כיכר השבת

אין גייסים, אין מכסות, אין הסתגלות

הגר"י רוזן תקף: שראשי הישיבות בארה"ב יעשו סדר אצלם

בעת הסערה סביב הפגנת הגיוס בארה"ב שוחח אברך עם הגאון רבי יגאל רוזן שטען כי למרות הנוסח המפורש ב"חוק הגיוס" - אין גייסים ומכסות וכן תקף בחריפות את ראשי הישיבות באמריקה (חדשות)

71
ישראל כהן | כיכר השבת | ג' בתמוז | 27.06.17
הגר"י רוזן תקף: שראשי הישיבות בארה"ב יעשו סדר אצלם
(צילום: יעקב כהן - פלאש 90)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

במהלך הימים הסוערים סביב ההכנות להפגנת המחאה של חסידות סאטמר בניו יורק על חוק הגיוס וחלופת המכתבים בין גדולי הדור לראשי הישיבות בארה"ב הגיע אחד ממקורבי ראשי הישיבות אל הגאון רבי יגאל רוזן ראש ישיבת 'אור ישראל' ומי שמתמצא בפרטי החוק הקיים על מנת להבין מהי עמדתו.

האברך טען בפני הגר"י רוזן כי גדולי ישראל בארה"ב מקצינים את דעתם מיום ליום בנוגע לחוק הגיוס בישראל אולם הופתע כשנתקל בתגובתו החריפה של הרב רוזן שאמר לו כי אין בחוק הגיוס "יעדים" שהצבא מעמיד בכל שנה לכמות גיוס החרדים.

הרב רוזן אף הכחיש בפניו כי קיימת "תקופת ההסתגלות" המופיעה בחוק הגיוס כמו גם את תופעת הגייסים שתפקידם להגביר את קצב הגיוס של בחורי הישיבות.

הגר|י רוזן אף תקף במהלך השיחה בחריפות את התערבותם של גדולי ראשי הישיבות בארה"ב, כשלדבריו "הם לא יודעים שום דבר, ומדוע הם מתערבים פה", הרב רוזן אף שיגר ביקורת כלפיהם כשהתבטא "שיעשו קודם סדר אצלם".

"כיכר השבת" מציג את תמליל השיחה המלא:

הגר"י רוזן: "הלו".

אברך: "שלום וברכה".

הגר"י רוזן: "יא".

אברך: "סליחה שאני מפריע עכשיו זה טוב, או שלא כל כך?".

הגר"י רוזן: "לא יודע, בוא לאמיר הערין, מה הנידון?".

אברך: "שוב, מה שדיברתי עם הראש-ישיבה בפעם שעברה, פשוט...".

הגר"י רוזן: "מה הנידון, מה הנידון, בוא נשמע".

אברך: "האמריקאים נהיים יותר ויותר קיצוניים מידי יום...".

הגר"י רוזן: "הם מבלבלים את המוח, נו, שוין, כן נו, אבל מה הם קיצוניים, מה זה עסק שלהם של האמריקאים, מה זה עסק שלהם?".

אברך: "אני מדבר על ראשי ישיבות של אמריקה...".

הגר"י רוזן: "ראשי ישיבות של אמריקה, ראשי ישיבות של אמריקה, הם לא יודעים שום דבר. מה הם מתערבים פה, שיעשו סדר אצלם בדברים שלהם, אחר כך שידברו פה. נו?".

אברך: "אני מבין...".

הגר"י רוזן: "אז מה הנידון, לא הבנתי, אין מה לדבר איתם, אין מה להסביר להם, שום דבר, הכל, אין שום נידון. אין שום בעיה, אין שום דבר, הכל זה שקר וכזב, אז נו, יש מה להסביר להם משהו? מה יש להסביר להם?".

אברך: "כל הזמן הם אומרים על הגייסים, הם מדברים על זה לאחרונה".

הגר"י רוזן: "איזה גייסים? מה הם מבלבלים את המוח?!".

