כיכר השבת

הסיפורים האישיים

הבחור שתבע את ראש הישיבה לדין תורה אצל הגראי"ל שטיינמן - וניצח

הבחור שסולק מהישיבה בתוספת הערה צינית מראש הישיבה: "רק אם הגראי"ל שטיינמן יבקש - אחזיר אותך", החליט לתבוע לדין תורה אצל הגראי"ל - וניצח. סיפורו של אלישע כהן, אז תלמיד בישיבת רש"י וכיום איש הייטק (חרדים, חדשות)

55
כיכר השבת | כ"ז בטבת | 14.01.18
אלישע כנער מתברך מפי הגראי"ל זצוק"ל
אלישע כנער מתברך מפי הגראי"ל זצוק"ל (צילום: באדיבות המצלם)

חודש לאחר פטירתו של מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל - והסיפורים המופלאים על דמותו העצומה ממשיכים לזרום ללא הפסקה, אחד מהם הוא סיפורו של אלישע כהן, כיום איש הייטק חרדי ובעבר תלמיד בישיבת רש"י-משכן התלמוד בירושלים.

"באותה תקופה הייתי שובב לא קטן" סיפר כהן בחשבון הפייסבוק שלו, "ויום אחד מצאתי את עצמי עם חבר אורזים מזוודות בדרכנו לאוסקה שביפן, פשוט תפסנו את הרגליים באמצע החיים ונעלמנו מהישיבה, עלינו על מטוס מלחיץ של אוזבקיסטן ארוויס ואחרי נסיעה של כמעט 24 שעות, עם 3 עצירות בדרך, מצאנו את עצמנו באוסקה ביפן".

"לאחר מספר שבועות חזרנו לישראל, ומיד לאחר הנחיתה שמתי פעמיי אל הישיבה, במטרה לחזור לספסל הלימודים, אך כשראש הישיבה פגש אותי הוא אמר לי: ״אני מצטער אבל לפה אתה לא חוזר, קח אותי לרב שטיינמן לדין תורה, אם הרב שטיינמן יפסוק להחזיר אותך לישיבה, אחזיר אותך״ הוא זרק חצי בהומור חצי בציניות...

"עולמי די חשך עליי" כתב כהן, והוסיף "הסיכוי שגדול הדור יתערב בזה שתלמיד עף מאיזו ישיבה, שואף לאפס. וכי מה זה עניינו ולמה שיתערב לאותו ראש ישיבה בניהול המוסד שלו. להבדיל אלף הבדלות, זה כמו שמנכ"ל גוגל ישראל יתערב באיזה פיטורים של איזה עובד זוטר מאיזה חברת הייטק ישראלית" הסביר כהן, איש ההייטק.

"אבל כבר אז הייתי קצת "משוגע" בראש והחלטתי שאם זה הגורם היחיד שיגרום לי לחזור לישיבה אני הולך להגיע אליו, לבקש את עזרתו, בתקווה שהוא יעזור.

"בדרך לא דרך, מצאתי את הדרך לביתו של מרן, והגעתי אליו בשעות הלילה המאוחרות לבית המפורסם ברחוב חזון איש 5 בבני ברק. להפתעתי בני הבית הכניסו אותי אל הקודש פנימה, והגראי"ל שישב שם קיבל אותי בסבר פנים יפות ובחמימות שלא ציפיתי לה. ישבתי מולו וסיפרתי שראש הישיבה שלי אמר שרק אם הרב יפסוק שיחזירו אותי לישיבה, אוכל לחזור לישיבה

"תבינו" הוא כותב, הרב היה אז למעלה מגיל 90, הוא ישב ושוחח איתי דקות ארוכות כאילו שאין שום דבר אחר שהוא צריך לעשות, כאילו הוא לא מנהיג של מיליון איש, ואז פתאום הוא עצר אותי ושאל, תגיד, אתה מתחרט שנסעת? אתה תיסע שוב? עניתי לו שלא, ביקש שאבטיח לו להשתדל להיות תלמיד טוב יותר, הבטחתי לו לעשות מאמץ להיות כזה.

"תקרא לרב שלך אליי, ביקש הרב שטיינמן, תקרא לו לפה!"

