כיכר השבת

הרס הגאווה הספרדית

שורפים את יצירת מרן // הרב ישראל גליס

חברים, אתם מתעסקים ביצירה של מרן הרב עובדיה זצ"ל. זה כמו לקחת את ספריו ולשרוף במרכז העיר. ביקשתי ממרן הבוקר אחרי אמירת תהילים - לנקום את נקמתו (טור אישי)

93
הרב ישראל גליס | כיכר השבת | י"ח בחשוון | 07.11.17
מתפללים בציון מרן זצ"ל
מתפללים בציון מרן זצ"ל (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אני חוזר עכשיו מציונו של מרן זצ"ל, אני לא רוצה להיכנס ולהיסחף לתוך המערבולת של הימים האחרונים אבל אין ספק שמי שסחף את המערכת לתוך ההרס והחורבן הזה - ידיו לא נקיות. לא משנה מאיזה חוג הוא, אשכנזי או ספרדי, בן של רב או צאצא של חכם, מעשה ידיו של מרן הרב עובדיה טובעים בים.

ולכל הצבועים שצועקים "מרן, מרן" כל היום - עונשם גדול מנשוא.

נחזור קצת להיסטוריה של לפני חמישים ושישים שנה, מרן הרב עובדיה סוגר את ספריו ויוצא אל חיינו שעלו מהגולה, ומכתת רגליו בדרכים קשות, מכפר לכפר, ומעיירה לעיירה, כדי להציל מה שאפשר. זה היה עוד לפני שכל העיתונאים ובעלי הטורים של היום באינטרנט נולדו.

זכיתי לפני למעלה מארבעים וחמש שנה להיות בשטח אחרי דבריו של הרב ויחד עם חברי מהפעילים 'יד לאחים' בצפון ובדרום ללקט את הנערים והנערות ולהביאם לצור מחצבתם. הרב אהב לשמוע מה נעשה בשטח עוד לפני הקמת תנועת ש"ס.

הייתי בא אליו לבית הכנסת 'שמש צדקה' בלילות חמישי אחרי השיעור בהלכות שבת, ומספר לו כמה נערים ונערות הצטרפו למעגל לומדי התורה, וכמה בתים שינו אורחות חייהם. כשפעם אחת לא באתי בשבוע שלאחריו, אמר לי: "החסרת לי מעונג השבת".

כשאבי ניהל את האגף לתרבות תורנית, לפני למעלה מחמישים שנה, הוא ביקש ממרן הרב עובדיה זצ"ל לתת שיעור בעיר גנים. הוא אמר לו: "למה רק אני? אביא לך עוד חמישים אברכים שיתנו שיעורים בכל השכונות, כך שיהיה הפצת תורה לכולם, וגם האברכים ירוויחו את פת לחמם בכבוד", וכך קמו להם אחריו כל מפעלי הפצת התורה ברחבי הארץ.

מרן הרב עובדיה זצ"ל הרגיש את השטח וכך קמה לה תנועת ש"ס וחוללה מהפכה בארץ.

ש"ס, לא רק הרימה את כבודם של בני המזרח אלא דיברה בשפתם. אני שואל את עצמי איפה היו כל אלו שהיום במחי כתיבה חשוכה או הפצת דברים גורמים להרס וחורבן של כל מה שמרן הקים בעשר אצבעותיו.

האם לא נרדמתם לילה כששמעתם שאין מקווה בקדימה או דימונה? האם בכיתם כששמעתם שמשפחות שלמות מאבדות את המסורת כי אין מי שיספר להם שיש יהדות טובה בארץ ישראל?

והנה קמים להם כמה עיתונאים בשיתוף עם עסקנים מדרג 0 ומחליטים להרוס את אשר נעשה בדמעות, ביזע ובחוסר שינה בלילות.

חברים, אתם מתעסקים ביצירה של מרן, זה כמו לקחת את ספריו ולשרוף במרכז העיר. מרן לא יסלח לכם, ואין פה תירוצים שרוצים להציל את התנועה. אז אל לכם כי תריבו.

מסעודה משדרות ורוחמה מאור יהודה, דוד אמזלג מירוחם ושמעון ביטון מחצור, לא מכירים אף אחד, הם רק יודעים מרן והרב אריה דרעי.

לא יעזור לכם כל ניסיון של מהפכה וכל מיני לשון הרע שאתם מקליטים או מפיצים, עושים סקרים ומתחברים לעיתונאים או עסקנים אשכנזים, שלא מכירים את המנטליות הספרדית, מה חשב או חושב אותו מפיץ שהוא עשה או שהוא לא חושב אז השטח חושב אחרת.

בכל כמה חודשים קם לו מישהו שיהיה באיזו דרגה שלא יהיה ולא מבין שהוא הורס ומחריב את אשר נבנה. אין לו כפרה ומחילה.

וביקשתי ממרן הבוקר אחרי אמירת תהילים - לנקום את נקמתו.

תוכן שאסור לפספס
93 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
68
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח פשוט מטורף מה שקורה לאנשים שמלאים שנאה. רואה תתגובות של הקנאים ושר. רבינו זעק בקול גדול אין כמו אריה אין כמו אריה בעולם כלל. אריה אני אבי סויסה ממעלות אוהב אותך ומעריך את מה שאתה עושה. ועל המגיבים נגד אריה נאמר יחיו הקנאים ויסבלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Dj אבי סויסה08.11.17
כווווולם שרים איתך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גם אני08.11.17
67
אני לא מבין את ההשתלחות בדרעי דרעי דיבר שיחה אישית גם אם היא לא הכי... אבל הרשע והמטורף זה מי שהפיץ אותה הוא זה שעשה את החילול ד ועליו אף אחד לא מדבר כאילו דרעי התראיין לערוץ 2 ודיבר שם מי שפרסם אותה חטא בביזוי תלמיד חכם בלשון הרע חילול ד שהרבה זמן כבר לא נשמע כדגמתו בליבוי המחלוקת ועכשיו
ללא שם07.11.17
66
כל כמה ימים קם חכמולוג אחר ומלבה את האש שכבר קיימת במורשתו. פעם הבן שלו ופעם ממשיכו בנשיאות המועצת. פעם ראש המפלגה ופעם אחד מחבריה. בושה וחרפה! מה מנחילים לציבור?! שזו מורשתו של הרב??? ריב ומדון?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מגעילים07.11.17

