כיכר השבת

סערת פינוי החיידר הספרדי

איום יו"ר ועד ההורים ב'סנהדרין': "אם צריך נפוצץ בלוני גז"

דוד כהן, יו"ר ועד ההורים בחיידר הספרדי העומד בפני פינוי, מאיים לפוצץ בלוני גז "אם צריך", מאשים את אברמי קרויזר ש"יזם את המהלך" ותוקף את 'הדיל' עם 'דגל' - "קיבלו ומכרו בניינים" • צפו (בארץ)

99
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ה בתמוז | 19.07.17
(צילום: כיכר השבת)

תלמידי החיידר הספרדי "סנהדרין" בירושלים הפגינו הבוקר (רביעי) מול בניין עיריית ירושלים במחאה נגד ראש העיר ניר ברקת בשל הכוונה לפנותם מהמבנה לטובת סמינר הישן של הרב ישראל לוין.

דוד כהן, יו"ר ועד ההורים בת"ת סנהדרין, תוקף בראיון ל"כיכר השבת" את יועץ ראש העיר אברמי קרויזר - אותו הוא מאשים ביוזמת המהלך, מפרט את המצב בתלמוד תורה ומאיים: "אם צריך, גם נפוצץ בלוני גז".

בפתח הראיון הוא אומר כי "באנו לפה עם מאות תלמידים של התלמוד תורה כדי להפגין, למרות שראש העיר שלח עכשיו את היועצים שלו ש'אני יעצור לכם את ההפגנה דרך משרד החינוך', אבל הוצאנו עכשיו צו בית משפט שאנחנו כן יכולים להפגין. ההורים הוציאו את כל הילדים, ואנחנו רוצים פה לצעוק לקב"ה שיתבטל רוע הגזירה - שרוצים להוציא למעלה מ-380 ילדים ספרדים מבנין של החינוך העצמאי שקיים 50 שנה. כל ההורים עם יעד אחד: נגד הדבר הזה שרוצים לגרש אותנו. היחידים שעזרו לנו הם צביקה כהן וחברי ש"ס בעירייה. האשכנזים שנמצאים במועצה לא באו לעזרתנו, לא פעם ולא פעמיים. היחידי שבא זה מר גפני, שבא אתמול. מוכרים אותנו למען האשכנזים, למען הסמינר, למען מקום אחר...".

אתה מכיר את הטענה שאומרת שאתם מעט תלמידים בבנין גדול ולכן צריך להכניס לשם את הסמינר הישן?

"אני מזמין אותך לראות את המקום. כל מי שבא, ראה שהכל מלא פה עד אפס מקום, אין דבר כזה. זה לא 100 ולא 50, זה 380 ילדים שנמצאים בתלמוד תורה. את הילדים האלה, מנווה יעקב או מרמות, אי אפשר לזרוק בבית וגן".

ומי אחראי לזה?

"האחראי הוא מר קרויזר, יועץ אחיתופל של ראש העיר. הוא יזם את המהלך הזה. הוא בא לתלמוד תורה ואמר: אני יוציא אותכם בכוח, המבנה לא שלכם".

יצא לך לדבר איתו?

"לא יצא לי, ואני גם לא רוצה לדבר איתו. הוא לא יצליח למכור אותנו. היחידי שעזר לנו עד עכשיו הוא מר צביקה כהן. כשהמבנה היה צריך שיפוץ, הוא נתן לנו 100 אלף שקלים בשביל זה לפני שנה וחצי. למה, כי הוא ראה את המצוקה של ילדי ספרד שזרוקים במקום".

אמרת יותר מפעם אחת שאתם תלמוד תורה ספרדי...

"המורים פה אשכנזים, זה של החינוך העצמאי, אבל יש להם פחד ופילוג בתוך עצמם בחינוך העצמאי, ביניהם, והם זורקים אותנו בתור ספרדים, סוג ב', שלא איכפת להם מאיתנו. אנחנו לא ניתן שהדבר הזה יקרה. אתמול הודעתי למנכ"ל החינוך העצמאי שאם זה יימשך ככה, נעביר את כל הילדים לרשת החינוך של ש"ס".

נראה לך שתצליחו במאבק הזה? כי אתה אומר שיועץ ראש העיר עומד מאחורי הכל...

"במיליון אחוז. אם צריך, גם נפוצץ בלוני גז. אין דברים כאלה, אין חיה שתצליח להוציא אותנו מהמקום".

