כיכר השבת

בעקבות ביטול חוק הגיוס

מתקפה חריפה על בג"צ בעיתונות החרדית: "טרור ליברלי"

העיתונים החרדים יצאו הבוקר למתקפה של ממש על בג"צ בעקבות ההחלטה אתמול לבטל את חוק הגיוס כשהעיתונים כמעט מתחרים ביניהם מי יכתוב את המאמר התקיף ביותר כנגד ביהמ"ש (חרדים)

21
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ב באלול | 13.09.17
מתקפה חריפה על בג"צ בעיתונות החרדית: "טרור ליברלי"
(צילום: סופיה גורדון, פלאש 90)

העיתונים החרדים יוצאים הבוקר (ד') במתקפה חריפה על ביטולו של חוק הגיוס ע״י בג"צ כשהם מכוונים את חיציהם לכיוון שופטי בית המשפט העליון שלטענתם פעלו בניגוד לכללי הדמוקרטיה.

עיתון 'המודיע' בכותרת ראשית על ״עוד התערבות שיפוטית אגרסיבית בסמכויות הרשות המחוקקת שופטי בגצ ביטלו חוק המעגן את דחיית גיוסם של מי שתורתם אומנותם״. המודיע מכנה את השופטים ׳שליטי המדינה׳ ומדווח על פגישת חירום של סיעות יהדות התורה ושס שיתכנסו היום לגבש חוק חדש חילופי.

העיתון 'יתד נאמן' מדווח בכותרת אדומה שחורה על ״דיקטטורה שיפוטית. חוק הגיוס נפסל באופן שרירותי ע״י בית המשפט העליון. בגצ נגד עולם התורה". יתד נאמן מביא את תגובות חברי הכנסת החרדיים התוקפים את בית המשפט ובנוסף לכך כותב עורך העיתון הרב ישראל פרידמן מאמר נרחב על הטרור הליברלי של בג״צ שכופה את הרשות השופטת על הרשות המחוקקת תוך נסיון כוחני לכופף את ידם של הפרלמנט והממשלה על מנת להוכיח מי בעל הבית.

במאמר שכותרתו "הוריקן בישראל" מזהיר העיתון כי "עכשיו הופרו גם כללי המשחק הדמוקרטי. לכנסת ולממשלה אין משמעות, הכל חוקא ואיטלולא: יחוקקו חוקים, יתווכחו, ישחקו הפרלמנטרים לפנינו, אבל מי שקובע זה הבג"צ. אם משהו לא מוצא חן בעיניו, הוא יבטל את רצון העם באמצעות בוחריו. אם הוא ירצה משהו, הוא כופה את רצונו על העם! טירוף מערכות, בשביל מה צריך כנסת? בדמוקרטיה אמיתית, שופטים נבחרים ע"י העם, בקלפי, כי תפקידם להגן על רצון העם, לא להורות לו מה לרצות. משהו כאן השתבש, בעל הבית איבד עשתונות. וזה יכול לקרות רק כשמדובר בבני ישיבות!".

עיתון 'המבשר' מדווח בכותרת ראשית כי "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ וכי רבבות לומדי התורה ימשיכו לשקוד על תלמודם כבימים ימימה". מאמר המערכת תוקף אף הוא כצפוי את בית המשפט העליון תחת הכותרת "בג"צ לא חוקתי השקוע בבועה ומנותק ממסורת ישראל".

ביטאון הפלג הירושלמי עיתון 'הפלס' מכריז כי "תם עידן האשליות וכי הציבור החרדי מכריז על מלחמה ללא פשרות". העיתון מבשר בכותרת המשנה שלו על "התפכחות בציבור החרדי ועל יציאה למאבק תקיף בנושא". לאנשי הפלג הירושלמי החלטת בג"צ מחזקת את טענתם כי ישנה כוונה ממשית להביא לגיוס בחורי הישיבה בצורה מאורגנת ומסודרת וההחלטה נופלת לידיהם כפרי בשל.

למרות כל הזעם שמובע נדמה כי העיתונות החרדית כמו חברי הכנסת ממקדים את האיומים דווקא בשופטים וכי אין בכוונתם לגרום להפלת הממשלה.

בין השורות ניתן להבין כי מטרתם של החכים כעת תהיה כפולה האחת לחוקק חוק גיוס חדש ומתוקן יותר שיעמוד במבחן המשפטי תוך שמירה על עקרונות עולם התורה ותלמידי הישיבות ובמקביל לנסות ולקדם אולי חוק עוקף בג"צ או את 'פיסקת ההתגברות' שיכולה למנוע מבג"צ להתערב בחוק זה, על מנת לשמור על מעמדה של הכנסת מול התערבות הרשות השיפוטית והן על מנת שלא לאפשר את פסילתו העתידית של החוק המתוקן.

