כיכר השבת

מכתב פרידה קורע לב

האם נפרדת מבנה: "יהודה'לה שלי, מתוק שלי, אהוב שלנו"

יומיים לאחר שאיבדה את יהודה בן ה-6 בתאונה מחרידה בבית שמש, התיישבה אמו דניאלה אפלבוים, והעלתה על הכתב עבור 'כיכר השבת' את רגשותיה הכואבים, הסוערים והמעוררים • מטלטל (חרדים)

63
אלי רוטמן | כיכר השבת | ה' בשבט | 21.01.18
יהודה אפלבוים, זכרו לברכה
יהודה אפלבוים, זכרו לברכה (תמונה ראשית: חיים וייצמן / באדיבות המשפחה)

"אז מה, נשנה תכניות? לא! נעשה ונשמע ונבכה ונאהב - אותך אבא! אוהבים אותך, יהודה, מאוד", במילות פרידה מצמררות אלו חותמת דניאלה אפלבוים את מכתב הפרידה המטלטל והמסעיר - שכתבה ל'כיכר השבת' - מבנה יהודה בן ה-6 שנהרג בתאונה מחרידה בבית שמש.

ביום חמישי האחרון צעד יהודה הקטן עם אביו הרב רותם אפלבוים לעוד יום של לימודים בתלמוד התורה בבית שמש, כפי שעשה בשנה וחצי האחרונות מאז החל שם את דרכו בכיתה א'.

באמצע הדרך, כזכור, פגע בהם אוטובוס בין-עירוני של חברת אגד. מהפגיעה הישירה נהרג יהודה, ואביו, מו"צ (מורה צדק) מוכר בקהילה, נפצע באורח קל. בשעות הצהריים הוא הגיע באמבולנס, כשהוא סובל משברים, כדי ללוות את בנו הבכור בדרכו האחרונה.

הלוייתו של יהודה (באדיבות המצלם)

כעת, במענה לפניית "כיכר השבת", בחרה האם השכולה, דניאלה, לפרסם פה מילות פרידה כואבות, קורעות לב - אך לא פחות מכך מחזקות ומעוררות. וכך היא כתבה, והקריאה בבכי:

הלב עוד פצוע, מדמם, צועק.

יהודהל'ה שלי, ילד חמד, מתוק שלי, אהוב שלנו. וודאי אתה יושב שם למעלה, מתפלפל עם רש"י, מקשה ומתרץ, כמו שישבת פה ללמוד עם אבא כל שבת, לומד משניות שרק התחלת, כמה ציפית להתחיל, והנה זכית להתחיל, ולמעלה תמשיך...

תלמיד חכם שלי. כמה דמעות שפכתי עליך? שתשמור על טהרת העיניים, על טהרת המחשבה, שתמית עצמך באוהלה של תורה, שלא תמוש ממנה כל ימי חייך. זה התקיים, מהר מדי ממה שחשבתי.

אשרינו שזכינו לבן כמוך! אהוב, מתוק, יקר לנו מכל!

זכינו להימנות על לגיונו של מלך, חיל אשר עליו לבצע את שליחותו, תפקידו, פה בעולם. עשינו את המוטל עלינו. העלינו עולה תמימה. אך אתה גם אבא, אבא רחמן שבוכה איתנו ודומע! שמרגיש אותנו ואוהב! שכואב לו שכואב לי, הרי גם אתה אבא!

קל מלא רחמים, אתה מקור הרחמים, ממך הם. תנחם אותנו אבא! תן לנו כוח לגדל עוד דורות ישרים מבורכים אשר יקדשו את שמך גם פה בעולם, לא רק שם...

אנו אוהבים לראות תוצאה למעשינו, לראות פה את הפרחים פורחים, אך אתה חשבת אחרת. קטפת אותו בתחילת הפריחה.

אז מה, נשנה תכניות? לא! נעשה ונשמע ונבכה ונאהב - אותך אבא!

אוהבים אותך, יהודה, מאוד.

גופתו של יהודה מפונית מזירת התאונה (צילום: חיים וייצמן)

סבו של יהודה, הרב יוסף אפלבוים, מוסיף ומתאר ל"כיכר השבת", כי השבת הראשונה בבית המשפחה בלי יהודה, היתה מטבע הדברים עצובה ביותר: "היה מאוד מאוד קשה, כל רגע נזכרו בכל צעד שלו, 'פה יהודה ישב, פה יהודה שיחק, פה הוא למד'. נורא".

"יהודה הנכד הגדול שלי, שבעוד חודשיים היה אמור לחגוג יום הולדת שבע, היה ילד צדיק מעל ומעבר לגיל שלו", מציין סבו. "הוא אהב מאוד ללמוד, גם בהפסקות בתלמוד תורה. הוא כל כך אהב את התורה, שהוא עשה לעצמו 'סדר' יומי של לימוד, לבד, כשהוא חזר לבית מהתלמוד תורה".

"ככה הוא למד כמעט 3 פעמים את כל החמישה חומשי תורה. הסימניה שלו עדיין מונחת בתוך פרשת עקב, לקראת סיום בפעם השלישית של כל החומשים", מסיים הסב הכאוב.

תוכן שאסור לפספס
63 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
אני קמה כל בוקר עם הדמות שלו בראשי כמה מיוחד נראה! גרה מול משפחתו. ה' יחזק אותכם הורים יקרים!
נב27.01.18
47
אלוקים רחם עלינו.............
גילי22.01.18
46
אישה גדולה!! הקב"ה בוחר לנסות אנשים מיוחדים! וניכר שמדובר באנשים מורמים מעם! הקב"ה ינחם אתכם ...הוא נתן ,הוא לקח והוא נותן את הכח והכלים להתמודד עם גודל הצער והכאב ! היו חזקים! ובזכות קידוש ה' שגרמת במילים הטהורות שלך - תזכו רק לשמחות ולנחת כל הימים מתוך בריאות איתנה! ילד זך וטהור - שנקטף כשושנה בין
רחל 22.01.18

הצגת כל התגובות

45
לא לחינם זכיתם להביא כזו נשמה גדולה לעןלם. ניכרת הגדלות בדברים הכאב זועק לשמים וקשה מאוד ואפילו בלתי אפשרי להינחם רק בורא עולם אשר בידו נפש כל חי הא יכול באמת לנחמכם. והילד נשמה טהורה עם טוהר וזוך שכזה שניכר על פניו וממה שמדבר גם הסבא אודותיו, מי יודע מה חשבונות שמים ומה בא כל אחד לתקן. ובאיזה עניין
נקוה לטוב22.01.18
44
כאבכם כואב לי מאוד גם אני שיכלתי את בני אהובי כמה שבועות לפני היותו בן 7 ממחלת הסרטן רח''ל דעו לכם שאתם כעת בסיון לא פשוט בכלל. הגעגועים לא מרפים. הכאב חותך וצורב. גם הידיעה שטוב לו שם למעלה לא מרפאת את הגעגוע הפיזי לילד בגוף הגשמי עם הזמן לומדים איכשהו לחיות עם הכאב ולהסוות אותו. וזה נהיה יות
אב שכול22.01.18
43
אנחנו הקטנים שליבנו בוכה איתכם, אנחנו כולנו בני אדם קטנים שרואים רק חלקיק קטן מתוך פאזל תלת מימדי בן אלפי אלפי שנים שתוכנן מבראשית ע"י אדון הכל. ורק הקב"ה בכבודו ובעצמו יכול לנחמכם בשעה קשה זו כי הוא היחיד שיודע מה היה התיקון של הנשמה הטהורה והיקרה שקיבלתם פיקדון ל6.5 שנים. הוא שנתן את הנסיון הקשה ה
יהודי21.01.18
42
לדעת באמת על מה להתפלל!!!
אלמונית21.01.18
41
תנחומיי למשפחה
נתי21.01.18
40
אמוק די לצרותנו תביא לנו גאולה ממש מחזק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ר21.01.18
39
משפחה גיבורה רק אנשים עם אמונה חזקה יכולים להתנהג כך בשעה קשה זו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד קשאני23.01.18
38
ומנסיון אישי רק ה`מנחם תשקיעו עצמכם אחרי השבעה בלהמשיך בחים יותר מבעבר ותתנו פינה קטנה בבית לבן היקר והאהוב אצלי זה עזר ושוב ”המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד“ ושתזכו במהרה לחזות בפני משיח צדקינו אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי23.01.18
37
אילו מילים ממש מרגש !! ריגש אותי כמעט עד דמעות!!! המקום ינחם אתכם אמן!!! אוהבים אתכם תזכרו תמיד!! איזו אמונה חזקה !! * (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לירון 21.01.18
36
עצוב! עצוב! עצוב! שלא תדעו עוד צער!!
אבישג אביטן21.01.18
35
הלך כפרה על הדור!!! מקרה קורע לב
עינב21.01.18
34
כתוב בזוהר כשאין צדיקים אמיתיים שיגינו על הדור.הקב"ה נפרע מתינוקות של בית רבן (עד גיל יג') נקרא תינוק.כי הם ערבים לתורה.המון נחת למשפחה . (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אשדודי21.01.18
33
עם ישראל מחבק ואוהב אתכם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רן23.01.18
32
משפחת אפלבוים . המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ולא תוסיפו לדאבה עוד . ושתזכו להתאחד איתו שוב בתחית המתים בקרוב ממש. המכתב הוא אמונה אמיתית בבורא יתברך שמו . ומראה את הגדלות שלכם . יתן ה׳ ותזכו לראות נחת ממשפחתכם היקרה מתוך בריאות ושמחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי מגולת אמריקה21.01.18
31
איזה עצבות כמה כאב כבר אפשר לסבול? לא יכולתי לעצור את הדמעות ילד טהור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עליזה21.01.18
30
ולבכות אלוקים די די די
אביטל21.01.18
29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איזה ילד טהור21.01.18
28
המקום ינחם אותכם ולא תראו עוד צער ותמיד יהיה לכם שמחות בלב שמח מחזק לקרוא את מה שכתבתם. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים21.01.18
27
איך לנחם אותכם משפחה יקרה
בלה24.01.18
26
למשפחה היקרה, אתם מקור השראה, אמא שאזכה להמות כמוך, לגדל את ילדיי כמו שאת מגדלת עם אהבה, אמונה, וביטחון אינסופי להקב"ה. בלב שבור, כאוב אנו מברכים אותכם מעומק, עומקי נשמותינו שהקב"ה ינחם אתכם וייתן לכם כוח ועוד המון המון נחת ושמחה מכל צאציכם כן יירבו. נשמח לדעת על זמני ניחום אבלים. (נש
מצפים לגאולה שליימה21.01.18
25
שהקב״ה ישלח לכם נחמה שלימה, שייבא כבר משיח צדקנו לגאול אותנו מהאסונות המחרידים, בתחיית המתים ובבניין בית מקדשנו ותפארתנו ננוחם. בלע המוות לנצח וכו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלומי בלוך Strasbourg רחביה21.01.18
24
שנתחזק לעילוי נשמתוך דמעותייך - דמעותינו צערך- צערינו אהבתך- אהבתינו חיזוקך- חיזוקינו.
דמעות. דמעות!22.01.18
23
אני שמעתי את הסיפור בת דודה שלי גרה בבית שמש אוהבים אותך מאוד יהודה
נועה 21.01.18
22
דיייי עד מתי??? ממש לקרוא ולבכות עם ישראל צריך גאולה מה שבטוח שהילד הטהור עם העניין הטהורות שלו עכשיו בגן עדן עם שאר צדיקים
יוני21.01.18
21
אבא אבא ...שלך לנו את משיח במהרה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב21.01.18
20
אמרו די למחלוקות!! הבה נקבל על עצמנו לאהוב כל יהודי באשר הוא מכל הפלגים מכל הזרמים מכל המגזרים. אהבת חינם להרבות. נשים וגברים כאחד הבה נקבל על עצמנו ללמוד הלכות לשון הרע-2 הלכות כל יום-סה"כ חמש דקות וההתנהלות של כולם כלפי זולתינו תראה אחרת. אנו מלאים בחסד וכמעט בכל פינה יש גמ"ח, אבל נתחזק יותר.
רק באחדות ניגאל22.01.18
19
איזו אמונה חזקההה! אשריכםםם!! תנוחמו מן השמים ולא תדעו עוד צער!
הלב נקרע21.01.18
18
כמה כאב.כאב ששום כתב או תמונה לא תוכל להכיל אותו שזה הצער הגדול יביא לסוף גלותינו אמן (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן 21.01.18
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שברון לב22.01.18
16
מהרגע שפורסם ב"ככר השבת" אני פשוט לא מפסיק מלדמוע. איזה זוך ואיזה טוהר מקרינים פניו של יהודה'לה, ולא מסוגל להפנים, ששופרא זו טמונה באדמה, לא, לא מסוגל לקלוט, ולהורים - אין אנו מסוגלים לנחמכם, כאבכם מעל כל הבנה מצדינו, ולצערינו - כאבכם תשאו בלבכם כל חייכם. יתו ה' לכם את הכוחות לשאת את הצער, ולהמשיך ל
יעקב - לונדון21.01.18
15
ממש כואב אבל כל כך מחזק . אנשים שמסוגלים עדיין לדבר כך אחרי שאבדו את ילדם בכורם , הם ממש דוגמת אברהם אבינו בעקדה . ואנחנו, נשארים וקוראים מידי יום על אסונות, בעיקר על ילדים שנופלים מגובה רב או נדרסים או...ה׳ ישמור , חייבים להתחזק ,ממש לחפש בדרכינו איך לתקנם . לפי הרמב״ם מי שלא עושה עם זה משהו, מ
דן creteil 21.01.18
14
שגמר כל כך מהר את תיקונו.
יודל21.01.18
13
נהגים והולכי רגל חייבים להקפיד על החוקי תנועה ! תנחומים למשפחה.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרדי שפוי וחרד21.01.18
כמה שקשה להשלים עם זה, לא מבינים חשבונות שמיים. אבא שלו היה לוקח אותו יום יום, לכאורה אמור לא לקרות כלום. אני רואה הרבה ילדים בגלאים האלו נוסעים לבד. כאן שמרו על הילד מאוד אבל ה' מתכנן את החיים, אנחנו בובות כאן, מתפללים, מקווים ומאמינים. תנחומים למשפחה, שלא תדעו עוד צער!
מנסה להאמין22.01.18
you not Jewish 100% check and you will see that you have a pisul in you ascendancy
drive25.01.18
12
אתמול שליוותי את ילדיי לגן ולתלמוד תורה עברתי ליד המקום שבה ארעה התאונה המחרידה . רק שעכשיו יש במקום צדיקים משמרות מתנדבים להעביר את הילדים ביטחה. אני לא הפסקתי לבכות ...אילו יכולנו להציל גם את יהודה....וכמה כואב... השם ינחם אותכם שתזכו להביא עוד ילדים תלמידי ישרים לעבודתו יתברך....
מיטל ב.22.01.18
11
הורים יקרים כמה צער ניגרם לכל עם ישראל אנו מתפללים עבורכם שתימצאו נחמה שיתגלה לכם בחלום שטוב לו למרות שאתם בטוחים שטוב לו . אבל קשה האובדן לכולם יהי רצון שתקבלו איזה אות או סימן מאלוקים שתיראו ותרגישו במוחשי את הנחמה הגדולה מאב רחום שבשמיים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עצב עמוק21.01.18
10
אשרייך! אישה גדולה , את האמת , את ממחישה את הביטחון ב ה' את האמונה בזמן של צער מתגבר , את מלמדת את כולנו איך להודות להקב"ה גם כשכואב , שלא תדעו עוד צער תנוחמו מן השמים אמן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עדן21.01.18
9
מי יכול לנחם אתכם? רק לבכות אתכם כי הלב נקרע למשמע בשורה כה נוראה. שהשם ייתן לכם כל להתמודד. כל עם ישראל מתאבל אתכם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אסתר21.01.18
8
תנוחמו מן השמיים בוודאי ובוודאי עולה תמימה לשם כפרה על עונותם של עם ישראל
דקלה21.01.18
7
השם ירחם איזה גזרה קשה ילד כל כך קטן ואמא ומשפחה שבורה לרסיסים .... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שירלי23.01.18
6
אין מלים לנחמכם. כולנו שותפים לכאב העמוק כל כך, על פני הטוהר ועיני התכול מלאות החן והאצילות שכבו, וימשיכו להאיר בליבכם רק מזכרונות ומגעגוע. איננו מבינים רק מקבלים בהכנעה את רצון הבורא, ויהי הילד הטהור הזה שהספיק בחייו הקצרים למלא אתכם בנחת, מליץ יושר, שתזכו להמשיך להעמיד דורות ישרים מבורכים בנקל, שי
סבתא שותפה לכאב21.01.18
5
רחמים אבא שבשמים. כמה צער! עד מתי!!!!
קשה להכיל21.01.18
4
לא ניתן לעיכול!!! בלתי נתפס!!! הכאב שלך אמא הוא עצום ומי אנחנו שננסה לנחם?!?! נכון כתבת.אשה צדקת שכמוך! נכון כתבת שהשם הוא ינחמך...רק הוא יכול לנחם על אבידה כזו עצומה. מן השמים תנוחמו נחמה אמיתית!!! תזכי לגדל ביחד עם בעלך היקר את שאר ילדיכם שיבדל"ח ותראו מהם נחת עד מאה ועשרים. ילד כל כך טהור שהל
נעמה22.01.18
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שלי21.01.18
2
ממש מרגש הלוואי שאני יזכה ככה לגדל את הילדים שלי ככה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ביתריסט21.01.18
1
תנחמו מן השמיים
דקלה21.01.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