אברך: "זה נכון שיש גייסים? כל הבלגן שעושים סביב הגייסים זה נכון שיש כזה דבר?".

הגר"י רוזן: "הכל שקר וכזב".

אברך: "סתם כל הבלגן שעושים זה הכל שקר? כל המושג הזה של גייסים שמפתים זה לא נכון".

הגר"י רוזן: "אין כזה דבר, אין כזה דבר, באחריות הכי מלאה אני אומר לך. אין כזה דבר".

אברך: "כל החוק הזה שכתוב הסתגלות וזה...".

הגר"י רוזן: "מה זה הסתגלות? איזה הסתגלות? טוב, נו, בקיצור, חבל. תעזוב, תעזוב, תעזוב את כל השטויות האלו. אני לא מתעסק, אני לא מגיב לשטויות. אני יכול לדבר כשבחור בא לדבר איתי בלימוד לענין, אני עונה לו. כשמדבר לא לענין, אני אומר לו אין לי מה לדבר איתך. אותו דבר אני אומר לך, אין לנו מה לדבר על הדברים האלו".

אברך: "הראו לי את החוק, הם הביאו כתוב שיש הסתגלות בתוך כמה שנים".

הגר"י רוזן: "מה יהיה בהסתגלות? מה קורה בהסתגלות?".

אברך: "שלאט לאט יותר ויותר חרדים נהיים חיילים ואז מתרגלים לזה".

הגר"י רוזן: "תגיד לי, האמריקאים האלה יודעים בכלל מה פירוש המילה הסתגלות? הם יודעים לתרגם את זה לאנגלית? תעזוב, תעזוב. חבל על הזמן. תעזוב את כל השטויות האלה".

אברך: "אבל אמרו שהיה גזירה על יעדים, מה זה היעדים האלו?".

הגר"י רוזן: "הו, שוין, נו, אין יעדים, הכל שקר וכזב. בקיצור אני לא הולך לבזבז את הזמן שלי על שטויות. הזמן שלי יקר".

אברך: "זה נכון שנקבע מספר של חרדים שמידי שנה צריכים ללכת לצבא?".

הגר"י רוזן: "לא, לא, לא, לא. ממש לא. להדיא לא. להדיא לא. מי שיודע לקרוא רואה שלא. מי שלא יודע לקרוא מסבך את הדברים. בוא גמרנו, חבל לי על הזמן שלי וחבל לי על הזמן שלך".

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
א. אם אדון גליק מאמריקה לא היה מתערב ביתד נאמן והוא לא "גדול בתורה", לא היה מחלוקת היום אז אל תבלבלו במוח כשנח לכם אז אמריקה צריכה להתערב וכשלא נח לכם אז לא, די!!! ב.הגיע הזמן שלא נחנך גדולים וגאונים איך הוא אומר בעצמו ? עדיף שיחנך את תלמידי ישיבתו ורק בזה שיתעסק ולא לחנך את גדולי ישראל גם אם הם חו
מוטי02.07.17
30
למה הגאון הגדול מרן ראש הישיבה הגר"י רוזן לא אמר לשואל כמו שצריך, דוגרי, כמו שאמר לבחורים שלו שבאו עמו בטענות(ההקלטה בכיכר שבת 24.6.14) "סתום את הג'ורה שלך!!!". זה היה מסיים את השיחה, ואז היו רואים שהראש ישיבה שליט"א מתכוין ברצינות ובהחלטיות הדעת תורה שלו. אגב, איזה מין ראש ישיבה זה כשבחור לא מדבר
שכל ישר27.06.17
העזת להגיד מה שרבים חושבים בלב ולא מעזים לומר בקול רם. שמעתי מאחד מגדולי הדור זצ''ל כתשובה על תמיהה מסוימת. שלפעמים הקב''ה מזכה לבעל בית פשוט שכל ישר [בקום המדינה היו בעלי בתים מועטים שסברו שאי אפשר שגאולה תבוא על ידי עוברי עבירה], לאומת זאת יש שלמדו הרבה ויודעים הרבה, אך כאילו למדו את כל התורה באונ
m.a28.06.17
בדמוקרטיה מותר גם לשקר, אבל למה בשם מי שלא יכול להכחיש?
תלמיד28.06.17
אתה דמגוג. לא מוצא חן בעיניך, ישר 'שקרן' וכו'. לא בזה תקנה אמינות
m.a29.06.17
29
אנשים מגעילים שרוצים רק להשמיע את דעתם המעוות אבל דעת התורה ישתיקו
המגיב כבר פעמיי27.06.17

