כיכר השבת

מהאיום ועד ההתפטרות שנמנעה

'המודיע' מודיע: האיום עבד, היהודים הוחלפו וליצמן נשאר

בטאון הסיעה המרכזית מודיע הבוקר כי החלפת העובדים היהודים בנכרים - בעקבות האיום של השר יעקב ליצמן להתפטר וההבטחה להסדיר את הנושא בחקיקה - מנעו את ההתפטרות (חדשות חרדים)

31
כיכר השבת | א' בכסלו | 19.11.17
השר יעקב ליצמן
השר יעקב ליצמן (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

לאחר האיום של שר הבריאות יעקב ליצמן, שעות ספורות לפני שבת קודש, כי במידה והשבת תחולל על ידי עובדים יהודים ברכבת, הרי שהוא יתפטר מתפקידו, הבוקר (ראשון) עיתון "המודיע" מודיע כי הפתרון שהושג - מנע את ההתפרטות.

כפי שסוקר ב"כיכר השבת", שעות ספורות לאחר האיום ששיגר ליצמן, הושגה פשרה כי העובדים היהודים יוחלפו בעובדים גויים ובכך יימנע חילול השבת בעבודות הרכבת.

כתב עיתון 'הארץ' בדרום אלמוג בן זקרי צייץ תיעוד של יהודי שהשתתף בעבודות הרכבת בשבת וכתב כי מדובר "ככל הנראה יהודי, שטען ששמו גרגורי. כששאלתי איך הוא עובד אם הסיכום היה שיהודים לא יעבדו, השיב שהוא לא עובד של רכבת ישראל. לבש אפוד ונהג ברכב של החברה ההנדסית 'גדיש'".

אלא שהבוקר מודיע עיתון "המודיע", הבטאון הרשמי של הסיעה המרכזית, כי "בעקבות איום שר הבריאות להתפטר - הוחלפו השבת עובדי בינוי התשתית ברכבת בנכרים".

בכותרת המשנה נכתב כי "לאור סיכום ראש הממשלה ושר העבודה חיים כץ והצהרתם כי מדובר רק בשבת זו, לאחר שלטענתם העבודות החלו ואין אפשרות להפסיקן, ובימים אלה כבר יוכן החוק המסדיר הענין להבא".

עוד נכתב כי "שר הבריאות הרב ליצמן הבהיר כי עבודת נכרים אינה פתרון אך לא יפרוש מהממשלה אם בשבת זו אכן יעמדו במה שהבטיחו".

בידיעה עצמה נכתב כי בעקבות האיום של ליצמן "הוחלפו השבת בנכרים, עובדי בינוי התשתית ברכבת, שעמלו על עבודות התשתית ברכבת דימונה. הרב יעקב ליצמן הבהיר כי אין אפשרות להתיר עבודה בשבת, גם לא על ידי נכרים. אולם כיון שדובר רק על השבת האחרונה לפני תיקון החקיקה והסדרת הענין לעתיד, ניאות שלא לפרוש מהממשלה, אם בשבת זו אכן יעמדו במה שהבטיחו".

המודיע מציין כי ביום חמישי הודיע ליצמן לנתניהו כי אם השבת תחולל הוא לא יצביע עם הממשלה, במקביל, מוזכר כי גפני לא הצביע ביום חמישי עם הקואליציה. כמו כן נכתב בעיתון כי "חוק המרכולים אמור לתת פתרון לבעיה שהציב בג"ץ בקביעתו בעניין חילולי שבת בתל אביב".

לאחר מכן מגולל העיתון את סדר הדברים כפי שאירע בסוף השבוע. ביום חמישי פרסם השר חיים כץ את תזכיר הצעתה חוק שמעניקה לו את האפשרות לקחת בחשבון בהחלטה על עבודות בשבת את מסורת ישראל.

