כיכר השבת

ה"חרדי" נגד הדיינים

הלם וזעזוע: דיינים חשובים יושבים על ספסל הנאשמים

וזו כבר עליית מדרגה שלא הייתה מעולם: שורה ארוכה של דיינים חרדים מבית דינו של הגר"נ קרליץ, התייצבה אמש בצהרים - באולם בית משפט השלום בת"א לדיון בתביעה כנגדם • התובע: צבי ביאליסטוצקי - "חרדי" על פי הגדרתו, המלין על הכרעת בית הדין בעניינו, ומבקש לאסור על הדיינים כל פרסום נגדו • פרטים וגלריה (חרדים)

68
יוסי וייס | כיכר השבת | ד' בשבט | 19.01.10
הרבנים בבית-המשפט, היום (צילום עוזי ברק)
הרבנים בבית-המשפט, היום (צילום עוזי ברק)

זעזוע! שורה ארוכה של דייני בית דינו של הגר"נ קרליץ נאלצה אמש להתייצב לדיון כנגדם בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר תביעה אישית שהגיש נגדם יהודי "חרדי" מבני ברק.

שעה ארוכה עמדו הדיינים המכובדים, נשואי הפנים - בחלקם אף באים בימים, בתור הכניסה לבית המשפט, כשהם נאלצים לעבור את הבדיקות הגופניות המדוקדקות והמשפילות אותם עוברים אזרחים בכניסה לבניין.

בין המתייצבים אמש בדיון, היו הרבנים הגאונים: הרב שלמה זלמן אולמן - יהודי כבן 80 - רב שכונת 'משכנות יעקב' בבני ברק, הרב ישראל יעקב פויזן, הרב יהודה סילמן, הרב מנדל שפרן, הרב יעקב פרבשטיין והרב ישראל מרמרוש, כאשר בין הנתבעים נמצא גם הרב שריאל רוזנברג - העושה בימים אלו בשליחות שחיטה בחו"ל, וכן ר' דוד הרשקוביץ - מזכיר ביה"ד.

התובע - יש לומר, אינו אדם חילוני הכופר בתורה ובסמכות המושג 'בית דין', אלא דווקא אדם "חרדי". המדובר בצבי ביאליסטצקי - קבלן מבני ברק, התובע את דייני בית הדין, לאחר פסק שהוציאו בעניינו.

הפרשה העומדת במוקד הסערה, הינו סביב הבית ברחוב תורה ועבודה 12. פרשייה הנמשכת לאורך מספר שנים ונידונה בהרכב בית הדין בראשות הגר"י סילמן.

אלא שביאליסטוצקי מצידו סבר, כי בית הדין נהג בעניינו שלא כדין. לטענתו, חילט בית הדין כספי הערבון שנתן לצורך תביעה אחרת, כזו שלגביה לא חתם כלל על כתב בוררות. הואיל וכך, פנה ביאליסטוצקי לבית המשפט, בתביעה אישית כנגד דייני בית הדין עצמו.

גם ניסיונות פשרה אותם ניסו גורמים שונים להציע, כמו העברת הנושא לדיון בבוררות או בבתי דין אחרים, לא יצא אל הפועל - למרות הסכמתו של ביאליסטוצקי וחלק מהדיינים, וזאת עקב התנגדותם העקרונית של גורמים בבית הדין.

הדיון היום בבית המשפט, לא עסק בתביעה עצמה, אלא בבקשתו של ביאליסטוצקי להוצאת צו מניעה שיאסור על בית הדין להוציא כנגדו "כתב סירוב", ובהסתמך על האיסור בחוק לבצע "הטרדה מאיימת". לטענתו, מכתב שכזה יגרום לאלימות כנגדו.

מנגד טענו היום הרבנים, כי כרבנים חרדים זכותם להביא בפני הציבור החרדי את דעתם הרבנית על התנהלותו, ואין בכך כל "הטרדה מאיימת".

את הרבנים ייצג עו"ד ישי שריד (בנו של יוסי שריד), יחד עם עו"ד דוד שוב. מנגד ייצגו ביאליסטוצקי - עוה"ד אלקנה בישיץ, אורי שטנדל וד"ר חיים משגב.

