כיכר השבת

הכשלים ברשויות המקומיות החרדיות

בבני ברק מצפצפים על החוק, בבית שמש מעסיקים קרובים

בבני ברק מבוצעת בנייה לא חוקית מטעם העירייה, כמחצית מהעובדים בעיריית בית שמש הם קרובי משפחה, ראש העיר ביתר לא דיווח על הרשעת המנכ"ל ובאלעד בתי כנסת הפכו לאולמות (חדשות)

52
כיכר השבת | ג' בכסלו | 21.11.17
חנוך זייברט, מאיר רובינשטיין, ישראל פרוש ומשה אבוטבול
חנוך זייברט, מאיר רובינשטיין, ישראל פרוש ומשה אבוטבול (צילומים: דוד כהן, הדס פרוש, נתי שוחט ויעקב נחומי - פלאש 90)

דו"ח מבקר המדינה המתמקד ברשויות המקומיות פורסם הצהריים (שלישי), ובין הרשויות המקומיות שהוזכרו בדו"ח לרעה היו גם הערים החרדיות בני ברק, אלעד, בית שמש וביתר עילית, בהן מצא המבקר כשלי התנהלות חמורים וקרא למשרדי הממשלה הרלוונטיים לדון בנושא ולאכוף את החוק.

על פי המבקר, עיריית בני ברק בנתה בבניין העירייה תוספת בנייה של חמשה חדרים וסככת צל במפלס הרביעי והעליון בבניין על שטח של כ-150 מ"ר זאת מבלי שהתקבל לכך שום היתר מהוועדה המקומית. המבקר טוען כי הוועדה המקומית של בני ברק לא פעלה בעניין הבנייה האמורה במשך יותר מ-16 שנים.

עיריית בני ברק (צילום: פלאש 90)

ניגוד העניינים הבולט בין וועדות העירייה לבין העירייה עצמה הביאו את המבקר לדרוש את התערבות משרד המשפטים שיפעל נגד העירייה, זאת שיודעת לקחת את החוק ולאכוף אותו במהירות כל עוד זה לא נוגע אליה, אז - כך מסתבר - היא יכולה להזניח את העבירה 16 שנים.

המבקר אף ציטט את בג"צ שדן בעבירה דומה: "אין לך גורם הרסני יותר לחברה מאשר תחושת בניה ובנותיה כי נוהגים בהם איפה ואיפה. תחושת חוסר השוויון היא מהקשה שבתחושות. היא פוגעת בכוחות המאחדים את החברה. היא פוגעת ואכיפה בתחום עבירות הבנייה, ובייחוד כאשר גורמי הפיקוח והאכיפה מגלים יחס מקל כלפי עבירות של הרשות המינהלית, ואילו כלפי עבירות התושב מפעילים אכיפה נמרצת".

בדו"ח, התייחס המבקר אף למאיר רובינשטיין, ראש עיריית ביתר עילית, שעל פי הטענה על אף שהוגש כתב אישום כנגד מנכ"ל החברה לפיתוח כלכלי של העירייה שהורשע בפלילים, ראש העיר רובינשטיין לא טרח להביא את הדברים לידיעת חברי הדירקטוריון סמוך להתרחשות האירועים, ובכך מנע מהדירקטוריון לדון בשאלת המשך העסקתו לאור המעשים בהם הואשם וכן לדון האם ראוי שיקבל שכר עבור החודשים בהם ריצה את העונש שהוטל עליו במסגרת עבודות השירות שגרמו לו לאבד את רוב שעות העבודה בחודש.

מאיר רובישנטיין, ראש עיריית ביתר עילית (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

בפרק אחר התייחס המבקר לעיריית בית שמש. על פי הבדיקה שעשה, גילה המבקר כי אף על אף שהעירייה נמצאת בגירעון תקציבי – היא הגדילה את הוצאותיה על ידי גיוס עובדים נוספים והסכמי שכר חדשים ולא טרחה לקבל אישור של משרדי הפנים והאוצר.

בשנים 2015-2013 סבלה העירייה מגירעון שוטף בתקציב הרגיל שלה, גרעון שנע בין 11 ל-20 מיליון שקלים, כשהגירעון המצטבר עמד על כ-34 מיליון שקלים. עם זאת, בשנים 2012 ו-2013 חתמה העירייה עם ועד העובדים על שני הסכמים שכוללים הטבות שכר, שרק אחד מהם הובא לידיעתו של הממונה על השכר במשרד האוצר - וגם זה לא באופן מידי, אלא רק שנה וחצי לאחר מכן.

משה אבוטבול. ראש עיריית בית שמש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עניין נוסף שדן עליו המבקר כבר בדו"ח מלפני שש שנים, ורק החמיר מאז, הוא עניין העסקת קרובי משפחה בעירייה. על פי הבדיקה בספטמבר 2016 הועסקו בעירייה 1,078 עובדים, ומהם 568 שיש ביניהם קרבת משפחה. תגובת העירייה לטענה זו הייתה כי העיר החלה כמעברה קטנה ולכן, מטבע הדברים, משפחות התחתנו זו עם זו.

הדו"ח ערך מעקב אחרי ליקויים שנחשפו בשנת 2011, והמבקר קובע כי העירייה התעלמה מההמלצות הקודמות. כך, למשל, בדו"ח הקודם המליץ המבקר כי סגן ראש העיר מאיר בלעיש לא יעסוק בתחומים שנוגעים לענייני כוח אדם מאחר שהוא קרוב משפחה של מנהל אגף כוח אדם ומשאבי אנוש בעירייה. למרות זאת, בלעיש היה חבר בוועדת כוח אדם והמשיך להיות מעורב בנושא ולהשתתף בוועדות הבחינה לקבלת עובדים.

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד (צילום: יעקב נחומי, פלאש 90)

בעיר אלעד, כך על פי הדו"ח, פעלו עד לשנה הקודמת (2016) חמישה אולמות אירועים בתוך מבנים של בתי כנסת הנמצאים בנכסים ציבוריים ששימשו גופים שונים. בדיקת המבקר העלתה כי המבנים הושכרו תמורת תשלום לכל דורש ולכל מטרה (אירועים, מכירות, וכנסים) כשהעירייה לא גבתה שום תשלום ממפעילי בתי הכנסת שהשתמשו בנכסי העירייה למטרות רווח על ידי הפיכת המבנים לגני אירועים.

עוד עולה מהדו"ח כי עיריית אלעד לא הקפידה על העסקת עובדים בהתאם לחוק והנהלים, למלא הוראות הליכי מכרז; להשלים ניתוח עיסוקים ולהגדיר הגדרות תפקידים ברורות. כך למשל, עובדים הועסקו על ידי העירייה בלא שהם עומדים בדרישות הקבועות לתפקיד.כמו כן, עובדים הועסקו כממלאי מקום לתקופות ארוכות מהמותר ונקלטו כעובדים קבועים בתפקיד בו שימשו כממלאי מקום. בנוסף עולה כי מועצת העירייה אישרה פה אחד לפקיד דוברות העירייה לעבוד במערכת עיתון שבבעלות משפחת ראש העיר, זאת למרות שלא הובאו בפניה נתונים על העבודה או התקיים דיון בנושא.

מעיריית אלעד נמסר כי "צוות ממשרד מבקר המדינה ישב חודשים ארוכים במשרדי העירייה, וקיים בדיקה עמוקה וחסרת תקדים, במהלכה נבחנו כל בעלי התפקידים. בסיומה של הבדיקה עלו ממצאים מינוריים שזכו לטיפול מסור ורובם תוקנו לחלוטין. חלקם הקטן בטיפול שעומד להסתיים בקרוב. יצויין כי חלק ניכר מהממצאים מלווה את העיר מיום היווסדה, ורק בשנים האחרונות זכה לתיקון".

תוכן שאסור לפספס
52 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
התפקידים הכי בכירים בעיריה מאויישים בניגוד מוחלט לחוק כדי לאפשר למקורבי פרוש לגזות קרקעות ומבנים מכל הבא ליד והכל מינורי... הדבר היחיד המינורי בעיר הוא מנת המשכל של פרוש...
שונא צביעות22.11.17
30
חוגג בואו תראו כמה עסקים מחזיק ראש העיר בגלובוס סנטר בנתיבות כולל שותפות עם יוחננוףףףףףףףףףףףףףףףףףף לא חייב שהעסק יהיה רשום על שמו של ראש העיר יש קומבינותתתתתת
בבא בובה21.11.17
29
יוצרות חממה לגידולי פרא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל21.11.17

