כיכר השבת

מאבקי השבת

הרב מאיר מאזוז: "החילונים - באמת הם אומללים"

הגאון רבי מאיר מאזוז, התייחס במהלך שיעור שמסר למאבקי השבת והתבטא כי החילונים הם באמת אומללים ותיאר את שולחן השבת של החילונים לעומת זה החרדי (חדשות, בארץ)

31
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ו בשבט | 11.02.18
הגאון רבי מאיר מאזוז
הגאון רבי מאיר מאזוז (צילום: שוקי לרר)

הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים', התייחס במהלך שיעור שמסר בשבוע שעבר למאבקי השבת והתבטא כי הציבור החילוני הוא באמת אומלל.

במהלך שיעורו אמר הגר"מ מאזוז: "כמה השבת נותנת למסכנים האלה שאינם יודעים מה זה שבת". וסיפר כי "בזמן הבחירות שעברו בא אחד מהעיתונאים וביקש ברכה, אני לא מכיר אותו אבל בירכתי אותו. אח"כ קיבל כסף וכתב מאמר נגדי, מה כתב שם? ציטט כל הדברים 'הטובים' שאמרתי, וביניהם: "אחינו החילונים האומללים", והתפלא איך אני קורא לחילונים 'אומללים'?! אבל באמת הם אומללים, כי אין להם לא בנים ולא בנות, 'לא נין לו ולא נכד בעמו ואין שריד במגוריו' , וכי הם לא אומללים?!".

ראש ישיבת 'כסא רחמים' הוסיף: "בליל שבת האבא יושב לבד כמו אבל בתשעה באב ועושה קידוש - או שלא עושה קידוש - והילדים הולכים לאיזה מקום ומשחקים שם, ובשעה שלש בלילה המשטרה מתקשרים אליו כי קרה משהו עם הבן שלו וכו'.

"למה? אם היו יושבים ביחד בחבורה בשלחן שבת, ואומרים פרשת השבוע ומדליקים נרות ושמחים, היו רואים אור אחר לגמרי, כמו ההבדל בין אור לחושך. ולא לחנם אומרים במוצאי שבת: 'המבדיל בין אור לחושך'. אבל לקחו להם את כל השמחה של התורה, כל השמחה של השבת, וכל היופי של השבת".

הגר"מ מאזוז הוסיף: "אילו אמרתי 'החילונים האומללים' היה אולי מקום לטעון, אבל אמרתי 'אחינו החילונים האומללים', כי הם אחינו, וככה כתוב בישעיה, 'אמרו אחיכם שונאיכם מנדיכם', אבל הם לא יודעים תורה ולא יודעים שבת".

תוכן שאסור לפספס
31 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
19
אין איחוד במשפחה כי הילדים לא יושבים עם ההורים לעשות קידוש ביחד, וזה הכאב שלו ואין אחרת מזה תהיו כנים די ללעוג לרבנים ולדתיים מה הוא לא צודק?
ערן לוי18.02.18
18
אנחנו חיים את חיינו וכיף לנו ...מבלים בשבתות ונהנים מהחיים...אוהבים את הארץ ולא עושים דברים שאנחנו לא מעוניינים לעשות...תכלס...שיבוא החרדי ויגיד את האמת....אתם מקנאים בחילונים ותמיד קנאתם בנו. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יו11.02.18
17
זוהי מידה סובייקטיבית דהיינו כל אחד רואה זאת מנקודת מבטו בלבד. בטח יש חילונים שאומרים שהחרדים אומללים כי בשבת "אסור, אסור", שאין להם טמבלויזיה וכו'..
ברל (כהן) הרוסי11.02.18
אולי כי כל היום מטפטפים לך שאנחנו אומללים ,אז סבור אדוני שכל מה שמעניין אותנו זה טלויזיה ,אבל אתה יכול לשאול כל חילוני ממוצע והוא יגיד לך שאין מה לראות בטלויזיה . רוצה דוגמא טובה.... נראה לי שדעה רווחת בציבור החילוני זה שנשים דתיות אומללות . וכמובן שאי אפשר כלל להתייחס לטענה שאומרת שציבור שלם אומל
ד11.02.18

הצגת כל התגובות

16
זו העגלה המלאה?
חילוני11.02.18
שעקיצתן עקיצת עקרב וכו'
כיכר לחם11.02.18
15
כבוד הרב המכובד אנחנו יודעים מה גורמת המחלוקת ובכל זאת אנחנו חלוקים ביננו מה שווה שולחן שבת אם האחים שלנו מבולבלים מסכנים ולמה אולי בגללנו החרדים שלא נותנים דוגמה אישית ורק עסוקים במחלוקות כל היום להזכיר לכבוד הרב מה שהגמרה כותבת במסכת קידושין דף מט עמוד ב הרהור תשובה הרי נהפך מרשע גמור לצדיק גמור א
אברהם 11.02.18
14
תרצו או לא זו המציאות. כואב לקרא את זה אבל הרב הזה צודק. אני רואה דתיים אצלנו בשכונה חוזרים מבית הכנסת, עם כל הילדים שלו, זה מרגש אותי הוא מלא נחת. אצלנו לך תחפש את הילדים שלך, לא יודע כמה שעות יוצא לכם לשבת עם הילד שלכם לדבר איתו, מקסימום בוואטצאפ שיחות טכניות. אולי זה בעיה רק אצלי, אולי אבל אני לא
דוד שפיגל16.02.18
13
ניראה לי שהדת הולכת ומאבדת רלוונטיות. הדת מתייחסת בכל דרכיה לאתמול. ואילו הקידמה נעה קדימה לעתיד. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה12.02.18
12
מי עומד במטבח שעות ומבשלת שעות על שעות לשבת? האישה מי מגיש ומפנה את המנות לשולחן? האישה והבנות ותגידי תודה אם תצליחי בכלל להשתתף בזמירות שבת. יש הררי כלים לשטוף, ולעשות ספונז'ה מכל הטינופת במוצ"ש. תעשו שבת לעצמכם, ונראה מי יהיה אומלל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
לאה הלאה11.02.18
11
הוא אומר שקריאה של פרשת השבוע כל שישי תמנע בעיות כאלו, אבל ביבי סיפר שהם קוראים בפרשת השבוע בכל סופ"ש ואיכשהו הבן שלו נתפס בדברי הבל מחוץ למועדוני זימה. איך זה מסתדר? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דותן12.02.18
10
בואו נתאחד די למחלוקת דרעי כבר בנה לנו בית מדרש בספסופה חייבים לשבות שם עד שאש המחלוקת תיפסק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
הרנטגן11.02.18
9
שהאבא הצדיק של הרב מאזוז היה אנטי ציוני חריף מאוד עוד לפני שעלה לארץ והנה התוצאות הם שכל בניו הם ציונים לגמרי שרוצים לראות מדינת הלכה!
משפחת מאזוז11.02.18
8
לא מגדיל אהבה ולא מקרב אף אחד. כל היהודים חיים כאן תלויים זה בזה מעורבים ולכן כדי ללמד זכות זה על זה לחפש את החיובי. זה גם נכון כי ביום בו הנער או הנערה החרדי מגיעים חלילה למרפאה או פוגשים בעבודה מי שאינו שומר מצוות עדיף שלא יגלו פתאום כי השונה מאיתנו אינו "אומלל". עדיף לחנך לשמירת מצוות המבחינה בין
טרבלסי12.02.18
7
ולכן מה עלינו לעשות? ראשית, לומר בציבור ובקול רם שהם אומללים, ואנו טובים הרבה יותר. ובכך נזכה להכעיס ולעצבן את אחינו החילונים. ושנית, עלינו להכריח אותם לשמור שבת; אם לא אצלם בבית, לפחות בשכונה שלהם. ובכך נשמח אותם בעל כורחם ונזכה להנ"ל שוב ושוב.
חנן .ב.11.02.18
6
ממש קירבת את הבנים לאביהם שבשמים.. מה יגידו החילונים על זה? אתה צריך להראות אהבה כמו ר' לוי יצחק מברדיטשוב והלל הזקן.. ועוד, ראינו אחד בשם דני הגיב פה דבר נכון וצודק: "מי שבטוח בדרכו לא נזקק לרדת על אחרים בשביל לרומם את עצמו".. קודם אנחנו צריכים לשמש דוגמא לעצמנו אבל ממש לעבוד על זה, ואחר כך לאחרים
רועי12.02.18
5
כגון המחפשים מקום עבודה ונאלצים לעסוק במלאכות קשות ששכרן מועט בגלל שכל המקומות הטובים שמורים לבעלי פרוטקציה? תלוי רק לאן מפנים את הזרקור.
רפאל11.02.18
של החיים כי במציאות יש גם חילונים הומלסים ואביונים ולא זה הנקודה, הרב מדבר מבחינת חיים יהודיים חיים של העם היהודי חיים שמחים ומאושרים חיים מלאים ולא ריקים עם טלוויזיה ואינטרנט (שלאחרונה חרדשים הולכים בעקבותכם וצופים באינטרנט כל היום) חיים שבנים מכבדים הורים ולא זורקים אותם לעת זקנותם לחור נידח חיי
רפאנו השם11.02.18
אלא שמדברי כבוד הרב הבנתי שדיבר על אומללות בעולם הזה.
רפאל11.02.18
4
פעם הרב מזוז תפסיקו לעשות צחוק הרבנים
זלזול11.02.18
3
חילוני שחי מיגיע כפיו או חרדי שחי מקיבוץ נדבות אצל החילוני?
דן סגל12.02.18
2
על אחרים בשביל לרומם את עצמו
דני11.02.18
1
והכתבה מוכיחה את זה.
חילוני11.02.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

"כדי לבלבל את המשטרה"

הרצ"פניקים יוצאים לחסום את הכבישים - ולא מודיעים היכן

איצלה כץ | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 02.05.24

אחרי שנזרקו בקת"בים

האירוע האנטישמי בבירת פולין | כך נציגי הממשל גינו בחריפות

חנני ברייטקופף | 02.05.24
ש

קשר של תפילין

תפילין ישנות בבוידעם? תן להם עוד צ׳אנס

כיכר בשיתוף קשר של תפילין | מקודם

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 02.05.24

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24