הגר"י סילמן אמר בדבריו בפני השופט אהוד שוורץ, כי "ביאליסטוצקי הינו "רשע" ואיננו מתכוונים לראשי התיבות "רבין – שרון - עמיר", אלא כוונתינו למשמעות של "אדם רע". עמדתנו זו מגובה בעשרות מקרים שבאו בפנינו. כולל מפסקי דין של בתי דין נוספים בארץ ואף מבתי משפט, כולל בזו של פרשת בנק ירושלים המפורסמת".

עורכי דינו של ביאליסטוצקי טענו מצידם, כי הדיינים הפכו את חייהם של מרשם לבלתי אפשריים, כשלצורך חיזוק הדברים הובאו עדים בעניין, שסיפרו על הכרוזים שראו.

המכתב שאת פרסומו מנסה ביאליסטוקי למנוע, הינו כזה הנחשב לחסר תקדים בחריפותו. כאשר על גביו מתנוססות עשרות רבות של גדולי ישראל.

בסופו של הדיון שהתארך לכמה שעות, קיבל בית המשפט את בקשת ביאליסטוצקי להמשך תוקפו של צו המניעה הזמני, ואסר על פרסום המכתב נגדו. כאשר לצדדים ניתנו 15 ימים להגיש את סיכומיהם.

תוכן שאסור לפספס
68 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
63
ה" מרעיד את האדמה מסביב לישראל כדי להרגיע אתכם אבל עם קשה עורף אין מבזים רבנים ורחמנא ליצלן לשון הרע ממש גועל ולקבלן תתביש .
רחלה 21.01.10
62
מי הם הדמויות הנוספות מלבד הרבנים וביאליסטוצקי. יש שני אנשים נוספים שנראים מכובדים והדורי פנים
יואל20.01.10
61
לא קשור אם הרבנים יודעים ללמוד מה ההבדל בין תוכנת אוצר החכמה וכדומה המחשב יודע יותר אם אין מידות לא שווה כלום!!!!!
ינקי20.01.10

הצגת כל התגובות

60
המשפילות" שעברו הרבנים בכניסה מה זה לא "כובייד התיירה" ואם מחר מחבל יתחפש לרב סילמן?. ואגב הנושא היה לי מספיק דיונים בבתי דין שכאלו. כדי להבין את צבי שהלך לערכאות וכבר כתבו גדולים ממני את מה שעשו לו,
שועל קטן בכרמים19.01.10
59
ומשיח מחכה בפתח ולא רוצה להגיע ....אוי
int719.01.10
58
זה בלתי נסבל ובלתי אנושי להוציא כלפי אדם חרמות ונידויים. תהיה הסיבה אשר תהיה סנקציה זו צריכה לעבור מהעולם.
חיים הרש19.01.10
57
אז למה הוא הלך מההתחלה לבית דין רבני? שהיה הולך לבית משפט רגיל וגמרנו! רשע ועוכר ישראל!
דב 20.01.10
56
למחאה שלך לא יבואו מאה איש... כל בני ברקי, וכל מי שפעם שמע על איזה דיון בבתי הדין אלו, ראה שמשהו לא בסדר שם... שיש הרבה והרבה יותר אנשים שמרגישים בכל מאודם שנעשה להם עוול מאשר צדק, השמועות ידועות... וידועות מאוד... יכול להיות שהתובע לא צדיק קטן ומסתבר שכך, אבל אם הב"ד מתהלכים בצורה שהם מתהלכים שלא י
למגיב 1320.01.10
55
אני מוחה נימרצות על ביזו כבוד התורה, מי יתן שאנו לא יפגע מי שמים על חילול ופגיעה ביכבוד ת"ח ,
משה19.01.10
54
מישהו חשב שהמסכן הנ"ל היה צריך לתת לרבנים לרצוח אותו בשקט, יש גבול...ועל זה נאמר אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו
אריק19.01.10
53
יש לנהוג כלפי פרידמן וביאלסטוצקי דין מנודים. לא לצרפם למניין וכן לעמוד בד' אמותיהם מנודים לשמיים ומנודים לבריות.
שאול כהן19.01.10
52
הסיפור זה מוכיח בצורה נחרצת שיש דין ויש דין (הרבה יותר מהדיבוק). "רבנים ודיינים" שמתנהגים בברוטליות ומנועים מאינטרסים שונים ומשונים נותנים דין על מעשיהם כאן בעוה"ז!
יוסי20.01.10
51
מה עם הרב אהרון גולדברג הוא עוד לא נתפס? הוא נוכל שבנוכלים
מנדי20.01.10
50
ועדיני נפש [בלי קשר לכך שהם רבנים] צריכים לעבור בדיקות בכניסה?!? האם כך היו בודקים את ראש ערית ירושלים? או אפילו קרית שמונה? פשוט בושה למדינה. אפילו בנתב"ג מקלים בבדיקות שלהם.
חני19.01.10
49
בעיקבתא דמשיחא האמת נעדרת.תלמידי חכמים מתמעטים והנותרים עיניהם כלות ביגון ואנחה.אוי להם לבריות מעלבונה של תורה.
בא -גד19.01.10
48
אם הייתי בבית המשפט הייתי קורע לביאליסטוצקי את הצורה. נבל. איך אינו מתבייש להילחם בגדולי תורה?
יוחאי19.01.10
47
יש לנהוג בביאליסטוצקי ולייזר פרידמן כפי שנוהגים במנודים ופושעי ישראל. למלחמה!!!
דוד שפירא19.01.10
46
אותם אנשים שהעיזו להרים יד בתורת משה ולתבוע את גדולי ישראל לבתי המשפט החילונ, צריכים להיות מוקעים מהיהדות החרדית.
חיים מילר19.01.10
45
דורס בדרכו כל בית דין אחר. כעת שירמסו אותו
חסיד של19.01.10
44
רבותי, לא עת לחשות! צריך להקים קול מחאה אדירה על כבודה של תורה שתישמע מתחילת העולם ועד סופו! אסור לתת לפושעים ובני עוולה אלו להילחם בתורת ישראל. יש לרודפם, לבזותם ולהילחם בהם (כמובן, הכל בדרך חוקית) עד שחייהם יהיו איומים!!!
חנה פרידמן19.01.10
43
בזיון גדולי תלמידי חכמים שבדורנו!!!!! עד מתי??? ולצופה מהצד מס' 9 של נעליך מעל רגליך. בשעה שלא פתחת ספר ואינך יודע ללמוד אפי' לא אלפית מהגאון ר' מנדל שפרן שליט"א (למשל). חייבים אנו למחות כדי שלא ניתפס בעונו של אותו האיש.! גיוואלד!!! קדימ לרחובות!!!
ביתריסט!19.01.10
42
בלא להכנס לאיש איש מן הנתבעים לגופו, אלא בכללות, השמועות ידועות בקשר לאופי ניהול הדיונים, לצורתם, ולישרותם... פקיע שמיה... של בתה"ד האלו... כל ילד יודע שאין עם מי להתעסק שם...
ל 9....20.01.10
41
לפנות לערכאות ולתבוע שם חלק מרבני פוניבז...מה ההבדל.............
