כיכר השבת

זעקת הסבא על מעצר נכדו

הרב לבין במכתב כאוב: "העריקים - הם המתגייסים מרצון"

לאחר שנכדו נכלא בכלא הצבאי בעוון השתמטות, מבכה הגאון רבי נחום לבין - במכתב כואב ומטלטל - את המעצר, מאשים את המפתים שלא להתייצב ומצהיר: "אין מחילה" • פרסום ראשון (חרדים, בארץ)

124
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ח בחשוון | 07.11.17
הגאון רבי נחום לבין
הגאון רבי נחום לבין (באדיבות המצלם)

הגאון רבי נחום לבין, ראש ישיבה לצעירים ברחובות, במכתב נוקב, המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת", בעקבות מעצר נכדו בכלא הצבאי בגין השתמטות מצה"ל לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס.

במכתבו הכואב והמטלטל, מבכה הרב לבין את מעצר נכדו - ומאשים את מובילי המהלך של אי ההתייצבות במעצר. הרב לבין מסביר במכתבו כי הכניעה לשלטונות הצבא בכלא, כמוה כשירות צבאי לכל דבר ועניין, ובניגוד למי שהולך לצבא מחמת החובה המוטלת על כל מי שאינו בן ישיבה - זה נעשה מרצון.

הרב לבין מסביר כי גדולי ישראל שהכריעו להתייצב, עשו זאת בשל חששם מביטול התורה שייגרם כתוצאה מאי התייצבות, חשש שמצדיק את עצמו לאור התוצאות של דרך 'הפלג', שהובילה לעשרות עריקים בכלא הצבאי ולהפגות שנשמכו שעות ארוכות.

את מכתבו חותם הרב לבין בשורה נוקבת: "הדברים נכתבו מתוך כאב עמוק, אין מחילה למפתים, לא בזה ולא בבא".

"כיכר השבת" מגיש את המכתב המלא:

"נמצאנו למדים, שהבא להתחסד חסידות אמיתית, צריך שישקול כל מעשיו, לפי התולדות הנמשכות מהם. ולפי התנאים המתלוים אליהם. לפי העת, לפי החברה, לפי הנושא ולפי המקום. אם הפרישה תוליד יותר קידוש שם שמים ונחת רוח לפניו, מן המעשה עצמו - יפרוש ולא יעשה. או, אם מעשה אחד במראיתו הוא טוב, ובתולדותיו או בתנאיו הוא רע, ומעשה אחד רע במראיתו וטוב בתולדותיו – הכל הולך אחר החיתום והתולדה, שהיא פרי המעשים באמת.

הגאון רבי נחום לבין (באדיבות המצלם)

"ואין הדברים מסורים אלא, ללב מבין ושכל נכון, כי אי אפשר לבאר הפרטים שאין להם קץ, וד' יתן חכמה, מפיו דעת ותבונה. ומעשה דר' טרפון יוכיח [ברכות י']: שהחמיר להטות כב"ש ואמרו לו: "כדאי היית לחוב בעצמך שעברת על דברי בית הלל", אף על פי שמחמיר היה. וזה שענין מחלוקת בית שמאי ובית הלל היה ענין כבד לישראל מפני המחלוקת הגדולה שרבתה ביניהם, אבל סוף סוף נגמר שהלכה כבית הלל לעולם, הנה קיומה של תורה שגמר דין זה ישאר בכל תוקף לעד ולעולמי עולמים. ולא יחלש בשום פנים. שלא תעשה תורה חס ושלום כשני תורות, ועל כן לדעת המשנה הזאת, יותר חסידות, הוא להחזיק כבית הלל. אפילו לקולא, מלהחמיר כבית שמאי. וזה לנו לעינים. לראות, אי זה דרך ישכון אור, באמת ובאמונה, לעשות הישר בעיני ד'. [מס"י פרק כ']

"גם יש ללמוד מדברי ה"מסילת ישרים", שהמיעוט החולק על רבותינו, אפילו היו צדיקים כבית שמאי, היה אסור להם לפלג את עולם התורה. וכש"כ שסיבת מחלוקתם שונה כפי שיבואר בהמשך.