הצגת כל התגובות

28
זה לא הפעם הראשונה שיש כותרות שתקף... עיין ערך המשגיח הרב אבר ז"ל...
שלמה27.06.17
27
הגר"י רוזן מדבר, כדרכו, לענין. הכל שטויות. ציידים? גייסים? הכל בחלומות של נתי גרוסמן וחבורת הזבל הסהרורית שלו.
אוזניון27.06.17
26
אמריקה התבלבלה מים ה"עובדות" המגוחכות של הירושלעמרס' והעצניקיס' שמנסים לעשות עליהם קופה של דולרים, בגזילה ומרמה. אני מציע לכל אמריקאי להתקשר לחבר שלו או לבן דוד שלו שהוא ר"מ או מגיד שיעור בארץ ישראל, והוא ישמע את האמת, שהכל שטויות במיץ עגבניות. הכל בחלומות של העצניקים.
אמריקאים27.06.17
25
אין גייסים ????? בנו של אחייני היה ג' שנים גייס חרדי מטעם הצבא. שם משפחתו ג... מה קורא לרבותינו, שאחד אחד נתפס באי דיוקים והכחשות למה שהודו בעצמם.
m.a27.06.17
בנו של אחייני. בבקשה. תביא שם ומספר טלפון. הקישקושים שלכם מגוחכים.
רבי עקיבא27.06.17
לך תברר בקריית ספר ברחוב אורח חיים שנית אני חושב לתבוע אותך ואת כל מוציאי הדיבה בתביעה אישית וציבורית
m.a28.06.17
בניגוד לך, אינני מסתתר!
יוסי בוצר28.06.17
תן לי את הכתובת שלך ואת מס' הטל'-פל', אני ישוב אליך ואתן לך את שמו והיכן הוא גר. לאחרים המגיבים אני לא מתייחס, אינם ראויים לכך.
m.a28.06.17
עצניק מטורלל
מירי28.06.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ימאו27.06.17
23
שלא יבלבל לו את השכל. טוב שכך עשה , למה להיכנס איתו לדיונים סרק מי ששומע לרבנים לא מגייסים אותו ומי שלא מתייצב יש לו כייסים שרצים אחריו בלילות והוא מתגייס בסוף ונכנס למכסות וליעדים והכל רלוונטי אצלו... שלא שם חלקינו כהן וגורלינו כמוהם ב'ה
ר29.06.17
22
באו נחשב כמה חרדים יש באמריקא, וכמה חרדים יש בארץ. לפי החישובים יוצא שכמות אחוזי הבעיות בארץ הן פי ... לאומת כמות אחוזי הבעיות שבארה''ב. כל זה בלי לצרף את האורתודוקסים שהם נחשבים אצלנו כחרדים מודרניים. ולכן אין זה מוסרי לבקש מרבני ארה''ב שידאגו רק לבעיות שלהם ולא לבעיות שלנו. ושחכו את מאמר חז''ל כ
פלוני27.06.17
21
השיבוש ההשקפתי התחיל בזה שהמנהיג שלהם הרב שטיינמן תמך בפשרת הנחל החרדי ומכאן הדרך קצרה ליעדים ומכסות ועוד פשרה ועוד רע במיעוטו עד שיחריבו את כל הציבור החרדי השם ירחם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלחנן27.06.17
החרדית פי מאה
ת27.06.17
20
החוק אומר שיש יעדים והסתגלות והוא יותר חכם ומבין בדרך שלו את החוק... מענין למה בשאר הדברים שמחוקקים נגד התורה אי אפשר להגיד שזה כלום ושהחוק שקר וכזב וזהו, מהיום לא צריך להלחם על כלום שיחקקו החילונים מה שהם רוצים אנחנו נבין ונפרש את החוק אחרת ושלום על ישראל אין יותר איומים להפלות ממשלה לא צ