אתמול טען צביקה כהן, שאתה מזכיר אותו שוב ושוב, על דגל התורה - שזה דיל ביניהם לבין ראש העיר. אתה חושב שיכול להיות דבר כזה?

"אני בטוח שזה יכול להיות, כי אני ראיתי את הדבר הזה".

ומי זה "דגל התורה", אתה מכיר את הענין? כי אתמול גפני הרי היה אצלכם

"גפני הזכיר שיש חבר (יעקב) אשר, ושהוא עשה את הדיל הזה עם קרויזר, ראש העיר ועוד כמה אנשים בתוכם, דיל שהם קיבלו בו בניינים ומכרו בניינים...".

ראש העיר קרא לכם לפגישה?

"עד עכשיו הוא לא קרא לנו, אפילו שכתבנו מכתבים לו ולמנכ"ל העירייה. אנחנו לא ניתן שהדבר הזה יקרה".

אברמי קרויזר, אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "אני שותף להרבה מהלכים בירושלים. יחד עם כל המערכת המקצועית והפוליטית. אין לאף אחד טענה נגד ת|ת סנהדרין. אבל אין ספק שיש מצוקה גדולה בסמינרים. וחובה על כולם לעשות הכל כדי לפתור אותה".

לדברי קרויזר, "הרב לוין הוא מנהל ראוי ומסור. שקיבל בנות לבקשת העיריה וצביקה כהן מעבר ליכולת הקיבול הפיזית של המוסד שלו. תוך הבטחה עירונית ברורה שהעיריה תעמיד פתרונות. ומן היושר שהעיריה וצביקה כהן יעמדו בדיבורם".

על האשמותיו של דוד כהן אומר קרויזר כי "אין שופטים אדם בצערו. לצערי הם מדברים מתוך נוחות אישית. ולא מתוך ראיה של צרכי הציבור".

תוכן שאסור לפספס
99 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
47
א. איני מבין את הרב סולביציק: הוא בעד פינוי או נגד. נדמה שהוא משחק משחק כפול. מי מינה אותו לבורר או ללכת לרבנים ולהביע דעתו. כאן לא שוויץ...האם נאמר לרבנים שבסנהדרין מצילים ילדים לתורה ? הלא זה עיקר תפקידנו, לפני חינוך הבנות שזה גם חשוב, אבל בעדיפות שניה. כמה יגיעות טורחים להביא ילד לתלמוד תורה ?
אבא המכיר19.08.17
46
לא מדברים כך! בטח לא איש חינוך
מיכל20.07.17
45
אסור לתת לאנשים עם פה כזה לשלוט על תלמודי תורה אמירות כאלו זה תורה בהסוואה של שקר ביד קשה ונחושה לפנות. לא להכנע לטרור שכזה
מגי20.07.17