הצגת כל התגובות

28
בשביל אייטם משמיצים חרדים
יוני21.11.17
הפרסום!
אברהם22.11.17
שחרדים גנבים! כל שכן שכבר פרסמו ידיעה זו באינטרנט!
אברהם21.11.17
27
דו''ח המבקר הוא על כל הערים וברוב הערים יש עוולות וכחלק מזה גם בערים החרדיות ששם עוד יש את העוולות הכי מינוריות... אז מה קרה?
אור22.11.17
26
פייג לחשוב מה יהיה שהחרדים יהיו רוב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מפוקח22.11.17
25
ולמנות ועדה קרואה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אק22.11.17
למה?
ש22.11.17
24
ומה עם ראשי הערים החילוניות? רק בראשי ערים חרדיות מוצאים דופי??
נצח21.12.17
23
ראשי עיריות מכל הארץ הואשמו בכל מיני האשמות של הפרת אמונים ומרמה, והונאות שונות, הגיע הזמן לבדוק גם מה קורה אצלנו, כאשר ידוע שמשפחת עיריית בני ברק זו אוטונומיה סגורה
העגלון של פראג22.11.17
22
שבה המדינה מאפשרת לעיריות להתנהל. כולם יודעים ולאף אחד לא אכפת. לצערינו הרב.... צריך להתחיל מחדש, להקים כנסת חדשה שיעבדו בה בהתנדבות ולאפשר חלוקת תקציבים לעיריות באופן שונה. בקיצור -משיח!
הסבר22.11.17
21
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם21.11.17
20
זה מה שמצא לאחר כל החיטוטים? באמת חבל על הכספים שמושקעים בו ובמשרדו.
נעבעך21.11.17
לדתיים והחרדים באשר הם. קראו לי " עוכר ישראל", או בכל שם שתרצו, אני יודע את האמת, אני יהודי. נמולתי בגיל 8 ימים. בר מצווה, חתונה כשרה, עובד ותורם למדינה ( ארבע שנים ביחידת שדה בחיל האוויר), לו ניתן היה לאחל לכל דבר, ולקוות שיקויים : שלא תהיו יותר. !!! שתאבדו מעל פני אדמה, אשר נתן לנו היושב במרומי
חילוני22.11.17
תראו לאן הבאתם אותנו כבוד ה"עסקנים" בטח תגידו רק אחד קיצוני וכו' טעות הרבה מאוד והרבה מידיי חושבים ככה כמה עצוב כמה כואב שינאה ממש ואתם אשמים אתם ורק אתם העסקונים
בית שמש22.11.17
19
רק וועדות קרואות צריכות לנהל את העיריות הללו. אפילו הבחירות נעשות בשיטות של שטיבל, רבנים ועסקנים יושבים בחדרים סגורים ומחליטים מי ירוץ לראשות העיר ומי יהיו חברי המועצה.
דני21.11.17
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם22.11.17
17
ב"ה לכבוד מר משה אבוטבול הי"ו ראש העיר בית שמש השלום והברכה. הנידון: עתידו של המקווה ברמת בית שמש ב' אני הח"מ מייצג תושבים רבים הזועמים על מסירת המקווה הנ"ל לצורך הקמת בית כנסת. 1.המקווה הנ"ל נבנה במימון ממשלתי לטובת תושבי השכונה. וחמורה העובדה כי עד עתה המקוה לא מופעל לטובת נשות השכונה אשר נאל
שמואל כהן21.11.17
שלום רב מדוע עיינך צרות.......מה עם תוספות הבניה שמכערות את כל השכונה כל מי בא לו מוסיף ובונה בלי שום אישורים ......אשרי ר' משה שדואג לבתי כנסת בשכונה. .מקוואות ב"ה יש בשפע .ונשים אוהבות להתרחק לשכונה אחרת גם מטעמי צניעות והמבין יבין.בברכת שלום ושלווה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
יהודי22.11.17
16
גדולי ישראל קבעו עניי ביתך קודמים במינויים לעיריה. והמבקר אסר, דברי מי שומעים?
דן סגל21.11.17
15
אבל הכל מתחיל מזה שאין בחירות נורמאליות עם מחויבות בוחר ונבחר.יושבים קומץ עסקנים ומקדמים את היקר להם ואיש השטח שלהם ואז הרבנים בוחרים אותו כנציג הציבור.אותו איש משרת את העסקנים ואת חצרות הרבנים והמשבקים וזה הכל.לכן זה נראה ככה.שיתנו לנו לבחור ואדם שרוצה להבחר יוכיח לבוחרים למה הוא שווה.המצב פשוט גרו
אבי אוחיון21.11.17
14
אנחנו החרדים לצערי אלופים בקומבינות במקום שנהיה אור לגויים אנחנו חושך לחילוניים מה יהיה איתנו איך נביא משיח אם אנחנו המושחתים לא מספיק החילול השם שעושים לנו אנשי הפלג עכשיו גם הסיפור עם הרשויות דיייי נמאסתםםםםם
אבי21.11.17
יום אחד נשארים בבית בבחירות לרשויות המקומיות יום נוסף נשארים בבית בבחירות לכנסת ואידך פירושא הוא זיל גמור... השחיתות אמנם לא תיפסק אבל לפחות ייפסק החילול ה' ש"חרדים" שותפים לה. הגיע הזמן לשלוח הביתה את כל ה"שלוחי דרבנן" מחללי שם שמים שגוזלים את התושבים ומתנהגים בהיפך גמור לתורה ולגדולי התורה שאות
אור לגויים22.11.17
13
Unless they will run it to the ground. Beni Berak is the most dirty city in the world like Afghanistan (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
David21.11.17
12
כן כן אתם הממורמרים שאוהבים להשמיץ ולגנות כל מי שדואג לכם ולקרוביכם בתגובות שקריות. עד מתי תזרקו אבן בבור ששתיתם מים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין על זייברט!!!!21.11.17
11
שהמדינה היא רק אמצעי אז ככה זה נראה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james21.11.17
10
כל הכסף נכנס לכיסם של גזלנים. ועוד נוסף גזלן אחר שבחוצפתו דורש שמירה בתואנה שהמשטרה דורשת. וכל סה ראש העיר יודע ומשתף פעולה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תמרי21.11.17
9
מאיר בלעיש אחד הרמאים הגדולים שיש בעיר בית שמש. הוא פתח 3 חברות קש לא על שמו כמובן... הוא מוציא מכרזים ומגיש הצעות מהחברות שלו.. הוא זוכה במכרזים שלו!! בקיצור מושחת ממדרגה ראשונה. משה מוטנג ומתי חותה מקבלי שוחד בלי סוף לטובת השתקה לבניה לא חוקית ! עיריית בית שמש מהמושחתות בארץ! קש
משה מוטנג22.11.17
8
כואב הלב ממש כואב לי אני בוכה לאן הדרדר הציבור ירא השמיים אכן שער הנון אכן הכי נמוך שהיה תראו את ה"עסקנים" מחפשים עוד תמונה עוד קומבינה עוד פרסום איכס מגעיל שלוחים של מי הם בדיוק? העסקנים הרסו את הדת את הדתיות ואת הצינעה הרסו את הערכים פרצו כל גבול חרשו והשחיתו כל חלקה טובה הטילו חיתתם על גדולי י
בית שמש22.11.17
7
עכשיו תארו לכם מה יהיה כשהחרדים יהיו הרוב? איך הם בדיוק ׳ינהלו׳ את המדינה. ככה זה כשמבלים שנים בישיבה ואח״כ מוצנחים ומטפלים בכספי ציבור, והתוצאה? חבורת מושחתים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרשל21.11.17
השחיתות היא מולדת אביב מוריש לבן וכך דור ישן לדור חדש אילו הם הערב רב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אנונימי21.11.17
מלמדים יושר! הם עצמם בחרו דרך רעה של שחיתות וקומבינות!
אברהם22.11.17
6
עכשיו מובן למה מסקריםרק את פורוש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א.א21.11.17
5
לא כבוד לתורת ישראל הכוונה למי שמאמין (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פופ22.11.17
4
זה פשוט שקר, המנכל החברה לפיתוח כלכלי הורשע
איציק21.11.17
3
עירייה של מושחתים מתבייש בכם כשיש דוח של 100 שקל תעקלו חשבון בנק אבל כשמקבלים קצת שלמונים בשביל שפקחמ הבניה יעלימו עין זה אין בעיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפי21.11.17
2
לו היה המבקר בודק את התנהלות אגף ההנדסה בעירייה היה מגלה שהולילנד זה סיפור ילדים לעומת מה שקורה בבני ברק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני ברקי21.11.17
אבולבול צריך לפרוש
תושב ג'22.11.17
1
אם לאמא שלך תהיה חנות בגדים, את מי היא תיקח מוכרת? רק את הבת או חברה שהיא סומכת עליה, נכון? אני לא בניברקית וב"ה לא עובדת במשרדי ממשלה ובלי פרוטקציות, מתפרנסת בכוחות עצמי לפי הכישורים שלי, אבל לא מבינה מה החוסר פרגון פה?
חיותה22.11.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

"גילוי אור הנשמה"

תופעה בתל אביב: נערים מבקרים בבית כנסת ונושאים תפילה

נחמן שטרנהרץ | 30.04.24

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם