כיכר השבת

טביעת מנהיג הכת בנהר

משפחות נפגעי "לב טהור" - לא מאמינות שהלברנץ טבע

"צריך להביא אותו לפה ולשפוט אותו", אומר אביו של תלמיד ישיבה מגבעת שאול שנסחף ל'לב טהור', שלא מאמין כי שלמה הלברנץ טבע. אם זה אכן קרה - "יש לדרוש את גופתו", אומרת אחרת (חרדים)

34
אלי רוטמן | כיכר השבת | ט"ו בתמוז | 09.07.17
מנהיג הכת שלמה הלברנץ
מנהיג הכת שלמה הלברנץ (צילום: מתוך טוויטר)

משה קשאני, אדם חרדי שבנו חבר בכת 'לב טהור', לא מתנחם מהדיווחים כי מנהיגה שלמה הלברנץ טבע למוות בנהר בערב שבת, הבוקר (ראשון) הוא עדיין כועס ולא בוחל במלים קשות.

לגבי הדיווחים על טביעתו, הוא בטוח: "זו רק הצגה, כדי ש'יירדו' ממנו. זה מקובל במקסיקו, לתת שוחד, להימלט ולעשות כאילו מתים. 90 אחוז שהוא חי, שהוא ביים את מותו. אמרו לי ככה גם אנשים שמבינים איך זה עובד שם".

אברהם קשאני, בנו, היה תלמיד ישיבה נחשבת בשכונת גבעת שאול שבירושלים. "פתאום אנחנו מקבלים דיווחים כי הוא נרדם באמצע הלימודים", מתאר אביו. "כששאלנו אותו למה הוא לא הולך לישון מוקדם, הוא התחמק. בהמשך התברר שהוא התחבר לבחור שלקח אותו להלברנץ - עוד לפני שהוא שינה את שמו מארז לשלמה - והוא הדריך אותם להשחית מודעות על אוטובוסים, וכל לילה הוא היה נותן להם משימה אחרת. פעם אחת תפסו אותם, והתפתחה אלימות".

לחצו כאן

אביו של תלמיד הישיבה בראיון הכועס. האזינו

"הוא התחיל לקלל את המדינה ואת הרבנים. הלברנץ הקהיל סביבו קבוצת של 12-15 בחורים בשכונת 'בית ישראל', שם הוא היה גר, וקרא להם 'לב טהור'. יום אחד אני מקבל הודעה שהוא הבריח קבוצה לווילה גדולה שהוא קנה במונסי שבארצות הברית, כי הוא הבין שהורי הבחורים 'עלו' עליו ולא מתכוונים לשתוק לו".

לדבריו, "אברהם, שהיה אז בן 16, הכחיש שהוא מתכוין להצטרף אליהם ולעזוב את הארץ, אבל לי נודע שהוא הגיש בקשה לדרכון. כשאמרתי לו את זה הוא סיפר שהדרכון הוא רק בשביל נסיעה לאומן ולא קשור לקבוצה הזו. ואז, פתאום, הוא נעלם. לא ישנו כמה לילות, חיפשנו אותו בבתי חולים והמשטרה גם פרסמה את הפרטים שלו. לילה אחד הוא מתקשר הביתה ואמר לאשתי 'אני נמצא בארצות הברית, בלב טהור' - וניתק את הטלפון".

"כמה שהתקשרתי אליו לא עזר לי, ניתק את הקשר לגמרי. דרך חבר שלי הצלחתי אחרי הרבה זמן לחדש קצת את הקשר, והוא הסכים שאני יבוא אליו. כשהגעתי למונסי קיבלו אותי יפה, אבל הכל שם היה מוזר. באותו זמן הלברנץ בדיוק נכנס לבית סוהר ל-12 שנה בעוון חטיפת ילדה".

האב ממשיך ומתאר בכאב: "הכל שם היה סגור ומסוגר, הם כמעט לא יוצאים מהמקום - ממש כת. לבן אדם הזה (הלברנץ) יש כושר שכנוע אדיר, אבל אותי - כחרדי - הוא לא הצליח לשכנע. אחר כך עשינו מחווה לבן שלי, והשתתפנו בחתונה שלו, אבל כשהוא הקים משפחה ראיתי זוועה: הנכדים בלי שיניים, הבן שלי בלי שיניים, המקרר ריק - חוץ מלחם, הלכתי לסופר ועשיתי לו קניות".

שלמה הלברנץ (מתוך ynet)

"היום אני לא יודע איפה הבן שלי. אחרי שגירשו אותו מקנדה, לפני בערך שנתיים, הוא הגיע לארץ ולא התייחס אל כל המשפחה שלנו שחיכתה לו בשדה התעופה. לא רצה לדבר איתנו. בהמשך הוא נסע לגואטמלה, ומאז עד עכשיו אין לנו שום קשר. הלברנץ הוא כמו הק.ג.ב. איך שהוא מתנהג שמה", מסיים האב משה החרד לגורל בנו.

גם צופיה נהון, מי שמלווה ב-4 השנים האחרונות את המשפחות הנפגעות, מגלה כי "רוב המשפחות לא מאמינות שזה הוא שטבע, עד כדי שחלקן ביקשו לנסוע בעצמן כדי לוודא את מותו".

את ההערכות כי במידה והדיווחים נכונים תתפרק הקבוצה הקיצונית, דוחה נהון בראיון לגל"צ. לדבריה, כלום לא יעזור, לכת הזו ישנם סדר וארגון מאוד חזקים - יש את מאיר רוזנר שהיה יד ימינו של הלברנץ, יש את גולדמן שמנהל את הכספים ודובר שלהם, יש שני אחים שממונים שם על המשמעת וכמובן יש את היורשים נחמן ויואל שעשויה להתפתח ביניהם מלחמה.

לחצו כאן

תיעוד שהייתם של חברי "לב טהור" בגואטמלה. צפו

החשש העיקרי כעת עם היעלמות המנהיג, הוא ש"המשפחות שם עלולות להיכנס לכאוס מוחלט. לכן ממש ראוי שישראל וארה"ב, המדינות שהמשפחות נמנות על אזרחיהן, ידרשו את הסגרתן בתום 180 הימים שמקסיקו הרשתה להן להיות על אדמתה. הכי חשוב - להחזיר לפה שתי משפחות ישראליות שהבריחו איתן את ילדיהן הקטנים מהארץ, משפחות חיון ובויאר".

נהון, שעומדת גם מאחורי הצעת החוק נגד כתות פוגעניות, טוענת כי אישור החוק מתעכב, כי "הניסוח שלו היה מתאים גם לקהילות חסידיות סגורות מסוימות - ואפילו שעשינו בידול בלשון החוק, הוא עדיין לא עובר, כנראה בגלל בעלי אינטרס כלשהם".

המכה שמדינת ישראל יכולה וצריכה לדעתם לגרום ל'לב טהור', היא שתפעל להביא לפה את גופתו, "ככה קברו לא ייהפך להיות מוקד עלייה לרגל", היא טוענת.

תוכן שאסור לפספס
34 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
what u see is a monkey not a jewish
don09.07.17
17
שתדעו שכל מה שיודעים עליו זה מכמה מסכנים שלא היו מרוצים בקהילה וליכלכו עליו בתקשורת שמצאה אותם כדג שמן ללכלך על יהודים חרדים, אבל באמת מדובר בקהילה שאמנם היא קיצונית אבל כל חבריה מעונינים בקיצוניות הזו ושמחים בכך וזו אמונתם אז למה להציק להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל02.11.17
16
לקבל אותו. אז לאן יברח עכשיו?????
א09.07.17

הצגת כל התגובות

15
שיש לן מעט כאריזמה והרבה שקר יתחיל להיות מנהיג ויקהיל סביבו אנשים תמימים ופתיים ויעשה בהם כרצונו!! הערה זו תקפה גם לדתיים מבית שיש להם יומרות להיות "מנהיגים" בגרוש ודל!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירושלמית א'09.07.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסיפון09.07.17
13
אם היה מדובר ב"חרדי" המשטרה היתה חוצה את הים ושולחת בלשים ומעמידה לדין. המשטרה לא מטפלת בנושא כי א. אינם צריכים לתת פתרון לחולי נפש.. ב. ה"חסידים" של לב טהור מעל גיל 18 ויש להם זכות חוקית לעשות שטויות...ג. כנראה המשטרה שמחה שהם ברחו מישראל ומעדיפה שישארו שם ולא ישגעו אותנו בארץ...
חי09.07.17
12
זה היה הוא ארז אלברנס, כנראה עבריין שהחליט שזה ביזנס מצויין להיות אדמור, יחד עם חברו למקצוע לייזר שיק שקרא לעצמו מוהרא"ש, שני החברים שיחקו במשך תקופה ארוכה רבי ושמש, עד שהצליחו באופן די מוצלח למשוך אליהם אנשים תמימים או מטורפים, שנהיו עושי דברם.
מכירו בעבר09.07.17
וזה שטבע בים היה כמו פרעה וירד למצולות כמו אבן ח"ו לכרוך צדיק ורשע תתבייש ועונשך גדול על ביזוי תלמיד חכם צדיק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון יוסף09.07.17
11
ברוך שפטרנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה?09.07.17
10
יש לפרסם את כול הכתות ולהזהיר את תלמידי הישיבות,
יהודי אמיתי09.07.17
9
עם כל הכיסויים המסריכים האלה גם בימים חמים לילדות קטנות והמשטרה והרווחה לא רואים כלום? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מש09.07.17
8
בן אדם מושחתתתתתתתתתתתתתתתתת
י11.07.17
7
מהות הקהילה אנשים באמת צדקים ויראי ה' היש קץ לדברי רוח של אנשים מלא שנאה וקנאה וכבוד מדומה שרודפים אותם ושונאים אותם אך ורק מפני שהם רוצים ללכת בדרכי אבות אמיתית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם10.07.17
אני נפגשתי כמה פעמים עם הרב גולדמן מהקהילה שם, ושוחחנו ארוכות על הקהילה שלו שם, כחבר לא נראה לי שהיה לו ענין לשקר אותי מהנעשה בתוכי הקהילה, יש משפחות שהפסידו את יקיריהם בגלל ששינו את אורחות חייהם מקצה לקצה, והצטרפו אליהם, ואפשר להבין אותם, אבל מכאן עד כדי להשמיץ וליזרוק דופי באנשים רבים שתפס אותם דר
YBF12.07.17
6
יש לחולי נפש שמסוגלים ככה להפנט אנשים סביבם. פשוט הזוי!!!!!!!!!!! רחמי על האומללים שנפלו ברישתו ועל הילדים האומללים.
חריידי10.07.17
5
הבנאדם הזה מנוול גדול. מתאים לו לעשות הכל. רשע מרושע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירה09.07.17
כי את מאמינה לתשקורת? או כי סתם כך בא לך להשמיץ כמו רוב המגיבים המטומטמים? ואולי גם לך יש איזה בן שנפל לכת? דבר אחד ברור שעשרות רשעי ישראל אמיתיים חילונים וחרדים לא מקבלים את כמות הקללות ושמות הגנאי כמו הלברנץ מענין למה?
ש09.07.17
בגיל 16 תדבר.מי שמצדד ברשע זה אומר גם משהו עליו.
לש.09.07.17
כמו המלחמה שהיה על יוסלה שוכמכר שהיהדות נחרדית נלחמה שהוא לא יפול להורים שלו, אבל חלילה אני לא מסכים אם אלימות על ילדים או התעללות
של.09.07.17
הוא התעלל במשפחות הכי יפות מהציבור החרדי ואני מקוה שהכלב הזה באמת מת קשה לשמוח עד שלא רואים את הגופה
התעלל09.07.17
בן ה16 נלקח ממנו הוא חרדי ,תלמד לקרוא. דבר שני אתה נבל אם אתה חושב שאפשר לקחת מהורים חילונים את ילדיהם. אם השם נתן להם ילדים למה זה מצווה לקחת מהם? כי גם אתה מטורף וחושב שאתה גדול מהשם.
לשל.09.07.17
4
שמעשיו הם ע"פ תורה והוא מתכוין ברצינות למה שהוא עושה
ש09.07.17
כולם באים בשם הד' , זו כל הבעיה.
יחי09.07.17
הבעיה בהלברנץ שהוא אנטי ציוני .אם רק היה ציוני והיה נשאר בארץ היום הוא היה הרב הראשי לישראל. וכל הסיפורים על התעללות בילדים אינם נכונים הבן אדם צדיק בדרכו ולא סתם נסחפו אחריו מאמינים.
תקוה09.07.17
3
חובה לברר אם התאבד? התאבד עצמו לדעת?
ארז09.07.17
2
ישנן כתות רבות גם בישראל שעושקות בעיקר בעלי תשובה תמימים, מוכרים להם "אמת" והתמימים מובלים כמו צאן לתווח, מהופנטים.
אני09.07.17
1
לצערינו יש לו יורש, וזה הבן הנחשד שמתעלל בילדים, נחמן הלבראנץ, והוא יותר גרוע מאביו.. צללו כעופרת שרו של ים …אשירה להשם… כן יאבדו כל אויבך השם…. שבוע טוב לכל עם ישראל…. ידוע שהוא הפך עשרות אנשים, נשים וילדים לעבדיו הנרצעים. בשנה הקרובה אף אחד לא יגיע לגיהנום, כי הם יהיו עסוקים בטיפול בו. מי ש
זבולן09.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24
ש

לבעלי הון עצמי של ₪255,000

ההזדמנות: פרויקט יוקרתי בבני ברק, צמידות לפארק ירקון

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24
ש

רבנים, דיינים וטוענים רבניים:

אלו האנשים שמרוויחים משכורת הייטק ממשרה תורנית

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

עם תחבושות על הראש: ניצולי הפיגוע חגגו את נס ההצלה

שאול כהנא | 30.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24