"עי' בפרקי אבות [פ"ב מ"ט] אמר להם [רבי יוחנן בן זכאי] צאו וראו איזוהי דרך ישרה שידבק בה האדם. רבי אליעזר אומר, עין טובה. רבי יהושע אומר, חבר טוב. רבי יוסי אומר, שכן טוב. רבי שמעון אומר, הרואה את הנולד. רבי אלעזר אומר, לב טוב. אמר להם רואה אני את דברי אלעזר בן ערך, שבכלל דבריו דבריכם. אמר להם צאו וראו איזוהי דרך רעה שיתרחק ממנה האדם. רבי אליעזר אומר עין רעה. רבי יהושע אומר חבר רע. רבי יוסי אומר שכן רע. רבי שמעון אומר הלוה ואינו משלם, אחד הלוה מן האדם כלוה מן המקום ברוך הוא, שנאמר [תהלים ל"ז] לווה רשע ולא ישלם וצדיק חונן ונותן. רבי אלעזר אומר לב רע, אמר להם, רואה אני את דברי אלעזר בן ערך, שבכלל דבריו דבריכם:

"והנה דעת התנא שאמר עין טובה, מובנת מאד, מאחר שהיא מדת ההטבה, שאמר עליה הלל הזקן, שהיא התורה כולה ואידך זיל גמור. גם אלו שאמרו שכן טוב וחבר טוב, מובנת, מאחר שהאדם נמשך אחרי סביבתו, אין אפשרות להשתפר בסביבה רעה, וגם ברורה מאד הדעה שהכל מיסוד לב טוב. אך דעת רבי שמעון, שהמעלה העיקרית שהיא צריכה להוביל את הרוצה לעשות רצון קונו, היא המעלה של הרואה את הנולד, צריכה באור. ונראה עפ"י מה שאמר להם רבי יוחנן, שבכלל דבריו דבריכם, ואיך כלולה המעלה של הרואה את הנולד במעלה של לב טוב.

"אין ספק שכוונת רבי שמעון, באמרו שיש לראות את הנולד, שכל מעשה יש לבדקו לפי התוצאות היוצאות ממנו, ועפי"ז לדעת מה לקרב ומה לרחק. ובהתאם לזה דברי המסילת ישרים, שמעשה הנראה טוב אולם תוצאותיו רעות, הוא מעשה עבירה. ולהפך, מעשה הנראה רע, אולם תוצאותיו טובות הוא מעשה מצוה. ואמר רבי יוחנן, שענין זה כלול במעלה של "לב טוב". כי הרוצה באמת לעשות טוב, בלי ספק שיכריע לפי תוצאות המעשה. ואם ראית אדם שבחר לעשות מעשה שתוצאותיו גרועות, אין ספק שהוא חסר במעלת הלב.

"לאור הדברים הנזכרים מתבארת כשמלה, הוראתם של רבותינו, גדולי הדור שעבר, ויבדל''ט הגדולים החיים עמנו, בענין הגיוס של בני התורה. הם מורים לנו שיש להתייצב בלשכת הגיוס לקבלת דחייה, כי התוצאה של מעשה זה הוא לימוד תורה בלא הפרעה כלל, וצמיחתם הנפלאה והפלאית של היכלי התורה יוכיחו. ומה שהביא רבותינו למהלך הזה, ליבם הגדול. שבאמת אוהב תורה בלא גבול, וחרדתם הנוראה להמשך לימוד התורה בישראל.

"ולכן ההולך לקבל פטור עושה מעשה מצוה. ולעומתם הבוחרים בדרך של עריקה מהצבא והפגנות רחוב, הרי התוצאה של המעשים האלו, ישיבה בכלא הצבאי. והנה, מה מהות הגיוס, העמדת עצמו לפקודתם של אנשי הצבא, והרי נתינת עצמו לכלא הצבאי, גם בזה נותן עצמו לפקודת אנשי הצבא, וא"כ זאת התגייסות לצבא וליחידה שהיא מהגרועות שבצבא, יחידת הכלא הצבאי, שהוא גרוע מהצבא עצמו.

