כיכר השבת

"עלה לי בבריאות"

דרעי על התפטרות גואטה: "אחד הנושאים הכי כואבים והכי קשים"

"מאבקי הכוח" בש"ס, התפטרות יגאל גואטה, האיחוד בין גדולי ישראל, הרחבת מועצת חכמי התורה והחקירות • יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסכם שנה בראיון נרחב ל"כיכר השבת" • צפו (חרדים, בארץ)

140
ישי כהן | כיכר השבת | י"ב בתשרי | 02.10.17
הראיון עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

ראיון מיוחד לחג הסוכות: יושב ראש ש"ס, שר הפנים והפריפריה, אריה דרעי בראיון נרחב ומיוחד ל"כיכר השבת", לרגל חג הסוכות, מדבר לראשונה על "מאבקי הכוח" בתוך תנועת ש"ס, ההתפטרות של ח"כ יגאל גואטה, האיחוד בין גדולי ישראל והרחבת מועצת חכמי התורה.

דרעי, מסכם שנה פוליטית סוערת, מדבר על מאבקי השבת בממשלה, ביטול חוק הגיוס בבג"ץ, המאבק למנוע מהרפורמים לגייר, הבחירות הצפויות ברשויות המקומיות והחקירות איתן הוא התמודד בשנה האחרונה. הראיון המלא יפורסם בחול המועד סוכות. "כיכר השבת" מגיש כעת חלק מהראיון העוסק בתנועת ש"ס.

• • •

אני רוצה לשאול אותך על ח"כ לשעבר יגאל גואטה, אתה ידעת שהוא הולך לפרוש? ביקשת ממנו לפרוש? המועצת ביקשה ממנו לפרוש? מה קרה פה?

"שאלה קשה. תראה, זה אחד הנושאים... יש לי הרבה שערות לבנות. זה אחד הנושאים הכי כואבים והכי קשים שטפלתי בו. היה לי באמת קשה כי אני באמת אוהב אותו. הוא היה חבר כנסת כל-כך טוב, שינה כל כך הרבה ברוח ובאווירה, בשטח ובנציגים. גם אם יש לך ביקורת, הוא חטף ממני הרבה צעקות. אתה יודע, הפיוזים שלי קצרים, הוא חטף, אבל הכל מתוך אהבה וידידות".

"לכן הטיפול בפרשה הזו", מוסיף דרעי, "שהיה כל כך רגיש וכל כך עדין, זה עלה לי ממש בבריאות. ממש בבריאות. אני לא זוכר הרבה פעמים שטיפלתי בכזה עניין ובלילה לא יכולתי להירדם עד כדי דמעות, מה אני עושה כאן בעניין הזה. אני לא אפרט מעבר לכך. אני מסביר את הכאב והרגישות בעניין הזה".

אריה דרעי חושף בפנינו כי "אני יכול להגיד לך את השורה התחתונה. מחר, ח"כ גואטה, לשעבר - אתה רגיל להגיד לשעבר - ידידי הטוב גואטה, יגיע אלי מחר. אנחנו נשב. כפי שאמרתי במכתב שהוא שלח לי, אני אדאג לנצל את כל כישרונותיו, לא רק בכנסת. הוא נשאר בש"ס".

אריה דרעי בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

דרעי מתרעם על "נבועות הזעם" של העיתונאים בטוויטר ואמר: "לא היה לי ספק לשניה אחת, גם כששמעתי כל מיני מצייצים למיניהם, עם נבואות 'צפו להתקפות' וכו', אני את יגאל מכיר, למה אני כל כך אוהב אותו?! הוא איש מסור לתנועה עד הטיפה האחרונה. הוא יבוא וישב, ננצל אותו".

האם הייתה דרישה שגואטה יפוטר? יש כאלו שאומרים שזה חלק מהמאבקים של השר דרעי מול הבית של חכם שלום כהן, מאבקי כוחות על השליטה בש"ס, אני מאמין שקראת את כל הכותרות...