הצגת כל התגובות

44
כן כן בבקשה תוריד את הכפפות הלבנות ונראה כמה הידים שלך שחורות!!!!!!!!!! אם אתה עושה מסחר עם ראש העיר תעשה מסחר - בישרות, אל תסחר עם ראשים של ילדים כבר הספקת לשכוח ש-ה' הציל אותך מהארובות???
גבי20.07.17
43
זה משנה אם המנהל פראנק הוא עושה למען ילדי ישראל ואין ראשות להוציאו ילדים לפני הכל מה גם שהם שם שנים אולי ברקת ינדב את ביתו ... .כל הכבוד לגפני ולצביקה כהן רואים כמה גפני ישר
יעלה 20.07.17
42
מכיר אותו, זה אחד מעבדי הדרעון, לא מבין למה לא שלח ילדיו למוסד של הרשת?
תלמיד מרן20.07.17
41
אז מה אתם מצפים מהילדים, דיבר כארס בכלל לא מתאים לאבא של ילד שלומד בתלמוד תורה....
יהודי תמים19.07.17
40
כשכל הקיצוניים והמשוגעים בהפגנות התפרעו והתנהגו כמו חיות אדם זה היה בסדר, אבל אם הוא רק מאיים ואפילו עוד לא עשה כלום...אז הוא פרענק... צאו מהסרט שלכם יא מתנשאים מה שבטוח שהוא יהודי שעל אנשים כמוכם אף פעם אי אפשר לדעת אם אתם יהודים או לא בגלל מה שהיה באירופה.... אז בכל מצב אנחנו יותר טובים ממכם, אנחנ
saritush24.07.17
חחחחחח אחלה תגובה. ישירה ובלי שקרים כמו חלק מתגובות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיצ'24.07.17
39
מיצרים עברינים ולא תלמדי חכמי מחזרים עטרה ליושנה
עזרא19.07.17
38
לא חיידר ולא ספרדי. מדובר בבית ספר במסגרת החינוך העצמאי, שאוכלוסייתו מורכבת מכל גווני הציבור החרדי, ואינו משוייך בשום אופן לבני עדות המזרח דווקא. גם לא נראה לי כל כך הרעיון של פיצוץ בלוני גז.... במחילה מכבודו של יו"ר וועד ההורים הנכבד. אנחנו לא בהארלם ולא בשכונת מסתננים בדרום תל אביב.
רואה חשבון23.07.17
37
צריך לחשוב על זה בצורה קרה. מדובר בחידר שאינו מקנה לתלמידיו השכלה להשתלב בשוק העבודה. זאת אומרת שבממוצע הם יעלו למדינה יותר כסף משיכניסו. מבחינה כלכלית אם הם יתפוצצו, המשמעות היא פחות עלויות למדינה. זה חסכון נטו. אז תתפוצצו ויפה שעה אחת קודם. כל שקל שאתם צורכים, הוא על חשבון שקל שאפשר לתת לקידום
לא להשאיר פצועי19.07.17
36
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמן19.07.17
35
גור או בעצם בעל תשובה לא הוא ספרדיייייי יאאאאאלללההה כולנו יהודים זה היצר הרע של הדור הזה בגלל זה לא בא משיח!!!
טובה 20.07.17
או ערבית? או שפה ברברית מהרחוב? לכי לקרוא ספרים..
משה20.07.17
34
אני מקפידה על כל אחד ואחת מפה שמרבים שנאה ,במקום להתאחד .. אתם אנשים רעים והלוואי ד' יקח אותכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריבקי :)119.07.17
למעשה את אומרת: א. אסור לשנוא יהודים. ב. יהודי ששונא יהודים צריך לשנוא אותו. אם שמת לב שני הסעיפים סותרים זה את זה. אם את שונאת את מי ששונא את בעצם אומרת שאין בעיה לשנוא- בטלת את א'. אם את מקיימת את א' בטלת את ב'. בקיצור- בואו נתחזק באהבת חינם ורק כך נחזה בהשלמת הגאולה, בבניין המקדש ובביאת משיח צדקנ
יהודי20.07.17
33
פיצוץ בלוני גז, היא אכן דרך נאותה לפרענק המכבד את עצמו, אבל גם ההתפרעויות של ה'קנאים', זריקת טיטולים והבערת מיכלי אשפה, או חילופי המהלומות והשלכת ציוד בפונוביץ', ובעוד חוגים חרדיים, בצורה שלא היו מביישות פרענק, שהוריק אל קרבו בקבוק עראק, ,הם תוצאה של שהות ממושכת במזרח התיכון, ,פוק חזי, את ההבדל בין
פרענק פרנקל 19.07.17
אווירא דארץ ישראל מחכים!! אין כמו ארץ ישראל! בארץ ישראל הנשמה מקבלת את מזונה הראוי לה ולא בטומאת ארץ העמים! גויים שקטים ומנומסים כי אין להם תפקיד- הם בני "נח"- נחים כל הזמן. אין להם דחף לתקן עולם במלכות ש-די! כשנח שומע שיהיה מבול, נעבך, בונה תיבה מדבר קצת עם הח'ברה סביבו ומחכה שה' יעשה מה שהוא רוצה.
יהודי20.07.17
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מר לוי19.07.17
אני לא רוצה שבני ילמד עם בן של טוקבקיסט שמרגיש צדיק. ממש שמאלני! גולש ומטקבק כזמרי, ומבקש שכר כפינחס.
רוני19.07.17
31
נראה שיש מלאך אחד במועצת העיר, אריה קניג שהגיע לתמוך בתלמידים,ברבנים ובהורים. אמרו לי שאריה הוא חבר מועצה "סרוג" עצמאי, אולי ה הפתרון? שהחרדים יצביעו למפלגות עצמאיות שאינן קשובות למפלגות בכנסת?
אשר20.07.17
30
שכחתיייייי הקב"ה הוא ליטאי או בעצם חסיד גור אממ לא הוא ספרדי לא הוא בעל תשובה........... יאללה כולנו יהודים תורידו תראש למטה!!!!
טובה 20.07.17
29
אז בא ניזרוק את הספרדים משם...בעיני זה ניצול ציני של החלשים... הנה קבלתם אותה בהפוכה בקרית יובל...מרוב דילים נדפקתם. תפסיקו לגזול את כבשת הרש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חוצפה19.07.17
28
יש לכלוא את הבריון
דוב19.07.17
27
שרלטנות
סתם19.07.17
26
מי שמדבר ככה, סימן שאין לו שכל, ולכן הוא גם יאכל את הדגים המסריחים
אברהם19.07.17
25
חגורת נפץ באוטובוס מלא ילדים.
זלמן19.07.17
24
לו היה לכם מושג איזה צדיק האיש הזה וכמה חסדים גלויים ונסתרים הוא עושה 24 שעות ביממה לא הייתם מדברים כך.כל משפחה ברוממה מכירה את היהודי הצדיק הזה.אין אחד שלא נעזר בו.הקים בית כנסת לתפארת.אז כדאי לבדוק לפני שאתם יורקים רעל. נ.ב. אין שום קשר בין ביטוי של אדם לבין קבלת ילדיו לחיידרים.תפסיקו לשקר ולרמאות
אלי19.07.17
23
ספרדים התעוררו, השקופים התעוררו, באו מים עד נפש, 30 שנות קיפוח מזל שיש לנו את ש''ס,
אדמונד19.07.17
כל הכבוד לך הרב דוד כהן כאבך מורגש ואנחנו מחזקים את ידיך עם חמורים מדברים בשפת החמורים הכי טוב בלון גז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ש19.07.17
עוד בור שחשב שש"ס פועלת למענו.. גבר, לא שמת לב שהם עשור בקואליציה ואינם פועלים בכלום עבור הספרדים? על מה אתה מדבר?! בגלל תמימי דעים כמוך וטיפשים כמו מסעודה ביבנה, אתם ממשיכים לחשוב שש"ס פועלת למענכם.
ווקס20.07.17
22
נפוצץ בלוני גז א י ז ה פ ח ד!!!! אחד שמאיים ככה צריך לבן שלו תלמוד תורה? אולי עדיף איזה מוסד סגור? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רזי19.07.17
21
גם בית ספר ספרדי של החינוך העצמאי שגפני וחבריו החליטו לחסל, הבית ספר לא מקיים רישום כבר השנה השניה לכתה א' , המטרה היא לסגור את בית הספר הקיים ולהקים שם בית ספר עם רוב מוחלט אשכנזי- סניף נוסף של בית ספר מסורת ישראל. ברור שזו החלטה מלמעלה לחסל את בתי הספר עם הרוב הספרדי . (נשלח באמצעות כיכר השבת ב
נועה 19.07.17
20
רק שתדעו גם את הבית ספר של הבת שלי מפנים בשביל חרדים ואני גם מרגישה אותו דבר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סודי19.07.17
19
חוצפה שרלטנות
סתם19.07.17
18
במתתיהו.... יועץ אחיטופל קטן עליו...
קובי19.07.17
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם19.07.17
16
אם אתם ספרדים אז יש לכם אבא גדול בשם דרעי למה הוא לא עוזר לכם
טוביה25.07.17
15
Why are you voting for him if he do not care for you (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David19.07.17
14
בלוני גז.. מה אתה ערבי?
זנוויל19.07.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רק משיח19.07.17
12
ש"ס שם השפה הזו מקובלת..
איזה שפה!!!!!!!19.07.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
1000 דולר ב.נ19.07.17
10
מעניין שכל הזמן האשכנזים אומרים תפתחו לכם מוסדות משלכם ואל תבואו אלינו אבל זה קורה וזה הולך וגדל ונפתחים עוד ועוד מוסדות לימוד אבל אממה? פתאום האשכנזים שמים לנו מקלות בגלגלים ומנסים לסגור את המוסדות הספרדים...קטע, פתאום כנראה הם קולטים שלבד הם לא יצליחו... בטח שלא כשאצלהם קורות הפרשיות הכי חמורות של
saritush25.07.17
9
צריך להרחיק אותו מעבודת חינוך. איפה עבודת המידות? איפה השליטה העצמית? מזכיר לי את הצורה שהערבים מגיבים כששמו מגנומטר בכניסה להר הבית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רז19.07.17
8
מי מתעסק עם דוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 19.07.17
7
הוא של החינוך העצמאי
יודעת19.07.17
6
את מי הוא מייצג בדיוק חוץ מאת עצמו ואולי גם את אשתו. לא יושב ולא ראש. סתם אחד שמתלהם. יעבור לשס. יש להם הרבה תלמודי תורה בעיר. הוא יכול לעבור. על מי הוא מאיים. כמה ילדים יש לו בתת. ארבע. חמש. לא שלוש מאות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון19.07.17
5
ולבסוף הוא אומר, נעביר את כל הילדים לרשת אחרת, ואז בטוח שהם יעזבו את הבנין זה מה שהעיריה רוצה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה לא חוקי19.07.17
4
תנסו במקום זה להרבות תפילה ותורה, ואולי יחוס עם עני ואביון אולי ירחם.
מיכאל19.07.17
ומי התיר לגנוב ולגזול מיהודים ספרדים כדי לתת לעמלק אשכנזי? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף19.07.17
איך יהודי יכול לומר דבר כזה על אחיו עצמו ובשרו?! ועוד בשלושת השבועות?!! בית המקש השני חרב בעוון שנאת חינם והוא לא יבנה עד שנתקן את הפגם הזה!! אח אהוב, בא נדבר כמו אחים ולא נריב כל הזמן. "לנכרי תשיך ואחיך לא תשיך"! כולנו בניו של המקום, בכולנו נשמה אלוקית, כולנו גוף אחד- כנסת ישראל!! איך יתכן לריב ככה
יהודי20.07.17
3
המדינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זוהר19.07.17
2
אלפי שנות חיים בקרב הערבים שמהם יצא דעאש, עשו את שלהם.גם דור עשירי לא יבואו בקהל האשכנזים. ואחרי זה לא מבינים מדוע האשכנזים לא רוצים את בניו ובנותיו במוסדות האשכנזים. שומר נפשו ירחק מספרדי עצבן.
דן סגל19.07.17
אם משה רבינו היה חי בדור הזה גם את ילדיו לא היו מקבלים למוסד אשכנזי.. המנטאליות האשכנזית עסוקה כל הזמן בלדחות את השונה, להעיף לרחוב את החלשים, לבודד את "הטובים" "מהרעים" ובכך יוצרים במו ידיהם תשתית לנוער שוליים, למודרנים ועוד מרעין בישין. כמובן שלא כל האשכנזים כאלה..
.20.07.17
אם הייתי מספר על מכללה שבה אחוז הנכשלים הוא 33% מה היית אומר? כנראה מקום לא טוב אה? כמה זה 6 מיליון חלקי 18 מיליון? תסיק לבד מי רצוי ומי לא רצוי.
אחמד סגל19.07.17
תגיד אתה שפוי?! מה זה לכם, אתם, אצלכם וכו'?! מה זה שני עמים?! או יותר כי יש גם ליטאים וחסידים מרוקאים עיראקים ותוניסאים? ח'ברה ביהמ"ק נחרב בגלל שנאת חינם והוא יבנה ע"י אהבת חינם! בואו נרגיע ונדבר אחד אל השני כדבר איש אל אחיו. אתם רוצים מקדש? אתם רוצים גאולה שלימה?? זה יקרה רק לעם ישראל! אם לא נהיה כ
יהודי20.07.17
אני מכיר תתרגיל הזה זה כנראה מישהו שלא באמת חושב ככה רק רוצה ללבות אקשן ואומר דברים שילהיטו את כל הספרדים ועוד יתכן שהוא ספרדי בעצמו חבל על האש המיותרת הזו זה כמו החתול שעומד מול המראה ומתעצבן מעצמו
אני24.07.17
ילד יקר! האשכנזים לא פוצצו בלוני גז, אלא נתנו לאנשים לנשום אותם. דאעש בחלומות הוורודים לא מתקרבים למציאות העגומה של הרבה אירופאים. אז תפסיק לסמוך על בורות, או שתלמד הסטוריה. בלוני גז שייכים לכם!
רוני19.07.17
אלפי שנות חיים בין הנוצרים הקטולים רוצחי התינוקות נאצים אכזרים עשו את שלהם..גם דור עשירי לא יבוא בקהל הספרדים הרחמנים והטובים ואחרי זה הספרדים לא מבינים מדוע כך אשכנזים מתנהגים כמו נאצים שומר נפשו ירחק מאשכנזי קרר דוחה שמבחינתו אם היה מותר היה הורג את כל ילדי תלמוד תורה סנהדרין עם מכות מגף אתה פ
מזרחית גאה20.07.17
1
לחגיגת יובל החמישים בהשתתפות מרנן ורבנן שליט"א
יוסף20.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 10:27

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:44

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 07:42

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 07:39

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 07:36
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24