כיכר השבת

לרגל יום העצמאות

מכתב אישי לראש הממשלה: "מה יגיד לך המשיח?"

לכבוד יום העצמאות ה-70 לישראל, פנייה אישית לראש הממשלה בנימין נתניהו, מאזרח חרדי: "התרגשתי מדבריך בטקס הדלקת המשואות, אבל..." - ויש 'אבל' גדול במיוחד (טור)

95
משה הרשלר | כיכר השבת | ד' באייר | 19.04.18
משה הרשלר, הכותב
משה הרשלר, הכותב (באדיבות המצלם)

אדוני ראש הממשלה, אגיד לך את האמת: התרגשתי. התרגשתי מאוד לצפות בנאומך בטקס הדלקת המשואות לתפארת מדינת ישראל. זהו באמת רגע נשגב כפי שאמרת, מנהיג מדינת היהודים חוגג 70 שנות תקומה פריחה ושגשוג לעם שהיה ללעג וקלס אלפיים שנה.

אבל, אגלה לך שבמקום שהרגש הזה שהציף אותי, ימלא אותי בשמחה ואושר על תקומת העם היהודי מעפר, לצערי הרב הוצפתי בעצב ודאגה.

תשאל אותי למה? וכיצד יתכן הדבר?

הצהרת שאותה מנורה שכבתה, ולדבריך היום מאירה מתמיד, לעולם לא תכבה. האמנם? האם אותה מנורת בית המקדש מוארת כיום?

חז"ל מסבירים על תפקידה של המנורה במקדש ומה היא ייצגה - בתלמוד בבלי [שאתה באמת גאה בו והוא מופיע מאחוריך בסרטונים שהינך מעביר בהם מסרים לאומה] במסכת שבת דף כב' עמוד ב' : עדות היא לבאי עולם שהשכינה שורה בישראל.

האור הזה שדלק בבית המקדש היה 'ה'סמל, בה"א הידיעה, לקשר הבלתי ניתן לניתוק בין עם ישראל לבורא עולם, זהו קשר של אור של אהבה ושל תלות נצחית. האם מנורת מדינת ישראל מוארת היום באור זה?

ראש הממשלה מדליק משואה, אמש (צילום: Hadas Parush/Flash90)

סיפרת בגאווה גדולה שהעם היהודי הוא העם היחידי שלא התבולל. האם האמונים שהוא שמר לציון בלבד הם אלו ששמרו עליו מהיטמעות בעמים? אתה הרי יודע היסטוריה, ואתה יודע שלא זאת בלבד הייתה הסיבה.

גם אותה נשיקת עפר הארץ של סבי וסבך כשעלו לארץ, לא היו נשיקות של חיבה בלבד. היו אלו נשיקות של קודש ושל אור השכינה ששרתה בישראל תמיד בזכות הדבקות הפלאית של העם היהודי באלוקיו, גם כשהוא נדרש לשלם מחירים של שריפות הריגות וגירושים, בזכות זה הוא שרד כעם נבדל, ואת זה הוא ביטא בנשיקתו את אדמת אבותיו.

לצמצם את הנרטיב ההיסטורי שלנו, לסיפור של עם שנדד ללא בית לאומי אלפי שנים, ורק בזכות כך שהוא שמר לארצו אמונים הוא שרד וחזר אליה, זה עיוות היסטורי מכעיס. ותסלח לי אם אני מעז לומר שזוהי אפילו יריקה בפרצופם של רבבות רבבות יהודים שמסרו את נפשם בכדי לקיים את תורת ישראל ולהישאר מחוברים לאור השכינה.

אגב, הנרטיב הזה גורם לך גם לתת משמעות שונה למונחים היסטוריים נוספים. אמונה - היא לא בבורא עולם ובעיקרי אמונת ישראל, אלא אמונה בצדקת דרכנו. ביטחון - הוא לא ביטחון בקשר הייחודי של לעם היהודי עם הא-ל, אלא ביטחון בכוח שלנו בלבד. עם סגולה - הוא עם בעל יכולות פיתוח וחדשנות אמיץ וחזק. ולא עם הנושא מסר אלוקי אותו המבדיל אותו מבחינה רוחנית מהעמים האחרים. תנ"ך כסלע קיומנו - מקור השראה לגבורה ועוז. אך לא ספר המנחה את חיי העם היהודי, ממנו למדים את סוד המבנה ההיסטורי הקסום של העם שלנו - 'שכר ועונש' והתניית קבלת הארץ בהליכה ושמירה את מצוות הא-ל.

נתניהו מתקבל באהדה בפארק הוורדים בירושלים, וחוגג עם המון העם (צילום: מתוך פייסבוק)

אדוני ראש הממשלה, יש לך המון במה להתגאות בכך שאתה מייצג את העם היהודי ומדינת ישראל.

אך לצערי הרב, אתה הרב אתה מתגאה במעטפת ולא במהות, בקליפה הקשה והעצומה של העם קשה העורף, אך לא בפרות הרוח הפנימיים שלו.

הבה נעשה תרגיל מחשבתי קטן. לו היינו לוקחים את עמנו כפי שהוא נראה היום, ומחזירים אותו לא אלפיים שנה אחורה, אלא אפילו רק כמה מאות שנים אחורה. האם הוא היה שורד או מתבולל? נטמע או מתבדל? אני סבור ולדעתי ההיסטוריה כך מוכיחה, שללא הדבקות באור האמיתי של המנורה, לא היה לנו אפילו סיכוי.

ואם זהו מצבנו כעת, אז מה יהיה איתנו בעוד שבעים שנה? מה יהיה כאשר נהיה כבר ממש זקנים בני 140 שנה, כשמאורעות השואה ישכחו כמעט, רוח התקומה תשקע, צרות הגלות ישכחו ואנו נתיישן בארץ ונהיה כעמים ותקים אחרים איש תחת תאנתנו וגפנו בשלום ורעות עם שכנינו.

אתה הבטחת שאז נהיה עוצמתיים שבעתיים. אני שואל האם עדיין נזכור למה ולשם מה באנו לכאן לארץ הזו חוץ מלחזור למולדת אבות? מהו ייעודו של העם היהודי חוץ מלפתח ולטייב את חיי האנושות? מה מבדיל אותנו מעמים אחרים? האם נזכור מהי הדרך בה אנחנו כל בוטחים, ולשם מה אנו חפצים להמשיך להיות יהודים?

אלו שאלות נוגות, שביום זה גורמות לי לחוש עצב על מנורת ישראל ודאגה על נצחיות העם.

• הכותב, הוא מנהל מחלקת שיח ב'גשר'

תוכן שאסור לפספס
95 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
51
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם09.05.18
50
זה תפיסת עולמו של ראש הממשלה. ובמקום שהוא נמצא זה אולי מה שה רוצה ממנו. מי אנחנו שנשפוט את חברנו ועוד בפומבי?! קשוט עצמך תחילה. ואין ספק שברוך ה זכינו למדינה משלנו זו היא זכות גדולה ובעזרת ה כולם כולל אנחנו נחזור בתשובה אבל לבוא לחילוני ולהפיל עליו את הגגי הדת שלך.. שתיהיה בריא אתה או לא מבין
דניאל פרץ20.04.18
49
עם קשה עורף אתה יכול להיות לך תלמד תורה
דניאל20.04.18

הצגת כל התגובות

48
אלמלא ההתבוללות בגולה העם היהודי היה מונה מאות מיליוני יהודים . צא וחשב , ריבוי טבעי של % 1 במשך חמש מאות שנה ומתוך הנחה שלפני חמש מאות שנה העם היהודי מנה שלוש מיליון נפש אמור היה לגרום לכך שעמנו המפואר צריך למנות 434 מיליון יהודים . הגולה מחסלת את העם היהודי על ידי התבוללות !
אבנר 19.04.18
47
הקיום היחיד של עם ישראל הוא הדבקות והאמונה בבורא עולם אפשר לומר לא שאנחנו חיים בזכות המדינה אלא למרות המדינה שקמה כדי שלא יהיה זכר ליהדות אני קיימים בארץ ישראל בזכות בורא עולם
חיים19.04.18
46
משה היקר (אני נראה כחרדי)אתה יודע הרבה אך שכחתה שה' שלח אותנו לגלות וגם גזר "הסתר אסתר פניי מכם" והמשמעות של זה שלרוב עם ישראל לא יהיה קשר ישיר עם ה' וגם לא תהיה לו יראת ה'. כך שצריכה להיות זכות בחירה ללא הכרת ה' יתברך. ואשרינו שזכינו ליהודים שאפילו ללא יראת ה' עושים את ההישתדלות שלהם להקים מדינה ול
יוסף19.04.18
45
עם נאומים לא הולכים למכולת וכבר נמאס ממנו כל היום רודף אחרי הכבוד
דניאל19.04.18
44
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעקב19.04.18
43
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי19.04.18
והמשיח יחזיר אותו בתשובה, וגם אותי ואותך...
בני20.04.18
42
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני19.04.18
41
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
סבלנות19.04.18
40
בור ועם הארץ וכפוי טובה, לא שמעת על אתחלתא דגאולה? בזכות מדינת ישראל עולם התורה פורח ומשגשג כפי שלא שגשג מראשיתו. הגאולה היא תהליך ולא סוף פסוק. ראשית יהודים עולים בהמוניהם לארץ מכורתם, לאחר מכן מתבססים, מגנים על עצמם, מתפרנסים ואז לא זקוקים עוד לחסדי הגויים, בטח שלא לתאי הגזים שלהם.. ואז עולם התורה
ספרן19.04.18
39
הציונים מדליקים אותה מחדש. שנאמר מיכה ג' ראשיה בשוחד ישפוטו כהניה במחיר יורו. נביאיה בכסף יקסומו לכן בגללכם ציון שדה תחרש...
דן סגל19.04.18
נכון, ואתה גולם מביא פסוק, שכתוב שם דברים שאינם קשורים לכתבתו , ולא לכותרת דבריך 'חרדים כיבו.. ציונים הדליקו' ממתי החילונים בנו מקדש, ממתי החרדים כיבו מנורה, ההפך החרדים המקולקלים בזמן המקדש [אז לא היה חילונים] גרמו בחטאיהם להחרבתו כמבואר בנ"ך ובית המקדש השלישי שאז יהיה גאולה משמים יהיה בזכות המצוו
א 19.04.18
מעניין מה היה אומר שלמה המלך למראה חרדי מצוי...
יהודי19.04.18
לדעת הרמב"ם עולם כמנהגו נוהג ודלא כהרמב"ן, אתה מפגין בורות בדברי חז"ל.
גד19.04.18
מה נפל עליך? עדיין לא הבנתי מה זה קשור להרמב"ם עולם כמנהגו נוהג נכון, אבל כולם יידעו שיש ד' איך? בגלל שלא יהיה בזה בחירה. בסדר? בברכה
א 20.04.18
לפי הרמב"ם בימות המשיח יבשילו התנאים הכלכליים והבטחוניים למצב כ"כ טוב ועי"ז תרבה הדעת שיהיה יותר קל לבחור בטוב, אבל בשום אופן לא תתבטל הבחירה ברע ולא ישתנה דבר ממנהגו של עולם, לעומת הרמב"ן שסבור שהעולם יחזור למצב של אדם הראשון לפני החטא שלא היתה לו בחירה. הגיע הזמן שתפסיק לכתוב את הגיגיך המסולפים, א
גד20.04.18
אל תכנה את מי שלא נראה לך ... גולם!!! כל הפוסל במומו פוסל... תחזיק משהוא ביד לעצור את הכעס ותתאמן על כך
א...ב19.04.18
אבל דן סגל הוא להכעיס סדרתי, ואתה מגיע באמצע ולכן אתה לא מבין בברכה
א 20.04.18
תפסיק לעווות פסוקים! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעלי19.04.18
אבל באמת אתה צריך להבין שאם הם כאן הם לא מלאכים גם להם יש הרבה מה לתקן וכל הגדול מחברו יצרו גדול ממנו....אבל עדיין יש הרבה צדיקים גדולים ובכל זאת צריך להיות חרדי חרדי לדבר השם........מקווה שתבין ותתבגר יום אחד.....
ש19.04.18
38
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנהיג19.04.18
37
היה חזק וממוקד, השארת טעם לעוד. היית נרגש ומרגש, אתה מביא כבוד לעם ישראל. לא היה ולא יהיה ראש ממשלה דומה לך. המשך כך על אפם וחמתם של מי שמנסה להפריע לך. תודה לך על היותך ראש ממשלתי.
יוסי19.04.18
הם יקבלו תבוסה שהם לא ישכחו אותה לעולם! האמן לי הקב'ה עושה הכל!!! אני רק שליח שלו. תודה יוסי ירבו כמותך.. ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בנימין נתניהו שליט"א 19.04.18
36
זה לא מדינה שמקבלת את בורא עולם והתורה, יש כאן התבוללות וחילוניזציה, תפסיק להאמין לנאומים מטופשים, אפילו בני לא האמין בתורה רק השתמש בה ככושן להצדיק את הסיבה שבאנו לפה.
דמעות תנין20.04.18
35
ישר ואמיתי ומחזק מאוד
יהודי19.04.18
34
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ראוי לקנאה והערצה19.04.18
33
נאום מרגש ביותר. אין הרבה אנשים שיודעים לנאום כמוך. כל מילה בסלע.
מנחם19.04.18
32
החסרת בנאומך גורם אחד חשוב מאוד בהצלחתה של המדינה - הקב״ה!!! לא היה מזיק אם ראש הממשלה של עם ישראל היה מודה בנאומו גם לאלוקי ישראל.
דוד19.04.18
31
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ד.א 19.04.18
30
אם זה מה שכתב מנהל מחלקת שיח ב"גשר", אז אין לי שום אימון בגשר הזה.... חרדי הוא חרדי הוא חרדי...אתם לא מכירים במדינה...
בית שמש ציונית!20.04.18
הוא דווקא מנהל דיאלוג מכובד וזה השיח הנדרש היום בחברה הישראלית
איש22.04.18
29
ישר ואמיתי ומחזק מאוד!
יהודי19.04.18
מסכימה עם כל מילה מכתב מנוסח בטוב טעם יישר כח לכותב ובנוסף הצלחה לרא הממשלה שהשם יחזיר אותו בתשובה שלימה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אני20.04.18
28
דברים נכונים אבל זה קצת מאוד ביחס למה שצריך להיאמר והרבה יותר היינו צריכים לזעוק על השואה הנוראה כששבע מיליון נספים בשואה הרוחנית המתחוללת לעינינו בשבעים שנים האחרונות השליטה חסר המעצרים של מי שמעז ליצג את עמינו ולדכא ולהשפיל את אמונתינו שה' אחד אין עוד מלבדו מבול של כפירה ותועבה אי אי אי אי הלב שו
קצת אור19.04.18
27
אין עליו ..השם ישמור אותו ... אני גאה להיות יהודי דתי בארץ ישראל עם ראש ממשלה כזה ... מבטיח בקלפי....... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חן19.04.18
26
היטבת לבטא תחושתם של רבים... נאום שמאוד רצינו לאהוב ולהתרגש ממנו אך ההתעלמות מתורת ישראל ועיוות המושגים הבסיסיים ביהדותנו צרם מאוד מאוד... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יעל19.04.18
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש יהודי19.04.18
24
אני חושב שנאמרו דברים לענין וזה תופס אותי בתור בחור בישיבה תיכונית חרדית לפני ישיבות וזה מחזיר אותי לתלם החרדי והפעם עם אמת ושמחה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חרד לדבר השם19.04.18
23
יש לטהר את ההר ולבנות עליו בית כנסת. זה מה שצריך לעשות בשלב ראשון
בית המקדש20.04.18
22
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נועה19.04.18
21
התרגשתי מאוד אוהבים אותך מלך
גאולה19.04.18
20
וגם יולי יושב לידך... לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלימה
עופר19.04.18
19
נהנייתי מאוד
ג'רי24.04.18
18
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ואני מאוד מעריכה את ביבי בכללי19.04.18
17
ישר כח. מסכים לכל מילה. כך ראוי להתבטא בכבוד ובכנות. והאמת תורה דרכה. על החתום: מתנחל ציוני לאומי שומר תו"מ בארצנו
נ.א.19.04.18
16
"ישראל אשר בך אתפאר".. הראו את פלאי הטכנולוגיה, את הדרוזים, את כוח צה"ל... כמובן שלא לכך התכוון כותב הפסוק.. הם נותנים פרשנות אחרת לגמרי לדברים מקודשים.
חרדית ציונית או19.04.18
15
יישר כוח איזה אומץ היא לו.. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אפשר לקבל פירוט? 19.04.18
14
תמשיך להנהיג את המדינה ותהיה חזק ה' בעזרך, נאום יוצא מהכלל.אוהבים אותך.
דליה19.04.18
13
היה מרשים לראותך צועד בבטחון ובמתינות לקראת הנאום המרשים , ועל פועלך בביקוריך בארצות ובמדינות כדי לקרב אוהדים לעם ישראל , זאת הכנת תשתית חיונית לתמיכה עתידית שתתרום רבות בעבורינו לעת הצורך , חשיבה זו עמוקה וחכמה שרק אתה יכולתה לבצע מה שאף אחד לא יכל להגיע לרמה כזו כולנו מעריכים ומוקירים לך תודה על מ
בת שבע19.04.18
שהוא הנבחר מכל העמים בגלל הד' שנתן לו תורה והבטיח לו שיגאל אותו וכל מלכי האומות ינשקו את נעלי רגליו.... בברכה
א 20.04.18
12
יוצא מן הכלל ויהוו דוגמא אישית לחיים תקינים לפי התורה אז כולם יחזרו בתשובה. "על מה אבדה ארץ על שלא בירכו בתורה תחילה" המהר''ל מסביר שהשאלה הוא למה ירדו מן הדרך והגיעו עד ג עבירות חמורות (זה הרי מדבר על מקדש ראשון) והתשובה שלא ברכו בתורה תחילה שקיימו את כל המצוות מבחוץ אבל לא לשם שמים ובפנים היו כולם
Donald19.04.18
או אביו? אז מה אתה מתכוון שהוא בגלל החרדי חילוני. בברכה
א 20.04.18
11
שאתה מלא בשנאת חינם ובגאווה...
חיים20.04.18
מותר לראש הממשלה לשמוע שהחרדים לא מסיכמים עם הדברים שלו
נחמה22.04.18
10
על ממלכתך אמן וכל שונאינו יהיו תחתינו ויהיה אחדות במדינתנו אמן כי רק כך אפשר יהיה לנצח את שונאינו עם ישראל חי וקיים לעד אנחנו אוהבים אותך
הדר19.04.18
אלוקית.
א 20.04.18
9
של הטקס המרכזי בהר הרצל. מהר סיני. מתן תורה. ועד היום. שרת התרבות מירי רגב .הביאה את השורשים העמוקים של עם ישראל לתפארת מדינת ישראל . הנאום שלך ראש הממשלה . חיזק את הציבור הרחב . עם ישראל חי .תודה לך ראש הממשלה
קהלני19.04.18
בנותן התורה? אתה התחזקת, חוץ מכוחי ועצם ידי.. בברכה
א 20.04.18
8
כל מגמת הציונים היא להעביר את היהדות ולמחוק כל סממן דתי בארץ ישראל.
יעקב19.04.18
7
אגב יכול להיות שביבי מודע לפחות לחלק מהדברים שכותב המאמר הציג, אך זה פוליטיקלי קורקט בעיניו לומר אותם באופן גלוי.
יוסף20.04.18
6
ריגש ואיחד את העם שלנו! אתה מתעלה על עצמך בכל פעם ומדהים אותנו בכל פעם מחדש! אהבת הארץ והמולדת הם הערכים שאני רוצה בראש הממשלה שלי! הלוואי ותיבחר שוב להיות שוב ראש ממשלתינו!!!
דורון19.04.18
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א19.04.18
4
הדברים הנאמרים בטור אכן בלטו מאוד בנאום. עוד 70 שנה לא בטוח שנהיה כאן. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איש19.04.18
3
מרגש לשמוע את האידיאליזם של ביבי, והטוב היהודי שוא מייצג. "אבל", באמת, ביטאת את העצב של כולנו על ש"נצח ישראל" זה לא הקב"ה אלא "עם" ישראל, עם ככל עמים, עם גויי. על דרך "שמע ישראל הכותל כותלנו הכותל אחד" של צעדת הבית"רים בתרפ"ט... לצד השמחה הגדולה על המתנה הגדולה ביום זה, הראית את ההתיחדות עם הכאב, הד
מאיר19.04.18
2
בך ועכשיו אתה קוצר את הפירות אחרי עבודה קשה בארץ ובחו"ל מגיע לך להיות גאה ולדעת שהכל מצליח בזכותך ,הכל פורח בזכותך ,הכל משגשג בזכותך, יש לנו בטחון ללכת בגאווה ולהרים את הראש ולהגיד אנחנו מישראל ארץ השפע ,ישראל זאת אמריקה הקטנה יש פה הכל והכל בזכות כבוד ראש הממשלה שלנו, הוא זה שהוביל אותנו בכל התחומי
יעל19.04.18
למי הכבוד.. כמו שכתוב בתורה, אנחנו בסכנות חמורות מאוד אולי עכשיו יחסית קל אבל כל כמה שנים יש פה פחד נוראי, וממש מחכים לנס. בברכה
א 20.04.18
1
שבטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, בפני כמעט כל אזרחי ישראל, שרובו חילוני, לא ישא נאום מובן לכולם, אלא "שמועס", כאילו היה בכולל חזון איש; אולי הכותב מבטא רעיונות נכונים, אבל הצפיה שבטקס ממלכתי יאמרו על ידו דברים מהסוג הזה, הוא פשוט פתטי.
זלמן19.04.18
אי אפשר לדבר בפני חילוני נאום את תוכן אמיתי? בברכה
א 20.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

בריאות זה הכול

מלחמה? אזעקות? דואגים לנפש הילדים!

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24