כיכר השבת

"יש לנו מכסה מסוימת"

במרכז בני ברק: פרויקט בנייה יוקרתי מפלה את הספרדים?

במרכז בני ברק נבנה פרויקט בנייה יוקרתי - "גינות דוד", שלפי תחקיר "ידיעות אחרונות", מפלה את הספרדים ומציע להם דירות פחות מבוקשות • מהחברה נמסר: משווקים לכלל האוכלוסייה (חדשות)

139
כיכר השבת | י"ח בכסלו | 06.12.17
בנייה בבני ברק. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה
בנייה בבני ברק. אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

בלב העיר בני ברק, בין רחוב כהנמן לכביש 4, ובין מתחם 'קוקה קולה' לשכונת רמת אלחנן, נבנה בימים אלו פרויקט "גינות דוד", על שם דוד לובינסקי ובו נבנות כ-500 יחידות דיור.

אלא שתחקיר "ידיעות אחרונות" ו-ynet חושף כי הפרויקט מפלה את הספרדים לרעה, כאשר הוא מעדיף למכור דירות לאשכנזים.

תחקירני העיתון התקשרו לנציגי המכירות, תחילה בשם "חדד", אז השיבה הנציגה ציפי כי אין דירות. "תנסי בעוד שלושה-ארבעה חודשים". דקות לאחר מכן התקשרו בשם "שטרנבך", ואותה ציפי ענתה לפתע באדיבות וסיפרה על הדירות שקיימות במלאי.

ציפי נשאלה איז אוכלוסייה תתגורר במקום והשיבה: "מאוד הומוגנית. חמישים אחוז ליטאים, חמישים אחוז חסידים". ומה עם ספרדים?, היא נשאלה. "יש", ענתה ציפי בחשש, "מעט מאוד".

לפי הנטען ב'ידיעות', הרי שנמכרות פה ושם דירות לספרדים, אבל רק בקומה השישית. דירות שמשפחה חרדית תתקשה להסתדר איתן, בשל שבת קודש, אז אין מעלית.

העיתון הוסיף ושלח אברך לאתר המכירות, שהציג עצמו בשם "אוזן", שסיפר לנציגה כי הוא יש לו דירה בראשון לציון בשווי דומה והוא מעוניין לעבור לבני ברק בשל חינוך הילדים. ציפי השיבה כי היא יכולה להציע לו דירה רק בקומה השישית. "מכרנו את כל הדירות מקומה ראשונה עד קומה שש, חוץ מאיזו דירה-שתיים שיש לי בקומה שש", אמרה.

האברך "אוזן", השיב כי הוא מעוניין בדירה בקומה נמוכה, וציפי השיבה לו: "תגיד, אתה נעול על האזור הזה?", תוך שהיא מפנה אותו לאזור אחר בבני-ברק.

אלא שאחריו נכנסת התחקירנית עם השם "שטרנבך" ולה ציפי השיבה כי יש דירות בקומות התחתונות, "של ארבעה חדשים". לשאלתה על שכנים יוצאי עדות המזרח, השיבה ציפי: "כמעט אין כאלה, וגם כשיש - אלה בני תורה ממש".

כאשר התחקירנית עימתה את הנציגה עם דברי האברך "אוזן", ששמע שיש דירות רק בקומה השישית, היא משיבה: "כנראה זה מישהו שלא היה נראה לנו מתאים", מסבירה ציפי.

"קודם כל, את מי פגשת פה? מי זה היה?", היא מבררת. למשמע השם "אוזן", היא מגיבה: "אוזן, זהו - בגלל שהוא גם זה". מה זה "גם זה"?, היא נשאלת, ומשיבה ללא היסוס: "ספרדי. אנחנו לא נתנו להם הרבה, כאילו יש לנו מכסה מסוימת".

יעקב, אברך חרדי, אב לארבעה ילדים, שניסה לקנות דירה בפרויקט, מספר ל'ידיעות אחרונות': "נולדתי וגדלתי בבני ברק, כל החיים שלי אני כאן. אנחנו גרים בשכירות בדירה קטנה ושמחנו כששמענו על הפרויקט הזה, כי חסכנו כסף עבור דירה. כשהתקשרתי אמרו לי שיש דירה בקומה שלישית. נשמע לנו מתאים ונסענו להיפגש איתם. לקחנו איתנו פנקס צ'קים, כי אמרו לנו שנצטרך לשלם 20 אלף שקל דמי רישום.

"כשהגענו למקום הם התחילו לגמגם ואמרו שיש דירות פנויות רק בקומה השישית. אמרתי להם שזה בעייתי לי מבחינת שבתות, ושבטלפון נאמר לנו שיש דירות בקומה שלישית, אבל הם התעקשו שלא נשארו דירות. אחרי ששמעתי מעוד חברים שנדחו על ידם, אני יודע להסביר מה קרה שם. שם המשפחה שלנו נייטרלי מעט ונשמע אשכנזי, אבל כשבאנו לפגישה וראו את החזות המזרחית שלי הם פשוט התחרטו. הם יודעים שחרדים יחשבו פעמיים אם לקנות דירה בקומה שישית בגלל הבעייתיות בשבת, ועם ילדים זה קשה עוד יותר".

