כיכר השבת

"נערים קמים בזקני ישראל"

מתקפה חריפה במיוחד ב'יתד נאמן' נגד העולים להר הבית

העיתון הליטאי יוצא הבוקר במתקפה חריפה במיוחד באמצעות כתבה ומאמר מערכת תוקפני כנגד העולים להר הבית והרבנים שהתירו להם זאת ביניהם, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו (חרדים)

50
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ב באב | 04.08.17
מתקפה חריפה במיוחד ב'יתד נאמן' נגד העולים להר הבית
(צילום: סלימן חדר, פלאש 90)

המראות החמורים בהם נראו עשרות חרדים שעלו במהלך צום תשעה באב אל הר הבית בניגוד להלכה ובניגוד לדעתם של גדולי הרבנים והפוסקים מביאים את העיתונות החרדית לצאת במתקפה וגינוי חריף כנגדם.

הבוקר (שישי), מקדיש העיתון יתד נאמן כתבה וסקירה נרחבת על חומרת האיסור בעלייה להר כמו גם מאמר מערכת תקיף של העורך הרב ישראל פרידמן.

"המתפללים שעשו את דרכם ביום תשעה באב לקונן ולהתאבל על חורבן בית ראשון ושני על יד שריד מקדשנו, הזדעזעו ונדהמו כאשר הגיעו בסמוך לכניסה הראשית אל הכותל. בעיצומו של היום בו מבכים על חילול מקום המקדש וחורבנה, באו זרים בקרבה לחלל את מקום הקודש והמקדש. כמה מאות איש הצטופפו להם בערבוביה דרך כניסת שער המוגרבים כדי לעלות אל תוך הר הבית – דבר שנאסר ע"י כל גדולי ההלכה זצוק"ל ויבדלחט"א", כותב פרידמן.

"מזעזע היה לראות בין העולים גם קבוצה הזויה של מתחזים בעלי חזות חרדית המשתייכים לקבוצות אנרכיסטיות האמונות על ניסיונות לעקור את סמכותם ההלכתית וההנהגתית של גדולי הדור זצוק"ל ויבדלחט"א, שבניגוד לקביעות הברורות, האמירות החד משמעיות, המכתבים בעלי המסר החד משמעי והפסיקה הברורה שאסור לעלות אל ההר, הם בחרו לעבור על האיסור החמור ועל אשר הורונו ובעיצומו של תשעה באב באו כפריצים וחיללו מקום המקדש", נכתב בעיתון הליטאי.

יתד נאמן מביא את המכתבים ההיסטוריים של גדולי הדור מכל החוגים והעדות המבהירים כי מדובר באיסור חמור של כרת.

יתד נאמן מציין כי ״לדאבוננו גם בעת הזאת, ובעקבות הסאגה המדינית של ישראל והעולם סביב האחיזה בהר הבית, פעלו בערב תשעה באב תנועות משיחיות שונות העוסקות בריבונות יהודית בשטח הר הבית, להביא לעליית יהודים תוך כדי חילול הקודש והמקדש והפרה בוטה ומחוצפת של דעת גדולי ההלכה מכל החוגים והעדות אשר קבעו במסמרות שאין לעלות אל הר הבית בשום פנים ואופן. בעקבות החרפה והביזיון שהיו ביום תשעה באב עת גלגלי קמפיין הר הבית פעלו במלוא מנועיהם כדי שלא רק לחטא אלא גם להחטיא, לשכנע ולסחוף עוד יהודים בעלייה האסורה, פרסמו שוב הרבנים את האיסור החמור ומחו בתוקף כנגד העולים. הרה"ר הרה"ג רבי יצחק יוסף שליט"א אמר בעיצומו של תשעה באב כי יש לפרסם ש"העליה להר הבית אסורה על פי ההלכה, אותם יהודים העולים להר הבית מחללים את קדושתו".

במאמר מערכת חריף כותב העורך הרב ישראל פרידמן נגד הרב שמואל אליהו, רבה של צפת: ״התעמולה המסוכנת של ההורסים לעלות בהר הולכת ומתגברת והיא איננה חוזרת ריקם. בתשעה באב האחרון, הכפיל את עצמו מספר האנשים שבאו "לרמוס חצרי" באיצטלה של "לראות פני". למעלה מאלף איש ר"ל עלו למקום שרבותינו אסרו לעלות אליו באיסור חמור. בכניסה, לפני העלייה להר, הם זכו לברכת הדרך מאחד הרבנים של התנועה הדת"לית, שלא שמע למוסר אביו – הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל - מחשובי הפוסקים ומגדולי הרבנים של צבור זה, שאסר באופן מוחלט את העליה להר וחתם באב תשס"ד עם כל הרה"ר (זצ"ל ויבדלחט"א), על ה"אזהרה לרבים" שכתב בשעתו הראי"ה קוק: "השמרו נא מהאיסור החמור של הכניסה למקום המקדש והר הבית".

"הדברים מדברים בעד עצמם", נכתב במאמר המערכת, "אבל דור חדש של רבנים דת"לים לאומנים החליט לפרוע את הוראותיהם של אבותיהם ואף של רבותיהם! הם מעודדים קבוצות הזויות לעלות להר הבית, למתחם הכרת, כדי להשיג הישגים לאומניים. הם מדיחים יהודים תמימים שלא לשמוע לקול גדולי הדורות. נערים קמים בזקני ישראל ומורים "הלכה" נגד רבותיהם, משל לא ידעו רבני הדורות הקודמים את מה שהם "יודעים"".

"זאת ועוד, הר הבית הוא האזור הכי נפיץ בעולם, וזה לא מרתיע אותם. נסיונות העליה של יהודים להר הבית, הן כמו השלכת גפרור לבאר נפט. הר הבית עלול להפוך להר געש, שיכסה באפרו ועשנו את כל המזרח התיכון. נכון, ממשלת ישראל חייבת לבלום את המסיתים הנתעבים הישמעאלים צמאי הדם "בכל דרך אפשרית", אבל העולים להר והמדיחים אותם, מספקים לערפדים צמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות בישראל", מזהיר פרידמן.

"היהודים שמדברים על "תפילה במקום המקודש ביותר ליהודים", אינם מתכוונים לתפילה. הם מציגים את תוכניתם הפוליטית כמשאלה דתית, אך עושים "תורתם" קרדום לחפור בו הישגים פוליטיים לאומיים ולאומניים. לא באמת מדובר בשפיכת צקון לחש לבורא עולם. זו הפגנה פוליטית. ההישג היחיד הוא שהם הופכים מלחמה לאומית איזורית למלחמה דתית. מוסלמי כל העולם התאחדו להגן על "אל אקצא". אפילו מדינות שהיחסים עמם היו רגועים, הופכים לאויבים גלויים. רק השבוע הזהיר שר החוץ הירדני אימאן אל-ספדי בכינוס של 45 שרי חוץ של מדינות איסלמיות שנערכה השבוע באיסטנבול מההשלכות ובאמצעות הסתה שקרית ומרושעת הטיח עלילה שפלה: "קיצונים פרצו לאל אקצא". המדיחים את כלל ישראל לעבור על האיסור החמור, הם המעוררים גם את המסיתים, והתוצאות, חלילה, מי ישורם", מתריע עורך יתד נאמן.

"נכון להיום, למרות נסיונות הקעקוע, הגוף הרשמי המחייב את מדינת ישראל בעניני הלכה היא הרה"ר. הרבנים שעמדו בראשה, כולם, לדורותיהם, אסרו את העלייה. מדינת ישראל חייבת לעצור את העלייה הזו שעלולה לפגוע בכולנו. ההר חייב להיות נעול על סורג ובריח. כי מלבד האיסור החמור, הרגלים האחוריות עליהם תצטרך ישראל לעמוד במקרה של התלקחות חלילה, לא יהיה הרגלים הגסות של העולים, אלא הרגלים שלנו. עיצרו את התופעה. חידלו הרע!", הוא מסיים את המאמר החריף.

תוכן שאסור לפספס
50 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
אני בן 11 עליתי 4 פעמיים וכל מי שעולה בטהרה זוכה במיצוה אשרי כל מי שעולה
אליה09.08.17
30
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james04.08.17
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שייע04.08.17

הצגת כל התגובות

28
תארו לעצמכם שעץ היו תומכים ברב שמואל אליהו, איזה כותרות היו עושים יתד נאמן על זה. אבל המועמד של דגל התורה היה הרב שמואל אליהו, שתומך בעליה להר הבית, והמועמד של עץ היה הרב עמר שמתנגד לעליה להר הבית, ולכן הם לא מזכירים את זה.
תמכו ברב אליהו04.08.17
27
אמנם הציבור כיום הוא כבר בדרגה של תלמיד המחכים את רבו . הגדולים חשבו שהם יריבו זה בזה למען כבודם, ושליטתם והציבור יבחר לאיזה צד הוא שייך משתיהם . אבל מה שקורא בפועל הוא, חלק מהציבור שייך לצד שלישי שהוא החלק הרציונלי שלא מתבלבל מהרבה מילים ללא תוכן ומתעמולה זולה ונידושה. ולדוגמה, אם אפשר להשתמש במו
אריק04.08.17
26
ולא הביאו מקור הלכתי מובהק לאיסור! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אביחי04.08.17
א. הרמב"ם והרב"ז עלו להר הבית ב. התכוונתי לזה שבמאמר כתוב שגדולי ישראל אמרו לא לעלות להר הבית, וזה לא החכה לזה שאסור לעלות כי אני יכול להביא גם פסקים של רבנים שהם מבחינתי גדולי ישראל שכן מתירים לעלות (כי כל אחד ואחד יכול להגדיר מי נחשב גדול ישראל) ולכן כדי להוכיח שאסור לעלות להר היה צריך כותב המאמר
אביחי04.08.17
משנה ברורה בסימן תקסא סק'ה מביא מגן אברהם שכתב שאסור להכנס למקום מקדש בזמן הזה דהיינו שטח הר הבית ודבריו נסמכים על פי הרמבם בהלכות בית הבחירה פו' הלכה יד שכיון שאנחנו טמאי מתים וקדושת המקדש קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבוא ולכן הנכנס חייב כרת
חריף04.08.17
טמא מת מותר בהר הבית ואפילו מת עצמו רמב"ם הלכות ביאת המקדש פרק ג טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית שנאמר ויקח משה את עצמות יוסף עמו עמו במחנה הלויה.
אליהו04.08.17
לא ידוע היכן מקום הכרת, וספק דאורייתא לחומרא.
דג04.08.17
פה אין ספק,הנתונים לפניך, המדידות לפניך לך תבדוק
מששה06.08.17
ל
הרבה שיטות.....06.08.17
ולשם עולים מי שעולה להר
אביחי04.08.17
הרב קורן בספרו מגדיר בדיוק היכן הגבולות וגדולי ישראל בזמנו הסכימו איתו. דיייי לבורות !!!!!!
נח04.08.17
חכם בן ציון אבא שאול כתב שהכל ספק אנחנו לא יודעים היכן מקום החיל והיכן מקום העזרה
חריף08.08.17
אין כרת למי שנכנס לשטח הר הבית כשהוא טמא מת, יש כרת למי שנכנס לעזרה כשהוא טמא מת.. (המחלוקת העיקרית היא האם אנחנו יודעים כיום את הגבולות, זוהי נקודת המחלוקת)
מישהו04.08.17
להר הבית
גד04.08.17
25
הפעם הם לא מנסים לרמוז על הפלג הירושלמי הם הבינו שזה הזוי לקשר אותם לסיפור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זלמן04.08.17
24
השגחה העליונה הפקידה שומרים את הערבים הרעים האלה כדי שלא נחפור ולחפש את חמשת הדברים שהחביא יאשיה מלך יהודה והם יתגלו בבואו של מלך המשיח .הרי חיזקיהו מלך יהודה לא איפשר לטמאי מתים להקריב קורבן פסח וזו אחת הטעויות שלו .כלומר מותר לטמאי מתים לעלות להר ורק למקום העזרא אסור .תפסיקו להיות צדיקים עקומים ממ
לפרידמן05.08.17
23
מעניין שדווקא יתד הם אלו שתמכו ברב שמואל אליהו לרבנות העיר ירושלים... מה קרה מאז?
רוצה להבין04.08.17
22
המלחמה של יתד כאן בסיפור הר הבית מנוהל כנראה ע'י איזה רב שחשוב לו הסיפור הזה מאוד. אחרת, לעולם יתד לא היה ממלא עמודים שלמים מכתבי הראי'ה והרצ'יה קוק!!! זה כבר סימן שהמשיח מחכה מעבר לדלת הדבר ים שהובאו שם על הרב קוק אכן מעמידים בסימן שאלה ענק את כל סמכות הפרשנים להתיר - הראי'ה כותב בחריפות​ שאין מציא
ביטון04.08.17
21
ותועלת רוחני זה לא יסיר מזרעו עד עולם, כי אף בזמן שבית המקדש שלמטה אינו בבנינו מכל מקום בית המקדש שלמעלה המכוון נגדו נצחי לא יסור לעולם ובכל זמן יורד ממנו השפע על זרע אברהם המקודש, ומטעם זה שלמים וכן רבים נכספה נפשם לעמוד במקום הקדוש ההוא כי רצו את אבניה וגו'. וכנגד תועלת רוחני זה אמר הקדוש ברוך הוא
אריה04.08.17
20
ולא רק עברית, אנשים תמימים מחו"ל(וגם מהארץ)לא מבינין חומרת הדבר. עסקנים חייבים להודיע להם באנגלית וצרפתית בלשון פשוט ומובן להם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מר04.08.17
19
נכון? השאלה מי? ומה לעשות שיש מורי הוראה גדולים שמתירים? הרי כל לומד יודע שיש מחלוקות בפסיקה כולל בעניני כרת למיניהם, ולא צריך להיבהל. כל שאלת חכם בנושא טהרת אישה לבעלה טומנת איסור או היתר כרת. אז? מורי הוראה מורים. זה חלק מהתורה. ועד שלא הוקמה הסנהדרין אין לאף אחד סמכות יתר על השני.
יהודי09.08.17
18
יתד נאמן. פשיטת רגל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן נעים זמירות ישראל. 04.08.17
17
גם אם נאמר שהעולים להר הבית עוברים בבירור על איסור כרת עדיין ישנם מספיק אנשים במדינה שלצערנו עוברים כסדר על חיובי סקילה ונגד זה לא שמענו את יתד יוצא. שבת ועוד כמה איסורים... בושה וחרפה עדיף שתסתמו את הפה עמוק עמוק נמאס מההטפות שלכם פשוט נמאס.
קושקוש09.08.17
16
אני כמו רבים מעם ישראל לא לכולם רב אחד לא לכולם דיין אחד רק משיח יהיה אחד ולכן עדיין אין עוד את התשתית שיגיע. לעובדיה ולא יוסף וגם לא עבדלה בן שרה או מי שחושב שהוא המולך ומישהו מחויב לשמו כל דברו כל הדורות היו דעות וכל השס והתנך היו חילוקי דעות וזה הזכות לעם ישראל שיש צדדים לכל כיוון ולכל יהודי יש
יהודי חרד ה'04.08.17
15
את הרב אברהם שפירא והרב מרדכי אליהו הם ניסו לשכנע בלי סוף שיש היתרים לעלות להר הבית, אבל הם התעקשו שהאיסור של הרב צבי יהודה קיים בעינו. נלחמו על כך. למה אין במקור ראשון ובשבע אזכור לכל זה.. השתגענו? ויתרנו על כל דור העבר? כל רב גבעה בשומרון עכשיו יכול לבטל את הדעות של הרבנים קוק... איך זה קורה??????
מרכז הרב04.08.17
14
אחד הדברים שיקרבו את הגאולה בזכות העלייה להר הבית הוא שיתד נאמן פתאום התחילו לצטט ולהביא את דברי הגאון הראי״ה קוק זצ״ל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי04.08.17
13
ישיבה גדולה וידועה מה אגיד לכם זו לא חתונה עזרת נשים יותר גרוע ממצעד התועבה טוב יעשו הליטאים אם ינקו האורוות המסריחות שלהם מרוב פריצות חרדית אין גרוע מהם בפריצות והם רק הם מעכבים הגאולה לא התמהונים של הר הבית ומצעדי הגאוה רק אותם למדנים כאילו המורדים בצניעות וביראת השם
גועל נפש04.08.17
ישיבה גדולה וידועה מה אגיד לכם זו לא חתונה עזרת נשים יותר גרוע ממצעד התועבה טוב יעשו החסידים אם ינקו האורוות המסריחות שלהם מרוב פריצות חרדית אין גרוע מהם בפריצות והם רק הם מעכבים הגאולה לא התמהונים של הר הבית ומצעדי הגאוה רק אותם למדנים כאילו המורדים בצניעות וביראת השם
דראעק04.08.17
12
לרב שמואל אליהו?!?!
מלכה06.08.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה גרויס04.08.17
10
אם העורך פרידמן נהיה "הרב" מה הבעיה למצוא עוד כמה כאלה "רבנים" ולהתיר נ.ב. כתבה שטחית שמביאה את כל הפרטים שנוחים לעורך אבל יש עוד קצת פרטים שלא הובאו כאן [יש גם רבנים בעבר שהתירו לעלות וגם דברי הרב קוק נאמרו אז שלא היו מפות ברורות ומי שרוצה יכול להסתכל בדבריו ולהבין שזה לא כ"כ פשוט שאסור וכן הלאה]
אני04.08.17
שהמשיח יבוא. חזר וכתב א"ז עשר פעמים. תראה קצת מקורות. ואם לא אספיק לך, תחפש את החוברת של הרב אבינר שפורכת אחת לאחת את כל הטענות "להתיר" ומוכיח כמה טענות המפות זה שקר גם ואווילי.
אביאל04.08.17
9
מעניין מאוד למה יתד מפרסמים בערך כל יומיים כתבה על ה"איסור החמור לעלות להר הבית".. אולי יש שם מישהו שזה כל כך חשוב לו שלא יעלו.
יהודי04.08.17
8
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני04.08.17
7
יתד נאמן הוא עיתון פוליטי ששייך למפלגה פוליטי הרדיפה מטעמן היא אכן מריח שהיא מאד פוליטי
אליעזר הכהן04.08.17
6
בדרך כלל בקושי ר'...אוי שכחתי. יש שם הרבה מתחזקים שמנסים לטשטש את העבר שלהם. ושכחתי שכל לילה יתד מקבל מסר מהשמים מהי ההשקפה הנכונה ומה צריך להורות לרבנים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המגיב04.08.17
5
איך לא סגרו את הר הבית לכולם, מדוע מעודדים ערבים לעשות פולחנם שם?! זה מוכיח שהכל פוליטיקה ולא אמת!
משה04.08.17
4
והיום רק קומץ הזויים מסאטמר וכמה ליטאים מעוניינים להחזר את הגלגל לאחור לחזור לאירופה ולכבשנים.
נחום04.08.17
3
בתשעה באב על חורבן ירושלים וארץ הקודש. אבל כשהגיעה העת לעשות , מי שבנו את הארץ היו החילונים. ואילו רובן של קהילות אירופה נשמדו בשואה , מי שעלה ניצל. כל זאת למרות הטענות על עליה בחומה והתגרות באומות וכו' וכו'. דווקא אלו שלכאורה "התגרו באומות" ניצלו. המסקנה היא שמעשים הם הרבה יותר טובים מבכיות וצומ
יוסי כהן04.08.17
לפי הרמב"ם יש קדושה בזה"ז - טמא מת אסור בכניסה לעזרה ומותר לכנס בשאר הר הבית. לפי הראב"ד אין שום קדושה בזה"ז - ומותר לעלות לכל מקום כולל כיפת הסלע - מקום קדש הקדשים. העולים להר הבית לא נכנסים לאזור העזרה - סומכים על הרמב"ם. העולים להר הבית לא נכנסים לאזור העזרה - לא סומכים על הראב"ד.
אליעזר04.08.17
בתורה שלי כתוב "ואל תתגר בם"
בחור ישיבה06.08.17
2
היתד הלא נאמן לא הביא אפילו מקור אחד מחז''ל מדוע אסור לעלות. מדוע? כי אין. חרדים תעשו שיעורי בית תלמדו הסוגיא היטב. אל תסמכו על סיסמאות כ"כל גדטלי הדור אסרו". זה שקר. תבדוק אם יש אפילו רב אחד שכתב פסק מסודר עם מקורות אחרת זה לא פסק. הכל בלף אחד גדול . התורה שכתב ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם אינו בלף
מנדל04.08.17
משנה ברורה סימן תקסא סק'ה בשם המגן אברהם שחייב כרת אם נכנס לשטח הר הבית על פי הרמבם בהלכות בית הבחירה פרק ו הלכה יד כיון שאנו טמאי מתים וקדושת המקדש קדשה לשעתה וקדשה לעתיד לבוא
חריף04.08.17
1
העיתון הזה מנסה לרמוז שהעולים הם מהפלג הירושלמי, וכך לנסות לגרוף הון פוליטי, וזאת למרות ששוליים משני המחנות נמצאים בתוך העולים להר הבית. ובנוסף עיתון הפלס הביא מכתב חריף מהגר"ש אויערבאך, כנגד העליה. את יתד נאמן לא מעניין איסור העליה להר הבית ר"ל, אלא רק הפוליטיקה הקטנונית והמפגרת שלו.
יתד אינטרסנטים04.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

יום פתוח בזום

בוגרי תואר ראשון? זו הדרך שלכם להתקדם לקריירה מצליחה

כיכר בשיתוף העברית | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם