כיכר השבת

בעקבות חרם המודעות המתמשך

'הפלס' החל בהליכים משפטיים נגד משרדי פרסום חרדים

בעיתון "הפלס" של "הפלג הירושלמי" החליטו לצאת למאבק משפטי נגד חרם הפרסומות מהם סובל העיתון • מכתב התראה נשלח לחמישה משרדי פרסום חרדים בדרישה לפרסם באופן שוויוני (חרדים)

70
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ג באלול | 04.09.17
פשיטה משטרתית על משרדי 'הפלס'
פשיטה משטרתית על משרדי 'הפלס' (צילום: דוברות המשטרה)

פרסום ראשון: בחודשים האחרונים החליטו בעיתון 'הפלס', בטאון 'הפלג הירושלמי' להגיש תביעות בבתי המשפט בעקבות חרם המודעות המתמשך נגד העיתון. בכירי העיתון קיימו התייעצויות עם משרד עו"ד אדלשטין-ברמן, שם בדקו את הנושא והעריכו כי קיימת עילה מבוססת לתביעות משפטיות, שכן ה"חרם" המדובר הינו תופעה חריגה וחסרת תקדים שמהווה הפרה גלויה של החוק.

יצוין כי החרם הינו בהוראת מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אשר יצאו במכתב חריף נגדם, בחודש אדר א' תשע"ד, בו כתבו בין היתר: "ולא לפרסם אצלם דברים בשום אופן וראוי ליידע המפרסמים שהם עלולים ליתן יד לחילול שם שמים בתמיכתם בדבר הפסול הזה".

משרד עו"ד אדלשטין-ברמן נחשב למשרד מוערך בעולם המשפטי. עו"ד אורי אדלשטין ועו"ד יונתן ברמן מתמחים בהגנה על זכויות ומנהלים מאבקים משפטיים גם נגד גורמים רבי עוצמה, אחד המאבקים המוצלחים של המשרד היה תביעת רביב דרוקר וחדשות 10 לחשוף את מועדי שיחות ראש הממשלה בניממין נתניהו עם המו"ל והעורך הראשי של 'ישראל היום'.

במסגרת הפעילות המשפטית בעניין החרמת "הפלס" כבר הוגשה תביעה ראשונה נגד חברת החשמל, בטענה כי החברה נותנת יד לחרם הבלתי חוקי. התביעה מתנהלת בביהמ"ש המחוזי בירושלים בפני השופט משה בר-עם.

השבוע שוגרה למשרדי הפרסום החרדיים, "התראה לפני נקיטה בהליכים משפטיים". המכתב המשתרע על פני שבעה עמודים וגדוש באסמכתאות משפטיות, נשלח לשורה של בעלי משרדי הפרסום החרדיים הגדולים, ביניהם: איסר בריסק מ"בולטון פוטנציאל", יגאל רווח מ"אפיקים", מאיר גל ואורן אלימלך מ"גל אורן", יעקב שטרן ומנחם הורביץ מ"מימד", נחום בנדיקט ומרדכי קוטינר מ"אגס בראשית".

הפשיטה על 'הפלס' והמעצרים (צילםו: דוברות המשטרה)

מכתב ההתראה

עו"ד יונתן ברמן כותב בפתח מכתבו: "בטרם נקיטה בהליכים משפטיים אני פונה אליכם, יחד ולחוד, בשם מרשתי, חברת בטאון עולם התורה הפלס בע"מ, בדרישה לפרסם באופן שוויוני בעיתון הפלס. פנייה זו באה נוכח השתתפותכם בחרם מתואם על מרשתי, שיש בו משום הפליה שלא כדין, עוולה מסחרית של התערבות בלתי הוגנת והגבל עסקי אסור. התנהלות בלתי חוקית זו מסבה נזקים שנתיים של מיליוני שקלים למרשתי ונזקים קשים נוספים לקוראי העיתון".

הוא מציין כי ברקע הדברים עומד 'חרם מודעות' מתואם ומתוזמר, שהוכרז על עיתון הפלס, ומצביע על הקריאה שהופיעה מעל דפי 'יתד נאמן' להחרים את עיתון הפלס ובה אף נדרשו קוראי "יתד נאמן" לפנות וליידע את המפרסמים כי עליהם להימנע מפרסומים בעיתון הפלס.

"למרבה הצער, גם משרדי הפרסום במגזר החרדי, שאותם אתם מנהלים, משתפים פעולה באופן אקטיבי עם מסע ההסתה נגד עיתון הפלס, והם נמנעים מהעברת פרסומים לעיתון. זאת גם במקרים, שבהם הגופים המפרסמים אינם מבקשים זאת", כותב עו"ד ברמן, "יתרה מכך, בידי מרשתי ראיות לכך שבמקרים שבהם ביקשו חברות מסחריות לפרסם בעיתון הפלס, משרדי הפרסום שבניהולכם סירבו לעשות כן.

"באופן זה משרדי הפרסום גורמים נזקים קשים לא רק למרשתי ולקוראי העיתון לרבות מנוייו, שנמנע מהם מידע על בתי עסק, מוצרים, שירותים, הנחות ומבצעים, אלא גם לגופים המפרסמים שנמנע מהם מלפרסם בעיתון בשל החרם, ובשל כך מאבדים חשיפה משמעותית וכן הכנסות פוטנציאליות מקוראי עיתון הפלס".

לאחר המעצר, נתי גרוסמן מתקבל בשירת "ימים" (באדיבות המצלם)

עו"ד ברמן כותב, כי הסיבות להימנעות המשרדים מפרסום בעיתון הפלס ידועות לכל, "ואין להן דבר וחצי דבר עם שיקולים ענייניים או שיקולים מסחריים לגיטימיים". לדבריו, "ההימנעות מן הפרסום בעיתון הפלס נובעת אך ורק מתוך ניסיון פסול לחסל מתחרה עסקי ולהשתיק כלי תקשורת מחמת השתייכות לקבוצה דתית בעלת השקפת עולם עצמאית, עמדה פוליטית והשתייכות מפלגתית שאינן כפופות לשליטת העיתון יתד נאמן".

"מיותר לציין, אך נציין בכל זאת, שהדברים מלמדים כי חרם המודעות שבו אתם משתתפים אינו נובע מציות נטול שיקול דעת. מדובר בנטילת חלק פעיל בהפליה של עיתון הפלס וציבור קוראיו והסתה נגדם, מתוך הצטרפות לניסיון חיסול מסחרי שמוביל מתחרה עסקי תוך השתקת חופש הביטוי של ציבור שלם אך בשל השקפות החברים בו, הקוראות תיגר על הקו החדש השוטף את הממסד החרדי מאז פטירת הרב אלישיב זצ"ל. מדובר בהפליה מכוונת של אוכלוסייה מוגדרת מחמת השתייכות חבריה לקבוצה דתית, השקפתית או מפלגתית אחרת", כותב עו"ד ברמן.

עו"ד ברמן מציג בארוכה שורה של עילות חוקיות ותקדימים משפטיים מהם עולה, כי החרם הינו בלתי חוקי בעליל. כך, למשל, הוא קובע כי השתתפות משרדי הפרסום בחרם מהווה עוולה לפי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, תשס"א-2001. חוק זה קובע שכל מי שעיסוקו בהספקת מוצר חייב להתנהל בשיויוניות ונאסר עליו להפלות קבוצה מסוימת מנימוקים של דת, השקפה או השתייכות מפלגתית.

בסיום מכתב ההתראה נכתב: "נוכח כל האמור נבקש שכל אחד מן המשרדים יודיענו ללא דיחוי על כוונתו להתחיל לפרסם לאלתר באופן שוויוני בעיתון הפלס, וזאת בהיקף התואם את שיעורי התפוצה היחסיים שלו. יובהר כי בכוונת מרשתי לנקוט הליכים משפטיים במטרה לחייב כל משרד פרסום, שלא יודיענו כאמור, לעשות כן, בתוך 14 ימים".

