כיכר השבת

"ברוח טובה והסכמה"

בגלל חברותו במועצת הפלג: "קול תורה" תיפרד מהגרב"ש דויטש

הנהלת ישיבת קול תורה דנה בנוגע לעתידו בישיבה של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, המשמש בה כר"מ זה כארבעים שנה, והחליטה: הר"מ יפרוש מהמוסד לטובת ישיבה חדשה (חרדים)

159
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ט בניסן | 14.04.18
הגרב"ש דויטש בהלווית הגר"ש אוירבך
הגרב"ש דויטש בהלווית הגר"ש אוירבך (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הנהלת ישיבת קול תורה התכנסה בנוגע לעתידו בישיבה של הגאון רבי ברוך שמואל דויטש, המשמש כר"מ ישיבת קול תורה מזה כארבעים שנה, כאשר על פי ההחלטה יקים הגרב"ש דויטש מסגרת לימודים חדשה.

הבעלות על ישיבת קול תורה מתחלקת בין הגרמ"י שלזניגר המשמש כחבר מועצת גדוה"ת של "דגל התורה" ובנו הגר"ש שלזינגר, להגאון רבי יחזקאל קורן קונשטט המחזיק גם הוא בכ-50% מבעלות הישיבה כחתן אצל משפחת קונשטט ממייסדי הישיבה.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת" העלו כבר בסוף זמן חורף גורמים שונים בהנהגת הישיבה את המורכבות שבעובדה שהגאון רבי ברוך שמואל דויטש הפך מאז פטירתו של הגר"ש אוירבך זצ"ל לאחד ממנהיגיו הבולטים של הפלג הירושלמי ומכהן כחבר בכיר ב"המועצת" של בני תורה. הדבר גרם למתח, כאשר ראשי הישיבה טענו שעל הרב דויטש לעזוב את תפקידו בישיבה.

בישיבת ההנהלה השבוע שהתכנסה לקראת תחילת זמן הקיץ, העלו שוב הצדדים את הבעיתיות שבפיצול אצל ראשי הישיבה, כאשר כאמור הגרמ"י שלזינגר חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה ולאחרונה מונה הגרב"ש דויטש לחבר מועצת גדולי התורה של מפלגת "בני תורה" מה שיוצר בלבול רב והוראות סותרות עבור תלמידי הישיבה והוחלט להיפרד ברוח טובה ומתוך הסכמה.

יצויין, כי הגרב"צ בורדיאנסקי, אף הוא מראשי ישיבת קול תורה מונה גם הוא לחבר מועצת גדולי התורה של הפלג הירושלמי, אך הוא לא במשבצת ההנהגה המשולבת כמו הגרב"ש דויטש. הגרב"צ משמש גם חבר עמותה של ישיבת קול תורה מה שמקשה על הישיבה לפטרו גם אם יהיה רצון בכך.

תהלוכת הלימוזינות של עריקי 'הפלג', הגרב"ש דויטש בלט באירוע (באדיבות המצלם)

בנוסף, גם משגיח הישיבה הגר"י בורדיאנסקי נחשב מגדולי התורה של הפלג הירושלמי בציבור הליטאי, אך אינו מדבר על נושאים אלו בשיחותיו.

ל"כיכר השבת" נודע כי בתום הדיון הוחלט כי הגרב"ש דויטש יקים מסגרת לימודית בשכונת בית וגן עבור אברכים ובחורים בני הפלג הירושלמי, הנהלת הישיבה אף תשלח בעתיד אברכים ובחורים ללמוד במסגרת החדשה והנפרדת ותסייע להגרב"ש ככל הניתן, זאת כדי שלא ייחשב הדבר למחלוקת ופירוד, הקמת המסגרת של הכולל והישיבה החדשה בראשות הגרב"ש דויטש תהיה ברצון ובשלום ובשיתוף פעולה עם ראשי הישיבה.

הנהלת הישיבה תסכים לכך שהר"מים האחרים המזוהים באופן כזה או אחר עם הפלג הירושלמי ימשיכו ללא הפרעה בתפקידם.