שייקה19.01.10
40
מסכן עושה כאלה שטויות לדעתי הוא לא כשיר לעמוד לדין
אסף19.01.10
39
למה יש איפה ואיפה???????? למה לליזר כהנמן מפוניבז' מותר כל היום לתבוע רבנים וראשי ישיבות לבתי משפט ??????????????? למה לו מותר ולצבי אסור???????????????????? חרטה ברטה!!!!!!!
בני ברקי19.01.10
38
רק אצל האשכנזים יש מעשים כאלו חמורים של פגיעה ברבנים יושבי על מדין,וגדולי תורה, כמו גם במקרים של פונוביז'. וחסידויות למיניהם, ה' ירחם
בבא סאלי20.01.10
37
הגאון האדיר ר' יהודה סילמן שליט"א ???????? הגאון האדיר ר' מנדל שפרן שליט"א ??????????? ועוד דיינים נכבדים מורמים מעם ????????? הנשמע כזו בישראל? לבזות דיינים ומורי הוראה שתורתם מתבדרת בבתי מדרשות? "אל תחרש ואל תשקוט ק-ל" !!!
עיתונאי19.01.10
36
הרמב"ם באיגרת תימן מכנה את המוסר את החכמים לערכאות "ימח שמו וזכרו". רשעים ארורים שנלחמים בגולי התורה, צאו מאיתנו.
אהוד כהן19.01.10
35
בענין החינוך העצמאי שלא יבואו בטענות לשולי החברה
דודי19.01.10
34
לא מקנא בו מה שיהיה לו בעולם הזה ובבא נוגע בבת עינו של הקב"ה ואלה שמצדדים בו רשעים או שאתם ממשפחתו או סתם רשעים ומצידי שתהיו ביחד איתו בגהנום ושתדעו כולם שעם בניו אהוביו של השם יתברך לא מתעסקים
יהודי19.01.10
33
הרב צבי ביאליסטוצקי אני מצדיע לך שתבעת רבנים בני גילך שעושקים את הצבור בהחלטות הזבלא והיחלוקו ללא קשר לדין תורה וצדק צדק תרדוף בעזרת עוזריהם שעושים גדולים מקטנים יד רוחצת יד והאמת נהדרת והסמיכה פסקה והדיינים לא פסקו העושים בתורה קרדום מי יגלה עפר מעיני גדולי הדור שאחר השואה שאצלם לא היו מעזי
צופה מהצד 19.01.10
32
בחדר של גומא יש מיטה מיותרת!! אתה מוזמן!
ביתריסט.19.01.10
31
לא מצאתם עו"ד אחר ? מה רציתם להראות להנחיל לנו, כנראה שיש כאן איזשהו מאמר השקפה סמוי ? בודאי שיכלתם למצוא מישהו אחר אלא מה ???? אני מאוד אשמח לקבל תגובות
רק רוצה להבין !24.01.10
30
עוד פרי רקוב מבית מדרשה של חסידות גור
חיים21.01.10
29
בלוי הרב שפרנוביץ הרב רדזמינסקי מה דעתם בנושא חילול השם ,רחמנא ליצלן.למה הם לא נותנים את דעתם בנושא.
יעקב21.01.10
28
המחלל שם שמים בסתר נפרעין ממנו בגלוי. ביאליסטוצקי שמרמה אנשים לאורך כל השנים מוקע דוקא במקרה שהוא צודק.
דוד20.01.10
27
לא תגנוב לא מופיעה אצלם בעשרת הדיברות,וחילול ה" אולי מופיעה. בושה וחרפה .תודה
יעקב20.01.10
26
ים
פראנק גאה 19.01.10
25
לעניות דעתי היה אסור להם ללכת לשם. אלא להמתין עד שהמשטרה תבוא לעצור אותם ואז כל הארץ היתה בוערת כראוי לבזיון נורא שכזה
שפוי19.01.10
24
בזיון גדולי תלמידי חכמים שבדורנו!!!!! עד מתי??? ולצופה מהצד מס' 9 של נעליך מעל רגליך. בשעה שלא פתחת ספר ואינך יודע ללמוד אפי' לא אלפית מהגאון ר' מנדל שפרן שליט"א (למשל). חייבים אנו למחות כדי שלא ניתפס בעונו של אותו האיש.! גיוואלד!!! קדימ לרחובות!!!
ביתריסט!19.01.10
23
אם על כבודם מחלו אבל על כבוד התורה איך מחלו. תורה תורה חגרי שק.
השם ירחם25.01.10
22
אם בישיבת הדגל הלטאית לייזר כהנמן תובע רבנים לבית המשפט למה שלא כל חרדי יתבע אחר שנכשל בעיסקת הבררות?? ולא פלא שרעו של כהנמן ה"ה קותי דרשוביץ מעיז בעזות מצח לתבוע את מרן רבינו הגאב"ד?? - מחר הוא יתבע את מרן הגראי"ל שטיימן?? - לאן הגענו?? אויה - תּוֹרָה חִגְרִי שַׂק וְהִתְפַּלְשִׁי בָּאֲפָרִי
קרביץ20.01.10
21
סילמן חשב שמותר לו הכל, הוא עשה מה שהוא רגיל לעשות, ועשה ככל העולה על רוחו...
יודע מה שמדבר19.01.10
20
סילמן היה במקרה הזה לא בסדר. כמו במקרים רבים נוספים, הוא קבלן ציני, איש עסקים, שבמקרה נתקל בנוכל שלא נרתע מנוכלים...
מנחם19.01.10
19
לא להכניס אתו למניין בשום בית כנסת עלי אדמות
יהודי אמיתי20.01.10
18
הזה ?
יעקב 06.02.10
17
למה צילמו ופיסמו? זה חילול ה' למה כולם צריכים לדעת שיש עוד חסיד גור שחושב שהוא מלך המדינה?
שר הבריאות21.01.10
16
לא מצאתם עו"ד אחר ? מה רציתם להראות להנחיל לנו, כנראה שיש כאן איזשהו מאמר השקפה סמוי ? בודאי שיכלתם למצוא מישהו אחר אלא מה ???? אני מאוד אשמח לקבל תגובות
רק רוצה להבין !24.01.10
15
בעכזריותו הרבה גרם מנגלה השטן לאלפי בתים בישראל להיערס לפגע בנפשות רבות הרחיק והפריד בין הורים לילדיהם בדיוק כמו במחנות ההשמדה נפשות רבות מתיסרים בגלות ואסורים בבתי סוהר בגלל אישרו של השטן מנגלה שמתיר לפנות לבתי משפט ולגזור מי לחיים ומי למות ועל זה נאמר חבל שהוריו שרדו את השואה ואנחנו היום סובלים בג
בשם כל ישראל 14.02.10
14
הרבנים הנכבדים ראו שמישהו מצלם ונראה שהם היו מעונינים בפירסום "ההשפלה".
יוסי20.01.10
13
הפנייה לערכאות -בתי משפט שפוסקים עפ״י חוקי גויים[כנל במדינה רוב רובם של חקיקת גזר דין היא מדרך השפיטה של הטורקים והבריטים,ששלטו פה בעבר]. ועל זה נפסק בהלכה לכל הדעות שהוא נקרא מרים יד בתורת משה ושלא נדבר על הכפירה בפסק דינם של החכמים והצער שגרם להם והביטול תורה וכ״ו. יאללה לייק!
מופתע מהמצב07.02.12
12
סוף סוף הגיע מישהו
ללי21.01.10
11
הרב שפרן והרב סילמן שגיבו שלא בצדק בכמה מקרים את הנוכל הידוע אהרון גולדברג מבני ברק משלמים עכשיו את המחיר היקר יש מנהיג לבירה !!!! יש דין ויש דיין !!!!!
ינקי20.01.10
10
פשוט שהגיע הזמן , לעצור את השחיתות בבתי הדין. ידוע כי כל מערכת שלא מבוקרת יש בה ריקבון גדול .
בניברקי20.01.10
9
ובמבזי תורתו יש כאלה שצריכים להוקיע מתוכנו הועד למען החרד.תודה
יעקב20.01.10
8
אני ביכלל לא מופתע דורו של משיח הכול כבר קורה,יאללה בן דוד
גולן19.01.10
7
אוי לי רק על כבודו של הרב אולמןן שמביא אותי להזיל דמעות על שאר הדיינים ד' יעזור לצערי על סילמן שמשתמש בכוחו לדרוס ולאיים אין מה לרחם
רוני31.01.10
6
"כשהם נאלצים לעבור את הבדיקות הגופניות המדוקדקות והמשפילות אותם עוברים אזרחים בכניסה לבניין." למה הם לא בני אדם?? מה בושה בכך?
שאול03.02.10
5
אני חושב שאני לא מופתע בגלל שאני גר שם זה היה מצחיק אם זה לא היה עצוב!
יוסי20.01.10
4
הרבנים המכובדים (וחבל שהרב קרליץ לא ביניהם) הובילו אותנו לדרך ללא מוצא. צדק חובה שיראה ולא רק שיעשה(אם הוא נעשה)יושב הרב סילמן (דוגמא בלבד) ועושה ככל העולה על רוחו ועדיין לא למד איך דיין צריך להתנהג בתוך בית הדין. ומרשה לשיקה קרליץ להיכנס לדיונים כאילו אין צדדים לדיון . יושב הרב קרליץ ונותן פסקי ד
א20.01.10
3
אם הם בטוחים בעצמם, אדרבא - שיוכיחו
פליקס19.01.10
2
אין כזה דבר בציבור שלנו !
משועמם אחד19.01.10
1
ביאלסטוצקי הרבה הרבה הרבה מאוד מחכים לך בפינה... והם יודעים גם למה, לא פלא שפירות באושים כמוך, גודלים במקומות כאלו... מי שחולק עליהם הוא כבר לא גדול בישראל אצלם... וד"ל.
שונא צבועים19.01.10
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

חדש דנדש

קורס הכנה ללידה, *אבל* עם סגל מומחים וצוות מיילדות 

כיכר בשיתוף מעייני הישועה | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

חווית הלידה

מלון או מחלקת יולדות? תקראו ותחליטו

כיכר בשיתוף מעיני הישועה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24