הצגת כל התגובות

65
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי07.11.17
64
ש"ס זהו המפעל של מרן המנהיג הוא ממש לא ש"ס וממש לא מייצג את מרן (עם כל הכבוד לאלו שמנסים להשוות כדי לשרת את האינטרסים שלהם...)
דוד07.11.17
63
קודם כול אל תדבר כאחרון המוסלמים. ביהדות לא דורשים נקמה לא ממרן ולא מאף אחד. אין לי מושג על מה מדובר בכלל אך הערה חשובה לי : מפעל חייו של מרן הוא בוודאי לא ש"ס הפוליטית והמסוכסכת. מי שמתצמצא טיפה יודע שאת מיטב שנותיו פעל מרן דווקא בלי שום מסגרת של ש"ס כשכיתת רגליו להחזיר את הבנים לחיק אבינו שבשמים.
מסעוד מאופקים07.11.17
62
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שובל07.11.17
61
מן השמיים, אבל נקמה? מדוע?
ארי07.11.17
60
מגובשים בחסידות וגמרנו. יש מאבקים ישנם פורשים, אבל בגדול החסידות עם מוסדותיה עובדת למען החינוך. האדמור נפטר קם אדמור חדש גם אם הוא לא בדיוק מזכיר את אביו זצ"ל. יאללה הגיע הזמן שלא ניתן לבעלי אינטרסים ומחרחרי ריב לפרק את החווילה - שבסוף מי שיצחקו מאתנו אלו שונאי הדת. וגם הגזעניים מבין אחינו יאמרו "רא
דודו08.11.17
59
אם ש"ס היתה מתנהלת לפי הדרך של הרב עובדיה ולא מנפנפת בתמונה בשביל הסחיטה אולי היום עוד היה לנו הרב עובדיה. זה ברור לי כמו השמש באמצע היום שהוא יושב שם בשמים ובוכה על היום שהוא הכניס את דרעי למלפגה. כשהוא לא ישן בלילות על מקווה שלא נבנה דרעי בכה על בית שהוא עוד לא קנה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
מציאותי07.11.17
58
רבנים יש הרבה אבל אלי יש רק אחד בכל ביתי נאמן הוא (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלוני07.11.17
57
אח'כ תטיף מוסר
אביחי07.11.17
56
אם ש"ס הייתה נוהגת והולכת בדרכי הרב עובדיה היה מקום לזעקתך. אבל כשהמפלגה נהפכה לקן צרעות של אנשים תאבי בצע מחללי ה' שאין על זה מחילה ומשתמשים ברב עובדיה זצ"ל למינופם וקידומם האישי. אין מנוס אלא לסגור לאלתר ולתת להם להעלות אבק בין דפי ההיסטוריה. בלאו הכי כל צמרת ש"ס למעט בודד שולחים את ילדיהם למוסדות
משה07.11.17
55
כשאתה כותב שאתה מכיר את המנטליות הספרדית כאילו מדובר בערבים יהודים אתה טועה ומטעה, כלל הבני תורה הספרדים לא נופלים מאחיהם האשכנזית לא במנטליות "שונה" וודאי שלא בתורה , ומסעודה משדרות לא מכירה את מרן ודרעי, אלא רק את מרן, עובדה שהיא ברחה בבחירות האחרונות ונשארו רק בני תורה
גליס כנס07.11.17
54
הרב גליס אתה מתכוון שש"ס שורפים את מורשתו? אם לא שמת לב מר"ן זצ"ל כבר התחיל לנקום בהם
יעקב07.11.17
53
הבא נזכור כולנו את דבריה החכמים של ברוריא אשת רבי מאיר, "יתמו חטאים מן הארץ - חטאים ולא חוטאים. ובלשון הגמרא ברכות דף י עמוד א הנהו בריוני דהוו בשבבותיה דרבי מאיר והוו קא מצערו ליה טובא, הוה קא בעי רבי מאיר רחמי עלויהו כי היכי דלימותו. אמרה ליה ברוריא דביתהו: מאי דעתך? - משום דכתיב: יתמו חטאים, מי
לכבוד הרב גליס07.11.17
52
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם12.11.17
51
לקרוא לעבריין מורשע שגם חזר לסורו, לנוכל שלאורך שנים מבזה את הרבנים - ממרן עצמו שאמר עליו שהוא "גנב" ו"עצמאי" דרך הרב עמאר והרב מזוז - לקרוא לייצור הזה שכל מהותו חילול ה' ביזיון התורה - "רב" - בושה ! האיש עבריין אין בו לא תורה ולא יראת שמיים, שיוריד את הכובע יגלח את הזקן ויחזור לרחוב ויפסיק לבייש או
חי07.11.17
50
אם יהיו טיפשים שלא יצביעו כי התאכזבו משלוחיהם בכנסת או בגלל שחושבים שמאן דהוא לא עושה מלאכתו כמו שאמור לעשות לפי דעתם, בסופו של דבר לא יהיה מי שייצג אותנו בכנסת וזה יפגע *רק* בנו ציבור שומרי התורה בארץ ישראל, אם יהיו גזרות על השבת או קיצוץ בקצבאות לתלמידי ישיבות, כל אלה שבגללם ובגלל קנאתם ופגיעתם במ
קרן07.11.17
49
ובהזדמנות הראשונה נעלה לקברו ונבקש כנ"ל!!!
קובי07.11.17
48
לפיד אומר שדאוג לחרדים רק אולי הוא מתכון קצתיותר ברצינות ממך.... כל חייך כתבה נגש שס ופתאם אתה פותח את הפה
שמואל מ07.11.17
47
הוא מונה ע.י מרן להחליף רבי ישי ומה עשה מאז הא רק מחלוקות בזיון ת.ח מלחמות שנאת חינם צרות ונזקים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שתוק נבזה דפל07.11.17
46
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי07.11.17
45
חושבת שכשיש משהו נגד אריה דרעי זה פגיעה במרן, אם מרן היה עכשיו בחיים אני לא בטוחה שהוא היה מצדיק את מה שקרה... ומה שלא פחות חשוב לציבור הספרדי זה גם עסקן שיודע לכבד תלמידי חכמים, אבל ברור שמי שעשה את זה ידיו לא נקיות ויש לו בכך אינטרס..
א07.11.17
44
תתבייש לך מאיזו יד אתה אוכל? אריה מאכיל אותך ולכן אתה כותב את זה, מרן לא מעניין אותך מעניין אותך להמשיך לאכול מהיד הנכונה
דובר אמת בלבבו07.11.17
תתבישו לכם זה לא מה שאנכנו צריכים כן ואחרי מה ששמענו בבוקר צריך לחשוב פעמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חחח07.11.17
43
"אמר רב יהודה אמר רב: כל המבזה תלמידי חכמים אין לו רפואה למכתו". (שבת קיט:). אמר רבי יהודה: לא חרבה ירושלים אלא בשביל שביזו בה תלמידי חכמים, שנאמר ''ויהיו מלעיבים במלאכי האלקים. כתב הרמב"ם פ"ו מהלכות תלמוד תורה הלכה י"ג, "עוון גדול הוא לבזות את החכמים, או לשנוא אותן: לא חרבה ירושלים, עד שביזו בה תל
רפאל מזרחי07.11.17
42
גם בזמן מרן אריה ניתפס בשחיתות של גניבה וכו הלך לכלא ומרן לא החזיר אותו מיד שיצא מהכלא וגם עכשיו אם מרן היה חי היה ואמור לו תתפטר עשית מספיק פ שלאות אשתך עמותה ואתה וכו די לרשעים שהורסים את השם של מרן לת הביתה אריה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד מרן שכואב את כאבו 07.11.17
41
דרעי הוא פוליטיקאי ומתפקידו לנתח את השטח גם אם זה כואב מחובתו לפרט, אל להם לרבנים לחזק את המחלוקת ולהרוס כל חלקה טובה כדוגמת ההקלטה ופרסומה לטובת השליטה אוי לו מיום הדין מי שעשה נבלה כזאת בישראל.
יעקב א.07.11.17
40
כל מילה בסלע. יישר כחך ,
אבי-טבול07.11.17
39
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הסכין הקדוש ממרקש11.11.17
38
באמת כואב כפי שמדגיש הרב גליס בצורה כנה כי מפעלו של מרן כביכול מתרסק. אולם הבה נתבונן מי הוא המרסק? באמת ההקלטות שדולפות מידי פעם אין בהם לא טעם ולא ריח, וגורמות חילול ה' נוראי. אולם אם נתבונן בתוכנן נבין את עולם השקר בו אנו חיים, ומי הן שולחינו, והם הגורמים למפלת מפלגתינו. צריכים להתאחד ומצידי שיש
משה הלוי08.11.17
37
מהחורים שלהם להגן על דרעי.
גד07.11.17
36
איתו לשיקום . נראה שאתם זקוקים לזה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה07.11.17
35
אוי ואבוי לאבא שמגדל ילד מפגר. שחושב שהוא חכם. הפעם זאת ממש בגידה. נקווה שיקום מי שיעמיד אותו במקומו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בטח בטח07.11.17
34
בקלטת הראשונה אמרו אבא מה עשו לך, ועכשיו יש טענות על מפיצי הקלטת שירדו לשפל חדש... ומה עם הדברים המושמעים שם ???!!!! לעם נמאס מהמושחת שעומד בראשות ש"ס !! רק אם יחליפו הנהגה ויעשו שלום עם הרב עמאר והרב מזוז יש סיכוי שיעברו את אחוז החסימה !! להתעורר !!!
יהודי פשוט07.11.17
33
אנשי דלא מעלי על רקע שליטה וכבוד מוכנים לשלוח יד במפעלי הקודש שהקים מר"ן זצוק"ל...הלב מדמם
שי07.11.17
32
אם קירוב אחינו חשוב לך למה צריך לזה מפלגה? לכו אתם הפעילים ותתנו שיעורי תורה בפריפריה. אין שום קשר בין הרבצת תורה לבין ש"ס שהסכם אוסלו רשום על שמה!!! ואם כבוד מרן הרב עובדיה יוסף זצוקלל"ה חשוב לך אז תלמד ותלמד מספריו הקדושים. רק לתשומת לבך בדבריך ישנה גזענות סמויה כי מסעודה משדרות כבר נפטרה והנכדה
קושקוש08.11.17
31
בטור,הוא אבק לשון הרע,הרי זה כ'כ שקוף שאתה מדבר על הרב...ואתה אומר שהוא חוטא בלשון הרע,בזמן שעצם האמירה הזו-היא לשלון הרע!אך כל שאר החלקים-מדהימים!
יאיר07.11.17
30
צימאונו של חכם עובדיה יוסף לתורה מהווה דוגמא לכולנו. סיפר הר' וילהלם, שהיה מתורגמן של מרן הרב עובדיה שליט"א, שפעם אחת זכה והתלוה למסעו של מרן הרב שליט"א באחת מארצות הגולה. ובמשך כל היום היה הרב מוסר שיעורים באותה מדינה, עד שהגיע למלונו בשעה אחת בלילה. אותו המתורגמן היה עייף מאד, הלך ל
בן של מלך07.11.17
29
זה מלחמה בצמרת זה לא יעזור היו עוד הקלטות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלןם07.11.17
28
הוא נוקם יפה יפה. את סיום הנקמה נראה כולנו בעזרת ה' בבחירות.
אורי07.11.17
27
גם אני מבקש ממרן יום יום שינקום את נקמתו בכל אלו שרוצים להשמיד את מעשי ידיו בכלל ואת תנועת שס בפרט. הרב אירה אוהבים אותך ומבינים את כוונתך, אין לי צל של ספק שכל האמירות בגלל שאתה מזלזל ברבנים אלא להיפך אתה רוצה להמשיך לצעוד ע"פ דברי מועצת החכמים ויש מי שרוצה להפיל אותך בכך. לכן רבי אריה אל תירא ואל
תלמיד מרן07.11.17
מה זה ? כונות אר"י ? טיפש . כאלס שקוף.......
שקף 08.11.17
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
השדה מימונה11.11.17
25
לשחרר את דרעי לדרכו לשים מועמד כיו"ר תנועה וכל הרבנים מאחוריו ובא לציון גואל
אברהם08.11.17
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צדיק07.11.17
23
מה עם כל מה שנאמר בקלטת? מזה אפשר להתעלם? לעצום עיניים שיש דא רעי שמתעמר ברבנים ומושחת ולהגיד 'עזוב, בא נשתוק לטובת שס'? לא לזה התכוון מרן. לא דרכנו בנקמות אבל אם כבר התפללת בציון מרן לנקמה היית צריך להתפלל שמרן יתנקם בדרעי שנורס את שמו של מרן ואת שמה של שס הרב מזמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סויסה07.11.17
22
הרי הליטאים שורפים את מורשתו אל תחגוג על ספרדים
ץ07.11.17
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן השדרן07.11.17
20
מצטרפת לכל מילה, הלב נשרף
יהודית07.11.17
19
ובטח לאחד שמבזה תלמיד חכם ענק. מה קורה לנו ? איך אנחנו לא מפחדים מה' - מבזים ת"ח ואנחנו צריכים לשתוק ? זו התורה ? זו האמת ? איפה האמונה שה' ידאג נו גם אם יהיה איש אחר בהנהגה. אין שום קשר בין להרוס תנועה שלימה שמרן זצ"ל בנה לבין לשלוח הביתה איש ציבור שמהווה דוגמא רעה לצאצאינו. מפחיד לראות איך לא מזיז
אריה07.11.17
18
חס ושלום לנקום את נקמתו. כולנו אחים בני אותו עם. לא מאחלים עונש וצרות לאחים.ועוד בשביל פוליטיקה. דיייי כבר. עמי צריכים לאהוב אחד את השני. ואם יש אנשים טועים. אז צריך להתפלל עליהם שיחזרו בתשובה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדיה 08.11.17
17
אני חוזר בתשובה במקום להתחזק אתם גורמים לאנשים כמוני ולא חסר, בילבול גדול!!!!! כל המחלוקות שיש ,הלשון הרע חוגג ,זה מה שהתורה מלמדת אותנו ??????? ממש מגעיל ודוחה החברים בעבודה אצלי צוחקים עלינו ויש להם סיבה טובה מאוד,אין מה לענות להם,,,, תתביישו לכם מספיק כבר עם כל המחלוקות והלשון הרע והגיע הזמן שנ
שימשון07.11.17
16
מה קורה בגיזרה של אבישי בן חיים, למה לא מצטרף להגן על הראיס, תלמד מגליס.
בנימין07.11.17
15
רק הרב אלי ישי יביא את השלום תפסיקו לזבל תמוח כולכם שס מס בס כס אלי ידי נגמר לכם ההצגה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ניסים07.11.17
14
ומה הקשרררררררר לרב עובדיה???? אריה דרעי מושחט ומרן קודש קודשים אם מדברים על אריה זה לא מרן תרגעו אנשים מה הקשר איפה כבוד מרן כבודו במקומו מונח ודרעי שילך לכל הרוחות לא מתבייש לדבר כך על רבנים הרב עמר מכניס אותו בכיס הקטן..
דינה07.11.17
בכל פרט ופרט אתם סומכים על מרן באש ובמים ופתאום כשמרן החליט להחזיר את אריה אתם צועקים שהוא לא מתאים זה כפירה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוישי12.11.17
13
מר גליס תתייחס לתוכן השיחה מי שנקרא אריה דרעי..ככה מדבר על גדול הדור? מה היה אןמר מרן עלזה ...או שבעצם הוא כבר אמר עליו...בהקלטה הראשונה...דרעי לך הביתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב07.11.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זאת האמת ולא יעזר כלום08.11.17
אני מחזיק ממנו כי אני מכיר אותו אישית ולא מהתקשורת שצועקים כל היום גנב אז אתה רוצה להיות אפיקורס אז תהיה אבל אל תשתף אונו בצערך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שסניק09.11.17
11
"..ענוותנותו של רבי זכריה בן אבקולס החריבה את ביתנו ושרפה את היכלנו והגליתנו מארצנו". יש רגעים שאסור לשתוק ומי ששותק שותף לפשע. יהודים תתעוררו! אם אתם לא רוצים להרוס את המפעל של מרן תחליפו את היו"ר וכמה שיותר מוקדם.
אני07.11.17
10
תכתבו מה שאתם רוצים, תכתבו על יצירות של מר"ן וכו' וכו'... אבל זה לא קשור, היה כאן פוליטיקאי קטן שדיבר סרה באחד מגדולי הספרדים. איזה חינוך זה ייתן לדור הצעיר?לדבר סרה על רבנים? זה גם יהרוס את היצירה של מר"ן... אתם רוצים להגן על דרעי מעצמו, ע"י מכבסת מילים של יצירות מר"ן? דרעי הוא בחור טוב אבל יש לו ת
דמגוגיה בגרוש07.11.17
9
אמת לאמיתה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים07.11.17
8
פאר ההישגים של ש"ס בראשות דרעי, זה להימנע כדי שהסכם אוסלו יעבור כדי לתת עשרות אלפי רובים למחבלים בהם נרצחו 2300 יהודים, וכן למסור את חברות לערבים תמורת 6 דיינים ספרדים.
דן סגל07.11.17
הם הראש ישיבה מצפת הרב דויטש מעפולה הרב ברלנד תת אלוף בצה"ל ש'לקח' כמה פריטים והתפטר היום ישיבת פונוביץ חסידי גור בערד ועוד כמה יצירות מופלאות
דנית סגלוביץ07.11.17
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פשיטא11.11.17
6
חכם שלום כהן הוא צדיק אך הוא צריך להשגיח מה עושה בנו... וכן הרב עמאר... מי שיהרוס את ש"ס הרב עובדיה זצ"ל ינקום בו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים08.11.17
5
תקרא טוב , בעל טור , אשר פוצה פה ומצפצף , העניין כאן הוא בכלל לא ש"ס , העניין כאן הוא תלמידי חכמים , גדולי תורה , כבוד תורה לספרי תורה שמהלכים , ולא רק המונחים בארון הקודש. אתה , חוטא בדיוק כמו דרעי , בבזיון חכמים ומתכבד בקלונם ע"י , פרסום פוסט , תור , עלוב שכזה. אין לכם גבול עסקנים פוליטים , לוביסט
פשוט אבדה דעה מהארץ07.11.17
4
אם ביקשת במרן לנקום הוא בטוח ינקום... החיים שלך עוסקים בנקמות ופירסום דיי לבלבל את המוח
עוד אחד07.11.17
3
אף אחד לא יוצא נגד ש"ס אלא יוצאים נגד מי שמנהיג אותה (ההיפך ממר"ן)
שמעון07.11.17
2
את הרב עמאר מרן הכתיר ובא דרעי ומדבר כאחרון העבריינין
צביעו07.11.17
1
מי שחושב לרגע שיצירת מרן היא מפלגת ש"ס. הוא כ"כ טועה. היצירה האמיתית שלו היא הספרים שלו. וכל מי שלומד אותם מכיר באמת מי היה הרב עובדיה.. יחיד בדורו. אז אנשים תמיד מנצלים שמוץ של אנשים גדולים. תראו. הרבי מחבד רבי נחמן הבן איש חי. וכן הלאה. אדם אמיתי רואה מה שצריך לראות. והרשעים.. ירקבו. ואין חדש תחת
דניאל פרץ 07.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24