תוכן שאסור לפספס
159 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
48
האחרון שנשאר מכל אלו שהיו שם פעם, ברוך שמסר עולמו לשומרים.
תלמיד מהעבר16.04.18
47
לאט ועל בטוח, הפלג בדרכו לכבוש את כל הציבור הליטאי!!
א15.04.18
וקו הצרחות צעק את זה..
א 15.04.18
חלומות בואש נעימים
יהודי15.04.18
46
אין זקן אלא "זה קנה חכמה" ולאו דווקא ישיש, אמנם אין ספק, מהיכרות קלה על הגאון האדיר רב"ש שליט"א ללא ספק שהוא יזם את זה מעצמו כדרכו תמיד בענווה שלא מצויה ונראתה בכמה עובדות מן העבר בבריחתו מכל ריח של כבוד ומחלוקת, אבל עדיין יש בזה מן בזוי כבוד התורה. משיח בפתח.
יעקב15.04.18
מרן הרב שטינמן שהעצקלע'ך בעטו בו כבכדור גומי.... חיפשנו את הדבש המורעל שלך , לא מצאנו
חיפשנו אותך15.04.18
יגאל יגאל בהוראתו של שר הענווה שמואל
א 15.04.18
תקרא את מה שכתבת !!! זילזול גמור במרן רשכבה"ג הגאון הגדול והאדיר שר התורה והיראה הגר"ש אוירבך זצוקללה"ה קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים!
נורמלי15.04.18
אתכם, בשפת הביבים שלכם. ואלוקים ימחול לי
א 15.04.18
שוב פעם אתה ??? מום שבך אל תדביק בחבירך!
נורמלי15.04.18
שמעת פעם הוראה מאיזה ת"ח לדבר נגד הגרב"ש? כשתשמע תעדכן. אצל הרב רוזן שמענו גם שמענו, מה לעשות, היו כאלה דעות.
יעקב15.04.18
תורה, כי אינם בני תורה אלא סתם חבורת בהמות הדיוקן שקרי של רבנים?
אבי15.04.18
הוראה להתחצף לרב אחר. מאי קחזית? אין היתר לדבר על שום רב. רק אם אתה אוחז שהוא לא רב, כמו גורן, בצבור החרדי שלא רב אחד הפקיע אותו, אלא כולם 98 אחוז מהרבנים החרדים, [לא הליטאים] הפקיעו אותו. אבל אתם עושים בשניות מי שאתכם ישר הוא נערץ איזה גאון ואיזה עניו ואיזה חכם, ומי שלא מה הוא סתם טיפש עובדים עליו
א 15.04.18
מה? איך זה? מאי קחזית? כנראה שיש כאלה רבנים בסדר גודל כזה שיש להם מסורת הדורות שיש בהם כח להורות למחות נגד רב אחר הסוטה מהדרך. כמו"כ נחדד: אף אחד לא הורה "לבזותו" כמו שהורו "למחות" בו. תמיד יש כאלו שעוברים גבול, בכל תחום שהוא.
יעקב15.04.18

