כיכר השבת

בדרך הביתה?

הגר"ד יוסף ביקש שיתנצל והדגיש: "נשיא המועצת - יכריע"

מאז הודיע ח"כ גואטה על כוונתו להתפטר, הרוחות סוערות • השיחה עם הגר"ד יוסף, התנגדות הרב הספרדי להתפטרות, הזעם של נשיא המועצת והמעורבות של אריה דרעי • תמונת מצב (אקטואליה)

91
ישי כהן | כיכר השבת | עודכן ב-כ"ב באלול תשע"ז | 13.09.17
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באלול תשע"ז | 13.09.17
גואטה עם נשיא המועצת חכם שלום כהן. ארכיון
גואטה עם נשיא המועצת חכם שלום כהן. ארכיון (באדיבות המצלם)

הודעתו של חבר-הכנסת יגאל גואטה (ש"ס) על החלטתו להתפטר מהכנסת, בעקבות הראיון ב'גלי צה"ל', ממשיכה לעורר סערה במפלגה. כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", ח"כים בש"ס פועלים שיחזור בו מההחלטה, אך נראה כעת כי הדרך עדיין ארוכה.

בתוך כך, ח"כ יגאל גואטה שוחח עם ח"כ נאווה בוקר, ממלאת מקום יו"ר הכנסת השוהה בחו"ל, וביקש להעביר לה את מכתב ההתפטרות שלו. אולם בבדיקה מול מזכירות הכנסת התברר כי שעל פי התקנות חייב גואטה להגיש את מכתב ההתפטרות בפועל ולא רק באמצעות מייל. בשעה זו מנסים הצדדים לתאם פגישה שכזו למחר, שטרם ברור אם תצא לפועל.

ל"כיכר השבת" נודע כי חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, שוחח בשעות הצהריים (רביעי) עם גואטה. במהלך השיחה, תקף הרב את גואטה על הדברים שאמר בראיון והדגיש כי הם אינם לרוח התורה. חבר המועצת הוסיף ודרש מגואטה לחזור בו מדבריו ולהתנצל.

בנוסף, הגר"ד יוסף שיבח את גואטה על "פעילותו והישגיו הגדולים מאז כניסתו לתפקיד ותרומתו הגדולה למפלגה", והדגיש כי נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום כהן הוא שאמור להכריע האם הוא צריך להתפטר או לא.

אלא שבמעונו של הגר"ש כהן, שם מסרבים להתייחס לנושא, נראה כי המצב אינו פשוט, שכן הרב עדיין זועם לאור הדברים שהובאו בפניו. בנוסף, הרב שמע על הודעת ההתפטרות של גואטה אך למרות זאת טרם התרצה.

ל"כיכר השבת" נודע כי אחת הסיבות לכך אלו הדברים שהובאו בפני חכם שלום בשמו של ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון חכם משה צדקה, שגם היום התבטא בכעס על הדברים שלדבריו "עשו חילול ה' גדול".

יחד עם זאת, הגאון רבי בן ציון מוצפי, אחד מגדולי הרבנים הספרדים שחתם נגד גואטה, הבהיר בצהריים כי אומנם גואטה גרם לחילול ה' אך לטעמו אין צורך בהתפטרות. ככל הנראה הרב יעביר את המסר גם לגר"ש כהן, בתקווה שתשפיע על דעתו ותמנע את התפטרות גואטה.

גואטה, במקביל, מבין את הרמז מלשכת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שמשום מה מסמן לו את הדרך החוצה. בעוד בסביבת גואטה חשבו וציפו כי דרעי יצא להגנתו ויבקש ממנו לחזור בו מההחלטה, הרי שמהר מאוד הם הבינו כי טעו. דרעי קיבל את הודעת גואטה, לא העביר מסר בניסיון למנוע את ההתפטרות ואף הוציא הודעה שהוא מקבל אותה. "דרעי לא דרש התפטרות אך בעט בו", אומרים בסביבתו.