באותה לילה הייתה חתונה של בחור מהישיבה בבני ברק, התקשרתי אל ראש הישיבה ואמרתי לו שהרב שטיינמן קורא לו הערב לדין תודה אצלו בבית. בתחילה הוא חשב שאני צוחק עליו, אך עוזרו של הרב שטיינמן הבהיר לו שהעניין די רציני ״עוד הערב תבוא, הרב ביקש״ אמר

"ראש הישיבה, הגאון ר' חיים חייקל זאב מילצקי שליט"א, שהוא אחד הרבנים המוערכים עליי עד היום, הגיע לאחר מספר דקות לביתו של הגראי"ל וכשנכנס לחדר הוא אמר לרב שטיינמן ״נישטו קיין א-כויחעס מהבחור הזה״, (דיברו באידיש, כשבעברית זה אומר: ״נגמרו לי / אין לי כוחות לבחור הזה״, הבחור הזה הורס לי את הישיבה…

מרן זצ"ל הקשיב למה שהיה לו לומר, ואז פנה אליו בשיא הרצינות ואמר לו: ״התלמיד הזה הוא הבן שלך, אתה מחנך אותו, מעצב אותו, הילדים שלו יהיו על בסיס החינוך שתיתן לו, תחשוב שאבא שלך בשמיים היה אומר עלייך שאין לו כוחות אלייך, אתה, הבן שלו, אתה מבין שאתה הרי תמות... אז גם אתה לא יכול לקחת ילד שלך ולהגיד שנגמרו לך הכוחות אליו, זאת העבודה שלך, זה התפקיד שלך.

מותר לציין שכבר באותו ערב חזרתי לישיבה, והישיבה הזאת עיצבה אותי כבן אדם לכל החיים...

את הפוסט המרגש סיים אלישע במילים: "זהו אדם גדול, זהו מנהיג של דור, איש שמוצא את עצמו בשעת לילה מאוחרת מטפל בבחור שהוא לא הכיר מעולם ולא פגש מעולם, בכזאת רגישות, בכזאת אהבה, בכזאת אכפתיות, ככה נראה איש אחד בדורו, כזה שאחרי שהוא הולך לעולמו תמה תקופה, כזה שאתה מרגיש שאיבדת משו שבחיים לא יחזור, ככה מנהיגים ציבור.

תוכן שאסור לפספס
55 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
זה צדיק זה מנהיג אמתי זכותו תגן עלינו אמן
אלי23.01.18
36
הרב מילצקי מוסר את החיים שלו למען הבחורים הלוואי שבכל הישיבות יהיו כאלה ראשי ישיבות ואז לא יהיו נושרים
סניף סנהדריה16.01.18
35
הבנתי שבישיבת רשי מכחישים את הסיפור, אבל זה סיפור מפעים מרגש עד דמעות, מראה את גדלותו וצניעותו של הרב. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיחם16.01.18
לא מתכחשים אבל זה לא כפשוטו של מקרא
אבי16.01.18

הצגת כל התגובות

34
הוא היה מורה לו להעיף אותו מהישיבה ואז הוא היה חוזר בשאלה?
רחמנא ליצלן15.01.18
33
חברים אנא חדלו מפטפטת כל ידיעה כזו מזיקה הדברים עדינים ופרטנים יש כאן שיקולים ויש מסירות נפשלמשל אולי נאמר שאם הבחור היה מוכן להתיצב בפני הגראי"ל ולומר דבריו זה לא נעים מביש וכו זה אומר חרטה או הפנמה שמעשיו היו מזיקים או גרם לעצמו לחוש זאת כברור לכל בר דעת אולי זה כונת מרן כל נושאי זריקה עדין ביותר
חנוך החנוכי 15.01.18
32
פשוט, היהודי הזה חשב מה רוצה הקב"ה, מה יעשה נחת לקב"ה וזו היתה דרכו. כך מתנהג מי שמקיים את ההלכה הראשונה בשו"ע: שויתי ה' לנגדי תמיד. ה' נגדו תמיד. כל מה שעשה, חשב, הלך, זז ונשם - היה עם מחשבה אחת: לעשות רצון ה'.
גוי צדיק15.01.18
31
כבר אין מי שיחזיר אותכם לישיבה. ראו הוזהרתם
בב15.01.18
30
שהגדול פה זה הרב מילצקי !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james15.01.18
29
עד היום העסקנים ששולחים לצבא השמד תולים את זה ברב שטיינמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצניק בדם15.01.18
נדפק ואז כותבים תגובות עם עומק מחשבתי.
dvis15.01.18
לא עדיף לשלוח בחורים לשדוד מוניות באילת בדרך למועדונים........
והאמת21.01.18
28
זה לא נקרא לתבוע לדין תורה... זה להגיש ״עתירה״ לדין תורה. הוא לא תבע את הרב אישית (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דודי15.01.18
27
אבא של כלל ישראל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נ.מ15.01.18
26
כמה היינו חוסכים צער ועוגמת נפש מההורים וכמובן לילדים הנוער המתבגר לולא המחנכים היו בעלי רגש ומידות כמרן
פלונית 22.01.18
25
התלמיד הדגול כותב פוסטים בפייסבוק לשם ולתפארת הישיבה ומנהיג הדור [מנהיג של מליון איש???]
שלמה15.01.18
24
אפשר לציין את גדלותו של הגראי"ל. אבל נסו לחשוב בראש של ראש הישיבה, וגם בראש של הבחורים בישיבה. איזה תלמיד עוזב את הישיבה לכמה שבועות, טס ליפן וחוזר כדי ללמוד בישיבה? מובן שהפרטים בכתבה לא מסבירים את האירוע, אבל היא נשארת בסימן שאלה.
אבי עובד15.01.18
23
זקוקל
מרן האהוב18.01.18
22
קראתי ו התרגשתי כמי שבא מתחום החינוך ושמע את דעתו של הרב לגבי הכוונת בחורים לישיבות יודע כמה דעתו היתה רגישה וחכמה . אני קראתי והזלתי דמעות לחשוב מההייה קורה לדור שלם של ילידיו אם לא הייה את הרב זצ"ל החכמה שתלך עכשיו בדרכו ותכיר לו נחת בשמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רוני15.01.18
21
ודאי שזה גדלות אבל לא הבנתי מה המיוחד כאלו דברים הם סיפורים קבועים כך היה אצל הגראי"ל וכך אצל שאר גדו"י שהיו ראשי ישיבות דוגמת הרב שך ר' מיכל יהודה ר' שמואל אויערבאך ועוד כנראה מספר הסיפור א מכיר את המערכת
יעקב15.01.18
20
...תכנן את הכל עם הרב שטיינמן?
פניני17.01.18
קצת אמונת חכמים תהפוך אותך לאדם מאושר יותר מסכן שכמוך.
מוישה זוכמיר.17.01.18
19
ואם הבחור ההייטקיסט בא לשבח כאן מישהו אז טעה בסיפור כששיבח את מרן שזאת מכתחילה הייתה דרכו. ואילו הראש ישיבה הרב מילצקי הוא זה שאכל את הסיפור בצורה קשה וגם וויתר. כל הכבוד להרב מילצקי ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם15.01.18
בהבנתי הדלה קראתי שאכן שיבח את שני האישים ועל כך משבח אני אותו
יעקב18.01.18
מזה קשור את הבחור אליבא דאמת לא היה צריך ליזרוק ולא בגלל שהוא עתיד לשבת כל ימיו באוהלה של תורה אלה להציל נפשו מרדת שחת ואתה רואה שהוא נשאר בן תורה איש היתק עובד מה שתרצה בן תורה קשור לתורה אני בטוח שקובע עיתים לתורה ומסתמא הבית שלו בית שבנוי עלאדני התורה רק תקרא באיזה הערצה הוא מדבר על הראש ישיבה ו
אליהו16.01.18
18
מי שהיה רוצה יכל לשוחח ולהתברך ממנו מהגדול ועד הקטן דתיים וחילונים רבנים ותלמידים קטן כגדול תשמעון, כדרכו של מרן החזון איש, כולם יכלו להאזין לשיעוריו שהיה. מוסר בוקר צהרים וערב, גם בגילו המופלג השתדל תמיד לא להישען על משענת של הכסא, התייחס לכל אחד. כמעט ולא היה ברכה שלו ששבה ריקם. איש שכל מהותו תורה
ב15.01.18
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאיר14.01.18
16
יתומים היינו ואין לנו על מי להשען אלא על אבינו שבשמים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל פלדמן17.01.18
15
דמעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי15.01.18
14
זה גם אומר המון על גדלותו של הרב מילצקי!כשהוא אומר אין לי כח לבחור הזה כנראה שהוא מזמן עבר כל גבול! ואף על פי כן הוא החזיר אותו וטיפל בו כמו הבן שלו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
קובי15.01.18
13
רק אחדות בעם ישראל וביחד ננצח את כולם
משה15.01.18
12
כל הכבוד לגדול הדור,אבל פני הדור כפני הכלב! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איטלקי15.01.18
11
איש מתוק שמסובב את כל העולם על אצבעו ועושה מענין בעולם
פלוני17.01.18
10
הגראי"ל.
חיים 15.01.18
הוא ומשפחתו קשורים ודבוקים במרן הגר"ש
אורי15.01.18
לשון הרע על גדול בישראל כאילו הוא שייך לכת הרעה ההיא
מאיר 15.01.18
9
חבל על דאבדין ולא משתכחין אשרינו שזכינו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איציק14.01.18
8
״התלמיד הזה הוא הבן שלך, אתה מחנך אותו, מעצב אותו, הילדים שלו יהיו על בסיס החינוך שתיתן לו, תחשוב שאבא שלך בשמיים היה אומר עלייך שאין לו כוחות אלייך, אתה, הבן שלו, אתה מבין שאתה הרי תמות... אז גם אתה לא יכול לקחת ילד שלך ולהגיד שנגמרו לך הכוחות אליו, זאת העבודה שלך, זה התפקיד שלך.
אחת19.01.18
7
אין אין מילים ממש סיפור מהמם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרים15.01.18
6
וחבל על דאבדין ולא ... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זה סיפור מדהים15.01.18
5
המנהיג שהיה לב האומה, שדאג לכל מסכן ועזוב, שלחם במוסדות הגדולים שלא יעשו עוולות לאדם הקטן ללא הבדל גזע ומגזר,שנשא את הדור על כתפיו והתבזה למען פתרון בעיות הדור. זכר צדיק לברכה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מרגש14.01.18
4
מאד מרגש. חבל על דאבדין...........
אסתר מאנטאל16.01.18
3
עוד נספר לנכדים שלנו שאנחנו זכינו להיות בדור של הרב שטיינמן!
דוד 15.01.18
2
לאחי היו בעיות מסוימות והוא הלך מעצמו כבחור לרב שך ליעוץ ובקשת עזרה הרב שך הישיש החליט שצריך להפגיש אותו עם פסיכולוג ומליץ על אחד בירושלים אך הוא לא ישלח בחור לבד אז הוא פשוט קם ונסע איתו לירושלים לפסיכולוג זה סיפור הזוי
חיים15.01.18
בלי לזלזל בשום אופן אבל יפה לך שאתה שופט מה נקרא הזוי.....
חיים21.01.18
1
סיפור מרגש אוי חבל על דאבדין
צוקר14.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

התולעים שנשלחו משמים לתוך הלחם החם שיצא מהתנור

ישראל שפירא | 17:17

גלריית  תמונות

עצרת הזיכרון וההספד במלאת י"א חודש לצדיק מבת ים

חיים רוזנבוים | 16:20

"משרד האוצר לא עושה דבר"

גפני מאשים: "הממשלה נחלה כישלון במאבק ביוקר המחיה"

ישי כהן | 11:48

מה קיבלו ומי ויתר?

אחרי שסגרו, חזרו בהם וכעת 'דגל' סגרה רשמית עם ליאון

חנני ברייטקופף | 11:31

הדילים שנרקחו ורשימת המקורבים

פורסמה רשימת המועמדים לדיינים | למי יש סיכוי להיכנס?

ישי כהן וחנני ברייטקופף | 11:09
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

אחר התקרית המבישה 

גדולי ישראל בתפילה בציון הקדוש בחיפה המסוגל לישועות | צפו

חיים רוזנבוים | 10:24

אין גבול לשנאה

חרפה: גזירות חדשות שנערי האוצר רוצים להטיל על האברכים

קובי אטינגר | 06.05.24

יוריך מוריך

בראשות הגאב"ד: הדיינים התאגדו בהתכנסות השנתי

חיים רוזנבוים | 06.05.24

סיפור שפחות מוכר

ניסיונות ומסירות נפש | כך התמודדו בנות 'טלז' בשואה • צפו

כיכר השבת | 05.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

"גם מי שלא במסגרת" | חשיפה

גדול הרבנים התימנים במכתב חריף: 'אסור לבחור ללכת לצבא, וחובה למסור על כך את הנפש'

חנני ברייטקופף | 05.05.24

"תתן לו"

במעמד נדיר ומיוחד: המקובל קיים את מצוות 'ראשית הגז'

חיים רוזנבוים | 05.05.24

״משנים את ההנהגה, חוזרים בתשובה״

לאחר הסערה: הרב אייל עמרמי הכריז בשיעורו של הראשל"צ: "יהיו שירים, אבל בלי כלים"

ישי כהן | 04.05.24

יחליף את הרב בלייך

"המצב בקהילה היהודית עדיין קשה" | הרב גנוט חזר לקייב

חיים רוזנבוים | 04.05.24
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

"מיהרו לנכס לעצמם פעילות"

אבידן: "לא להעסיק בשום דרך את זק"א ת"א, הדליפו פרטים"

שאול כהנא | 04.05.24