כיכר השבת

"התלמיד התוקף"

תביעה: תלמיד מבוגר בישיבה בב"ב פגע בבחורים צעירים

כתב תביעה שהוגש חושף מסכת קשה של תקיפות והתעללות מצד תלמיד מבוגר בישיבה בבני ברק כלפי אחד התלמידים הצעירים בישיבה שכללה אלימות, פגיעה, השפלה ו... השתקה (חדשות חרדים)

60
כיכר השבת | י"ז בטבת | 04.01.18
תלמידים. אילוסטרציה
תלמידים. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כתב תביעה שהוגש אתמול (רביעי) חושף פרשייה קשה של פגיעה חמורה שנמשכה מספר שנים בתוככי ישיבה מוכרת בבני ברק, המלמדת על החובה מצד ההורים לעקוב אחר מה שקורה עם בניהם בישיבה ובכל מקום בו הם נמצאים כמו גם לבחורים עצמם להישמר מכל פגע רע.

לפי כתב התביעה, תלמיד מבוגר שהתגורר בישיבה פגע בתלמידים באופן אלים וברוטאלי ואף צילם אותם בצורה מבישה במתחם סודי בישיבה.

ארגון 'דין וחשבון', המשמש כהתארגנות חרדית חדשה למאבק בהשתקת פגיעות במגזר, קיבל פניות מנפגעים והחל באיסוף ראיות מהשטח על מעשיו של אותו תלמיד מבוגר, לשעבר. במקביל, פעל הארגון להגשת תביעה אזרחית - ממנה עולה כי ישנם הוכחות מוקלטות על המעשים הקשים - ותלונה במשטרה נגד הישיבה, שניים מרבניה והתלמיד הפוגע.

לפי התביעה שהוגשה, הסיפור שהחל לפני כ-3 שנים כלל מסכת התעללות של פגיעות חמורות בתלמיד בן 16 אשר כללו גם אלימות, השפלה ובניית יחסי תלות שליוו את ניצול הקטין.

לפי כתב התביעה, "כל האירועים המפורטים לעיל לוו באלימות קשה מצד הנתבע, אשר היה מכה את התובע, מאיים ומשפיל אותו, בטרם היה משחרר אותו מחדרו, היה הנתבע מאלץ את התובע להשתחוות לו ולהתנצל בפניו, ורק לאחר שהנתבע היה מחליט כי התובע סבל מספיק היה מאפשר לו לעזוב את החדר".

לטענת התובעים, התלמיד המבוגר אסף תמונות של התובע אותן שמר במחשבו האישי כמו גם תמונות של צעירים אחרים.

כאמור, מלבד התלמיד התוקף, נתבעים גם שניים מרבני הישיבה אשר לטענת התובע, התנהלו ברשלנות ולא טיפלו כראוי במקרה. בנוסף, נטען בכתב התביעה כי התלמיד התוקף עדיין שוהה בין כתלי הישיבה.

עו"ד רותם אלוני דוידוב, אשר מנהלת את הפעילות המשפטית של ארגון 'דין וחשבון', מוסרת כי "כתב התביעה מציג מציאות קשה, היא מספרת את סיפורם הלא נשמע של תלמידים צעירים בישיבה אשר חשופים לפגיעה שיטתית על ידי אחד מוותיקי הישיבה, כאשר הנהלת הישיבה הבכירה יודעת על הסיכון הנובע ממנו ולא עושה דבר על מנת להגן על התלמידים".

תגובת עורך דינו של התלמיד הנתבע: "לא קיבלנו כל תביעה ולכן איננו יכולים להתייחס אליה. עם זאת, נציין שהתובע הינו נוכל וזייפן, שלא היסס בעבר לפברק מסמכים והקלטות, ואף ניסה לפרוץ לכספת של הישיבה ולבסוף סולק ממנה. חבל שניתנת במה לדברי שקר של שבאבניק, ללא בדיקה רצינית".

תוכן שאסור לפספס
60 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
31
לא יאמן, בלי כתב תביעה, בלי חקירה משטרתית ובעצם בלי כלום , מרימים אליך טלפון ומקבלים כתבה "חמה" בטלוויזיה , שאינה מבוססת על כלום. ככה הורסים בן אדם ולמי איכפת. אני במקרה יודע במי המדובר, בחור ותיק מהישיבה , עדין ושאינו מעורב בכל אלימות, והסולד מכל המתואר בכתבה. ומה חשבת , שבחור הנמצא כ"כ הרבה
דניאל06.01.18
30
כן! זה ממש נכון. הציבור שלנו (החרדי) תמיד יחפש וימצא סיבות שונות להגן על פושעים=הניפגע אשם, הוא נושר שמחפש נקמה, הנפגע חסיד/ ליטאי/ פלג/ סטמר/ מזרוחניק/ משפחתו חוזרים בתשובה מבולבלים/ וכו' עוד ועוד תירוצים מטופשים ובלבד לא להודות שיש בינינו פושעים. מסוכנים. ובלבד לא להודות על האמת שיש בינינו חי
דב05.01.18
29
לפני 5 שנים אירחתי בחור ישיבה ליטאי שהתקלקל והוא סיפר לי שלמד בישי"ק בירושלים בשיעור א והיו מספר בחורים משיעור ג שהפכו אותו לשפחה למעשים אסורים ודי למבין . וזה היה יום יומי ובאופן הזוי ואכמו"ל ועד שאזר אומץ לספר לאימו היא ניגשה למשגיח והוא לא טיפל כראוי דהיינו שהוא רק ניסה להשתיק את הסיפור ואפי'
חיים05.01.18