"וא"כ המהלכים שהביאו לכך, הם מעשה עבירה. ויש לחשוד מה בליבם של מובילי המהלך הזה. ונדגיש שאין ההנהגה בזה, ובשאר ענייניהם, משל התלמיד חכם, שכאילו עומד בראשם, אלא של הרוצים להשתלט על עולם התורה, כמכתבו הידוע של מרן שר התורה שליט"א, ומשתמשים בתלמיד חכם ככסות עיינים.

"נמצא לסיכום, שהעריקים המפגינים, הם המתגייסים, באמת. וההבדל בינם לבין אותם שיצאו מהיכלי התורה לעסוק בפרנסתם, שמכורח המציאות הוצרכו להתגייס - שנגדם יצאו אותם עריקים בחרב ובחנית - שאלו שעוסקים לפרנסתם, גיוסם היה מתוך כפיה, ואילו העריקים הם המתגייסים מרצון. וברור, שלו אהבת התורה היתה באמת יוקדת בליבם, היו מצטרפים לבני התורה האמיתיים, ונוהגים עפ"י הוראת רבותינו מצוקי ארץ, שהורו ומורים לנו, מהי הדרך ללמוד תורה בלא הפרעה.

"נעתיר לבורא עולם, שיפתח את עיני צעיריהם, שהם בגדר של תינוקות שנשבו, שיבינו את הכזב שבפי מוביליהם, ישובו להיכלי התורה האמיתיים, ויצטרפו גם הם ללגיונו של מלך מלכי המלכים.

"הדברים נכתבו מתוך כאב עמוק על צעיר במשפחתי שפיתוהו וגויס, אין מחילה למפתים, לא בזה ולא בבא".

תוכן שאסור לפספס
124 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
כל מילה דברי אלוקים חיים...
הפעלצר צדיק08.11.17
50
לפעמים להעיר אדם צריך ניעור, (יש לך דרך יותר טובה להשפיע בבקשה) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם08.11.17
תפסיק להשתולל ושב בשקט ואל תעכב את הגאולה והתגלותו של רבינו
איינער08.11.17
49
בס"ד התנא אומר "מצוה גוררת מצוה" ו"עבירה גוררת עבירה" אם יש שאלה מעשית האם לפעול בדרך מסוימת צריך לבדוק מה התוצאה אם זה גרר מצוה סימן שנם הקודם היה מצוה, ואם זה גרר עבירה סימן שקודם גם היה עבירה . ואין ספק שכל הזמן זה גורר עוד עבירות .ביטול תורה . חילול השם . ושקרים כל הזמן. הגיע הזמן שה"פלג"
צבי07.11.17