כזכור, בחודש ניסן האחרון, מיד לאחר חג הפסח, פשטה המשטרה בכוחות גדולים ועצרה עשרות פעילים ב'הפלג' ובהם בכירים בעיתון 'הפלס' - העורך נתי גרוסמן והמנכ"ל שמוליק אלישיב, בחשד למסע ההטרדות והסחיטה של חברות מסחריות וגורמים שונים על מנת שיפרסמו בעיתון שסובל מחרם מפרסמים.

מעצרם של בכירי העיתון הוארך מספר פעמים ולאחר מכן הם שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים.

תוכן שאסור לפספס
70 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
27
במאה שערים יש פשקוילים כבר 100 שנה ללא פירסומות , מה ראו אלו לשנות את המסוירס??? לדעתי זה חלק מהמיזמה והקרירות של השליטונות לחלן אותנו......
פשקויל הפסל הכו05.09.17
26
אדם טוב
c04.09.17
מסכן!
שבתאי06.09.17
25
יש לכם מכירות פנימיות אתם לא זקוקים כלל לפרסום אם יש מבצעים חשובים שאתם "חוששים" שתפסידו אז תפרסמו אותם כשירות לציבור שלכם בקווי המאבק הארורים ותפסיקו לבלבל ת'שכל כל איזה ילדון שיפתח עיתון יצטרכו לפרסם אצלו??
יוני04.09.17
בדיוק בגלל אנשים ובני אדם(ספק) כמוך הפלס פונה (בהיתר רב כמובן) לערכאות כי זה השפה היחידה שאתם מבינים, מרגלה בפומיה דרב צדק אי ראית יראים דפונים לערכאה בגין טעניה על חרמא תדע דהנתבעי לא אינשי וזו הדרך להכניעם
טוב04.09.17

הצגת כל התגובות

24
עקרונית וחוקית הפלס אינו עיתון, הוא אינו עומד בסטנדרטים של עיתון, הוא פשקויל, למשל הסיקור של שר הבטחון באלעד כביכול הוא בא לגייס בחורי ישיבה מתפארתה,.. וכך כל הרמה שלו והסיקורים הכתבות והפרשנויות שלו משתנות לפי האינטרס שבאותו רגע, שידוע שמחוסר אוהדים יש להם כל רגע מישהו אחר שהתחברו איתו, פעם בעד הרב
שי04.09.17
23
משרדי הפרסום הוא לא מוסד ממשלתי, פרסום אינו שירות, מכתב התראה מקושקש. משרד פרסום פרטי אינו חייב דין ןחשבון לאף גורם, אפחד לא יכול לאלץ מפרסם לפרסם בעיתון שמתנגד לדרך הכללית וכל מטרתו זריעת הרס ופילוג בחברה.
אור04.09.17
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המגיב04.09.17
כשהמציאות היא בדיוק הפוך כל מי שממרה את פי עסקני ונערי ב"ב אפילו אם הוא רב חשוב אז מופעל עליו טרור עצום וביתד ישמיטו לו את תוארי הכבוד כפי שכבר קרה הרבה פעמים אפילו עם רבנים שלא קשורים לפלג הירושלמי אבל חמת יתד עלה עליהם משום כל מיני ענינים פוליטים
ע04.09.17
21
האם ניתן לחייב את השמאל לפרסם בישראל היום, ואת המתנחלים לפרסם בהארץ? חרם צרכנים הוא לגיטימי להפליא ומתקיים דה פקטו במקומות רבים. מותר לי לא לאהוב דעות מסוימות ולא לממן אותן. לא יאמן שעורכי דין מכובדים מסוגלים לדבר שטויות כאלה, בנסיון להלך אימים כאילו באמצעים משפטיים. העילות הנזכרות הן עילות למראית ע
משפטן זוטא04.09.17
מדובר בחברות ציבוריות! ובגופים ציבוריים. שם אין מקום לאפליה, הם חייבים לפרסם שוויונית בכל ערוצי הפרסום. חברת חשמל כדוגמא בלבד, כל החברות הציבוריות חייבים לפרסם שוויונית לפי מדד החשיפה בלבד.
דני04.09.17
זה בגלל שהם נאמנות למרנן ורבנן
שמוליק04.09.17
אל תיתמם ואל תקשקש בשכל, כל החרם היא לא בגלל שהחברות ביחד באופן מפליא לא רוצות לפרסם מעצמם הכל בגלל טרור של יתד (וראיה פשוטה היא שאפילו חילונים ששונאים חרדים מפרסמים אצלנו כי הם רוצים שיקנו את הסחורה שלהם ואפילו שיש מספיק עיתונים חילונים לפרסם אבל הם רוצים שכולם יקנו אותו דבר פה גם חברות הפרסום היו
ק04.09.17
גם השמאל למשל מחרים את עיתוני הימין, למשל ישראל היום לא תמצא שם פרסומים של מפלגת העבודה למשל ומעולם לא שמענו ולו תלונה קטנה על כך. ברור לי שאם עורכי העתון היו סבורים שיוכלו להרויח הם היו מזמן פונים לערכאות. אלא שזה אחד מצעדי הייאוש של נתי גרוסמן וחבורתו שר"י, ונקווה שיפסידו שוב ויאבדו כסף רב על תעל
אבי04.09.17
חוק שויון מחייב פרסום שויוני בחברות וגופים ציבוריים. אינני מהפלס, אבל ברור לגמרי כי הם זכאים לנתחי פרסום שיוויוניים כמו שאר העיתונים, כמובן מחברות וגופים ציבוריים. אנשים פרטיים רשאים לפרסם היכן שהם רוצים. לא גופים ציבוריים.
יוסי04.09.17
ואת מפלגת העבודה ומרץ שהנם גופים ציבוריים לכל דבר ועניין ועדיין לא מפרסמות בישראל היום למשל או במקור ראשון וודאי שלא בהמודיע,יתד או ב'פלס' הזבלי ולא שמענו מעולם טענות על כך. אז מספיק להיתממות, אף אחד לא מחוייב לפרסם אצל כולם, אלא אצל מי שהוא חושב שפרסומיו יביאו לו תועלת. ואגב,לצערנו, בגלל החלאה אפשט
אבי04.09.17
עורכי דין שמוכנים להסתכן.
ח.ב.04.09.17
הם קבלו כסף יפה על כתיבת הגיגיהם, ומה אכפת להם אפילו לתבוע ולהפסיד, את הכסף הם יקבלו בכל מקרה.
אבי04.09.17
20
אז צריך ללכת לאקדמיה כדי שאחר כך עולם התורה ירדפו אחריי שאני אהיה עו"ד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלול04.09.17
19
יש נידון וצד להתיר הליכה לערכאות כשהצד השני לא ציית דינא, אבל גם אם נניח שכאן זה כך, אין שום היתר במקרה זה. שכן הזכות לתבוע בבית משפט הוא רק משהו שמגיע גם ע"פ הלכה. כאן ע"פ הלכה אין לי כל זכות לתבוע ממשרד פרסום שיפרסם אצלי, זכותו להחליט לפרסם היכן שהוא רוצה, רק בחוק הערכאות יש אולי טענה של אפליה וכו
מוחה נמרצות10.09.17
18
מעוניינים שבית משפט יכפה עליהם פירסום ושבירת החרם. אני סבור שזה טוב שישבר ושלאף חצר של רב לא יהיה שליטה על הציבור בכח החרם על אף שאינני מהפלג
נחמן04.09.17
17
סימני גסיסה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישה04.09.17
הם כל הזמן רק עולים בחשיפה...
יוסי04.09.17
והם בנסיגה ואי"ה יעלמו מהמפה וככל שיקדם כן ייטב.
אבי10.09.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין04.09.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטקה04.09.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 04.09.17
13
מיהו אנטישיימי אגואיסט בולשבסקי ומיהו דמוקרטי ולא מדכא דעות אחרות וכ"ש של רבנים אחרים, כל אלו שתומכים בחרם נגד הפלס הם אצלי בדיוק כמו לנין וכל רודן אחר שדכאו דעות אחרות ובפרט שהם לא מחרימים שום עיתון חילוני ולא נלחמים נגד שום דבר רק נגד עיתון חרדי זה דיקטטור כפשוטו, אני רוצה לראות את כל אלו שעושי
אריה דרעי עיתון04.09.17
מהיטלר וסטלין גם יחד
אבי04.09.17
אתה אבל אצלנו יש תורה ומסורת מגדולי ישראל דור אחר דור והם מורים לנו מה לעשות וכששלטון כופר בהשם ובתורתו רוצה לגזור עלינו גזירות הם מחליטים לנו מתי זה גזירה ומתי צריך לעשות רעש על זה ולהפגין, ואם להפגין נגד שלטון רשע זה אצליך היטלר וסטאלין אז כנראה שאתה שייך לעם לא ידוע ומוזר עכ"פ לא עם יהודי
ארי04.09.17
12
ה"צדיקים בגדולים" לא מפסיקים ללכת לערכאות ולעבור על איסורי תורה בלי סוף.
יוסי04.09.17
11
לא יאמן כמה צביעות יש בהם. איך מצד אחד הם מסמלים את עצמם כ"נושאי פח השמן הטהור" וכממשיכי דרכה של היהדות החרדית יראת השם כביכול ומצד שני הם עסוקים ברובם הן בביצועי מעשי טרור מול מפרסמים והן בתביעות שווא בבתי משפט המייצגים את המדינה ולא את ההלכה נגד משרדי פרסום שבחרו לא לפרסם אצלם... העיקר ההשקפה הטהו
יעקב 04.09.17
הם מוחרמים ע"י פורעי חוק! כאזרח המשלם מס, אני מעוניין שהכסף שלי שהולך לחברות וארגונים ציבוריים, יחולק בתקציבי הפרסום שלו בשווה עם כל העיתונים! גם הערבים... לא מבין מדוע זה קשור ל'לשם שמים' או לא..
רפי04.09.17
צריך לשמור על חומותינו מכל רוח זרה בחינוך ומחיבור בין חילונים לחרדים כולל צבא וזה מה שבני תורה עושים, אבל זה לא אומר שבגלל שאני הצדיק וממשיך את היהדות בגאון אז אתן לחיות כמוך לדרוך עלי ולהחרים אותי ולהתפרנס מקניותי אצליך ואם יש היתר מרבנים לפנות לערכאות אז זה מה שעושים (עיין חושן משפט) הבנת ידידי ה
יעקב04.09.17
ובראש וראשונה מרוחות הקורחים והצבועים העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס, הלא המה העציצים הארורים למיניהם. אינכם שומרים על היהדות בגאון אלא מחללי השם בגאון ותו לא. בינתיים אין היתר מרבנים לפנות לערכאות, למעט הבובות של נתי (רע-בני העץ והמחבלים למיניהם) שעבור בצע כסף ושלטון מוכנים למכור את נשמתם.
אבי04.09.17
10
ללכת לערכאות? זה פשורעססס. גזירת הפירסום רח"ל
חסיד ויזניץ04.09.17
9
זותם של בעלי המשרדים להחליט עם מי הם עובדים ועם מי לא. במקרה של ה'פלס' הארור, הנזק מעבודה עם אותה חבורת חלאות גדולה מהתועלת ולכן הם בצדק מסרבים לעבוד אתו. ולכן כל ההתקשקשות המשפטית לכאורה שלהם זה להסיט את תשומת הלב מכתבי האישום שיוגשו נגדם בקרוב ואח"כ יושלכו עורכי העיתון הארור הלז למקום הראוי להם: ב
אבי04.09.17
לא יוגשו כתבי אישום כנגד אנשי הפלס. כך כבר נאמר. ולגבי עצם הענין, אינני מהפלס, אבל יכול בהחלט להבין שכספי משלם המיסים היינו פרסום חברות ציבוריות, עיריות וכו' - אמור להתחלק בשווה.
שיקלווין04.09.17
ולעצם העניין, עצם העובדה שנתי גרוסמן הארור נעצר עצר את ההפגנות של אותם חלאות, הפלג והמחבלים, באבחה אחת. כך שכדי להשיג את המטרה יש לפעול בנחישות נגד הפלס עד שהרשע שהוא מייצג יכלה מן הארץ ועדיף מן העולם. ובאשר לחלוקה של הכסף, ראשית מדובר בגופים פרטיים שזכותם להחליט, עפ"י שיקוליהם היכן יתפרסם מה. ושני
אבי04.09.17
8
לגבי האיסור של הרב שטינמן על העיתון, צריכים כולם לדעת שהרב שטינמן לא נחשב אצל חלק מהציבור למנהיג, מאז שתמך ושלח בחורים לנחל החרדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני04.09.17
עפר לפיך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהדי פשוט04.09.17
7
עצוב ומשעשע לראות את אותם מסיתים ועזי פנים שרמסו בעבר את כל מי שלא יישר איתם קו בהתאם לגחמותיהם המשתנות, קמים כיום ומבכים שפועלים נגדם באותם שיטות בדיוק. זו מריבה וזו שכרה.
לית מאן דפליג04.09.17
6
אני לא שוכח כשנתי היה עורך ביתד, איזה טרור הוא עשה נגד עיתון משפחה, היה שולח איומים למשרדי פרסום שלא יעיזו לפרסם שם הוא גם מימן מודעות רחוב נגד השבועונים וכ"ו. "על דאטפת אטפוך "
סתם10.09.17
5
כה מוזר ומשונה שאנשי הפלג מבכים מרה את גורלם שהשליך אותם לעמדת מיעוט נרמסת ודחויה. הם הרי דגלו בדרך זו מזה עשרות בשנים. מתוקף אחיזתם במוקדי הכוח לאורך שנים ארוכות הם העלימו דחקו והשמיצו את כל מי שלא התחשק להם לסמפט. מי שהתירה לעצמו להחרים ציבורים ביהדות החרדית זו אותה קבוצה שכיום מתאוננת על כך שזה ח
יחיאל04.09.17
4
מדובר בעיתון חדור שנאת ישראל ורב מחלוקות . מדובר בעיתון המייצג ציבור הגורם לחילול ה" והתבזות וביטול תורה בהפגנותיו.
בני04.09.17
כשהיינו בזמן בית המקדש בעולם מתוקן אבל כשבכל פירצות הדור ותועבותיה אתה לא נלחם ורק כשזה עניין פוליטי שאגב על זה אתה מוציא את כל שנאתך והאנרגיה שלך ועל דברים חשובים באמת אתה לא נלחם ולא שונא רע או רשעים רק אוהב אותם אז אל תספר סיפורים שאכפת לך ביטול תורה בהפגנות, מה שדוקר לך זה לא הביטל תורה אלא הצפצ
בני אל תטוש04.09.17
3
מספר שאלות א. אף אחד ממשרדי הפרסום לא מחרים את הפלס כי הוא שומע למרנן ורבנן. הרי רובם ככולם של מנהלי משרדי הפרסום כלל לא ליטאים, אלא נשמעים לרבנים אחרים שלא אסרו את הפרסום בהפלס. ב. שהיה את החרם נגד אתרי האינטרנט, שעליו חתמו כל הרבנים והאדמורי"ם ולא רק רבנים של חוג אחד, אז אף אחד ממשרדי הפרסום לא נ
שאולי04.09.17
לשקר אין רגליים וזה מצחיק שפתאום מענין פה למגיבים (הגולשים באינטרנט שאסרוהו כל הרבנים לפרסם באתרים חרדים כולל הרב שטינמן) דעת תורה, הכל שקוף זה מלחמה וחרם (לא מוצדק כלל וכלל) פוליטי על שליטה וכבוד וכו' שגרמו הרוב למיעוט מכוח הרוב והשליטה
ד04.09.17
2
אני פותח חנות פלאפל מי שלא יקנה אצלי אני תובע אותו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר04.09.17
1
הפלס. וכל חייל בנפרד יתבע את הפלס על הוצאת דיבה לשון הרע שגם גרמו לנזקים בגוף בנפש ובממון (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן נעים זמירות ישראל. 04.09.17
אין כמעט שום חייל שנפגע מהצבור של הפלג הירושלמי כל המלחמות והפרובוקציות היזומות של משטרת אנטי ישראל בשליחת החרדקים היו עם הצבור של העדה החרדית
דוד המלך04.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם
ש

עם הצלחה לא מתווכחים

ככה ניצחתי את הפחד מהרבנות

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24