כיכר השבת

כתב האישום חושף

ה"מטפל" התעלל בנשים החרדיות תוך שימוש שקרי בשמות רבנים

מזעזע: "דוקטור" רוטקוביץ' לא בחל באף תעלול נבזי כדי לגרום לארבע נשים חרדיות ללכת שולל בתמימותן אחרי מעשיו התוקפניים העולים מכתב האישום. משום מה ביהמ"ש לא נענה לבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו עד תום ההליכים (חרדים)

29
אלי רוטמן | כיכר השבת | ג' בתמוז | 27.06.17
אילוסטרציה
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

כתב האישום המחריד נגד דרור רוטקוביץ', בן 56 מירושלים, שהציג עצמו כמטפל בשיטת 'קרניו סקראל' ותקף לאורך זמן מטופלות חרדיות, לא שכנע היום משום מה את 3 שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים להיענות לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, והבקשה תידון שוב ביום ראשון הקרוב.

עו"ד ליזו אבקסיס- וולפוס שהגישה את כתב האישום מטעם פרקליטות ירושלים מפרטת את מסכת מעשיו המחרידים של רוטקוביץ', והם מובאים כאן רק בחלקם כמובן: לפני יותר מ-20 שנה למד הנאשם בקנדה טיפול בנרות הופי, רפלקסולוגיה והידרותרפיה. מלבד לימודים אלו, לא למד הנאשם, לא בארץ ולא בחו"ל, שיטות טיפול אלטרנטיביות נוספות.

בכניסה למרפאתו ברחוב הלל, הופיע הכיתוב: "מרפאה טבעית, דוקטור דרור רוטקוביץ", זאת מבלי שהנאשם הוסמך לשמש כדוקטור, בכל תחום שהוא. במשרדו הוא אף החזיק תמונה בה "תפילת הרופא".

ה"מרפאה" ברח' הלל בירושלים. כאן בוצעה ההתעללות השיטתית לכאורה (צילום: דוברות המשטרה)

במועד שאינו ידוע במדויק, פנו המתלוננת הראשונה ובעלה לנאשם, בבקשה כי יסייע לה מאחר והיתה נתונה באותה העת לחרדות ומחשבות כפייתיות. תחילה, טיפל בה הנאשם כאשר בעלה נוכח בטיפול. לאחר מספר טיפולים, אמר לה הנאשם כי יש צורך שבעלה יצא מחדר הטיפולים ונימק את מעשיו הקשים אותם החל לבצע כ"חלק מהתרופה שלך".

הפרקליטות מציינת, כי לאישה ולבעלה, "חרדים באורח חייהם", היה קושי עם מעשיו של רוטקוביץ', אך נוכח העובדה שהוא הציג את מעשיו כחיוני לטיפול במצבה העדין, הם "נועצו ברב אשר התיר את הדבר לצרכי טיפול".

באחד המפגשים שיקר רוטקוביץ' את האישה כי הוא הלך להיוועץ ברבו כדי שיתיר לו את מעשיו. "בשלב זה של הטיפול היא פיתחה תלות נפשית קשה בו ובטיפול שהעניק לה, והרגישה כי זה נותן לה כח רב להמשיך בחייה".

"כשהיא הבינה שאין בידי בעלה לשלם את מחיר הטיפול, ורוטקוביץ' גובה ממנו תשלום סמלי, היא החלה לנקות את המרפאה ברחוב הלל, פעם בשבוע או פעם בשבועיים", ממשיך כתב האישום ומתאר.

כשהיא פנתה לבעלה וסיפרה לו שהיא חוששת מאוד ממעשיו של רוטקוביץ', הוא ענה לה: "אני הולך למות מזה, אבל אם זה לטובתך וזה מה שנדרש לטיפול, תעשי את זה בהרגשה טובה".

מסע הרמייה הגיע לכדי כך שהאישה "החלה לחשוש שמא אשתו של הנאשם עשויה להיפגע מהטיפול בה. בתגובה אמר לה הנאשם, בכזב, כי הוא דיבר עם הרב שהסביר לו איך לדבר על כך עם אשתו".

השילוט בכניסה לבנין (צילום: דוברות המשטרה)

לגבי מתלוננת נוספת מתואר, כי היא נכחה בקורס טיפול באמצעות 'קרניו סקראל' אותו העביר הנאשם בביתה של המתלוננת הראשונה, והיא פנתה אליו בעקבות המלצתה של זו על מנת שיסייע לה בבעיות הנשימה מהן סבלה.

במהלך המפגשים ביניהם, החל רוטקוביץ' לדבר סרה בבעלה ולנסות להסית אותה נגדו. עם מעשיו החמורים, שיקר לה הנאשם כי נועץ ברב שאישר לו לטפל באופן זה.

למתלוננת השלישית הציג רוטקוביץ' "מצג שווא כי יש בידו מכשיר המודד גלי מוח וכי עלה בבדיקה כי היא סובלת מבעיה בריאותית קשה בתדרים, ושהיא רואה את העולם 'בצורת מנהרה'".

יצויין, כי בחלק מן הטיפולים, היה בעלה מגיע עמה, ורוטקוביץ' נהג לאפשר לו תחילה לשהות בחדר הטיפולים אך בשלב מסוים הורה לו לצאת והסיט את הווילון באופן שיסתיר את המתרחש בחדר.

המתלוננת הרביעית פנתה אליו מספר שבועות אחרי נישואיה, כדי שיסייע לה עקב קשיים רגשיים ואחרים שהיו לה, ובין שאר מעשיו הקשים הוא אף דקר אותה במחט - שלא לצורך רפואי אלא מסדיסטיות גרידא.

כאמור, בקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של רוטקוביץ', שמכתב האישום עולה בבירור התנהגותו הבזויה, תידון שוב ביום ראשון הקרוב.

תוכן שאסור לפספס
29 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אני מכיר את האיש כבר שנים רבות,הוא לא משחק אותה ,הוא ישר ועדין ומאוד רגיש . אני מאמין שיוכח ללא ספק שהאיש לא פגע חלילה באף אישה.
נדביה30.06.17
18
למה אתם חורצים את גורלו של אדם לפני משפט ובמיוחד במקרה שהמשטרה לא מצאה מספיק ראיות להאריך מעצר??????
isac28.06.17
נבקש שישחררו את האיש. התגובה שלך ביזיון !
ל428.06.17
17
איזה מין דבר זה? מה יש להם לחפש בתקשורת? מה מפרסמים כבר את כל פרטיו של האיש כאשר עדיין לא הוכח שום דבר בבית משפט?
דינה27.06.17
קורבנות לא מתלוננים שמא לא יאמינו להם. 4 זוגות חרדים מתלוננים על דברים מזעזעים .נהרסו להם החיים. ואת מצקצקת בלשונך.
דוקטור עלק..28.06.17
א-אין עשן בלי אש ב-על מי אתה מגן בדיוק ג-תהיה תמים עם ה' לא נאמר על בני אדם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה28.06.17

הצגת כל התגובות

16
האם הפכנו למקבלי לשון הרע בלי לחשוב פעמיים? הנאשם מכחיש לחלוטין. שימו לב לתגובות: מאבחן בצורה מטורפת, דקר דקירה אחת מיותרת בסדיסטיות, (הוא מטפל בדיקור סיני,) איזה דברים דקים ולא מוגדרים! ומי התובעת? אישה שסובלת מחרדות, האם היא מוסמכת? הכי קל "להזדעזע מהמעשים וכו'".לגנות, ולהלחם בלי לבדוק עובדות. ת
שושי29.06.17
15
מטופלים אצלן המון זמן כולל הרבה הצלחות שלו בעזרה לנו בהרבה תחומים . קשה להאמין אבל בואו לא נשפוט אותו לפני שהוחלט בבית המשפט משהו. המומים ובטוחים בחפותו. מה גם שרבנים הפנו אותנו איליו. אז בבקשה בואו נחכה האמת תצא לאור "ופדויי השם ישובון ובאו ציון ברינה" מאמינים בחפותו זה פירוש לא נכון של הטיפול
מטופלים שלו29.06.17
14
הייתי מטופלת שלו..הוא מאוד מקצועי..ידע לאבחן בדיוק איפה הפגיעה..נגע איפה שצריך ושאל לפני כן. קשה להאמין...אני יודעת על הרבה מאוד נשים ואנשים שממש ניצלו בזכות הטיפולים שלו... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מטופלת29.06.17
13
אני מכירה את האיש שנים ארוכות וכן בני משפחה רבים מכירים אותו. הוא מעולם לא הציג עצמו כרופא אלא היה הרושם שהוא בעל ניסיון ואינטואיציה. אכן יש לו תעודה של דוקטור שמעולם לא ייחסתי לה חשיבות שכן היה נדמה שהכוונה היא דוקטור לרפואה סינית ולא md. מעולם לא נגע באף אחד מאיתנו בצורה בלתי ראויה או בלתי מכבדת
דין29.06.17
12
במקום לאפשר לאנשים לפקוח את עיניהם שטחו מלראות ונותנים אימון עיוור בכל אחד, אתם מנסים בכח לסגור עיניים לכולן! מי הבטיח שהוא לא עשה לאחרות, אולי דווקא בגלל האמינות שהוא משדר, אחרת גם אתם לא הייתם נשארים אצלו... ומה זה נשנה ממה סבלה המתלוננת שהלכה לטיפול, חרדות וכיו"ב, ושלא היה לה כסף לשלם אדרבא זה מח
מזועזע08.07.17
11
תחילה הבת שלי אמרה שהיא מרגישה שמשהו אינו כשורה. בהתחלה לא חשבתי כמוה, אך במשך הזמן דברים החלו להתבהר והפסקנו את הטיפול. משהו בצורת ההתנהגות וההצטדקות שלו תמיד היה חשוד מדי, והאופי ה"ישר" ניסה להאפיל על כך.. תודה להשם שעזבנו בזמן...
רבקה29.06.17
10
אני ובעלי מטופלים אצלו שנים והוא עזר לנו רבות. יש לו תעודות רשמיות. ואכן יש לו הסכמה של רבנים. גם אם נגע לצורך הטיפול תמיד הסביל שאל וביקש רשות. זה הוצאת דיבה ושפיכות דמים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מטופלת28.06.17
כנראה ותוכלי לעזור לו, אולי כדאי לך לזייף שתוכלי לשבת איתו בכלא, אם זה מה שיצא...
שיוויתי08.07.17
9
שמשתמשים לרעה בטענה כאילו רב גדול התיר את הדבר. מתי נתחיל סוף סוף להבין את גודל הפרצה שבציות עיוור לכל מה שבעלי אינטרסים מפרסמים בשם רבנים?
רפאל28.06.17
8
לא מענין אותי לקרוא את כל תוכן כתב האישום. בכתב האישום אפשר לכתוב עלי ועליך שעצרנו את השמש ליממה והפכנו את המים לדם. הנייר סובל הכל. 3 שופטים לא אישרו מעצר עד תום ההליכים. זה אומר שאין כאן "בשר" חד משמעי מחייב. אז מה ההליך הנבזי הזה, לנסות לאלץ את בית המשפט ליישר קו עם עוד סיבוב של ארגוני נשים נגד ג
יעקב27.06.17
מנשים חרדיות להתלונן אתה לא יודע. מתגובתך רואים כמה אתה אדם חסר רגש. לך לטיפול.
ליעקב28.06.17
7
הכל שקר מכיר את הרופא מקרוב. אין סיכוי שזה נכון! הוא ככ רגיש ועדין! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.11.17
6
נוכל ושפל ט.מ. שניכנס לבית סוהר
חנה02.11.20
5
אני הייתי אצלו לאיבחון, לקח 500 שח וגרם נזק, איבחן כביכול 3 בעיות למחרת הלכתי ל3 רופאים כדי לטפל בבעיות השונות שאבחן והכל היה תקין לחלוטין, שקרן , הרגשתי שמשהו לא תקין אצלו מה גם שגרם לי לנזק ונאלצתי לטפל בנזק שנגרם כתוצאה מנסיון שלו לרפא מיגרנה נשמט לי הצוואר לאחור בזמן הטיפול וגרם לתזוזה של האגן ו
גילה29.06.17
4
כבר לפני שנים כשבאתי אליו לטיפול עם תינוק קטן חשדתי שצורת האבחון שלו מטורפת. מסתבר לצערי שנכון. נס שהיה לי שכל לברוח מיד!!
אילן28.06.17
3
לכל מיני רופאים , את התוצאות כולנו רואים
הפלס28.06.17
2
אתם לא שמים לב אנו חיים ברוסיה!!!!!!! הקומוניסטי עושה מה שבא לה ובמקום לצאת נגדם אתם נותנים לו להכפיש את שם החרדים תמשיכו להאמין להם!!!!!!!!!!! חבל מסכן הבנאדם לא מספיק מפילים תיקים ואתם מאמינים.??????
אדם28.06.17
1
זו טענה מול טענה... מה גם שרבנים מעורבים.. חוצמזה... הן טופלו לאורך זמן ולא התלוננו. זו היסטריה על סמך תחושות בדיעבד של מטופלות. בעייתי ביותר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני30.06.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים

האברך הזה קנה בית בבניין מפואר בגוש דן >>

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24