הצגת כל התגובות

48
הרי אנו בוועד הישיבות דואגים שיגייסו רק את הספרדים איך גייסו אשכנזי????
דן סגל07.11.17
47
רבים ביניהם (ע"ד מחלוקת קורח ועדתו) הוא סימן להתגלות הרבי בקרוב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן מנחם07.11.17
אצל חסידים רווחה אמרה: טיפשות זו עבירה דאורייתא. ושאלו: למאי נפקא מינה? הלא גם איסור דרבנן - איסור הוא? וענו: נפקא מינה לספק טיפשות... ק"ו בתגובתך שזו טיפשות למהדרין ממילא העבירה היא מדאורייתא לכו"ע. בר מן דין: הרבי אהב כל יהודי. בפרט שכאן מדובר ביהודים ת"ח. וידועה האמרה החסידית: ישראל אע"פ שלא
איינער07.11.17
אני מניח שאתה מתכוון לרבי מליובאוויטש. אז ככה: 1: מתנגדיו רבו גם בחייו. מה זה קשור? 2: מאז מותו של הרבי מליובאוויטש, ההתנגדות לתנועת חב'"ד פחתה משמעותית, כי לכולם ברור שרוב החבדניקים כבר לא משיחיים, ואלו שכן נתפסים כתימהוניים גם בתוך חבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קמצן קדוש07.11.17
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 07.11.17
45
הרב כותב מדם ליבו.ראוי לקרוא ולהפנים.
הפעלצר צדיק08.11.17
44
איך אפשר להבין שבנו, שהוא חשוב בפני עצמו, יוצא בגלוי נגד אביו שחשוב ממנו בהרבה? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי07.11.17
43
עבירה גוררת עבירה. לא מצייתים לרוב גדולי הדור וגוזלים. מה ההיתר לחסום כביש ולגזול מזמנם של אלפים וגם לגרום להם איבוד ממון והפסדים, ואף מונעים מכמה מהם להגיע לטיפול רפואי. אפשר להפגין ולמחות בלי לגזול גזל שלא ניתן להשבה. אפילו עיכוב קריאה בבית הכנסת הותר רק מכח תקנת הגאונים, אבל בלא תקנה מיוחדת זה הי
משה07.11.17
איך אמר שלמה המלך עת מלחמה ועת שלום כרגע זה גזירת שמד מי שתוקף את הגאון רבי שמואל אויערבאך לא מודע לגזירת השמד, חבל
שפוי07.11.17
יש דיחויים
אין גיוס 07.11.17
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אברך07.11.17
41
ואין צורך שתמחל
מבין07.11.17
אז לכתוב תגובה שכזאת רק מוכיחה את הזילות והריקנות שמובילה את התנהלותכם הפוחזת והרעה!! אנשים משועממים ששום לשם מים ושום אמת מעניינת אתכם. רק מילוי זמנכם הריק על חשבון ציבור יקר וגדול !
שפויה07.11.17
40
שיתייצב כמו כולם ויקבל פטור ! למה חרדים מנסים ליתחכם ??? גם זכות אבות לא עומד להם.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בשעת גזירה אין סומכים על הנס..07.11.17
39
אז למה לא שומעים את הנאום הכבוד על הגייסים והמפתים בחורי ישראל להתגייס??? כנראה שחסר כאן כבוד שמים רח"ל
משיח09.11.17
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.17
37
כל כך נוגע ללב
ריקי07.11.17
36
הם עושים חילול ה' וזה לא נעים שזה נשמע פני הציבור החרדי כאחת שעובדת עם החברה הכללית. ב"ה שהרב שטיינמן מבין את הדור.. אשרנו שזכינו ברב שטיינמן!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
כמה שהוא צודק במכתב שלו07.11.17
מפסיק להיות חרדי מה שכל מלה שנייה שלו זה חילול ה'
שפוי07.11.17
ולאמר את האמת מאשר לטמון את הראש בחול ולתת לעצקל'ך הארורים שהנם נבלים דוגמתך להשתולל ללא סיבה.
אבי07.11.17
35