תוכן שאסור לפספס
21 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
10
הרב אליקים רובינשטיין שליט"א תקף בחריפות את החוק ואמר כי המילה היחידה לתאר את הנושא היא "ייאוש". "השירות הלימודי בישיבות שכשמו כן הוא, צבא הגנה, הגנת כולנו, אינו ברירת מחדל, כתב הרב רובינשטיין. "כל עוד יישאר ברירת מחדל דחויה כך בעולם החילוני, תימשך הסאגה הנוכחית, חוק ילך וחוק יבוא, ותחושת אי השויון
מיהו החכם13.09.17
9
אם לא שופטי בג"ץ כולנו נשאר עבדים של עסקונה החרדית. ב"ה שלא עזב את עמו ונתן לו שופטים צדיקים😊 (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עליון13.09.17
8
גדול הדור מרן הרב אויערבאך צודק במאה אחוז, כל פשרה מובילה להחרבת הישיבות!!! אני רוצה לחזק את הבחורים היקרים בני העליה שאינם מתייצבים כלל בלשכת השמד, אשריכם צדיקים שלנו, אל תפחדו מאף אחד, כי כל כלי יוצר עליכם לא יצלח!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני13.09.17
וחבל שבזבזנו שנתיים על אשליות כשבנתיים הצבא קיבל אצלנו הכשר מסוים ובחורים חלשים התגייסו היינו צריכים להלחם מהרגע הראשון עם לא! בא' גדולה וענקית, ועכשיו ללא קשר שתדע שאתה עושה חילול השם גדול ומקרר את עניין הסמארטפונים שהמרן שלך אסר בפירוש אפילו לצורך פרנסה וגם עם סינון ואתה מגיב בזה ועוד כביכול אתה
גןו13.09.17
אך אין זו האמת. האמת היא שיש לנו ליליך אחרי הוראת הגדולים ומי לנו גדול בדורנו מהרב שטיינמן?
אבי13.09.17

הצגת כל התגובות

7
9 לקחו החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james13.09.17
בכפר שאול...
ו13.09.17
6
תבינו שלא כל דבר בא עם כח אלא עם מח
אדם13.09.17
עד עכשיו התברר (כמובן לרציניים ולאכפתיים מהיהדות והחרדיות אני לא מדבר משפלים וליצים ומסכנים) שהרב אויערבך צדק!!! אז תבין כבר שגם מה שהרב אויערבך קורא למלחמה בשלטון הוא גם צודק, לפני שנה כשגפני רקד הלל על החוק הישועה הגדולה לחרדים והפלג צעק נגד החוק לא הבנת אותם נכון? גם עכשיו אתה לא מבין למה רק מלח
'13.09.17
5
פעם נוספת שבג"ץ לוקח סמכויות מהממשלה ופוגע בדמוקרטיה. זו אותה דמוקרטיה שכל כך קדושה בעיני החרדים. איך אפשר לסבול פגיעה בממשלה ועירוב רשויות? החרש לא נוכל! תפקידם של שופטים לשפוט עפ"י רצון העם. לא חלילה בסוגיות כמו: "תחבורה ציבורית בשבת בלב ת"א" או "משחקי כדורגל בשבת". וודאי שלא! תפקיד השופטים מתחיל
חנן .ב.13.09.17
אחר כך את האדום. לא להתבלבל.
מלך זילברשלאנג13.09.17
4
הפוליטיקאים החרדים מקשקשים בשכל של כולנו אין להם מה למכור. רק הפגנות קשות וסוערות יגרמו לבג"צ להבין שמדובר פה בגזירת גיוס שתביא לבלגן גדול בכל המדינה! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים13.09.17
ממילא הפגנות חלאות המחבלים גרמו לחילול ה' ולנזק בל ישוער, אז כעת ללכת ולהפגין לא יעזור, שהרי כלום לא ישתנה כתוצאה מאותן הפגנות, שרק משניאות את החרדים יותר על העם. הרב שטיינמן שליט"א מציע פתרונות חכמים ונבונים, והוא כגדול הדור האמיתי יודע, שכשם שהחזו"א התפשר מידי פעם עמם כדי לקבל את "יבנה וחכמיה", כך
אבי13.09.17
3
בכל משפט שנערך בבג''צ יש צד מרוצה וצד מאוכזב. גם בבתי דין רבניים לא כל אחד יוצא מרוצה. כל אחד חייב לקבל את ההחלטות ולנסות להתעמת בדרכים דמוקרטיות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראובן 13.09.17
2
הרי בכל דבר שיש בו ריח של יהדות או תורה או ארץ ישראל אז בג"ץ נגד, ועל זה אמרו הפרד ומשול! אז תלחם בדתים הלאומיים כי החרדים לא מעניין אותם, ותלחם בחרדים כי הדתיים הלאומיים וכו, אז כדאי לנו אנחנו החרדיים והדתיים וחרד"ל להתאגד למקום אחד ולדאוג אחד לשני וגם להכניס את אוהבי מסורת ישראל אף על פי שלא שומר
משה13.09.17
1
משפט יהודי עתיק : "אם ישראל לא עושה קידוש, הגוי עושה הבדלה.."
גולדנברג13.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לכולם ובחינם

זאת הארץ שלנו ולא נפסיק לטייל בה >>

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

בדוק!!

הלוואת חג מיוחדת 30,000 ש"ח ללא ריבית

כיכר בשיתוף מרכנתיל | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24