"א. לא קראתי. שמעתי. אני לא רואה עיתונים ב"ה. ברשותך, אני לא אכנס לפרטים. אין מאבקים חלילה וחס של שליטה בש"ס. בש"ס מי שישלוט זו המועצת בראשם ראש הישיבה נשיא המועצת, זה הגוף היחידי בש"ס שהוא מנחה אותנו ואליו אנחנו כפופים".

השר דרעי, באורח נדיר, נפתח לראשונה ומדבר על היחסיים עם נשיא המועצת הגר"ש כהן: "מעולם, מצבי, יחסי האימון והאהבה והגיבוי, התמיכה והעידוד, איזה עוד מילים אתה רוצה שאני אגיד? שאני מקבל מחכם שלום כהן נשיא המועצת, מהגר"ש בעדני, מהגר"ר אלבז, הגר"ד יוסף והגר"מ מאיה, אני לא... ב"ה יש תמיכה מוחלטת, ההיפך, הם מחזקים ומעודדים, אין שום מאבקי שליטה או לא שליטה, זה מושג שלא קיים בש"ס. אין כזה דבר".

"כותרות לחוד וזה לחוד. הכל מתואם עם נשיא המועצת. לא אכנס לפרטים, כל דבר שהיה בחודש האחרון, אין דברים שנעשו כאילו, לא יודע מה הפרשנויות...".

אומרים שיש אריה דרעי ומולו הרב יעקב כהן...

"שטויות... אני אומר שוב, יש הרב שלום כהן - ראש הישיבה, מרן חכם שלום כהן. יש מועצת חכמי התורה, אין משהו אחר. יש הנהגת ש"ס. אין משהו אחר. זו ההנהגה שלנו. כל הדיבורים האחרים זה ספקולציות. מעולם לא הרגשתי כל כך בטוח וכל ש"ס מאוחדת ומחוזקת כמו התקופה הזו".

אריה דרעי בראיון ל"כיכר השבת"

בהמשך הראיון מדבר אריה דרעי על החקירות במשטרה ואומר כי הוא "מודה לה' על החקירות", על מפגשי הפיוס בין גדולי ישראל הוא אומר כי "אין מאושר ממני" (הקטע המלא יפורסם בחול המועד).

מבחינתך, אריה דרעי, שיהיה שלום, שיבואו הגר"מ מאזוז, הגר"ש עמאר, כולם תחת קורת גג אחת?

"ודאי. אני אגיד בצורה הברורה. ש"ס ומועצת החכמים היא הבית של כל ספרדי ללא יוצא מן הכלל, לא משנה לאיזה חוג או מי הרב שלהם, כל מי שבאמת שהוא יהודי ספרדי שחשוב לו התורה והמצוות ומקבל את המרות של המועצת...".

בשלב הזה דרעי זורק לחלל החדר כותרת והצהרה שעד כה לא נאמרה: "אין בעיה שמועצת החכמים יכולה להתרחב. אין שום מספר קדוש. כל עוד שמקבלים את המסגרת הזו, אין מאושר ממני, ההיפך, גדול השלום!".

תוכן שאסור לפספס
140 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
76
לאלי יש . רק מה שאיכפת לו משס רוצה את אלי ישי בחזרה . דרעי והכנופיה שלו סתם מבלבלים בשכל . הנה עובדה ש"ס התרסקה ל% החסימה .
בני03.10.17
שימשיך לחבור למיזרוחניקים
גבי03.10.17
75
את שס באופן סופי לחלוטין !! מה לעשות אלה האנשים שהונחתו על המפלגה . אלי ישי איפה אתה .
TURH03.10.17
74
יש שמועות שאריה דרעי לוחץ על הרב דוד יוסף שיכנס את המועצת, לדון שלהבא רבנים מחוץ למועצת לא יוכלו לדון בנעשה בש"ס רק אלו שנתמנו על ידי אריה דרעי להיות במועצת, כי עליהם הוא יכול להפעיל לחץ, או לא לומר בשמם דברים שלא נאמרו על ידם. מה שאין כן רבנים שאינם תומכי ש"ס, שיודעים את האמת, ונאמנים רק לתורה ולא
יחדניק03.10.17
ולא ההיפך כפי שהיה בפרשת גואטה, ןבפרשת דודו עמר. ושדרעי ממנה את חברי המועצת ולא ההיפך.....
במועצת03.10.17