גם בשושן הבירא צעקו על מרדכי הצדיק שעושה לעם היהודי נזק ואם המן יתלה אותו ולהוציא אותו להריגה "זה מרצון" שמרגיז את המן הרשע בכוונה במה שלא משתחווה בפניו ועוד יושב בשער המלך דווקא לפגוש את המן הרשע ומכניס את עצמו לסכנה ולא מהתייחס כלפיו, אבל מרדכי הצדיק ידע שאם כל היהודים משתחווים לו זה קטרוג גדול לע
אפרים08.11.17
34
חוץ מלגרום צער ושפיכת דם לביתו, מה הועיל ? חוץ מזה שכל מכתבו בנוי על שטויות זה כמו לומר שבזה שאברהם נכנס לכבשן האש ,הוא בעצם שירת את מטרתם של שונאי ישראל בחיסול היהדות.
ידי אב "רחמן"07.11.17
33
אני שסניקית, שדי מבינה ללב הפלג, אבל באמת התוצאות של ההפגנות והישיבה בכלא לא טובות. מה שמוביל אותנו למשנה החשובה, איזוהי דרך ישרה שיבור לו האדם, זוהי דרך האמצע!!!!! סימן לגאולה שהאמת תהא נעדרת... והכתבה ממש שמה את העניין במקום הנכון!!!!!!!!!
ירא שמים07.11.17
מדהים !! איך שרבן של ישראל רבינו שמואל לא מגדף ולא מקלל, ולא מבזה, אף אחד מאלו שפוגעים בו יומם ולילה, זה לא בן אנוש, מלאך אלוקים, ועל כך נאמר: אם הרב דומה למלאך ה' צבקות תבקשו תורה מפיהו. אשרינו.
דודוש07.11.17
מי אמר בבחירות שלבן תורה אין למי להצביע? די לרמאות!
מהותכם שקר07.11.17
וזה פשוט מדהים, איך ילוד אשה עומד בזה, אשרי העם שככה לו
יענקוש07.11.17
המחצית הראשונה היא אמת...
חצקל07.11.17
רק אמר בבחירות שלבן תורה אין למי להצביע די לשקרים!!!
מרן ניר ברקת07.11.17
32
הדיחוי היום ניתן בכפוף למכסות גיוס מזעזעות שהוטלו על עולם התורה, זה דבר פשוט שאסור להתייצב, הבעיה של הרב לבין זה הקרירות כמו שאומר רבינו מרן ראש הישיבה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הקרירות הנוראה07.11.17
31
שימוש בפראות ובהשתוללות אמור להיות הכדור האחרון בקנה ולא להתחיל בכך.... אבל בשביל זה צריך להיות פיקח כמו הרב שטינמן
הרב שטינמן07.11.17
30
ידעתי שהעצקלאך לא ישבו בחיבוק אצבעות, ויגיבו מה שיגיבו, העיקר שלא יושפעו ממה שמתחשק להם ונוכחתי שצדקתי...
דן סגל08.11.17
29
מי ביקש ממנו להביע דעה? מי זה? הוא רוצה רייטנג?
סן דגל07.11.17
28
תתפללו עד מחרתיים, אבל כולכם יושבים בבית בסמן שאחיכם באים למלחמה. והחרפה הזאת תרדוף אתכם עוד שנים ארוכות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי מהבית07.11.17
כל מי שרוצה יכול לשבת בבית כלומר בבית המדרש וללמוד ומי שלא רוצה ללמוד ומעדיף ללכת למלחמה, זו החלטה אישית שלו על כל המשתמע מכך אז מה אתה בא בטענות
יהודי יקר08.11.17
27
מי בדור הזה יותר גדול ממנו?! רק לצדיק הזה יש אחריות על כל בחור ואברך מכל החוגים והעדות שלא יפול לצבא השמד, ומכיוון שיש מכסות ענקיות של אלפים כל שנה, אסור לשתף פעולה עם הדבר האסור הזה. לגדול הדור יש אחריות ולכן הוא גדול הדור כמו החפץ חיים והחזון איש והבריסקר רב והרב שך. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלול
נאבקים במכסות לצבא השמד07.11.17
ומשם נמשך חוט של חסד לשערי חסד
מוטי 07.11.17
תשובה מאד פשוטה: הרב שטיינמן והרב קנייבסקי למשל, גדולי הדור האמיתייים.
אבי07.11.17
הרבה יותר מהם
שפוי07.11.17
26
מנהל רוחני של איזה חיידר? אולי מורה בכיתה ו' אולי בכלל מלמד במכינה? אין לכן בארסנל עוד כמה שוטים שלא קרו ולא שנו ובאים לחלוק על גדול הדור האמית? אשר אין שום יחס וקירבה לאיש טמא זה לקצה קצות אצבעם הקטנה בתורה בידיעתה בעמלה. ובכלל האם שרץ זה למד היטב את הסוגיא מכל בחינותיה לפני שטימא את פיו העברייני?
פטרסון07.11.17
הדור האמיתי, אך מה לעשות הוא לא. הגדול האמיתי הנו הרב שטיינמן וככזה, הרב לבין שנכנע אליו צודק, ובעיקר שטענותיכם אין להן על מה להתבסס. אתם טמאים ומטמאים במגע, במשא ובכל פעולותיכם. ושרץ תקרא לאנשיך למשל מרקוביץ,דויטש ושאר ירקות רקובים מישיבות המחבלים למיניהן.
אבי07.11.17
ולכן כל ילדון שם שעוד לא נגמל מחלב יכול לדבר נגד גדולי ישראל כי הוא הרי בעל ההשקפה הטהורה ולידיעתך הוא אח של לבין מגרודנא מנכ"ל יתד לשעבר אחד ממיסדי העצניקים ומי שמממנמם , ואם כל זה הוא לא נסחף אחרי תאוות הממון והשליטה
מוטי 07.11.17
25
איך בשאט נפש ממשיכים בשגרת החיים הדשנה בישיבתם בארץ אשר נגזרה גזירת שמד איומה ולא מהגרים לארצות אחרות, האם לא שמעתם בדורות שנגזרו גזירות הרבה פחות חמורות נדדו לארץ אחרת על אף שלא היה באפשרותם למכור ביתם ורכושם הגרו בחסר כל, גיוואלד כל יום שאתם נשארים בארץ אתם מכריזים עליכם ליצנים אנחנו וכולו בולשיט
עציץ מתי תתעורר07.11.17
24
כבר הגיע לידו זכות כזה לפחות שישתוק ולא לשפוך כביכול את הזכות על פני הקב"ה, הרי מאות רבנים וראשי ישיבות ודיינים ומו"צים חושבים שכך צריך להיות ויש עוד מאות רבנים וראשי ישיבות ורמים ומשגיחים שגם סוברים כך אך אין להם את הכוחות לומר דבריהם ומפחדים מהטרור שיקבלו כידוע, ואלפי ורבבות אברכים תלמידי חכמים י
אבי09.11.17
נכדו וגוייס רח"ל. זה באמת כואב מאוד ויש לטכס עצה איך לא תצא עוד תקלה ח"ו מתחת ידי היוזמים כל הנ"ל. ובפרט לפי מה שהביא מדברי המס"י. ויש לעשות חשבון נפש ולהביא הדברים לפני הגאון ר' שמואל שליט"א ולהכריע אולי לא היה מספיק שיקול דעת לעניין הזה ח"ו. ולא יכריעו העסקנים שסביבותיו כצאן ללא רועה כדברי ר' חיי
נקוה לטוב21.11.17
23
הופך טפל לעיקר ועיקר לטפל ...אין תרופה לראש עקום
חיים07.11.17
כנראה של העצקל'ך למיניהם, להם יש ודאי ראש עקום וראיה תועלתית אישית של הדברים. למשל כך ניתנת להם הזדמנות לאקשן במקום ללמוד ועוד להגיד שזה קידוש ה'.
אבי07.11.17
22
הפשרנים שתומכים בנחל החרדי ובמכסות גיוס מנסים להשליט את הפשרנות שלהם על ציבור בני התורה אבל גדול הדור הרב אוירבך לא יתן להם בשום פנים ואופן דריסת רגל בציבור שלנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא נתפשר לעולם!!!07.11.17
א. גדול הדור הוא הרב שטיינמן ולא מי שציינת. ב. אין פה פשרנות כלל אלא ראייה נחוכה של הדברים. ג. העצקל'ך למיניהם בהתנהגותם הברברית גורמים לחילול ה' ולכן איננו רוצים רף דריסת רגל בציבור שלהם, להיפך, הם רוצים להיטמע בציבור שלנו ולהחדיר אליו את הקורחיות שלהם.
אבי07.11.17
21
כל הכבוד ! סוף סוף דברי טעם. שיזהר ולא יסתובב לבד כי בטוח הפלג והסיקריקים סמנו אותו. חזק ואמץ! ואל לכבוד הרב להכנע, מחבורת פושעים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרד, תרתי משמע.07.11.17
20
והבחורים הישר בעיניהם יעשו, כי בימים ההם אין מלך בישראל, ואיש הישר בעניו יעשה.
דן סגל07.11.17
19
היי אין על השכל של הרב לבין, איך התגעגעתי לפלפולים שלו, איש שמצד אחד דבוק בתורה באמת, כל כולו עסוק בלפצח סוגיות גם כשהולך ברחוב, ובכלל הוא דמות בגאוות האדם שבו, כמו שהיה אומר לבחור שמתקשה לקום, מה אנחנו מרגרינות, מצד שני מסתכל על העולם במבט חומל במבט של בית הלל, חלילה לא עושה שום פשרות בעניני דת
hill23.10.22
18
מר׳ שמואל. בנוסף הוא אדם מיוחד עם מידות נאצלות
במבט בוחן07.11.17
בעצם אפילו לא בדיחה
בדיחה טובה08.11.17
וכמה שהוא עוזר לנו בעבודת ה! אשרינו מה טוב חלקנו ומה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו
צעיר מרחבות09.11.17
הוא משקיע רק בבחורים שכבר הכל בסדר אצלם אבל בחורים שקצת צריך להשקיע הוא מזיז לצד ולא מתייחס עד שמעיף אותם מהישיבה. כל ההצלחות שהיו שם בישיבה הם רק עבודה של ר' יאיר ... והמצב היום יוכיח
פיטפוטין08.11.17
17
כשלומדים רק גמרא שור שנגח [כמובן שאיננו בדרגת חכמי הגמרא שנשמתם גבוהה והרגישו את ה' כל רגעיהם ול היו זקוקים לדבר חוץ מגמרא) ואתם לא לומדים חסידות שמכניסה ענווה יר"ש אהבת ה' התוועדויות וניגונים והלימוד הוא לשם כבוד מי גדול הדור התוצאה היא מחלוקת תתקרבו לחכמי הפנימיות כגון הבא"ח החיד"א לקוטי הלכות לקו
משה בן אברהם07.11.17
די שילמדו את ספרי רמח"ל שהיה גדול מכל רשימתך
גרוליץ07.11.17
16
אתם פשוט לא רואים שיש לכם רק!!!!!!!!! גדול אחד. הרי כולם בצד השני ואצלנו אין רק!! גדול אחד.. יש המון.... תבינו שהולכים בדרך רבותינו!!!
אני07.11.17
זה לא עניין מספרי של כמות הגדולים זה היכן נמצאת הפיקחות והאצילות
מרן ניר ברקת07.11.17
15
אפילו הנכד שלו לא שואל אותו, הנכד שלו שואל את גדול רבינו מרן ראש הישיבה שליט"א. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם07.11.17
ויש עוד כמה אלפים תועים שמשתחוים לבעל ולאשירה, העצניקים הם דוגמה מצויינת לכך, כמו בימי אחאב ושאר מלכים שעשו הרע בעיני ה'.
אבי07.11.17
14
בחורי חמד נהרסים בנשמתם מכל ההפגנות והמעצרים. ה' ירחם. טוב שיש מי שלא מהסס להשמיע את האמת ברמה. ולוואי והאמת כבר תנצח וילמדו תועים בינה
יהודי כואב07.11.17
אין ברירה
שפוי07.11.17
ולא אלה המחפשים את האמת והנוהים אחרי גדול הדור האמיתי הרב שטיינמן.
אבי07.11.17
13
אם גם אתה מאמין בהתגלותו של רבינו אפשר לשמוח ביחד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם09.11.17
12
העצקלע'ך לא חלמו שחוק הגיוס יתוקן ושר הביטחון יחלק דיחויים ללא הגבלה.
שר התורה07.11.17
11
יש כבר אלפים שלא מתייצבים בלשכת השמד עד שיבוטלו המכסות וכי מה יעזור המכתב הטיפשי הזה?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר07.11.17
שום? למה להפיל במלכודת בחורים חדשים שיהיו בסכנת ביטול תורה וחוויות אנטי-תורניות. וגם הישנים שילכו לחתום וזהו. אפילו לרב אוירבך אין דעה מוחלטת נגד להתייצב ורוב מוחלט של גדולי ישראל אומרים להתייצב. ברי ושמא ברי עדיף ואחרי רבים להטות. אז מה? נערים קובעים לכם דינים? בניין נערים=סתירה. ואגב המכסות- כל עו
למאיר08.11.17