דרעי, מצדו, מבין לכאורה את הסיטואציה המורכבת, בה רבנים ספרדים יצאו נגד גואטה, ולכן מסרב להתערב בצורה רשמית בשיח האם על גואטה להתפטר. לשיטתו, שגואטה יתפטר אלא אם הגר"ש כהן יורה אחרת.

בקרב בני משפחתו של גואטה אפשר לשמוע תסכול מההתנהלות של דרעי. "יגאל נלחם ונשכב על הגדר בשבילו, זה הזמן להחזיר לו טובה ולהגן עליו", הם אומרים.

יצוין כי דרעי ימריא הערב לביקור באוקראינה, כך שבצורה רשמית הוא יהיה מנותק מהסיפור שנותר לטיפול מועצת חכמי התורה.

"אם גואטה לא יתנצל מפורשות על דבריו, ככל הנראה מדובר בסוף דרכו הפוליטית", מסכם בכיר בש"ס את המצב. "האפשרות שהוא ישאר במפלגה לבקשת הרבנים תגיע רק לאחר שיתנצל ויבהיר שעשה טעות, כרגע הוא לא חושב להתנצל".

תוכן שאסור לפספס
91 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
לא מעניין אותו גואטה ולא בטיך מעניין אותו מעצמו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי18.09.17
53
בושה וחרפה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב14.09.17
52
הסיפור הזה לא היה צריך להתלקח לכאלו מימדים, עם קצת יותר חוכמה אשכנזית זה היה נגמר מתחת לשולחן בלי כל הרעש והצילצולים מסביב, אז באמת לגבי התנהלות יש הרבה מה ללמוד מאחינו האשכנזים... סורי.....
חריידי17.09.17