יהודי27.06.17
19
בהתחלה כולם הבינו שיש פה בעיה ואף אמרו את זה ברור, ועכשיו אין כלום, זאת אומרת שמה שחששו בהתחלה כפי שהרב רוזן העיד שיהיה פה בעיה לאחר כמה שנים של קרירות בנושא והיחלשות במלחמה, רואים את זה ברור שכבר לא רואים שום יעדים, שום גייסים שום הסתגלות שום כלום, ויהיה מצב שיגידו שאין מנוס אלא להתגייס לתקופה קצרה
אבנר29.06.17
18
זכותם וחובתם של גדולי הדור מכל העולם היהודי להתערב ולהשמיע את דעת התורה שלהם לאור המצב הקשה בארץ ישראל שהשלטון הישראלי בשיתוף חובשי כיפות שחורות הטילו מכסות של חרדים שחייבים להתגייס לצבא ולהטמע ברחוב החילוני, באף מדינה בעולם החרדים לא מתגייסים לצבא ואם השלטון האמריקאי יטיל מכסות של חרדים שחייבים להת
אוריה27.06.17
איני ראש ישיבה או עסקן או איש ועד הישיבות, ואיני מכיר את החוק ולא את המספרים ולא את היעדים. אבל אני מכיר קצת את הציבור החילוני (בניגוד לצדיקים התמימים בפרט אלו שהגיעו מאמריקע ששוכחים שאנחנו בגלות), ואני יודע שנושא הגיוס הוא מורסה מדממת זה שבעים שנה, ומי שחושב שבשריפת פחים הוא ישכנע או יאלץ מישהו לח
יהודי פשוט28.06.17
כות להעביר יעדים מבלי הסכמתם של ראשי ישיבות ואדמורי''ם. והרי הר''י והאדמור''ם לא יוותרו בנקל על שום בחור/חסיד כמובן לכל בר דעח, לכן אפילו אם יש הסכמים זה על דעתם של גדולי ישאל של א''י שבאמת נכנסו לעובי הקורה כי זה נוגע להם אישית ואחריות עוד יותר מהמפגינים - אלו תלמידיהם שעלולים להפסיד ובכל זאת מסכימ
קצת הבנה03.07.17
17
מדובר בראש ישיבה תלמיד חכם עצום שהעמיד אלפי תלמידים גם אם אתם לא מסכימים איתו תזהרו בכבוד חכמים ואני מדבר על כל סוגי המגזרים...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ב27.06.17
16
ר' יגאל רוזן לא יודע שיש יעדים? מכסות? גייסים? א פשוט בשוק! אם ר' יגאל מתכחש לחוק, אנו בבעיה רצינית ביותר! מי מרדים את מי כאן? כל כך קשה לבדוק את החוק ככתבו וכלשונו ולהבין שיש יעדים, ומכסות? מילא גייסים... צריך להבין שהם מנסים להסתיר והפלג הירושלמי מגלה אותם... אבל יעדים? מכסות? זה הרי כתוב במפ
אבי27.06.17
הכל בחלומות של הפלג בשערי חסד. הרב שך זצ"ל היה בעד פרנסה ליהודים. לכן טוב שיש פרנסה לנתן זאב גרוסמן. שקרים, גזלנים, רמאים.
דשאר27.06.17
15
הפלג מנסה לבלבל את האמריקאים התמימים בסיפרי כזבים. אם זה לא עצוב- זה היה מצחיק מאד
מרים27.06.17
14
אם אתה באמריקה. תתעסק בעניינים של אמריקה. אין לכם זכות להביע עמדה. כאשר אתם יושבים על מי מנוחות. ויושבי ארץ ישראל. סובליםםםםםםםםםם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריאל27.06.17
13