הצגת כל התגובות

28
בחורים שם בחיים לא יפגעו באדם אחר הו מבחינה נפשית ודאי לא גופנית ולא כל פגיעה אחרת ככה זה בישיבה שהנושא שם זה גם מידות ולא רק תורה
מתמחה05.01.18
ישיבה שמחנכת גם למידות מושלמות ודרך ארץ ובחורים שם רק דואגים אחד לשני ואכפת להם אחד מהשני
מכיר05.01.18
27
ברגישות יתר ובהבנה מלאה אני מבקש מכל מי שנפגע/ה וחושב/ת לעשות צדק ולסגור מעגל בנפש, ואולי ימצא ריפוי על העוולות שנעשו לו/לה, מי שרוצה לסגור חשבון עם הפוגע יש ליזהר זהירות משנה מכל הארגונים החינמיים למיניהם שמפרסמים את עצמם ל"ציבור החרדי"... א) אין מתנות חינם לצערנו הרב. הם לא שם באמת בשבילכם. עומדי
אחד שמבין05.01.18
26
התלמיד המתלונן הועף מהישיבה לפני שנתים כיון שהחזיק סמארטפון וכהיום משרת בצבא לא פלא שרוצה ללכלך על הישיבה
עוד אחד05.01.18
פוחדים לפתוח את הפה.
רפאל06.01.18
25
עו״ד של התלמיד הנתבע מסר בתגובה: לא קיבלנו כל תלונה ולכן איננו יכולים להתייחס אליה. עם זאת, נציין שהתובע הינו נוכל וזייפן שלא היסס בעבר לפברק מסמכים והקלטות ואף ניסה לפרוץ לכספת של הישיבה ובהמשך סולק מהישיבה. חבל שניתנת במה לדברי שקר של שבבניק ללא בדיקה רצינית.
שרעבי04.01.18
לערער אמינותו של תובע.
רפאל06.01.18
24
קראתי בעיון את אשר כתבת, אכן כך בדיוק פני הדברים. חבל שרבנינו ה"צדיקים והחכמים" מסתירים ומחפים על מעשים כאלו. אני מכיר באופן אישי מעשים כאלו בעוד ישיבות, כולם יודעים ומסתירים. יודעים רק להצביע על תופעות כאלו אצל החילונים כשאצלנו המצב חמור לא פחות.
ליזר05.01.18
23
לפעמים מתחשק לי לאכל לאנשים כאלה שיחוו את זה בעצמם בטח שלא יפגעו בדת בהנהגה או כל צורה אחרת הרי הם לא שאבבניקים .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני05.01.18
22
מראה בדיוק על סביבתו של "המנהיג" החדש ישן
שלומי05.01.18
21
אם הוא עצניק בטח ינפחו את הפרשיה יפרסמו אותה ויעבדו להשאיר אותה בנייעס עם כמה שיותר רכילויות העיקר ללכלך על עץ אם הוא לא עצניק יש לו סיכוי שיגבו אותו ואף ירדו מהסיפור מהר
חנוך05.01.18
הגריג"א
מנהיג05.01.18
20
לכרות את איבר מינו במידי!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד04.01.18
צריך לחתן בגיל צעיר ככה נחסוך את כל הבעיות
77704.01.18
כדי שיוכל להתעלל באשתו. זה לא פותר את הבעיה. זה רק מזיז אותה אל קרבן נוח יותר.
רפאל06.01.18
19
אני מכיר את הבחור שתובע. מדובר בבחור שהתקלקל וצריך לבדוק את האינטרסים שלו
מנחם04.01.18
אין אינטרס, לתבוע את הבחור הזה עכשיו זה רק אם הוא הכיר אותו, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי05.01.18
18
איפה הרבנים בישיבה... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד04.01.18
17
וכי הבחור התוקף הגיע לישיבה מן הירח? הוא למד בישיבה קטנה, ולפני זה בחידר. הכל על "טהרת הקודש". יש לעשות - דחוף! - בדק בית, מן המסד עד הטפחות. לפי רוב הסיפורים ה"חינוך הטהור" מקלל אף יותר מן "צבא השמד". אבל גדולי ומאורי הדור אינם מבזבזים את זמנם על זוטות מעין אלו. אותם מעניין יותר שלא ילמדו באקדמיה.
אברך פשוט06.01.18
16
רבת עם מישהו, בא לך "לגמור" אותו אתה הולך ותובע אותו על כאלו סיפורים ברוב מוחלט של המקרים לשני אין אפשרו להוכיח את חפותו מקסימום גם אתה לא תצליח להוכיח נגדו אז יסגרו לו את התיק מחוסר ראיות אבל בינתיים כל העולם כבר שמע עליו ודיברו על זה שנתיים ואחרי שנתיים שמזכים אותו כולם כבר בורחים ממנו ומתייחסים א
שיפי05.01.18
במערכת המשפט שבארץ צריך להוכיח אשמה. התהליך מאד קשה. בתחילה דיינים (שחושבים שתפקידם הוא להציל עושק מיד עשוק (אוי נא לנו כי אלה דיינינו)) עושים כל שביכולתם כדי למנוע את הגשת התביעה. עורכי הדין מנצלים את זכותם לערוך חקירה נגדית כדי לפגוע רנשית בקרבן. בגלל סיבות אלה רבים מאלה שנפגעו נמנעים מלהגיש ת
רפאל06.01.18
15
רק פתי יאמין לך שאתה עורך דין. ולכן כל תגובתך לא אמינה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.01.18
14
שלנו אין כלום כי לא היה כלום אולם למדונו חכמים למיחש מבעי והחי יתן אל ליבו להשמר מאנשים מי שלא יהיה האיננטרנט ככ מפחיד והוא הגורם לכל הדברים המחרידים האלה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה רבינוביץ04.01.18
וכי לפני האינטרנט זה לא קרה??? אדרבה, בזכות האינטרנט יש לאנשים יותר מידע ויותר קל להם להשמר. מי ששותפים בשתיקתם הם דווקה העיתונים החרדים שיש להם "ועדה רוחנית".
רפאל06.01.18
מסתכן בתביעת פיצויים בסכומים גבוהים מאד. בציבור שלנו עדיין רוב בתביעות מושתקות. קל וחומר שלא יתבעו על מעשה שלא היה.
רפאל06.01.18
13
חסידיים כשמדובר בישיבה ליטאית
הכואב04.01.18
12
סיפורים נוראיים מתמשך במוסד חינוכי באשדוד מושתק ע"י "גורמים בכירים"
אשדודי04.01.18
ישיבת "המנהיג" שאף אחד לא הכתיר
חיים05.01.18
הממונים על השתקת פרשייות כגון זו. על כן ... אסור לשרת ב "צבא השמד". עולם הפוך ראיתי.
רפאל04.01.18
11
מדובר בבחור שהתקלל ועף מהישיבה וצריך לבדוק את המניעים שלו
אנונימי04.01.18
מי לא היה מתקלקל?
רפאל04.01.18
10
רק להשלים את החסר אשכנזי או ..............
עובדיה04.01.18
כל הפוסל ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חני 05.01.18
9
לא התקבלה שום תביעה ?
מלך זילברשלאנג05.01.18
8
אם הייתם מה קורה לפעמים בישיבות ה' יכפר. וזה בודאי לא מעיד על הכלל. ועדיין הגיע הזמן כן לדבר. מי שלא נפגע לעולם לא יבין. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יואב05.01.18
7
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.01.18
6
צריך להיות תמים ונאיבי כדי לחשוב שהנפגע יספר את הדברים כהוויתם ולא יוסיף כהוא זה. אני עורך דין במקצועי, זה המקצוע לצבוע בצבעים צבעוניים את המקרה לנפח ולהגזים להראות רק את חצי הכוס שמתאימה ללקוח שלך, ככה זה עובד, השופטים מכירים את זה, העם התמים מאמין לכל כתב תביעה כאילו זה תורה מסיני, טפשים. היום קיב
יעקב04.01.18
אבל בתחום הזה כל כך הרבה נפגעים יש, והמוסדות (חלקם) מומחים להשתיק את זה.
נאיבי05.01.18
בדרך כלל אין עשן בלא אש
דוד05.01.18
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דן04.01.18
4
את שמם בגוף הכותרת
לייזר05.01.18
3
גם בטבריה תופעה דומה! מה קורה לדור שלנו?? צריך לפקוח עניים !! ולדבר עם הילדים בפתיחות על הכל! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אוסי04.01.18
2
אם יש לך סיפור עסיסי ספר לנו בפרוטרוט שכולנו נשתתף בבדיותך ובהמצאותיך ושכולנו נצחק ממך יחד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם04.01.18
1
חרדי טוב מתפלל, מברך, משתמש בגוי של שבת, אוכל מצות בפסח,בבין אדם לחברו יש מקום להקל.
דן סגל05.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

צפו בתיעודים

נואשים למכת"זית בגלל השרב? הפגנות סוערות בירושלים

קובי רוזן | 25.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

הרי אתה מקדש!

מאות כבר הוכשרו: קורס מקיף לעריכת חופה וקידושין

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24