הצגת כל התגובות

73
ומי מתדרך את המועצת, ומי מעדכן אותה באינפורמציה שנוחה לו, ומי הנער הקטן הנוהג בהם ,תגיד אתה חושב שאנשים מטומטמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי03.10.17
72
הדרעי הזה . לא קם שחקן מקצועי כמו דרעי מקום המדינה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוקי03.10.17
71
איך שהוא אומר "|אני לא קראתי ואני לא קורא עיתונים" חה חה חה חה חה חה בטח שהוא גם לא גולש באינטרנט חה חה חה בטח שהוא גם לא קשור בווטצף פאן ובטוויטר חה חה איזה רמאי, על מי אתה חושב שאתה עובד??? תפנים כבר שהצבור לא תמים וטיפש כמו פעם!
ק03.10.17
70
אומרים שהעסק שם לא מריח טוב
מאיר03.10.17
69
אם הכל הולך על פי מועצת חכמי התורה אז למה דרעי התפלל שה' ינחה "אותו" בדרך הנכונה בקשר לגואטה שפשוט יתן להם להחליט... לי מישומ-מה זה לא הפריע לישון.........
אשכנזי03.10.17
68
ספרדי אמיתי לא ממורמר כמו היחדניקים הולך עם שס!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד 02.10.17
67
כל הקנאים לא יעזור לכם כלום אריה מנהיג חזק...תלכו לאסוף כסף ולהחזיר את החובות של אלי ישי.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק02.10.17
זו ביקורת פנימית בש"ס, וכדאי להתמודד עם זה בצורה בריאה בלי להאשים אחרים.
שמחה03.10.17
66
הולך ונפגש איתו! יש לו עוד מה לתרום לשס..... בושה וחרפה
מנחם02.10.17
65
האיש והמפלגה שלו ..פרפורי גסיסה. . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יניב02.10.17
64
ברור שאלי ישי שונה מדרעי . אבל במצב הנתון אלי ישי עדיף על הדרעי הזה . המציאות בשטח היא כך . אלי ישי יור ש"ס , המפלעה הזאת נוסקת ל 14 מנגטים . אבל באו מחבלים בסגנון דרעי והגיע דרעי עצמו והנה לנו 4 מנדטים בקושי . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וווואאאאהההה03.10.17
63
אתם אומרים שאריה, סוס מת ?! אבל מה לעשות שעדיין אין לו תחליף אולטימטבי?! חג שמח! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם03.10.17
התמימים שעוד מאמינים בדרעי ומקנאים נורא ברוב הצבור שמפנה לו עורף, אתם בסכלותכם ובטפשותכם מקנאים בצבור שרוצה אמת!!! ורוצה בן אדם ישר והגון! הרגש התמים שלכם גובר על האמת והשכל!
תשליטי את המוח03.10.17
62
שמתם לב שבכל כתבה על ש"ס ודרעי כמות התגובות המתקבלת מטורפת לגמרי!!! כ"כ הרבה אנרגיות מושקעות בשביל להרוס את ש"ס ואת דרעי. אנשים שכל מה שיש להם בחיים זה לטקבק תגובות של שנאת חינם. מי שמעורר כ"כ הרבה תגובות לא יכול להיות גמור לתשומת לבכם....
ספרדי גאה03.10.17
שקוראים לו דרעי שביזה והשפיל רבנים ואת השבת והכותל
עיראקי03.10.17
בטח הם לא יכולים לסבול אותו כי הם כ"כ צדיקים... יאללה מספיק עם הצביעות, אתם אנשים קטנים שאוהבים לשנוא, נקודה. וכשהוא חלש הוא טרף קל בשבילכם.
ספרדי גאה03.10.17
ומילולית נגד הרב אמנון יצחק שליטא ולא לחם בעד שום דבר שביהדות שלא יתבכיין עכשיו, סך הכל מה שעובר עכשיו דרעי זה 2 אחוז ממה שהוא עשה להרב
שסניק גאה03.10.17
61
זה מה שחשוב והשאר זה בונוס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנצי02.10.17
הכל בדרך לסגירה. לאלי ישייש מפלגה משלו והכל בסדר אצלו. עכשיו שבש"ס יתחילו לתקן את עצמם ואח"כ לחפש מה לא טוב אצל אחרים...
דודי03.10.17
60
מעליית הכתבה לאתר ממראה על השנאה נגדו[ר' אריה דרעי],ובד''כ אנשים דרכם לשנוא ולמאוס באנשי האמת והצדק....
א02.10.17
דרעי??? האם בשנות ה90 היית מוצא כאלה תגובות על דרעי? אז אהבו אותו כל החרדים
ע03.10.17
הוא חבר של גואטה. הוא אוהב אותו ועדיין דואג לאחד מהבסטות. זה איש אמת? הכל אצלו הצגות. מי שנופל בפח ומאמין לו לכל הבצלים שפולט מפיו, זה על אחריותו.
ה' יעזור02.10.17
59
זהו הוא איבד את זה המפלגה בורחת לו בין הידים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני02.10.17
58
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי02.10.17
57
מה זה איכפת לכם. זה מה שהוא אומר. איפה הכתב לא יכול לשאול אותו מה באמת הוא חושב בנושא מה הוא אמר למועצת ומה הם ענו לו? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.10.17
56
איזה בדיחות מכלוף מספר חחחחחיחיחי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.10.17
55
כל הכבוד לאריה דרעי אני מעריכה ומעריצה את עבודת הקודש שלוווו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
החיים תותים02.10.17
זה נכון שהוא עשה קצת טוב לשב בשנים האחרונות אבל הוא קלקל הרבה הרבה יותר
כ03.10.17
54
נוכל נשאר נוכל
.02.10.17
53
לא אוהבים אותך .אז למה הכח אתה נשאר ?? לך לך כל העולם פתוח מולך . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנצי02.10.17
52
עברו הזמנים שאנחנו תמימים...... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים02.10.17
51
תכלס , הרב שלום כהן והבן שלו עשו לך בצפר של החיים , אתה איש של כח של שליטה של מלחמול וכו' . את זה לא ניתן לך . ועושה רושם שאנחנו די מצלחים לחפף אות מש"ס .
שסניק 02.10.17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברהם02.10.17
50
יש ש"ס בכלל ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מומו03.10.17
49
..........בלה בלה בלה אחד גדול
פולני03.10.17
48
התועבה
ממיח03.10.17
47
כמה בצלים בזבזת כשרצית להוריד דמעות על גואטה?
בוז02.10.17
46
אנו לא מעונינים בלוזרים שירוץ בבחירות הבאות בראש מפלגת יחד ונראה אותו מתרסק שוב ושוב עד שארית ימיו חתיחת מעפן שהרס את שס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני03.10.17
הם חושבים שעל ידי כך יצליחו לשקם את ש"ס מההריסות. אבל למה שהוא יבא אליהם? יש לו מפלגה משלו חזקה הרבה יותר לפי הסקרים בודאי
מירי03.10.17
45
למה בגדת ברשכבה"ג מרן הרב ש"ך זצ"ל בתרגיל המסריח??האם מישהו יאמין לך שאתה ממושמע לרבנים??
שלמה שפירא 02.10.17
44
דודו עמאר עשה הפוך מדעתו של חכם שלום הן ברבנות טבריה והן ברבנות בית שמש. הוא הריץ מועמדים מטעמו של הרב יצחק יוסף. ודרעי מסביר לי ולכם שאין מאבקי שליטה.... חחח חה חה חה הרב שלום כהן ביקש להעיף את דודו עמאר ומי נזעק להגן עליו, כבודו אדון דרעי. אז אל תספר שהמועצת... והמועצת שולטת. יש מלחמה מתחת לשטח,
פתי מאמין02.10.17
43
כל הבעיות בחברה נשארו אתם לא עושים כלום ושלא מטפחים אז זה נרקב מעצמו תבינו עוד לא השתנה כלום לא בתחום החינוך לא בתחום הכלכלה לא נהייתם יותר מתורבתים דואגים בעיקר לאכול אחד את השני כדי לישאר בכיסא חבל
hb02.10.17
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יצחק02.10.17
41
נשאר!!!!!
הרב 03.10.17
40
התועבה
ילינה02.10.17
39
את השאלות הקשות והלא ככ נעימות זה ראיונות שאני אוהב לא איזה ראיון שהמרואיין מכתיב למראיין מה לשאול (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי04.10.17
38
צבוע שקרן וגם גנב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי03.10.17
37
הרגע רבו בקבוצת הואצאפ של עיתון "הדרך"על הענין שבאל המעיין מחיבים את המלמדים לחתום מנוי לעיתון.בושה וחרפה.נמאס מהדיקטטורה.חלאס.לאט לאט הכל יצוף הנציגים ממורמרים השטח בוער ואריה משחק אותה כאילו הכל טוב.אריה בחייאת אנחנו מתוך המערכת למה לשקר על עצמך אתה יודע את האמת (נשלח באמצעות כיכר השבת
צורי02.10.17
אז למה הנציגים חייבים עוד לשלם על זה? ? ?
הולך03.10.17
36
שילטון יחיד היה נשאר ויהיה חזונו של דרעי (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי02.10.17
35
כולם עקפו אותו מכל הצדדים, רבנים, עסקנים, ואפילו גאוטה עצמו, עכשיו הוא מספר שהכל בסדר בכלל. איזה מאבקים בראש שלכם??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.10.17
34
מאבקים ? בש"ס? מה פתאום כולם מאוחדים תחת מרן דרעי ...
חיים02.10.17
33
אחרי שהרס את הציבור כשהכיסא שלו מתחיל לרעוד הוא נזכר לדבר על שלום
נח02.10.17
32
סתםסיסמאות עלה לי בבריאות, לא ידעתי מה לעשות. יש אחדות. . נו באמת מה חשבת לך על המציאות חוץ מלא לדעת מה לעשות. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שי כהן02.10.17
31
וד''ל
דוד03.10.17
30
מדוע אתה רוצה לשלב בשס את מי שמרן חכם שלום הורה לסלק?
??02.10.17
29
מה זה קשור אליך? זה ענין נטו של גדולי ישראל באיזו סמכות אתה מתערב במועצת
דני02.10.17
28
אתה הממנה ובתנאים שלך ימונו ?הרי אמרת שהמועצת היא המנהיגה. אם יקבעו מסגרת חדשה מה תעשה ? מי אתה שתמנה ותציב תנאים? מהיכן עזות הפנים ?חוסר הבושה והיוהרה? האם היית שותף להמצאת הסיפור מעורר הסלידה המגוחך המזלזל בציבור וברמה של ילד לא מפותח ומגודל על בגדי המלך החדשים היינו הגלימה ?וכשבכית כל הלילה על גו
בן נעים זמירות ישראל. 02.10.17
27
למפלגה בראש מורם,ללא ה''ליווי'' של אלי ישי[אגב,מישהו זוכר אותו?]
שסניק02.10.17
כשיד איש בחבירו, זה תוקף את זה וזה עוקף את זה. אף אחד לא שומע לרבנים, ח"כים מתגאים בהשתתפות באירועי תועבה והיו"ר לא יודע מה לעשות. אין מועצת ואין כלום. למה שמי ששכל בקדקודו ישוב למקום?
המציאות02.10.17
26
משך שבועות של שקט ודממה מרוב הלם ותדהמה שנפלו עליו מכל הפרשיות האחרונות ועכשיו הוא יוצא בגרסת הפוך על הפוך. הכל בכלל בסדר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דהן02.10.17
25
כל התשובות ברורות מראש וברור שזה מה שהוא ינסה לשדר לנו, ממש לאחרונה שמעתי משפט חזק על דרעי: " יש דבר אחד שללא ספק דרעי ממש אלוף בו והוא לריב עם אנשים, מעבר לזה הוא לא טוב בכלום"
hg02.10.17
24
אני לא גומר להתגלגל מצחוק..... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם02.10.17
23
מסכים להכניס את הרב מאזוז והרב עמאר למועצת? והוא בטח אפילו יקנה להם כסא נוח? דייייי נוווו. איזה נדיב. מועצת שהכח האלקטורלי הישיר שלה, עם כל התלמידים של הרב שלום והרב אלבז, שלא לדבר על האברכי כולל של הרבנים, בעדני, דוד יוסף, ומשה מאייה. מגיע אולי למנדט אחד. ושאת כל כוחה שואבת מדמות ההוד של מרן הרב
אורי03.10.17
22
סלפי אחרון והביתה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מומו02.10.17
21
בשורת פרשיות. מתווה הכותל, ההצבעה בירושלים, ועוד, לא היתה שום התיעצות עם המועצת עכשיו הוא נאחז בקרנות המועצת. כנרא ה שזה אחרי שהוא סידר את עצמו איתם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמרן02.10.17
20
קדאפי חצי שנה לפני הסוף המר שלו . כמה חודשים אדון מחלוף ותראה את עצמך עוצר טרמפים לחזור לבית //
ברוך02.10.17
19
כמה שנאה ורוע נשפכת פה בכמויות על הראש של האיש הזה!!! מה הוא עשה לכם רע שאתם כ"כ שונאים אותו? אולי הוא עשה ועושה טעויות בדרך אבל לא בשביל להרע לאף אחד מכם. מאיפה לקחתם כ"כ הרבה שנאה יום אחרי יו"כ? תתביישו לכם אנשים קטנים ומורמרים. ולא אני לא שונא לא אותו ולא את אלי ישי גם אם אני חושב שאחד מהם טועה.
עצוב02.10.17
אנשים שואלים עניינית מה העניין עם גוואטה שדרעי בעדו אחרי שגדולי ישראל נגדו? מה זה שהוא מנסה להכתיב למועצת מה לעשות? למה הוא לא מסביר עניינית את העניין עם הרב יעקב כהן שהחזירו לש"ס וכעת רוצה לזרוק אותו ?
שימחי03.10.17
אפשר לשאול עניינית בלי להשפיל ובלי לרדת לפסים אישיים. גם לי יש שאלות ומחשבות שאני חושב שהוא טעה. ובכל זאת אין צורך להיות רע ואכזר. יש לו גם זכויות ונכדים קטנים, חשבתם על זה?
עצוב03.10.17
18
רשכבה"ג הרב ש"ך התקשר אליך אישית,ואמרת לחבריך להתחמק מלענות בשקרים ולא לענות,למרות שידעת שהוא מתקשר אישית,אל תשים בצל ותתבכיין,
שלמה שפירא 02.10.17
17
הרכב של שלושה דיינים זה כשיש בעיות זוטות. כשהבעיות הולכות ומסתבכות מעמידין סנהדרין של 71 . לפי המצב העכשוי בציבור המפולג בפוליטיקה מוכרח להעמיד עוד חברים במועצת החכמים עד 71 . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי02.10.17
16
אצבע למעלה כאילו הוא הבעלים של העולם . בושה וחרפה. למה לא שמענו למרן ראש הישיבה הרב מאזוז . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמשון02.10.17
15
אריה המלך
tch02.10.17
14
אתה אפס אפסים ! פגמת בצינורות בכל מהלך , העם החליט דרעי הביתה !
אריק02.10.17
13
נשיא המועצת דרש לפטר את גאוטה משס. כלומר שלא רוצה שיהיה קשר בינו לשס וכולי. ופתאום כאן אומר דרעי אני נפגש איתי יש לו מה לתרום לשס אני רוהב אותו וכולי וכולי. לא הבנתי. למה הרב שלום נשיא המועצת לא רצה אפילו לפגוש אותו. וזה "היו"ר" נפגש איתו בכיף אוהב שמח וכו' ממש מוזר. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
לא מובן02.10.17
12
בקרוב כתב אישום. הבטחה למרן יש לקיים. כסף לבני אלבז יש לשלם בימים הקרובים כתב אישום. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישורון02.10.17
11
אם דרעי מוכר לנו כאן שהוא ממש היה מאושר. . . והוא כל כך שמח על המפגש . . . פתי מאמין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גד02.10.17
כי העיתון יצא לאור אחרי המיפגש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל02.10.17
והתירוץ של זמן יציאת העיתון הוא קשקוש. כי א. באותו יום יצא יום ליום ושם את זה בשער בכותרת ראשית. ב. גם שבוע שאחרי זה הדרך וש"ס לא מצאו לנכון להזכיר ולברך על זה?
מגיב02.10.17
10
"מעולם לא הרגשתי כל כך בטוח", ארי'ה המלך, אל תשכח "הגאווה והגדולה לחי עולמים", מכלוף היקר מפז מי כמוך יודע, היום אין שום דבר בטוח, והנה הגיעו ימי שילום, הציבור לא מטומטם אכלת להם את הראש, "ויקו לעשות ענבים ויעש באושים" {עיין ערך גוטה, שבת} פיתקה ט'ייבה!
מוטי כהן02.10.17
9
לפי מצב רוחו של המרואויין .
חיים 02.10.17
8
חחחחחחחח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
וו02.10.17
7
"אין בעיה שמועצת החכמים יכולה להתרחב. אין שום מספר קדוש. כל עוד שמקבלים את המסגרת הזו, אין מאושר ממני, ההיפך, גדול השלום!". שימו לב שהוא מחזיר את גואטה מהדלת הצדדית. גואטה עשה חילול ה' גדול... גואטה לא התאים, אבל לדרעי זה לא מפריע לקרוא לו הרב יגאל, מחזיר אותו דרך הדלת מסתובבת, כי הוא מסור והוא פוד
כמה שקרים02.10.17
6
מה אתה מוכר לציבור הבלים בערב חג ?? מי מאמין לך ?? אתה חושב שאנחנו חברי המפלגה ?? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עגלה 02.10.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אייל02.10.17
כדי שיעשו הככל נגד דעתו ואחכ יגידו המועצת קובעת...
תלמיד02.10.17
אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד02.10.17
4
אנשי יחד תמותו מקינאה אלי ישי לא יכנס לעולם לכנסת ישראל אתם יכולים ללכלכך על דרעי אף אחד לא שם עליכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני02.10.17
ובכל זאת נקעה נפשי מהגניבות שלו ומהעבודה שלו שגרמה לירידת שס בסקרים
ר03.10.17
3
אתה כבר סוס מת . המציאות בשטח היא ששס נמחקת כולל אתה .
מרדכי02.10.17
2
ייללללההההההההההה לך כבר.. מי מתנדב לתת לו את הבעיטההההההה .. נמאסת על כולם .
אורי02.10.17
1
איך יתכן שבפרשת גוואטה, המועצת לא הוציאה עמדה ברורה וגם כעת אין שום התבטאות הכל נעשה לבד. והנה דרעי בא ואומר שגוואטה יישאר בש"ס. ? איך יכול להיות כזה דבר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דני 02.10.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

תורה וגדולה

גם להישאר בעולם התורה וגם להתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24