הוא לא מתכוין שאין נסיון של הצבא לגייס, זה היה תמיד מאז קום המדינה. העקרון הוא פשטו מי שמתיצב אין לו בעיה לא של הסתגלות ולא של יעדים ולא של גיסים. בכלל פלא ששורצי האינטרנט הגדולים ביותר הם מכת הצבועים, כנשי כת הפלג עושים מעשה זימרי שורצים על האינטרנט ומשמיצים מעל כל במה ת"ח וצדיקים.
ה30.06.17
12
מה שכל חרדי יודע. כל ר"מ בישיבה ספרדית שולח עשרות בחורים כל שנה להתייצב. חותמים חמש דקות וזהו, הסיפור נגמר. העצניקים מספרים סיפוים ביות עם שמות בדויים, כי הרוצה לשקר ירחיק עדותו. אבל לי יש בן ולך י בן, ואני ואתה יודעים שהבנים שלנו התייצבו בלי שום ציידים וגייסים והמצאות והם חזרו מיד לישיבה.
אברך מבין27.06.17
הוא אומר שאין יעדים, ויש. הוא אמר שאין מכסות, ויש. הוא אומר שאין גייסים ויש.
יוסי28.06.17
11
תתביישו, פלא שדור העצניקים הצעירים נראה כך!!! מי שלא אומר בדיוק מה שנראה להם מותר להם לפתוח את הפה, ימים יגידו..........
אברך27.06.17
הוא מתכחש למציאות בתחכום ולזה אין שום ענין לשתוק ולהסכים לזה, אם תלמיד חכם יהיה משוכנע שלא היה שואה לעם ישראל ואין כזה מושג של נושרים אנחנו נשתוק כי הוא תלמיד חכם? ננסה לדבר אתו ברוגע ולהסביר את המציאות אבל אם הוא דוקא יסתום את אוזניו כדי שחלילה לא ישמע שהצד השני צודק אז נכבד אותו בהתאם...
לא יכרע ולא ישת27.06.17
שחושב שהעצניקים הם אנשי צדק ואמת חחחחחחחחח
אברך27.06.17
10
זה נראה שר' יגאל גר בחלל. אין יעדים. אין גייסים. ארין הסתגלות. בקיצור, לסגור את העיניים חזק, והכל יהיה בסדר. לא יאומן!!!
מנחם שפירא27.06.17
כל בן ישיבה יודע את זה. אבל אתם ממשיכים לחלום.
חיים28.06.17
9
למד בישוב החדש עשה בגרות ועכשיו גדול הדור עדיף שיוריד קצת את הראש ושיהיה לו דרך ארץ לגדולים בתורה אמיתיים
שמעון29.06.17
8
יעדי גיוס בתקופת ההסתגלות ובתקופת הקבע 26טו. (א) בסימן זה – "בוגר מוסד חינוך חרדי" – מי שלמד בין גיל 14 לגיל 18, שנתיים לפחות, במוסד חינוך שהוא אחד מאלה: (1) מוסד חינוך תרבותי ייחודי, כהגדרתו בחוק מוסדות תרבותיים ייחודיים, התשס"ח–2008 , המיועד לקבוצת האוכלוסייה המפורטת בפסקה (1) להגדרה "
דני27.06.17
יש מספיק מחללי שבת ובעלי תאוות שמתגייסים לצבא והם "חרדים" רק בגלל שפעם למדו במתיבתא...
שפוי28.06.17
7
איך זה שיש הרבה מגיבים פה שמבינים שיש גזירה ויש בעיות ומכסות ויעדים, האם כולם מהפלג? והתשובה פשוטה שלא, רק מי שאין לו אינטרנט והוא חסום על ידי העיתונים המפלגתיים זה המקור החדשות היחיד שהוא קורא, רק אחד כזה (אגב ולכן גם רבנים לא יודעים כלום כי לא מרשים לגשת אליהם) יכול להישבע לך שאין גזירה ואין כלום
מרדכי27.06.17
הביט בתמונות של היחידות החרדיות ותגיד לי אתה כמה נראים שנלקחו אתמול מבית המדרש. אפס!!! כולם נראים שם לא שייכים לעולם הישיבות. אפ"י פטרוב אמר זאת בקול ברור אף בן ישיבה לא גוייס ולא יגוייס!!!
ששון27.06.17
אכן אתה רואה בדיוק את התוצאות של גיוסי החרדים, ולכן אתה רואה אותם שם כמעט חילונים. ועל זה נלחמים כנגד הגיוס. פטרוב לא אמר כזה דבר, אתה משקר.
דני28.06.17
6
רמב"ם ורשב"א ראש הישיבה לומד טוב יותר חבל שראש הישיבה לא מתמקד במה שהוא עושה הכי טוב
תלמיד27.06.17
חד פיקח למדן חריף אי אפשר למכור לו תותים כמו שמנסים למכור לנו פה כמה עצניקים
דוד27.06.17
5
הוא מטייח הכל אין יעדים ואין מכסות ואין ציידים ואין הסתגלות ויש רק את ישיבת אור ישראל... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איתמר27.06.17
4
בס"ד רוב בוגרי הישיבות, אקדמאים,ועובדים, ולא לומדים בכולל , אולי רק שנה או שנתים, וזה רק חלק מהבוגרים . בישיבות החסידיות יש מאות בוגרים שהם כל השבוע ניראים כמו סתם דתיים ופתאום לכבוד שבת הם מתחפשים לחסידים בלי פאות ובלי זקן . הם ברמה הדתית שלהם הרבה פחות מחרדי שהולך לצבא. אלא שבמקום לטפל בבעיה ש
צבי28.06.17
3
כשראש הישיבות באים לאסוף כסף בארצה״ב אני אומר להם שאין אנו אחראים על הישיבות בארץ ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם27.06.17
2
(ב) הממשלה תפעל, בתקופת ההסתגלות ובתקופת הקבע, להגדלה הדרגתית של מספר המתגייסים בפועל לשירות סדיר ולשירות לאומי–אזרחי (בסעיף זה – גיוס לשירות) מקרב תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדים. (ג) לשם הגדלה הדרגתית של מספר המתגייסים, תחליט הממשלה, בין השאר, על יעדים שנתיים של גיוס לשירות, בתקופת ההס
דני27.06.17
1
מה שיש הרבה תמונות של מתגייסים זה בעיקר חבצ'קרס שהם תמיד התגייסו. ואמת שבאתרים יש במה נרחבת לכבוד שזה מעניין בזמן האחרון. מעבר לזה כל החוק שמצוטט פה באחד ההערות זה חוק שאמור להרגיע את מי שצריך להירגע בכנסת אם זה יאיר לפיד ואם זה ליברמן שהם צריכים רק שקהל הבוחרים שלהם יראה את מה שרואים כתוב. אבל מתח
מאיר28.06.17
שאתה לא בדקת כמוני. אני כן אסביר לך, קודם כל לעצם דבריך שהחוק הוא מס שפתיים, גם אילו זה היה נכון, הרי שהחוק הוא מחייב באשר הוא חוק. ולגופו של ענין, לצערנו הפלג הירושלמי צודק כמעט בכל טענותיו! אני לא משום פלג, אלא אחד שבדק היטב את הדברים מבפנים. אתה יכול בעצמך לבדוק! תרים טלפון לדובר צה"ל, כמוני, אתה
דני28.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חדש

בוט תרופות לפסח מאושר על ידי בד"צ העדה החרדית

כיכר בשיתוף כללית | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

באו לטייל בחול המועד בחינם >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24