כיכר השבת

טור מיוחד

אל תעלו בהר // הרב ישראל גליס

עליית היהודים להר הבית - בניגוד להלכה, מביאה את הרב ישראל גליס לבקש את הסרת כל אמצעי הביטחון מההר ושאנשי הוואקף ישמרו על העולים. ויש גם פתרון ליידוי אבנים לכותל המערבי (טור)

36
הרב ישראל גליס | כיכר השבת | ז' באב | 30.07.17
לוחמי ימ"מ בכותל
לוחמי ימ"מ בכותל (צילום: Hadas Parush/Flash90)

אף אחד מהעסקונה החרדית לא קם באומץ ואומר לבנימין נתניהו ראש הממשלה "ישר כוחך על הסרת המכשולים בכניסה להר הבית", אז אני אעשה את זה מכאן.

אנחנו כיהודים חרדים מאמינים שאין להיכנס להר הבית מבחינה הלכתית, כך פסקו גדולי הדור בדורות הקודמים ובדורות האחרונים.

האם שכחו שם בימין את רצח היהודים במאורעות תרפ"ט, שבא עלינו בגלל התגרות של החברים מביתר בתשעה באב של אותה שנה, ובדורנו הרצח של הרב קרישבסקי?

אלו הנקראים תלמידי מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל שאסר בצורה חד משמעית את העלייה בהר הבית החליטו לשים תיקונים בתורתו ולמצוא כל מיני דרכים עקלקלות כדי לעלות להר כאילו מרן הרב קוק לא ראה את הרמב"ן, הרדב"ז, המהרי"ט, הרמב"ם. הרבנים האלו "גילו" את המקורות איפה אפשר לעלות...

הגדילו לעשות ולהחטיא את הרבים, להביא בני ישיבה מהדרום ומהצפון ולחלל את הר הבית. לאחרונה הצטרפו אליהם גם כמה חרדים הזויים שנוהרים אחריהם עם מגבעות שספק עם מותר להיכנס איתם להר הבית.

כותב עיתונאי כי האיסור לעלות להר הבית נובע מחוסר ודאות על אודות המקום המדויק שבו שכנו המקדש וקודש הקודשים אבל המצב משתנה במהירות, מאות רבות של דיינים ורבני קהילות ושכונות וערים בעיקר מהמחנה הציוני דתי מתחרים עתה ליהודים לעלות להר הבית. הוא מוסיף לרשימה את הרב זלמן נחמיה גולדברג חתנו של מרן הגרש"ז אוירבך, הרב מאיר מזוז.

הרב דוד לאו הרב הראשי אומר שעמדת הרבנות הראשית לא השתנתה אולם יחידים שרבניהם מתירים להם לעלות יכולים לסמוך על התרים אלו - בינתיים אף אחד לא הכחיש את הנאמר.

אז המסקנה של העיתונאי שיש 600 רבנים שמתירים לעלות להר הבית ובשנה שעברה עלו להר למעלה מ-14 אלף יהודים.

עיתונאי אחר כותב כי התהליכים לעלות להר החלו מלמטה, לא הרבנים הביאו את התלמידים להר, אלא התלמידים הביאו את הרבנים. ימות המשיח.

הנה העובדות. נכדיו של הרב מרדכי אליהו עולים להר תלמדי ישיבת עתניאל החליטו לעלות להר ובעקבותיהם עולים היום ראשי הישיבה.

מסקנת הדברים, לדעתי, אלו העולים להר מעכבים את הגאולה האמיתית.

ראשית, הם מפירים את הקביעה של מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל וגם של בנו הרב צבי יהודה שגילה את דעתו בצורה מפורשת - הרב קבע שאין לעלות להר הבית.

שנית, הם הולכים במקומות שיש בהם ספק כרת וגורמים לכך שיש הרבה יהודים שנכשלים ועולים גם למקומות שברור שאסור לעלות.

שלישית, הם מעמידים את כל הישוב בסכנה בגלל ההתגרות בערבים.

העצה שלי לגבי הר הבית ולגרום לגאולה הקרובה, להוציא את כל אמצעי הביטחון מההר. יש שם שומרים מהואקף שמסתובבים בהר, שהם ישמרו על המתפללים. יש סכנה שיכניסו להר כמויות נשק? לדעתי זה רק לברכה.

הטורקים טוענים שהם בעלי בתים על ההר, הירדנים טוענים שההר שייך להם, הפלסטינים טוענים שההר שייך להם, תנועות איסלמיות שונות טוענות שההר שייך להם - אז שיריבו ביניהם וישחטו אחד את השני, הם כבר בריב שלהם יפוצצו את המסגדים שנמצאים שם.