מחברת "גינות דוד" נמסר בתגובה ל'ידיעות אחרונות': "חברת גינות דוד משווקת דירות בהצלחה לכלל האוכלוסייה החרדית, ללא הבדל עדה או חוג, ועל כך יעיד תמהיל החוזים שנחתמו בפרויקט, הכולל בני כל העדות והחוגים, כולל רבים מבני עדות המזרח.

"הכתבה מנסה לצייר מצג שווא של דחיית רוכשים ספרדיים, וזאת על פי קטעי שיחות שהוצאו מהקשרן באופן מגמתי. לצערנו, יש אנשים שמפרשים מלאי דירות שאזל בקומות מסוימות כדחייה על רקע עדתי. כאמור, הדבר הינו מופרך מיסודו. אנו גאים לשרת את כלל הציבור החרדי כפרויקט המוביל והמבוקש בלב בני ברק".

בעיריית בני ברק אמרו כי מבירור שערכו עלה ש"בעל הפרויקט מוכר דירות הן לאשכנזים והן לבני עדות המזרח. אישורי העירייה עוסקים בהתאם לחוק רק בתחומי חוקי התכנון והבנייה ולא בהרכב האוכלוסייה במבנים אלו".

יו"ר תנועת ש"ס, השר אריה דרעי, מסר בתגובה לתחקיר: "בושה! בבוקר שהגויים מכירים ביהודים, היהודים מתכחשים לעצמם. כואב לשמוע שדווקא בעיר התורה והחסידות בני ברק, שם הציבור הספרדי זוכה לפריחה ושגשוג, מוסדות הוקמו לתפארת וקהילות הולכות ומתרחבות - החליטו קבוצת אנשים להדיר את רגלי ציבור עדות המזרח. זו לא דרכה של תורה.

"אכנס הבוקר ישיבה עם גורמי המקצוע על מנת לדאוג שלפרויקט זה ודומיו לא תהיה אף דריסת רגל במדינת ישראל. אמשיך להילחם מלחמת חורמה באפליה בכל הכח ובכל הכלים שעומדים לרשותי, עד כאן. אני ספרדי גאה!".

מקבוצת לובינסקי נמסר: "לקבוצת לובינסקי אין נגיעה למלאכת מכירת הדירות בפרויקט הדיור בבני ברק וזו נמצאת באחריותה הבלעדית של החברה הקבלנית. קבוצת לובינסקי אינה מבחינה בין לקוחותיה על כל רקע שהוא, לרבות רקע עדתי בכל תחומי פעילותיה".

תוכן שאסור לפספס
139 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
89
ל89 אתה גזען אתה סוג ז פשוט המזרחיים יותר מידאיי טובים שמוותרים יקום אחד מזרחי שיבנה בלב בני ברק רק בניין למזרחים בית ספר רק למזרחיים נראה לאיזה מזרחי יהיה אומץ לעשות את זה דרך עורך דין ולבנות לפי החוק נראה מה האשכנזיפטים הגזעניים יעשו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ף12.12.17
88
אין חדש תחת השמש. ויותר מזה אלמלי כל ספרדי היה יודע ומיישם איזו תרבות - שאין כמותה - עומדת מאחוריו, הכל היה נראה אחרת. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן אדם 08.12.17
87
תמיד ככה זה לא חדש , ספרדים תצאו משם מהר...
א.צ.07.12.17

הצגת כל התגובות

86
ברור שכל מילה מהתחקיר אמת והלוואי והם יפלו!!!! הלוואי והם יפסידו הגזענות הזו דוחה ואגב גם ציפי בעצמה שחורה... כנראה שהלב השחור משפיע על החוץ . ישנם ספרדים בני תורה מעולים מעולים ואין סיבה לשלול אותם ואני מאמינה שהיא והקבוצה הגזענית הזו תשלם מחיר! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועה06.12.17
85
בכל בית כנסת חסידי מתפללים ספרד לא האור החיים הקדוש שמשפחתו עטר היו נותנים לו רק קומה שישית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי10.12.17
רואים שאתה לא מכיר היסטוריה הרב שסבל הכי הרבה מהספרדים זה היה האור החיים הק'
חיים10.12.17
84
ראיתי את הכתבה וכך היה איתי במציאות מגיעל ועוד יותר מגעיל איך החברה מתכחשת כשיש הסרטה והכל מתועד. איפה אלי דדון?
נמאס מהם....08.12.17
83
ומציקים - עובדה , הם אלה שיתלוננו לעיריה על כל מטר של סוכה שהוציאו , וימררו לשכנים את החיים, איכות החיים יורדת פלאים מכל הסיבות אין ספק שהקבלן צודק
ג07.12.17
וכמה כאלו בארצנו הקדושה ה' ישמור כל הגנטיקה הנאצית שספגו באירופה משחררים כאן כלפי מי שלא נראה כמוהם בושה
RAFI11.12.17
82
אני מוטרד מהפיוז שקפץ לך, בכך שאתה נותן נאמנות מוחלטת למי שרדפוך רק בהיותך שומ״צ, אני מסיק מסקנה כאובה ועצובה. שנאת אשכנזים לא תקרב אותך למאום ברר עד תום את הדברים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי חרד06.12.17
81
ותבין שזה שהעיתון המפלגתי כותב על מישהו שר התורה ומרן ראש הישיבה לא בהכרח שכך הוא. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים בן אשר06.12.17
80
תבדקו כמה ספרדים שטופי מח מצביעים למפלגות אשכנזיות. כביכול כך אומרים גדולי הדור. ומהצד השני דופקים אותם. מודה גם אני הייתי אחד כזה עד שהבנתי שהגועל האשכנזי שמדרדר את עולם התורה. גם האשכנזי וגם הספרדי כאחד. ספרדים תתעוררו עולם התורה האשכנזי הוא בלוף אחד גדול. כל המודרנים יצאו מהם רק שהם אשכנזים וזה
ספרדי06.12.17
79
לכתחילה בכלל לא פירסמו שמוכרים. רק בניהם. כעת שכמעט הכל מכור למעט דירות בקומות גדולות אז נזכרו לפרסם מכירות.
אריאל06.12.17
78
בסמינר כהנא בהמשך ביצעו בדיקת קרינה והתוצאות היו גבוהות מהרגיל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי06.12.17
77
שומר נפשו ירוק תבדקו קרינה במקום ליפני שאתם סוגרים רמת אלחנן הסמוכה ידועה במספר החולים הגבוהה הפרוייקט הזה יותר קרוב לחוטים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.12.17
ספרדים יקרים משמים מונעים ממכם לגור שם. ידוע העניין המסוכן של הקרינה שם. זה נבנה ממש קרוב למטח הגבוה של חברת החשמל. מסוכן ביותר ולצערינו גם אנשים כבר חלו במחלה ל"ע שומר נפשו ירחק וכן שומר נשמתו ירחק מאוכלוסיה גזענית כזו
בניברקית06.12.17
וע"י כך שומרים גם על איכות החיים של האשכנזים...
מוטי06.12.17
76
גיליתי שאין דרך ואין תורה אצל החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חילוני06.12.17
75
גועל נפש כל הפרוייקט הזה.....והספרדים ממשיכים להתחנן אליהם... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד שניסה לקנות06.12.17
74
תסתכלו על המלחמות דגל ועץ, כל החלאה המודרנית נכנסה מהאשכנזיםועוד אומרים שספרדים מקולקלים. הקנאה אוכלת אותם, תכנסו לסימנר אשכנזי תצלנה אזניים איך מדברים למורות. בנוסף לזה מורות עם רמת ידע שואף ל אפס. בואו לסימנר ספרדי תראו איזה בנות איזה יראת שמים בלי לוקשים. הם לא רוצים לגור לידינו ? תשאלו מי רוצה ל
ספרדי שהתעורר06.12.17
עיין ערך 'פרשיות ההקלטות'... דרעי, ישי, הרב עמאר, וכו' וכו'
אשכנזי06.12.17
אי מדבר אתך על חינוך . תראה ב"ה איזה מוסדות לתפארת מקימים הספרדים ואילו האשכנזים המודרנייים שכיום הרוב בציבור האשכנזי מוליכים אותכם מדחי אל דחי. הכל "גאייוה"
ספרדי שהתעורר07.12.17
73
נות מפלה בטענה שהיהודים מרעישים ולא הגיינים ובאים לארץ הקדש עם אותה טומאה חולנית
cבני06.12.17
צדקת הם סבלו מאוד מאיך שצירו אותם הנאצים מגיעילים מלוכלים ואין לי הבנה למה הם מזירים את ליספרדים פה
לוי07.12.17
או שעמי אירופה הנאורים לימדו את בני מזרח אירופה מהי שנאה, או שעמי מזרח אירופה למדו מהיהודים האשכנזים לשנוא את האחר
דן סגל07.12.17
72
להכנס לעובי הקורה ולעצור שם את הבנייה אינני שש לגור עם האשכנזים בהבניין שלהם פשוט מזעזעים אבל גזענים צריך להעניש
ר מאיר06.12.17
לפני שאתה מחפש דרך להעניש אותו, כדאי מאוד שתשאל את עצמך למה זה קורה. רמז: הגזע הוא לחלוטין לא הסיבה.
יהודה06.12.17
71
בתור אשכנזיה זה כל כך דוחה שיש בנינו אנשים שפלים כל כך. אני גרה בעיר "התורה והחסידות" בני ברק והשכנים הכי הכי טובים אלו ספרדים. לא רוצה לספר לכם איך השכנים שהם אשכנזים כמוני מתנהגים........פשוט בושה. אגב לרוב שכניי יש אינטרנט כמוני מלבד לספרדים פה..... תחשבו לבד מה זה אומר עלינו ומה זה אומר עליהם
בניברקית06.12.17
70
אני אישית נדחיתי גם בפרוייקט צמרת העיר בתחילתו כספרדי. לא נורא, גם אני לא שש לגור בכזה איזור. זה כואב שזה המצב אבל אין כאן שום חידוש.
שלומי06.12.17
ולא התבכיינתי לא היה לי כסף מספיק אז הם דחו אותי , לפחות אותכם דוחים לא על כסף
אשכנזי 06.12.17
69
כאשר משפחה ספרדית נכנסת לבניין ערך הדירות יורד פלאים !!! מה לעשות זאת המציאות ועלינו להתחיל להתנהג כמו בני אדם בשביל למנוע את זה ולא להתבכיין לקבלן שמעוניין למקסם רווחים
אברך ספרד06.12.17
68
ממשיך הלאה ןהלאה לפורויקטים התחיל בסימנרים ממשיך בגנים ומי בכלל מדבר על ישיבות קטנות גדולות תלמודי תורה ככה זה שמחלה לא נילחמים בה בהתחלה היא ממשיכה ככה זה שנציגינו היקרים דואגים לעצמם ולהשאר משאירים אבק אם היה הפוך גפני היה תולה אותם דרעי אריה לא עושה מספיק מחאה רפה לצאת ידי חובה לא מתחילה בככלל
יעקב06.12.17
67
מי שהתעסק עם תימני יודע מי שגר ליד מרוקאי יודע מי שגר ליד פרסי יודע ועוד ועוד ועוד יודע למה זה לא גזענות. אלא מציאות כואבת. מנטליות שונה .זה העניין
אשורר שירה06.12.17
66
ואת הספרדי שנאתי. יאמר לזכותם של החרדים האשכנזים, שהמוטיב העיקרי בחייהם זו שנאה למי שלא חרדי אשכנזי, כך הצליחו לשמור על המורשת שלהם אלפי שנים, ואפילו בתוכם שונאים זה את זה. החסידים את הליטאים וההפך. שני אחים אדמורים, והם וחסידיהם שונאים זה את זה
דן סגל06.12.17
רק פעם הבאה תציין מקור לפסוקים שלך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
How does it work?07.12.17
65
החברה הינה חברה עסקית-פרטית, כך שזכותה למכור למי שהיא רוצה ולא למכור למי שהיא לא רוצה כי לא מתאים להם. אם הם החליטו משום מה שלא בא להם ספרדים והם מוכרים לחסידים ואשכנזים זכותם. בנוסף מעניין למה אין להם בעיה עם אשכנזים וחסידים ועם הספרדים כן יש בעיה? תשאלו כל אחד שגר באזור עם הרבה ספרדים בבני ברק ויג
אחד שחושב06.12.17
זה נגד החוק ,
אורה 06.12.17
בושההההההה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחת06.12.17
64
שהחרדים גזענים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james06.12.17
63
תפסיקו להיות עסוקים כל הזמן באיפה האשכנזים מה הם עושים ומה הם חושבים עליכם ברגע שיהיה לכם חיים ומוסדות חשובים משל עצמכם ולא שכל ה'אליתא' הספרדית תשלח בעצמה ל'חברון' ול'חדש' ותיקח משם חתנים וכלות ורק יעלו לתקשורת למחות על האפליה תאמינו שאתם ציבור מספיק מכובד מוצלח ומיוחס בפני עצמו כי אם אתם לא מאמיני
לא ספרדי06.12.17
לא תמיד זה רגשי נחיתות, זה כמעט תמיד מתחיל ברגשי התנשאות וגאווה יחידנית על פי מוצא ולא על פי דת. ובזה האשכנזים טובים וחזקים בלשנוא את השכן בגלל שהוא לא אשכנזי נטו. בדיוק כמו הגרמנים לפני השואה. ולא הגזמתי בכלל.
דוד06.12.17
62
שהם לא מזדהים עם מורשתם. שיסודה מהררי קודש. ולא מפרגנים ומסייעים איש לרעהו. . לפי כוחם המיספרי והכלכלי. הם היו צריכים את האשכנזים לכפרות. .אך מה לעשות שהם מעדיפים להיות סרח העודף. וזנב גם לשועלים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פרענק פרנקל06.12.17
61
בידי הספרדים
מוגדי מוגלי נון06.12.17
מתי שיהיה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרדכי06.12.17
60
ממש מתביישת בהם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדית06.12.17
59
שחורים מפלים שחורים איזה קטע (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שעממ06.12.17
58
אם בעל הפרויקט אכן מאמין בתורת הגזע אז מדוע הם כל היום בישיבות ובכוללים של הליטיאים והחסידים לומדים בעיקר את הראשונים והאחרונים הספרדים, צאו להם מהורידים תפסיקו ללמוד וללמד אותם ונראה מה ישאר לכם ללמוד, כל הבעיות שיש בציבור החרדי מגיעות מהאשכנזים החל מפדופיליה וכלה במשוגעים ששורפים פחים ומשתוללים בר
יהדות ספרד 06.12.17
57
לא מבין מה העניין לגור בסביבה של אשכנזים,מי רוצה את זה בכלל??? למה לחפש כל הזמן את קרבתם ואת האישור שלהם לכל דבר?? אתם ספרדים בני מלך תהיו מאושרים ותחייכו המעלה של ספרדי לעניות דעתי לפחות לפחות כמו אשכנזי אם לא פי כמה מונים,איזה מסורת מפוארת יש ליהדות ספרד, תפסיקו להזדנב אחריהם ולחשוב מה יגידו, ישתב
ניר06.12.17
ולהפסיק להכנס לישיבות אשכנזיות. כל הכבוד . תגיד זאת גם למכלוף דרעי ולכל משפחת יוסף.!!!!
נכון06.12.17
תאכלו צולנט מסריח, תאכלו דגים מלוחים מגעילים, תריחו את המרק שנעשה כל יום עם אותה כנף של עוף. וגעפילטע פיש פצצת סירחון
גליק07.12.17
56
וכי מה חדש בכתבה? הרי זה משהו שידוע ואף אחד לא עושה משהו בנידון , הגזענות היא משהו שמושרש בהם מקטנות לא בכולם אבל ברובם. בואו תראו איך מדברים ילדים אשכנזיים מגיל גן ובבתי ספר של הבנות ותראו מה זה לגדול כגזען. חבל שהם שוכחים מה קרה להם לפני כ 60 שנים על רקע גזעני.... בושה (נשלח באמצעות כיכר השבת
מישהו06.12.17
שעלו לפה מלא מזרחיים... וזאת באמת מכה לא פשוטה לאשכנזים , לעניות דעתי אתה מתכוון לפני 70 שנה +
מוטי 06.12.17
הספרדים היו בארץ לאורך כאלף שנה והאשכנזים לא רצו להתמודד עם הקשיים בארץ והעדיפו לחיות עם הפולנים ואווזים והיין שרף ביערות הפריצים רק כשהספרדים בנו את הארץ הגיעו האשכנזים לנשל אותם ולקחת את חלב הארץ
רוניצקי07.12.17
מי שהמית את האסון תנועה שהיא גרורה ליטאית של אגודת ישראל בנוסף ההתרפסות של הספרדים ועדות המזרח הביאה להם את כול הצרה לא רוצים אתכם מה לא מובן הגזענות הכי החזקה קיימת בציבור הכי דתי לצערי העיקר קוראים קריאת שמע הריני מוחל וסולח איש את אחיו יעזורו ולאחיו יאמר חזק הספרדים הורידו את המלבוש הליטאי תהיו ת
אליק07.12.17
55
פשוט עצוב. כולם ילדי ה'. איפוא ואהבת לרעך כמוך??? מי קובע מי יותר מי פחות. אל תקחו את תפקיד ה' (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל13.12.17
54
מתייחסים למגזר שלם כסוג ב׳, ומהתגובות פה אני מבין שזה רץ בעוד פרוייקטים בעיר. מה שכן אני יכול לדעת שמי שקונה דירת שלושה חדרים (2 חדרים + סלון) במיליון שש מאות וחמישים גם יהיה אשכנזי מארץ האשכנזים ויריוויח משטעטל של מגיד שיעור גם 7000 ש׳׳ח הוא לא יצליח להחזיק משפחה ובריכת ילדים שמונה בממוצע האשכנזי.
דודי09.12.17
53
ואם לא יחזרו בתשובה כנראה שהם במצב ירוד שה' ישמור אותנו מזה אני ספרדי וגאה בהיותי ספרדי אוהב את כל עם ישראל כוללל האשכנזים ולא יהיה כמותכם שונאי חינם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר09.12.17
52
הספרדים שמצביעים לנציגים שכאלו תמימים וטיפשים.
איש07.12.17
51
גועל נפש של אנשים .אבל זה לא חדש .הקבלנים הצדיקים רוצים לשמור על הגזע הקדוש של אחינו ... אשריכם חולה נפש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שטרובל06.12.17
50
מה הזעזוע? זה קרה וקורה בכל רגע נתון. בעשר שנים האחרונות משרד הבינוי והשיכון בנה רק בקרית גת 2000 יח'ד בהקצאה *לצביון דתי*, אבל בתכלס הדירות נמכרו אך ורק לחרדים אשכנזים. מתוך 2000 יחד רק 3 עלי תאנה ספרדים. והדברים גלויים וידועים ונעשים בריש גלי, והתגובה היחידה של נציגי הציבור הספרדי לעשרות פניות/בק
ואיפה שס???06.12.17
על פני ההפליה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
How does it work?07.12.17
49
תסתכלו בכל האזורים בירושלים איפה שיש ריכוז ספרדי גבוהה אחוז הנשירה גבוה יותר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני06.12.17
פשוט ספרדים לא שחקנים ומי שיורד מהדרך זה עד הסוף אשכנזי ה' ירחם לאן הוא מגיע ועדין נשאר בתחפושת חרדי ועושה חילול ה' גדול מאוד ואפילו לא יודעים שנפשו מקולקלת ולא יכולים להחזירו בתשובה ונשאר בחטאיו עד סוף ימיו. תבדוק לפני שאתה מדבר. מעל 50% מהנושרים הספרדים בגילאי 23-24 חוזרים לכור מחצבתם
אני06.12.17
כי הספרדים משאירים את הילדים שלהם בבית והאשכנזים מעיפים אותם
דוד07.12.17
48
עם הקבלן נרקיס, נמאס צריך לעשות סוף לכל האשכנזים האלה... לא צריך אותם!!! יש קבלנים אחרים טובים מהם בהרבה!! אני קניתי מאופק אחלה קבלן!!! שווה אותם!!
ספרדי גאה06.12.17
47
הגזעניים הם הספרדים שכל נושא וענין מתחיל ונגמר אצלם בעדתיות מה שלא קיים אצל האשכנזים
אשכנזי10.12.17
46
באחד הימים התווכחו אשכנזי וספרדי על השאלה הטעונה: האם חמורו של משיח אשכנזי יהיה, או שמה ספרדי..... טען האשכנזי: "הרי ידוע שחמורו של משיח יהיה לבן.. אז וודאי העניין שחמורו של משיח אשכנזי הוא". התקצף הספרדי לעומתו וטען בלהט:" מה פתאום???? הספרדים הכי חמורים!!!!"
OMG.06.12.17
45
גם הורי חיפשו שם דירה ונענו בטענה שהכול נמכר...
פ06.12.17
44
בבית ספר באלעד שאלה תלמידה את המורה שלה אם משה רבנו היה אשכנזי...תראו לאן הגענו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לא מאמינה שזה קורה06.12.17
משה רבינו נולד במצרים :) ספרדי . אין מה לעשות כנ"ל גם אברהם אבינו. ספרדי :) אז תספרו לי אשכנזים? במה יש לכם להתפאר??
אני06.12.17
משה רבינו היה שליש אשכנזי !!! 3 שותפים באדם אביו אמו והקב"ה ואין מצב שהקב"ה לא אשכנזי...!!!
אשכנזי 06.12.17
ויהודי מזרח אירופה יותר קרובים גנטית ליהודי ספרד, מאשר המזרחים...
דבש, ירושלים06.12.17
43
אף אחד לא צריך להתנצל על זה.
יהודה06.12.17
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
המצאה שקרית. יש מארטקא06.12.17
41
ניתן לו לעשות שם מסיבות ולהביא נשים וחגיגות ואז האשכנזים יעופו משם או יתחננו לקנות גם במליוני שקלים
עיצה חכמה 06.12.17
לאשכנזי לא עולה בראש כאלו רעיונות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
How does it work?07.12.17
האשכנזי ירדוף את אויבו בדם קר ויחזיר לו מאה פעם על הדבר הכי קטן. האשכנזי יחייך כלפי חוץ ויכניס את הסכין עמוק מאחורי הגב
קוקי07.12.17
40
הפרוייקט גם קרוב לכבישים. אבל בלי קשר. בתור אחד שגר עם אשכנזים אין מה לגור איתם. אין איכות חיים הפרוייקט היוקרתי תוך 3 שנים יהפוך לחירייה כל אחד יסגור וירחיב ויבנו יחיגות מתחת לאדמה ועל הגגות. רוצים רק עוד כסף בלי איכות חיים. בערב יוציאו את הפחים מחוץ לדלת כי זה מסריח אז אפשר להסריח לשכנים אבל לא אצ
חיים06.12.17
האשכנזים מרגישים שזהו תוך כמה שנים ההגמוניה מתפוררת כבר אין להם רבנים בקנה מידה. בכל הכוללים שלהם בקושי לומדים יש להם נושאי שיחה מאוד מעניינים. מה לעשות הספרדים מתעצמים במספר ובאיכות אברך קטן ספרדי שם בכיסו 10 ליטאים טובים. ומזה הם מפחדים ואומרים ועושים פן ירבה.. זו בעיית האשכנזים הממלכה מתפוררת
דנילוביץ07.12.17
39
גיסתי ביקשה לקנות דירה. שאלו אותה "מה שם המשפחה?" ענתה "" ונאמר לה ש"אין דירות. רק בקומה 4-5-6-7-.....". התקשרנו ממספר אחר והצגנו את עצמנו עם שם אשכנזי ופתאום היו דירות!!!!! אלק יהודים אלו... בדיחת השנה. אפילו הרמב"ן (או הרמב"ם) כתב שהאשכנזים הם לא בוודאות יהודים...
אני11.12.17
38
הבעלים של הפרוייקט בתוח לא יהודי שישרף עם כול הצוות שם בפרוייקט בקרוב ממש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנאדם10.12.17
ואם אני חובש כיפה זה אומר שאני אמור לכבד רצון ה' ורצונו הוא "ואהבת לרעך כמוך" "אוהב את הבריות" וכו ועל מי שחושב כחילוני מה שבא לו לא עסקינן
RAFI11.12.17
שספרדים יגורו לידם.
איציק11.12.17
37
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שכיייחח10.12.17
36
האם זה גם משנאה עדתית לאחד הצדדים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל08.12.17
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א07.12.17
34
הם גוף מסחרי וכיוון שהציבור האשכנזי (ברובו) מעדיף אוכלוסיה אשכנזית ומוכן לשלם על זה יותר כסף לכן הם זורמים עם זה כדי להרויח עוד כמה שקלים הטענות על גזענות צריכות להיות מופנות לציבור ולא לחברה
חיים06.12.17
33
כדאי שתפנו לש"ס שדואגת להחזיר עטרה ליושנה ובמיוחד לדרעי,משם יבא עזרכם.האם בפניה לבית דינה דמלכותה במקרה הזה חל עליה דין מויסר(בהברה האשכנזית) או מוסר בהברה הנכונה.אל תיללו תתחילו להגיב,אחנו היהודים הגלות אירופה אינם נעלים מכם .ואף אינם בני מלכים. עורו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד"ר אפרים חי06.12.17
32
ירידה הכי קטנה אצל ספרדי תתבטא מיידית כמעט בלבוש ובמראה החיצוני הכללי, מה שאין כן אצל האשכנזים שיכולים להיות שקועים במ"ט שערי טומאה ועדיין לשמור על מראה חיצוני חרדי רגיל. אז מה אתה מקשקש גזען קטן? להם לפחות יש נורות אזהרה למחנכים בדמות שינוי החיצוניות. אבל אצלנו עד שמגלים משהו כזה, הבנ"א כבר חסר תקנ
שלומי06.12.17
הבעיה היא בהתנהגות של חלק מהצעירים. לדעתי זה לא מצדיק אפליה, אבל אני יכול להבין מאיפה זה בא.
יעקב, בית שמש06.12.17
31
האשכנזים הם לא אירופאים הם היו במצרים ואחר כך היגרו לאירופה. אם תעמידו אירופאי אמיתי ליד אשכנזי האשכנזי אפס לעומתו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פ12.12.17
30
אין חדש תחת השמש (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אין חדש08.12.17
29
הגזענות זה מום מולד אצלהם . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה07.12.17
28
אלה שביזו את מעמד אבותיהם !!!! הם היו ותמיד יהיו מתחנפים לאשכנזים הם העתיקו מיהם את לבושם ואפילו את ..... שנאת הציונים חאחאחא
דוד06.12.17
27
לחגוג שם והם יעופו האשכנזיפטים , הם יעופו או יתחננו לשלם מליונים מי שיש לו שכל שיעשה זאת וירוויח בענק !
פתרון לכסף 06.12.17
26
גם באוסם כידוע לא מכרו לספרדים.לא רוצים להסתכן.מה אפשר לעשות זבה אנשים שאין להם צביון חרדי וברובם הילדים מקולקלים לא רוצים ללכלך את השכונה היוקרתית.דרעי צבוע הוא גם לא היה קונה דירה בפרויקט עם צחצחים.
RAN06.12.17
ברובם הילדים מקולקלים??? תפתח את העינים לפני שאתה מוציא שם רע על מאות אלפים! לידיעתך אני גרה בבנין שרובו אשכנזים ואיך שהחצר נראית.....והמדרגות....
יהודיה מזועזעת09.12.17
25
נראה כהדלפה
ערבליך06.12.17
24
אחים יקרים בני עדות המזרח היהודים האמיתיים אל תקחו ללב ...רק תזכרו את כל השינאה הזו ויגיע היום שהכל יהפתך . בנתיים אל תתפו לעזור להם אפילו ב אגורה שחוקה.ידוע עשיו שונא ליעקב (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רם06.12.17
23
אני חרדי וכמה סבלתי עם האפליה העדתית בבתי הספר ובסמינר השנאה מעבירה חלק מהציבור האשכנזי על דעתו זה בדם שלהם
יצחק06.12.17
22
עריית בני ברק מושחתת דרעי חייב להעיף את הגורים מערייה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אריה10.12.17
21
רכשנו שם וזה מלחיץ יש כתבות על סמינר כהנא באזור
ברכי06.12.17
20
זה קרוב לקב"ה וכך תכלו לקבל פרוטקציה ישירות מאיתו יתברך
נעמי06.12.17
19
מאז חורבן בית המקדש הראשון ומאז הפילוג בעם לאחר שלמה המלך...העם היהודי ממשיך להיות מפולג ולכן יש גורמים שונאי ישראל הטוענים שאנחנו לא עם! אשכנזים תתעוררו...אבותיכם סבלו אלפים שנה ונרצחו בשואה בגלל גזענות...ואתם העברתם אותה לבני עמכם שסך הכל היו בגלות לא באירופה..הנוצרית ...! ששם אתם גדלתם!
אביקול06.12.17
אבל אסור להכליל היו כמה שהיה עליך להשאיר בכל זאת
איזה אחד07.12.17
היה כבר בדרך
יעקב, ירושלים09.12.17
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם06.12.17
17
גם חילבה עני אואב לאחול אז מה אומרים לי שזה מסריח אז מה זה תעים מעוד
תימני06.12.17
מסריח
איכס מסריח06.12.17
16
לי מה לעשות. לא וועד בית ולא ועד צ'כונה. ולא ועד הורים. תקפצו לי כולכם. אאא גם לא בית דין,גם הם לא יגידו לי מה לעשות. אממה נעלים.
בוקובזה06.12.17
15
אבל הם מחונכים מאוד טוב. הילדים שלי מקשקשים על הקירות, אבל זה סתם גזענות. הילדים שלי מדליקים מוזיקה רועשת בשעות הלילה המאוחרות. וזו אפליה פסולה.
בוטבול06.12.17
14
צריך שיקום אחד מעדות המזרח. קבלן עם המון כסף ועורכיי דין. להקים בניין אך ורק למזרחיים עד שהאשכנזיפטים. ירגישו שהם לא בסדר לא המזרחיים. יקים המזרחי הקבלן. שיקים בניין בלב בני ברק רק למזרחיים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ר12.12.17
13
מי אשכנזי ומי ספרדי? כשערבי רוצח הוא נהנה שהוא רצח יהודי!!! זה ממש לא משנה אשכנזי או ספרדי. חבל להשקיע משאבים בשנאה המיותרת הזו.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל08.12.17
12
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרן07.12.17
11
שהאשכנזים יבחרו נציג מטעמם שישתתף בתחרות. בו יאכל קילו צ'ולנט מהביל עם הרבה בעבעלאך. והנציג הספרדי יאכל קילו חומוס אשכרה עם הרבה פול. זה שיסריח יותר. הוא הגזע העליון. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
Zelig AmZaleg06.12.17
10
לומדים בפרשה מה עשה אברהם אבינו (מבבל) משה רבינו (מצרי) תנאים ואמוראים (ש"ס בבלי) גאונים (בבל) הרמב"ם (משה בן מיימון הספרדי) הבית יוסף. דהיינו עסוקים בתורתם של הספרדים. 2) מי קיבל את התורה? המוני יוצאי מצרים (ספרדים) שהעבירו מדור לדור לבניהם שגלו לאשכנז. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה בן אברהם06.12.17
9
החטא הכי גדול שאתם עושים הוא הכללה (מנסים להצדיק את אמונתכם בשל סטיגמות וכדומה) אף אחד לא יכול להכתיב לכם מה לחשוב על האחר, אבל התנהגות בזוייה שכזו בהחלט אפשר למנוע מכם(ההתנהגות שלכם היא לא חוקית) תנסו להיות בנעליו של זה שאתם מפלים , להרגיש את הבושה וההשפלה, מעבר לפגיעה של האפליה (איך אתם יכולים
אאא06.12.17
8
האשכנזים בחלקם לא יהודים במקור. הם גרים או כאלה שהסתפחו לעם ישראל במשך השנים וזה שורש הגזענות כי הרי בידוע שעשיו שונא ליעקב. מי שבלבו שונא ספרדים כדאי שיבדוק לאחור דור אחרי דור אם הוא בכלל יהודי. בדוק בדוק!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מיכל08.12.17
7
כ ו ל ם בניו של ה׳ יתברך!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א07.12.17
6
ממש זה לא חדש, ולא גילוי מפתיע "עשו שונא ליעקב" לא רק בין ספרדים לאשכנזים, אלא האשכנזים בחסידויות שלהם בינם לבין עצמם כמה שנאה ותככנות, וגם לא מחתנים בין חסידי לליטאית חלילה, קל וחומר בין חסידי, ליטאי לספרדית חס וחלילה ממש "ערב רב", אין מילה אחרת! תזכירו לאחינו היקרים "הגאווה והגדולה לחיי עולמים" בל
מיקי לוי06.12.17
5
רק תתנו לספרדי לשלוט ותראה מה זה אפליה. כמה הספרדים שונאים את האשכנזים. על אשכנזי ידוע. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשכנזי 06.12.17
4
ואם יש ספרדים זה הורס את הרווחים.
DOV06.12.17
3
כל יומיים עולה עוד כתבה על נושא חשוב אחר, על אפליה , חמדנות לכסף, שקרים בפוליטיקה... אני באמת נטשתי את הדרך הזאת ומתחיל להתקרב לזרם החרד"לי שהוא רחוק מאוד מכל הבעיות האלו. ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני06.12.17
2
חברה זה לא חדש . ושלא מכניסים את הילדים לביתי הספר שלהם זה לא מפריע לכם . עכשיו זה עינין כלכלי כולם מיתעוררים וזה בסדר אבל תפסיקו להיתבכין כול הזמן תחיו את המציאות הם שולטים בעיר ואין הרבה מה לעשות. יש פיתרון אבל ארוך זמן ושרק זוהי הדרך תפסיקו לתת להם כוח בבחירות וללקק להם תהיו עצמאיים תעריכו את הכ
אליהו06.12.17
1
עים לה תימנים וספרדים פסיכים היו ויהיו גזענים עד שיבא משיח ישלח אותם עם עשו אביהם לעזאל
פפפווו ג ושס06.12.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

לסיים מסכת אחרי מסכת

2 מליון ₪ הושקעו בפרוייקט הדיגיטל התורני - הצטרפו >>

כיכר בשיתוף יומי | מקודם
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

לימודי דיינות

כך אלפי בוגרי ישיבה הפכו לדיינים מוסמכים

כיכר בשיתוף מ.ל.מ | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24