כיכר השבת

סערה בביתר עילית

בגלל התקנון: המאבטח נגד הנהלת סמינר 'נתיבות חכמה'

תקנון מחמיר של סמינר 'נתיבות חכמה' בביתר עילית, הוביל לעימות בין המאבטח להנהלת הסמינר. כעת, תלה המאבטח מודעה בה חשף את התקנון והודיע כי לא ימלא אותו (חדשות)

104
אבי רבינא | כיכר השבת | כ"ה בניסן | 10.04.18
מבנה הסמינר
מבנה הסמינר (צילום: גוגל מפות)

תקנון מחמיר במיוחד של סמינר "נתיבות חכמה" בביתר עילית נחשף באמצעות מכתב של מאבטח המוסד שהלין כי הנהלת הסמינר הטילה עליו תפקידים שאינם בסמכותו הנוגעים לתקנון המוסד.

תקנון צניעות איננו דבר חריג בבתי ספר ובסמינרים. אלא שבסמינר "נתיבות חכמה" החליטו לקחת צעד קדימה את התקנון ולהחמיר בנוהלי כניסה ויציאה של הבנות מפתח המוסד ולאסור על אבות התלמידות כניסה לסמינר ללא אישור מיוחד של ההנהלה.

התקנון המחמיר נחשף בשל עימות בין מאבטח הסמינר להנהלה. לדבריו, הטילו עליו תפקידים שאינם בסמכותו. ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר שהמאבטח פנה באופן פרטי להנהלת המוסד ולא נענה, הוא החליט לפרסם מודעה בפתח בית הספר בה הוא מלין על התפקידים הרבים שניתנו לו ומודיע כי הוא מסיר אחריות מההוראות הסותרות את החוק.

"אני מפסיק לבדוק אישורי יציאה כי זו לא עבודה שלי כמאבטח כך אמר לי גם עורך דין", כתב המאבטח במודעה בפתח בית הספר.

מכתב המאבטח

"אסור לי כמאבטח למנוע כניסתם של תלמידים לבית הספר", הוא הוסיף וכתב. "לא שאלתי אם יש סמכות כזאת למנהלת או הסגנית, לכן שהיא תעשה זאת על דעת עצמה ותמנע מהתלמידות כניסה לסמינר בגלל האיחורים. כל עוד אחת מהן עומדת בשער ולא מאפשרות כניסה אדרבה אבל אם המנהלת או הסגנית תעזוב את השער אפילו לרגע אפתח אותו מיד כי אני לא רוצה להסתבך עם החוק".

"אסור לבטל כפתור יציאה שהותקן סמוך לשער כי זו כליאה. הסמינר זה לא בית כלא והתלמידות אינן אסירות", כותב המאבטח, "אסור לי כמאבטח למנוע באופן גורף כניסתם של האבות, שעל כך נתבקשתי גם על ידי המנהל, מנהלת והסגנית שלא לאפשר כניסתם של האבות ללא קבלת אישור מההנהלה".

המאבטח כותב עוד כי "לפני שנתיים בא אבא של תלמידה וביקש ממני טלפון של מנהל, שלחתי אותו למזכירות, והגברת אמרה שזה מחדל אבטחה. זה לא מחדל אבטחה. אבא אינו גורם עוין, מותר לאבא לדבר עם המנהל זו עבודה שלו. על כך הוא מקבל משכורת ולא על זה שהוא יושב בכולל ולא מדבר עם אף אחד.

"במידה והמנהלת או מי מטעמה ימשיכו לדרוש ממני לבדוק אישורים או להציק לי על ידי פניות לעירייה או מחלקת ביטחון או ינסו לפטר אותי או להעבירני למקום אחר אשכור עורך דין ואפנה לבית משפט. מפילים עלי תפקידים שלא קשורים אלי בכלל. אני מאבטח, תפקיד שלי זה אבטחה, לא חינוך, לא אישורים ולא הורים".

מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי כבר בעבר פורסם תקנון מחמיר של הנהלת הסמינר בו נכתב בין היתר כי על הנערות נאסר לנעול נעלי בד או נעלי ספורט ומי שזקוקה לכך בשל צורך רפואי צריכה להציג אישור לכך לפני הקנייה.

כמו כן נכתב כי אין לנעול מגפיים בימים חמים ובקיץ הנעליים צריכות להיות סגורות בחלקן הקדמי, באופן שמכסות את אצבעות הרגליים. התסרוקת, כך נכתב בתקנון, "תהא צנועה, עדינה וסולידית, שאין בה קווי אופנה חריגים ומבליטים".

פנינו להנהלת בית הספר "נתיבות חכמה" לקבל את תגובתם והיא לא התקבלה. לכשתתקבל נפרסמה.

תוכן שאסור לפספס
104 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
37
לסמינר שהוא מאמין בו יש לגור, לחב"ד לברסלב לספרדים שסנקים ולספרדים משתכנזים, יש את כל הסגנונות וכווווולם טווווובים.
א 12.04.18
36
הירושלמי גודל מיום ליום... אתמול זה קבלת פנים ללימוזינות, היום זה תקנון בסמינר על אדני הקודש לאט לאט..
מרים10.04.18
35
לא די למנהלי הסמינרים הארורים שהם עושים אפליות ומציקים לתלמידותיהם עם תקנונים מחמירים ומטופשים,שרק גורמים להן לפרוק כל עול בשניה שיעזבו את הסמינר, אלא הם מנסים להפיל על המאבטח תפקיד לא לו. בוז לכל מנהלי הסמינרים. לדעתי, יש לאסור אותם על התנהגותם, ואולי אף להוציאם להורג ואז כשיגיעו לבי"ד של מעלה וירצ
אבי10.04.18

הצגת כל התגובות

34
בסוף חלק מהבנות מתפוצצות ולא שורדות וחלק מהאשמה עליהם. בעצם איך חושבות שהם צודקות ולעולם לא טועות. בקיצור רק בשמיים הם יראו שהם טעו. בנתיים זה לא ידגדג דג להם בלב כי הם חשות מעצמם וחלקם נולדו עם גאווה (מתוך מאמר של אחד מגדולי הדור אבל במילא הם לא ישמעו) (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר10.04.18
33
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
צבי10.04.18
32
שעד שלא מתקינים תמי 4 בכל הכיתות אין שירותי אינסטלציה, זה לא בית סוהר שיביאו לתלמידות ברזים עם מים פשוטים... במקום לשבת בכולל וכו'
בתיה10.04.18
31
כל בתי הספר והסימינרים האלא בנויים על הפליה עדתית / או מגזרית קהילתית וכל זאת בכדי להאדיר את שמם והקושי לקבלה במוסדותיהם, עקב המיוחדות שהם מייצרים על ידי דימיון פרוע ומופרע בגיבוי רבנים שממומנים על ידי גורמי צדקה למוסדות וארגונים בהם יש להם אינטרסים רק כסף ורק כסף מעניין את מקומות אלא והעומדים בראש
מני10.04.18
נמאס כבר מהצביעות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני10.04.18
הסמינר הזה הוא משותף לאשכנזים וספרדים 50-50 ומקבל בנות מכל הסוגים...
דודי10.04.18
30
רק במסגרות החרדיות מנצלים את העובדים והעובדות וכל הכבוד לו על האומץ והביטחון לעמוד על שלו! הרבה הצלחה.
אמא של תלמידה10.04.18
אצל החילונים זה קורה...
אלחנן10.04.18
29
גועל נפש של סמינר עלק חינוך חרדי
מישהי12.04.18
28
מהסמינר וסיפרה לי את זה. ד"א המנהלת ישר הסירה את השלטים...
מישהו10.04.18
27
סתאם קנאים..
חיה10.04.18
26
"אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר", הם לא צריכים שומר שיעמידו שם את משמרת הצניעות עדיף, בכל סמינר מסודר יש תורנות של מורות לתפקיד חשוב זה, "המאבטח" תפקידו בעיקר להשרות ביטחון לסביבה בה הוא עובד ותו לא, אם תשאל אותם הם בטח לא זקוקים לשמירה שלך, הם פשוט חוסכים לעצמם הוצאות מיותרות, וד"ל!
מוטי לוי10.04.18
ונפחד מהערבים, כן אנחנו לא צריכים אותו, שילך..
א 10.04.18
25
גועל נפש של סמינר עלק סמינר טוב
א12.04.18
24
1. זה הסמינר היחיד בארץ ללא גזענות 2. המאבטח מגזים. בכל המוסדות המאבטח אחראי על אישורי יציאה וזה ענין בטחוני כי המוסד אחראי על התלמידים בשעות הלימודים. 3. גם כניסת כל מי שאיננו תלמיד מצריך את אישור ההנהלה ע"פ חוק. 4. לגבי כניסת תלמידים מאחרים אינני יודע מה החוק אומר אבל זה נוהל מקובל גם בגימנסיה הר
ביתרי10.04.18
הדברים האלה על סמינרים????
מילי11.04.18
23
3 שנים כאשר הייתי חצי יום בעבודה וחצי יום נסעתי לירושלים, נסכס אבא ולאחר איזה ויכוח צעק על מנהל. כך סיפר לי המנהל כשחזרתי. לכן ביקש המנהל לא לאפשר כניסתם של הגברים בכלל ובפרט האבות ללא לקבל אישור מהנהלה! היה מקרה שאיזה קבלן תושב ביתר לא הכנסתי אותו בגלל שרצה לצעוק על מזכירה! והוא אפילו עירב את הקב"ט
המאבטח של סמינר10.04.18
מצדיעים לך השומר לא הבנתי באמת איך אתה לא היתחרפנת מגוזלן כי חיים. השרת נראה סובל מימנה היא חפרנית וחולת כבוד ודופקת לו עבודות אבל הוא לא פותח את הפה יפה שקמתה והראתה להם (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמידה בנתיבות חכמה10.04.18
22
שהוא לא מתקן יותר את הדלתות של הסמינר כי מה זאת אומרת שסוגרים את התלמידות בתוך כיתה ומחייבים אותם !! לשבת בשיעור
אפרת10.04.18
אם היה מקום עבודה טוב לא היה מתחלף מנהל משק כל 3 שנים! מצחיק?
אברהם10.04.18
21
ספורט, הלוואי שזה מה שילבשו שם בסימנר, מדברים על זה כאילו יש שם בנות חסידיות, הרוב שם נראות פריחות, לא שמות על מילה שהסמינר אומר!!!!!!
מאיה10.04.18
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מאבטח.10.04.18
19
שמסאיוב הזה ..
תלמידה18.07.18
18
המאבטח נועד רק לביטחון הבנות. צודק בכל מילה. אבל מה קשור כאן תקנון הסמינר לכתבה? אגב זה תקנון לבוש רגיל וידוע ברב הסמינרים מי שלא נאה לה שתלך למקום אחר, מקל יותר.. כל מקום וכלליו.
שרית10.04.18
17
רק שהוא לא שולח בנות הביתה על איחורים רק אחרי 3 פעמים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ע10.04.18
16
לכן חוקי המדינה אינם חלים שם.ואזורים חרדים גם בתוך המדינה, חלים עליהם רק חוקי התורה החרדית.
דן סגל10.04.18
15
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודה10.04.18
14
לסמינר יש תקנון קלאסי כמו של כל סמינר טוב ! כל מי שמגיעה ללמוד בנתיבות חכמה בוחרת בסמינר בגלל שמו הטוב וההקפדה על הנהלים, כן, גם איסור יציאה בשעות הלימודים וגם קודי לבוש תואמים. פשוט הזוי ש"מאבטח" מקבל במה לחוות את דעתו בסוגיות חינוכיות ! השלב הבא הוא להתייעץ עם השרת והמנקה לשמוע מה דעתם על תקנון ה
בוגרת הסמינר10.04.18
הוא לא רוצה להתערב וזה לא קשור אליו והסמינר דורש ממנו להיות "משגיח" ואסור דברים על בנות. שהם יעשו את זה ולא המאבטח כל הכבוד לו!
שרה10.04.18
אני אבא של אחד הבנות וגם אני מאבטח 1.זה נכון שזה לא תפקידו של המאבטח. 2.וזה נכון שהסמינר הוא סמינר טוב אבל ההנהלה הגזימו יותר מדי. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
פלונ10.04.18
א. מנקה לא שווה פחות ממך, כל עבודה מכבדת את בעליה. ואם סיימת שם לימודים כנראה שמקצוע אין לך בדיוק, וסביר להניח שתיאלצי גם את לעסוק בשירותי נקיון כפרנסה. ב. יש לך קושי בהבנת הנקרא, אין למאבטח תלונה על עצם התקנון, הטענה היא על העובדה שהוא נאלץ לאכוף אותו.
בוגר חיידר10.04.18
שחצנית ומתנשאת - גועל נפש גם שרת ומנקה הם בני אדם ובמקרה שלך פי אלף יותר טובים
בוגר נורמלי10.04.18
לא צריך להפגע
חיים10.04.18
ותגידי מה שאת רוצה, אני לא הייתי מקבל את הבת שלך.
א 10.04.18
כל מילה בסלע
אמא10.04.18
לא קיבלתי שום במה! אם היו שואלים אצלי הייתי מתנגד לפרסום הכתבה! כל שכן יש בה כמה טעויות!
המאבטח של סמינר10.04.18
מה קשור התקנון זאת לא העבודה שלו הוא צריך לשמור על ביטחון התלמידות וזהו שום דבר אחר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנשה10.04.18
אולי מתי שאת היית עוד היו נהלים נורמליים, היום זה הפך להיות בלתי נסבל!!!!!! ועל הבדיקת תיקים שמעתם?????
מימי10.04.18
13
למנהלת או הסגנית. יותר נכון לא שאלתי עורכת דין שאיתה דיברתי ברענון של קורס אבטחה.
המאבטח של סמינר10.04.18
12
על מה הפליאה בכל בתי הספר של בית יעקב חינוך העצמאי זה התקנון.
רבקי10.04.18
בדברים כאלו!
המאבטח של סמינר10.04.18
11
חחחחח זה היה קורע!!!! מסכן השומר באמת התעללו בו.... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ח10.04.18
10
כמו שצריך. מקווה שיחליפו את המאבטח בקרוב.
הורה10.04.18
וטיפש...
מנושי10.04.18
תעודות הצטיינות ובונוסים למצטיינים! ובנוסף גם שבחים מהקב"ט! למה להחליף?
המאבטח של סמינר10.04.18
9
אם יש לו חוות דעת מעורך דין, הוא פשוט יכול לפנות להנהלת המוסד במקום לתלות מודעות מצחיקות.
מאיר10.04.18
דין (יותר נכון עורכת דין) ברענון של קורס אבטחת מוסדות חינוך. והיא השיבה שאין חובה לדרוש אישורי יציאה. פניתי להנהלה כמה פעמים וזה לא עזר!
המאבטח של סמינר10.04.18
עובדה שבגלל שהוא תלה אתה מכיר את הסיפור...
מישהו10.04.18
8
החולה שלנו!!!!!! אבל אני יכולה להגיד לכם שעם כל התקנון האהבל שלהם אנחנו נראות איך שבא לנו..!!!! (אבל בקטע של האיחורים זה משהו אחר - פעם אחת עמדנו עשרות בנות מחוץ לסמינר ושלחו אותנו הביתה כי אחרנו בשלוש דקות, וכולנו יצאנו לבלות ביום חופש שנתנו לנו..)
נילי10.04.18
את ניכנסת לסמינר נכון?! לא יודעת אם קיבלו אותך בקלות או לא אבל תכלס זה ממש עזר לך שקיבלו אותך!!!!! וכשניכנסת לכזה מקום את צריכה לכבד איפה שאת נימצאת!!!!!! ואם המיקרא הזה שנישארתם מיחוץ לשער אולי לא צודק שהשאירו אותכם בחוץ אבל כניראה שאים שמו שער זה ביגלל בנות שברחו הביתה כשיש שיעור שלא מענין אותם א
אסתר 10.04.18
בורחות!! גם אם איחרו ב3 דקות לא צריך להשאיר בנות בחוץ!!
דוד10.04.18
בסוף התגובה שלך כתוב- (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי) אז אם את באמת בחורת סמינר אני בטוחה שאת לא עומדת בכללים אם יש לך סמארטפון!!!!!!
נילי10.04.18
7
כל מילה בסלע,ישר כוח למאבטח (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דוד10.04.18
6
מה זההה?? מסכן השומר על הבוקר 30 בנות מחוץ לשער והוא צריך לשמור שהן לא יכנסו ועוד שולחים אותן הביתה אז מה יגרום לבת שקמה קצת מאוחר לקום ולצאת ללימודים? היא תעדיף להמשיך לישון כי במילא לא יכניסו אותה וגם הבדיקות תיקים שעושים שם... מההההזהה אמור להביע????
תמר11.04.18
מוצאים להם במה להתמקד הסמינרים האלו.
רחלי11.04.18
5
הסמינר, למה מי הוא חושב שהוא??? מי נותן לו את הזכות להדליף לתקשורת על הסמינר אחד הטובים אם לא-הההטובים? סתם אהבל.
ברי11.04.18
לא הדלפתי! תליתי מודעה כי זו הדרך היחידה המועילה! כך עשיתי גם לפני 3 שנים! אתה בטוח שזה אחד הסמינרים הטובים?
המאבטח של סמינר12.04.18
4
להזיז את עצמו כל הכבוד למאבטח!! צודק במאה אחוז!!
שירה10.04.18
3
חחחחחח איזה בלגן אני. בת בספרדי ולומדת שם וחברה שלי לקחה פתק לכיס שלה והמורה הלשינה לסגנית והסגנית צרחה עליה ואמרה לבנות אתם צריכות להיות בעד הסמינר ולא נגד מי שנגד שתעוף מפה והיא שלחה את הבת לבית והזמנות הורים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני בעצמי10.04.18
ומפחידדדד
מישהי11.04.18
2
דעת בעלי בתים!! הפוכה מדעת תורה !! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בלללל10.04.18
1
אחלה צוות, אחלה בנות, אחלה שומר ואחלה תקנון- לא חונקקק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ספרדיה גאה10.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24