הצגת כל התגובות

51
את הסערה הנוכחית בישלה חבורת פנאטים קיצונים כמו הרב יהודה כהן ר"י יקירי ירושלים, שעלה אמש אל הרב שלום כהם (שגם הוא ידוע כחם מזג שקל לכעוס) כדי להדליק אותו נגד גואטה, כשאליו נוספו עוד מספר רבנים קלי דעת וקצרי ראות שלא הבינו את הנזק שהם עשו. נכון שמדובר בפליטת פה של גואטה שיצאה מפרופורציה, אבל כל חבו
נמאס!!!14.09.17
50
מפלגה של חילונים, רפורמים, ומחללי שם שמיים! אתם באמת חושבים שזה הכל?! הכל רקוב מבפנים! מתי תבינו כבר?! מתי?!!!
איזהו חכם15.09.17
49
לדעתי עם הוא פורש זה נזק עצום לשס וטוב שכך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקוב 14.09.17
48
יש שיר שאומר רואים רחוק רואים שקוף אבל בש"ס לא רואים רחוק אבל רואים את מעשיכם השקופים. ממ"נ אם יתפטר אז יוכח שדרעי טיפש שהביא טיפש לחבורת המעודדות שלו . ואם לא יתפטר אז יוכח שלשסני"ק הזה אין שכל ואין שיקול דעת מה אומרים איך אומרים ובפני מי אומרים שזו חכמת כל הפוליטיקה כולה. אז מה עושים כאילו מתפטר
לא רואים רחוק 14.09.17
47
אם שס עוברת את אחוז החסימה הספרדים נורא תמימים בלשון ההמעטה.
אני15.09.17
46
הסיפור האמיתי זה שהרב צדקה שוכנע בידי עסקנים או ליתר דיוק עשקנים כי צריך להעיף את גואטה מש"ס ולצערי הרב חכם שלום פשוט רוטט מפחד מלהתחמק ממנו למרות שהוא בכלל לא משתתף בבחירות הרב צדקה ואין שום הגיון לתת לו להחליט אז מי שאוהב את יגאל ירוץ לחכם שלום וישכנע אותוו שהרב צדקה כבודו במקומו מונח אך אינו מחיי
האמת במיטבה14.09.17
זז ההגיון הפשוט שאומר לא יתכן שמי שנותן יד לתועבה ייצג את שלומי אמוני ישראל הספרדים.
דן17.09.17
אוי לנו אם בדרך כזאת מתקבלות ההחלטות אצל חכם שלום.אמנם הוא לא חכם עובדיה זצ"ל בכלל לא לא ולא,
ישי14.09.17
הקהילה היתה מוציאה אותם להורג באמצעות השלטון המוסלמי. אה פה בארץ דמוקרטיה על חשבון התורה. מה הקשר לעסקנים? אדם שיזעק שהוא רוצה שיחללו שבת האם הוא ראוי להיות נציג הציבור הספרדי שומר המצוות
טריפוליטאי14.09.17
45
בשקט מלמד ומתדרך את גואטה איך לשקר לציבור ולרבנים
אושר14.09.17
44
הכריש דרעי רואה את רף הפופולאריות של גואטה בתקשורת ובציבור אז ברור שהוא ״ מקבל״ את דעת גדולי התורה בעניין ופותח לו את הדלת החוצה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל14.09.17
43
לא משנה כבר אם יעזוב או ישאר, הנזק העצום לתנועת ש"ס היא בלתי הפיכה. טשרנחובסקי משמו של יל"ג. מילתי שפחתי עת בפי חבויה, ומשחרגה! היא אדונתי ואני השבויה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אהרן כהן14.09.17
42
טמטום יש אצל החרדיםפשוט בלי סוף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james14.09.17
41
מה הרב עובדיה היה אומר על זה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיחפשו את החברים שלהם14.09.17
40
מה שהסברת מסבירה בדיוק את הפרימיטביות רק הגדרת זאת טוב ממני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james14.09.17
39
אבל אלוקים יטפל בו לאט לאט חיים ילד שעשועים מפונטז שיהיה במקום דרעי פיככככככ עלייך אתה חייב אשפוז (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי15.09.17
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם14.09.17
37
ש''ס היא מפלגה שנשמעת ל ''מועצת חכמי התורה'' ורק במועצת אמורה להחליט אם גואטה ישאר או לא ומי שיש לו בעיה או לא יצביע לש''ס בגלל זה שילך ....... אנחנו שומעים לחכם שלום והוא מחליט עם המועצת ומה שיצא מפי קודשו זה נכון ואפ' למי שחושב אחרת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נשמע לחכמים 13.09.17
36
תתבייש המקום למחות על אחיין שלך שעושה מעשה תועבה ומביאמעלינו צרות הולךצעם כל בני המשפחה חגיגי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תומר 13.09.17
35
לא היה חבר כנסת גס רוח כגואטה , בושה וחרפה שעוד בש"ס מחזיקים אדם כזה לחבר כנסת מן המניין. לא ראוי , זה מביש . גואטה בחוץ - רווח והצלה לכל היהודים
int713.09.17
34
חרדים לא מפרסמים באתר שלהם דברים כאלה כי הם אהבלים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james13.09.17
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה למד להשתמש ולזרוק יבוא הפודל התורן13.09.17
32
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה משתמש וזורק את הנאמנים כאילו גרבים13.09.17
31
לא יכולה לתת מענה כמו לפני 20 שנה . הציבור לא עושה ולא יעשה הנחות לשס.הנאמנים לה והדבקים בה הם היחידים התמימים שהולכים שולל כמו עדר אחרי כמה דחללים . מה שטוב פה בסיפור ששס נמחקת יום יום שעה שעה.
rtuh13.09.17
והיא תיהיה עוד הרבה אחריך
שמואל 14.09.17
30
ה' ישמור! אבא, מה עושים לך.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מכלוף13.09.17
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל13.09.17
אולי תסבירו לנו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני13.09.17
והשוויץ שהיה בחתונת אחיינו הומוסקסואל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני13.09.17
הלך והשתתף בחתונת האחיין שלו "הגאה " ואח"כ התראיין לגלי צה"ל והצדיק את מעשיו באומרו שהוא מאוד קרוב לאחותו ,אם החתן.
אריק13.09.17
28
בהישארותו של גואטה תנועת ש"ס החשובה מאוד לכולנו בסכנה
ישה13.09.17
27
לתנועת ש"ס אין שום השקפה הם עושים מה שהם רוצים לא שומעים לרבנים והם חושבים שהציבור שלנו הם מריונטות לכן אני לא מתפלא על דברי הבלע של גואטה אחותו ובתו הוא מתאים ליש עתיד וכבר קבל מהם חיבוק חם אז שילך אליהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי13.09.17
26
תחשבו לפני.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דניאל פרץ13.09.17
25
גואטה זה השמש של דרעי. צריך להשאיר אותו במפלגה . הוא עושה עבודה מצויינת לטובת הכלל.
בוזגלו13.09.17
24
מה הם מצפים שירדפו אחריו שיחזור.? אבל הוא רוצה להתפטר? הא זה בכאילו.... שכחתי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך ספרדי13.09.17
23
בושה וחרפה לתנועת שס אני שמעתי את הראיון מה קרה אסור לו ללכת לחתונה של אחיין שלו אריה דרעי הורס את שס ואתם לא מרגישים אני לא מצביע יותר לשס ונראה לי שבבחירות הקרובות שס תתרסק עוד יותר מעיפים אנשים הגונים ומשארים את הרעים
דני13.09.17
האם אתה בכלל יודע עם מי האחיין 'התחתן'? אם היית יודע לא היית מגיב כך!
יהודי13.09.17
22
ב"חתונה כזו"? זה יותר גרוע מחתונה בין יהודי וגויה?
לידיעה13.09.17
21
הוא התגאה בהשתתפותו בחתונה לא לו... מספר בריש גלי במקום לשתוק, אז מה שייך להתנצל??? לא מבין בדיוק מה הולך פה? הוא התפטר אצל דרעי ולא הגיש התפטרות לכנסת. א'ה אז זה היה תרגיל דרעי, בימים ההם בזמן הזה... אז, דרעי התפטר והתחנן שיתפסו אותו והסוף ידוע, כך גם גואטה למד מדרעי איך להתפטר כביכול ולזחול בחזרה
פככככ נמוך13.09.17
20
נזיג ציבור שמיצג את הציבור החרדי שמתגאה על חטא כזה ברדיו חילוני הוא לא שפוי ועם כל הכבוד לכל מה שעשה למען הציבור הוא להתפטר מיצוג הציבור החרדי גם עם התנצל מיליון פעמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי13.09.17
19
לך לכל השדים והרוחות ערס שכמותך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראלי13.09.17
18
גואטה הי' צריך לבוא לרב שליט"א לפני כולם ולא כמוצא אחרון . זה מראה כמה הם לא סופרים את המועצת .
בני13.09.17
17
הם החרדים משניאים על כולם את תורת ה וכי רבנים לא הולכים לקדש בועלי נידות ומחללי שבת? וכי רבנים לא עומדים בחתונת קרוביהם ליד נשים לא צנועות? מה ציפיתם שיעשה? שיגזור על משפחתו חרם? כל הכבוד לו!!! אבשלום אנס את אחותו, דוד המלך הרחיק אותו?? להפך ניסה לקרבו, יהודה שכב עם כלתו לכן הוא פסול???? ראובן שכב
דוד13.09.17
יהודה וחלק מהנזכרים עשו לשם שמיים ולא לשם זימה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אילה14.09.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קקה13.09.17
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועה 13.09.17
14
זה מראה שהוא לא מבין את הבעיה. לכבד אחיין חוטא זה דבר אחד, ואילו ללכת למקום בו מתבצע החטא ועוד ליהנות מזה זה דבר אחר. אם גואטה אינו מבין זאת, הוא אינו ראוי לייצג ציבור דתי. מה לעשות, זה המצב.
ל13.09.17
13
הם כבר נעלמים כבוד הרב .אין צורך להתאמץ .
חיים13.09.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני13.09.17
11
אני בטוח שאם הוא היה שוקל את הההשתתפות "בחתונה" ואת הראיון בתקשורת הוא לא היה משתתף וגם לא היה צריך ממילא להתראיין אבל חורה לי מאוד על התגובות מעיין "ש"ס תתרסק" וכדומה של מי השאיפות האלה ?? של מי שאוהב לשלוט על קבוצות אחרות? במקום לפרגן לש"ס ולראות את כל המפעל האדיר. וזאת בכדי להרגיש עליונות ?
אבי13.09.17
10
מי אמור להחליף אותו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סקרן13.09.17
9
הם עכשיו באו לסובב את הרב כהן , שיתנצל .שיתבצל . שישתפן . יום אחד אסור להשאיר אותם כמיצגים של הציבור הספרדי .
אריק13.09.17
8
בל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קקה13.09.17
7
אוי לספרדים שאלו נציגיהם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 13.09.17
6
גואטה מנסה לעשות מעשה דרעי, להתפטר ו"להכנע" ללחצים ולחזור בו מננתפטרות. הקול קול דרעי והידים ידי גואטה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבא13.09.17
5
ערס מטומטם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלעד 13.09.17
4
אין שום סיבה להתנצל על מה בדיוק ? על זה שעשה את המעשה הכי נכון ? חבורה של פרימיטיביים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james13.09.17
אינך יודע מה כתוב בתורה שהחתן והחתן חייבים מיתה, ולשמחה מה זו עושה. פרימיטיבי מי שעושה מעשי בהמה ומי שהולך לשמחה של חמורים ועוד גאה בכך. יש להקיא את הטמאים והתומכים בהם. עוןד מעט נאמר שמי שמניח תפילין הוא פרימיטיבי
סגלוביץ14.09.17
אדם שנמצא במפלגה ששומרת תורה ומצוות, חייב לפחות חיצונית לגבות את דרכה של המפלגה, כאשר הוא חושב אחרת הוא יכול לשמור את מחשבותיו לעצמו, אם קשה לו שימצא מקום במפלגה שמעודדת מעשים שלא על פי תורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי גאה13.09.17
אני מסכים עם רעיון ההתנצלות אני לא מסכים . גואטה הציג פה ערך חשוב .
james26.09.17
3
לכל בני התורה
יואל 13.09.17
אתה מעולם לא הצבעת ש'ס כנראה וגם בז לחכמים כמו שאר מפיצי השנאה
מוחה13.09.17
זהו שאין מועצת בשס לא סופרים באמת את הרבנים מעניין אם אלי ישי היה מספר סיפור כזה מן הסתם היה נראה אחרת
כורדי עם שערות14.09.17
2
יהודי ששומעים אותו שהוא נמצא בציבוריות והוא יודע את גודל העברה לחתן זוג גברים שזה יותר גרוע משני נשים שדינם מיתה שזו תואבה אין סליחה ואין כפרה למי שהולך לחתונה כזו אפילו אם זה בנו
דוד13.09.17
1
יצא הקצף מרבנים שאף פעם לא מקנאים להשם ולתורה והם קרירים ופשרנים, מה קרה עכשיו שפתאום דרעי מפטר אותו? אני לא חושד את דרעי בקנאות לקדושה... אין מנוס אלא שהדרמה שהתקשורת עשתה בתוכם כיכר ועוד משפיע על הצבור והצבור רץ לרבנים הרב צדקה וכו' ואז מוכרחים אפילו המועצת הקרירה של שס לשחק שהם רוגזים על גו
ר13.09.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24