עולם ,התפקיד של הרבנים זה להרבות אהבה ואחווה בין כל הזרמים בעם
ח"ר"ד"ק גאה 15.06.17
29
בקטע שלפני מכתבו של הרב בן נאים במשפט אחד הוא אומר שהבחור אמר לו שהוא הולך לצבא וכך כמדומני נאמר גם בנאום (זה עושה לי בחילה ולכן קשה לי לשמוע שוב את הדברים) ואחרי רגע , הוא אומר שהבחור אמר לו שהוא ילמד בישיבה אחרת...........
אמת מארץ תצמח15.06.17
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זקן הקהילה15.06.17
27
היכן מצינו שמקק [כפי שנקרא ] יש לו בכלל זכות דיבור ויישום בזריקת בחור מישיבה. ????
פלוני16.06.17
26
כמה קטן יכול להיות משגיח קטן ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואלי15.06.17
25
לרבי הזה יש כישרון מצויין להפוך לילה ליום ושחור ללבן אז ככה... הכתב... הרב יהודה רבי דיבר בעצרת הרבבות אחרי שהופעל עליו לחץ עצום מצד חוגי סאטמר. המראיין.. על איזה לחץ אתה מדבר? צ'ק שמן ומשכורת קבועה לכל החיים. איזה שם אחר אתה רוצה לתת לזה אם לא לחץ עצום. חחחחחחחח
שמואל דוד15.06.17
24
עכשיו ראיתי שהפלג צודק
01257420.06.17
23
בתור אחד שלמד תחתיו. מדובר בנוכל שלא היסס להעיף בחורים על ימין ועל שמאל. כל מי שלא ישר קו עם התזה שלו מצא עצמו בחוץ הזוי שהוא צועק לא תעמוד על דם רעך בזמן שהוא רקד לנו על הדם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי פשוט16.06.17
22
מה יש לבחורים שירדו מהדרך להפסיד, ?? אתה וודאי מפסיד מהשקרים שלך, אבל הם אין להם שום עניין בגירסא כזו או אחרת, כמה עבדתם קשה עכשיו לנקות את שמכם אחרי הבדיחה הנוראית שעשיתם באמריקה ... חשבתם שבאמריקה זה רחוק ואפשר לשקר?? שם לא יבדקו ?? הרוצה לשקר ירחיק עדותו עד לאמריקה... כת של שקרים הפלג הזה...
א ב15.06.17
21
יום הכיפורים הוא יום של התעלות רוחנית בפרט למי שנמצא בו בין כותלי ישיבה קדושה. ומה קורה לאחר יום הכיפור הנעלה? שתי אפשרויות: 1. בחור שרוצה לצאת מן הישיבה, במקום לחזור בו או להיעלם מן השטח בבין הזמנים ומעלה, בוחר לגשת לביתו של המשגיח ולספר לו שהוא עוזב ולמה. 2. הבחור מנצל את ההתעלות של יום הכיפורים
מיאו15.06.17
20
You lie and speaks broken Hebrew like aschnazim just to get money from satmer you are low live Liayer (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David15.06.17
19
ולא מפסיק להתגלגל מצחוק. מישהו לחץ על כפתור ההשמדה העצמית. עצוב
שמוליק15.06.17
18
איך הרב רבי וכל המתפלגים מציעים, להתמודד אם מי שלא בישיבה, ואם אלה שהם טרום יציאה מהישיבה.
חיים15.06.17
17
ולמה נאמין? למשגיח הקטן או לראש הישיבה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל15.06.17
סיפרו לו שהולכים להוציא את הנאום במיליון עותקים ושכנעו אותו להוציא מכתב רק לרב'ה מסאטמר ושזה לא יצא החוצה ואחר כך השטיינמניסטים נתנו לו אגרוף בפרצוף.
יוסי16.06.17
16
מק"ק מגעיל שלא לומד כלום רק השקופה, מרגיש את עצמו מי יודע מה כשהוא מצטט את הרב שך ועל כולם הוא צוחק כי אף אחד לא הגיע לדרגה שלו של השתכנזות, מדבר על ברסלב כאילו ר' נחמן היה סבתא שלו, אין לו בכלל כבוד ויראת שמים רק שקר וחנופה כמי שכל ימיו שאף להיות משוכנז ושומר על זה מכל משמר. לועג לכל מי שמגלה רצון
שי15.06.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניכר בהעברתו כמה דברי אמת בפיו15.06.17
14
מדןע ישיבה של מרוקאים שאמונים על עבודת ה מתוך שמחה ואהבה ולא מתוך פנטיות והפחדה כמו פרסים ואשכנזים מעסיקים פרסי בתור משגיח ?? טוב שהעיפו אותו הוא לא מתאים לישיבה שך ספרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחלת משה בוגר15.06.17
13
הרה"ג רבי שליט"א אין לכם מה לדאוג, שלוחי מצווה אינם נזוקין וה' ישלח לך פרנסה בשפע ובכבוד וברכה בכסף ודורות ישרים ומבורכים למרות שהרבה הרבה לא מפרגנים לך את זה על אפם ועל חמתם לא תפסיד מזה מאומה בע"ה
ראובן15.06.17
12
הטעות של העסקנים בבני ברק הוא שהם לא מבנים שכשיורים חזק זה יכול לחזור בחזרה כבומרנג הטעות שלהם הוא שהם חושבים שהם הכי חכמים (אולי) אבל הם שוכחים שלא כולם טיפשים
חיים15.06.17
11
הוא נשמע מלכתחילה כשחקן עולה על הבמה, ספרדי בהברה אשכנזית, ראש ישיבה בטעות, בוכה על שמות בדויים (למה לא אמר שהשמות בדויים בתחילה). אם כוונתו רצויה מעשיו אינם רצויים, המטרה אינה מקדישה את האמצעים.
אלכס15.06.17
10
אין מה לומר, ניכרים דברי אמת! ומכן השאלה... האם אנחנו לא רואים כעיננו את מסע הלחצים והסברה של הצבע? האם לפשר לסנוור אותנו עד כדי כך? גם אלי מגיעים עדויות על לחצים שעוברים בחורים. נכון, קשה להאמין לבלגניסטים מהפלג, אז מה? לכן אין גזירה? אין התחיבות למכסות? אין הודעה בפה מלא שעצם העובדה של בחור לומד ז
אבי15.06.17
9
הראש יותר ויותר עמוק באדמה ויזעקו בקול ג' פעמים "מרנן ורבנן" וכל השאלות יבואו על פתרונם
שלמה15.06.17
שקרים ובדותות ולהטריד ויטענו שהכל מותר להם א. עפ"י ההלכה. ב. להם מותר כי השיטה וההשקפה שלהם היא הצודקת.
אבי15.06.17
כל האומר מאי אהני לן רבנן הוא אפיקורס, יש לך סיבה מיוחדת להאמין ליהודה רבי ולנתי גרוסמן ימש חוץ מזה שאתה בחרת הדרך הזו ונוח לך להשאר בזה? מה ההיגיון בדבריך? התורה באמת אומרת לנו להאמין בחכמים, וכל חכמי ישראל חוץ מכמה בודדים ממש, שמעולם לא הכרת אותם!! חושבים לא כמוך, מאיפה הלעג הזה לגדולי ישראל ולתלמ
שי15.06.17
8
תמיד השקר מתגלה בסוף והבושה מי ישורנה.. ??? כל יום משנה גרסא... ימשתכנז עלוב שמתלקק עם אשכנזים
א ב15.06.17
לעומת הצד השני שמחליף גירסאות כמו גרביים ונשען על סיפורים של שבבניקים מהצבא.
חזי16.06.17
7
את האמת להגיד לכם אני מכיר את הרב יהודה רבי כבר קרוב לעשרים שנה ודברים שנכתבו ונאמרו פה בימים האחרונים לא הסתדרו לי. קשה לי להאמין לבחור שהתראיין לרדיו קול ברמה ואמר את מה שאמר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.06.17
6
אין ספק כי על הצבא צריכים להילחם בכל הכח מה שיותר מהר וכל דקה באיחור אנו מאבדים עוד בחור ועוד בחור, זה לא משנה אם עניין הצבא היום זה יותר גרוע מפעם או לא אין ספק כי הצבא הוא גזירה נוראה בפני עצמו מאז ומתמיד שאלפי בחורים ובחורות נפלו לשאול תחתית=צבא, יש קטרוג גדול על כלל ישראל שלא עושים מספיק, ועוד
משה15.06.17
5
שוב ושוב שקוראים למשגיח "ראש ישיבה" ????????????????. זה מה שכואב בכל הענין ??????????????????
ספרדי אמיתי15.06.17
4
אתם אפס לעומת חיילים שמסכנים את חייהם. תורה לומדים כל החיים וגם בצבא, זה לא סותר. הפגנות ועצרות ובלבולי מוח זה ביטול תורה.
יהודה15.06.17
3
הוא יסדר לו עבודה אחרת... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שילך כעת לשכן של שמוליק אלישיב15.06.17
2
למה אני לא. אמין למק"ק? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james15.06.17
1
אם לא תקבל את נתח הכסף שהובטח לכם. רודפי בצע ושלמונים
שמואל15.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24