אין אומרים אחרי רבים להטות על חילול כבוד שמים, ואין שום שמא, כי ברי לנו שנופלים נעבעך בחורי ישראל לצבא השמד בעידוד חרדים שפלים מחרחרי ריב, בחור שלא מסוגל לישב וללמוד כל היום נשמתו וכל דורותיו הבאים אחריו אינם הפקר, הוא לא צריך לצאת על שמד, על מי אתם עובדים? כל הזמן הרבנים האלו וחברי הכנסת יש להם פז
אבי09.11.17
לך תעשה תשובה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים07.11.17
אלא להיפך מוכיח שוב את מהותכם, עצקל'ך ארורים: חבורה של פרזיטים ומחללי ה' שמחפשים אקשן ותו לא.
אבי07.11.17
את הלב ללכת בדרכי ישרים כפי שקובעת דעת תורה האמתית
הפוך על הפוך07.11.17
10
הרב לבין! כשלקחת את חנוך לחתן ידעת שהוא למד בגרונדא מה אתה בוכה היום?
חזקי ארנטרוי08.11.17
9
יש לו שיטה חדשה שאין מסורת עליה, הרב אוירבך הוא ממשיך את גדולי הדור הקודמים ויש לו מסורת על הדרך שלו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אמת לאמיתה07.11.17
הכל בנועם ובפשרה ובאהבה בטח לא שיטת הפראות והחילול השם הזאת.
חנה08.11.17
לפי הנתונים שהוא מקבל מהגבאים וחברי הכנסת הוא אומר ופוסק דברים בהתאם, אין לו שיטה חדשה ח"ו הוא אדם אמיתי וקדוש גדול בישראל, אבל מה נעשה שסומך על אנשיו בעיניים עצומות ומאמין בהם וזה מה שיוצא, לעומת הרב אוירבך הוא רואה את הדברים מקרוב ואומר מה שנראה לו ומה שצריך לומר, אין לי ספק שמרן הרב שטיינמן אם הי
בני ברקי08.11.17
8
העצקושניקים לא ציפו שחוק הגיוס יתוקן ושר הביטחון ישוב לתת דיחויים ללא הגבלה
שר התורה07.11.17
7
הרב הכאוב השקיע דם-ליבו כדי לשכנע, בהסתמך על קדמונינו, כי דרך של מחלוקת סופה אבדון, חלילה כללי. אבל, ההולכים בפלס/פלג אינם עוסקים בזה כלל. להט המרד, להט הלהט קוסם ואף מתעתע, אינם במצב חשיבה, חוץ ממלמולי אמירות ידועות כמנטרה. ראוי שכל הציבור יקח אל ליבו ויבדוק עד כמה כולנו שטופים ב"צידקת דרכנו" ללא מ
רוני07.11.17
6
אפשר לרשום עוד מאה מכתבים. הנכד שמע לדעת תורה וכל הכבוד לו!
דני07.11.17
את זה אמר מנהיגכם האמיתי נתי גרוסמן שר"י במשאים רבים בימים בהם שלט שליטה ללא מצרים ביתד ו"דעת תורה" התאימה לו. אגב, גם הקב"ה אמר ליהושע:"דבר אחד בדור ולא שני דברים", היינו יש אחד שמקבל החלטות ולא יותר. כרגע, למגינת לבכם, זה הרב שטיינמן וגדול אחר גדול ככל שיהיה שאינו מציית לו הוא בגדר של זקן ממרא.
אבי07.11.17
5
לר' שמואל אוירבך ותדבר איתו. מה יתן הפרסום של המכתב? למי הוא מיועד?
אחד שתוהה22.11.17
4
קולעת בול תקראו ותפנימו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים בן אשר07.11.17
3
אח של לבין העצניק הגדול מנכ"ל יתד נאמן לשעבר שהודח ומנהל ישיבת הפלג גרודנא באשדוד יפה שלא נסחף אחרי עבודת אלילים ושומע בקול גדולי ישראל , קול שפוי ונבון
מוטי07.11.17
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המוייכיחבחיוך07.11.17
1
אבל במחלוקת הליטאית כן? במה זה שונה?
חיים07.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

אילן במה אברכך 

גאב"ד העיירה רקד עם הילדים בחורשת עצי הפרי | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

תנופת פיתוח אדירה

הדרך הנכונה לדירה משלכם: עפולה הופכת ליעד נדל"ן אטרקטיבי למשפחות

כיכר בשיתוף ויסל נדל"ן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם