כיכר השבת

הפרדה בספריות העירוניות בי-ם

הפוליטיקאים החרדים: "דרישה קנטרנית; כפייה חילונית"

ראשי המפלגות החרדיות, חברי כנסת וחברי מועצת העיר ירושלים תוקפים בחריפות את מסע הרדיפה של הרפורמים נגד הציבור החרדי בירושלים ודרישתם לבטל הפרדה בספריות העירוניות בעיר (בארץ)

19
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ח באב | 20.08.17
גפני דרעי וליצמן. ארכיון
גפני דרעי וליצמן. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

חשיפת "כיכר השבת": ראשי המפלגות החרדיות, חברי כנסת וחברי מועצת העיר ירושלים תוקפים בחריפות את מסע הרדיפה של הרפורמים נגד הציבור החרדי בירושלים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בדרישתם כעת לבטל את ההפרדה בספריות העירוניות בשכונות החרדיות.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הרפורמים ו"שדולת הנשים", פנו במכתבים לעיריית ירושלים ולדנה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי והממונה על יישום המלצות הצוות למיגור הדרת נשים, בדרישה לעצור את ההפרדה ב"ספריה העירונית" בשכונות החרדיות בטענה כי אלו מקיימים שעות נפרדות לבנים ולבנות.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "מדובר בדרישה קנטרנית שמטרתה לחולל ריב ומדון בין האוכלוסייה החרדית לכללית. פניה זו לא תסייע לנשים החרדיות אלא תפגע בהן ובאורח חייהן, כאשר הפעילות הנפרדת באה כדרישה מוסכמת מצד האוכלוסייה החרדית כולה".

השר דרעי מוסיף ואומר כי "אנו עדים בתקופה האחרונה למגמה מסוכנת מצד ארגונים 'ליברליים' כביכול, לכפות אורח חיים שונה על אוכלוסיית שומרי המצוות בארץ. אנו נאבק על כך בכלים המשפטיים העומדים לרשותנו, וכבר פניתי במכתב ליועמ"ש להקים ועדה חדשה הכוללת נציגי כל המגזרים שתכריע בסוגיה רגישה וחשובה זו".

שר הבריאות יעקב ליצמן אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בדרישה קטרנית ומיותרת שאין לה מקום במדינה דמוקרטית ושיוויונית. זכותו של ציבור לחנך את ילדיו כפי דרכו ואמונתו, ואין לכפות אורח חיים אחד על זולתו. כבר נוכחנו לדעת ממקרים קודמים שאין מקום להתערבות ערכית חינוכית בחקיקה והניסיונות הללו נדונות מראש לכישלון".

"אני קורא לדינה זילבר המשנה ליועהמ"ש, פונה ליצמן דרך "כיכר השבת", "לדחות את הבקשה הקנטרנית שאין לה שום מקום מעבר לניסיונות חוזרים ונשנים של ארגוני הרפורמים להצר את צעדי הציבור היהודי שומרי ההלכה והמסורת".

יו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני אמר ל"כיכר השבת" כי "מתברר שהם פשוט עובדים שעות נוספות כדי שפשוט לא נוכל לחיות כאן, הם חיפשו עד היום נושאים כמו גיוס וחדירה למערכת החינוך החרדית ולנסות לשנות את ארחות חיינו ולא הצליחו, אז הם הולכים כעת להפרדה בין גברים לנשים ובזה מצאו אוזן קשבת אצל דינה זילבר.

"אני אמור לפגוש את שרת המשפטים יחד עם היועץ המשפטי לממשלה ולא נעצור עד שהרשעות הזאת תיעלם, היום גלוי לכל שזה מה שהם רוצים - שלא נוכל לחיות כאן, ולא ניתן להם את זה".

סגן השר החינוך מאיר פרוש אמר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "העתירות וההתנכלויות הסדרתיות של הרפורמים והקונסרבטיבים לכל דבר שריח של קדושה נודף ממנו לא החלו היום, פעם זה הכותל, פעם זה נושא הגיור והנה עכשיו הם נטפלים לספריות העירוניות".

"אני מאמין שהעירייה והיועץ המשפטי ידחו על הסף כמתבקש את הפנייה הזו, שמטרתה להפיץ שנאה ולמנוע מציבור שלם ליהנות משירותים עירוניים באופן בו הוא חפץ לקבלם", הוסיף סגן שר החינוך.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, ח"כ יואב בן צור, מסר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "אני מצר על פרובוקציות נוספות שמייצרות פילוג מיותר בין יהודים ליהודים וסומך על המשנה ליועמ"ש ועל הבכירים בעיריית ירושלים בהובלת ראש העיר ידידי ניר ברקת שישכילו לקבל החלטות שכלתניות, לשמר את הסטטוס קוו בעיר ולמנוע פגיעה נוספת בציבור החרדי. מי שמחפש כותרות שיעשה זאת לא על חשבון הדת היהודית, ערכיה ורגשותיהם של הציבור המאמין".

יו"ר סיעת יהדות התורה בעירית ירושלים, אליעזר ראוכברגר, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" בחריפות רבה את הרפורמים וארגוני הנשים ואומר כי "לא מעניין אותם לא נשים ולא שום דבר. כל עניינם הוא רק לרדוף את הציבור החרדי, ורק לנסות לכפות עליו אורח חיים אחר, אורח חיים מתירני, פרוץ, ומופקר. אבל לא יעזור להם כלום. הציבור החרדי ימשיך לנהוג על פי כללי ההתנהגות המתאימים לו, על פי הוראות רבותיו, והרפורמים יכולים לצרוח ולצווח כמה שהם רוצים.

"חוץ מזה הרי אין להם כלום. הם כלי ריק חסרי כל תוכן, מלאי שנאה ורדופי איבה אחרי כל דבר שקשור לציבור החרדי. מעניין אותם הסיפריות כמו השלג דאשתקד. הם רוצים לשנות אותנו ולכפות עלינו וזה לא ניתן להם. הסיפריות גם בהר נוף וגם בכל השכונות האחרות ימשיכו לפעול אך ורק לפי הוראות הרבנים, עם אפם וחמתם של ארגוני הרפורמים והמתחזים לארגוני נשים".

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הרפורמים כתבו במכתבם לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, למנכ"ל העירייה וליועץ המשפטי העירוני כי "ההפרדה האמורה, כופה הפרדה מגדרית קשיחה על כלל משתמשי הספרייה, קביעת שעות נפרדות לבנים ולבנות / נשים וגברים מצמצמת את האפשרות של כלל התושבים לעשות שימוש בספריה ביום ובמועד המתאים להם".

"כמו כן קביעת שעות נפרדות אינה מאפשרת לבני משפחה, אימהות וילדים, אחים ואחיות לבקר יחד בספריה. למרות שאין כל מניעה הלכתית לציבור החרדי לפקוד את הספרייה בצוותא גברים ונשים, פתיחת הספרייה בשעות נפרדות על ידי העירייה מונעת מהם לבקר בספרייה באותה שעה", קובלים הרפורמים.

במכתבם הם דורשים מהעירייה: "יבוטלו השעות הנפרדות לנשים וגברים, בנים ובנות בספריית הר נוף וביתר הספריות התורניות בעיר. תתאפשר גישה חופשית לכל באי הספרייה בכל שעות פתיחתה, ללא כל הפרדה מגדרית. יוסרו השלטים המורים על הפרדה וכן ההוראה על שעות נפרדות באתר האינטרנט העירוני. תועבר הודעה לכלל התושבים כי בשעות הפתיחה, הספרייה פתוחה לכל דורש".

בפנייה נוספת של "שדולת הנשים" לדינה זילבר נכתב כי "הפיכת מרחב ציבורי חשוב כמו ספריה לכזה המתנהל בהפרדה בין המינים לא רק שהיא מפלה כשלעצמה ואינה מוצדקת, אלא היא גם תורמת להתרחבות ולנרמול של מרחבים נפרדים בתחומי חיים רבים והולכים בישראל".

"אשר על כן", הן מבקשות, "אנו פונות אלייך על מנת שתפעלי כדי להפסיק לאלתר את ההסדר המפלה האמור ותבטיחי כי כלל הנהנים משירותי הספרייה, יוכלו לעשות זאת בכל שעות הפתיחה וללא תלות במינם או מגדרם".

תוכן שאסור לפספס
19 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
15
הוא עוד המצאה חרדיתעל הרפורמים את הרפורמים לא מענין הפרדה בסיפריה עירונית בפרט שמדובר בסיפריות באזורים חרדיים צאו מהסרט (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james21.08.17
14
הקב"ה מראה לכם את הכיוון, שתפסיקו להפריד בין עדות הקב"ה יעזור להפריד בין גברים לנשים. בציבור החרדי יש הרבה גועל אבל לא מוציאים אותו החוצה, רק מה שנראה חילוני או להראות למצביעים שהם עושים משהו. תכל'ס גפני ליצמן ודרעי אתם לא מועילים לציבור שבחר בכם בכלום. רק תככים מענינים אתכם וכסאות. גפנ י - דופק את
סימנרים21.08.17
13
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
.21.08.17

הצגת כל התגובות

12
שאסרו עליהם לקיים כנס רופאים לציבור למה אז לא דיברת למה אז לא כתבת מאמרים על מה שעשו מי ששתק והשתיק את המערכה בז' מנחם אב תשע"ז שלא יתלונן היום שהמשנה ליועץ המשפטי ממשיכה את דרכך אלא שאתה צבוע עכשו לא יעזור לך כלום מה שהיה מותר בתחילת החודש למשרד הבריאות לעשות (נשלח באמצעות כיכר השבת
אריה20.08.17
11
כי אין ספריה עירונית. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל20.08.17
10
הטענה היא שמדובר באזור חרדי ולכן זכותם של החרדים להחליט עבור עצמם מה הקהילה שלהם רוצה? אז למה אם מדובר באזור חילוני (נניח... ת"א?) לא זכותם של החילונים להחליט עבור עצמם מה הקהילה שלהם רוצה? (נניח... אוטובוסים בשבת?)
דויד21.08.17
9
עלינו לדעת מראש שכל צעד שעושים שונאי הדת נועד לבלבל לצוד נפשות תמימות ע"מ להאריך את חיי שלטון הערב רב.
א20.08.17
8
עתירה נגד שעות שחייה נפרדות... האם אני צודק?
ח20.08.17
7
נתנו סוכריה לרפורמים, הכירו בהם דה פקטו במתווה הכותל ועכשו התיאבון גדל... הם רואים איך שדרעי וחביריו האשכנזים מוכנים למכור את כל הערכים בעד כמה שלמונים אז הם מעיזים יותר ויותר... נו' נו', מי שיש לו תלונות עדיף שישב בשקט
הרסו הכל21.08.17
6
אנו מוכנים לבטל את ההפרדה בספריות העיקר שנקבל את סנהדרין
דגל התורה20.08.17
5
אחרת היו דורשים חדרי מדרגות נפרדים בבתי קומות.וגם אין כניסות נפרדות בבתי מלון עם הכשר מהדרין.
דן סגל20.08.17
4
בתורה חובה להפרדה בין גברים לנשים בספריות? איזה שטויות אלה, ממש כמו אצל הערבים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן21.08.17
3
אני מבקר קבוע בספרייה חילונית, ואחוז החרדים שם, איך לומר, גבוה במיוחד, ויותר במהלך ה'זמן'... והמבין יבין
דתי לאומי21.08.17
2
לא יודעים להגיב. התגרו בהם כמו ילדים שלא יודעים סוף ועכשיו באשמתם הרפורמים יפריעו בכל דבר. לרפורמים יש זמן פנוי כמו לחרדים ובתוספת כח וכסף.
יהודה21.08.17
1
אצל החרדים כך קודם אנחנו ושוב אנחנו והכל אנחנו דומה בית שמש רק אנחנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי בגי21.08.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

ערב ל"ג בעומר

בזבוז כספים בלתי נתפס: חקלאי מירון נגד המדינה

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24
ש

מבצעים של פעם בשנה

מוסד הרב קוק; לא הספקתם להגיע למכירה? כנסו >>

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

במיוחד לחג הפסח

מתארגנים לחג עם 'קונים מקבלים' הכי שווה שיש

כיכר בשיתוף קרן החשמל | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

השיטור יחל באכיפה מיידית

החגיגות תמו: אלו הסנקציות בב"ב, שיחסלו את ליל שישי בעיר

שאול כהנא | 01.05.24