המגיד הרב ברוך רוזנבלום בשיעור ל'אחרי מות' • צפו

כיכר השבת | 01.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

כלי קודש

משרה מכובדת: הדרך למיצוי היכולת הלימודית

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם
ש

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | מקודם

הקבלת פני רבו

חג הפסח אצל הגרמ"צ ברגמן | תיעוד ענק

חיים רוזנבוים | 01.05.24

בשל המלחמה עם חיזבאללה

ההמלצה של צה"ל: לבטל את הילולת בל"ג בעומר במירון | גורם בקבינט: לא תהיה הילולה

ישי כהן | 01.05.24

גלריית ענק

אלפים בראשות גדולי ראשי הישיבות והאדמורי"ם נהרו לביקורי החג אצל זקן הפוסקים

חנני ברייטקופף | 30.04.24
ש

 באורח חרדי

ישיבת טל חרמון - הבחירה המושלמת לנוער חרדי המעוניין להשכלה מקצועית

כיכר בשיתוף שניר חרמון שיאון | מקודם

נערכים לכל תרחיש 

הבכירים סיירו במירון: "ההחלטה הסופית - בעוד מספר ימים"

קובי רוזן | 30.04.24

צפו בתיעוד

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 30.04.24
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 30.04.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 30.04.24
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם