כיכר השבת

הרב רפאל וולף בראיון מיוחד

"זה המשך של הרב שך להגיד שיעורים ליד הכלא? חרפה"

"היום עוברים על לא תישא את שם הרב שך לשווא" - אומר הרב רפאל וולף, מקורבו של מרן הרב שך זצ"ל, בראיון מיוחד לרגל היארצייט, בו הוא תוקף בחריפות את 'הפלג' על השימוש ב'רב שך' (חרדים)

52
ישראל כהן | כיכר השבת | ט"ז בחשוון | 05.11.17
הרב וולף מאחורי הרב שך
הרב וולף מאחורי הרב שך (באדיבות המצלם)
Your browser doesn’t support HTML5 audio

מי ששימש יד ימינו ונאמנו של מרן הגראמ"מ שך זצ"ל, בעל ה'אבי עזרי', שהיום מציינים בתפוצות ישראל את יום ההילולא שלו, הינו הרב רפאל וולף, שהיה ממקורביו הבולטים של מרן באותם ימים ונשלח על ידו למשימות ציבוריות שונות.

בשיחה מיוחדת לרגל היארצייט חושף הרב וולף מעט מאותם רגעים נדירים בהם התגלתה מנהיגותו של ראש הישיבה במלוא תוקפה ותוקף את אנשי 'הפלג הירושלמי' שמשתמשים בשמו של הרב שך ומסלפים את מנהיגותו.

איך התחיל הקשר בינך לראש הישיבה?

הרב וולף: "אני הייתי בישיבה הוא עבר ניתוח ואחרי הניתוח שלו הרופאים אמרו שהוא צריך לנוח, הדבר היחיד שהוא הסכים ללכת לבניין של ועד הישיבות בנתניה. הוא נסע לשם לבד, יחזקאל לקח אותו והוא היה שם לבד וחיפשו בחור בישיבה שיסכים להיות איתו, ואני נבחרתי להיות איתו.

"הוא שאל אותי מה אתה עושה כאן? אמרתי לו באתי לנוח, הוא אמר לי אדרבה, טוב מאוד, אז תבוא לישון איתי בחדר. אחר כך הייתי איתו כמה ימים וחזרתי לישיבה, והוא המשיך שמה. נכנסתי אליו הוא שאל אותי 'איך אני יכול לשלם לך?', אמרתי לו שהראש ישיבה יתן לי להיכנס לבית גם כאן בבני ברק, הוא אמר אדרבה והייתי נכנס כל ערב שהיה מקבל אנשים.

ברבות שנים יצא כמה פעמים שיצא לי לשוחח איתך אני מניח שיש לך מאות ואלפי דברים מרכזיים שיש לך, מה הדבר שהכי חרוט בזכרונך?

הרב וולף: "קשה להגיד אבל אין ספק שהיום בזמנינו צריך לחזור על זה עוד פעם ועוד פעם שאצלו העיקר היה שבחור ישיבה צריך לשבת ללמוד ולא להתעסק בשום דבר אחר, אני לא יודע אם הוא היה רוצה שיהיו חוגגים לו יארצייט.

הוא לא היה הולך לקברים בכלל גם לא של רבותיו המובהקים...

הרב וולף: "פעם אחת שהבריסקערוב ביקש ממנו שיסע למירון להתפלל עליו אז הוא נסע שאלתי אותו אם הלך גם לצפת הוא אמר לי הוא ביקש רק מירון אז הלכתי רק למירון.

"אין ספק שהיום עוברים על לא תישא את שם הרב שך לשוא, כל דבר אומרים 'הרב שך', זה שקר וכזב, שלרגע לא יחשבו שהוא ארגן הפגנות, ולא חתם על הפגנות, ולא שלח בחורים ללכת להפגנות - כל מה שאנשים אומרים בשמו הם שקרנים.

"הרב שך היה סמל של המשך קדושת הישיבה לא לשנות ממה שהיה כל הדורות בוואלוזין, לא היה חולם לרגע שראש ישיבה ילך עם סטנדרים להגיד שיעור בבית כלא.

"אתה מזכיר לי דבר אחד שאמר שאם חס וחלילה יהיה גזירה של גיוס על בני ישיבות אז יחזרו לגלות אבל הוא לא אמר שיעשו הפגנות, ודאי שלא היה אפילו עצרת תפילה לא. שבתחילת הזמן ישבו על הכבישים - לא היה כזה דבר.

הרב וולף עם הרב שך

"כשהרב סלומון עשה כל שבת הפגנות פתח תקוה והרב שך היה מאוד נגד זה והוא אמר אם זה יגרום שיגייסו בחור ישיבה אחד לא היה שווה כל ההפגנות למען השבת. הוא אמר שברחוב איפה שר' חיים עוזר היה גר בולינא היה חנויות פתוחות בשבת ור' חיים עוזר לא עשה כלום. ובהזדמנות אחרת הוא סיפר שהוא כן היה עובר ליד החנויות האלה והיה אומר גוט שאבעס.

"גם בשעתו שהיה עצרת גדולה על גיוס בנות ויש הבדל מהותי אם קוראים לבחורים ללכת או לכל הציבור, זה המשך של הרב שך להגיד שיעורים ליד הכלא? בושה וחרפה! שאדם שכביכול תלמיג שלו הפגין ליד הבית של הגר"י רוזן בליל שבת זה הרב שך? שיגידו שהם תלמידים של ר' עמרם בלוי אבל לא הרב שך".

בכל זאת אני רוצה להתייחס לנקודה שרואים חיילים ברחוב ויורקים עליהם וצעקים עליהם. אני זוכר את הזמנים שבישיבת פוניבז' היו באים קצינים...

הרב וולף: "מה השאלה אני זוכר שהרב שך היה מדבר לפניהם. היה פעם באותה תקופה שאגודת ישראל סידרה את הנושא שאפילו בת שמצהירה שהיא דתיה או ההורים שלה דתיים לא הייתה צריכה להתגייס.

"לילה אחד הגיע לדלת של הרב שך, אני פותח והייתה שם חיילת עם מדים. אני לא ידעתי מה לעשות, אם להכניס אותה או לא. שאלתי את הר"י הוא אומר לי: 'כן, שהיא תיכנס'. אם היום היה קורה שאחד מגדו"י היה מכניס חיילת הבייתה היו עושים לו הפגנה מתחת לבית ומדביקים לו את הדלת.

"למעשה החיילת הזאת הגיעה בעשי"ת ואמרה לרב שך שהמפקד לא הסכים לשחרר אותה לימים נוראים. קודם הרב שך הרגיע אותה ואמר לה שגם שם הקב"ה נמצא וסידר לה שעד יו"כ היא השתחררה והתפללה בישיבה.

"פעם היה ארגון אל המקורות והיו מביאים לשבת בבני ברק קבוצות של בנות, ופתאום באים להרב שך, שכל הקבוצה הגיעה עם מדים מה לעשות? הרב שך אמר שיקבלו אותם ושינסו שיהיה כמה שפחות ברחובות הראשיים.

"אני חושב שהאנשים האלו הם הולכים לקבר ביארצייט אי אפשרלספור כמה שעות של ביטול תורה הם גרמו הכל בשם הרב שך. הרב שך דיבר עשרות פעמים בציבור ושלח מאות מכתבים למה הוא אף פעם לא אמר כמוהם ברבים? שילכו לקבר לבקש מחילה. שיגידו שהם נהיו אנשי העדה או סאטמר שלא ישתמשו בשם של הרב שך.

"הם שולחים ילדים בני 16 לצעוק 'נמות ולא נתגייס', הם בכלל לא יודעים מה זה למות.

"הרב שך אמר שרק מי שיושב ולומד יקבל דיחוי. הרב שך כתב מכתב שבחור ישיבה שיעשה רישיון נהיגה יורידו לו את המעמד של בן ישיבה שזה אומר שיגייסו אותו. וזה מכתב שהרב שך חתם על בלנק רשמי של ועד הישיבות.

"זה לא יאומן כמה מחלוקת הם גרמו, כמה השחתה של מידות, כמה בעיות בשלום בית, כמה בעיות בשידוכים, כל פעם בעיה אחרת הם מוצאים. עשרות שנים הרב שך סמך על ועד הישיבות פתאום ממציאים תורה חדשה".

  • הראיון המלא באדיבות מרכז החדשות והעדכונים
תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
25
על מידת נאמנות הרב וולף לדרך הרב שך, תעיד העובדה שהרב שך הרחיק אותו מלהיות משמש בקודש.
חיים05.11.17
24
דרך אגב, למה בסוף ימיו החליף מפתחות של הבית ואסר עליך להיכנס לבית?
נעבאך05.11.17
23
את זה לא היה אינטרס לאבי החיילת לשאול את הדעת תורה של וולף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישלה05.11.17

הצגת כל התגובות

22
המורשת של הרב שך , מי שקובע זה ערך יתד בזמנו וביטאון עולם התורה כיום
ר יענקב05.11.17
21
ותראו לאיזה שפל הידרדרה היהדות החרדית שלנו. הפכנו לחבורת רודפי בצע שונאי יהודים. הפכנו לחבורת נצלנים שמצויינים בלבכות ולהתלונן ולא מסוגלים לתרום כלום ליד שמאכילה אותנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דב05.11.17
20
אלפי תודה על מאמר זה . זה ממש כת הכי גרוע שהיה לנו ותחת מסוה של צדקות .כת אכזרי כת טפשי ממש גורם לנו להתבייש להיות חלק מהעם שיש בה כת כל כך מושפלת (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשר06.11.17
19
לא ממשבקים סליחה מכבודך הרב וולף... חתנו הגרמ"צ ,תלמידו מרן ר שמואל שעליו כתב שאין לערער אחר דבריו, תלמידו רב שמואל דויטש רב אשר הרב צבי פרידמן וכו' מבינים בדבריו כמו כשמבינים רשב"א קצת יותר טוב ממך וגם ממני (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הסבר05.11.17
18
אם לרפי וולף יש שאלות הוא מוזמן להכנס ללשכת הגזית שבשערי חסד ולשאול את מרן ראש הישיבה שמקבל בסבר פנים. יפות את כולם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני05.11.17
שם נמצא גדול הדור האמיתי ולשמוע את הוראותיו. ולגבי שערי חסד, ובכן אם אתה מכנופיית העציצים תתקבל בסבר פנים יפות, ולא יסננו אותך, אחרת לא יתנו לך להתקרב לשם ואולי טוב שכך כי ראוי להתרחק ממקום טינופת זה.
אבי06.11.17
17
מי שאתם רוצים !!! גזירת הגיוס והשמד היא מעבר לעובדה קיימת !! זאת דרך חיים של מניעת שמד בעם ישראל
הפלס05.11.17
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בלוף05.11.17
הדברים נכוחים וכשאין מה לענות אומרים שהתראיין ל.... וחוץ מזה איפה אתה מגיב? בשטיבלאך? טול קורה מבין עיניך....
בלוף?05.11.17
15
החילוניים עכשיו סופקים את ידיהם בהנאה. התכנית השטנית שלהם צלחה. לא רק שהם הביאו לפירוד בתוך מחננו, הם מעודדים אותנו בפיתויים שונים ללכת לאקדמיה שמלמדת כפירה בה' ובתורתו, ובנות תמימות הולכות שבי אחריהם. הם מעודדים בחורים ללכת לצבא אם בכוח ואם בפיתויים שונים, וכך הם מחריבים את עם ה'. את הבנות לאקדמיה
חחח06.11.17
14
הרי יש עוד פלג שגאה בדרך המחלוקת
עובדיה05.11.17
13
מרן הגאון רבי שמואל אוירבך סך הכל מנסה לתקן את המצב הקשה שאליו נקלע עולם התורה, מדובר על גזירת גיוס בני הישיבות שמעמדם החוקי לא הוסדר, והמכסות האימתניות שהוטלו על עולם התורה בקצב מזעזע שעולה משנה לשנה, עולם התורה נסחט לספק לצבא בתמורה לדיחויים לבני הישיבות הנותרים, והגייסים שאורבים לכל אברך ובחור בפ
איתמר05.11.17
12
אמת ויציב מרן זצ"ל ידע לנווט בחכמה למען בני הישיבות
אליהו בן מרדכי05.11.17
11
אמת, חייבים להכריז אנו כופרים בתיירת הפלג ומאמינים בתורת ד' שנתנה לנו בהר סיני
פלג לפלוגא06.11.17
10
משהו יכול להסביר לי מה היא החרפה הגדולה למסור שיעור תורני על יד בית הכלא ? הלא מאז ומתמיד מוסרים שיעורי תורה וחיזוק בתוך הכלא, אז בדיוק הבעיה למסור שיעור ליד בית הכלא, ממה הם מפחדים ? בתמונות זה נראה עוצמה בלתי רגילה [מי שראה תתמונות מחדרה], אולי פשוט הם לא עומדים בזה...
דודוש05.11.17
עבור פרזיט שידוע שהוא רץ מרתון במקום ללמוד זה ודאי לא ראוי וזה רק מראה על רמתם ואיכותם של "אסירי עולם התורה" שלכם ורמתם הירודה של העציצים למיניהם. לא מדובר שעצרו ת"ח גדול או משהו מעין זה, אלא כאמור מחללי שם שמים ותו לא.
אבי06.11.17
9
לתנועת בני תורה יש כבר עשרות אלפי תומכים ומעריצים שרואים ברבי שמואל גדול הדור ומנהיג עולם התורה!!!  (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון05.11.17
משה הירש!!! אך בשום פנים ואופן לא את דרכו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל!!!
להיות אמיתי!!!05.11.17
לפרסם את השטויות שלכם
יאיר05.11.17
8
גפני תמך במכסות ויעדי גיוס לצבא השמד! מה הרב שך היה אומר על זה אדון וולף?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים05.11.17
כיון שהסכם תורתו אומנותו מגדיר במדוייק שמי שלא לומד עליו להתגייס והוא עורר על כך יותר מפעם אחת. מכאן, שפרזיטים דוגמת העצקל'ך אחת דינם לגיוס, גם אליבא דהרב שך.
אבי06.11.17
7
הרב שך מינה את רבי שמואל דויטש למנהל הוועדה הרוחנית של יתד ולמנהל ועדת הרבנים של דגל התורה כי הרב שך סמך עליו שהוא יודע את ההשקפה שלו אבל רבי שמואל דויטש נזרק על ידי הרב שטינמן יחד עם רבי צבי פרידמן כי לרב שטינמן יש שיטה חדשה ואין לו מסורת, ורבי שמואל אוירבך יש לו את מסורת הדורות הוא הממשיך של החפץ
רפי וולף סך הכל עסקן קטן05.11.17
6
הרב שך סמל של עדינות וטוהר המידות! הוא הוא סמל ודוגמא של ספר תורה חי ומהלך "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" אשרי אוחז בתורתו ואשרי הממשיכים הנהגתו... ושכשם שהשפיע בהנהגתו המתונה כך יתפלל עלינו מן שמיא על כל המלעיגים והמשטינים על רבנן ממשיכי התורה ר' חיים ור'לייב שירחמו עליהם וירפאם ד' רפואת הנפש
חזק!05.11.17
5
אלפי משפחות של אברכים בני תורה התאגדו כאן כדי להמשיך את דרכו של הרב שך ברשות גדולי תלמידיו ומעריציו ובראשם רבינו מרן ראש הישיבה והגאונים הגדולים רבי שמואל דויטש ורבי צבי פרידמן ועוד מרביצי תורה רבים תלמידיו של רבינו הגדול מרן הרב שך זצוק"ל, כולם יודעים מי ממשיך את דרכו של הרב שך ולמי יש שיטה אחרת פש
עצניק בנשמה05.11.17
4
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם05.11.17
3
טוב שיש לנו מי שמזכיר לנו מדוע משבקי''ם כבודם במקומם מונח. עד שהענקת ראיון לרדיו קול חי, עוד היה לנו מחשבה לשמוע ממך משהו, אבל כשאתה מתראיין ל... ול... אז תן לנו לחשוב לבד מי ממשיך דרכו של מרן זצוק''ל ומי... בהצלחה לך.
משתומם05.11.17
2
החריפים שנלחם בו והוציא מכתב נגדו
המורשת זה05.11.17
1
לא תשא ,נאמר על שם שמיים ואיך משתמשים בזה על בשר ודם . ואחרי זה אומרים על חסידים ,עבודה זרה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אליהו05.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24