לפי 'המודיע', נתניהו וכץ ביקשו מליצמן להמתין שבת אחת, עד שהתזכיר יאושר בוועדת השרים. ליצמן הבהיר כי אין לזלזל גם בכבודה של שבת אחת ולכן דרש שכבר בשבת הקרובה לא יעבדו. כמו כן, ליצמן "ציין באכזבה מרה כי הוא שבע הבטחות שלא מומשו בענין זה עצמו, שרשרת הבטחות וסיכומים שהופרו בזה אחר זה".

ביום חמישי בלילה, כך לפי המודיע, "נודע לשר הבריאות ממקורותיו", כי השר חיים כץ טרם חתם על ההיתרים. "המידע נבדק מול לשכת השר אך לא נתקבל שם אישור", נכתב. בעקבותכ ך דרש ליצמן שלא לאשר את העבודות בשבת. "לאחר שלא נתקבלה תשובה ברורה הבהיר ליצמן כי אם אחרי כל הדיונים וההבטחות שחוללו, עדיין הולך השר לחתום על ה'היתרים', יוסקו מכך מסקנות מרחיקות לכת".

ביום שישי בשעה שמונה וחצי בבוקר הודיע ליצמן לראש הממשלה כי לא יהיה עוד שר בממשלתו החל מיום ראשון, אם יתבצעו עבודות ברכבת תוך חילול שבת. המודיע מציין כי עד השעה 11 וחצי התקיימו דיונים מרתוניים בין לשכת ראש הממשלה ומנכ"לה יואב הורביץ, לשכת שר העבודה ולשכת שר הבריאות.

"ברגע שהנושא יצא לתקשורת", מדווח המודיע, "הבין ראש הממשלה כי יתכן שביום ראשון הוא עומד בפני תהליך שיוביל עד מהרה להתפרקות ממשלתו. הוא התקשר מיד אל השר חיים כץ וביקש ממנו לעשות הכל כדי למנוע את ההתפטרות".

בסופו של דבר, כך לפי המודיע, דרש נתניהו מכץ שהעבודות בשבת הזו ייערכו בידי מי שאינם יהודים בלבד. לאחר בדיקה הודיע לו השר כץ כי יש היתכנות מעשית לכך. ליצמן ביקש לבחון את האפשרות שהעבודות יבוטלו לחלוטין אך הוברר לו כי הדבר אינו אפשרי.

המודיע מציין כי בעקבות הסיכום אמר ליצמן כי הוא לא יפרוש מהממשלה אם בשבת זו אכן יעמדו במה שהבטיחו בכפוף להבטחה שמדובר באופן חד פעמי. "נכון לאמש ביקשה לשכת שר הבריאות לקבל את הרשימות וההוכחות שאכן עמדו בסיכום", נכתב.

המודיע מציין כי כלי התקשורת תקפו את ראש הממשלה על "שכאילו נכנע לחרדים", אך למרות שאת חוק המרכולים יעלה היום לדיון בממשלה.

עוד מציין המודיע כי ליצמן הבהיר שהם דורשים את חיקוק חוק המרכולים של הרב גפני.

במאמר מערכת המתפרסם הבוקר, תחת הכותרת: "יש לנו מה להפסיד - אבל השבת יקרה יותר", נכתב כי הודעתו של ליצמן הייתה מחויבת המציאות. "לא יתכן להמשיך ולהיות חבר ממשלה הנותנת ידה להפוך את יום שבת קודש ל'יום שיפוצים לאומי'. דברים נשתנו, כאשר התברר שלהודעה היתה משמעות, והעובדים היהודים שהיו אמורים לעבוד באתר הוחלפו בשאינם יהודים, ובעזרת ה', במהלך השבוע תקודם חקיקה שתשנה את המצב".

בכך, מבהיר עיתון "המודיע" - שדיווחים מעין אלה זוכים להוראתו הישירה של כ"ק מרן האדמו"ר מגור - כי הפתרון שהושג השבת מקובל ובכך בעצם נמנעה התפטרותו של השר ליצמן.

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
בזמן שהם עושים מה בא להם וחושבים רק על הכסא שלהם בלי לשרת אותנו באמת אנחנו צריכים לזכור שהם מפחדים מאיתנו ואם נלחם בהם כמו שצריך ולא נוותר להם רק ככה הם יעשו משהו (זה נוגע גם ביחס למה שדיברו פה על התעללות אגד בירושלים בחרדים והעדר הטיפול של נציגינו
זאב רוט19.11.17
18
מה עם חברת החשמל?
משה19.11.17
17
ליצמן עשה בכאילו הוא מתפטר. הוא עבד על הציבור בעיניים. אבל על הרבונו של עולם הוא לא יכול לעבוד.
דוד19.11.17

הצגת כל התגובות

16
בגלל הטיפול הכושל (בעצם לא היה שום טיפול אפילו לא כושל) באגד ובהתעללות שלה בציבור החרדי בירושלים
דני 19.11.17
15
אם דרעי וגפני היו מפנים את האש שהם הפנו נגד עץ והרב עמאר ושאר המחלוקות שלהם לטפל בבעית התחבורה בירושלים ולטפל בישראל כץ ובאגד מזמן המצב היה טוב הבעיה שאנחנו לא מעניינים אותם
איציק דרעי19.11.17
14
בא לי שיפטרו את ליצמן וגפני רק בגלל זה
ירושלמי 19.11.17
13
עבד עלינו! כי אנו עדר של שוטים, במקום להפגין כנגד כל אלו ששלחנו אותם למען שמירה על התורה והמצוות, והם עושים ההיפך בדיוק. אנו עד של שוטים... מאמינים לליצמן, גפני, דרעי... ושאר השותפים, שמענין אותם רק הכסא, הכבוד המשכורת, והכל חוץ מאידישקייט. ככה נראית היהדות בשנת התשע"ח. התחיל בחוק הגיוס, עבר למתווה
דני19.11.17
12
כולם מלאים אינטרסים קטנים ,והיהדות מושלכת בראש חוצות.. אוי לנו כי חטאנו. יהודים שעדיין איכפת להם, הצטרפו מהר לגדול הדור האמיתי מרן הגר"ש אויערבך שליט"א, שלוחם מלחמות ה' ללא פחד, וללא פשרות ועיקולים ועיוותים שונים ומשונים. רק מי שיאחוז חזק ישאר חרדי, האחרים... לצערנו כבר חלקים עם רגל בחוץ, והשאר עו
ישראל מאיר19.11.17
המכבים שבדורינו אמורים להילחם רק על כך שלא יכפו עלינו לעבור על הדת, אנחנו לא אמורים להתערב לחילונים איך לחלל את השבת, שהרי אנחנו לא מצליחים לגרום להם לשמור שבת אלא רק להחליט עבורם איך בדיוק הם יחללו שבת, האם בעבודה או בנסיעה לים...
חרדי שפוי19.11.17
הסטטוס קוו היה הדבר היחיד ששמר כאן על ציביון יהודי כלשהו במדינה. אם גם את זה לוקחים לנו, לא נשארה כאן מדינה יהודית. אינני מהפלג כלל, אבל אני מבין את ההגיון שאומר ישראל מאיר.
יוסף חיים20.11.17
11
שבת אאיין שבת אהייר. עור הצבי דוחה שבת וכל התורה כולה.
יוסי19.11.17
10
בדיחה הכי טובה של השנה שליצמן יתפטר!!!! הוא בחיים לא יוותר על הכבוד, על הכסא, על המשכורת השמנה ועל ה וולוו. לצחוק כל הדרך אל......השבת.. מה יהיה שבת הבא? ליצמן שוב יאיים??????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רותי19.11.17
9
ליצמן תמשיך הלאה
זאבי19.11.17
8
פעם הבן שלי שאל אותי איך נראו רכבות המוות למחנות ההשמדה עניתי לו שיסתכל על האוטובוסים של אגד בשכונות החרדיות בירושלים ויבין
ניצול שואה 19.11.17
הוא שר תחבורה כושל שאמור לעוף ומייד מגיע לו לפחות מאסר עולם על התעללות באלפים ביניהם נשים ילדים וזקנים חפים מפשע תחת חסותו כשהוא יכול לשנות את המצב ולא עושה כלום
יוסף19.11.17
עד שם יתחילו לעזור לנו וידאגו שלא נתרסק באוטובוסים צפופים רק ככה הם יזכרו בנו ויעשו משהו
אלי ובר19.11.17
7
כל חייו ליצמן יהיה חייב לביבי, על שבזכותו נשאר שר הבריאות, כי בלי המשרה והכבוד, למה לי חיים.
דן סגל19.11.17
6
החילולי שבת הלא מוצדקים כלל על פי ההלכה לא היו מתרחשים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל מי-ם19.11.17
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
גרגורי הגורי19.11.17
4
יש פה מישהו מהפלג הירושלמי רח'ל שמקשקש את השכל וכותב כל הזמן תגובות תחת מלא מלא שמות לא יעזור לך כלום הציבור מצביע ברגליים ובורח ממכם אתם חבורת אלימים שמזלזלים בגדו'י.
שבתי19.11.17
3
מגוחך שהח"כים שלנו נלחמים ומאיימים בפרישה בזמן שגוי עובד בשבת כשבאותה תקופה מידי יום אלפים מהבוחרים שלהם בירושלים סובלים מהתעללות מחפירה של חברת אגד המרושעת נדחסים מידי יום באוטובוסים כמו סרדינים כשאפילו לעמוד אין מקום נוסעים עם סיבובים בכל ירושלים בגלל הקמצנות של אגד לחלק את הקוים ליותר מסלולים וכמ
ניצול שואה19.11.17
שכמה שיותר אנשים ישלחו כל יום דוא"ל ויתקשרו לח"כים החרדים בעניין ככה זה יחייב אותם להתחיל לעשות משהו
מיכל19.11.17
זה ממש מזיז להם... הפתרון היחיד, זה להצטרף למה שמכונה משום מה הפלג הירושלמי, ולמעשה זהו כלל הציבור החרדי שלא משתנה ולא משנה, ולהבהיר לכל מי שרוצה וגם למי שלא, שלא מתפשרים על כלום, גם במחיר של כלא. ואז הכל יחזור לאיתנו.
דני19.11.17
הוא כן מנסה לטפל בנושא הבעיה שכחו דל ועמיתיו לא מצטרפים אליו לכן אין לו הרבה מה לעשות [יש עוד מהח"כ שהתעסקו קצת בעניין הבעיה שכולם מהשורה השניה בעוד הראשונה כדרע ליצמן וגפני לא מזיזים אצבע
יוסף19.11.17
חייבים לדבר ולדבר עד שמישהו יתעורר
אורלי19.11.17
2
עוד ליצן מבית מדרשו של גור בע"מ . באור לכל שהיובגים הוחלפו רק למראית עין לא יותר . רק להוריד את אור הזרקורים מהם ומהפשעים שהם מחוללים עם דרעי האומלל . אז בשבת העובדים לובשים סרבלים של גרגורי מרוסיה וכי זה מובן שאין שם יהודים ?? ככה מכרתם את השבת ?? וכמובן רק המודיע שמע וידע על זה ?? השאר לא ידעו כ
מחבליטאי19.11.17
1
ליצמן לפחות רוצה ומנסה אין לו מספיק כח ומסובך לו להפיל ע"ז ממשלה אז הוא מבולבל גפני ברשמית לא מנסה מידי פעם הוא שולח איזה אימרה שנדמיין שגם הוא קשור אבל יודעי דבר אומרים שאין לו כל קשר לסיפור וזה פשוט לא מעניין אותו
שמולי19.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24