ולגבי הכותל, הגיע הזמן לבנות גדר גבוהה מעל הכותל, בחלק הפנימי של הכותל, כך שזה לא יראה ברחבה למטה ולמעלה זה ימנע זריקת אבנים ושהגדר תהיה מחושמלת.

תוכן שאסור לפספס
36 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 31.07.17
27
המוסלמים טמאו את הר הבית 😫וממילא בית המקדש השלישי עומד לרדת ששם ציביה הקדושה🔯 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם31.07.17
26
והשואה בגלל איזו התגרות??? בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לוי30.07.17

הצגת כל התגובות

25
It is crazy that you give our most important place in the world ......to muslims (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David31.07.17
24
אנחנו חיים כמו שצריך וכמו שנכון האחרונים שיגידו לנו מה לעשות זה חבורה של בהמות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב30.07.17
23
שמתי לב כשמתווכחים עם אנשים בנושא הדברים נאמרים מתוך סיסמאות ותחושות ומשאלות לב, וחבל שכך. מציע ללמוד קצת ספרים הדנים בנושא ולהתווכח מתוך לימוד ולא התנצחות שגדול "שלי" צודק, אלא להבין את הצדדים כמו בכל מחלוקת בספרות התורנית.
זכריה בן יברכיה30.07.17
22
וכי אפשר לסמוך על הירדנים הטורקים והפלשתינים שיריבו לבד בלי להציק ליהודים??? להזכירך נוכחות כוחות הביטחון בהר הבית החלה לאחר שבמעמד ברכת כהנים בסוכות הם השליכו אבנים וסלעים שבחסד ה׳ יצאו משם רק פצועים אפשר להפקיר את ההר לחסדי הערבים??? ברור שיש לאסור מכל וכל עליית יהודים להר הבית כולם ללא יוצא מן ה
נטע30.07.17
21
ישראל היקר, שכחת רק נקודה אחת: ע"פ ההלכה גם לנכרים אסור לעלות להר הבית... ההלכה שאוסרת על יהודים לעלות על הר הבית, אוסרת לנכרים לעלות וזה באיסור עוד יותר חמור מאשר ליהודים. לא רק זאת, אלא שהציווי לשמור על מקום המקדש מכניסה של אנשים אסורים מוטלת עלינו, אז לבוא ולהגיד לעולם המוסלמי "בואו ותילחמו על הה
חרדי30.07.17
20
להיכל בית הכנסת שלו משפחה מחסידיו שעולים קבוע להר הבית? איך האדמור מכניס חייבי כרת להיכלו? מדוע לאט לאט יש טפטוף של חרדים שעולים להר? מדוע הרבנים שזועקייייייייים נגד האייפונים למיניהם לא זועקים כל כך על העליה להר הבית?
תמי02.08.17
19
יש לי הרבה מה לענות לכם אבל כולכם אננומים לכן תסתפקו בזה "ארור מכה רעהו בסתר " אמן
ישראל גליס 30.07.17
דבריך חזקים ונכונים קבוצת המזרחניקים שכאן טעו באתר
נח בן בן יעקב31.07.17
18
מעולם לא עליתי להר. אבל עצם ההנחה שבגלל גדולי דורות קודמים פסקו שאסור ולכן אסור לרבנים לפסוק אחרת זה לא נכון. אותו סיפור יש לרב עובדיה עם בית כנסת של יוצאי עירק שם הוא העביר דרשה וחלק פעם אחרי פעם על הבן איש חי . יושבי הית הכנסת לא אהבו את הרעיון שהבן איש חי היה נר לרגלם. והם החלו להעלות טענות זה מו
איתמר30.07.17
17
אני לא חולק על הנכתב אך הקלות שבה הכותב מוותר על ההר לירדנים לטורקים וכו מפגינה קלות ראש במקום טבורו של יעד כלל האומה . יתכן כי אכן עצם ההכרעה היא כואבת ונכונה אך הכותב אמור להיות אדם גדול בכדי להתנתק בקלות כזו מהמקום (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם30.07.17
16
כל גדולי ישראל ובראשם מרן רבינו הגדול חכם עובדיה יוסף זצ"ל פסקו שזה איסור כרת ואפילו בימינו..... איך אנחנו יכולים לחלוק עליהם?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי כהן31.07.17
15
א. מאורעות תרפט לא פרצו בעקבות "ביתר" או שטויות כאלו, להיפך, בגלל אנשים מטומטמים שחשבו שהערבים חברים שלהם, יומיים קודם ההגנה שלחה להם שהם שמעו שהולך להיות טבח והם רוצים להשאיר להם שומרים, והם סירבו על מנת לשמור על "יחסי שכנות טובים", אז תחליט אתה לאיזה צד אתה בוחר להאמין (ולי נשמע שאתה מעדיף להאמין
יהודי30.07.17
14
הבה נתבונן בטיעון ההלכתי המרכזי שבדבריך, הרי עצם פסיקת גדולי דורות קודמים לאסור עליה אינו נחשב לטיעון הלכתי נוקב. שהרי, יכול ופסקו עקב חששות זמניים, חוסר ידע בעניין המדידות, וטעות אפשרית בקרב כלל העם. אם כן, הטיעון ההלכתי המרכזי אינו אלא, שיש סיכוי שיהודים יטעו ויכנסו בטעות לשטח האסור, (או שהמדידות
הלכה30.07.17
13
אתה משמיע את הקול האוטנטי של היהדות החרדית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם30.07.17
12
להר הבית מצוה לעלות
י30.07.17
לך תלמד את הסוגיא ואל תבלבל את השכל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני31.07.17
11
שאתה מביא, לאיסור העליה להר הבית, למרות שאתה עושה בהם מניפולציות לא קטנות (אני עצמי לא עולה להר הבית, מכיון שאני לא מכניס עצמי בין הרים גבוהים - אולי תרתי משמע - וממילא נוהג לחומרה), אבל הנימוק שהדבר מהווה התגרות באומות? ומה נראה לך, שכאשר גרת ברחוב חזנוביץ', לא התגרית באומות? עצם קיומו של היהודי, ה
זלמן30.07.17
10
שאומרים שמותר? מה הם משקרים? שכל אחד ילך אחרי רבותיו
לחךתחנצךחוצצ31.07.17
9
אין מקום לכעס ומריבות. הקב״ה כנראה רוצה אותם שם ולא אותנו. עד שלא יינתן אות מבורא עולם לא נוכל לעלות להר. ולעניות דעתי, ההתגרות של המיעוט הקיצוני היהודי רק מקלקל ומכביד. שכל אחד מאיתנו יפשפש במעשיו ויבדוק איפה חטאנו שלהם ניתנה הזכות ולא לנו!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הר הבית לא בידינו30.07.17
8
נראה שאתה ממש אוהב את המצב הקיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסף30.07.17
7
למה לגרות את הערבים? אתה מוזמן לעבור לאוגנדה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נפתלי 30.07.17
6
"כבוד הרב" האם אתה חושב שאתה יותר צדיק מהרמבם, הרמב"ן והרב שמואל אליהו????!? שהם טוענים כי צריך לעלות להר הבית אחרי טבילה כראוי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הר הבית 18.08.17
5
שינאת חינם בערב 9 באב וי
מיתנחל30.07.17
4
ו'על הר ציון ששמם, אחינו רוצים למסור אותו...'
ישראלי31.07.17
3
חוץ מזה שהאיסור לגויים לעלות יותר חמור מליהודים וחוץ מזה שברור לכל מי שחוקר איפה לא היה הר הבית בוודאות, תפסיקו לפחד מהגוי, עדיף שהגוי יפחד מאתנו, מנסיון זה יותר מוצלח.
יוני30.07.17
2
אתר כיכר השבת הוא אתר חרדי מקומכם באתר סרוגים או כל אתר אחר אנו הציבור החרדי מסכימים לכל מילה של הרב גליס דבריו ידועים וטוב שנאמרו חבל שהנציגים שבחרנו לא אומרים את דעתו של מרן הרב שך והבריסקר רוב
יצחק31.07.17
אם לא נהיה מרוצים ממאה שערים, אז נבקש מהערבים שיבואו לשלוט בהם? אם אנחנו לא מסכימים אם גור נמסור אותם לגויים? מה הקשר בכלל. מאמר תבוסתני, שבגלל מחלוקת מסכים למסור מקומות קדושים למחלליו. עצוב לשמוע בתשעה באב שעדיין מלחמת אחים עדיפה על מלחמה עם האויבים.
יהודי31.07.17
תבין לצערי אנחנו בגלות ועפ"י דין תורה ככתוב בהרמב"ם אסור להתגרות בגוים לא בגור ולא במאה שערים בגוים כך שלא משנה מה דעתנו על הר הבית אסור לנו להתגרות בהם ותקרא קצת היסטוריה מה הרב שך כתב על המדינה והציונות בכלל ותבין מאיפה גליס לוקח את ההשקפה שלו
יצחק02.08.17
1
בית המקדש וסכנה של כל היהודים בעולם בלא כל סיבה אמיתית
הפלס30.07.17
אין לה חילול ה' יותר גדול מזה שהשועלים נמצאים על ההר
???31.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24