הצגת כל התגובות

45
כל הכבוד לקול תורה!!! אבל מי ראוי להיות ממלא מקומו של גאון הגאונים כרבי ברוך שמואל דויטש??? היחיד שהוא בדרגה שלו בלימוד הוא מרן שר התורה רבן של כל בני הגולה רבי חיים קניבסקי! אבל אני לא מאמין שהוא זה שימלא את מקומו, אז מי??????????????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוגר קול תורה15.04.18
44
אני בהחלט נגד ההפגנות וכל שיטת הפלג הירושלמי, אבל זה על השיטה שלהם, אבל יש להם את גדולי הדור שלהם, אבל עד כאן! קול תורה תתביישו לכם!!!!!! כזה בזיון התורה מעולם לא שמענו!! מי אתם בכלל?? הגם שהוא משתתיך להפלג הירושלמי אבל הוא גם כן דעת תורה! הגם שאנחנו הולכים בדעתם של גדולי ישראל אחרים! ואתם משחקים ב
משה15.04.18
43
במריבה על פנוביז' אני מבין שיש על מה לריב אבל על קול תורה של היום זה בדיחה חשבתי שהרב דויטש עושה להם חסד כשהוא נשאר שם
מיקי15.04.18
חסד, עד שהוא קלט [הוא "מבין"] שהחסד יהיה שיעזוב
א 15.04.18
42
אני מצדיע להם א"א לפסוח על 2 הסעיפים כל הכבוד לקול תורה
קול תורה לעניין16.04.18
קיבלו לעבודה רק את מי שהיה לו פנקס אדום בטוענה שאי אפשר לפסוח על שני הסעיפים. ימי מפא"י העליזים ב"ה נגמרו והיום בקופת חולים כללית מועסקים כבר פעילי ליכוד רבים. המקום היחידי בו השתמר המנהג הרע הזה הוא עולם הישיבות שבו מסלקים גדול בתורה בגלל דעותיו הפוליטיות (שאגב אציין שאיני מתנגד להן בחריפות.).
רפאל16.04.18
תגיד לי אתה מטומטם אתה לא מבין שאי אפשר להחזיק אותם במוסדות, גם אם מאוד רוצים.
א 16.04.18
41
גאון הגאונים מרן שר התורה רבי ברוך שמואל הכהן דויטש שליטא לא צריך את קול תורה!!!!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי15.04.18
40
לאחר רעידת האדמה שספגו חברי דגל התורה, כאשר מאות אלפים השתתפו בהלווית הרב אויירבך זצ"ל, וכאשר מעל 100,000 איש השתפפו בקבלת פני 63 אסירי 'עולם התורה', יש כמה שפקחו עינים, והבינו שלא מדובר ב'פלג' ולא ב'ירושלמי'.... אלא עם ישראל באלפיו וברבבותיו - מזדהים עם הפלג, ולכן אין שום טעם וריח לצאת במלחמה שתהיה
לבנון15.04.18
לא היו מאות אלפים בלוויה ולא מאה אלף בטיול המביש עם הלימוזינות אתם טובים בהשפלת גדולי ישראל ובביזוי לומדי תורה ובחילול ה' ..... את הדמינות המזרחיים תשאיר למזרחיים הם טובים מכם.
סניף עייץ,אילת15.04.18
אני חושב שתתלונן על כך למשטרה, או לחילופין, שיתנו לך בחנם כדורי הרגעה.....
למה קשקוש, כנס!15.04.18
הערכת המשטרה היהתה שבכיכרכ מלכי ישראל היו 400,000 בשעה שברור שהכיכר לא יכולה להכיל יותר מ-100,000. אז הערכות המשטרה הנן מוטות מסיבות כאלו ואחרות, וכך זה גם כאן, אם בכלל ישנה הערכה שכזו. ללא קשר בניכוי הסקרנים הרבים שבאו לפחות לצחוק מהמיצג המטופש של המחבלים הארורים ופורעי החוק, תקבלו קבוצה קטנה מאד ש
אבי15.04.18
תפסיק להאמין למי שבא לך, מה שברור הוא בלי מספרים, היה ציבור עצום, כאשר בהקבלה לגר"ח היה עלוב לגמרי בצורה משפילה מאד, ולא מענין אותי המספרים, גם אם בשניהם היה פחות מכמה אלפים. מה לעשות? מצער, לא נחמד,אבל זה המציאות.
שמה15.04.18
אבל לבוא ולהציג נתונים שקריים, גם אם מבוססים על הערכותיה המוטעות של המשטרה, ודאי כשהם מבוססים על הערכות חלאות הפלג שרוצים רק כמו מרץ ע"י רעש לעשות נפשות לשיטותיהם הנלוזות ול"תורה החדשה" שיוצאת מבית מדרשם המטונף, איני קונה את הנתונים. היו שם קבוצת פלגל'ך ארורה המונה כמה מאות, עוד 76 הפרזיטים שנקראים
אבי15.04.18
אלישיב 5000 אולי פחות אבל את מי זה עניין?
א 15.04.18
התלונה היתה שאמרו שהיהשם רבבות והיו מתי מעט. שעשו מזה הצלחה מסחררת, כאשר הכתבות על ההצלחה כבר היו מוזמנים מלפני. ואילו על מה שאצל הפלג תמיד זה פחות ולא כלום. עכשיו מובן? או שנסביר עוד פעם?
הדיוט15.04.18
39
הוא איש אמת ובסגנונו הוא רחוק מאוד מהסגנון הבניברקי השנוי אך שמעתי שאכן זה לא הוא אלא בהוראת בנו שהתחיל לנהל את הישיבה ובנו עשה זאת ע"י איומים מהרשמיםשהם לא מסכימים לנהל את הרישום עם ר' ברוך שמואל עומד בראשות הישיבה
נחצ'ה15.04.18
שחימם את ההשקפה של ירושלים הרגועה והיקרה
א 15.04.18
38
יש לו 4 ילדים נשואים לעצניקים והשידוך האחרון שהוא עשה לפני חצי שנה היה ביתו עם בן הרבנית פריימן נכד הגר"צ פרידמן
דניאל15.04.18
שחושב שאם הוא ינסה להראות נאמנות לאלו בבני ברק הוא יצליח יותר ברישום
יונתן15.04.18
כל אחד יקשקש משהו אחר.
א 15.04.18
37
חסדי ה' כי לא תמנו כי לא כלו רחמיו¡!!!!!בשורה טובה לעולם התורה,!!!!!! עכשיו יפוצו מעיינותיו של אותו גאון הגאונים שר התורה אשר כל רז לא אניס ליה רבינו מרן ראש הישיבה בעל הברכת כהן, ויעמיד תלמידים הרבה, ולא יהא כפוף להישיבה החלשה שמה בבית וגן בראשות שלמה שלזינגר ואביו (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי
בוגר קול תורה15.04.18
36
עדיף כבר להשאירו בישיבה
מאיר15.04.18
35
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מעלות14.04.18
34
לא אשלח אותם לקול תורה עד שיעיפו משם את כל הרבנים העצניקים
תלמיד קול תורה16.04.18
33
יש לי בן בקול תורה, הוא לא יחזור!! בשום פנים ואופן!! אני לא שואל אותו, הוא לא יחזור למוסד שמבזין ומשפילין את כבוד התורה!!, בודאי שהוא לא ילך יחד עם הגאון רבי שמואל דויטש, היות שאנחנו לא משתייכם להפלג, אבל אני לא מסכים שהבן שלי ילמוד בישיבה שמבזין את אחד מגדולי התלמידי חכמים! (נשלח באמצעות כיכר השבת
אב של תלמיד קול תורה15.04.18
32
ובחיים אני לא אצביע להם אבל כבוגר ישיבת קול תורה וכמכר ותלמיד של הרב דויטש הרבה שנים אני יכול לומר שאני ממליץ לאף אחד לא לכתוב עליו מילה שלא מספיק מכבדת אני מסכים להבטיח לכם שכל מה שאתם יודעים בתורה לא מגיע לאחוז ממה שהוא יודע הוא יודע את כל התורה כולה על כל מה שזה כולל עם כל הלומדעס הישיבתית בכל הנ
חנוך15.04.18
ילמדו לדבר בדרך ארץ כלפי רבנים.
א 15.04.18
לבזות רבנים גאוני תורה, כדי שילמדו להתייחס לרבנים בכבוד? לא נראה לך קצת פורודוקס?
קול תיירה 15.04.18
ר' יגאל.. אז או שנדבר נגד שניהם, או נגד אף אחד. אבל בלי פלגינן.
א 15.04.18
31
הוא ממש צריך את קול תורה גאון כזה שכשהוא מלמד שם הוא מרגיש כמו רעבע בכיתה ג' כך לפחות יהיה לו יותר זמן לכל הכוללים שביקשו ממנו למסור בהם שיעורים וודאי שאם הוא יפתח קיבוץ מייד יגיעו אליו טובי הלמדנים מפנוביז' חדרה ועוד כך שלא זה מפריע בריצפה
יוחנן15.04.18
30
פעם היה שם הרב אוירבך עם שם עולמי היום אין שם אף אחד עם שם מחוץ לישיבה כל הרמים הם מבינוני ומטה חבל שביגלל שינאת חינם הורסים את הישיבה
חיים15.04.18
כל עולם התורה הפסיד כאשר התברר שלא הלמדנות היא המפתח להצלחה אלא הצייתנות. חברה ההופכת את הצייתנות לערך עליון גוזרת על עצמה חלילה קיפאון ושממון. מתוך כאב אני כותב.
רפאל16.04.18
29
קול תורה קול תורה חגרי שק והתפלשי בעפר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
salamon15.04.18
דפוקה, ר' שמואל בכלל לא אכפת לו, אני לא לוקח את זה ללב.
א 15.04.18
28
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מערבב15.04.18
יש יותר סיכוי שהם ישתלטו על העמותה ויעיפו את ש"ש החדש [בחיי אביו הם ודאי לא יעשו את זה אבל לך תדע מה ילד יום]
ייצ'י15.04.18
חבר במצוקה.
א 15.04.18
אלו השייכים לדור דעה אלו שבוגרי קול תורה מהתקופות שהיא איכלסה לא רק שבאבניקים יודעים לספר למדנו אצלם
דניאל15.04.18
דעה אתם למעלה ממאה אלף 'בעלי דעה', ואולי בדור הבאה כבר מיליון [כפול עשר..]
א 15.04.18
27
אפשר להתווכח ולחלוק, ולשמור על דרך ארץ וכבוד התורה
תלמיד14.04.18
26
מי יורה לך דעה מי יבין לך שמועה אוי לה לספינה שאבד קרבניטה ה' ירפא שבריך הנורא שיבוא משיח אלינו במהרה שהרי כאשר ארי גאוניך הלך ההפסד הינו רק שלך.
משה14.04.18
חחחחח
חחחח15.04.18
ויש גאונים ממנו. לא זו אף זו מי שיחליפו לפחות לא יהיה חשוד על היותו קורח של דורנו, כמו כל פלג'ל ארור באשר הוא שם.
אבי15.04.18
25
ישיבת קול תורה ישיבה מצוינת מהשורה הראשונה יש שם רמים ברמה הכי גבוהה בחורים למדנים ומוכשרים יש שם שטיגען עד השעות הקטנות של הלילה כל המלכלכים זה חבורה קטנה של בוגרים עלובים שלא עשו כולם ור' שלמה הטיס אותם משם או חבורה של עצניקים קטנה אני אומר לכם מידיע משהו כמו עשרה בחורים שעצבנים שהישיבה לא הולכת ב
מקור מוסמך15.04.18
24
שנשאר עוד ירושלמי בלי ההבל של הבניברקים שמשפילים כל ת"ח וכל יהודי שלא קיבל בדיוק את המרנן ורבנן שלהם
מוישי15.04.18
23
אני ממש לא בצד של הפלג אבל ישיבה כל כך חלשה צריכה לדאוג להשאיר רב חשוב בישיבה עם כל זה שהדעות שלו קיצוניות הוא היה דמות בישיבה לכל נושא ועניין (חוץ מהשקפה) וחבל שהישיבה הורסת לעצמה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד קול תורה15.04.18
22
והאמת במחשבה בדיעבד כנראה עדיפה ההצלחה המסחררת של הפלג, תכלס לראות איך מתנהגים כלפיהם זה מבחיל, במקביל לראות אותם כמה נלחמים על העקרונות שלהם מעורר הערצה.... אני חושב תכלס על כל המקרים שהיו בציבור... תמיד הפלג נרדף, וה יבקש את הנרדף (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי15.04.18
רק שלא תסתחררו ותקיאו ברחבות.
א 15.04.18
21
מה הפלא שלא צומחים גדולים? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
רפאל14.04.18
20
חבל עליהם ח חשבתי שהם יובילו את החדשה ויתחילו להצליח
דודו15.04.18
לגרודנא, ומסורת, וחדרה, ומה שיישאר.. ילכו לקול תורה
א 15.04.18
19
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבי 15.04.18
18
ישיבת קול תורה תממן באופן מלא ישיבה חדשה של הפלג. וגם תישאר עם כל העצנקים הרבנים והבחורים בישיבה.ועל זה נאמר " דידו נוצח" איזה תרגיל (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן15.04.18
במעלות התורה?,
א 15.04.18
17
קול תורה נקטה במעשה נפשע: אם עד היום יכלו כל הפלגים והזרמים ליהנות מאורו של גאון דורנו, שכידוע מקרב את כל תלמידיו ללא חפירה בדעותיהם כלל, והנה עתה במו ידיהם לקחו את האוצר הזה לכלל הציבור, והשאירוהו לפלג בלבד. מה זה אם לא מעשה פשע ורשעות שלא יסלח.
המום14.04.18
וחבל שלא עשו את כך (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי15.04.18
אין שום בעיה...
להמום שמעלי15.04.18
16
משפחת שלזינגר נכנעים לאנשי הטרור ונהפכים למושחתים בעצמם הם יקלטו מהר שישיבה לא תחזיק מעמד עם מושחתים
דודו15.04.18
אתם כל כך עדינים.
א 15.04.18
15
תודה לישיבת קול תורה!!!!, עכשיו רבינו הגדול שר התורה גאון ישראל מרן ראש הישבה בעל הברכת כהן שיחי' לאורך ימים טובים ארוכים, יהפוך ממגיד שיעור בישיבה חלשה במיוחד, לאחד מגדולי ראשי הישיבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד קול תורה15.04.18
14
נתן המון המון לישיבה פספוס לקול תורה
שמשון15.04.18
לסדר מזרח בהפגנות, והוא יוכל ללכת.
א 15.04.18
13
מידיעה ברורה, ומשיחה עם מנהלי הישיבה
חיים14.04.18
12
כתבה רודפת כתבה, על הישגיו של הפלג, מתי תפסיקו עם זה, אני לא יכול יותר, הכדורים נגמרו, והמצב רוח בדיכאון בלתי נשלט, תביאו כבר משהו טוב על איזה הצלחה של דגל, ואם אין - אז תמציאו, אי אפשר כך להתחיל את החודש/הזמן.....
ג15.04.18
11
תתבישו לכם, הגיע הזמן לסגור את הישיבה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בוגר הישיבה15.04.18
רגישות.
א 15.04.18
10
אם הרב דומה למלך ה' צב-אות יבקשו תורה מפיו ואם לאו - אל יבקשו. "רב" ששולח את תלמידיו להתעמת עם שוטרות ולרקוד מול בואשים ועוד קוראים לעצמם אסירי עולם התורה?! מתי ראו בפעם האחרונה דף גמרא?! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שפוי15.04.18
נמצאים שם טובי האברכים ומובחרי עולם הישיבות, שבאים לשם יחד עם הגמרא כמו שאפשר לראות בתמונות. תלמד כמה שנים ברציפות, אולי תתקרב לרמה שלהם.
משה15.04.18
ולא כי הם לומדים אותה או יודעים מאיזה צד בכלל יש לקרוא אותה. דבר ידוע וברור הוא שכל עצקל'ה הוא פרזיט, בטלן, מחלל שם שמים ואוכל חנם. הגמרא זה הדבר שהכי רחוק ממנו.
אבי15.04.18
שהם בועטים בשוטרות? מה אז תגיד?
חיים התותח15.04.18
לא חכמה לכתוב ככה כאשר אף אחד לא יכול לראות. תראה תראה שבועטים בשוטרות ולא הן בהם. תראה. אתה כנראה חי במציאות מדומינת למדי. תמתן את זה.
משה15.04.18
9
הרב צבי פרידמן גם צריך ליפרוש וליפתוח בית כנסת של הפלג (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נחמן14.04.18
8
גם הגרמ"י שלזינגר נחשב יחסית מקורב לפלג הירושלמי בעבר הוא נתן ראיונות להפלס ובתחילת הפילוג הוא עוד הרבה לבקר בבית הגר"ש אויערבאך בכל זמן וכידוע כמעט כל בניו עצניקים [וכמובן זה מלבד בנו אליעזר הי"ד אשר היה תלמיד מובהק לגר"ש אויערבאך] ואף בסוכתו כל השנים היתה תלויה תמונת הגר"ש מה שקורה עכשיו זה שלאחר
יוסי15.04.18
7
אני תלמיד ישיבת קול תורה, הגם שאני לא שייך לשום צד של עץ וג' אבל עד כאן אני עוזב את קול תורה יחד עם מרן שר התורה רבינו הגדול שליטא, וכמה שיחות שהיה לי עם כעשרים בחורים כולם פה אחד אומרים שכולנו עוזבים יחד עם ספר התורה החי מרן רבינו הגדול רבי ברוך שמואל הכהן דויטש, (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תלמיד קול תורה שעוזב15.04.18
שאתה עצניק עלוב. עצם זה שאתה מכנה אותו מרן שר התורה. לך אתו בבקשה לא חסרת לאיש. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי15.04.18
פנה לרופא הקרוב.
יעקב15.04.18
עציץ ארור זקוק לטיפול נפשי , היינו טיפול פסיכיאטרי.
אבי15.04.18
6
עכשיו הישיבה החלשה בבית וגן שינה את שמה ל"קול תורה בתפארתה" אולי עכשיו יביאו את אביגדור ליברמן לביקור כבוד כמו הטומאה בתפארתה באלעד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בן תורה בתפארתה15.04.18
אולי עכשיו יתחילו ללכת משם.. ה"י. "כל כך חבל שהוא עזב".
א 15.04.18
5
כך צריך לעשות!
אשריכם קול תורה15.04.18
לסלק גדול בתורה בגלל דעות פוליטיות? שכחתם ש"קול תורה" היא ישיבה קדושה ולא חלילה סניף מפלגה? כאשר מתייחסים לישיבה קדושה כאל סניף מפלגה, איזה חינוך עוד אפשר לקבל שם?
רפאל15.04.18
וכשכזה כמו שסרטן מסלקים בניתוח, למרות שזה לא נעים, כך גם במקרה שכזה כל מי שמריח פלג'ל וודאי שמתחבר לרשעים אלו ורוצה לעמוד בראשם אחת דתו, ניתוח וכריתה מהגוף החי, כדי שלא יקלקלו ויביאו לעברי פי פחת.
אבי15.04.18
4
מצער ממש מצער מאוד
אליהו ראש ברזל14.04.18
בעזרת השם היא תחזור לשפיות בקרוב.
א 15.04.18
3
תעזבו את קול תורה אנחנו לא רוצים אותכם שם אתם מיעוט שם אתם לא מוסיפים כלום לא לומדים כלום רק מניסים על עץ וג' קול תורה לא היתה ולא תהיה עץ לעולם צאתכם לשלום מאחלים תלמידי ישיבת קול תורה בהווה ולדורותיה!!!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי15.04.18
2
הרב קונשטט, הרב אויערבאך, הרב שלזינגר - כל מי שיודע משהו על ׳קול תורה׳ מבין את עומק החרפה.
יהודי15.04.18
1
אבוי לנו שכך עלתה בימינו לראות עבדים מושלים באדוניהם תלמידים ברבותיהם עסקנים זולים בענקי הדור (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב 14.04.18
מה אתם נאחזים בקרנות המזבח? אתם אוהבים לעזור לציבור? מה אם מיטלמן?
א 15.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 14:23

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 13:38

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 11:45

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 09:13

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

האם הגאולה קרובה?

"בספרא דא יפקון מן גלותא" • אתגרי המלחמה בראי הזוה"ק

כיכר בשיתוף מכון המאו"ר | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24